abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:27:19 #26
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_13206262
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:20 schreef Grayburn het volgende:
Op dat gebied ben ik een typische Mr.Pink.
Mr. Pink: I'm very sorry the government taxes their tips, that's fucked up. That ain't my fault. It would seem to me that waitresses are one of the many groups the government fucks in the ass on a regular basis. Look, if you ask me to sign something that says the government shouldn't do that, I'll sign it, put it to a vote, I'll vote for it, but what I won't do is play ball. And as for this non-college bullshit I got two words for that: learn to fuckin' type, 'cause if you're expecting me to help out with the rent you're in for a big fuckin' surprise.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:28:15 #27
55450 cigarman
" life is too short "
pi_13206290
Even wat helderheid over dat hele fooien gebeuren.

Fooien zijn in pricipe een GUNST! geen recht!

Onze betaalwijze is dat fooien verwerkt zijn in de prijzen van wat je bestelt. Dus je hoeft inprincipe niets te geven als klant.
Als... als je wat krijgt is dat meegenomen.
Zo staan de zaken als we het zwart/wit bekijken en volgens de wet.

Even los van de onbeschoftheid of troep die sommige klanten maken bij het weggaan. Het is het natuurlijk niet leuk en getuigd van weinig manieren maar kun je weinig aan doen tenzij het natuurlijk de spuigaten uitloopt en je de klant gewoon kan weigeren in het vervolg.
Ook dat verhaal over dat klanten die veel spenderen eisen dat zij een drankje van het huis krijgen: ONZIN!
Het is geen recht, het is een GUNST!

Als klant heb je maar 1 ding te eisen: Dat je fatsoenlijk wordt bediend en het eten gewoon bereidt wordt zoals wordt aangeprezen.
Dat heb je als klant te eisen/recht op.

WEL mag je als klant weleens aankaarten of het mischien weleens leuk zou zijn als je iets van het huis kreeg. Maar dat is eigenlijk zielig want daarmee laat je eigenlijk kennen.
Echte mensen met klasse vragen hier nooit om laat staan opperen het nooit.
Het beste is dat zoiets vanuit het bedrijf ZELF komt.
Meestal hebben de eigenaren van zo een bedrijf het na verloop van tijd wel door en komen dan zelf met een aardigheidje op de proppen.

[Dit bericht is gewijzigd door cigarman op 16-09-2003 13:29]

" Always look on the bright side of life "
pi_13206292
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:24 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ik fatsoenlijk geserveerd word zal ik de laatste zijn die geen fooi geeft. Maar dat kom je tegenwoordig nog maar heel weinig tegen.

Sjaggo personeel met een grote bek, en die het normaal vinden om 8% fooi te krijgen kunnen wat mij betreft gewoon lekker diep in de stront vallen, dat heeft niks met zuinigheid te maken.

amen
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_13206294
zoek een andere baan.
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:28:24 #30
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_13206296
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:25 schreef Mobious het volgende:

[..]

(trouwens niet het dorp van Dreuzel)

welk is dat dan
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:29:08 #31
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13206313
in de horeca mag je roken (onder werktijd)
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_13206317
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:28 schreef stuN het volgende:
zoek een andere baan.
Being insane is not a disease, it's a way of life!!!!!
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:29:22 #33
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_13206324
Ik geef nooit fooi. Ik betaal toch voor het eten. Waarom zou ik er dan wat extra's bij doen ?? Ik krijg toch ook niks extra's omdat ik m'n werk goed doe ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:30:04 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13206341
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:29 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik geef nooit fooi. Ik betaal toch voor het eten. Waarom zou ik er dan wat extra's bij doen ?? Ik krijg toch ook niks extra's omdat ik m'n werk goed doe ??
ook niet van je secretaresse?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_13206351
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:22 schreef Utmenke het volgende:
Echte hollanders hier, centekakkers
Nee hoor. Ik heb alleen geen geldboom in de tuin staan waar een heel fortuin aan hangt.

Enne fooi... idd belachelijk. Als ik normaal werk krijg ik toch ook nix extra's? Ik krijg gewoon salaris, net zoals iemand die in de horeca werkt...

pi_13206369
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:27 schreef victorinox het volgende:

[..]

Mr. Pink: I'm very sorry the government taxes their tips, that's fucked up. That ain't my fault. It would seem to me that waitresses are one of the many groups the government fucks in the ass on a regular basis. Look, if you ask me to sign something that says the government shouldn't do that, I'll sign it, put it to a vote, I'll vote for it, but what I won't do is play ball. And as for this non-college bullshit I got two words for that: learn to fuckin' type, 'cause if you're expecting me to help out with the rent you're in for a big fuckin' surprise.

Er zou een bijbel van gemaakt moeten worden .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:31:19 #37
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13206377
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:28 schreef cigarman het volgende:
Even wat helderheid over dat hele fooien gebeuren.

Fooien zijn in pricipe een GUNST! geen recht!

Onze betaalwijze is dat fooien verwerkt zijn in de prijzen van wat je bestelt. Dus je hoeft inprincipe niets te geven als klant.
Als... als je wat krijgt is dat meegenomen.
Zo staan de zaken als we het zwart/wit bekijken en volgens de wet.

Even los van de onbeschoftheid of troep die sommige klanten maken bij het weggaan. Het is het natuurlijk niet leuk en getuigd van weinig manieren maar kun je weinig aan doen tenzij het natuurlijk de spuigaten uitloopt en je de klant gewoon kan weigeren in het vervolg.
Ook dat verhaal over dat klanten die veel spenderen eisen dat zij een drankje van het huis krijgen: ONZIN!
Het is geen recht, het is een GUNST!

Als klant heb je maar 1 ding te eisen: Dat je fatsoenlijk wordt bediend en het eten gewoon bereidt wordt zoals wordt aangeprezen.
Dat heb je als klant te eisen/recht op.

WEL mag je als klant weleens aankaarten of het mischien weleens leuk zou zijn als je iets van het huis kreeg. Maar dat is eigenlijk zielig want daarmee laat je eigenlijk kennen.
Echte mensen met klasse vragen hier nooit om laat staan opperen het nooit.
Het beste is dat zoiets vanuit het bedrijf ZELF komt.
Meestal hebben de eigenaren van zo een bedrijf het na verloop van tijd wel door en komen dan zelf met een aardigheidje op de proppen.

Goede klanten die we graag terug zien krijgen altijd wat te drinken van het huis, maar erom vragen vind ik echt niet normaal... Je staat versteld hoe vaak dat gebeurd...
pi_13206384
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:30 schreef krijg064 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb alleen geen geldboom in de tuin staan waar een heel fortuin aan hangt.

Enne fooi... idd belachelijk. Als ik normaal werk krijg ik toch ook nix extra's? Ik krijg gewoon salaris, net zoals iemand die in de horeca werkt...

Nee, krijg jij geen bonussen of zo

Daarbij, mensen die in de horeca werken, werken wel op tijden waarop normale mensen er niet over zouden piekeren om te gaan werken!

dinsdag 16 september 2003 @ 13:32:51 #39
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_13206403
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ook niet van je secretaresse?

Die moet ik delen met de rest van de groep
pi_13206415
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:31 schreef Utmenke het volgende:

[..]

Daarbij, mensen die in de horeca werken, werken wel op tijden waarop normale mensen er niet over zouden piekeren om te gaan werken!

Daar kiezen ze zelf voor. En ik heb zelf in de horeca gewerkt. En of je het geloven wil of niet, ik weigerde steevast de fooi.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13206425
Wie is er in hemelsnaam ook op het idee gekomen om fooien te geven?

Iemand brengt een glas drinken jij betaald ervoor. Thats it! Geef je in een winkel ook fooi als je, je cd betaald? Als iemand mij het grote verschil kan noemen.

Nee hoor, zeker gezien de huidige prijzen zit wat mij betreft de fooi al in de prijs.

Wat ik raar vind is dat fooien als vanzelfsprekend gehouden wordt.

Over dat men niet veel verdiend in de horeca, dat is hun probleem, niet dat van de klant. Ik zie de meeste resauranthouders en cafetariabezitters nou niet in een fiat panda rijden.

pi_13206426
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:29 schreef Pikkebaas het volgende:
precies mijn idee. Ik geef ook nooit fooi en dan kijkt iedereen me altijd zo stom aan van: huh geef jij geen fooi? En dan zeg ik: nee, dat geef ik niet.

FOOI = Grote onzin. Zit allemaal bij de prijs in!

dinsdag 16 september 2003 @ 13:35:08 #43
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_13206447
quote:
Nee. Dat wordt bij ons uit principe niet gedaan. We gaan dan liever een keer met het projectteam wat leuks doen. Uit eten ofzo.
quote:
Dus ?!?! Als IT-er rij ik heel nederland door, daar hebben veel mensen ook geen zin in, hoort bij het werk, hoor je mij ook niet over zeiken.
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:35:25 #44
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13206454
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:33 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Daar kiezen ze zelf voor. En ik heb zelf in de horeca gewerkt. En of je het geloven wil of niet, ik weigerde steevast de fooi.

Ik heb ook weleens fooi geweigerd in het café maar alleen als het mensen waren die ik niet goed heb geholpen en geen eens hun fooi wilde...
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:36:55 #45
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_13206488
Fooi is idd onzin. Die mensen krijgen betaald voor het werk wat ze doen en in de huidige prijzen van de horeca zit de fooi als 10x verwerkt.
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:37:19 #46
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13206497
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:34 schreef basset het volgende:

Nee hoor, zeker gezien de huidige prijzen zit wat mij betreft de fooi al in de prijs.

Je moest eens weten hoeveel het allemaal kost! Alle prijzen gaan omhoog óók de inkoops prijzen van het eten en drinken..!
pi_13206512
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:35 schreef Pikkebaas het volgende:
Nee. Dat wordt bij ons uit principe niet gedaan. We gaan dan liever een keer met het projectteam wat leuks doen. Uit eten ofzo.
En dat is niet een extra'tje
pi_13206542
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:37 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel het allemaal kost! Alle prijzen gaan omhoog óók de inkoops prijzen van het eten en drinken..!

Vraag een aan jouw baas wat zijn marge is vriend. .
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:39:53 #49
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13206565
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:36 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Fooi is idd onzin. Die mensen krijgen betaald voor het werk wat ze doen en in de huidige prijzen van de horeca zit de fooi als 10x verwerkt.
Waarom zie ik daar dan nix van??!!

En lees het verhaal eens het gaat me niet eens om de fooi! Maar hoe ze je behandelen, zichzelf voordoen en dan op die manier weggaan!

pi_13206568
quote:

[..]

Bonus krijg je van je baas, niet direct van een klant.

Als je op rare tijden werkt in de horeca, moet de baas daar iets mee doen. Ook weer niet de klant (aangezien dit nu ook al in de prijzen berekent wordt.)

Kortom, de klant betaald hier al voor, alleen de eigenaren doen er dus niks mee.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')