quote:toppie !!!
Op zondag 21 september 2003 02:33 schreef Silicium het volgende:[..]
*aan het fotosjoppen is*
Alvast een voorproefje (verwacht niet te veel, t is al laat )
Fotootje:

Fotootje nog eens maar dan met aangepast contrast (-30%)

Nu ga ik pitten. Trust

Het was top!!!
quote:Olaf is al druk bezig voor je
Op zondag 21 september 2003 03:17 schreef yvonne het volgende:Het was top!!!
En dankjewel voor het thuisbrengen (Iteejer evenzo
)
quote:Graag gedaan hoor
Op zondag 21 september 2003 03:28 schreef Silicium het volgende:[..]
Olaf is al druk bezig voor je
En dankjewel voor het thuisbrengen (Iteejer evenzo
)
Ik ben benieuwd,
ik ga ondertussen wel even slapen
De originele foto's van vandaag zijn hier te vinden.
(Kwaliteit: 100%, JPEG compressie. Resolutie: 2048x1536)
Ben ze nog aan het bewerken maar hieronder alvast een deel foto.
(Kwaliteit: 60%, JPEG compressie. Resolutie: 1024x768)

De bestanden zijn een beetje te groot dus de rest van de foto's kun je hier bekijken.
Note: Een bestand met de toevoeging -v1 is een bewerkte versie van -v0.
Dit om je de mogelijkheid te geven verschillen te constateren.
[Dit bericht is gewijzigd door Viperdesign op 21-09-2003 04:27]
Edit #01: *weer verder gaat met fotosjop*
[Dit bericht is gewijzigd door Viperdesign op 21-09-2003 11:17]
En de volgende keer wil ik gewoon weer meuheuheuuuuu!!!
.
.
quote:Maak maar eens een foto 's nachts buiten als het regent, heb je gegarandeerd een heleboel orbs.
Op zondag 21 september 2003 10:11 schreef Ravenous het volgende:
*gaat snel foto's bekijken en is beetje jaloers op mensen met orb-waarnemingervaring*
Die "bolletjes" zijn niet meer dan reflecties van waterdruppels die in de lucht zweven. In een bos is het na het ondergaan van de zon vochtiger. Dit slaat dan allemaal neer. 's Ochtends, bij zonsopgang, komt het weer in de lucht dit is zichtbaar in de vorm van dauw.
quote:Ik vind het heel fijn dat er meer mensen zijn die nuchter denken, maar het probleem met jouw theorie is dat het niet klopt. Zoals je eerder kon lezen zijn deze orbs ook met het blote oog waargenomen. Ook zijn orbs op video vastgelegd en komen deze binnenshuis voor. Dauwdruppels blijven op 1 plaats, deze orbs niet. Ik weet zelf dus ook niet precies wat het is, maar in elk geval geen druppels.
Op zondag 21 september 2003 10:21 schreef MrWilliams het volgende:[..]
Maak maar eens een foto 's nachts buiten als het regent, heb je gegarandeerd een heleboel orbs.
Die "bolletjes" zijn niet meer dan reflecties van waterdruppels die in de lucht zweven. In een bos is het na het ondergaan van de zon vochtiger. Dit slaat dan allemaal neer. 's Ochtends, bij zonsopgang, komt het weer in de lucht dit is zichtbaar in de vorm van dauw.
quote:Zowel regendruppels als dauwdruppels blijven door wind cq. luchtverplaatsing nooit op dezelfde plaats. En het is goed mogelijk dat (door een flits van een fototoestel) dit fenomeen ook met het blote ook waar te nemen is, immers, een lichtstraal van een flits kan op een (dauw)druppel reflecteren op je netvlies.
Op zondag 21 september 2003 10:38 schreef Ravenous het volgende:[..]
Ik vind het heel fijn dat er meer mensen zijn die nuchter denken, maar het probleem met jouw theorie is dat het niet klopt. Zoals je eerder kon lezen zijn deze orbs ook met het blote oog waargenomen. Ook zijn orbs op video vastgelegd en komen deze binnenshuis voor. Dauwdruppels blijven op 1 plaats, deze orbs niet. Ik weet zelf dus ook niet precies wat het is, maar in elk geval geen druppels.
binnen (evt. ook beweegbaar te maken):
buiten:
ik zou wel eens een expirimentje willen doen met een stroboscoop en een (video-)camera om zo te kunnen zien hoe deze vochtdeeltjes zich voortbewegen in de lucht.
quote:Ik kan alleen maar zeggen: doe eerst meer onderzoek voordat je zulke snelle conclusies trekt. Deze voorbeelden zijn nml. niet in vergelijking met 'echte' orbs. Orbs bewegen niet zomaar, maar op een bepaalde speelse, onderzoekende manier. Ik denk echt dat je ze daarvoor eerst zou moeten zien. Veel dauwdruppels op foto's zullen ongetwijfeld aan worden gezien voor orbs, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik snap trouwens nog steeds ook niet hoe je wil verklaren dat er dauwdruppels binnenshuis voorkomen en al dansend door de ruimte gaan. Als je een experiment wilt doen naar vochtdeeltjes moet je natuurlijk wel vergelijkingsmateriaal hebben.
Op zondag 21 september 2003 10:51 schreef MrWilliams het volgende:
Zowel regendruppels als dauwdruppels blijven door wind cq. luchtverplaatsing nooit op dezelfde plaats. En het is goed mogelijk dat (door een flits van een fototoestel) dit fenomeen ook met het blote ook waar te nemen is, immers, een lichtstraal van een flits kan op een (dauw)druppel reflecteren op je netvlies.
Dat terzijde heb ik een beetje ge-expirimenteerd met dit soort dingen. Het is vrij makkelijk na te maken. Onderstaande foto's zijn voorbeelden hiervan.ik zou wel eens een expirimentje willen doen met een stroboscoop en een (video-)camera om zo te kunnen zien hoe deze vochtdeeltjes zich voortbewegen in de lucht.
Als beroepsfotograaf zon 29 jaar werkzaam in de fotografie en fotohandel, ben ik vele fotos tegengekomen met "merkwaardige" verschijnselen. Deze zijn door mij doorgaans terug te voeren op puur technische oorzaken. Een enkele keer echter overkwam het mij dat ik voor bepaalde zaken geen passende verklaring had. Ook collegas met een lange staat van dienst konden geen duidelijkheid verschaffen betreffende deze zaken, zodat ik met het onbestemde gevoel bleef zitten, iets niet te kunnen verklaren.
Vaak wordt ik geconfronteerd met "sliert-achtige" objecten, die zijn ontstaan omdat de fotograaf, of iemand in diens nabijheid een sigaret rookte, en het flitslicht door die rook gereflecteerd wordt. Een ander voorbeeld zijn lichtstippen of cirkels op fotos, die genomen werden tijdens regen of sneeuwbuien, en eveneens het flitslicht reflecteerden. Hetzelfde geld voor een zwoele zomeravond, wanneer insekten in grote getale aanwezig kunnen zijn.
Ook spiegelende oppervlakken in de ruimte waar gefotografeerd wordt kunnen de meest wonderlijke effecten te weeg brengen. Denk aan glazen tafels, spiegels, fotolijsten enzovoort. Deze objecten hoeven zich niet binnen het beeldveld te bevinden, maar kunnen door hun reflectie wel degelijk een foto of video-opnamen beïnvloeden.
Ik wil hiermee maar aangeven hoe makkelijk een verschijnsel als "paranormaal" beschouwd wordt, terwijl het rationeel verklaarbaar is.
...erg interessant om te lezen, vooral het stuk waar hij dus ook gaat experimenteren op krachtplekken.
quote:Misschien gaat dit wat offtopic (ander topic?), maar ik wil toch even reageren:
Op zondag 21 september 2003 11:40 schreef Ravenous het volgende:[..]
Ik kan alleen maar zeggen: doe eerst meer onderzoek voordat je zulke snelle conclusies trekt. Deze voorbeelden zijn nml. niet in vergelijking met 'echte' orbs. Orbs bewegen niet zomaar, maar op een bepaalde speelse, onderzoekende manier. Ik denk echt dat je ze daarvoor eerst zou moeten zien. Veel dauwdruppels op foto's zullen ongetwijfeld aan worden gezien voor orbs, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik snap trouwens nog steeds ook niet hoe je wil verklaren dat er dauwdruppels binnenshuis voorkomen en al dansend door de ruimte gaan. Als je een experiment wilt doen naar vochtdeeltjes moet je natuurlijk wel vergelijkingsmateriaal hebben.
Ik heb wat rond staan fotograferen, niks te zien en zo. Orbs? Het zal wel.
Lekker afdalen richting Solse Gat. Toch beetje creepy daar. Al was het alleen maar omdat Yvonne zo aan het gillen was. (Iteejer leidde haar zeer professioneel alle takkenbossen in).
Tussen de bomen schijnt een licht te zitten. Tuurlijk zie ik dat licht, maar dat is de hemel die door de takken schijnt. Duh!
Hmm, het knippert. LD schijnt bij, schijnt nog wat meer op de bossen. Die ene plek blijft, maar is wel beetje laag voor sterrenhemel. Toch behoorlijk veel bomen en takken daar. *kuch* Zo is wel ver genoeg. Wanneer gaan we terug? Nog lang niet dus.
We lopen nog wat lager, ik zie iets vanuit m'n ooghoek. Tjongejonge Isa, laat je je door dat stelletje zwevers nu al bang maken? zag eigenlijk echt wat Gewoon doorlopen. Phoenixx is verdwenen naar boven. Tussen de bomen. Prachtig spook zo tussen het donkere bos (Ze had wat wits aan namelijk). Ik loop richting Phoenixx. Nog een leuke foto van de groep. Leuke oranje herfstblaadbolletjes op m'n foto ![]()
Boven gekomen wordt het bos wel erg donker. En beklemmend. Alsof de lucht uit je werd gezogen. Stel je niet aan, Isa, da's het groepseffect. Wat wil je ook met die "voel je dat!" roepers om je heen. Loop nog stukje verder. Hmz. Niet fijn hier. Wil eigenlijk wel terug naar Atrimarretje, die ligt vast met smart op me te wachten.
We dalen weer af richting Solse Gat. Beklemmend gevoel direct weg. Iedereen ziet ineens overal lichtjes. Jaja. ah...ja, die lichtjes....bladerdek...toch? Yvonne maakt foto's. Overal orbs. Echt o-ve-ral. Ik maak foto's. Zelfde resultaat. Mijn aandacht wordt weer getrokken door dezelfde plek als net, maar nu uit een andere hoek. Ik pak m'n camera. *flits* (overal orbs in ieders oogjes
) Ik kijk op de display. Een pracht van een zeer heldere orb, precies op die plek!
De rest ziet het nu ook. Er wordt wat afgeflitst daar beneden, de PermaOrb maakt zich meester van mijn blikveld. Maar alle foto's zitten barstensvol mooie blauwe, oranje en witte bolletjes.
Ik verbeelde me ook nog dat ik zo'n oranje bolletje off-screen zag voorbij flitsen. Tuurlijk Isa.
We gaan terug. We lachen wat. Ik flits nog wat om me heen. Geen orbs.
Na een tijdje lachen en kletsen bij De Boom zie ik iets naast Nikki. Het is er heel duidelijk. Wat? Geen idee. Het. Ik grijp mijn camera en *bzzzz* Shit. 16 mb kaartje. Ik sloop snel een foto van net zonder iets erop eraf en knip snel opnieuw. Een duidelijke orb naast Nikki. Nikki fotografeert nu ook in die richting. Allemaal orbs.
Ik vraag Nikki om nu ook eens mijn kant op te fotograferen (wetenschapster hè
) Niets.
Zo ging het eigenlijk steeds. Ik voelde iets, knipte...orbs. Ik voelde niets, schoot wat plaatjes om me heen....niets. Ik zal wel heel erg gevoelig zijn voor waterdampdruppeltjes in de lucht of zo
quote:Natuurlijk Mr. Williams...
Op zondag 21 september 2003 10:51 schreef MrWilliams het volgende:<lang verhaal met plaatjes>
Voor degene die toch nog wèl geloven in de waarneming van negen individuele personen en vijf camera's nog even de quote van de nacht door de non-believer Atrimar:
"jezus, Ing - ik zag nu ook precies wat je bedoelt!"
als reactie op een "aanwezigheid" die ik aanwees.
quote:Oh ja, die was leuk
Op zondag 21 september 2003 12:42 schreef Phoenixx het volgende:
"jezus, Ing - ik zag nu ook precies wat je bedoelt!"
leuke lochtbolletjes .. ohwja MR Williams .. het regende zo gigantisch hard , echt waar .. we stonden tot onze enkels in het water, vandaar de opspattende regendruppels.
En dit is een onbewerkte foto
leuke reacties, met een gezonde dosis humor. Ik ga graag een keer mee om te ervaren wat jullie hebben meegemaakt. En dan neem ik m'n eigen camera ook mee om te kijken of dat ik Isabeau na kan doen. Klinkt reuze interessant. Ik ben al een keer meegeweest naar Solse Gat en ik moet zeggen dat het een vreemde plaats was, maar ik heb helaas niet de door jullie beschreven dingen ervaren. Tijd voor een herkansing dus misschien.
Voorlopig houd ik voor mezelf dan even mijn theorie vast. Zoals je weet LD bestaat er zoiets als luchtvochtigheid. Dit betekent dat er zich een bepaald percentage vocht in de lucht bevindt en deze is (zeker na zonsondergang in een bos) niet 0. En daar hoeft het niet voor te regenen.
... en nog ff een fotootje van heel veel orbs tijdens de strandmeet waar Isa en LD zelf ook bij waren:
(volgens mij dus zand en/of vocht, het waaide nogal hard enzo)
quote:Zit er al wat in de planning? Ik was dit topic helaas uit het oog verloren.
Op zaterdag 20 september 2003 11:21 schreef Lynx666 het volgende:[..]
Geen nood, komt waarschijnlijk op korte termijn wéér een SG meet.
quote:Jep het waaide toen hard , en we hebben regen gehad. Wat niet te vergelijken is met een kurkdroge bos grond. vooral omdat er foto's zijn waar niets op staat, en foto's waar wel wat op staat.
Op zondag 21 september 2003 13:00 schreef MrWilliams het volgende:... en nog ff een fotootje van heel veel orbs tijdens de strandmeet waar Isa en LD zelf ook bij waren:
[afbeelding]
(volgens mij dus zand en/of vocht, het waaide nogal hard enzo)
Verder heeft een discussie geen zin. Al mag jij van mij de intensiteit en verschillende kleuren en het feit dat sommige elkaar overlappen en even gaan verklaren. Ik wens je daar veel sterkte mee
quote:Ik lever helemaal niks. Waarom niet, omdat ik er geen verklaring voor heb. Ik wil gewoon zoals zovelen weten wat het is. Hierbij sta ik open voor zowel een wetenschappelijk verklaarbare als een 'zweefteverige' uitleg. Ik vind jouw uitleg te makkelijk en hij klopt gewoon niet klaar. Ik heb trouwens nergens gezegd dat orbs er altijd zijn
Op zondag 21 september 2003 11:58 schreef MrWilliams het volgende:
Misschien gaat dit wat offtopic (ander topic?), maar ik wil toch even reageren:
Als jij mij aantoonbaar natuurkundig bewijs (niet die gare filmpjes van internet) kan geven waarop duidelijk te zien is dat orbs bestaan, wil ik dat graag voor waar aannemen. Als je het me met m'n eigen ogen kan laten zien, dan vind ik dat natuurlijk helemaal perfect. Waarop baseer jij jou bevindingen? Ik op de natuurkunde, dat leek me wel een goede basis.
Het probleem bij het vastleggen van dit fenomeen op film is dat het allemaal "freak-occurences" zijn. Ze zijn éénmalig en niet te herhalen. In mijn optiek betekent dat dat "de omstandigheden" voor het filmpje (licht, camera-hoek, spiegeling, etc.) perfect waren.
Het zou pas echt een bewijs zijn als je zonder veel moeite, door gewoon te filmen, deze orbs kan vastleggen. Want ze zijn er volgens jou immers altijd, maar waarom zijn ze dan op 99,9% van al het gefilmde materiaal op deze aardbol niet zichtbaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |