abonnement Unibet Coolblue
pi_13183771
quote:
Luchthaven Schiphol wil overgaan tot uitkopen van bewoners van Zwanenburg en Aalsmeer die vanwege de geluidoverlast willen verhuizen. In de huizen wil Schiphol dan mensen zetten die geen bezwaar hebben tegen de overlast. De mensen die er nu wonen kunnen hun huis verkopen tegen de marktwaarde. Een woordvoerster zei vrijdag dat het gaat om bewoners van wie het huis vlak langs de start- en landingsbanen staat. "Je kunt niet beloven dat ze in de toekomst minder geluidsoverlast hebben. Dus moet je hun alternatieven bieden."
Naar aanleiding van onder andere dit nieuws, vroeg ik me af wie er nou in zo'n huis zou willen wonen. Ik moet er zelf niet aan denken, aangezien ik graag buiten zit met mooi weer. En dat is bij zo'n lokatie niet echt mogelijk zonder voortdurend in de herrie te zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Fio op 15-09-2003 16:22]

pi_13183816
Je mist een quote haakje
maar ik snap niet waar die mensen over zeiken, ze gaan er toch zelf wonen? En van iedereen hoor je het nonchalante "ach die vliegtuiden hoor je na een week niet meer."
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 15 september 2003 @ 16:24:28 #3
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_13183912
Ik woon in Zwanenburg en woon er al mijn hele leven. Ik heb inderdaad niet veel last van de vliegtuigen en zal er ook niet over gaan zeuren, ik heb zelf besloten om daar te wonen (nou ja mijn ouders)
Tuurlijk als je buiten zit met mooi weer en er komt zo'n ding over, het word even donker en je kan niet praten is het wel vervelend.... Maar er is genoeg over gezeurd.....Ik zou het huis dus niet aan schiphol verkopen!
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
pi_13183945
quote:
Op maandag 15 september 2003 16:22 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Je mist een quote haakje
maar ik snap niet waar die mensen over zeiken, ze gaan er toch zelf wonen? En van iedereen hoor je het nonchalante "ach die vliegtuiden hoor je na een week niet meer."
nou veel oudere mensen zijn er komen wonen toen het nog niet zo erg was. En je hebt er misschien wel minder last van, maar je kan echt geen normaal gesprek voeren als je buiten staat.
Toevallig was op 2vandaag een gesprek met iemand die er woonden. Hij zei heel eerlijk dat hij zich er niet aan stoorde, maar moest wel om de zoveel tijd even wachten omdat hij anders niet meer te verstaan was.
pi_13184017
Zelf ook geen last onder een aanvliegroute van Schiphol. Het is net als naast de treinbaan wonen, je raakt er aan gewend. Die kol#re brommertjes die maken pas echt een ter*ng herrie.
  maandag 15 september 2003 @ 16:28:18 #6
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_13184037
quote:
Op maandag 15 september 2003 16:25 schreef Fio het volgende:

[..]

nou veel oudere mensen zijn er komen wonen toen het nog niet zo erg was. En je hebt er misschien wel minder last van, maar je kan echt geen normaal gesprek voeren als je buiten staat.
Toevallig was op 2vandaag een gesprek met iemand die er woonden. Hij zei heel eerlijk dat hij zich er niet aan stoorde, maar moest wel om de zoveel tijd even wachten omdat hij anders niet meer te verstaan was.


Dat zeg ik toch net? Je hebt er af en toe last van, maar het valt echt reuze mee.... En bij 2 vandaag staan ze precies op de plek waar het ergst is.... Maar het is echt niet zo dat je om de minuut even stil moet zijn en je kan gerust rustig buiten lopen....
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
pi_13184171
quote:
Op maandag 15 september 2003 16:28 schreef miss_c het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch net? Je hebt er af en toe last van, maar het valt echt reuze mee.... En bij 2 vandaag staan ze precies op de plek waar het ergst is.... Maar het is echt niet zo dat je om de minuut even stil moet zijn en je kan gerust rustig buiten lopen....


nou ja die plek waar ze stonden ken ik erg goed. Je kan er ook best wel buiten zijn, maar er komt wel erg vaak een vliegtuig over. Volgens mij is 1 keer per minuut niet eens zo overdreven. Ik zeg ook niet dat je er knettergek wordt, maar ik zou het toch niet prettig vinden. En daarbij vraag ik me af of het voor je gezondheid wel zo goed is.
pi_13184221
Ik heb een keer gehoord dat ze een onderzoek hadden gedaan naar de telefonische klachten die elke keer binnen kwamen.
Wat blijkt bijna alle klachten komen van een heel klein groepje mensen die gewoon de hele week door ieder uur een telefoontje plegen naar Schiphol om te klagen.
Het blijkt namelijk dat de meeste mensen er niet zo heel erg me zitten en er mee hebben leren leven.
pi_13184244
Gezondheid zal het probleem niet zijn.
Je ramen zullen het ook wel houden, alleen de voortgang van het gesprek zal sneuvelen

Toegeven, het kan best lastig zijn ja. Maar je kan ook overdrijven(sommige mensen, neit degene in dit topic)

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 15 september 2003 @ 16:34:56 #10
30560 2Mini
Official Logo
pi_13184251
als je je hele leven daar al woont... en je oma daar heeft gewoond... en haar oma...

Dan kan ik het enigzins snappen... anders niet

Camera 1... 1!
pi_13184258
De meeste mensen die klagen zijn de mensen die hier net wonen. Vind gewoon dat ze niet moeten zeuren, je kiest er toch zelf voor om bij een luchthaven te gaan wonen. Oh ja mensen die nu gaan zeggen dat het eerst niet zo erg was hebben gelijk, maar wat verwacht je dan, dat schiphol niet zou groeien???
PS. Woon zelf ook praktisch in zwanenburg en breng er een groot gedeelte van mijn tijd door.

Oh ja, en als er eens een vliegtuig overkomt en je kan elkaar niet verstaan, dan hou je gewoon even 10 seconden je mond (komen mensen ook nog eens tot rust )

[Dit bericht is gewijzigd door petorian op 15-09-2003 16:37]

pi_13184270
quote:
Op maandag 15 september 2003 16:34 schreef Constant het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat ze een onderzoek hadden gedaan naar de telefonische klachten die elke keer binnen kwamen.
Wat blijkt bijna alle klachten komen van een heel klein groepje mensen die gewoon de hele week door ieder uur een telefoontje plegen naar Schiphol om te klagen.
Het blijkt namelijk dat de meeste mensen er niet zo heel erg me zitten en er mee hebben leren leven.
ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat die andere mensen gewoon denken dat het toch geen zin heeft om te klagen.
  maandag 15 september 2003 @ 16:37:56 #13
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_13184331
Er komt meestal wel 1 vliegtuig per minuut over, maar het verschilt per keer heel erg qua lawaai, Gezondheid heeft er niets mee te maken! En dat van telefoongesprekken lijkt me stug... Iedereen in zwanenburg heeft dubbele beglazing en als je binnen zit heb je nergens last van en hoor je ze echt niet, alleen zomers is het wel eens vervelend!
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
pi_13184396
Waar in zwanenburg zit je dan miss_c?
  maandag 15 september 2003 @ 16:54:33 #15
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_13184790
Ik begrijp het hele gezeur niet van de mensen die er nu wonen. Als je voor een grijpstuiver een groot huis hebt moet je niet verwachten dat je dan ook nog eens mooi en rustig woont, iedereen had ze van tevoren kunnen vertellen dat ze in de herrie kwamen.
Dat Schiphol aan het uitbreiden is is ook niet meer dan logisch, ze moeten zich nou eenmaal aanpassen aan het gigantische aantal vluchten tegenwoordig, zeker aangezien je voor 2 euro al de halve wereld rondvliegt.
De mensen die zo klagen zijn de standaard Nederlanders die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en niks liever doen dan klagen, ik kan maar 1 ding tegen ze zeggen, ga beter werk zoeken en verhuis naar Friesland of wat voor gehucht dan ook, als je hier al niet tegen kunt kan je al helemaal niet in een stad gaan wonen.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')