abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2004 @ 21:35:43 #76
43556 miss_dynastie
pi_16409150
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:30 schreef Dea het volgende:

[..]

Dus alsjeblieft niet doen alsof de huisarts alles weet.
Want dat is niet zo ook al heeft-ie ervoor gestudeerd.


En ook al weet hij wel alles... heel betrokken is die van mij niet
Ik heb nog steeds geen enkel vertrouwen in die man, ik mocht de nuvaring hebben omdat ik particulier verzekerd was Wat een onzin om daar verschil in te maken. Het klopt overigens wel dat mijn verzekering het volledig dekt, en aangezien het toch om 11 euro per keer gaat, is dat wel mooi Maar had ik het zelf moeten dokken, dan was het me dat ook waard geweest!
pi_16409745
euhm ik had alleen de eerste pagina gelezen, over de microgynon en welke anders en zow. ik heb zelf ook microgynon gehad, maar daar ben ik mee gestopt omdat ik vond dat er een hele rare smaak aan zat (volgens de huisarts kan dat trouwens niet) toen ben ik over gegaan op de Yasmin, wat ook niet wat was, en daarna de prikpil (heerlijk maar doordat je elke drie maanden een nieuwe prik krijgt weet je nooit of je nou wel of niet zwanger bent en zow, en toen ik een vriend kreeg ben ik daar ook mee gestopt en in overleg met de huisarts kreeg ik toen stederil (of zowiets), iets wat wel supergoed was, weinig last van bijwerkingen, geen nare smaak met het slikken en zow.

maar ik ben een totale zeef met pillen slikken en dat werd me toch te twijfelachtig of het nou wel of niet veilig was dat ik nu geen pil gebruik en gewoon aan sex met een condoom doe.

verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_16410428
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En ook al weet hij wel alles... heel betrokken is die van mij niet
Ik heb nog steeds geen enkel vertrouwen in die man, ik mocht de nuvaring hebben omdat ik particulier verzekerd was Wat een onzin om daar verschil in te maken. Het klopt overigens wel dat mijn verzekering het volledig dekt, en aangezien het toch om 11 euro per keer gaat, is dat wel mooi Maar had ik het zelf moeten dokken, dan was het me dat ook waard geweest!


Jij moet een andere huisarts nemen!! Je vertrouwt hem niet en hij maakt je alleen maar onzeker over de beslissingen die je wilt nemen!
  maandag 19 januari 2004 @ 22:03:18 #79
81237 releaze
best of both worlds
pi_16410435
hmm dit is al een verschrikkelijk oud topic.. maar goed.. ik heb niet alle paginas gelezen maar zoek in vredesnaam een nieuwe huisarts, want geen vertrouwen hebben in je huisarts is natuurlijk 3x niks. mijn huisarts heeft m'n hele familie nog nooit afgewimpeld met 'oh het is niks', dus zoek er zo een als de mijne..

ik slik nu bijna 10 jaar microgynon, ben ermee begonnen vanwege zware ongesteldheid, 7 dagen lang bloeden en pijn, en ik heb er nooit last van gehad. in de begin periode was ik heel duizelig van al de hormonen maar dat was na een jaar ofzo wel weer over, en ik ben dr idd iets van aangekomen, maar dat ging vrij geleidelijk, dus niet plotseling een klomp vet hier of daar.

dr zijn tientallen alternatieven dus zoek een andere huisarts op voor desnoods alleen een second opinion. misschien, en dat weet ik natuurlijk helemaal niet, kunnen ze aan een bloedtest zien waarom je er zo erg op reageert en wat dan voor jou het beste is.

pi_17667949
Ik slik nu zon 2,5 jaar microgynon 30.
2 jaar lang geen problemen gehad behalve gewichtstoename. (wat er ook niet meer af wil pff)
nu na 2 jaar blijft mijn menstruatie weg.
Ben nu maar gestopt met de pil. Heb liever een normale mensturatie syclus dan dat ik het kan regelen.

Greetz Angela
Greetz Angela
pi_17669081
mmm ik gebruikte een paar jaar geleden ook microgynon 30, totdat ik te zwaar werd en aan een zwaardere pil moest. Toen ben overgestapt op Stediril-d. Ik ben van beide pillen behoorlijk aangekomen!
Nu heb ik dus de laatste 3 maanden diane-35 gebruikt omdat ik last had van acne. Het hielp wel tegen mijn acne, ik ben alleen wel de laatste paar maanden verschrikkelijk moe en pijnlijke borsten, hartkloppingen en opgeblazen gevoel en geen zin in sex. Ook ben ik nu verschrikkelijk aan het jojo'en terwil ik Daarvoor heel stabiel 10 kilo was afgevallen door een dieet
Vandaag ben ik naar de huisarts geweest en bloed laten prikken.
Ik heb zelf het idee dat het aan die pil ligt, maar volgens mijn huisarts kan het vanalles zijn

Ik zit dus nu te twijfelen of ik weer stediril-d ga gebruiken, of dat ik helemaal van de pil af stap. Dat laatste wil ik wel graag, maar ik heb een hekel aan condooms (scheuren ook nog wel eens) en een spiraaltje vind ik geen prettig idee.

Miss-dynastie, bevalt de nuvaring je?

pi_17669888
*bookmark*

(slik ook microgynon, maar nu geen tijd om uitgebreid te lezen)
pi_17679130
Ik denk erover om over te stappen van diane35 op de prikpil, iemand ervaring met de prikpil?
pi_17679476
Hmm..ik gebruik die ook, en voor mij is ie perfect. Altijd op tijd, altijd zelfde aantal dagen, weinig last tijdens de periode zelf, geen gewichtstoename en alle dingen die TS opnoemt. Iedereen reageert er dus anders op.
Back in business.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 04:17:12 #85
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_17682956
Ik slikte al jaren Marvelon, maar ineens kreeg ik problemen daarmee. Daarna een jaar lang van pil naar pil gegaan, en geen enkele was geschikt
Tot de Microgynon 30, nu geen probleempies meer, en ik slik m regelmatig langer dan n maand, en werkt prima
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  Vis een optie? zaterdag 13 maart 2004 @ 08:21:23 #86
70532 loveli
N
pi_17683494
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:59 schreef voodoolady het volgende:
Ik denk erover om over te stappen van diane35 op de prikpil, iemand ervaring met de prikpil?
Nadeel: Als je er niet tegen kunt, kom je daar te laat achter. Je moet dan gewoon wachten tot alles uit je lichaam is. Er zijn vrouwen die er na een jaar nog last van hadden. Er zijn niet veel vrouwen die er niet tegen kunnen, maar je zult maar net die ene zijn die er niet tegen kan.
crap in = crap out
  zaterdag 13 maart 2004 @ 13:07:31 #87
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_17686230
ik werd vreselijk afgevlakt door microgynon. Het schijnt niet eens zo'n hele zware pil te zijn. Ik had echt depressies en vond helemaal niets leuk meer.
Ik heb nu zelf een spiraaltje, ook niet optimaal maar ik ben over het algemeen wel weer een blij kipje.
Proud Powerpauper
pi_17686595
je moet ff naar de dokter gaan en dan zal hij/zij je een andere pil voorschrijven. soms moet je er gewoon een paar uitproberen voor je de goede vind. maar t komt zeker wel goed!
succes
  zaterdag 13 maart 2004 @ 16:28:59 #89
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_17689346
gelukkig heb ik nog geen problemen met deze pil.
ik ben er aan begonnen vanwege mijn verschrikkelijke buikpijn bij mijn ongesteldheid.
het werkt een klein beetje to nu toe, maar ik ben er ook nog niet zo heel lang mee bezig.
als er problemen met de pil zijn, ga ik gewoon weer naar de dokter, het is een aardige man.
maar dat is nog niet nodig geweest.
(-> The Black Winged Mistress <-) bescherm de dieren tegen de beesten!
  zaterdag 13 maart 2004 @ 22:02:44 #90
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_17696460
Ik had precies hetzelfde met die pil. Nu ik cilest gebruik gaat het allemaal een stuk beter.
Gewoon na de dokter een andere halen
Nicole is mijn naam!!!
En vanaf 1 feb onder een nieuwe naam!!
====================================
  zaterdag 13 maart 2004 @ 22:08:49 #91
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_17696643
Ik heb dezelfde pil, maar juist ( bijna) alleen maar lof erover. Ik had juist erg veel last van mn menstruatie, maar tis er sinds ik em slik een stuk minder geworden.

Als je naar een andere arts gaat voor een nieuwe pil, moet je gewoon duidelijk zeggen wat er aan de hand is: je slikt mycrogon 30, en je wilt een andere pil, ivm met de bijwerkingen. De arts weet dan wel wat hij je moet voorschrijven: het heeft namelijk ( dacht ik) met de hoeveelheid hormonen te maken die de pil bevat, en dus de hoeveelheid onnatuurlijke invloed op je lichaam. Als je die dus terugdringt zul je ook minder last krijgen, lijkt mij.
rasechte trut
  zaterdag 13 maart 2004 @ 22:35:37 #92
23328 NiMPhoenix
www.nimation.nl
pi_17697316
Twee vriendinnen van me hadden deze pil ook.
Deze is echt af te raden. Depri, huilen...etc etc
Today we escape, we escape.......
  † In Memoriam † zondag 14 maart 2004 @ 15:31:20 #93
43556 miss_dynastie
pi_17709058
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:38 schreef octopussy het volgende:
Miss-dynastie, bevalt de nuvaring je?
Jazeker
Ik voel me een stuk beter, dieet heeft nu ook effect , steeds minder buikpijn (duurt natuurlijk nog ff voor het uit je systeem is), wel iets zwaarder ongesteld, maar veel minder pijn dus dat vind ik niet zo erg . Je kan hem niet vergeten (niet dat ik de pil vergat, maar dat is toch echt een enorme zorg minder) en hij wordt ook nog eens volledig vergoed door de verzekering .
  zondag 14 maart 2004 @ 21:16:46 #94
84586 Kajel
Verslavend Gezellig...
pi_17716553
(Dit is niey Kajel maar zijn zus girlysprite)

Mijn huisarts had me verteld dat vitamine B6 helpt.
Ik weet niet op het compleet alles tegengaat, maar misschien ff een tussenoplossing; vitaminenpillen?
Feel no shame for what you are...
Digitale Kiekjes Verzameling
pi_17718929
Ik slik sinds 3 maanden ook Microgynon, bevalt me op zich wel. Alleen word ik nu echt élke 4 weken ongesteld terwijl het vroeger om de 5/6 weken was
Of het psychische effecten heeft weet ik niet; ik voel me de laatste tijd wel een beetje depri, maar dat ligt meer aan mijn persoonlijke omstandigheden denk ik (net afgestudeerd, zo ongeveer werkloos etc.).
pi_17719070
voor menstruatiepijn heb ik Naproxen Dumex voorgeschreven gekregen (is een soort pijnstiller) en die werkt prima tegen de pijn. Ik neem overigens buiten mijn periode bijna nooit pijnstillers.

Ik ga ook maar de nuvaring vragen bij mijn doktersconsult komende vrijdag.
Is het eigenlijk een probleem als je NA je stopweek dan even een week geen pil slikt en daarna begint met de nuvaring (dus 2 weken geen pil slikken en dan beginnen met de eerste nuvaring)?
  † In Memoriam † maandag 15 maart 2004 @ 00:15:50 #97
43556 miss_dynastie
pi_17721364
quote:
Op zondag 14 maart 2004 22:41 schreef octopussy het volgende:
voor menstruatiepijn heb ik Naproxen Dumex voorgeschreven gekregen (is een soort pijnstiller) en die werkt prima tegen de pijn. Ik neem overigens buiten mijn periode bijna nooit pijnstillers.

Ik ga ook maar de nuvaring vragen bij mijn doktersconsult komende vrijdag.
Is het eigenlijk een probleem als je NA je stopweek dan even een week geen pil slikt en daarna begint met de nuvaring (dus 2 weken geen pil slikken en dan beginnen met de eerste nuvaring)?
Je moet beginnen op de dag dat je weer met de pil zou beginnen, wat jij wil kan dus volgens mij(n huisarts) niet.
pi_17726143
ik slik al bijna 6 jaar trigynon en heb nergens last van alleen van het smaakje, maja met een beetje water is dat ook opgelost

ik kan het aanraden
  maandag 15 maart 2004 @ 11:50:23 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17726993
Ik gebruik ook Microgynon30, had hiervoor Diane35.
Ben blij met de lagere hoeveelheid hormonen, maar Micro zorgt wel eerder voor een flinke doorbraakbloeding als je eens een dag vergeet en het liefst zou ik helemaal geen hormonen
meer nemen, omdat het toch onnatuurlijk is en je verhoogde kans hebt op allerlei andere vreemde
kwalen, maar condooms vind ik ranzig en sterilisatie is op mijn leeftijd nog niet mogelijk.
Heb gelukkig geen last van huilieverschijnselen met deze pil. Kan komen doordat je pil gewoon te zwaar is, hoor
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 15 maart 2004 @ 16:03:40 #100
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_17732788
Ik slik ook mycrogynon 30 en heb vrijwel nergens last van. Het enige probleem dat ik heb is dat als ik 2 strips achter elkaar doorslik, ik in de allerlaatste week al ongesteld word.
__-*-__
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')