abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 17 september 2003 @ 13:07:11 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_13233637
*zucht*
Ik kan het wel NOG een keer vertellen, maar we zijn het gewoon niet met elkaar eens!

Nog 1 keer, ik vind dat je op basis van je eigen ervaringen niet iemand kan adviseren over de pil.

FactorVLeiden gaat pas een rol spelen wanneer je andere risicofactoren voor trombose erbij hebt. Geen reden tot paniek, veel pillen geven een hoger risico.

pi_13240135
ik ben in ieder geval mijn kilootjes gelukkig wel kwijtgeraakt.
over de tijdsduur dat je hem in moet nemen, dat valt best mee, ongeveer elke keer op dezelfde tijd, maar dat is geloof ik bij elke pil zo.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 19:14:46 #53
43556 miss_dynastie
pi_13243203
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:07 schreef Quoi het volgende:
*zucht*

Nog 1 keer, ik vind dat je op basis van je eigen ervaringen niet iemand kan adviseren over de pil.

Ik vraag niet om adviezen over de pil: ik vraag om ervaringen van anderen met deze pil en adviezen over dingen die ik kan vragen/zeggen bij mijn huisarts om de zoektocht wat lichter te maken. Ben echt niet zelf aan het dokteren of zo . Wat is er mis mee om andermans ervaringen te vragen??? Ik was sowieso al van plan om morgen even te bellen, maar voel me een stuk gerustgestelder en minder raar, had echt het idee dat het aan mij lag... ik snap echt niet wie ik hier kwaad mee doe
pi_13247523
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:14 schreef ioor het volgende:
ik ben in ieder geval mijn kilootjes gelukkig wel kwijtgeraakt.
over de tijdsduur dat je hem in moet nemen, dat valt best mee, ongeveer elke keer op dezelfde tijd, maar dat is geloof ik bij elke pil zo.
Ik ben gelukkig nooit aangekomen van de pil.
pi_13251516
Zelf gebruik ik ook mic30. Ik heb nergens last van en gedurende de periodes voel ik me ook een stuk beter (geen last meer van spierpijn, minder erge buikpijn, geen pijn in borsten). In het begin moest ik wennen door die andere hormonen (maar kon ook best komen dat ik toen in een rommelige tijd voor mezelf zat) maar dat is goedgekomen. Die gewichtstoename is bij niet door de pil maar door andere zaken gekomen.

Maar als ik jou was, zou ik eens flink gaan babbelen met je huisarts. Hij moet je gewoon serieus nemen als je klachten hebt! Laat je informeren (of kijk alvast beetje rond op internet) over andere mogelijkheden. Succes!

donderdag 2 oktober 2003 @ 22:03:18 #56
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_13609028
Ik gebruik nu een jaar of zes Microgynon 30. Daarvoor had ik Marvelon. Heb de laatste maanden veel last van mijn menstruaties. Flinke buikkrampen terwijl de bloeding niet wil doorzetten. Als bonus krijg ik ook altijd de week erna een koortslip. Vanmiddag ging het echt niet meer, ik zat gewoon te verkrampen van de pijn achter mijn bureau, en kon amper rechtop lopen.

De huisarts heeft me het Mirena-spiraaltje voorgesteld. Wat ik er tot nu toe over gelezen heb klinkt het wel aantrekkelijk, alleen het inbrengen zie ik erg tegenop. Maar zo doorgaan kan ook niet.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_13611031
Ik heb slechte ervaringen met mic. 30. Ik gebruik nu Yasmin en daar ben ik heel blij mee.
pi_13611498
ik heb precies dezelfde pil geslikt en ik werd er strontchagerijnig (zeg maar depressief) van!! ik ben er nu een jaar vanaf en ik voel me veel beter.
als ik jou was zou ik zorgen dat ik snel een ander merk kreeg!
pi_13611562
misschien een idee, gewoon geen pil???
ik heb zelf verschillende pillen gebruikt microgynon 30, yasmin, prikpil stederil 30, en ga zo maar door maar geen van allen werkten tegen de buikpijn , waar ik m voor gebruik, ik ben nu sinds een paar maanden van al die pillen af en me buikpijn is helemaal weg, en sex met me vriend gaat gewoon via het ouderwetse condoom wat perfect werkt.
misschien een idee.
en ik zou gewoon een keer naar je eigen huisarts gaan en echt alles voorleggen, misschien dat hij er dan anders over denkt, en anders gewoon een andere huisarts of stoppen
blaat
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2003 @ 09:39:41 #60
43556 miss_dynastie
pi_14190291
Hoi allemaal,

Ik heb inderdaad geprobeerd naar een andere huisarts te gaan, helaas is dat niet zo gemakkelijk hier in de stad... daarom ben ik naar de nieuwe collega van mijn eigen huisarts gegaan, en na een hoop blablablabla dat dit allemaal zeer zeldzame bijverschijnselen zijn van Microgynon hoe bedoel je we houden een fabeltje in stand, stelde hij direct voor om een ander voorbehoedsmiddel te kiezen. Dit omdat overgevoeligheid voor Microgynon volgens hem gebruik van een andere pil vrijwel onmogelijk maakt, omdat het een lichte pil is en je dan dezelfde klachten kunt krijgen. Vandaar dat ik zelf een alternatief mocht noemen, en ik heb gekozen voor de Nuvaring. Bedankt allemaal voor jullie steun en adviezen

dinsdag 28 oktober 2003 @ 22:06:58 #61
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_14208823
Nog drie avonden innemen dan zit het erop. Ik stop met de Microgynon. Volgende week als ik ongesteld ben wordt de Mirena geplaatst.

Ik hoop dat het werkt; een collega van me gebruikt hem en wordt niet meer ongesteld.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_14209688
Ik slik ook Microgynon 30, werkt prima bij mij. Geen vervelende bijwerkingen. Het juist stukken fijner nu: Nauwelijks meer last van rugpijn tijdens menstruatie en ik verlies ook stukken minder bloed.
  † In Memoriam † woensdag 29 oktober 2003 @ 21:12:15 #63
43556 miss_dynastie
pi_14233819
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:06 schreef Sanne het volgende:
Nog drie avonden innemen dan zit het erop. Ik stop met de Microgynon. Volgende week als ik ongesteld ben wordt de Mirena geplaatst.

Ik hoop dat het werkt; een collega van me gebruikt hem en wordt niet meer ongesteld.

Godzijdank heb ik afgelopen maandag de laatste gehad Dinsdag begin ik met de Nuvaring. Mocht dat om wat voor reden dan ook niet ideaal zijn, dan kies ik ook voor de Mirena!!!
  woensdag 29 oktober 2003 @ 21:29:04 #64
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_14234337
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 21:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Godzijdank heb ik afgelopen maandag de laatste gehad Dinsdag begin ik met de Nuvaring. Mocht dat om wat voor reden dan ook niet ideaal zijn, dan kies ik ook voor de Mirena!!!

Hoop voor je dat je beter af bent dan met de pil!
En voor mezelf ook natuurlijk.
pi_14279491
Lieve mensen,

een waarschuwing: slikt AUB geen YASMIN, deze pil is echt niet te vertrouwen. Zoals al eerder te lezen viel, is hier een 17jarige meisje aan overleden. Een longembolie. En ze zat bij mij in de klas...:'(

Als je het wel slikt, neem geen risico en ga bij de huisarts langs en EIS een andere pil...

"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_14288981
Ik slik al jaren microgynon 30 en het bevalt me prima. Voor de pil was ik 2 weken ongesteld en dan 2 weken niet en nu (met de pil) kan ik er zowat de klok op gelijk zetten.
Ben er niet van aangekomen enzo (gelukkig).
Het ding doorslikken en zo een keer overslaan werkt niet zo erg, want dan krijg ik vaak toch doorbraakbloedingen.
Ben toen naar de huisarts gegaan en heb microgynon 50 gehad. Die kon ik wel doorslikken, maar daar voelde ik me toch niet ok bij. Weet niet waarom, want op zich merkte ik er niet echt iets van, maar het idee ofzo.
Dus ben weer terug naar de 30.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_16349737
Hoi!
Ik heb ook vijf jaar microgynon 30 geslikt en het was een drama!! Het eerste jaar had ik niks door. Ik had geen last van rare dingen. Tenminste dat dacht ik. Maar ik kreeg steeds meer last van stemmingswisselingen, depressiviteit en eigenlijk veranderde mijn karakter helemaal!
Ik wist wel dat ik ontzettend veranderd was, maar het probleem was dat ik niet door had dat het door de pil kwam. Al had ik een vermoeden.
Ik ben sinds kort gestopt met de pil en mijn man en ik weten niet wat ons overkomt! Opeens ben ik weer lief, aardig en opgewekt en niet meer zo'n vreselijke heks.
Voor mij geen pil en/of hormonen meer!!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 21:00:57 #68
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_16350143
Ik slik al 13 jaar microgynon 30 en nergens geen last van,ben ook 2x een periode van 6mnd gestopt en merkte geen verschil in niks.....
I don't care.....
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2004 @ 22:16:44 #69
43556 miss_dynastie
pi_16352081
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:44 schreef Dea het volgende:
Hoi!
Ik heb ook vijf jaar microgynon 30 geslikt en het was een drama!! Het eerste jaar had ik niks door. Ik had geen last van rare dingen. Tenminste dat dacht ik. Maar ik kreeg steeds meer last van stemmingswisselingen, depressiviteit en eigenlijk veranderde mijn karakter helemaal!
Ik wist wel dat ik ontzettend veranderd was, maar het probleem was dat ik niet door had dat het door de pil kwam. Al had ik een vermoeden.
Ik ben sinds kort gestopt met de pil en mijn man en ik weten niet wat ons overkomt! Opeens ben ik weer lief, aardig en opgewekt en niet meer zo'n vreselijke heks.
Voor mij geen pil en/of hormonen meer!!
Heerlijk is dat, he ?? Ik voel me ook een compleet ander mens en de kilootjes gaan er ook af. NOOIT MEER DE PIL!!!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 22:23:11 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16352272
Misschien moet je vragen om een 3-fasenpil. Dat is een strip, met ook 21 pillen, maar er zitten 3 verschillende pillen in, elk met een andere samenstelling, aangepast op het moment van je cyclus. Ik heb zelf heel lang Trigynon geslikt zonder enige bijwerking voor zover ik weet. De reden dat ik nu iets anders wil, is dat je een drie-fasenpil niet kunt doorslikken om je menstruatie uit te stellen. Het kan wel, en je stelt het dan ook uit, maar het is dan een paar dagen niet veilig. Maar misschien is dat voor jou geen overweging.
Oja ik had eerst ook Microgynon 30, toen ik er een par maanden mee stopte viel ik spontaan 4 kilo af tot 60 kilo. Tot op de dag van vandaag weeg ik dat. Ik ben dus ook niet zo te spreken over Microgynon 30.
pi_16352540
Ik gebruik ook microgynon 30. Sinds ik de pil gebruik ben ik wel redelijk aangekomen, maar daar kon ik aanvankelijk wel mee leven. Of mijn moeheid door de pil veroorzaakt wordt weet ik niet, maar zeker is dat ik er stemmingswisselingen van krijg.

Gewoon vragen naar een pil, bij je huidige arts. Waarom zou hij er een probleem van maken? Het boeit die man echt niet welk merk jij slikt, zolang het verantwoordelijk is.

If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_16365923
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heerlijk is dat, he ?? Ik voel me ook een compleet ander mens en de kilootjes gaan er ook af. NOOIT MEER DE PIL!!!

Inderdaad!! Daaag pil!! Dan maar andere manieren van birthcontrol!
pi_16371744
25 jaar Micro 30 geslikt en nooit ergens last van gehad, gelukkig.
Toen was ik het zat, voor spiraaltje gekozen dat snel weer laten verwijderen i.v.m. hevige buikkrampen. Daarna een Mirena gekregen (maar da's een ander topic) en al vier jaar niet meer ongesteld, hoera!!! Ik ben een fan
pi_16402534
Ik slik ook microgynon 30 en ik heb gelukkig geen last van bijwerkingen gehad maar het is wel raar dat je na 3 maanden niet terug hoefde te komen en dat je huisarts 100 procent zeker wist dat het de goede pil was, want dat kun je nooit zeker weten maar goed dat je nu een ander voorbehoedsmiddel gebruikt, want daar heeft die huisarts wel gelijk in dat je dan waarschijnlijk ook overgevoelig bent voor andere pillen, omdat microgyno 30 een lichte pil is. Bevalt de Nuvaring?
pi_16408944
quote:
Op woensdag 17 september 2003 07:26 schreef Quoi het volgende:
De enige die wat zinnigs kan zeggen over jouw klachten is je huisarts! (die heeft er nl voor gestudeerd)
Huisartsen zijn echt niet alwetend hoor!

Mijn broer was bijna zijn benen kwijtgeraakt, omdat hij een vergevorderde stadium van bloedvergiftiging had en de HUISARTS dat NIET gesignaleerd had.

Gelukkig is mijn moeder met mijn broer naar de Eerste Hulp in het ziekenhuis gegaan. Had ze dat niet gedaan dan had hij nu in een rolstoel gezeten, dankzij onze geweldige huisarts...

Dus alsjeblieft niet doen alsof de huisarts alles weet, want dat is niet zo. Ook al heeft-ie ervoor gestudeerd!!

[Dit bericht is gewijzigd door Dea op 19-01-2004 21:58]

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')