quote:Deze vraag vind ik persoon het beste beantwoord met een weder vraag, wat vind jij dat orbs zijn ?
Op maandag 15 september 2003 17:54 schreef The_Shining het volgende:
maar begrijpen jullie nou wat die orbs zijn? (vraagje voor degenen die er zijn geweest natuurlijk)
quote:lol
Op maandag 15 september 2003 17:57 schreef Lord Dreamer het volgende:
Deze vraag vind ik persoon het beste beantwoord met een weder vraag, wat vind jij dat orbs zijn ?
quote:Een simpel "Ja" of "Nee" kan ik niet geven .. Ik wil niet voor niets terug. Aan de ene kant zeg ik "Ja" aan de andere kant zeg ik "nee" op de foto's staan er te weinig. al is het al heel wat dat ze op foto's staan natuurlijk. Als je zegt dat het de samengestelde energie is van een entiteit , had ik zelf het gevoel dat het er meer waren. het was er druk.
Op maandag 15 september 2003 18:13 schreef The_Shining het volgende:[..]
lol
de bedoeling is eigenlijk dat je er zelf achter komt, een simpel "ja" of "nee" was alles wat ik wilde horen hoor
quote:Speel eens met de intensiteit van de kleuren op de foto.
Op maandag 15 september 2003 18:16 schreef Lord Dreamer het volgende:
Als je zegt dat het de samengestelde energie is van een entiteit , had ik zelf het gevoel dat het er meer waren. het was er druk.
quote:en kennelijk (aan de reacties te lezen) waren ze nog vriendelijk ook, nou wat wil je nog meer
Op maandag 15 september 2003 18:16 schreef Lord Dreamer het volgende:
Een simpel "Ja" of "Nee" kan ik niet geven .. Ik wil niet voor niets terug. Aan de ene kant zeg ik "Ja" aan de andere kant zeg ik "nee" op de foto's staan er te weinig. al is het al heel wat dat ze op foto's staan natuurlijk. Als je zegt dat het de samengestelde energie is van een entiteit , had ik zelf het gevoel dat het er meer waren. het was er druk.
quote:http://www.ghoststudy.com/a_what_are_orbs.html
Orbs are believed (by many) to be ghosts in the form of balls of light. They are life forms that travel in groups and are believed to be the human soul or life force of those that once inhabited a physical body here on earth. Psychics claim to talk to them on a regular basis, and ghost hunters encounter them quite frequently. It is said that they are those spirits that have willingly stayed behind because they feel bound to their previous life or previous location for whatever reason. Because of this obsession they tend to become similar to a psychotic human beings. It should be said that the majority of us when we die proceed gladly and willingly to the next level of existence after saying our quiet good-byes, which means we're off to the spirit world. Then again, as stated, a select few elect to stay behind because of a refusal to move on. Apparently the longer they stay behind, the harder it is to find their way to the next level, which again, is the spirit world.Ghostly orbs are the most photographed anomalies caught on film by ghost hunters and are quite photogenic (when they want to be). They can be completely transparent or display themselves in a bright solid form. It is not hard to capture them on film in their circular form. It is theorized that ghosts prefer the form of an Orb (ball of light) because it takes less energy thus being the mode of choice among the ghosts. The consensus is that small orbs take up the least amount of energy and apparitions and other fuller shapes take up the most. In the colder parts of the year, it seems that ghosts tend to find it easier to take on shapes other than orbs. That's when there is the most static electricity in the atmosphere. Those months being October through February. It is also believed that they are able to draw on our own energy when needed. I've listed these ways but there are obviously many ways for ghosts to draw energy from the atmosphere and environment but I won't take the time for that here.
Het eerste stukje bevestigde eigenlijk mijn eigen ideeën over orbs.
De rest is ook zeer interessant om eens te lezen.
quote:terug
Op maandag 15 september 2003 18:19 schreef The_Shining het volgende:[..]
en kennelijk (aan de reacties te lezen) waren ze nog vriendelijk ook, nou wat wil je nog meer
quote:Uhh ik?
Op maandag 15 september 2003 11:11 schreef iteejer het volgende:
Volgende week weer? Is best.
Wie gaat mee?
Ligt dat niet vlakbij in de buurt van het Solse Gat?
quote:Doe mij maar ook weer toevoegen enzo...
Op maandag 15 september 2003 18:33 schreef Viperdesign het volgende:[..]
aan lijstje toevoegt
quote:joieppie
Op maandag 15 september 2003 18:27 schreef Nikki het volgende:[..]
Uhh ik?
quote:Scheelt een kilometer of 7-8.
Op maandag 15 september 2003 18:33 schreef The_Shining het volgende:
quote:Mooi, dan heb ik het weer warm 's nachts.
Op maandag 15 september 2003 18:35 schreef Silicium het volgende:[..]
Doe mij maar ook weer toevoegen enzo...
quote:Leuk
Op maandag 15 september 2003 18:27 schreef Nikki het volgende:
Uhh ik?
Heb je al die copietjes nog die we toen in Putten gemaakt hebben?
quote:Iteejer ojeeeee. gebruik jij eens irceeeee
Op maandag 15 september 2003 18:42 schreef iteejer het volgende:[..]
Leuk
quote:
Op maandag 15 september 2003 18:33 schreef The_Shining het volgende:
Dit is trouwens ook wel grappig, stelletje verveelde wetenschappers die het "zwaartepunt" van Nederland via de computer berekenden..
quote:Same here
Op maandag 15 september 2003 17:48 schreef Nikki het volgende:
Ik reageer. Ik heb het vorige deel gevolgd. Leuk om te zien dat ruim twee jaar later de ervaringen niet zoveel verschillen.
Iteejer en ik hebben toen idd wat leuke dingen ontdekt, maar we hebben niet echt bewijs gevonden om 1 en 1 bij elkaar op te tellen.
Ik zal de info weer eens opdiepen. Weet het in grote lijnen nog wel, maar de details ben ik kwijt.

De rest staat hier
quote:Graag! Vanaf een uur of 2300-2330 wel.
Op maandag 15 september 2003 18:44 schreef Nikki het volgende:
Yep ik zit mijn HD al na te speuren om te kijken waar ik dat allemaal heb gelaten. Linkjes volgen nog
Iteejer, vanavond op de chat, lukt je dat?
Kunnen we ff bijkletsen
quote:Zeker weten dat ik er dan nog ben.
Op maandag 15 september 2003 18:59 schreef iteejer het volgende:[..]
Graag! Vanaf een uur of 2300-2330 wel.
Ben je er dan nog?
quote:Ja dat was heel bijzonder ja
Op maandag 15 september 2003 18:57 schreef Nikki het volgende:
Zonde, hehe ik vergeet nooit dat ik in Drie terecht kwam en daar die placemat kreeg
quote:Jij wel.
Op maandag 15 september 2003 19:01 schreef iteejer het volgende:[..]
Ja dat was heel bijzonder ja
Vertel dat verhaal ff hier, zullen ze leuk vinden!
Ik ga nu pleite, jawel, naar het Solse Gat! (echt waar hoor!)
quote:
Op maandag 15 september 2003 19:01 schreef iteejer het volgende:[..]
Ja dat was heel bijzonder ja
Vertel dat verhaal ff hier, zullen ze leuk vinden!
Ik ga nu pleite, jawel, naar het Solse Gat! (echt waar hoor!)
quote:
Op maandag 15 september 2003 19:06 schreef iteejer het volgende:
Ik maak wel wat foto's voor jullie
quote:zorg maar dat je op tijd terug bent .. en als het kan wat schemer foto;s
quote:Jij wel.
Iteejer en ik hadden dus, na een bezoek aan het Solse Gat, besloten om wat speurwerk te doen in de bibliotheken in de omgeving.
Een dag lang hebben we met onze neus in oude boeken gehangen. We werden uiteindelijk vriendelijk doch dringend verzocht om de bieb te verlaten, maar helaas waren we er alleen achter dat er dus een klooster/kerk in Drie (vroeger Tri) had gestaan. De exacte plaats konden we nergens terugvinden, dus konden we de link naar het Solse Gat niet leggen, maar ook niet ontkrachtigen.
Een paar weken later waren mijn vriend en ik samen naar het Solse Gat op weg.
We gingen een andere route dan ik normaal nam als ik daarheen reed en zo kwamen we in Drie uit.
Toch ff kijken of we dat klooster of restanten konden vinden, dus rondjes rijden in de omgeving.
Niets gevonden, de moed opgegeven rijden we met de auto in de richting van het Solse Gat en komen we een leuke eetgelegenheid tegen aan de rand van het bos.
We besluiten daar wat te gaan eten, krijgen we een placemat op tafel, met de legende van het Solse Gat en foto's van het oude klooster. Op die placemat stond dus ook een foto van de voorkant van de eetgelegenheid.
Die was gebouwd op de restanten van het oude klooster ![]()
Toch nog gevonden.
Iteejer en ik hebben het idee dat kerkje/klooster het klooster zou kunnen zijn waar de legende door ontstaan is, maar we hebben nooit bewijzen daarvoor gevonden.
Kindertjes een keer samen, een herhaling met de groep van afgelopen weekend en een uit de kluiten gewassen groep met iedereen die geinteresseerd is.
* Mirage kan zich er helemaal in vinden.
quote:Yvonne
Op maandag 15 september 2003 20:38 schreef yvonne het volgende:
Nikky
quote:Ik spel nog steeds je nick verkeerd meis
Op maandag 15 september 2003 20:48 schreef Nikki het volgende:[..]
Yvonne
, kijk eens in de chat
quote:herftvakantie doen?
Op maandag 15 september 2003 20:44 schreef Mirage het volgende:
Een gesplitste meet lijkt mij ook beter ja.Kindertjes een keer samen, een herhaling met de groep van afgelopen weekend en een uit de kluiten gewassen groep met iedereen die geinteresseerd is.
* Mirage kan zich er helemaal in vinden.
quote:Jah zie het, iteejer ook. Ach, It's me he, da's duidelijk
Op maandag 15 september 2003 20:48 schreef yvonne het volgende:[..]
Ik spel nog steeds je nick verkeerd meis
quote:val ik daar ook onder??
Op maandag 15 september 2003 20:44 schreef Mirage het volgende:
een herhaling met de groep van afgelopen weekend
Onee, ik kan dit weekend niet. Moet nerderenen in een hal bij Sloterdijk
Edit:
Iteejer is opgeslokt door het Solse gat.![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Viperdesign op 15-09-2003 23:14]
Hmmmmz, ze rijden ook al brommer
quote:Alleen niet zo hard. Rijden jullie altijd 50 waar je 80 mag?
Op maandag 15 september 2003 23:24 schreef yvonne het volgende:
[afbeelding]Hmmmmz, ze rijden ook al brommer
quote:50? De helft van de tijd moesten we naar 40, vermoedelijk snelheidsverlies omdat jullie over een denneappel gereden waren oid.
Op maandag 15 september 2003 23:25 schreef Viperdesign het volgende:
Alleen niet zo hard. Rijden jullie altijd 50 waar je 80 mag?
quote:Er lagen veel bladeren op het bromfietspad.... En we moesten afremmen voor een zwijntje...
Op maandag 15 september 2003 23:39 schreef iteejer het volgende:[..]
50? De helft van de tijd moesten we naar 40, vermoedelijk snelheidsverlies omdat jullie over een denneappel gereden waren oid.
Het kostte ons iig moeite om dat rochelding bij te houden..
Maar?? hoe was het vandaag in dat gat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |