quote:ja en dat knooppunt beneden dan
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:32 schreef Atreidez het volgende:
WowMooi dichtgemaakt met parken en plaza's. Brengt me weer op mooie nieuwe ideeen. En dat stadium! Wat een licht, daar ga ik eerst voor sparen
Die kost 74000.
't ging echt super met m'n stad, 'k had vet veel geld, kwam elke maand 5k binnen, had een paar grote ziekenhuizen, genoeg brandweer, scholen en politie.
Totdat ik alle light residential om ging zetten naar -gezien demand- dense en medium residential
echt vet veel huizen worden zwart weet niet wat ik vaudt doe
quote:Dit klinkt als de ultieme tijd om een nieuwe buurstad te maken
Op vrijdag 3 oktober 2003 22:26 schreef Bob.Ross het volgende:
Nou ik snap er helemaal niets meer van't ging echt super met m'n stad, 'k had vet veel geld, kwam elke maand 5k binnen, had een paar grote ziekenhuizen, genoeg brandweer, scholen en politie.
Totdat ik alle light residential om ging zetten naar -gezien demand- dense en medium residential
echt vet veel huizen worden zwart
weet niet wat ik vaudt doe
quote:'t is inderdaad m'n eerste stad in die regio... wat zet ik veel in die nieuwe stad? industrie ofzo?
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:57 schreef Atreidez het volgende:[..]
Dit klinkt als de ultieme tijd om een nieuwe buurstad te maken
quote:Eigenlijk whatever maar de vraag is, maar zou beginnen met banen idd, ivm werkloosheid van je buursted. En maak een goeie transport verbinding natuurlijk
Op zaterdag 4 oktober 2003 10:16 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
't is inderdaad m'n eerste stad in die regio... wat zet ik veel in die nieuwe stad? industrie ofzo?
Maar krijg nu heel Sim City 4 niet meer opgestart :S Eerst had ik problemen met Cursor die ik niet meer zag. nieuwe videodriver, begint de interface gigantisch te flikkeren.. Spel opnieuw geinstalleerd krijg ik DirectDraw errors.. Grr.. en dan betaal je er nog geld voor ook.
quote:ik denk dat je de resolutie en die andere shit lager moest zetten toen je dat geflikker zag
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:26 schreef Brasco125 het volgende:
Ik heb een kleine metropolis gemaakt van bij elkaar ongeveer 250k inwoners waarbij het centrum op een grote map ontzettend traag is geworden doordat ie vrij vol is.Maar krijg nu heel Sim City 4 niet meer opgestart :S Eerst had ik problemen met Cursor die ik niet meer zag. nieuwe videodriver, begint de interface gigantisch te flikkeren.. Spel opnieuw geinstalleerd krijg ik DirectDraw errors.. Grr.. en dan betaal je er nog geld voor ook.
[Dit bericht is gewijzigd door gamecube_master op 04-10-2003 16:15]
quote:iemand?
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:05 schreef gamecube_master het volgende:
effe ee vraagje, hoe krijg je het voor elkaar om treinen te laten rijden, ik heb al aan elke kant een station en rails er tussen lopen maar er gaan geen treinen, dit gaat over sim city 4 dus niet rush hour
alvast bedankt
quote:Geduldig wachten
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:27 schreef gamecube_master het volgende:[..]
iemand?
quote:naja, dan ga ik er maar weer mee verder, en hoeveel inwoners zijn veel?
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:28 schreef Dezz het volgende:[..]
Geduldig wachten
treinen worden pas effectief met veel inwoners
Nu ik jullie hier zo hoor praten over Rush Hour, begint het bij mij toch een beetje te kriebelen. Ik heb tot nu toe alle versies van Sim City gespeeld, van Classic tot deel 4, dus eigenlijk moet ik die uitbreiding ook hebben. Nog ff wachten tot het eind van de maand als ik mijn studiefinanciering krijg.
Van de week ga ik deel 4 maar weer eens installeren, ik heb helaas de cd's op mijn kamer laten liggen en ik zit nu mij bij mijn ouders.... Duurt het weer een paar dagen voor ik kan spelen. Wat kan het leven toch zwaar zijn.
quote:Leg een snelweg waar je hem wilt en leg er dan nog een neer zodat hij kruist dan krijg je de vraag of je zo'n klaverblad wilt bouwen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:04 schreef gamecube_master het volgende:
effe weer een vraagje, hoe leg je zo'n klaverblad neer? hij blijft maar in het rood staan en er staat geen info erbij zoals "bezet", hoe moet het dan? alvast bedankt
Ik heb Rush Hour nu ook....
Ik vind die tolpoortjes echt lache dingen, "for a quick buck" zijn ze heel goed moet ik zeggen... Alleen zorgen ze nogal voor files, dus gebruik ik ze alleen voor (4-baans) bruggen.
quote:Ik gebruik ze ook alleen maar voor de brug, maar als ik hem op een standaard weggetje zet, verbreed ik die eerst naar een avenue of naar twee avenues om wachttijden tijdens de spits te voorkomen. Beetje á la de péage dus
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:31 schreef MaxiTitan het volgende:[..]
Leg een snelweg waar je hem wilt en leg er dan nog een neer zodat hij kruist dan krijg je de vraag of je zo'n klaverblad wilt bouwen.
Ik heb Rush Hour nu ook....
Ik vind die tolpoortjes echt lache dingen, "for a quick buck" zijn ze heel goed moet ik zeggen... Alleen zorgen ze nogal voor files, dus gebruik ik ze alleen voor (4-baans) bruggen.
quote:Foto
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:55 schreef K3 het volgende:[..]
Ik gebruik ze ook alleen maar voor de brug, maar als ik hem op een standaard weggetje zet, verbreed ik die eerst naar een avenue of naar twee avenues om wachttijden tijdens de spits te voorkomen. Beetje á la de péage dus
.
quote:Je krijgt een screenshot en een foto (aangezien ik de traffic-congestion niet kon cappen)
Op zaterdag 4 oktober 2003 23:04 schreef Atreidez het volgende:[..]
Foto
edit: deze erbij:
[Dit bericht is gewijzigd door K3 op 05-10-2003 02:19]
quote:Gaaf! Je kan trouwens alles cappen met printscreen, althans, zo doe ik t. denk dat jou idee trouwens nog beter werkt als je eenrichtingswegen gebruikt
Op zondag 5 oktober 2003 02:00 schreef K3 het volgende:
Je krijgt een screenshot en een foto (aangezien ik de traffic-congestion niet kon cappen)
quote:Je kan wel snelwegen aanleggen maar je moet er een gewone weg naast leggen zodat je een oprit-afslag kan maken (staat ook in het zelfde lijstje als de snelweg, je moet wel 1 blok vrijlaten tussen de snelweg en de weg waar je de oprit-afslag. Hier een screenshot voor de duidelijkheid.
Op maandag 6 oktober 2003 10:52 schreef Miena het volgende:
Ik snap echt maar heel erg weinig van simcity 4. Ik kan geen snelwegen aanleggen, want die staan hoger als mijn gewone wegen.... ook kan ik geen aftakking van een snelweg maken, die blijft altijd in het rood, dit is ook zo als ik een klaverblad wil plaatsen....... Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe ik dit kan doen?????
Voor je klaverblad...
Leg een snelweg waar je hem wilt en leg er dan nog een neer zodat hij kruist dan krijg je de vraag of je zo'n klaverblad wilt bouwen.
Hier een screenshot voor de duidelijkheid.
Screenshots zijn erg breed vandaar de linkjes...
Daarom is het met rushhour wel prettig dat je eerst de snelweg met onramp kan plaatsen waar je die wil en kijken of t lukt natuurlijk, en dan kan je de snelweg vanaf je onramp aanleggen naar waar t einde zat van je andere stuk
Maxititan, ziet er wel erg stoer uit, die wijk dus .
Do your civic duty and order SimCity 4 Deluxe Edition today!
bron: www.simcity.com
Hopelijk komt hij snel uit in Europa!
quote:en hoeveel kotst dat?
Op maandag 6 oktober 2003 20:36 schreef nlboy het volgende:
[afbeelding]
SimCity 4 Deluxe Edition is available now! Get SimCity 4 and the Rush Hour expansion pack in one convenient package. Create, grow, and breathe life into your ideal urban environment. Fight disasters both realistic and fantastic. Govern your own virtual metropolis as you see fit with SimCity 4.Do your civic duty and order SimCity 4 Deluxe Edition today!
bron: www.simcity.comHopelijk komt hij snel uit in Europa!
quote:$39.99 op amazon.com
Op maandag 6 oktober 2003 20:49 schreef gamecube_master het volgende:[..]
en hoeveel kotst dat?
@Jogy;
Ingewikkelde vraag, want die zijn er nl. niet. Wat wel erg handig is is de nimby/yimby lijst ofzo, die stond in topic 1 of 2 Maar daar kan je per gebouw zien wat de invloed ervan is op je Industrial, Commercial of Residental zone, negatief of positief. Erg handig dus als je een gebouw neerzet van over de 50 rooie.. Verder heb ik ook nog geen volwassenen tutorial kunnen vinden.
quote:meer funding
Op maandag 6 oktober 2003 22:11 schreef Bob.Ross het volgende:
damn wat moet m'n brandweer vaak uitrukken zeg, echt niet leuk meer, ook als ik 5 of meer kazernes heb, damn is dat niet uit te zetten ofzo?
quote:Het is de bedoeling dat je wolkenkrabbermetropoles enzo maakt toch
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:14 schreef appelsientje het volgende:
ZO het gaat nu lekker, heb allemaal middel grote steden gebouwt die bakken met geld opleveren.
Ik denk dat ik vanavond eens een rustig plattelands dorpje maak en kijken of ik daar mee winst kan maken
quote:hmm orgineel, is er dan een upgrade beschikbaar ??
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:20 schreef Atreidez het volgende:[..]
Het is de bedoeling dat je wolkenkrabbermetropoles enzo maakt toch
Heb gemerkt dat het handhaven van een grote stad een veel grotere uitdaging is dan een plattelandsdorpje, zeker nu de boeren ook geld betalen (bug in origineel, Ag betaalt geen belasting).
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:51 schreef appelsientje het volgende:[..]
hmm orgineel, is er dan een upgrade beschikbaar ??
Ik heb het echt al een tijd niet meer gespeeld namelijk...
ik ga trouwens Rushhour maar bestellen...... kan ik tenminste die snelweg er een beetje christelijk uit laten zien.
quote:eeuh patch
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:02 schreef Atreidez het volgende:[..]
quote:Er is ook een patch ja, te updaten via inet op de SC4 site. Bij mij ging dat echter altijd mis. En als je RH gaat halen raad ik t helemaal af, aangezien daar de veranderingen inzitten die ook in de patch zitten. De Ag belasting zit trouwens alleen in RH, niet in de patch.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:06 schreef appelsientje het volgende:[..]
eeuh patch
![]()
sorry 't is nog vroeg...
quote:Damn, ik heb de jachthaven kunnen bouwen. Ik kan ook haventje maken voor de ferry (met en zonder auto's) maar niet het cruiseschip. Waaronder zou die moeten komen? Presents? Of bij de havens, als je genoeg dingen hebt gehaald? Tell me Tell me
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:13 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik kwam er net achter dat er een haven voor een cruiseschip beschikbaar is gekomen voor mijn stad.
[afbeelding]
quote:Mooi dan wacht ik ff af tot ik RH binnen heb, hoe meer geld ik binnen kan krijgen hoe beter natuurlijk
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:20 schreef Atreidez het volgende:[..]
Er is ook een patch ja, te updaten via inet op de SC4 site. Bij mij ging dat echter altijd mis. En als je RH gaat halen raad ik t helemaal af, aangezien daar de veranderingen inzitten die ook in de patch zitten. De Ag belasting zit trouwens alleen in RH, niet in de patch.
[..]
vanavond maar een paar pics neerplempen .
ik werk nog met verlies elke maand maar het loopt aardig in op het moment dus dat komt wel goed.
[Dit bericht is gewijzigd door jogy op 07-10-2003 10:51]
quote:Ik heb weleens geprobeerd een zo klein mogelijk dorpje (<300 inw) toch rendabel te laten draaien, zonder agrarisch (lelijk). Dat valt dus nog best tegen, als je ook nog mooie huizen wil (dus medical, school, brandweer etc er wel bij).
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:20 schreef Atreidez het volgende:[..]
Het is de bedoeling dat je wolkenkrabbermetropoles enzo maakt toch
Heb gemerkt dat het handhaven van een grote stad een veel grotere uitdaging is dan een plattelandsdorpje, zeker nu de boeren ook geld betalen (bug in origineel, Ag betaalt geen belasting).
quote:Anders lees je even het topic door
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:30 schreef Wutangtony het volgende:
Wat zijn eigenljk de systeem eisen voor Simcity 4?
quote:Tja met school en medical en brandweer kom je al snel in de schulden als je maar 300 inwoners hebt
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:38 schreef KarenDamen het volgende:
Ik heb weleens geprobeerd een zo klein mogelijk dorpje (<300 inw) toch rendabel te laten draaien, zonder agrarisch (lelijk). Dat valt dus nog best tegen, als je ook nog mooie huizen wil (dus medical, school, brandweer etc er wel bij).
Dat zal met RH wel een stuk makkelijker zijn, nu je je steden met 'easy' kan bouwen.
quote:Hij staat onder de bonussen en je kan hem helaas maar 1 keer bouwen en geeft de betere commerciële dienstverlening een extra inpuls...
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:20 schreef Atreidez het volgende:[..]
Damn, ik heb de jachthaven kunnen bouwen. Ik kan ook haventje maken voor de ferry (met en zonder auto's) maar niet het cruiseschip. Waaronder zou die moeten komen? Presents? Of bij de havens, als je genoeg dingen hebt gehaald? Tell me Tell me
Vereisten:
15.000 commerciële banen...
15 stadsparken
Tenminste 35% van het stadsgebied bestaat uit water
quote:1 waterpomp weg, meer huizen bouwen, meer industrie, meer commercial. School ook weg, kost teveel
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:53 schreef nlboy het volgende:
Echt moeilijk is Sim City 4, ook al heb ik maar een piep klein dorpje.
En ik maak al nu verlies, wat doe ik fout?
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |