Babietjes:
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
* 26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
* vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 22-09-2003 09:06]
quote:Hartverwarmend is dat he?
Op maandag 15 september 2003 19:55 schreef melonovy het volgende:
Nadat ik Chiara in bad had gedaan, pakte ze haar tenen en deed ze voor het eerst in haar mondje, oei, wat heeft ze zitten smakken en genieten. Ook de andere kant werd in het mondje genomen, ze zat er echt smakelijk er op te sabbelen. Na een aantal minuten en het nemen van foto's heb ik een luier om gedaan, ik verwachtte dat het daarna niet meer zou lukken, maar nee hoor, die luier zat helemaal niet in de weg en hup daar gingen de teentjes weer richting mond...
quote:Veel mensen gingen er bij Daan vanuit dat hij een meisje was:
Op zondag 14 september 2003 23:29 schreef phileine het volgende:
(..)
Meisjes zien er inderdaad heel anders uit dan jongetjes, vind ik wel heel opvallend. Vooral als ze net zijn geboren.
Op deze foto's was hij 4 à 5 mnd. oud (nu is hij 2,5 jaar).
Cas lacht Maar niet tegen mij.... tegen zn rammelaar!!! Die rammelaar komt niet midden in de nacht een flesje brengen, of een luier verschonen..... Gelukkig heb ik de rammel zelf gekocht, zitten we qua smaak op één lijn
Hij lacht wel heel pittig, niet een glimlachje, nee, een lach met zijn hele gezicht <= zo ongeveer, a la Jonas
quote:Koopbesluit
Op maandag 15 september 2003 21:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een lekker spekkig baby'tje is ChiaraEn basset, je hebt wettelijk recht om binnen 8 dagen (geloof ik) terug te komen op je koopbesluit
Edit:Sorry, kan het niet vinden en mn hoofd is momenteel ook een vergiet
Verbouwing, Noa, werk. Het lullige is: Ik kan de hele nacht slapen want Noa sliep al vanaf 2 a 3 weken de hele nacht door, maar nu door de verbouwing en de problemen die er bij komen kijken doe ik geen oog dicht
Anyweg, snelle vraag voor de ervaren ouders hier: Als Noa net iets meer dan 3 maanden is zitten we met onze kont op centerparks. Weet iemand hoelang ze dan al in het zwembad mag blijven?
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 16-09-2003 10:49]
quote:AHa
Op dinsdag 16 september 2003 11:51 schreef phileine het volgende:
Maximaal een minuut of 20-25 en het water moet minimaal 32 graden zijn. Als je het idee hebt dat ze het koud krijgt (trillende lipjes, suf worden) eerder eruit.
Nog andere tips voor je baby meenemen naar het zwembad? Noodzakelijke spulletjes en zo?
quote:laat je kind echt niet drinken uit het water!!!
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef basset het volgende:[..]
AHa
Ik denk dat ze daar in CP wel weten dat het water in het babybad wat warmer met zijn, anders gaan we wel in het bubbelbad zitten
Nog andere tips voor je baby meenemen naar het zwembad? Noodzakelijke spulletjes en zo?
quote:Whehehehe ik drink zelf al niet uit dat water, laat staan Noa
Op dinsdag 16 september 2003 12:47 schreef melonovy het volgende:[..]
laat je kind echt niet drinken uit het water!!!
quote:Zwemluiers!! Of een zwembroekje dat niks doorlaat. Er zijn zwembaden waarij je anders kan vertrekken of voor een vermogen daar een luier moet kopen.
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef basset het volgende:
Zo'n zwemband met een "kontje" er in is ook wel prettig om een baby in te laten hangen.
Nu kan ik natuurlijk ook niet bij Lois en Iris gaan kijken Zeker niet voordat ik weet wat het is, ik wil ze absoluut niet aansteken.
heerlijke foto weer van Chiara!
gisteren zijn we nogal geschrokken omdat Piet lang niet genoeg bleek te zijn aangekomen toen we hem lieten wegen bij het consultatiebureau. hij wordt nu bijgevoed met flesvoeding, en ik kolf tussendoor om te kijken hoeveel borstvoeding ik nu precies heb en ook om deze nog wat meer op gang te brengen.
het gewicht viel dus vies tegen; aan z'n luiers & slaappatroon te zien leek hij genoeg te krijgen maar dat zegt dus kennelijk ook niet alles. (daar zit je dan de godganse dag voor van voeding naar voeding te leven...) ik baal er ontzettend van dat dit nu pas duidelijk wordt, doordat de controles later dan gebruikelijk gedaan zijn.
verder gaat 't gelukkig goed met 'm hoor. hij is alert genoeg & over 't algemeen heel tevreden. de flesvoeding gaat er goed in, dus nu weten we tenminste zeker dat ie genoeg binnen krijgt. vrijdag gaan we 'm opnieuw laten wegen, hopelijk is ie dan wel weer wat aangekomen.
hier nog een fotootje van ons ingepakte kaboutertje na 't badderen vanochtend:
lachen doet ie ook al regelmatig, volgens mij nog grotendeels onbewust maar vaderHaven is ervan overtuigd dat ie bewust toegelachen wordt...
Mijn zusje was vroeger ook vaak te licht, dus kreeg mijn moeder het advies om bij te voeden, op een gegeven moment was ze te zwaar geworden en moest ze minder voeding gaan geven. De bezoekjes aan het CB waren absoluut niet iets om naar uit te kijken voor mijn moeder, ze had er slapeloze nachten van, alleen maar omdat haar dochter niet aan de gemiddelden zat.
Ik hoop voor je dat het niet zo ver hoeft te komen voor jou, jij bent de moeder en ziet denk ik wel snel genoeg of het wel of niet lekker met je Piet gaat!
quote:Ehhh, ik heb 't even verkeerd begrepen geloof ik
Op dinsdag 16 september 2003 10:36 schreef basset het volgende:[..]
Koopbesluit
Zo ff vorige topic teruglezen hoor, ben het ff kwijt!
Edit:Sorry, kan het niet vinden en mn hoofd is momenteel ook een vergiet
Verbouwing, Noa, werk. Het lullige is: Ik kan de hele nacht slapen want Noa sliep al vanaf 2 a 3 weken de hele nacht door, maar nu door de verbouwing en de problemen die er bij komen kijken doe ik geen oog dicht
Anyweg, snelle vraag voor de ervaren ouders hier: Als Noa net iets meer dan 3 maanden is zitten we met onze kont op centerparks. Weet iemand hoelang ze dan al in het zwembad mag blijven?
En over je vraag over het zwembad: baby's van 3 maanden geven zelf aan wanneer ze te moe worden door de indrukken, of wanneer ze 't te koud krijgen. Dan wordt het tijd om uit het zwembad te gaan dus. Maar bij Centerparcs hebben ze ongetwijfeld boxen binnen staan, dus tussen de (lig)stoelen naast het zwembad. Dan kun je je kindje daar in leggen en zelf op een ligstoel erbij relaxen, of omstebeurt nog een duik in het zwembad nemen of zoiets.
Bix wat is Piet toch een schatje! Als ik je zo hoor lijkt het me ook niet dat je je al te druk moet maken. Ze zeggen toch altijd dat een alert kind en genoeg plasluiers eigenlijk genoeg indicatie is dat het goed gaat? Mijn moeder (ex-kraamhulp en assistente vroedvrouw) kan zich daar nog steeds enorm over opwinden; als het kind er goed en tevreden uitziet dan gaat het gewoon goed. punt. mensen verschillen nu eenmaal. Isa komt de ene maand ook een kilo aan en de andere maand maar een paar pond, en steeds is het "keurig". Dus het loopt vast wel los met Piet, daar ben ik van overtuigd.
Ik was er op een dag ook van overtuigd dat Isa echt bewust naar me had gelachen, maar een uurtje later lachte ze precies zo uitbundig naar de doos billendoekjes. Dat vond ik wel teleurstellend. Maar nu kan ze echt heel verliefd naar me lachen. Soms heb ik het niet door omdat ik de andere kant op kijk, en dan gaat ze steeds breder lachen totdat ik het een keertje zie. Zo schattig. Sinds kort lacht ze ook met geluid en een hik-slik op het eind, heerlijk!
Sinds kort draag ik haar af en toe in de babybjörn met haar gezicht naar voren, dat vindt ze echt fantastisch! Grijpt, kijkt en lacht naar alles. En sjongejonge wat een reacties. Word echt op straat om de haverklap staande gehouden omdat mensen even wat beter naar haar willen kijken en tegen haar kirren. En dan lacht ze ook altijd hartelijk terug de sloerie.
Ach arme Tom. Wat is het toch zielig he als ze zo klein zijn en ziek zijn.
Volgens mij heeft Bram last van de schijteritis. Het is niet veel maar wel heel vaak.
Ik had gistermiddag toch maar even de huisarts gebeld, overbezorgde moeder. Inderdaad kindjes onder de 3 maanden moeten meteen nagekeken worden maar ik kon het nog even aankijken. Zodra hij suf zou worden of ik zou het niet vertrouwen kon ik altijd weer bellen.
Gisteravond had Bram opeens 39.3. Ik vond dat best schrikken. Hij was wel nog steeds heel allert en aan het spelen. We hebben hem toen in bad gedaan, paracetamolletje erin en daarna lekker een slokje bv. En toen had hij opeens een opleving Mooi niet meer willen slapen natuurlijk. Uiteindelijk heb ik hem om half 11 in slaap weten te krijgen.
Vanmorgen weer heel vroeg wakker (half 6) en huilen, huilen. Niet stil te krijgen, ook niet door een paracetamolletje. Hij had nog wel koorts maar hoeveel kon ik niet echt meten, hij werd helemaal hysterisch met die thermometer in zijn gatje. Nou dan ga ik niet martelen hoor. Uiteindelijk na een uur rondjes lopen was hij weer een beetje rustig. Erg fijn hoor om half 6 in de ochtend, rondjes lopen door het huis. Je bent behoorlijk Remie dan, de hele wereld slaapt nog.
Hij ligt nu eindelijk weer even rustig te slapen. Met zijn volgende slapie kruip ik er denk ook nog maar even in.
quote:Volgens mij is een paar pond en 1 kilo toch echt hetzelfde 0-)
Op woensdag 17 september 2003 00:18 schreef phileine het volgende:
Isa komt de ene maand ook een kilo aan en de andere maand maar een paar pond, en steeds is het "keurig".
quote:Ik vind het soms heerlijk om met Cas midden in de nacht te zitten. Niemand die om je heen loopt te meuten, even alleen tijd en aandacht voor hem. Ik doe dan 1 klein lampje aan om heerlijk te gaan zitten schemeren en kuffelen en kwijlen
Op woensdag 17 september 2003 09:25 schreef Karin het volgende:
Je bent behoorlijk Remie dan, de hele wereld slaapt nog.
quote:Eh oh ja. Ik bedoelde natuurlijk een paar ons. Zucht.
Op woensdag 17 september 2003 09:25 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Volgens mij is een paar pond en 1 kilo toch echt hetzelfde 0-)
quote:AH! Nu weet ik het weer
Op dinsdag 16 september 2003 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Ehhh, ik heb 't even verkeerd begrepen geloof ik
. Ik dacht dat je vrouw iets van Felicitas had besteld waar jij onderuit wou, maar nu blijkt dus gewoon dat 't haar leuk leek, niet dat ze het gekocht had... Het was Easy-going die wel tot aanschaf overgegaan was, maar er wel blij mee was, ondanks dat het van Felicitas kwam. Dus er hoeft niks geregeld te worden, niks hoeft terug binnen 8 dagen
En over je vraag over het zwembad: baby's van 3 maanden geven zelf aan wanneer ze te moe worden door de indrukken, of wanneer ze 't te koud krijgen. Dan wordt het tijd om uit het zwembad te gaan dus. Maar bij Centerparcs hebben ze ongetwijfeld boxen binnen staan, dus tussen de (lig)stoelen naast het zwembad. Dan kun je je kindje daar in leggen en zelf op een ligstoel erbij relaxen, of omstebeurt nog een duik in het zwembad nemen of zoiets.
Bixister: Babietjes hebben de neiging om welke achterstand dan ook in te halen taaie dingetjes die babies hoor! Leuk ventje btw
Karin: Goedemorgen! Nog beetje slaap in kunnen halen? Beterschap met je poepfabriekje.
het kolven levert nog maar weinig op, ik weet wel dat dat niet alles zegt, maar ik vind 't toch lastig om er nog op te vertrouwen dat daar genoeg in zit. verder is 't praktisch gezien zowat onmogelijk om èn vaak aan te blijven leggen, èn bij te voeden, èn tussendoor nog te kolven ook. lekker advies van die CB-arts!
VaderHaven is vandaag voor 't eerst weer aan 't werk, wel even wennen (voor ons allebei) zeg. ik was van alles van plan vandaag maar nu de dag alweer voor de helft om is heb ik nog nauwelijks iets daarvan terecht gebracht.
Die eerste weken met Bram alleen thuis heb ik ook niets gedaan. Als ik zelf gedouched en aangekleed was en af en toe een wasje erin was ik al tevreden. Voel je daar niet schuldig over hoor! Het is nou eenmaal vreselijk wennen aan je nieuwe situatie. En trouwens je moet het rustig aan doen om de bv lekker op gang te krijgen.
Bixister, schrikken zeg dat Piet niet gegroeid is. Hopen dat het extra voeden goed aanslaat is er bij julle CB geen inloopspreekuur waar je Piet extra kan laten wegen?
Sven is vandaag voor de 3e keer naar de fysiotherapie geweest voor zijn voorkeurshouding . Er zit gelukkig erg veel verbetering in .
Eigenlijk zou er op borsten maatschepjes moeten zitten, dat zou het allemaal veel makkelijker maken.
quote:Bij de fysiotherapie leer we een paar grepen waarmee we Sven vast kunnen houden. We moeten hem dan optillen en in de lucht naar rechts houden. Het gaat bij hem voornamelijk om zijn nekspieren, die draait hij het liefst naar links (hij draait liever om zijn as om iets aan de rechterkant te zien zeg maar). Als hij op zijn rug ligt ligt hij het liefst op zijn linkerwang, ligt hij op zijn buik, dan dus zijn rechterwang..
Op woensdag 17 september 2003 16:44 schreef Karin het volgende:
Wat doen ze dan bij de fysiotherapie easy-going? Lijkt mij heel moeilijk om hem van die voorkeurskant af te helpen.
Ik was er van overtuigd dat ik aan het spiraal zou gaan maar nu ik dat ding in huis heb, begin ik hevig te twijfelen
De doos van dat ding is gróót, ik schrok me rot toen ik dat ding zag
Het zal allemaal wel, zal allicht makkelijker zijn dan het geklooi met condooms de sfeerkillers bij uitstek
Tom zit nu in de emmer, hier naast mijn buro. Hubbie is hem aan het badderen op de eettafel. Het is een genot om die twee bezig te zien. Tom gaat nu hardop lachen en kan af en toe in een deuk liggen als hij gekriebeld wordt. Hij probeert ook steeds slokjes van het badwater te nemen O=
Wat lief coolbabe, die mannen van jou!
Het is maar goed dat ik gister 2 pakken luiers had gehaald. Sjees heb nog nooit zoveel luiers verschoond op 1 dag. Hij bleef poepen. En elke keer bij het tempen nog een beetje, en als ik mazzel had nog een plasje ook. Zo ga je lekker hard door de luiers heen.
Vanmiddag was de koorts een tijd weg maar vanavond had hij weer 38.3. Niet echt verontrustend maar toch nog niet helemaal beter. Gelukkig was hij vanmiddag ook goed te spreken. Hij had toch praatjes! Zat de hele tijd bababababa mamamamama. Wij vonden eigenlijk wel dat het "mama" was. Oe wat vertederend.
Onze Sven had trouwens ook erg een voorkeur, niet zozeer overdag maar met slapen altijd dezelfde kant op dus toendertijd best erg een scheef hoofd(heb ik me trouwens nooit druk overgemaakt), ik had m'n best gedaan Sven zover te krijgen op de andere kant te gaan liggen maar niets hielp. Het is toch allemaal goed gekomen(heeeeel klein verschil maar een vreemde zal het nooit opmerken)
Verders eigenlijk goedemorgen allemaal. Ik voel me alweer een stukje beter. Heb me gisteren rot gehoest, maar vandaag lijkt het allemaal wat mee te vallen. De kleine houdt me aardig wakker trouwens, normaal is ie s'avonds altijd bezig met avond gymnastiek maar dit keer was het rustig, en toen ik eindelijk wilde gaan slapen begon ie met zijn oefeningen Errug fijn.
Jasper heeft de eerste 4weken alleen maar gekrijst en gehuild en boos
om zich heen gekeken, niets wat ik deed was goed, en hij vroeg ong om
het uur om de borst met als gevolg dat mijn tepels letterlijk bloedden en
ik als ik mijn tepel heen en weer bewoog ik het gevoel had dat hij er zo
af zou scheuren ivm de bloedende kloven
Ik heb dus geen roze wolk gehad, en me zwaar kut gevoeld en mislukt.
Sinds 1week ben ik nu resoluut aan het afbouwen en vandaag word mijn
eerste dag dat ik geen voeding ga geven *opluchting!!! eindelijk geen pijn meer!!!!!!!!!!!!*
Jasper krijgt nu nutrilon forte voor hongerige babies en is van een klein
boos monster verandert in het lieve babietje dat in mijn buik zat
eindelijk kan ik van hem genieten en voor het eerst voel ik me helemaal
verliefd, jammer dat het zo moest gaan, maar gelukkig heeft mijn dokter
mij zwaar aanbevolen te stoppen met borstvoeding omdat ik anders gek
zou worden of depressief (ring a bel Evinga? ).
Ik heb gister ook de NuvaRing ingebracht en als het goed is is die over
een week "veilig" hiermee is dus echt deze 'voeding-fase' afgesloten iets
waar ik erg tegen op zag omdat ik stiekum erg graag door wou proberen
met de borstvoeding, ik kon het gewoon niet loslaten voelde alsof ik
faalde ofzo ... maar nu ik eindelijk die nuvaring heb ingebracht en ik dus
echt niet meer terug kan (ivm hormonen etc) voel ik me ineens erg opgelucht.
Sorrie als ik een beetje over alles en iedereen heen ben gestormt hiero,
Edit: 't Is zelfs langer dan 4 weken lees ik nu!
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 18-09-2003 13:48]
Gelukkig heb je nu de knoop doorgehakt en is die roze wolk toch weer een beetje tevoorschijn aan het komen.
Stom he, dat je je gewoon blijft pijnigen en doorgaan omdat je anders denkt dat je faalt? Maar ja, wat heeft je kindje (en jij en je omgeving) eraan als jij er onderdoor gaat. Sommige kindjes doen het nou eenmaal beter op andere voeding dan de borst. voor je beslissing en ik hoop voor je dat je nu lekker kan gaan genieten.
Dan is het toch maar beter dat je gekapt bent met bv, als jullie beiden weer met een glimlach rondlopen is dat toch heel wat meer waard.
Snel weer een positieve flow hier hoor! Het goede voorbeeld dan maar: Vannacht is een vriendin van me bevallen van haar derde kindje, een dochtertje genaamd Nina. Heb gelijk een leuk pakje gekocht en ga morgen kijken. Ze woont vlakbij, dus we kunnen lekker veel samen gaan doen met de kinderen. Hoe gaat het met de verse babietjes Iris, Janneke en Lune (en iets-minder- vers-maar-wel-behoorlijk-vers Merlyn)? De ouders hebben het natuurlijk hardstikke druk, maar ben wel erg benieuwd. En van Dinus hebben we ook zo lang niets gehoord...
Sterkte met jullie kleintjes!
Logician, wat kan borstvoeding toch een ramp zijn. Ik weet dat het hardstikke goed is en ik ga het zelf ook weer proberen, maar als ik er nog aan terug denk hoe ik de eerste weken met Katja jankend de borst gaf . Gelukkig was Katja er wel tevreden mee, want als ze ook nog al die tijd veel had gehuild, dan was ik waarschijnlijk echt depressief geworden. Ik was al hard op weg die eerste paar weken. Gelukkig heb je een verstandige arts.
Bram, nu snel opknappen hoor. Anders kun je niet naar Iris toe. Lois, Lewis en andere zieken ook veel beterschap gewenst.
En Piet, neem een voorbeeld aan Cas en ga lekker aankomen!
Hoe is het met Tom?
Goed gegroeid hoor Cas!! Lekker dat na dat geklooi met de flesjes Cas nu zo lekker aankomt.
Bram had gisteravond nog wat verhoging maar vanochtend was het helemaal weg. Toch maar besloten om te gaan werken (voelde me een vreselijk ontaarde moeder). Dit na een gesprek met mijn vriendin die ook leidster is op de groep en vertelde dat er vaker kindjes gebracht worden herstellende van een griepje. Als hij koorts zou krijgen of hij zou veel huilen oid zouden ze me echt bellen. Nouja vooruit dan maar.
Ik had zelf 2 x gebeld, vond ik nog meevallen. Het ging allemaal best goed, wel een paar dunne broeken gehad maar dat hij thuis was was het alweer een stukje dikker. Hij wou alleen niet zo goed meer drinken, elke keer als hij ging drinken kreeg hij buikkrampjes, je hoort het helemaal borrelen. Zielig hoor. Dit had hij gisteravond/middag ook en vanacht scheurde hij dus van de honger om half 3 (joepie).
Nouja het gaat allemaal dus weer wat beter met hem. Jeetje wat kan je je zorgen maken. Zou blij zijn als hij zelf kan vertellen waar het pijn doet en dat je wat troostende dingen kan zeggen die hij dan ook begrijpt.
Chiara heeft idd een schimmelinfectie, ik heb niets voorgeschreven gekregen, ik moet zelf een anti-schimmelcreme kopen bij de apotheek. Ze heeft er helemaal geen last van, zelfs niet als je er aan zit, dus dat scheelt alles!
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:05 schreef melonovy het volgende:
Karin, ik ben blij voor je dat het weer wat beter gaat met Bram. Lekker hoor, ik kan me goed voorstellen dat je zorgen hebt als je kleine niet lekker is. Geniet maar lekker van het weekend, kunnen jullie allemaal even bijkomen, maandag weer fris en gezond de week beginnen...
Chiara heeft idd een schimmelinfectie, ik heb niets voorgeschreven gekregen, ik moet zelf een anti-schimmelcreme kopen bij de apotheek. Ze heeft er helemaal geen last van, zelfs niet als je er aan zit, dus dat scheelt alles!
Noa had last van spruw en mama basset had dus hele pijnlijke tepels,
Consultatiebureau:Nee hoor mevrouw, dat is eelt op haar lippen van het zuigen. 2 weken en veel pijn later weer bij dat bureau...andere vrouw: Ojee, dat is spruw, u kunt het beste even naar de dokter gaan!
Grrrrrrrrr er lopen een stel incompetente types daar
Afgezien daarvan gaat het wel erg goed met Noa, ze is megazwaar en lekker bol (zie de lekkere spekarmpjes:
Logician veel sterkte met de kleine en geniet van de liefurt.
quote:Doet dat niet zeer als ie dan naar achteren kijkt? Zo nee, dan moet je snel een priester bellen
Op vrijdag 19 september 2003 12:22 schreef easy-going het volgende:
Sven heeft vannacht met zijn gezicht naar de rechterkant geslapen
Hij draait ook veel meer zijn hoofd alle kanten op de laatste dagen.
Nee hoor, das mooi, dan hoef je je ook niet meer druk te maken over het steeds omdraaien van het hoofdje met het risico dat ie wakker word.
quote:O meis, wat ellendig herkenbaar, dit.
Op donderdag 18 september 2003 13:25 schreef Logician het volgende:
Na een poosje alle baby en kinder topic ontweken te hebben [knip]
Bij mij gelukkig (nog) geen bloedende tepels. Maar het grootste deel van de tijd ben ik voor Max (helaas) ook niet veel meer dan een tekortschietende melkleverancier.
Vreselijk frustrerend en onzekermakend is dit zeg!
Aanvankelijk ging het hier met de bv werkelijk perfect. Meteen na de ks aangelegd en meteen goed drinken. Al na 3 dagen aangekomen en na 5 dagen zelfs al boven zijn geboortegewicht.
Maar vanaf dat hij een dag of 10 was ging het allemaal veel minder soepel. Veel, heel veel huilen. Veel, heel veel willen drinken. Luiers werden goed gevuld. Maar ik zag hem steeds minder "vol" worden. (herinneren jullie de foto's van vlak na z'n geboorte nog? nou daar lijkt hij nu dus helemaal niet meer op).
Van het cb kreeg ik het advies om Max gedurende 3 dagen iedere 2 uur aan te leggen (want hij lag inmiddels zo'n beetje non-stop aan de borst). Zo kon het vraag-aanbodsysteem wat beter gereguleerd worden.
Dat was geen succes, de eerste helft van de dag was Max zó hongerig dat hij niet kon slapen. Alleen maar brullen. Dan om een uur of 14:00 viel hij werkelijk uitgeput in slaap, zó moe dat hij bij zijn eerstvolgende voeding met geen mogelijkheid wakker te krijgen was. En dan 's avonds weer urenlang brullen. Als het dan tijd was voor zijn laatste voeding van de dag, was hij weer zó moe dat hij nauwelijks kon drinken. En dus kwam hij 's nachts steeds wat eerder.
En ik kan nou niet echt zeggen dat het inmiddels beter gaat, er is naar mijn idee niets veranderd aan de hoeveelheid of kwaliteit van de bv. Max wil gewoon meer dan ik hem kan geven, lijkt het wel. En dat maakt mij zó verdrietig. Volgens het cb komt te weinig of onvoldoende voedzame borstvoeding (vrijwel) niet voor, maar ik heb zo mijn vraagtekens.
Hij slaapt slechts zo'n 12 uur per etmaal. Dat is van 23:30 tot 09:00 in zijn wieg (en daar vallen dan ook nog 2 voedingen in en daarna duurt het meestal nog zo'n 3 kwartier om hem weer in slaap te krijgen).
Die andere uurtjes zijn voornamelijk losse kwartiertjes ('s avonds soms wat langer) in de kinderwagen of op schoot.
De overige 12 uren is hij dus wakker, en dat betekent óf brullen óf met hem rondlopen.
Het is dat ik gék ben op het manneke (écht helemaal hoteldebotel smoorverliefd ), van een ander zou ik dit allemaal niet gepikt hebben geloof ik. Ik ben echt helemaal gesloopt....
Ook van mij sorry dat ik niet op anderen reageer, hopelijk heb ik over een tijdje weer wat meer tijd voor mezelf, en dus ook voor het forum (jullie dus)!
Overigens heb ik wel alles gelezen en ik wil even alle zieken beterschap wensen en zeggen dat ik de foto's zalig vind om te zien!
Eska wat je omschrijft beschrijft ongeveer de situatie hier
de laatste maand, dag en nacht met een huilend kind rondlopen
Het mat je af, en geeft je het gevoel dat je iets niet goed doet ...
En inderdaad heb ik ook echt zitten huilen van de pijn tijdens
het voeden, het was zelfs zo dat ik op den duur zoiets had van
"ojee hij huilt, hij wil weer eten" en "ojee hij moet weer" echt
met tegenzin dat is natuurlijk niet goed, maar ja je wilt echt
doen wat jij het beste vind, of het nou pijn doet of niet ...
Gelukkig gaat het nu een stuk beter, al is en blijft het een beetje
een grumpy baby, ik zal even een paar typische "jasper-blik" foto's
hieronder posten hihi Xxx!!!!
Eska, veel sterkte hoor. Max slaapt inderdaad niet echt veel. Anders is het misschien toch wel een oplossing om af en toe even bij te voeden met een flesje.
Melonovy, wij kregen de zalf ook niet vergoed. De huisarts had hem wel voorgeschreven, maar we moesten hem bij de apotheek zelf afrekenen. Ik vond het echter geen zonde van het geld omdat de zalf zelf goed hielp.
Eska ik heb ook 't idee dat ik Piet om hem genoeg binnen te laten krijgen nu ongeveer continu aan de borst zou moeten leggen. het helpt al wel dat ik meer rust & tijd voor de borstvoeding neem. hij zuigt alweer wat beter en ik voel zelf ook beter aan of er überhaupt iets uit komt. gelukkig heb ik geen last van pijnlijke tepels / kloven, en is Piet over het algemeen ook vrij rustig. we slapen samen nog steeds elke middag een uurtje (of twee), erg gezellig.
ons werd dus aangeraden om wel een beetje bij te voeden, zodat Piet in ieder geval genoeg binnen krijgt. de meningen zijn hierover zeer verdeeld, de borstvoeding zou ervan teruglopen, maar we doen het wel. ik probeer dat gebrek aan stimulatie te compenseren door tussendoor af en toe wat te kolven & vaak aan te leggen. maar hij kan die bijvoeding er goed bij gebruiken; zelfs als hij 1,5 uur (bijna onafgebroken) aan de borst heeft gelegen klokt hij met gemak een flesje (nouja maar 60 ml hoor) naar binnen. hij krijgt er daar nu 3 van per dag, en dat geeft ons allemaal net iets meer rust.
vanmorgen is hij opnieuw gewogen bij het consultatiebureau, en hij bleek - joechei! - 225 gram aangekomen te zijn in de afgelopen 4 dagen. dat gaat de goede kant op dus!
Telefonische informatiedienst 0343 - 57 66 26
Heb je vragen over borstvoeding? Bel dan de informatiedienst voor een antwoord op je vragen. Via dit landelijke nummer krijg je telefoonnummers van contactpersonen bij jou in de regio. Deze vrijwilligsters helpen je graag verder met het succesvol verlopen van jouw borstvoedingsperiode.
BV is heel goed enzo, maar het moet voor moeder en kind een fijne ervaring zijn. Zolang je er beide plezier aan beleefd kun je er mee doorgaan, maar je bent niets verplicht, aan niemand niet! Probeer er voor te zorgen dat je er zelf niet aan onderdoor gaat!
Sterkte ermee.
Lekker Bixister, dat is goed nieuws! Fijn hoor, zal wel een hele opluchting voor je zijn!
Jasper kan ook al zo kijken
Heeft Jasper het ook van zijn vader? Remco en Chiara hebben ook die oogopslag...
quote:Hier kan ik me van harte bij aansluiten!
Op vrijdag 19 september 2003 20:59 schreef melonovy het volgende:
BV is heel goed enzo, maar het moet voor moeder en kind een fijne ervaring zijn. Zolang je er beide plezier aan beleefd kun je er mee doorgaan, maar je bent niets verplicht, aan niemand niet! Probeer er voor te zorgen dat je er zelf niet aan onderdoor gaat!
Sterkte ermee.
edit- Ik ben dol op grumpy baby's . 't Is een lekker ding Logician!
quote:Jep! die kan dat heel goed zelfs, stom dat ik die link zelf niet heb gemaakt
Op vrijdag 19 september 2003 20:59 schreef melonovy het volgende:Jasper kan ook al zokijken
Heeft Jasper het ook van zijn vader? Remco en Chiara hebben ook die oogopslag...
*weer lurkend verder gaat*
quote:* just me komt even uit lurkstand
Op zaterdag 20 september 2003 09:28 schreef Catootje het volgende:
Van de week vertelde iemand me dat er een onderzoek is geweest dat aantoonde dat de eerste drie weken na de geboorte borstvoeding het meest effectief is en daarna maakt het niet emer uit (onderzoeken spreken elkaar trouwens tegen)....dus dat heb je dan weer mooi gered toch? En nu lekker aan de fles met dat kind!!!*weer lurkend verder gaat*
Ik ben dan best benieuwd waar die info vandaan komt; ik probeer mijn bv "literatuur" enigszins bij te houden maar heb er nog niks over gehoord.
Jeetje wat kan het vervelend zijn het borstvoeden. Ik weet nog zelf heel goed hoe moedeloos ik werd van de problemen die wij hadden (veel huilen tijdens het drinken en niet willen drinken en daarom elk uur tot 1,5 uur weer honger hebben maar dan weer huilen tijdens drinken enz enz enz). Ik heb heel wat traantjes afgejankt toen. Ben naar de huisarts geweest ivm met een mogelijke medische oorzaak van het huilen maar die kon niets ontdekken. Het CB had ik weinig vertrouwen in dus die maar niet ingeschakeld. Toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de hulpdienst van de VBN gebeld (melonovy heeft het nummer hierboven genoemd). Die waren zo vreselijk lief! Die hebben met echt vreselijk goed geholpen terwijl ik dacht dat ik alles zelf al geprobeerd had. Het was zowieso even fijn om bij iemand uit te huilen die je begrijpt.
Misschien ook een tipje voor jullie.
En als het niet lukt het borstvoeden stap je toch gewoon lekker over op de fles. Ik denk altijd maar dat je kindje veel meer heeft aan een relaxte moeder en dan flesvoeding dan aan een hoop geklooi en gestress en dan borstvoeding. Het is echt geen persoonlijk falen hoor!
Sterkte allemaal! Ik hoop dat jullie allemaal snel in wat rustiger vaarwater terechtkomen, met welke keuze danook.
Wat goed van Piet! Lekker gegroeid.
Gaat het kolven ook al een beetje Bixis?
dit topic cq hele forum is heus niet alleen bedoeld voor de leuke verhalen of dat je verplicht moet zijn om op iedereen te reageren. Misschien ten overvloede dat ik dit nog even zeg maar het zou zonde zijn als je hier niet durft te posten vanwege een van die redenen.
Piet in de box vanmiddag; wat overbelicht maar you get the idea:
"ik verveel me, wanneer krijg ik weer te drinken?"
ps Phileine ik las ergens dat jij Isa vanaf 't begin in 'n wipstoeltje hebt gezet. lijkt me ook wel wat voor Piet, maar ik dacht dat dit nog niet mocht ivm het nog niet stevig genoeg zijn van de rug?
[edit]ah easy going, bedankt! dus dezelfde regel als voor de maxi cosi? (ik dacht dat 'n wipstoeltje minder slecht was dan de maxi cosi...)[/edit]
quote:Ik heb de rugleuning (is een houten plankje bij die van ons) er uit gemeubeld. Zo heb je het idee van een hangzakje. En daar kan Cas heerlijk in hangen als we in de tuin zitten.
Op zondag 21 september 2003 00:07 schreef easy-going het volgende:
bixister, een wipstoeltje mag wel in het begin, maar dan wel in de ligstand en niet langer dan 2 uur per dag, en dit niet aaneengesloten tenminste dit is wat mij verteld is
Wat is Piet wakker op die foto's!! Cas is alleen wakker als hij om een fles roept, daarna of tijdens aan de doppen weer dicht en die gaan pas weer open als er een fles in moet
Bix, leuke Piet! En leuk boxkleed! Heb geloof ik exact dezelfde. Die knalrooie van Prénatal he?
Moest er nog 1 bij hebben, vandaag eens naar het nieuwe babywinkeltje geweest vlak bij ons, blijkt dat een outlet te zijn! (Joepie!) Hadden ze ook de inboedel van de vorige winkel overgenomen. Zie ik daar mijn droomkleed weer liggen!! Dat is een velours kleed, ontzettend dik, dikker als een dekbed en in 4 vlakken, 2 paars met 2 roze, met velours bloemen erop. Ik heb er al regelmatig mee in mn handen gestaan, maar vond m te duur
49 euro voor een boxkleed... maar nu voor 19 euro! Die ligt dus nu in mijn box he
En allemaal Nomad verzorgingstassen voor een prikkie en draagzakken van Nijntje enzo. Ook nog een leuke broek van Feetje voor slechts 5 euro meegenomen voor Lara. Ik geloof dat ik daar vaste klant word
Over dat wipstoeltje: mijne heeft ook geen harde bodem of leuning, het is meer een soort hangmatje en ik heb het inderdaad helemaal horizontaal gelegd. Was volgens de vk geen enkel probleem. In een slendang liggen ze eigenlijk net zo, en dat mag vanaf dag 1 onbeperkt.
Wat is Piet ook prachtig, hij ziet er al echt uit of hij een persoonlijkheid heeft. Heerlijk!
COL, 't is inderdaad dat rode Prenatal kleed. klinkt goed dat winkeltje! ('feetje' is 'n leuk merk maar normaal gesproken erg duur.)
quote:dat heeft ook zo z'n voordelen, lijkt me.
Op zondag 21 september 2003 00:12 schreef moussy het volgende:
Wat is Piet wakker op die foto's!! Cas is alleen wakker als hij om een fles roept, daarna of tijdens aan de doppen weer dicht en die gaan pas weer open als er een fles in moet
quote:Je hebt waarschijnlijk gelijk
Op zondag 21 september 2003 22:51 schreef easy-going het volgende:
Ik heb een vraagje:
Sven zit de laatste dagen heel veel op zijn knuistjes te "kluiven", kan dit erop wijzen dat er tandjes in aantocht zijn??? morgen is hij 4 maanden Of zijn er dan andere symptomen?
quote:Ik hoop het niet! Noa is nu net 13 weken en papa bassset vind het nog veel te vroeg voor tandjes!:
Op zondag 21 september 2003 22:51 schreef easy-going het volgende:
Ik heb een vraagje:
Sven zit de laatste dagen heel veel op zijn knuistjes te "kluiven", kan dit erop wijzen dat er tandjes in aantocht zijn??? morgen is hij 4 maanden Of zijn er dan andere symptomen?
(de 2e foto is overigens omdat ik er zo ontzettend om moet lachen )
Ik denk ook niet dat als er tandjes komen dat mama Basset nog lang BV zullen geven. Lijkt mij pijnlijk, of zijn er mensen hier die er andere ervaringen mee hebben?
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 22-09-2003 13:26]
Bram heeft ook lang op zijn handje gekluifd maar toen waren er nog geen tandjes in aantocht.
Bram kreeg dat hij last had van tandjes enorm veel last van kwijlen en was mopperig. Maar dat eenmaal de tandjes er waren hadden we zoiets van "ooowwww komt dat door die tandjes die in aantocht waren?".
Bram bijt mij trouwens heel zelden hoor met bv geven. Daar was ik ook bang voor maar viel dus alles mee.
Bram heeft nog steeds last van diarree. Maar omdat Lois vertelde dat bij Eva het de laatste keer 2 weken duurde ben ik nog niet in paniek, dit duurt pas 6 dagen. Wel zielig hoor, je hoort het borrelen en dan moet hij ook vreselijk huilen. Kwartiertje later spuit het zo zijn luier in.
Alleen slaapt hij er ook vreselijk slecht van. Vanacht hadden we een relatieve goede nacht, gisteravond een paar keer wakker en rond 1 uur en toen pas weer om 7 uur. De nachten ervoor was het echt drama, elk uur tot 2 uur wakker, veel huilen en moeilijk te troosten, dus dan legde ik hem maar eventjes aan de borst, daar werd hij wel rustig van. Maarja dat wil ik eigenlijk ook niet aanleren, zodirect wordt het gewoonte. Maar aan de andere kant had hij wel wat extra vocht nodig aangezien hij overdag ook niet veel extra's dronk. Moeilijk hoor dat opvoeden.
Hij heeft nu ook voor het eerst rode billen, ben dus druk aan het smeren.
Hoe leggen jullie je kindje in bed? Als het erg moe is, of als het bedtijd is, of slapend?
Bram is een moeilijke inslaper. 's Avonds valt hij meestal aan de borst in slaap en dan leg ik hem zo te bed. Als hij dan nog even wakker wordt is het speentje erin en slaapt hij wel verder.
Overdag is het slapen gaan best wel een drama. Als hij moe is (in zijn oogjes gaat wrijven en huilen) leg ik hem in bed maar dan komt hij niet in slaap. Dus vaak wieg ik hem in slaap maarja dat is nu best leuk (eigenlijk niet) maar hoe moet dat nou als hij groter wordt. Op het consultatieburo hadden ze gezegd dat ik hem dus maar moet laten huilen maar ik vind dat zo zielig. Misschien moet ik wel hard worden.
Gelukkig komen de tandjes dan waarschijnlijk nog niet door Kwijlen doet Noa als de beste, voornamelijk als ze wil gaan zitten, loopt het zo de mond uit
Noa gaat bij ons na de laatse voeding naar bed. Dat is rond 8 uur 's avonds.
Meestal mekkerd ze nog even na en als het echt niet gaat dan neem ik haar mee naar bed en ga ik even naast haar liggen met mijn pink voor haar om op te sabbelen (als ze niet wil slapen dan lukt de speen ook niet ) Zodra de oogjes dicht gaan doordat ik op de "uit"knop druk (zachtjes wrijven over haar neusje en voorhoofd
)
Dan breng ik haar weer nar bedje. Soms zijn we na het voeden, omkleden en luier wisselen een klein half uurtje bezig om haar in slaap te krijgen.
Karin, overdag gaat Sven nog steeds niet naar bed, maar doet hij zijn slaapjes in de box. Ik zie ze tegenwoordig wel aankomen, soms lukt het hem ook niet om in slaap te komen en blijf ik er even bij zitten. Ik ben wel van plan om hem binnenkort ook overdag in zijn bed te laten slapen. 's Avonds gaat hij tussen 6 en 7 in bad, en krijgt een fles, daarna is hij al slaperig en leggen we hem in bed. De ene keer valt hij meteen in slaap, de andere keer is hij even wakker en valt in slaap en soms lukt het hem niet om in slaap te komen, en ook dan gaan we er even bij zitten, kalmeren hem een beetje, wrijven over zijn gezichtje tot hij in slaap valt. Om een uur of 10 halen we hem nog een keer uit bed voor de laatste fles, alleen slaapt hij dan nog half, en als hij de fles opheeft en we hem weer naar boven brengen is hij 9 van de 10 keer onderweg al in slaap gevallen. Tot nu toe mogen we over Sven zijn slaapgedrag dus niet mopperen
Zitten we in de Burger King (ik weet het......niet gezond)
Horen we vanuit de wieg de hele tijd van: Hai, aaaaahhhh, uhhh,heej!
Sindsdien is ze ook niet meer stil te krijgen! Leuk he als ze geluidje gaan maken
Is het ook echt diaree? (je weet er vast meer van dan ik hoor) Noa spuit ook wel eens de luier uit, maar ik dacht zolang ze BV krijgen is de poep altijd dun. Bij Noa is het ieder geval altijd al dun en geel geweest. Of komt er dan ook water mee zeg maar?
Nou is 6 dagen nog niet zo lang, maar als t langer gaat duren is dat misschien ook iets om even te laten testen (of zelf uit te zoeken).
Iris
Isa
Wij hebben sinds kort het badje verplaatst naar de badkamer. En dat was net op tijd. Hij vind het zo leuk het spetteren, het water zat echt tot aan het plafond. Zeker de helft van het badje had hij eruit gewerkt. Gooit zijn hele lijf in de strijd. Ik moet zeggen dat ik het ook zo vreselijk moest lachen dus hij heeft extra lang in bad gezeten. Trouwens wel heel moeilijk om hem goed vast te blijven houden.
Ook het aankleden gaat steeds moeilijker. Als hij het in zijn hoofd heeft dat hij die pot met creme vast wilt houden draaikont hij alle kanten op en werkt hij voor geen meter meer mee (en het lukt hem om die pot creme te pakken te krijgen).
Waar is die gewillige baby gebleven?
Wat heerlijk die uitgetelde blikken van Iris en Isa onder elkaar.
maar met zo'n mama gaat dat echt wel goed komen toch!
Na de ontmoeting met zijn aanstaande schoonmoeder en Isa is hij gaan lachen en probeert te kletsen. Soms is het net een meeuw die schreeuwt, maar er komt nu ook "leuk" geluid uit. Hij is ook meteen wat uurtjes per dag wakker
Gezellig hoor, je hebt meteen het idee dat je een kind hebt. Ik ben Cas namelijk al eens vergeten met een voeding
Schoonmoeder heeft Cas ook meteen maar in het nieuw gestoken
Cas heeft het maar getroffen met zo'n leuke schoonmoeder
quote:ze lijken inderdaad op elkaar (wat een liefjes)
Op maandag 22 september 2003 19:21 schreef phileine het volgende:
Wil niet teveel vervuilen in het zwangerschapstopic, maar herinner me nog dat Lois een foto van Isa een tijd terug zo herkenbaar vond. Nu begrijp ik waarom:[afbeelding]
Iris[afbeelding]
Isa
quote:ohh wat een lief ventje en wat een heerlijk bolle toet !
Op dinsdag 23 september 2003 09:04 schreef moussy het volgende:
Cas kijkt af!!Na de ontmoeting met zijn aanstaande schoonmoeder
en Isa is hij gaan lachen en probeert te kletsen. Soms is het net een meeuw die schreeuwt, maar er komt nu ook "leuk" geluid uit. Hij is ook meteen wat uurtjes per dag wakker
Gezellig hoor, je hebt meteen het idee dat je een kind hebt. Ik ben Cas namelijk al eens vergeten met een voeding
![]()
Schoonmoeder heeft Cas ook meteen maar in het nieuw gestoken
Cas heeft het maar getroffen met zo'n leuke schoonmoeder
Sven is hard bezig met leren rollen, waren er vorige week al tekenen dat het eraan zat te komen, sinds gisteren lukt het hem bijna, alleen het laatste stukje gaat nog niet, dan zit zijn armpje nog in de weg. Gisteravond lag hij ook ineens op zijn zij te slapen in bed (op zijn rechterzijde nog wel, de kant die hij nooit opwilde kijken). En vond hij er eerst niets aan om op zijn buik te liggen, nu vindt hij het opeens prachtig en schatert hij het uit. Zo blijft hij ons in ieder geval telkens weer verbazen. Zo denken we de gebruiksaanwijzing gevonden te hebben, dan is de volgende dag alles weer anders. Alleen 1 ding blijft hetzelfde: hij is en blijft
Ben vanmorgen naar het cb geweest. Bram was nu 8495 gram en 71 cm. Wel gegroeid maar de lijn zwakte wat af. Die nachtvoedingen gewoon geven, hij heeft er dus behoefte aan met al dat poepen overdag. Helaas lust Bram geen pap dus dat kan ik niet als laatste voeding geven. Maar met 7 maanden (over 2,5 week ongeveer) mag hij tarwepap, mischien vind hij dat wel wat. En ondertussen ga ik gewoon elke dag proberen, misschien is wel een kwestie van wennen.
Dat poepen kan inderdaad komen of van het griepje van vorige week of van de verandering naar Omneo. Moest het nog maar even aankijken voordat ik andere voeding ging geven.
Voor de rest was alles goed. Hij was weer vreselijk aan het draaien en doen op die tafel, onderzoeken ging niet echt makkelijk. De stethoscoop nog even uit haar oren getrokken, dat is zo interessant!
quote:Online te betellen bij de schlecker, verder heb ik het nog nooit gezien.
Op dinsdag 23 september 2003 16:13 schreef Spuuglokje het volgende:
Karin, Wouter lustte ook geen pap, behalve chocoladepap uit Belgie (gewoon babypap maar dan met cacaosmaak dus). Wie weet houdt Bram daar ook van?
diksap laat de pap schiften. Ik deed wel eens een blokje anijs door de pap, of vruchtenhagel, of gewoon losse cacao.
Na de foto vind ik het tijd geworden om weer verder te slapen, ik stop haar maar weer in, speen in de mond en blijf nog even bij haar bedje zitten...
Vandaag weer met Tom naar het buro geweest: 6030 gram en 61cm schoon aan de haak. Inentingen doen we donderdag omdat we gisteren de hele avond met hem in de weer zijn geweest. Ik had zondag chinees gegeten en dat is meneer niet zo goed bevallen.
Meneertje lacht tegenwoordig hardop Als je hem aan of uitkleedt ligt hij te hikken van het lachen en staat het schuim op zijn mondje. Om je te bescheuren!
Hij begint trouwens al behoorlijk klem te liggen in de wagenbak, hier ligt hij met opgetrokken beentjes:
Fototopic
Nee hoor, ze zijn alle3 liev, vooral dat kapsel van Tom! En dat lachebekje van Chiara hihi en die bolle wangetjes van Cas!
Ho Iris en Isa vergeten
quote:En ze is geboren op de mooiste dag van het jaar, jawel op de dag dat ik 29 jaar geleden geboren was 21/09. Goed he
Op woensdag 24 september 2003 17:36 schreef Bright het volgende:
Ja hoor! Elise staat erbij; ik krijg tranen in mijn ogenWat mooi dat het allemaal zo goed gaat!
quote:Joh, je meent het! Gefeliciteerd! Sorry dat ik niet op je verjaardag was, er kwam een 'kleinigheid'' tussen
Op woensdag 24 september 2003 17:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
En ze is geboren op de mooiste dag van het jaar, jawel op de dag dat ik 29 jaar geleden geboren was 21/09. Goed he
quote:jaa herkenbaar; ook hier die volledige overgave na een goede maaltijd:
Op maandag 22 september 2003 19:21 schreef phileine het volgende:
Iris
Isa
Wel heel lief om te zien trouwens die kleine hummeltjes die daar gewoon in diepe slaap zijn.
Even een vies praatje. Ik heb nog altijd wat last van buikpijn sinds de bevalling en verlies nog steeds bruine prut, ondanks dat ik al weer aan de pil ben. Ik heb het al in mn hoofd gehaald dat ereen stukje placenta of zo is blijven zitten Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehad na een bevalling, iemand wel? Volgende week maar eens een ezoekje aan de huisarts plannen.
ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, ik geef nog steeds BV, ik vraag me af hoe erg het zal zijn die eerste keer weer ongesteld. Ik kan je dus niet mijn ervaringen meegeven Moussy....
quote:Dat dacht ik zelf ook, dan kon die er meteen een cho tegen aan gooien of zo. Ik dacht ook dat ik daar de laatste na-controle zou hebben, maar volgens hun zou de huisarts die doen. Dus dan moet ik maar naar de huisarts, zodat die me richting ziekenhuis kan sturen
Op donderdag 25 september 2003 21:59 schreef Grijs het volgende:
Moussy, kun je niet gewoon de gyneacoloog (schrijf je dat zo?) bellen?
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 25-09-2003 22:07]
Moussy, ik loop eigenlijk met eenzelfde probleem rond als jij. Ik heb nog steeds last van gelig vocht. Wondvocht noemde de verloskundige het, maar ik ben 8 weken geleden bevallen en het duurt me nu echt te lang. En de HA bellen ho maar. Soms begrijp ik mezelf niet! Toch maar ff doen, jij ook.
Jadey is een flessenmonster ze drinkt flesjes leeg van 220 cc en doet ook niet moeilijk over 240 cc en dat ook soms 6 keer per dag! Ik zit er nu aan te denken om een voeding te kopen voor hongerige babies bv Fricolac Extra. Heeft iemand daar ervaring mee misschien? Wellicht slaapt ze dan ook langer door 's nachts.
Ik ga in ieder geval even bellen. Ik sloeg net dubbel van de kramp in mijn buik (aan de rechter kant)
quote:Frisolac extra mag altijd voor de nacht. Volgens de voedingsdinges van frisolac. Ik had ze even een mailtje gestuurd aangezien Cas ook 's nachts om de 3 uur komt.
Op donderdag 25 september 2003 22:05 schreef danosa het volgende:
Jadey is een flessenmonsterze drinkt flesjes leeg van 220 cc en doet ook niet moeilijk over 240 cc en dat ook soms 6 keer per dag! Ik zit er nu aan te denken om een voeding te kopen voor hongerige babies bv Fricolac Extra. Heeft iemand daar ervaring mee misschien? Wellicht slaapt ze dan ook langer door 's nachts.
ff knip en plak;
quote:de verpakking wordt lichter, dus tis straks wéér duurder
LS, 'S nachts komt ons zoontje (van bijna 6 weken) om de 2-3 uur voor een voeding. Terwijl hij overdag netjes om de 3, 4 uur komt. Maar nu de nachten mij op beginnen te breken wilde ik kijken of ik ook een zwaardere voeding kon geven. Het is er van jullie melk zag ik, maar is het er ook in kleine verpakkingen? Ik gebruik het maar 1x per dag, dus heb binnen 4 weken vast geen blik van 900 gram leeg en dat vind ik zonde. Groeten Vera [achternaam]Beste mevrouw [achternaam],
Hartelijk dank voor het bezoeken van onze internetsite.
Frisolac Extra 1 is helaas niet verkrijgbaar in kleinere verpakkingen. U kunt van een nieuwe verpakking de helft overdoen in een licht- en luchtdichte trommel. Dan beginnen de vier weken pas te tellen als u het poeder uit die trommel gaat gebruiken. Vanaf november is Frisolac Extra 1 verkrijgbaar in een doos met twee folieverpakkingen van elk 350 gram. Dan is uw 'probleem' dus voorgoed opgelost.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Friso Kindervoeding
Leonie Henstra
Elise, onze dochter ( ), snapt nog niet zoveel van de borstvoeding. Ze vergeet vaak haar mindje open te doen, of om de tepel te zoeken, of te zuigen als ze die in haar open mondje eindelijk heeft gevonden.
Dus de 3 belangrijke acties worden bij haar nog weleens in een verkeerde volgorde gedaan of ze vergeet er gewoon 1...
Dit is natuurlijk heel vervelend. Met kolven en flesje krijgt ze nu wel borstvoeding, maar dit is natuurlijk heel omslachtig. Mijn vrouw vindt dit al helemaal vervelend (licht uitgedrukt)
De kraamzorg legt wel vaak aan, soms gaat het nu goed, maar afgelopen nacht was het weer drama.
Hebben jullie nog een tip om Elise wel aan de borst te laten drinken? (Het grootste probleem lijkt te zijn dat ze niet zuigt op het juiste moment, waardoor de tepel ook niet in haar mondje komt)
Daarnaast (en deze heb ik al bij de zwangerschap gepvraagd): mijn vrouw heeft een grote knip van zo'n 5 cm gehad. Deze doet nu echt ongelooflijk veel pijn, waardoor ze nauwelijks kan staan, lopen, liggen, zitten, noem maar op (nooit geweten waar je je kruis allemaal voor gebruikt!) en ook heeft ze dan last als ze Elise vast houdt (probeer dan maar eens te gaan verzitten )
Ze gebruikt koude kompressen, paracetamol en soms arni-hoe-heet-dat-spul-ook-alweer. Iemand nog een tip over hoe deze pijn te verzachten of de genezing te verspoedigen?
Deze papa is wel erg blij met dit forum!
M'n schoonvader controleert die hielprikjes, dus hem gelijk op de hoogte gebracht, want deze test is natuurlijk voor opa
quote:Als je een knip hebt gehad is het het beste dat je op een harde ondergrond gaat zitten. Een keukenstoel ofzo. En hoe pijnlijk ook: gewoon gaan zitten! Even kiezen op elkaar. Doordat je gaat zitten gaat de zwelling weg, wat ook de pijn veroorzaakt. Echt doen hoor! Van de tweeling had ik ook een behoorlijke knip (vacuum geboorte) en na 1,5 dag kon ik al zonder pijn gaan zitten en 'lopen'
Op vrijdag 26 september 2003 08:14 schreef Bright het volgende:-knip-
Daarnaast (en deze heb ik al bij de zwangerschap gepvraagd): mijn vrouw heeft een grote knip van zo'n 5 cm gehad. Deze doet nu echt ongelooflijk veel pijn, waardoor ze nauwelijks kan staan, lopen, liggen, zitten, noem maar op (nooit geweten waar je je kruis allemaal voor gebruikt!) en ook heeft ze dan last als ze Elise vast houdt (probeer dan maar eens te gaan verzitten
)
Ze gebruikt koude kompressen, paracetamol en soms arni-hoe-heet-dat-spul-ook-alweer. Iemand nog een tip over hoe deze pijn te verzachten of de genezing te verspoedigen?Deze papa is wel erg blij met dit forum!
Sterkte voor je vrouw!
quote:Zoiets zei de kraamverzorgster ook al ... Misschien een stevige onderbroek of zo? 1 die helemaal strak aansluit?
Op vrijdag 26 september 2003 08:49 schreef CarOnline het volgende:[..]
Als je een knip hebt gehad is het het beste dat je op een harde ondergrond gaat zitten. Een keukenstoel ofzo. En hoe pijnlijk ook: gewoon gaan zitten! Even kiezen op elkaar. Doordat je gaat zitten gaat de zwelling weg, wat ook de pijn veroorzaakt. Echt doen hoor! Van de tweeling had ik ook een behoorlijke knip (vacuum geboorte) en na 1,5 dag kon ik al zonder pijn gaan zitten en 'lopen'
Sterkte voor je vrouw!
quote:Volgens mij is dat niet echt nodig, en ik denk ook niet echt prettig.
Op vrijdag 26 september 2003 09:00 schreef Bright het volgende:[..]
Zoiets zei de kraamverzorgster ook al ... Misschien een stevige onderbroek of zo? 1 die helemaal strak aansluit?
quote:Hoe hard trouwens? Moet ze echt direct op hout gaan zitten of mag daar nog een dun kussentje op?
Op vrijdag 26 september 2003 09:09 schreef CarOnline het volgende:[..]
Volgens mij is dat niet echt nodig, en ik denk ook niet echt prettig.
Op een harde ondergrond zitten is het beste. Probeer eerst 's morgens een half uurtje ofzo en 's middags en 's avonds nog een uurtje. Na een paar dagen is het dan echt een stuk beter.
quote:Zo hard mogelijk, das het beste. (Sorry
Op vrijdag 26 september 2003 09:20 schreef Bright het volgende:[..]
Hoe hard trouwens? Moet ze echt direct op hout gaan zitten of mag daar nog een dun kussentje op?
Het is dus duidelijk dat een bureaustoel te zacht is... (Daar zit ze nu regelmatig op)
Je borstvoedingsvraag kun je ook hier eens stellen: www.vbn.borstvoeding.nl en dan op het borstvoedingsforum. Daar reageren de experts en hebben misschien supertips voor je.
Ik heb zelf heel veel aan dit forum gehad, zeker in de beginperiode net na de bevalling.
Succes, het gaat jullie zeker lukken!! Gun jullie meisje eventjes tijd om het te leren, ze is nog maar zooo klein.
Oh, ja: realiseer me net dat er ook een topic is voor borstvoeding... nou ja, volgende keer maar!
Ja, Elise is nog maar een kleintje, maar als ze niet voldoende drinkt, dan blijft ze natuurlijk ook een kleintje. Dat proberen we te voorkomen (hoewel, ze is nu wel superlief )
Over het drinken: Isa was van het begin af aan een natuurtalent, dus ik heb er niet zoveel ervaring mee. Ik weet wel dat het soms helpt om een baby over het wangetje te aaien, dan slaat die zuigreflex aan.
Succes!!
quote:Hmm... ik kan het aan de kraamverzorgster vragen... Soda in huis halen is ook altijd goed, of een biotex-badje. Maar dat is meer tegen infectie en daar heeft ze geen last van.
Op vrijdag 26 september 2003 09:55 schreef phileine het volgende:
Ik heb geen knip gehad, maar ik ben wel gehecht. Vond de pijn inderdaad behoorlijk tegenvallen (heb er hier toen ook nog een vraag over gesteld). Bij mij was het na een week of twee opeens over.
Naast het zitten op harde ondergrond, is het goed om de wond zoveel mogelijk aan de lucht te laten drogen. Dus liever geen compressen en zalfjes, behalve als het echt niet meer te harden is (een soda-badje wil nog weleens verzachten). Ik heb steeds als ik in bed lag mijn onderbroek uitgedaan (celstof matje eronder), zodat het lekker kon luchten. Dat voelde ook wel lekker aan. Die kraamverbanden zijn echt vreselijk, je kunt beter gewoon maandverband nemen (ik was het meest tevreden met Always extra lang, en dan niet die hele dunne maar gewoon de ouderwetse dikke). En je kunt vragen aan de verloskundige of ze de knoopjes van de hechtingen weg wil knippen zodra dat kan, dat hielp bij mij ook wel.
quote:Met een aai over het wangetje doet ze haar mond weleens open en draait haar hoofdje naar die wang toe. Als ze de tepel beet heeft, dan werkt dat dus averechts. Eigenlijk zou je een manier moeten hebben om haar gehemelte te kietelen, want dan zuigt ze wel! (Zo geef ik haar nu de fles)
Over het drinken: Isa was van het begin af aan een natuurtalent, dus ik heb er niet zoveel ervaring mee. Ik weet wel dat het soms helpt om een baby over het wangetje te aaien, dan slaat die zuigreflex aan.Succes!!
Overleg eens met de KV of jullie het met een tepelhoedje kunnen proberen. De meningen zijn er nogal over verdeeld, maar hier is het een goede oplossing geweest. Na een tijdje kun je het dan zonder tepelhoedje proberen.
Er zijn mensen die zeggen dat de baby dan later de tepel niet meer wil, maar dat is bij ons niet gebeurt. Net als af en toe een flesje gebruiken, maakt ook niks uit.
quote:Is al geprobeerd (sorry voor het niet zeggen ervan), werkt ook niet goed. Dat zal wel komen doordat je met zo'n hoedje niet kan richten zoals met een flesje. (Dus haar gehemelte wordt niet geraakt)
Op vrijdag 26 september 2003 11:12 schreef basset het volgende:
Een tepelhoedje is idd een goede oplossing,Er zijn mensen die zeggen dat de baby dan later de tepel niet meer wil, maar dat is bij ons niet gebeurt. Net als af en toe een flesje gebruiken, maakt ook niks uit.
Chant, we bellen en ik wil je zien! SNEL! Ik mis je!
Dikke zoen
Evinga
quote:Groot gelijk heb je, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Op vrijdag 26 september 2003 13:55 schreef AnnaLeah het volgende:
hardstikke super honder procent voor bv, maar NIET ten koste van alles, en dat is ( beste kijkbuiskinderen) wat ik de laatste maanden geleerd heb. Mocht er hier in huize Annaleah ooit nog een derde spruit geworpen worden dan meteen de fles in de mik. Ik weet nu al dat ik aanleg voor een nieuwe ppd heb, dus ik begin na de bevalling dan meteen met de ad en mag dan geeneens bv meer geven. Tuurlijk is bv beter, maar van de fles worden ze ook groot, amen!!
quote:
Vingervoeden is in feite een soort zuigtraining. Het is ontwikkeld om baby's met een neurologisch probleem op de juiste wijze te leren zuigen. Ook baby's met tepel-speen verwarring, of baby's die verkeerde tongbewegingen maken, hebben een zuigprobleem. Door hen met de vinger te voeden kunnen we dat probleem vaak oplossen. We laten de baby op een vinger zuigen die qua omvang overeenkomst vertoont met de grootte van de tepel van de moeder en geven de baby, terwijl hij zuigt, voeding door middel van een spuitje dat we tegen de vinger aan een paar millimeter in zijn mondhoekje steken. Een handig hulpmiddel is hierbij de Finger Feedertip van Medela. We leggen de baby ietwat rechtop tegen een kussen aan. De vinger wordt in het mondje van de baby gedaan met de nagel op de tong van de baby en de top van de vinger tegen het harde verhemelte. De vinger moet zo diep in de mond van de baby dat de top van de vinger tegen of over de richel van het harde verhemelte valt, maar niet zo diep dat de baby gaat kokhalzen. Veel baby's zuigen de vinger zelf op de juiste plaats. De baby zal al snel ritmisch op de vinger gaan zuigen, waarna de voeding aangeboden kan worden. Het is goed de baby even op een "lege" vinger te laten zuigen omdat ook de borst van de moeder tijd nodig heeft om toe te schieten en hij zo leert een beetje geduld te hebben. De voeding wordt alleen aangeboden als de baby zuigt, net als aan de borst zal hij ook met deze methode zo nu en dan een rustpauze inlassen
Ik had vandaag de wijkverpleegkundige op mijn antwoordapparaat staan. Of ik een afspraak wilde maken om nog uitgebreid over de inslaapproblematiek te praten. Het hoefde niet maar als ik dat wou moest ik gewoon even bellen. Wat lief he? Lois had van de week tijdens de intake van Iris het er ook even over gehad, of je daarvoor een extra afspraak kon maken en nu stond ze al zelf op het antwoordapparaat (waarschijnlijk dus ook nav dat gesprek). Denk maar dat ik het doe, ben zo bang om het nu te verklooien en dat we daar nog lang last van kunnen hebben (de verhalen van Jorden in mijn achterhoofd).
Op het kinderdagverblijf slaapt hij namelijk wel goed in en erg lang achter elkaar maar daar bakeren ze hem in. Ik durf dat niet zo goed (heb daar al uitleg gevraagd), zeker niet voor een hele nacht. Ik ga dat dan toch maar even met die wijkverpleegkundige bepraten. Wil wel zeker weten dat dat allemaal veilig is.
Bram had trouwens vandaag bij mijn ouders maar 1 x een poepbroek en eindelijk zijn flesje weer eens goed gedronken
En hij lag de hele avond te kletsen. Als wij papa of mama tegen hem zeiden op zo'n toontje van "zeg maar na: papa". Dan kregen we een "bawawa" terug Heerlijk dat hij zichzelf weer een beetje is.
Volgens mij had ik nog helemaal niet verteld dat Iris alweer 3400zoveel gram was van de week. Ze was bij de geboorte 3220 en is dus al lekker gegroeid. Ik had haar gisteren even op mijn borst liggen, dat is de enige manier waarop ze wou slapen en Lois moest geknipt worden. Wat is het toch een heerlijk meisje. Met enorm lange vingers! Maar het is echt het lekkerste wat er is, zo klein humpje dat vol overgave ligt te slapen op je borst.
Piet slaapt gelukkig redelijk makkelijk in, al wil het na de nachtvoeding niet altijd lukken om 'm weer alleen in z'n wiegje te laten slapen, maar dan nemen we hem weer bij ons in bed zoals ik in het betreffende topic al schreef.
hier nog een fotootje van ons kereltje:
als ik een speen zou gebruiken zou ik er één willen met 'Piet is the best!'
fijn dat 't met Iris zo goed gaat! hoe bedoel je trouwens, "Lois moest geknipt worden?"
Bright, ik was inderdaad gescheurd (klein beetje, drie hechtingen), weet niet hoe veel meer of minder ingrijpend dat is dan een knip. Dat drogen gaat inderdaad wel trekken, maar het is wel de snelste manier om het te genezen. Ik heb ook wel dagelijk zo'n soda-badje gedaan hoor als ik het echt niet meer uithield, maar het is dus beter van niet omdat je het daarmee weer week maakt. Heb er ook soms bepanthen zalf op gesmeerd (is een hele vettige zalf tegen tepelkloven, vaseline helpt waarschijnlijk ook), met arnica etc. zou ik een beetje uitkijken. Veel mensen zijn allergisch voor arnica en dan krijg je alleen maar meer irritatie.
Wat goed dat Iris zo goed groeit. Hoe is het met Lois? Ik had vandaag ook weer zo'n piepkleintje om mijn buik liggen, wat schelen drie maanden dan toch enorm veel he. Dit babietje is acht dagen en zo compleet anders dan Isa. In het begin dacht ik steeds "als ze groter wordt dan nu, vind ik het vast niet meer leuk", maar het wordt eigenlijk steeds leuker. Zo begint ze nu echt te spelen met speelgoedjes (succesvolle rammelaar hoor Moussy!):
Wat vinden jullie trouwens van haar stoere spijkerbroek?
Het leukste is dat ze bijna de hele dag aan het lachen is. Ze wil graag heel veel aandacht, en heeft ook wel dagelijks een huiluurtje, maar verder is ze ontzettend vrolijk. Lachen gaat soms keihard, met heel veel gebabbel ertussen, en omdat ik er dan zelf zo om moet lachen, gaat ze nóg harder lachen. Geweldige lol hebben we dan zo met z'n tweetjes. Ze doet van die superschattige tekenfilm-baby-lachjes, met kirren en hikjes en overslaand stemmetje. Echt waar, ik geloof dat het t mooiste geluid is dat ik ooit in mijn leven heb gehoord.
En ze interacteert op steeds grotere afstand. Als ze in de box ligt, en ik zit meters verderop te computeren, gaat ze toch naar me lachen en kirren.
Zo nu gaan we slapen. Doei!
"Ik lees het al, morgen is nationale-ex-fok-plofmutsen-huisartsen-dag
Ik ga in ieder geval even bellen. Ik sloeg net dubbel van de kramp in mijn buik (aan de rechter kant)"
Maandag naar de huisarts, moussy heb je ook gebeld. We zullen elkaar maar moeten stimuleren om vooral aan de bel te trekken!
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 25 september 2003 22:05 schreef danosa het volgende:
Jadey is een flessenmonster ze drinkt flesjes leeg van 220 cc en doet ook niet moeilijk over 240 cc en dat ook soms 6 keer per dag! Ik zit er nu aan te denken om een voeding te kopen voor hongerige babies bv Fricolac Extra. Heeft iemand daar ervaring mee misschien? Wellicht slaapt ze dan ook langer door 's nachts.
--------------------------------------------------------------------------------
"Frisolac extra mag altijd voor de nacht. Volgens de voedingsdinges van frisolac. Ik had ze even een mailtje gestuurd aangezien Cas ook 's nachts om de 3 uur komt."
Ik heb Jadey om half een een flesje gegeven met 4 schepjes comfort en 3 extra en ze werd net om half 6 wakker. Morgen maar de 3 en 4 omwisselen. Ze heeft trouwens van de 220 voeding maar 140 op gekregen.
Weltrusten! wat doe ik hier altijd 's nachts lijk wel gek
Is dit nou gewoon oefenen of zou er iets mee kunnen zijn?
Ze zit wel steeds te lachen als ik me weer eens compleet belachelijk maak als ik met haar zit te "praten" (en ze praat nog terug ook )
quote:Ze heeft nou net haar tongetje ontdekt, is ook best vreemd, zo'n ding in je mondje, toch?
Op zaterdag 27 september 2003 08:14 schreef basset het volgende:
Misschien totaal overbodig hoor, maar Noa zit (ligt) continu haar tong uit te steken.
Is dit nou gewoon oefenen of zou er iets mee kunnen zijn?
Ze zit wel steeds te lachen als ik me weer eens compleet belachelijk maak als ik met haar zit te "praten" (en ze praat nog terug ook
)
quote:haha, dat d88 we al idd. Gelukkig sputtert ze nog niet met consumptie, dat doe ik en daar kijkt ze nogal gek van op!
Op zaterdag 27 september 2003 08:44 schreef CarOnline het volgende:[..]
Ze heeft nou net haar tongetje ontdekt, is ook best vreemd, zo'n ding in je mondje, toch?
Straks krijgt ze ook in de gaten dat ze er lekker mee kan sputteren, dan kunnen ze zooo fanatiek zitten te sputteren, komt echt vanuit hun tenen
Lara sputtert ook heel wat af op een dag, en Britt en Romée deden het ook,dus het zal er allemaal wel bijhoren
quote:hai Melovony en de rest,
Op donderdag 25 september 2003 21:18 schreef melonovy het volgende:
Wat is het rustig de laatste tijd, ik post zelf wat minder in ouder(s) wegens verschillende omstandigheden (Moe, druk met andere dingen, weer verder kijken op fok! dan alleen hier, en nog wel meer redenen...)
Maar ik blijk niet de enige te zijn, want het is redelijk rustig hier, hoe kan dat?
Trouwens, ik zie de laatste tijd niet veel van fam. Nagel, gaat alles goed?
Lois, bij jou ook de boel een beetje tot rust gekomen?
De laatste dagen kwam Cas rond 3 uur en dan rond een uurtje of zeven. Maar de laatste dagen plakte hij daar steeds een half uurtje aan vast, dus gisterochtend heb ik hem om half negen maar eens wakker gemaakt. Hij begint nu zelfs met de nachtelijke voeding op te schuiven. rond tien, elf uur krijgt hij de laatste voeding en werd nu net pas weer wakker. Met als gevolg dat ik helemaal uitgeslapen ben
Het is al wel tijd voor de voetenzak. Het mannetje lag overdwars tegen zijn hoofdeinde aan Hardstikke koud natuurlijk. Hij ligt nu even te ontdooien in het waterbed (bij Peet) en in zijn eigen bedje ligt een voetenzak door te warmen (elektrische mini-dekentje er in)
Ik denk dat ik zo meteen nog even terug ga en dat ik hem morgenochtend niet wakker ga maken, even lekker uitslapen. Ik moet dan alleen even gaan uitrekenen hoeveel voeding hij moet hebben, want op deze manier komen we niet aan de zeven voedingen op een dag.
quote:Hey te gek zeg Moussy!
Op zondag 28 september 2003 05:15 schreef moussy het volgende:
Cas heeft het slapen ontdekt![]()
De laatste dagen kwam Cas rond 3 uur en dan rond een uurtje of zeven. Maar de laatste dagen plakte hij daar steeds een half uurtje aan vast, dus gisterochtend heb ik hem om half negen maar eens wakker gemaakt. Hij begint nu zelfs met de nachtelijke voeding op te schuiven. rond tien, elf uur krijgt hij de laatste voeding en werd nu net pas weer wakker. Met als gevolg dat ik helemaal uitgeslapen ben
Het is al wel tijd voor de voetenzak. Het mannetje lag overdwars tegen zijn hoofdeinde aan
Hardstikke koud natuurlijk. Hij ligt nu even te ontdooien in het waterbed (bij Peet) en in zijn eigen bedje ligt een voetenzak door te warmen (elektrische mini-dekentje er in)
Ik denk dat ik zo meteen nog even terug ga en dat ik hem morgenochtend niet wakker ga maken, even lekker uitslapen. Ik moet dan alleen even gaan uitrekenen hoeveel voeding hij moet hebben, want op deze manier komen we niet aan de zeven voedingen op een dag.
Toevallig heb ik hetzelfde gehad vanacht. Half 1laatste flesje en vanochtend heeft mijn vriend Jadey om half 8 maar wakker gemaakt voor het flesje want hij moest weg misschien had ze nog wel langer geslapen alhoewel ze wel al een beetje lag te pruttelen volgens mij. Eindelijk een nacht achter elkaar geslapen!!!!!!!!!!!!
quote:Lekker he, ik hoef alleen niet te wachten tot een uur of 1. Cas krijgt gewoon rond een uur of tien, elf een flesje en gaat dan lekker tukken. Oké, ik moet er dan wel rond een uur of vier, vijf uit, maar kan zo zelf ook op tijd naar bed.
Op zondag 28 september 2003 13:20 schreef danosa het volgende:[..]
Hey te gek zeg Moussy!
Toevallig heb ik hetzelfde gehad vanacht. Half 1laatste flesje en vanochtend heeft mijn vriend Jadey om half 8 maar wakker gemaakt voor het flesje want hij moest weg
misschien had ze nog wel langer geslapen alhoewel ze wel al een beetje lag te pruttelen volgens mij. Eindelijk een nacht achter elkaar geslapen!!!!!!!!!!!!
Ik geloof dat Noa's hobby slapen wordt
Hoewel ze overdag er lustig op los babbelt.
quote:Waarschijnlijk. Maar als Cas zo'n slaapkop zou zijn zou ik hem toch rond een uur of tien wakker maken voor een voeding. Voor zo'n kleintje vind ik de tijd te lang die er tussen zit, ivm bloedsuikers.
Op maandag 29 september 2003 10:27 schreef basset het volgende:
Zijn wij dan de enigen waarbij de kleine vanaf week 3 om 1900 uur de laatste voeding krijgt en om 0700 uur de eerste?
In het egin sliep Cas ookd oor, maar omdat ik hem om de 2 á 3 uur wakker moest maken voor een voeding vond hij het wel erg gezellig 's nachts, ik wat minder
Op het consultatiebureau zeggen ze dat als ze niet komt dat het geen punt zou zijn
Ook degene die de puppycursus gaf zei dat het niet echt een punt was.
Moet ik me zorgen gaan maken
Wij hebben weer een mijlpaal bereikt, zijn bedje is een stand naar beneden en de het hemeltje is weg. Hij begon zich een beetje aan het bedje omhoog te trekken richting zitten en dan zou hij misschien over de rand kunnen vallen. Van de week de box ook een standje naar beneden. Wordt lekker bukken dan.
Wij waren zaterdag op zoek naar een kinderstoel. Door verhalen van Lois en nog wat mensen om mij heen gaan we het niet eerst proberen met een goedkope maar meteen maar de Trip-Trap aanschaffen. Wat zijn die krengen duur zeg (inclusief beugel, leertje en stoelverkleiner zo'n 200 euro!). Heeft iemand ze toevallig ergens goedkoper gezien? Dit was bij de Prenatal. Hij heeft er daar ook even ingezeten, hij vond het prachtig! En wij ook, ontzettend leuk gezicht zo'n kleintje in de kinderstoel.
We hadden ook nog een mazzeltje. Er stonden daar wat autostoeltjes, Maxi Cosi Priori waarvan de bekleding uit het assortiment ging voor 129 euro (zijn normaal rond de 189 euro). Terwijl we uitleg kregen van de verkoopster werden er al een aantal van de plank gepakt totdat er nog 1 stond. Die heeft Peet heel snel op ons karretje geladen, terugzetten kan altijd nog als we besluiten het niet te doen. En uiteindelijk hebben we het showmodel ook meegenomen. We hebben alletwee een auto en ik weet anders wel hoe dat gaat, dan moet dat stoeltje 's avonds nog overgezet worden enzo. Ik weet dan wel wie er elke keer vroeg zijn bed uit moet om Bram weg te brengen omdat we geen zin hadden dat stoeltje weer om te zetten. En ik haal hem altijd op en als ik dan Bram in de ene hand en het stoeltje in de andere hebt en ik moet dat stoeltje nog in mijn auto monteren, wordt ook een leuk klusje.
Er stonden heel wat mensen beteuterd te kijken dat wij de laatsten pakten
Gelukkig past Bram nog wel eventjes in de Maxi Cosi maar je kan het maar vast hebben staan, zeker voor dit geld.
Ze doet dit al 2,5 maand en alles gaat wel goed. In die tijd is ze 2 keer om 4 uur geweest en 1 keer om half 6.
Ze groeit ook als kool. Ik denk dat ze al aardig richting de 7 kilo zit met haar 13 weken
Noa krijgt overigens borstvoeding.
René heeft toen ze nog mini-baby was ook eens zo'n vreselijk lange nacht doorgeslapen. Peet had toen nachtdienst en ik had mezelf zo bang zitten maken, dat toen Peter rond 8 uur thuis kwam hij van mij moest gaan kijken of ze nog wel leefde. Daarna ben ik haar toch nog een keer wakker gaan maken.
quote:Das wel herkenbaar hoor. We gaan ook meerdere keren per avond even kijken of alles nog wel draait bij Noa, ze kunnen zo stil liggen slapen das gewoon eng.
Op maandag 29 september 2003 11:10 schreef moussy het volgende:
Ik ben gewoon een piet lut. Zelfs nu Cas nog niet helemaal de nacht door slaapt sta ik zeker een keer bij hem te kijken rond een uur of 2. Maar dat doe ik ook al jaren bij René.René heeft toen ze nog mini-baby was ook eens zo'n vreselijk lange nacht doorgeslapen. Peet had toen nachtdienst en ik had mezelf zo bang zitten maken, dat toen Peter rond 8 uur thuis kwam hij van mij moest gaan kijken of ze nog wel leefde. Daarna ben ik haar toch nog een keer wakker gaan maken.
quote:Jij hebt gewoon pure mazzel dat die kleine Noa zo makkelijk is met haar voedingen. Ik ga maar duimen dat ik net zo'n makkelijke kindje krijg
Zijn wij dan de enigen waarbij de kleine vanaf week 3 om 1900 uur de laatste voeding krijgt en om 0700 uur de eerste?Ik geloof dat Noa's hobby slapen wordt
Niks oogjes dicht of voor pampus liggen, gewoon, wakker!!
Hier gaat alles prima, Iris doet het hartstikke goed op de borstvoeding. Grappig om te merken dat ik veel zekerder ben deze keer, ik maak me niet zo snel druk om een extra voeding of ik ben niet zo gauw onzeker te maken door commentaar van de omgeving. Deze keer heb ik veel meer rust, ze groeit als kool en ze plast en poept prima en ik ben extra gemotiveerd om de bv nu lang vol te houden.
Iris is nog steeds een heel rustig kindje, zo heel anders als Eva was. Eva was altijd gespannen, huilde veel en had altijd al haar spiertjes aangespannen. Iris ligt heel ontspannen met open handjes vol overgave te drinken, rond te kijken of te slapen.
Slapen in een wiegje is niet haar favoriete plek alleen, ze slaapt het liefst op mijn borst. Laat ik dat nou ook hartstikke lekker vinden dus dat is beslist geen straf.
We gaan zo snel aankleden, Bram komt zo langs (met Karin natuurlijk) en dan gaan we lekker even wandelen.
Proficiat nog Lois: ze is echt ontzettend mooi: en fijn dat de borstvoeding zo goed gaat! Houden zo.
quote:Niet geheel pedagogisch verantwoord maar mijn vriendinnen doen het nog met hun dochters van 10.
Op vrijdag 26 september 2003 22:39 schreef bixister het volgende:Nausica's verhaal over Jorden (in het baby-bij-je-in-bed-topic) trouwens nog af of ze dat met hem geprobeerd had. nu is hij daar waarschijnlijk wel wat te groot voor, of tot welke leeftijd kan dat eigenlijk?
quote:Aaah wat liehief!
hier nog een fotootje van ons kereltje:
[afbeelding]
Kom net bij de huisarts vandaan. Ik heb spit En dat vloeien moet over zijn als ik met de volgende strip van de pil ga beginnen. zo niet, terug komen en dan krijg ik pillen die de baarmoeder samen laat trekken en alle rotzooi er uit gooit.
quote:Spit? Auch! Heel je rug scheef als je in de spiegel kijkt. Lig je op bed dan is opstaan al een opgave van jewelste.
Op dinsdag 30 september 2003 12:29 schreef moussy het volgende:
Wat een poppie, IrisKom net bij de huisarts vandaan. Ik heb spit
En dat vloeien moet over zijn als ik met de volgende strip van de pil ga beginnen. zo niet, terug komen en dan krijg ik pillen die de baarmoeder samen laat trekken en alle rotzooi er uit gooit.
Beterschap!
quote:Kweet niet helemaal wat het nou inhoudt als je spit hebt, maar zoals Basset het beschrijft lijkt me dat wel pijnlijk. En je bent al in de weer met Cas en je honden. Niet errug handig allemaal dus sterkte ermee moussy.
Op dinsdag 30 september 2003 12:29 schreef moussy het volgende:
Wat een poppie, IrisKom net bij de huisarts vandaan. Ik heb spit
En dat vloeien moet over zijn als ik met de volgende strip van de pil ga beginnen. zo niet, terug komen en dan krijg ik pillen die de baarmoeder samen laat trekken en alle rotzooi er uit gooit.
quote:wauw da's inderdaad wel heel lekker lang slapen. Lune is nu ruim 3 weken en drinkt om elf uur de laatste voeding en komt dan snachts rond drieën even drinken (vaak kwartiertje en dan beide bed weer in) en ochtends tegen half acht is ze er weer. En dan overdag rond de drie tot vier uur.....
Zijn wij dan de enigen waarbij de kleine vanaf week 3 om 1900 uur de laatste voeding krijgt en om 0700 uur de eerste?Ik geloof dat Noa's hobby slapen wordt
quote:wat een lekker manneke Moussy en leuk toch zo wakker, even lekker mee kletsen en kroelen met dat kereltje
Op maandag 29 september 2003 20:59 schreef moussy het volgende:
Dit hebben wij tegenwoordig na een voedingafbeelding
Niks oogjes dicht of voor pampus liggen, gewoon, wakker!!
quote:Ik ben niet geweest, ik durfde niet
Op dinsdag 30 september 2003 09:29 schreef moussy het volgende:
Danosa, was jij gister nou naar de huisarts? Ik moet straks
edit: ik lees net dat je spit hebt en da's zeker niet mooi! Wat moet je nou doen om hiervan te herstellen? Rusten waarschijnlijk maar dat lukt alleen in sprookjes met 2 kids (en 2 honden) nou veel sterkte!
Jadey is trouwens ook vaak klaarwakker na een flesje. Gelukkig heeft ze een goede dag en nachtritme en komt dit dus alleen overdag voor. (waar kan ik dit afkloppen? )
quote:Ze kolf idd af. 's nachts lekt het ook wel eens helemaal door de zoogcompressen heen. Over voeding heeft ze niks te klagen, de rest van de buurt kan ook nog wel als dat nodig zou zijn
Op dinsdag 30 september 2003 13:40 schreef Genuivere het volgende:[..]
wauw da's inderdaad wel heel lekker lang slapen. Lune is nu ruim 3 weken en drinkt om elf uur de laatste voeding en komt dan snachts rond drieën even drinken (vaak kwartiertje en dan beide bed weer in) en ochtends tegen half acht is ze er weer. En dan overdag rond de drie tot vier uur.....
hoe gaat dat trouwens met mrs basset, houdt die dat wel zolang vol, 12 uur niet voeden? of kolft ze dan nog een keertje af?? ben gewoon nieuwsierig hoor, want ik denk dat ik dat niet zou redden zolang niet voeden...
Ze gebruikt zo'n schelp waarmee ze soms als ze een borst gegeven heeft een half flesje mee kan vullen.
Zo ziet Noa er om 7 uur 's ochtends altijd uit:
En zo na het voeden:
Sorry voor het weer posten van dit plaatje hoor, maar ik blijf hem gewoon leuk vinden
Hoe sjacherijnig ik 's ochtends ook ben, hiermee wordt ik direct vrolijk.
Overigens moet Noa als we haar voor de voeding van 7 uur wakker maken altijd lachen! Is al een poosje terug dat ze hongerig zat te huilen, meestal heeft ze dan haar duim al weer gevonden!
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 30-09-2003 15:16]
quote:tjonge, da's wel een geweldige hoeveelheid voeding, ga ik hier niet redden, benal blij als Lune er genoeg aan heeft.
Op dinsdag 30 september 2003 15:09 schreef basset het volgende:[..]
Ze kolf idd af. 's nachts lekt het ook wel eens helemaal door de zoogcompressen heen. Over voeding heeft ze niks te klagen, de rest van de buurt kan ook nog wel als dat nodig zou zijn
Ze gebruikt zo'n schelp waarmee ze soms als ze een borst gegeven heeft een half flesje mee kan vullen.
Zo ziet Noa er om 7 uur 's ochtends altijd uit:
En zo na het voeden:
Sorry voor het weer posten van dit plaatje hoor, maar ik blijf hem gewoon leuk vinden
Hoe sjacherijnig ik 's ochtends ook ben, hiermee wordt ik direct vrolijk.Overigens moet Noa als we haar voor de voeding van 7 uur wakker maken altijd lachen! Is al een poosje terug dat ze hongerig zat te huilen, meestal heeft ze dan haar duim al weer gevonden!
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 14:17 schreef danosa het volgende:[..]
Ik ben niet geweest, ik durfde niet
quote:Tuurlijk moet ik rustig aan doen en ik mag ook nog eens niet bukken
edit: ik lees net dat je spit hebt en da's zeker niet mooi! Wat moet je nou doen om hiervan te herstellen? Rusten waarschijnlijk maar dat lukt alleen in sprookjes met 2 kids (en 2 honden) nou veel sterkte!
Ik ging eigenlijk heen zo van, ik vloei, heb wat buikpijn wat uitstraalt naar mn bovenbeen en rug (heb ik ook altijd als ik ongesteld ben) Dat is dus gewoon spit Buikpijn kan idd van het vloeien komen, maar hij dacht zelf, omdat ik zo spastisch loop en sta van de pijn in mn rug dat het mn spieren waren. Ik wist niet eens meer dat er nog buikspieren verstopt zaten
Ik kan alleen maar zeggen: Ik weet hoe het voelt
Wacht maar tot je gaat liggen en je wilt opstaan
quote:tja, van de zondag kon ik amper van de bank af komen
Op dinsdag 30 september 2003 20:40 schreef basset het volgende:
Tja,Ik kan alleen maar zeggen: Ik weet hoe het voelt
Wacht maar tot je gaat liggen en je wilt opstaan
Isa is de laatste dagen op van alles aan het kauwen en vreselijk aan het kwijlen. Het is toch nog veel te vroeg voor tandjes? (3,5 maand)
quote:Hmm, het kan nog maanden duren voordat ze doorkomen... het kan ook morgen al gebeuren... Ik was zelf 4 maanden oud en kreeg 2 tanden te gelijk, andere kindjes krijgen tanden tegen de tijd dat ze 1 worden, er zijn kids die worden met tanden geboren...
Op woensdag 1 oktober 2003 19:03 schreef phileine het volgende:
Isa is de laatste dagen op van alles aan het kauwen en vreselijk aan het kwijlen. Het is toch nog veel te vroeg voor tandjes? (3,5 maand)
Chiara heeft opnieuw haar tong ontdekt , ze kauwt er op, smakt enorm, danst ermee en lijkt af en toe een echte koe die met haar tong speelt en doet. Errug grappig...
quote:Bij mijn collega haar kindjes, was de eerste tand na 19 weken en bij haar tweede kindje na 20 weken. Dus nee hoor phileine het kan makkelijk.
Op woensdag 1 oktober 2003 19:03 schreef phileine het volgende:
Spit sux, om het maar eens op z'n forums te zeggen. Mous, je kent de tip waarschijnlijk al maar bij mij hielpen die warmtepleisters altijd heel goed, kun je in verschillende maten kopen bij de apotheek (misschien ook bij de drogist tegenwoordig) en dat ontspant lekker.Isa is de laatste dagen op van alles aan het kauwen en vreselijk aan het kwijlen. Het is toch nog veel te vroeg voor tandjes? (3,5 maand)
Vandaag weer lekker met Lois en Iris een rondje gewandeld (Eva was naar het kdv). Toch heel moeilijk om dat in te passen in 2 voedingsschema's en Brams slaaptijden. Uiteindelijk waren we bijna zover en toen had Iris weer honger Goed een uur later waren we lekker op pad. Toch handig een grote zus die al kinderen heeft, ik wist helemaal niet dat er al koekjes van Bambix waren voor kinderen van 6 maanden. Dus eentje aan Bram gegeven die zat er heel raar naar te kijken. Je zag hem denken "hmmm rammelt niet, zit geen leuk kleurtje aan, komt geen muziekie uit, dan maar in mijn mond". Hij trok toch een vieze bek
Alles zat onder de kruimels maar volgens mij had hij toch wel wat binnengekregen (met hier en daar een beetje kokhalzen, nieuwe dingen zijn niet meteen lekker natuurlijk).
Binnenkort ga ik ook beginnen met een korstje brood, ben heel benieuwd. Gaat best snel allemaal, al dat eten wat ze opeens mogen hebben.
Mijn vriendin haar dochter is bijna anderhalf en heeft nog steeds maar 2 tanden onder
Er wordt aangeraden om de eerste 6 maanden geen bijvoeding te geven als je kind volledig borstvoeding krijgt. Dit ivm allergien en optimaal profiteren van de BV.
Ik denk dat je gewoon jouw weg hierin moet vinden, het moederinstict werkt vaak wel !
Cas heeft al wel 2 nachten doorgeslapen Van een uurtje of 22 tot een uurtje of 7. Nah, geweldig toch?!
Maar eh mijn vader is ook asmatisch en het is dus echt iets uit die familie dat ik geerft heb, dus ik ben een beetje argwanend over al dat eten wat wel en niet mag allemaal.
Gevoel spreekt bij mij nog steeds altijd de waarheid
Ze heeft wel een lichte vorm van nikkelallergie, maar ik betwijfel of dat van fruiteten gekomen is.
Wel hebben ze allebei negen en acht maande borstvoeding gehad, daar ben ik pas mee gestopt toen ze zelf aangaven het niet meer te willen, bovendien had jongste al hel jong tandjes, met de onderste 2 viel het nog wel mee, maar madam had al snel door dat ze lekker in de tepel kon bijten toen de bovenste twee doorwaren. Dat was geen pretje en toen heb ik de borstvoedingspijp maar aan maarten gegeven.
Allebei vertikten ze om uit een flesje te drinken, dus werd dat een tuitbekertje en dat werkte prima.
Op het consternatiebureau kreeg ik dan ook al snel geen voedingsadviesmee, ow ja u regelt het zelf wel hè werd er dan gezegd. En zo was het, gewoon je gevoel volgen lijkt mij nog altijd het beste.
quote:Er wordt niet voor niets onderzoek gedaan naar wat wel goed en slecht is voor de zwangere vrouw en het ongeboren kind. Vroeger lag de zuigelingensterfte ook hoger dan tegenwoordig, die onderzoeken zijn toch ergens goed voor geweest denk ik...
Op donderdag 2 oktober 2003 13:56 schreef moussy het volgende:
Vroegah, wisten ze ook niet dat roken zo schadelijk was.
Vroegah, sliepen babies op hun buik.
Vroegah, lagen babies in rammelbakken van kinderwagens
Vroegah, wisten ze niet waar foliumzuur voor diende.
Vroegah, mocht je nog alles eten en drinken.
Vroegah, enz enz.....
De wijkverpleegkundige stond op mijn antwoordapparaat. Ze komt dinsdag langs om over de slaapproblematiek te praten. En natuurlijk heeft hij nu de afgelopen 2 nachten eindelijk weer eens aardig doorgeslapen (wat knap je daarvan op he Moussy? Goed hoor van Cas). Volgens mij komt dat ook omdat hij eindelijk weer een beetje normaal poept en dus geen extra voeding meer nodig heeft.
Maargoed dan blijft het probleem van inslapen bestaan natuurlijk. Zou wel fijn zijn als dat ook een beetje normaal gaat.
Tja en die hapjes. Denk dat je het gewoon per kind moet bekijken. Bram at pas zijn fruithapje lekker toen hij ruim 5 maanden was, eerder was hij er echt niet aan toe. Alhoewel ik 6 weken wel erg klein vind om al aan hapjes te beginnen. Denk dat je dan al blij mag zijn als het flesje/borstvoeding goed loopt.
Heb trouwens gisteravond bij de Hema een onwijs leuke muts voor Bram gekocht. Zoeen met bont en van die oorkleppen die je ook omhoog met een touwtje vast kan maken. Kan niet wachten totdat het koud wordt.
quote:Lijkt mij ook ja, daarom hou ik me er wel enigzins aan.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:15 schreef melonovy het volgende:[..]
Er wordt niet voor niets onderzoek gedaan naar wat wel goed en slecht is voor de zwangere vrouw en het ongeboren kind. Vroeger lag de zuigelingensterfte ook hoger dan tegenwoordig, die onderzoeken zijn toch ergens goed voor geweest denk ik...
René heeft trouwens met 8 weken twee keer een hapje peer gekregen. Het arme kind kon toen niet poepen, na het hapje peer zat het tot onder dr oksels. Dit was overigens op aanraden van de arts van het cb, omdat ik niet dol ben op laxeermiddelen.
quote:Die eerste liga dingen vind ik ook zo eng..
Op donderdag 2 oktober 2003 21:18 schreef Karin het volgende:
Tnx voor de tip CarOnline! Ik vind inderdaad die Bambixkoekjes wel een beetje eng. Hij had af en toe best een groot stuk in zijn mond. Van de week dus maar even op zoek naar nijntje koekjes.
quote:Héérlijk he, een nachtje doorhalen. De nacht-voedingen vond ik niet erg hoor, vond het altijd wel gezellig zo saampies, hij en ik en de rest van de wereld in coma. geen René er ij die moet opvoeden en lurkjes geven en foppies in mondjes te proppen
De wijkverpleegkundige stond op mijn antwoordapparaat. Ze komt dinsdag langs om over de slaapproblematiek te praten. En natuurlijk heeft hij nu de afgelopen 2 nachten eindelijk weer eens aardig doorgeslapen (wat knap je daarvan op he Moussy? Goed hoor van Cas). Volgens mij komt dat ook omdat hij eindelijk weer een beetje normaal poept en dus geen extra voeding meer nodig heeft.
Maargoed dan blijft het probleem van inslapen bestaan natuurlijk. Zou wel fijn zijn als dat ook een beetje normaal gaat.
Karin, welke voeding geef je nu? Cas begon ook te spetteren en te spuiten van Omneo. Het rook zelfs echt diaree-zuur. Niet goed volgens mij, dus voor we ook dagen van diaree hadden zijn we snel op Similac over gegaan ,wat hij in het begin absoluut niet moest!! Nu vindt hij het héérlijk en poept hij weer normaal.
quote:Een hoop mensen vergeten met leeftijden in weken ook te kijken naar de zwangerschapstijd waarbij een baby geboren is. Ik kan Cas, bijna 7 weken nog echt niet vergelijken met een baby die op tijd geboren is. Ik zal er met dit soort leeftijden altijd rekening mee (moeten) houden dat hij 3 weken te vroeg was.
Tja en die hapjes. Denk dat je het gewoon per kind moet bekijken. Bram at pas zijn fruithapje lekker toen hij ruim 5 maanden was, eerder was hij er echt niet aan toe. Alhoewel ik 6 weken wel erg klein vind om al aan hapjes te beginnen. Denk dat je dan al blij mag zijn als het flesje/borstvoeding goed loopt.
quote:Ja in het begin vond ik het ook niet zo heel erg als dat hij weer begon na een aantal maanden wel doorgeslapen te hebben (wat ben je weer snel verwend). Alhoewel het Remiegevoel soms wel omsloeg in een droevig Remiegevoel.
Op donderdag 2 oktober 2003 21:25 schreef moussy het volgende:Héérlijk he, een nachtje doorhalen. De nacht-voedingen vond ik niet erg hoor, vond het altijd wel gezellig zo saampies, hij en ik en de rest van de wereld in coma. geen René er ij die moet opvoeden en lurkjes geven en foppies in mondjes te proppen
quote:Inderdaad, ik had ook wel het idee dat het van de Omneo kwam. Hij krijgt nu sinds zondag half Omneo half Nutrilon en sinds een paar dagen poept hij een stuk minder. Met de bedoeling langzaam terug te gaan naar de Nutrilon. Het is zo handig als hij hetzelfde eet als wat ze op het kdv hebben. Maarja als dat niet gaat dan niet hoor. Maar ik ga het wel proberen.
Karin, welke voeding geef je nu? Cas begon ook te spetteren en te spuiten van Omneo. Het rook zelfs echt diaree-zuur. Niet goed volgens mij, dus voor we ook dagen van diaree hadden zijn we snel op Similac over gegaan ,wat hij in het begin absoluut niet moest!! Nu vindt hij het héérlijk en poept hij weer normaal.
quote:Lijkt mij ook ja!
Een hoop mensen vergeten met leeftijden in weken ook te kijken naar de zwangerschapstijd waarbij een baby geboren is. Ik kan Cas, bijna 7 weken nog echt niet vergelijken met een baby die op tijd geboren is. Ik zal er met dit soort leeftijden altijd rekening mee (moeten) houden dat hij 3 weken te vroeg was.
Mous, in mijn boek staat inderdaad ook dat je altijd rekening moet houden met de tijd dat je kind evt. te vroeg of te laat is geboren.
Vannacht tijdens het voeden kreeg ik onwijze pijn! Zoiets als de eerste keer aanleggen, of verkeerd aanleggen, maar dan nog iets erger... Het was weer echt kiezen op elkaar en voeden maar, niets geen rustig liggen en tijdens het voeden in slaap dommelen...
Vanochtend heb ik er weer even naar gekeken, en concludeerde dat dit geen melkrestjes zijn. Wanneer ik naar de huisarts bel, kan ik pas na het weekend terecht. In 3 dagen tijd, verspreid zo'n schimmel zich enorm, dat kan niet goed zijn. Nu valt het nog reuze mee, en is de last redelijk beperkt, het lijkt me niet handig om het erger te laten worden dan dat het al is... Ik weet zeker dat dit spruw is, ook een kennis met trippel ervaring bevestigde dit. Bij de drogist is niets verkrijgbaar, bij de apotheek hebben ze alleen middelen op recept, dus ik weer met lege handen naar huis.
Ik heb besloten de spoedlijn te bellen en heb gevraagd of ze een recept willen faxen naar de apotheek, ik heb geen zin om onnodig lang te wachten op een middel tegen de schimmel, en ondertussen de schimmel maar laten uitlopen. De assistente vraagt een paar dingen om te achterhalen of het echt spruw is wat we hebben, en het lijkt er inderdaad op. Ik moest heel even wachten, in verband met een overleg met de huisarts. 5 minuten later belt ze op, het recept tegen de spruw is doorgefaxt naar de apotheek, we kunnen het meteen ophalen. Het is een dikkig zalfje dat ik op mijn tepel kan smeren, voordat ik ga voeden, op deze manier hebben Chiara en ik tegelijk baad bij het zalfje.
Soms is Chiara aan huilen aan de borst, ik vraag me af of ze erg pijn heeft, of een beetje last, dat vind ik best lastig. Echt uitgillen van de pijn doet ze niet. Verder drinkt ze wel redelijk goed en is ze nog aardig vrolijk. De spruw zit alleen aan de binnenkant van haar wang en gelukkig niet op d'r tong, lippen of gehemelte.
Voor mij is het erg pijnlijk, vooral het zuigen aan mijn linker borst doet pijn, maar goed zoals ik al schreef, even kiezen op elkaar en hopen dat dit snel weer is opgelost.
quote:Ik kan je geen ongelijk geven, echter ben ik er van overtuigd dat dit spruw is, ik was ook zeer overtuigend aan de telefoon. Daarbij is spruw een aandoening met duidelijke kenmerken bij moeder en kind. Misschien is de aandoening en mijn overtuiging wel gevoelsmatig doorslaggevend geweest. Als ik ergens naar toe moest komen om het eerst te laten checken had ik het ook gedaan, maar blijkbaar was dat niet nodig.
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:26 schreef Nausicaa het volgende:
Toch vind ik het wel raar Melonovony, dat je zomaar een middeltje krijgt voorgeschreven terwijl geen arts je daadwerkelijk gezien heeft. Niet dat ik twijfel aan jouw diagnose, ik vind het alleen weer zo'n teken van het snel afglijden van de Nederlandse gezondheidszorg. Net als dat de huisartsenpost naar mijn gevoel altijd iedereen probeert af te schepen met 'neem maar een paracetamolletje, en bel morgen/maandag je eigen huisarts maar'. Belachelijk gewoon
had ik nou al verteld dat Piet verkouden is sinds afgelopen weekend? (ben nog steeds zeer vergeetachtig). nou dat is ie dus, echt een zielePietje, vooral die eerste nacht dat ie geen raad wist met z'n snotneus. inmiddels is de verkoudheid gelukkig al wat afgezwakt. nog steeds wat snotterig maar 't zit 'm niet meer zo in de weg gelukkig. en hij was mooi aangekomen bleek gisteren bij 't weeg-uurtje, hoera! wel blijft 't voeden een zeer intensieve bezigheid...
en vervelend: eergisteren waren we bij de verloskundige geweest voor een nacontrole, belde ze me gisteren op dat er vlak voor ons een kind was geweest dat de waterpokken had (wisten ze toen nog niet), en omdat dat zo besmettelijk is wilde ze ons even waarschuwen en moeten we Piet dus even extra in de gaten houden. he bah ik hoop van harte dat deze kelk nog even aan hem voorbij gaat, dat kan ie er nu eigenlijk niet bij hebben.
aan alle kleintjes en mamma's en pappa's
Duncan heeft momenteel last van een eerste tandje dat doorkomt. Hij is al te zien maar nog niet door het tandvlees heen.
Hij heeft hierbij ook ontzettend last van luieruitslag!!! Ik ben echt een beetje ten einde raad!!!!
Het is echt tot bloedens aan toe... ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet.
Ik verschoon hem ieder half uur/uur (hangt er vanaf of ie slaapt of niet.) , smeer er zinkolie op, ben naar de huisarts geweest ivm eventuele schimmel die er ook bij kan zitten. Heb daar zalf voor gehad die ik twee keer per dag moet smeren. Maar het wordt er niet minder op allemaal.
Iemand nog tips voor deze niet meer wetende mamma...?????
Damien heeft hier nooit last van gehad dus dit is echt vreselijk nieuw voor mij.
quote:Waarschijnlijk krijgt ie het niet Bix!
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:18 schreef bixister het volgende:
he jakkes, spruw! beterschap Melonovy & Chiara, ik hoop dat die zalf/creme snel werkt!had ik nou al verteld dat Piet verkouden is sinds afgelopen weekend? (ben nog steeds zeer vergeetachtig). nou dat is ie dus, echt een zielePietje, vooral die eerste nacht dat ie geen raad wist met z'n snotneus. inmiddels is de verkoudheid gelukkig al wat afgezwakt. nog steeds wat snotterig maar 't zit 'm niet meer zo in de weg gelukkig. en hij was mooi aangekomen bleek gisteren bij 't weeg-uurtje, hoera!
wel blijft 't voeden een zeer intensieve bezigheid...
en vervelend: eergisteren waren we bij de verloskundige geweest voor een nacontrole, belde ze me gisteren op dat er vlak voor ons een kind was geweest dat de waterpokken had (wisten ze toen nog niet), en omdat dat zo besmettelijk is wilde ze ons even waarschuwen en moeten we Piet dus even extra in de gaten houden. he bah ik hoop van harte dat deze kelk nog even aan hem voorbij gaat, dat kan ie er nu eigenlijk niet bij hebben.
quote:Oei, das zielig Angel! In elk geval geen rauw ei op smeren, die tip willen ze ook nog wel eens geven. Heel handig als je een salmonellabesmetting op wil lopen
Op zaterdag 4 oktober 2003 10:54 schreef Angel22 het volgende:
Tis me wel weer een ziekenboeg hier hoor!!!
aan alle kleintjes en mamma's en pappa's
Duncan heeft momenteel last van een eerste tandje dat doorkomt. Hij is al te zien maar nog niet door het tandvlees heen.
Hij heeft hierbij ook ontzettend last van luieruitslag!!! Ik ben echt een beetje ten einde raad!!!!
Het is echt tot bloedens aan toe... ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet.
Ik verschoon hem ieder half uur/uur (hangt er vanaf of ie slaapt of niet.) , smeer er zinkolie op, ben naar de huisarts geweest ivm eventuele schimmel die er ook bij kan zitten. Heb daar zalf voor gehad die ik twee keer per dag moet smeren. Maar het wordt er niet minder op allemaal.
Iemand nog tips voor deze niet meer wetende mamma...?????
Damien heeft hier nooit last van gehad dus dit is echt vreselijk nieuw voor mij.
quote:Uierzalf van Bogena!! te koop bij de dierenwinkel Hier zit iets van antibiotica in.
Op zaterdag 4 oktober 2003 10:54 schreef Angel22 het volgende:
zere billen
in de baarmoeder zalf van zwitsal is vernix-creme
Meer weten over Tea Tree olie, kijk dan eens op de link. Hier staat waar je het allemaal voor kan gebruiken.
Zelf hebben we het al voor diverse dingen gebruikt en het werkt echt. Tegen zweetvoeten, zwemmersexceem, schimmelinfectie bij de vagina en voor wondjes hebben we het al gebruikt. En allemaal met groot succes.
http://www.kolibricosmetica.nl/nl/Toepassingsmogelijkheden.html
De eigenschappen van Tea Tree Oil bevorderen versterking en ondersteunen het vernieuwingsproces van de huid met problemen zoals: acné, verstopte poriën, huiduitslag, zonnebrand, schaafwondjes, kleine wondjes, verbrandingen, insecten beten, teken en baby luier uitslag.
Dit staat onderaan bij de pagina over de producten.
Ach arme Duncan, zulke stukke billen. Ik hoop dat de middeltjes snel helpen.
Bram is vanmorgen uit bed gevallen Wat is dat een rotgehoor die klap en daarna het huilen.
Hij lag naast me in bed te drinken en ik ben in slaap gevallen en toen is hij gaan draaien. Normaalgesproken geef ik altijd als de borst aan de kant dat hij tussen ons inligt, mocht ik dan in slaap vallen kan hij iig niet uit bed vallen. Maarja dit was al de 2e keer dat hij kwam deze nacht en dus toch maar die kant. Normaal blijf ik dan altijd heel goed opletten maar ik ben toch in slaap gevallen Gelukkig was er zo te zien niets aan de hand en hij liet zich heel goed troosten maar wat zijn wij geschrokken. En daarna konden we absoluut niet meer slapen dus wij zaten al voor 7 uur aan de koffie.
Ik weet wel dat dit iedere ouder overkomt (en dit was ookal niet de eerste keer, hij is al een keer van de bank gerold) maar ik voel me knap schuldig.
Ook nog leuk nieuws gelukkig! We hebben vandaag een kinderstoel gehaald en hij vind het prachtig! We hebben dus voor het eerst in jaren aan tafel gegeten (zaten altijd op de bank) en zien eten doet eten blijkbaar want hij heeft voor het eerst een aantal hapjes groente gegeten zonder te koren. En ook een korstje brood, hij vond het zalig!!
We hebben de Tripp-Trapp gekocht. We wilden er ook wel een kussentje bij maar die hebben we toch maar heel snel weer teruggelegd, die was 34 euro! Voor een klein rotkussentje wat je misschien maar een paar weekjes nodig hebt. Ik vond er trouwens toch al geen leuke stofjes inzitten, mocht er nou echt eentje tussen gezeten hebben die ik ontzettend leuk vond had ik het misschien nog gedaan. Maargoed we waren nu met een handdoek aan de gang en dat ging ook goed.
Wat was dit gezellig eten zeg!
Zeven weken al weer en vandaag hebben we maar wat shirtjes maatje 62 gekocht. De navelshirtjes staan hem nml niet zo Op wat shirtjes na (phil, spuuglokje, hij past hem nog) wel 1 romper en twee broekjes, is maat 56 foetsie. De alles-in-één pakken zijn te kort geworden en de voeten véél te klein. Van sokken zat hij al een tijdje in maat 62 dus dat scheelt al weer
Raar hoor, René heeft tot een maand of 6 in maat 56 gehobbeld en Cas groeit gewoon terwijl je naar hem kijkt. tis nog geen brok kind hoor, maar hij is wel lang aan het worden.
Stertke met de spruw-billen-valpartijen
Vandaag voor het eerst een jurkje aangehad. Max houdt er niet zo van, die vindt haar dan opeens net zo'n pop waar je niet aan mag komen, maar ik vind het ontzettend schattig. Vooral die heerlijke kuitjes in dat maillotje. Om op te eten.
We waren vandaag bij mijn stiefoma op bezoek, Isa was in haar meest charmante bui, heeft gelachen en lief gespeeld en heeft er weer een fan bij. Nu ligt ze in haar nette kleren uitgeput op de bank:
Hopelijk passen ze nog als ze er (volgende week, help ons hopen!! ) uit is. Lekker bonte maillotjes kopen met printjes en zo.
Eindelijk die stoere spijkerovergooier aan! En broekjes, en alles staat weer leuk en kan ze normaal in de cosi en de buggy, he kan me helemaal verheugen op volgende week woensdag
[Dit bericht is gewijzigd door CarOnline op 05-10-2003 00:07]
Ik ga heel hard voor je duimen CarO, het wordt inderdaad tijd dat Lara eens uit die spreidbroek mag!
Ik hoor van anderen dat de kleine hier maar zo kort in kan (of soms zelfs niet) dat ik hier eigenlijk niet teveel van wil kopen. De meeste pakjes die ik nu heb zijn maat 50-56, maar die zijn over het algemeen toch een flink stuk groter dan maat 50. Ik vind het ook weer zonde om de kleine enkel oversized kleertjes aan te trekken. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
quote:stom maar daar heb ik dus ook moeite mee!!
Op zondag 5 oktober 2003 00:05 schreef moussy het volgende:
Ik vind het best moeilijk om die spulletjes op te ruimen, vooral wetende dat er niks meer na komt om het voor te bewaren.
Phileine, leuk jurkje hoor, wat is Isa toch een beauty.
Wat die kleine kleertjes betreft: Piet past nu ook niet alles meer maar hij is vooral in de lengte gegroeid; een dikkerdje is 't echt nog niet. hij past nog steeds de meeste van maat 50-56, behalve als er voetjes aan vast zitten. Lies, van die kleinste maat had ik maar weinig gekocht, maar ik had wel veel gekregen/geleend. juist omdat babies daar over 't algemeen zo snel uitgroeien slijt 't nauwelijks, dus vraag vooral een beetje rond in je omgeving. het is wel fijn om een redelijke voorraad te hebben, zodat je wat kunt variëren. Piet poept/plast regelmatig 'langs' z'n luier (omdat ie vrij dunne beentjes heeft is die lastig goed sluitend te krijgen) waardoor hij vaak meerdere outfits per dag verslijt. de wasmachine maakt overuren!
Lies ik had maar heel weinig kleertjes maat 50. En dat was maar goed ook, Bram heeft sommige kleertjes nieteens aangehad, veels te klein (maargoed Bram was danook 4650 gram). Hij zat eigenlijk al meteen in maat 56, sommige pakjes maat 50 die wat groot vielen heeft hij wel 3 weken aangekund, en dat waren dan de pakjes zonder voetjes eraan.
Wij hebben toen Eva geboren was nog snel wat pakjes maat 50 gekocht want Lois had ook niet veel maat 50 in huis, Eva was namelijk ook heel groot geschat op de echo. Ik had dat ook een beetje in mijn achterhoofd, het is heel snel bijgekocht en de familie vind dat hartstikke leuk om te doen.
Ik ben ondertussen maat 68 aan het opbergen, wat gaat het toch snel! Zonde hoor want hij heeft echt vreselijk leuke kleertjes in 68.
Geweldig!!! Van een heel zielig ventje met kapotte billen afgelopen zaterdag, is Duncan nu weer een vrolijk ventje waarvan de uitslag bijna over is!!!!
Ieder uur verschonen en goed insmeren met die zalf heeft echt onwijs goed gedaan hier!!!
Ik heb met duncan twee slaapzakjes... een dikke en een dunne. zonder mouwen maar ik trek hem daaronder toch een shirt of pyama aan met lange mouwen.
Dat werkt hier heel goed. Misschien ook voor jou een tip? Duncan zwerft nl ook zijn hele bed door dus ik vind een slaapzak gewoon een uitkomst.
Duncan is het zelfde laken een pak, alleen slaapt Duncan wel graag in een slaapzak en die gaf bij Damien de grootste problemen. Die wilde niet dat "opgesloten" gevoel hebben denk ik.
Dunc tijgert tegenwoordig de komplete kamer door hier. Af en toe ben ik hem dus kwijt, dan ligt ie achter de bank of onder de stoel.... Gister was ik em dus echt ff kwijt he... ik heb de hele woonkamer doorzocht.. geen duncan. Ik in de gang, de keuken, mijn slaapkamer en zijn eiegn slaapkamer gekeken... nog steeds geen Duncan...
Nou moet ik zeggen dat ik ook Damey al een tijdje niet meer gehoord of gezien had, dus ik ben maar in Damien zijn kamer gaan kijken, liggen ze daar met zijn tweeen op de grond met de trein te spelen
Geweldig!!! Alleen heb ik wel tegen Damey gezegd dat ie dat voortaan even moet komen melden...
En helaas geen foto want het rolletje was vol
Berekenend vanuit de benodigde BV is Elise volgens mij ong. 4kg. Dat is toch een flinke groei vanaf 3350 gram bij haar geboorte en op de 8e dag al 3355gram... We zitten vandaag op de 17e dag alweer dus ben erg benieuwd hoeveel ze echt zal wegen.
Vanmiddag tussen 12 en 13 uur wegen - spannend!
Kan er jammer genoeg niet bij zijn; de baas geeft me geen verdere bevallingsverlof
Zo, dit is m'n eerste echte post hier!! We maken progressie
quote:heeft ie die pakjes van Merijn en TImo wel gepast dan ?
Op zondag 5 oktober 2003 18:50 schreef moussy het volgende:
Dit is ons kereltje in maatje 62. Ik had nóóit gedacht da hij zo snel zou groeien. Tis niet eens idioot te groot.
quote:Hoi Bright, drempelvrees overwonnen?
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:59 schreef Bright het volgende:
En? Heeft Sven nog last gehad? (Ben benieuwd hoe het bij ons zal verlopen)Berekenend vanuit de benodigde BV is Elise volgens mij ong. 4kg. Dat is toch een flinke groei vanaf 3350 gram bij haar geboorte en op de 8e dag al 3355gram... We zitten vandaag op de 17e dag alweer
dus ben erg benieuwd hoeveel ze echt zal wegen.
Vanmiddag tussen 12 en 13 uur wegen - spannend!Kan er jammer genoeg niet bij zijn; de baas geeft me geen verdere bevallingsverlof
![]()
Zo, dit is m'n eerste echte post hier!! We maken progressie
![]()
Sven is er trouwens gisteren aardig doorgerold, ik had hem om 7 uur in bed gelegd (normale tijd) en hij viel meteen is slaap. Maar om kwart voor 8 was hij weer wakker. lag te murmelen en een beetje zeurderig te kreunen (ik herken dit al als zijn prikkenkreuntje). Om half 9 toch maar een zetpil gegeven en daarna sliep hij. We hebben hem om 10 uur wakker gemaakt voor zijn laatste fles, en daarna is hij weer lekker gaan slapen alleen wordt hij de laatste weken 's nachts 1 of 2 keer wakker, en als we dan de speen geven slaapt hij weer . Aan zijn beentje kon je het wel merken dat hij geprikt was, want hij ligt altijd flink te trappelen, en deed dat gisteren dus met maar 1 been. Vanmorgen deden allebei zijn benen het weer, dus ik denk dat we er door zijn. Voorlopig was dit iig de laatste prik.
quote:Combisleeper -> binnen slaapzak + buitenslaapzak + 2 losse mouwen.
Op maandag 6 oktober 2003 10:03 schreef Angel22 het volgende:
Combisleeper? Is dat zo'n zomer/winter ding?
Ik heb met duncan twee slaapzakjes... een dikke en een dunne. zonder mouwen maar ik trek hem daaronder toch een shirt of pyama aan met lange mouwen.
Dat werkt hier heel goed. Misschien ook voor jou een tip? Duncan zwerft nl ook zijn hele bed door dus ik vind een slaapzak gewoon een uitkomst.
Wel ideaal als je een draaikont van een kind hebt.
quote:Wegen is cker spannend... Maar dat wordt vanavond, want, zoals ik net in 'borstvoeding' heb gezegd, we hebben vanavond een afspraak met een lactatiedeskundige (lacteur vind ik een mooiere benaming
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:18 schreef easy-going het volgende:[..]
Hoi Bright, drempelvrees overwonnen?
Ja, dat is toch wel spannend he, dat wegen.
quote:Leuk en volledig opgeschreven! Als het bij ons ook zo gaat, mogen we dus niet klagen
Sven is er trouwens gisteren aardig doorgerold, ik had hem om 7 uur in bed gelegd (normale tijd) en hij viel meteen is slaap. Maar om kwart voor 8 was hij weer wakker. lag te murmelen en een beetje zeurderig te kreunen (ik herken dit al als zijn prikkenkreuntje). Om half 9 toch maar een zetpil gegeven en daarna sliep hij. We hebben hem om 10 uur wakker gemaakt voor zijn laatste fles, en daarna is hij weer lekker gaan slapen alleen wordt hij de laatste weken 's nachts 1 of 2 keer wakker, en als we dan de speen geven slaapt hij weer . Aan zijn beentje kon je het wel merken dat hij geprikt was, want hij ligt altijd flink te trappelen, en deed dat gisteren dus met maar 1 been. Vanmorgen deden allebei zijn benen het weer, dus ik denk dat we er door zijn. Voorlopig was dit iig de laatste prik.
Ik heb van de week dikkere slaapzakjes gekocht bij de Hema. Ben ze nu aan het wassen want Bram was een klein ijsklompje dat hij vanacht wakker werd. Ik hoop dat hij daarmee wel lekker warm blijft, vind zo'n combisleeper wel erg duur hoor. En ben ook vaak bang dat ik hem te warm aankleed, toch een oorzaak van wiegedood.
quote:Dat is bijna allemaal maat 68 dus daar zijn we nog niet
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:31 schreef Stout het volgende:[..]
heeft ie die pakjes van Merijn en TImo wel gepast dan ?
quote:Cas slaapt nu in een klein zakje met een "normaal" pyamajasje en als het straks koud wordt gaat hij in de dikkere zak met een badstoffen pyama
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:45 schreef phileine het volgende:
ik krijg van mijn zus een winterslaapzak waar Marie is uitgegroeid. dus die probeer ik eerst maar. Vind 82 euro toch wel héél erg veel geld, en het lijkt me dat dit ook wel kan werken met een dikke pyjama eronder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |