abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13332420
Heb weer een nieuwe lading foto's online gezet.
Zelfde locatie. (Momenteel 125 online)

*weer verder gaat soepen*

Note: Heb geen idee waarom heb laden van de foto's zolang duurt. Ik zou met ongeveer 70-80kB moeten kunnen uploaden maar bij 20kB houdt de server het al voor gezien.

pi_13332563
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp hoe je denkt, mrwilliams. Ik probeer ook steeds "normale" verklaringen te zoeken voor het fenomeen en ik probeer ook steeds de dingen nuchter te bekijken. Maar heel soms moet je aannemen wat de beroemde Loesje ooit schreef: wie met beide benen op de grond blijft staan komt niet ver.
daar ben ik het helemaal mee eens. Wat dat betreft weet ik van andere fenomenen uit eigen ervaring dat er 'iets' is. Voor dit fenomeen nog niet. Ik wil jullie graag geloven, want ik weet dat dit goed aan zou kunnen sluiten op hetgeen ik al 'weet' over 'het onbekende'. Daarvoor zal ik het alleen eerst zelf mee moeten maken. Zoals met zoveel van dit soort dingen.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_13332695
Mr Williams, de dingen die jij aaroert zijn volkomen reeel. De voorbeelden die je geeft ook. Alleen is dat volkomen anders dan wat zich bv gisteravond afspeelde.

Waterdruppels, stofdeeltjes, lensflare - dat hoor je meestal idd. En dat zal ook best voorkomen.
Gisteravond was het echter niet zo. Dat was anders, volkomen anders.
En het was niet alleen maar een orb: er waren er veel meer, sommigen kon je met het blote oog zien. Maar je kon ook VOELEN dat er wat was. Heel vreemde temperatuurwisselingen, ineens warm, dan ineens weer ijskoud.
Door meerderen tegelijkertijd ervaren. De omstandigheden, temperaturen,vochtgehalte etc waren er ook niet naar.

Maar evenzogoed, ook al zouden die orbs te herleiden zijn tot druppeltjes. Wat blijft zijn de aparte gevoelens, de lichteffecten, de temperatuurverschillen.
Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat ergens op de drempel van het moment waarop een aantal watermoleculen 'besluiten' zich te coheseren tot waterdruppels, er andere invloeden meespelen? Dat is imeers ook een zeer precaire evenwichtssituatie. Ik wil niet zeggen dat dat zo is. Maar wel, dat het aantonen van 'orbs zijn waterdruppels' nog niets bepaalt of uitsluit.

De orbs zijn misschien slechts een bijprodukt. De bron echter is het gat zelf, of de interactie van ons met dat gat.
Die waarnemingen zijn in hoge mate subjectief. We kunnen ze omschrijven, maar dat is dan ook slechts een omschrijving. Een concreet spook kunnen we niet vangen en analyseren.
Die subjectiviteit kan worden gedeeld door ervaringen uit te wisselen. Maar geobjectiveerd kan dat nog niet worden. Dus wetenschappelijke analyses zijn niet van toepassing.

Maar als er dingen zijn die we wél objectief kunnen waarnemen, wordt daar weer van gezegd 'zie je wel, het is niets spiritueels.'.

Maar zoals met die druppels al gezegd; dat hoeft niets te zeggen. Het is zelfs logisch dat er fysieke componenten aanwezig zullen zijn van de eventuele spirituele verschijnselen.

zondag 21 september 2003 @ 13:42:02 #204
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13332754
Een fotootje gemaakt door Isabeau:

Dezelfde foto, nu met brightness +50/contrast +50:

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_13332885
wow, heb ik dat gefotografeerd? sjonge

Dat was dus de foto van de plaats waar ik de hele tijd het gevoel had dat er iets zat. En verrek: een orb op m'n foto op precies dezelfde plek. Nou wil ik best orbs gaan verklaren met waterdruppels, maar ik heb niet zo'n heldere verklaring voor dat domme gevoel.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 21 september 2003 @ 13:52:07 #206
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_13333023
Mooie foto's!

Maar ik vraag me af hoe een orb er met het blote oog dan uitziet. Is het een klein of groot bolletje, kun je de afstand er naartoe schatten? Hoe zit het?

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_13333042
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mooie foto's!

Maar ik vraag me af hoe een orb er met het blote oog dan uitziet. Is het een klein of groot bolletje, kun je de afstand er naartoe schatten? Hoe zit het?

beweegt het? hoe lang zie je het?

*ook nieuwsgierig is*

pi_13333071
wat ik zag: orbje, klein (doorsnee 6 cm?), oranje, schoot weg (bewoog dus)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_13333097
Mooie foto's ben erg benieuwd naar die plek.
Life isn't that simple
  Admin zondag 21 september 2003 @ 13:55:41 #210
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13333116
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mooie foto's!

Heel typisch was dat gisteren precies op de plek waar je ïets"bemerkte idd een orb op je foto verscheen, en dat niet eenmaal, maar iedere keer!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 21 september 2003 @ 13:57:41 #211
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13333166
Nog een fotootje gemaakt door Isabeau (omgezet naar grayscale):

Dezelfde foto, nu met brightness +40/contrast +65:

Iets minder "obvious" dan de vorige foto, maar toch. In combinatie met het algehele gevoel "niet alleen te zijn" vind ik het toch duidelijk genoeg.

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_13333192
(jammer dat LD nu niet op die foto staat *kuch* )

maar....er staat een kruisje achter LD

pi_13333195
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:53 schreef Isabeau het volgende:
wat ik zag: orbje, klein (doorsnee 6 cm?), oranje, schoot weg (bewoog dus)
dem, nu moet ik volgende keer mee.

... en ik ga vanavond even naar het bos om wat uit te proberen. (niks om iets te ontkrachten of whatever, dat zou zonde zijn)

zondag 21 september 2003 @ 14:04:37 #214
62197 Ravenous
Carpe Noctem
pi_13333331
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:58 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

dem, nu moet ik volgende keer mee.

... en ik ga vanavond even naar het bos om wat uit te proberen. (niks om iets te ontkrachten of whatever, dat zou zonde zijn)

*volgende keer ook mee gaat*
Nothing else matters †
pi_13333383
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:58 schreef Isabeau het volgende:

Mijn puntoortjes en roode ogen passen niet ... en dat kruis was het bordje van niet betreden .. dat stond links van me op het pad
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_13333399
Ben bang dat Atrimar een volgende keer niet mee wil en ik ga echt niet alleen rijden in die te grote auto van m'n pa
  zondag 21 september 2003 @ 14:07:52 #217
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13333430
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:58 schreef Isabeau het volgende:

Psssssssssssssst: ik heb zitten knippen in de foto!
Jullie hebben mij al diverse malen voor "spook" uitgemaakt, en die eer wil ik niet delen met LD en Nikki!
pi_13333433
quote:
Op zondag 21 september 2003 14:06 schreef Lord Dreamer het volgende:

en dat kruis was het bordje van niet betreden .. dat stond links van me op het pad

*braaf Phoenixx gehoorzamend* "welk bordje?"
pi_13333521
quote:
Op zondag 21 september 2003 14:06 schreef Isabeau het volgende:
Ben bang dat Atrimar een volgende keer niet mee wil en ik ga echt niet alleen rijden in die te grote auto van m'n pa
er is vast wel iemand zo aardig om je op te komen halen
pi_13333559
Ik wil er wel een keer overdag naartoe
In Putten iets eten (en lekker met yvonne naar de puttense bioscoop Depp bekijken) en dan terug naar het Solse Gat voor de Avondvoorstelling.
  zondag 21 september 2003 @ 14:13:06 #221
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_13333567
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:17 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Zit er al wat in de planning? Ik was dit topic helaas uit het oog verloren.

Vraag nog maar een keer stellen dan........

Hoe zit het eigenlijk met de bezoekers? Komen jullie daar ook andere "groepen" tegen of is het echt een initatief dat alleen vanaf hier gegeven wordt?

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_13333569
Even een huishoudelijke mededeling.. Mirage .. als je het leest, kan je even online komen
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_13333655
quote:
Op zondag 21 september 2003 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil er wel een keer overdag naartoe
In Putten iets eten (en lekker met yvonne naar de puttense bioscoop Depp bekijken) en dan terug naar het Solse Gat voor de Avondvoorstelling.
dus toch s avonds naar het solse gat, of gewoon wat vroeger....
pi_13333662
quote:
Op zondag 21 september 2003 14:13 schreef Lord Dreamer het volgende:
Even een huishoudelijke mededeling.. Mirage .. als je het leest, kan je even online komen
Ja, graag...we maken ons een beetje zorgen.
pi_13333805
quote:
Op zondag 21 september 2003 14:17 schreef Isabeau het volgende:
Ja, graag...we maken ons een beetje zorgen.
Kheb ze een mailtje gestuurd met een soortgelijke vraag..;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')