Ik heb alle Kameleons helemaal stukgelezen vroeger, doe er nu nog een uurtje over. Ik ben alleen bang dat de kameleon niet zo snel gaat als in het boek en Lenten een sukkelig stadje wordt. Ga wel kijken!
Ik denk: Hans Kesting Gerben Zonderland.
En Ernst Daniel Smidt als Pa Klinkhamer (of Jack Wouterse)
En Agent Zwart wordt vast de onvermijdelijke Rijk de Gooier. Hm, dan zal bij nader inzien Maarten Spanjer wel Gerben Zonderland worden.
grtz
Kameleon op tv zal mij niet zo boeien, ik ben niet zo'n tv-kijker, maar op zich wel grappig dat er na al die jaren een tv-produktie van wordt gemaakt, voor mn zoontje lijkt het me weer wel leuk.
De casting ga ik me maar niet aan wagen, ben ik niet genoeg voor thuis in televisieland.
quote:Hoe kun je zoiets zeggen A-E? Je weet toch dat me dat verdriet doet?
Op 02 april 2001 14:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
ik ben niet zo'n tv-kijker
Het lijkt me leuk om die tv-serie te zien. Ik heb zelf alle boeken meerdere malen gelezen en heb er in mijn boekenkast een stuk of vijf denk ik.
quote:Fout.
Op maandag 02 april 2001 13:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik denk: Hans Kesting Gerben Zonderland.
Het wordt:
Ik kan de boeken van de Kameleon nog wel herinneren..
Mijn oudere broer had er alle boeken van..
Die pikte ik in
(Ben zelf een echte menselijke Kameleon)
De schrijver van de Kameleon is trouwens een smeringe landverrader
quote:Ohja
Op woensdag 20 maart 2002 10:01 schreef SportsIllustrated het volgende:
De schrijver van de Kameleon is trouwens een smeringe landverrader
quote:Volgens mij ben jij in de war met de schrijver van de prachtige Bob Evers boeken: Willy van der Heide a.k.a. Willem Waterman.
Op woensdag 20 maart 2002 10:01 schreef SportsIllustrated het volgende:De schrijver van de Kameleon is trouwens een smeringe landverrader
quote:Ja, ik zie net een foto van die tweeling in de krant...
Op woensdag 20 maart 2002 09:57 schreef SunChaser het volgende:
Hielke en Sietske worden gespeeld door een tweeling uit Schagen! Twee westfriezen die Friezen gaan spelen.
Wat een nerds!
Is dat het beste wat Schagen kan voortbrengen?
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 12:27 schreef kasper het volgende:[..]
Ja, ik zie net een foto van die tweeling in de krant...
Wat een nerds!
Is dat het beste wat Schagen kan voortbrengen?
De alternatieve Kameleon in het Fries mag trouwens niet meer worden vertoond van Kluitman.
Als agent zwart vertolkt wordt door Rijk de gooier dan is ineens dat hele kameleon verhaal vaag.
Grappige scene in de trailer: Sietse kijkt naar de borsten van een vriendinnetje en zegt: ik pak ze wel hoor.... Euuuh, de nozems bedoel ik.
quote:Gerben is een jongen van een jaar of 25, die laat je toch niet spelen door iemand die twee keer zou oud is in het echt.
Op vrijdag 18 april 2003 20:46 schreef SunChaser het volgende:
En Thomas Acda was een betere Gerben Zonderland geweest dan Maarten Spanjer.
Voor de rest ziet de trailer er wel leuk uit, ik geloof dat het verhaal van het eerste boek redelijk goed gevolgd wordt.
Valt me trouwens nog mee dat ze op dat plaatje een overall een hebben en pet op. Want op de nieuwere boekomslagen dragen ze een spijkerbroek met t-shirt
Heb wel ff de cast bekeken: Pa Klinkhamer is in mijn ogen een dikke gezellige smid. Niet zo'n dun iets...
Gerben is idd een jaar of 25. Maarten Spanjer is 2 keer zo oud! Vraag me af hoe Spanjer Chantell versierd krijgt of Zwart te kakken zet en dan snel wegspurt...
Of alleen al bij de Studenten op bezoek kan komen. Deze versie zouden ze toch zo 'joelend' wegsturen?
Zwart lijkt wel.
Hoe oud is Bonnema eik? Hij wordt gespeeld door een ouwe kerel, maar ik dacht dat hij in de 30 was ofzo.
Dijkstra ziet er ook wel aardig uit, maar had nog iets norser moeten kijken.
Piet Paulusma? Er is helemaal geen weerman in de boeken...
Welk boek hebben ze eik verfilmd? De schippers van de Kameleon?
Toch maar ff lezen, ik dacht dat dat Studenten/Wynstra geval pas later was.
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 18-04-2003 22:53]
quote:Poe, FA is wel heeeeeeeeeel lang geleden. Weet me alleen Steffi, Isolde (Tatum) en dat meske dat Jennifer speelt te herinneren.
Op vrijdag 18 april 2003 23:03 schreef Zapper het volgende:
whoooooo Mads Wittermans doet mee
"Ot" uit Fort Alpha
quote:TROS dacht ik?
Op vrijdag 18 april 2003 23:05 schreef ChrisJX het volgende:
Welke omroep was dat?
En de tweeling zijn Schagernezen, dus da's ook leuk!
Of verfilmen ze gewoon een ander deel? Ik dacht dat de film 'De schippers van de kameleon" heette
quote:Heet ie ook!
Op maandag 16 juni 2003 09:07 schreef ChrisJX het volgende:
Of verfilmen ze gewoon een ander deel? Ik dacht dat de film 'De schippers van de kameleon" heette
quote:Nou dan! Dan moeten ze niet lullen, maar dat boek verfilmen! En er niet in 1 keer studenten bij slepen!
Op maandag 16 juni 2003 11:45 schreef Duimelijntje het volgende:Heet ie ook!
Ik heb zaterdag wat stukjes gezien op m'n werk, maar het is echt slaapverwekkend traag gefilmd en gemonteerd. Misschien perfect voor de kleine kinderen en oudere ouders, maar ik vond het echt te langzaam gaan bij sommige stukjes!
quote:Niet mee eens. Ze maken een film die de sfeer ademt van de boeken. Daar horen ook studenten bij. En gebakjes. En Kees rondt de molen met Dijkstra erachteraan.
Op maandag 16 juni 2003 11:46 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Nou dan! Dan moeten ze niet lullen, maar dat boek verfilmen! En er niet in 1 keer studenten bij slepen!
Als ze het 1e boek nemen ontbreekt er teveel dat wel in de film hoort. Bovendien is 1 boekje wel erg mager voor een hele speelfilm.
Hoewel het een kinderfilm is, vind ik hem niet spannend genoeg, de achtervolgingen hadden veel "ruiger" mogen zijn.
Het acteerwerk is weer van Nederlandse kwaliteit.
Het geluid liep in sommige scenes niet synchroon met het beeld, hierdoor leek het net of je een slecht nagesynchroniseerde film zat te kijken.
Pluspuntje: De sfx zijn voor een Nederlandse film wel aardig.
quote:Misschien toevallig in Pathé Helmond?!
Op woensdag 18 juni 2003 22:48 schreef victorinox het volgende: Ik heb hem vanmiddag gezien. Pluspuntje: De sfx zijn voor een Nederlandse film wel aardig.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:54 schreef nederhorror.nl het volgende:[..]
Misschien toevallig in Pathé Helmond?!
quote:*zich hier bij aan sluit.
Op woensdag 18 juni 2003 22:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb volgens mij 25 of 30 Kameleonboeken gelezen maar ik laat deze film maar aan me voorbij gaan.
Ik heb een boek thuis dat nog van P. de Roos zelf is geweest, heeft mijn vader gekregen. Zelfs het adres van die man staat in het boek
quote:Boek 1 is idd niet genoeg, maar toch.
Op maandag 16 juni 2003 11:49 schreef SunChaser het volgende:Niet mee eens. Ze maken een film die de sfeer ademt van de boeken. Daar horen ook studenten bij. En gebakjes. En Kees rondt de molen met Dijkstra erachteraan.
Als ze het 1e boek nemen ontbreekt er teveel dat wel in de film hoort. Bovendien is 1 boekje wel erg mager voor een hele speelfilm.
quote:Maar je broer ging niet mee!
Ik ben tweeling en mocht gratis naar binnen.
quote:Full Rear Nudity
Op woensdag 18 juni 2003 23:05 schreef nederhorror.nl het volgende:[..]
En we hebben allemaal trauma's van Maarten Spanjer's geairbrushde achterwerk.
quote:VOO is slecht, dus dat maakt niet uit
Op woensdag 18 juni 2003 23:09 schreef SunChaser het volgende:
In de VOO-gids staat een slechte recensie.
quote:Net zo schokkend denk ik als de scene in Spetters waar hij zijn pik laat zien
Op woensdag 18 juni 2003 23:09 schreef victorinox het volgende:[..]
Full Rear Nudity
En hoewel ik het voorspelde in de openingspost, Spanjer is NIET Gerben!
quote:He??? Wie dan wel en wat is Spanjer dan? Dat stond toch in die ene bron?
Op woensdag 18 juni 2003 23:11 schreef SunChaser het volgende:En hoewel ik het voorspelde in de openingspost, Spanjer is NIET Gerben!
quote:Ik bedoel, Spanjer is voor mij geen Gerben Zonderland. Dat is Thomas Acda. Helaas kozen ze voor Spanjer.
Op woensdag 18 juni 2003 23:13 schreef ChrisJX het volgende:[..]
He??? Wie dan wel en wat is Spanjer dan? Dat stond toch in die ene bron?
Sorry voor de verwarring
Je zou denken: "Jeetje, zo'n gratis spel kan nooit wat voorstellen." Nou, dat valt dus reuze mee! Een mooie game die goed gebruik maakt van hedendaagse 3d-kaarten. Fun for the whole family. Lekker rondvaren in de Kameleon (of een van de andere te kiezen boten), of lekker racen! Niets is kennelijk te gek in dit spel: zelfs heat seeking missiles (!) zijn in dit spel te vinden. Het enige wat nog ontbreekt is multi-player functionaliteit (althans, die mogelijkheid heb ik nog niet kunnen vinden). Maar afgezien hiervan: zeer vermakelijk!
Ik wilde eigenlijk in GAM een topic over dit spel openen, maar er was er al een geopend en (om een onvoldoende toegelichte reden) door Strolie75 gesloten.
quote:Ik heb op deze site gelezen dat er meisje met de naam Esther Bleeker in de film zit. Maar in mijn boeken is het toch echt een jongen met de naam Cor Bleeker.
Op vrijdag 18 april 2003 20:46 schreef SunChaser het volgende:
De trailer ziet er een beetje tam uit. En Thomas Acda was een betere Gerben Zonderland geweest dan Maarten Spanjer.
Dat er dingen in het verhaal veranderd zijn is logisch, maar je gaat toch geen heel personage een geslachtsoperatie laten ondergaan.
quote:Typisch. Een dergelijke "politiek correcte" actie hebben ze namelijk ook uitgehaald met de eind dit jaar uitkomende remake van Battlestar Galactica. Starbuck zal in deze remake een vrouwelijke personage zijn.
Op dinsdag 24 juni 2003 07:47 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:[..]
Ik heb op deze site gelezen dat er meisje met de naam Esther Bleeker in de film zit. Maar in mijn boeken is het toch echt een jongen met de naam Cor Bleeker.
Dat er dingen in het verhaal veranderd zijn is logisch, maar je gaat toch geen heel personage een geslachtsoperatie laten ondergaan.
eigenlijk raar dat deze film gemaakt is, want als ik het goed heb was de schrijver van de boeken(hotze de roos) er erg op tegen dat er ooit een film werd gemaakt.
quote:Gezwicht voor Het Grote Geld, wellicht?
Op woensdag 25 juni 2003 18:47 schreef super_honda het volgende:
eigenlijk raar dat deze film gemaakt is, want als ik het goed heb was de schrijver van de boeken(hotze de roos) er erg op tegen dat er ooit een film werd gemaakt.
quote:Ik denk het niet want hij is al jaren dood.
Op woensdag 25 juni 2003 20:12 schreef motown het volgende:[..]
Gezwicht voor Het Grote Geld, wellicht?
quote:Ik zat al te denken. Ik ken helemaal geen Esther. Wel een Pauline, das het dochtertje van weduwe Wijnstra die d'r boerderij aan de studenten verhuurt.
Op dinsdag 24 juni 2003 07:47 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:Ik heb op deze site gelezen dat er meisje met de naam Esther Bleeker in de film zit. Maar in mijn boeken is het toch echt een jongen met de naam Cor Bleeker.
Zelfde is ook in HP gedaan. De omroeper bij de zwerkbalwedstrijden is een jongen, maar in de film is het een meisje
Ik vind het niet kunnen
quote:Hijs dood
Op woensdag 25 juni 2003 20:12 schreef motown het volgende:Gezwicht voor Het Grote Geld, wellicht?
quote:Pietje Bell heb ik niet gezien. Ik vind het jongetje er nl. niet uitzien zoals ik vind dat Pietje Bell er uit hoort te zien.
Op donderdag 26 juni 2003 17:26 schreef SunChaser het volgende:
Ik lees hele verschillende recensies, de een vind hem beter dan Pietje Bell (die ik niets aan vond) en de ander vind hem vreselijk slecht.
Kruimeltje vond ik wel mooi
quote:Mijn indruk was dat dat gewoon een jongen was, alleen dan met lange rasta's. Ik geloof dat er ook wel een keer gezegd werd in de film dat het Lee Jordan/Leo Jordaan was. Die geeft in de boeken ook commentaar bij de wedstrijden.
Op donderdag 26 juni 2003 17:25 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Zelfde is ook in HP gedaan. De omroeper bij de zwerkbalwedstrijden is een jongen, maar in de film is het een meisje
quote:Ik ook, alleen acteert Ruud Feltkamp ook niet altijd even goed. En het mocht wel 30 min korter.
Op donderdag 26 juni 2003 17:27 schreef ChrisJX het volgende:
Kruimeltje vond ik wel mooi
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 26-06-2003 17:32]
quote:Nee, dat was echt wel een meisje! En ik heb de naam (was em kwijt, dank je) nooit gehoord.
Op donderdag 26 juni 2003 17:29 schreef SuperSiem het volgende:Mijn indruk was dat dat gewoon een jongen was, alleen dan met lange rasta's. Ik geloof dat er ook wel een keer gezegd werd in de film dat het Lee Jordan/Leo Jordaan was. Die geeft in de boeken ook commentaar bij de wedstrijden.
Maar goed, terug naar de Kameleon.
Cor is een jongen
En waar is Louw? Als de studenten er zijn, is Louw er volgens mij allang.
quote:deksel van de pot halen
Op zondag 29 juni 2003 14:27 schreef fatima het volgende:
Hoe krijg je dat mini cdtje uit de Calvepindakaasdeksel?
quote:ja maar dan ? het lukt niet zonder de cd te beschadigen en ik ben zo benieuwd wat er op staat, weet jij het Baboon?
Op zondag 29 juni 2003 14:28 schreef Zapper het volgende:[..]
deksel van de pot halen
quote:Ze komen uit Schagen.
Op zondag 29 juni 2003 14:25 schreef Zapper het volgende:
Volgens mij is die tweeling echt bloedje irritant
quote:Het is een spelletje, een race spel waarmee je met allerlei karakters uit de film met een boot kan racen dus, niet echt spectaculair maar wel grappig.
Op zondag 29 juni 2003 14:29 schreef fatima het volgende:[..]
ja maar dan ? het lukt niet zonder de cd te beschadigen en ik ben zo benieuwd wat er op staat, weet jij het Baboon?
quote:Klik eens op pagina 3 van dit topic en scroll dan eens een stuk naar beneden voor plaatjes...
Op zondag 29 juni 2003 14:29 schreef fatima het volgende:[..]
ja maar dan ? het lukt niet zonder de cd te beschadigen en ik ben zo benieuwd wat er op staat, weet jij het Baboon?
Het kan aan mij liggen, maar dat kán toch niet? Wat mankeren mijn oren of is de Nederlandse filmwereld helemaal gestoord geworden? In een kinderfilm?!?!?
quote:LOL
Op donderdag 3 juli 2003 23:30 schreef Pacino het volgende:Het kan aan mij liggen, maar dat kán toch niet? Wat mankeren mijn oren of is de Nederlandse filmwereld helemaal gestoord geworden? In een kinderfilm?!?!?
Nee joh, hij zegt: tuthola
quote:Hielke en Sietse zeggen in een boek nooit 'tuthola'
Op vrijdag 4 juli 2003 00:46 schreef victorinox het volgende:
LOLNee joh, hij zegt: tuthola
De DVD ziet er erg verzorgd uit, mooie menu's alleen irritante intro reclamefilm aan het begin van de DVD (gelukkig wel te skippen). Kwaliteit is geweldig, fantastische DD 5.1 mix (vooral bij de windhoos).
Ook zitten er enkele extra's op bestaande uit: Making Of, audiocommentaar, bioscooptrailer, videoclip en engelse subtitles. Zeker niet slecht voor een hollandse DVD productie.
Kan niet wachten om hem binnenkort weer eens te kunnen zien in me eigen huiskamer. Zit nu in iedergeval al naar de muziek CD te luisteren. Erg leuk
Dus ik ben benieuwd.
* Sjeekie_Beekie vond het vroeger in ieder geval leuke boeken.
Rot toch ook.
Kameleon the movie, bedankt, ik ben weer een jeugddroom lichter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |