abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2003 @ 16:31:13 #26
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13142081
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:36 schreef Verbal het volgende:

Hoezo doe ik alsof het iets vreemds is

V.

Accent op het woord door de i tags dingen te gebruiken
  zaterdag 13 september 2003 @ 23:20:03 #27
136 V.
Like tears in rain...
pi_13150958
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Accent op het woord door de i tags dingen te gebruiken

Dat doe ik vrijwel altijd als het om nog niet volledig geïntegreerde Engelse woorden gaat

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 13 september 2003 @ 23:21:23 #28
136 V.
Like tears in rain...
pi_13150972
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:47 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Hm. Ik ken anders meerdere mensen die nu als zij-instromer voor de klas staan.
Da's mooi. Wellicht is er dan nog hoop

Ik ging in deze af op de diverse berichten in de media een aantal maanden terug, gecombineerd met mijn eigen ervaring.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_13151058
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 23:21 schreef Verbal het volgende:
Da's mooi. Wellicht is er dan nog hoop

Ik ging in deze af op de diverse berichten in de media een aantal maanden terug, gecombineerd met mijn eigen ervaring.

V.

Ja. Ik geloof dat scholen aanvankelijk huiverig waren om met zij-instromers in zee te gaan, maar wellicht zijn het er steeds meer die nu toch eieren voor hun geld kiezen. Kan per school en per regio verschillen, natuurlijk. Maar hoe hoger de nood wordt, hoe meer scholen er overstag zullen moeten gaan. Blijf proberen
pi_13151216
Nu vergeten jullie allemaal dat een baan als leraar/lerares tegenwoordig alleen nog maar aantrekkelijk is voor jongere (lees; 20/30 jarige) mensen. Er zijn behoorlijk wat oudere mensen die wel les zouden willen gaan geven, maar die alleen invalwerk krijgen. Na een bepaalde tijd invallen zou je een vaste baan moeten krijgen. Maar elke school stuurt deze mensen voor die tijd weg. Hierdoor wordt het lesgeven ook niet aantrekkelijk. De regering zal hier toch echt wat op moeten bedenken.
WARNING ------> Addicted to Love ;-)
pi_13151270
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 23:35 schreef Just_Considerate het volgende:
Er zijn behoorlijk wat oudere mensen die wel les zouden willen gaan geven, maar die alleen invalwerk krijgen. Na een bepaalde tijd invallen zou je een vaste baan moeten krijgen. Maar elke school stuurt deze mensen voor die tijd weg.
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Als iemand een paar maanden lang prima functioneert, en je hebt geen bevoegde docent voor die baan, dan hou je die onbevoegde, prima functionerende toch?

Overigens zijn twee van de zij-instromers die ik ken boven de dertig, en een daarvan zelfs ouder dan 50. Hij is wel inderdaad nog maar pas begonnen, dus als jouw verhaal klopt zou ie er over een half jaar weer uitvliegen?

pi_13152184
Alle "oudere" leraren/leraressen worden vervangen door jongere (en goedkopere) leraren/leraressen, met name in het basisonderwijs. Natuurlijk zit overal een uitzondering op en kan je niet met zeker weten zeggen dat hij ontslagen wordt, maar helaas is dit in veel gevallen wel zo.
WARNING ------> Addicted to Love ;-)
pi_13152237
quote:
Op zondag 14 september 2003 00:28 schreef Just_Considerate het volgende:
Alle "oudere" leraren/leraressen worden vervangen door jongere (en goedkopere) leraren/leraressen, met name in het basisonderwijs.
Maar als er een lerarentekort is hebben ze toch geen jongere/goedkopere leraren om ze te vervangen? Of is er in het basisonderwijs geen tekort?
Moet zeggen dat ik geen idee heb hoe de situatie in het basisonderwijs is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')