*weer verder gaat soepen*
Note: Heb geen idee waarom heb laden van de foto's zolang duurt. Ik zou met ongeveer 70-80kB moeten kunnen uploaden maar bij 20kB houdt de server het al voor gezien.
quote:daar ben ik het helemaal mee eens. Wat dat betreft weet ik van andere fenomenen uit eigen ervaring dat er 'iets' is. Voor dit fenomeen nog niet. Ik wil jullie graag geloven, want ik weet dat dit goed aan zou kunnen sluiten op hetgeen ik al 'weet' over 'het onbekende'. Daarvoor zal ik het alleen eerst zelf mee moeten maken. Zoals met zoveel van dit soort dingen.
Op zondag 21 september 2003 13:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp hoe je denkt, mrwilliams. Ik probeer ook steeds "normale" verklaringen te zoeken voor het fenomeen en ik probeer ook steeds de dingen nuchter te bekijken. Maar heel soms moet je aannemen wat de beroemde Loesje ooit schreef: wie met beide benen op de grond blijft staan komt niet ver.
Waterdruppels, stofdeeltjes, lensflare - dat hoor je meestal idd. En dat zal ook best voorkomen.
Gisteravond was het echter niet zo. Dat was anders, volkomen anders.
En het was niet alleen maar een orb: er waren er veel meer, sommigen kon je met het blote oog zien. Maar je kon ook VOELEN dat er wat was. Heel vreemde temperatuurwisselingen, ineens warm, dan ineens weer ijskoud.
Door meerderen tegelijkertijd ervaren. De omstandigheden, temperaturen,vochtgehalte etc waren er ook niet naar.
Maar evenzogoed, ook al zouden die orbs te herleiden zijn tot druppeltjes. Wat blijft zijn de aparte gevoelens, de lichteffecten, de temperatuurverschillen.
Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat ergens op de drempel van het moment waarop een aantal watermoleculen 'besluiten' zich te coheseren tot waterdruppels, er andere invloeden meespelen? Dat is imeers ook een zeer precaire evenwichtssituatie. Ik wil niet zeggen dat dat zo is. Maar wel, dat het aantonen van 'orbs zijn waterdruppels' nog niets bepaalt of uitsluit.
De orbs zijn misschien slechts een bijprodukt. De bron echter is het gat zelf, of de interactie van ons met dat gat.
Die waarnemingen zijn in hoge mate subjectief. We kunnen ze omschrijven, maar dat is dan ook slechts een omschrijving. Een concreet spook kunnen we niet vangen en analyseren.
Die subjectiviteit kan worden gedeeld door ervaringen uit te wisselen. Maar geobjectiveerd kan dat nog niet worden. Dus wetenschappelijke analyses zijn niet van toepassing.
Maar als er dingen zijn die we wél objectief kunnen waarnemen, wordt daar weer van gezegd 'zie je wel, het is niets spiritueels.'.
Maar zoals met die druppels al gezegd; dat hoeft niets te zeggen. Het is zelfs logisch dat er fysieke componenten aanwezig zullen zijn van de eventuele spirituele verschijnselen.

Dezelfde foto, nu met brightness +50/contrast +50:
Dat was dus de foto van de plaats waar ik de hele tijd het gevoel had dat er iets zat. En verrek: een orb op m'n foto op precies dezelfde plek. Nou wil ik best orbs gaan verklaren met waterdruppels, maar ik heb niet zo'n heldere verklaring voor dat domme gevoel.
Maar ik vraag me af hoe een orb er met het blote oog dan uitziet. Is het een klein of groot bolletje, kun je de afstand er naartoe schatten? Hoe zit het?
quote:beweegt het? hoe lang zie je het?
Op zondag 21 september 2003 13:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mooie foto's!Maar ik vraag me af hoe een orb er met het blote oog dan uitziet. Is het een klein of groot bolletje, kun je de afstand er naartoe schatten? Hoe zit het?
*ook nieuwsgierig is*
quote:Heel typisch was dat gisteren precies op de plek waar je ïets"bemerkte idd een orb op je foto verscheen, en dat niet eenmaal, maar iedere keer!
Op zondag 21 september 2003 13:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mooie foto's!Maar ik vraag me af hoe een orb er met het blote oog dan uitziet. Is het een klein of groot bolletje, kun je de afstand er naartoe schatten? Hoe zit het?

Dezelfde foto, nu met brightness +40/contrast +65:

Iets minder "obvious" dan de vorige foto, maar toch. In combinatie met het algehele gevoel "niet alleen te zijn" vind ik het toch duidelijk genoeg.
maar....er staat een kruisje achter LD
quote:dem, nu moet ik volgende keer mee.
Op zondag 21 september 2003 13:53 schreef Isabeau het volgende:
wat ik zag: orbje, klein (doorsnee 6 cm?), oranje, schoot weg (bewoog dus)
... en ik ga vanavond even naar het bos om wat uit te proberen. (niks om iets te ontkrachten of whatever, dat zou zonde zijn)
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:58 schreef MrWilliams het volgende:[..]
dem, nu moet ik volgende keer mee.
... en ik ga vanavond even naar het bos om wat uit te proberen. (niks om iets te ontkrachten of whatever, dat zou zonde zijn)
quote:Mijn puntoortjes en roode ogen passen niet
Op zondag 21 september 2003 13:58 schreef Isabeau het volgende:
(jammer dat LD nu niet op die foto staat *kuch* )maar....er staat een kruisje achter LD
quote:Psssssssssssssst: ik heb zitten knippen in de foto!
Op zondag 21 september 2003 13:58 schreef Isabeau het volgende:
(jammer dat LD nu niet op die foto staat *kuch* )maar....er staat een kruisje achter LD
quote:*braaf Phoenixx gehoorzamend* "welk bordje?"
Op zondag 21 september 2003 14:06 schreef Lord Dreamer het volgende:en dat kruis was het bordje van niet betreden
.. dat stond links van me op het pad
quote:er is vast wel iemand zo aardig om je op te komen halen
Op zondag 21 september 2003 14:06 schreef Isabeau het volgende:
Ben bang dat Atrimar een volgende keer niet mee wil en ik ga echt niet alleen rijden in die te grote auto van m'n pa
quote:Vraag nog maar een keer stellen dan........
Op zondag 21 september 2003 13:17 schreef hollander172 het volgende:[..]
Zit er al wat in de planning? Ik was dit topic helaas uit het oog verloren.
Hoe zit het eigenlijk met de bezoekers? Komen jullie daar ook andere "groepen" tegen of is het echt een initatief dat alleen vanaf hier gegeven wordt?
quote:dus toch s avonds naar het solse gat, of gewoon wat vroeger....
Op zondag 21 september 2003 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil er wel een keer overdag naartoe
In Putten iets eten (en lekker met yvonne naar de puttense bioscoop Depp bekijken) en dan terug naar het Solse Gat voor de Avondvoorstelling.
quote:Ja, graag...we maken ons een beetje zorgen.
Op zondag 21 september 2003 14:13 schreef Lord Dreamer het volgende:
Even een huishoudelijke mededeling.. Mirage .. als je het leest, kan je even online komen
quote:Kheb ze een mailtje gestuurd met een soortgelijke vraag..;)
Op zondag 21 september 2003 14:17 schreef Isabeau het volgende:
Ja, graag...we maken ons een beetje zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |