Nog 1 keer, ik vind dat je op basis van je eigen ervaringen niet iemand kan adviseren over de pil.
FactorVLeiden gaat pas een rol spelen wanneer je andere risicofactoren voor trombose erbij hebt. Geen reden tot paniek, veel pillen geven een hoger risico.
quote:Ik vraag niet om adviezen over de pil: ik vraag om ervaringen van anderen met deze pil en adviezen over dingen die ik kan vragen/zeggen bij mijn huisarts om de zoektocht wat lichter te maken. Ben echt niet zelf aan het dokteren of zo
Op woensdag 17 september 2003 13:07 schreef Quoi het volgende:
*zucht*
Nog 1 keer, ik vind dat je op basis van je eigen ervaringen niet iemand kan adviseren over de pil.
quote:Ik ben gelukkig nooit aangekomen van de pil.
Op woensdag 17 september 2003 17:14 schreef ioor het volgende:
ik ben in ieder geval mijn kilootjes gelukkig wel kwijtgeraakt.
over de tijdsduur dat je hem in moet nemen, dat valt best mee, ongeveer elke keer op dezelfde tijd, maar dat is geloof ik bij elke pil zo.
Maar als ik jou was, zou ik eens flink gaan babbelen met je huisarts. Hij moet je gewoon serieus nemen als je klachten hebt! Laat je informeren (of kijk alvast beetje rond op internet) over andere mogelijkheden. Succes!
De huisarts heeft me het Mirena-spiraaltje voorgesteld. Wat ik er tot nu toe over gelezen heb klinkt het wel aantrekkelijk, alleen het inbrengen zie ik erg tegenop. Maar zo doorgaan kan ook niet.
Ik heb inderdaad geprobeerd naar een andere huisarts te gaan, helaas is dat niet zo gemakkelijk hier in de stad... daarom ben ik naar de nieuwe collega van mijn eigen huisarts gegaan, en na een hoop blablablabla dat dit allemaal zeer zeldzame bijverschijnselen zijn van Microgynon hoe bedoel je we houden een fabeltje in stand, stelde hij direct voor om een ander voorbehoedsmiddel te kiezen. Dit omdat overgevoeligheid voor Microgynon volgens hem gebruik van een andere pil vrijwel onmogelijk maakt, omdat het een lichte pil is en je dan dezelfde klachten kunt krijgen. Vandaar dat ik zelf een alternatief mocht noemen, en ik heb gekozen voor de Nuvaring. Bedankt allemaal voor jullie steun en adviezen
Ik hoop dat het werkt; een collega van me gebruikt hem en wordt niet meer ongesteld.
quote:Godzijdank heb ik afgelopen maandag de laatste gehad
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:06 schreef Sanne het volgende:
Nog drie avonden innemen dan zit het erop. Ik stop met de Microgynon. Volgende week als ik ongesteld ben wordt de Mirena geplaatst.Ik hoop dat het werkt; een collega van me gebruikt hem en wordt niet meer ongesteld.
quote:Hoop voor je dat je beter af bent dan met de pil!
Op woensdag 29 oktober 2003 21:12 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Godzijdank heb ik afgelopen maandag de laatste gehad
Dinsdag begin ik met de Nuvaring. Mocht dat om wat voor reden dan ook niet ideaal zijn, dan kies ik ook voor de Mirena!!!
een waarschuwing: slikt AUB geen YASMIN, deze pil is echt niet te vertrouwen. Zoals al eerder te lezen viel, is hier een 17jarige meisje aan overleden. Een longembolie. En ze zat bij mij in de klas...:'(
Als je het wel slikt, neem geen risico en ga bij de huisarts langs en EIS een andere pil...
quote:Heerlijk is dat, he
Op zaterdag 17 januari 2004 20:44 schreef Dea het volgende:
Hoi!
Ik heb ook vijf jaar microgynon 30 geslikt en het was een drama!! Het eerste jaar had ik niks door. Ik had geen last van rare dingen. Tenminste dat dacht ik. Maar ik kreeg steeds meer last van stemmingswisselingen, depressiviteit en eigenlijk veranderde mijn karakter helemaal!
Ik wist wel dat ik ontzettend veranderd was, maar het probleem was dat ik niet door had dat het door de pil kwam. Al had ik een vermoeden.
Ik ben sinds kort gestopt met de pil en mijn man en ik weten niet wat ons overkomt! Opeens ben ik weer lief, aardig en opgewekt en niet meer zo'n vreselijke heks.
Voor mij geen pil en/of hormonen meer!!
Gewoon vragen naar een pil, bij je huidige arts. Waarom zou hij er een probleem van maken? Het boeit die man echt niet welk merk jij slikt, zolang het verantwoordelijk is.
quote:Inderdaad!!
Op zaterdag 17 januari 2004 22:16 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Heerlijk is dat, he
?? Ik voel me ook een compleet ander mens en de kilootjes gaan er ook af. NOOIT MEER DE PIL!!!
quote:Huisartsen zijn echt niet alwetend hoor!
Op woensdag 17 september 2003 07:26 schreef Quoi het volgende:
De enige die wat zinnigs kan zeggen over jouw klachten is je huisarts! (die heeft er nl voor gestudeerd)
Mijn broer was bijna zijn benen kwijtgeraakt, omdat hij een vergevorderde stadium van bloedvergiftiging had en de HUISARTS dat NIET gesignaleerd had.
Gelukkig is mijn moeder met mijn broer naar de Eerste Hulp in het ziekenhuis gegaan. Had ze dat niet gedaan dan had hij nu in een rolstoel gezeten, dankzij onze geweldige huisarts...
Dus alsjeblieft niet doen alsof de huisarts alles weet, want dat is niet zo. Ook al heeft-ie ervoor gestudeerd!!
[Dit bericht is gewijzigd door Dea op 19-01-2004 21:58]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |