dat is waar maar als iemand het over de psx heft heeft hij het zeer waarschijnlijk over de PS1 en niet die geflopte ps2(psx)quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Helemaal klopt dat niet eigenlijk. PSX is een onofficiële naam. Sony werkte eerst samen met Nintendo aan een CD-ROM addon voor de Super Nintendo, genaamd de PlayStation Experimental (PSX). Toen Nintendo de samenwerking opzegde, ontwikkelde Sony het apparaat alleen verder en werd alleen intern nog met PSX aangeduid. De eigenlijke naam is gewoon Playstation. Maar de media bleven de naam PSX gebruiken.
Nu is er wel een product dat echt PSX heet. Het is een mediacenter appraat gebasseerd op de PlayStation2.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:17 schreef DeHovenier het volgende:
Musthaves:
- Tomb raider
- Tony Hawk
- Metal Gear Solid
- Final Fantasy 7 t/m 9
De Playstation "PSX" noemen is hetzelfde als de Wii "Revolution" noemen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Helemaal klopt dat niet eigenlijk. PSX is een onofficiële naam. Sony werkte eerst samen met Nintendo aan een CD-ROM addon voor de Super Nintendo, genaamd de PlayStation Experimental (PSX). Toen Nintendo de samenwerking opzegde, ontwikkelde Sony het apparaat alleen verder en werd alleen intern nog met PSX aangeduid. De eigenlijke naam is gewoon Playstation. Maar de media bleven de naam PSX gebruiken.
Nu is er wel een product dat echt PSX heet. Het is een mediacenter appraat gebasseerd op de PlayStation2.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:17 schreef DeHovenier het volgende:
Musthaves:
- Tomb raider
- Tony Hawk
- Metal Gear Solid
- Final Fantasy 7 t/m 9
- ISS Pro Evolution 2
- Gran Turismo
- Tekken
FF 7 en 9.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:14 schreef DeHovenier het volgende:
Ik maak binnenkort wel een topic aan waarin ik die spellen te koop vraag.
Ik heb ook de PS1 met FF7 en FF9 binnen
Helaas kan ik niet zoveel gamen vanwege huiswerk
Statische achtergronden zijn inderdaad prachtig. De poppekes in FF 7 zijn echt extreem lelijk, 9 is wel een stuk mooier.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:50 schreef DeHovenier het volgende:
Heb al de eerste baas ontmoet, die schorpioen
De poppetjes zijn best lelijk, maar de omgeving daarenegen is dan weer mooi.
Daar moet je gewoon even doorheen kijken. Maar de omgevingen zijn inderdaad echt prachtig. De magic-effecten in battles zijn ook tof, zeker de Summon Monsters.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:50 schreef DeHovenier het volgende:
De poppetjes zijn best lelijk, maar de omgeving daarentegen is dan weer mooi.
Laat Cross maar liggen, want die stelt teleur.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:05 schreef the_legend_killer het volgende:
Heb je Crono Trigger/Crono Cross ook op de Ps1?
Ok...Maar is dat niet wat paranoïde? Als ik vertel dat je een radardetector nodig hebt om snelheidscontroles op de weg te kunnen ontlopen, gaat iedereen dan daardoor zo'n ding kopen? (even afgezien van het feit dat je eerder gepakt wordt met zo'n ding dan met een gemodde psx)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:57 schreef P-Style het volgende:
Even opgeschoond... Laten we het ombouwen van consoles maar niet bespreken.
Maar wel met enorm veel slowdown hoor ik overalquote:Op maandag 1 mei 2006 16:36 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Laat Cross maar liggen, want die stelt teleur.
En idd, de beste rpg ooit, Chrono Trigger, is verschenen voor de playstation. Een port van de snes, maar dan met fmv anime cutscenes erbij (yep, getekend door Toryama).
Dan is het goed!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:37 schreef Blood_Money het volgende:
Ik begrijp dat het gewoon het beleid kan zijn hier![]()
Ik moet binnenkort ook 1 nieuwe halen.. kun je die dan niet meer in de winkel kopenquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:55 schreef philipnorth het volgende:
Iemand trouwens suggesties waar ik nog PS1 memcards kan vinden?
Zag ze wel bij dimplus op de site, maar da's er 1 van 1 MB....
En ja ok, Ebay natuurlijk, maar bedoel meer een (gewone/online) winkel
Had je daar ook saves van non-PAL spellen op staan?quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:07 schreef __Saviour__ het volgende:
zo'n multi-page card had ik ook, vroeger nooit problemen mee gehad
Da's balen. Ik heb nu vijf van die gewone 1st party memcards, maar ik denk dat ik er wel nog een paar ga halen om de hoek, terwijl hij ze nog heeft. 4 euro vind ik wel redelijk voor een nieuw exemplaarquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:03 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik had zo'n multi-page ( 4 pagina's )
Ik heb alleen nog wat aan pagina 1
Ik wil snel zo'n gewone kopen dan schrijf ik mijn goeie saves erop over
Dat ligt enorm aan je spellen. Veel games kunnen al toe met 1 block, maar je hebt er ook die 3 vereisen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:08 schreef Blood_Money het volgende:
Uit nieuwsgierigheid: Wat vind jij (iedereen die dit leest) de gemiddelde verhouding [aantal games]/[aantal sony memcards] ? (sony als voorbeeld om de opslag per card als maat te nemen)
Ik heb er dus vijf maar ik betwijfel of dat in redelijke verhouding staat tot mijn spellen.
Ja, sorry. Ik ging er van uit dat je wist wat het woord 'gemiddeld' betekent. "Think, man! Think!"quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat ligt enorm aan je spellen. Veel games kunnen al toe met 1 block, maar je hebt er ook die 3 vereisen.
quote:
Ik heb liever zo'n 15 blok memcard.. dan weet ik daarvan dat hij het goed doet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:08 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Da's balen. Ik heb nu vijf van die gewone 1st party memcards, maar ik denk dat ik er wel nog een paar ga halen om de hoek, terwijl hij ze nog heeft. 4 euro vind ik wel redelijk voor een nieuw exemplaar![]()
Wat je ook een hoop memcard ruimte kan besparen is een gameshark (action replay). Als je bvb Tekken3 al helemaal hebt uitgespeeld, kun je hem net zo goed opstarten met een 'unlock all' code zonder een savegame bij te hoeven houden.
Uit nieuwsgierigheid: Wat vind jij (iedereen die dit leest) de gemiddelde verhouding [aantal games]/[aantal sony memcards] ? (sony als voorbeeld om de opslag per card als maat te nemen)
Ik heb er dus vijf maar ik betwijfel of dat in redelijke verhouding staat tot mijn spellen.
Gran Turismo slechte graphics? Ja als je het met spellen van nu vergelijkt wel, natuurlijk. Toen-ie voor het eerst uitkwam was iedereen verbaasd dat de makers zo veel uit de playstation wisten te persen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:56 schreef Horsemen77 het volgende:
Abe's Odyssee ga ik ook spelen als ie komt... Wat vinden jullie trouwens van Gran Turismo? Nogal ruk-graphics als je t mij vraagt.
Kheb net ook ISS Pro Evolution 2 binnen. Ziet er wel leuk uit, lijkt verder erg op een ander Konami voetbalspel dat ik heb (iets met pro 98).
Ik mag je er niet aan helpen, sorry.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:54 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik heb liever zo'n 15 blok memcard.. dan weet ik daarvan dat hij het goed doet.
Bij mijn 4 page-memcard heb ik altjd gemengde gevoelens.
BTW: Iemand die mij aan Legend of Dragoon kan helpen ?
Ik heb een bestelling geplaatst maar heb er al een week niet van gehoord( marktplaats )
Ik heb hem wel, maar wil hem altijd nog een keer uitspelen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:54 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
BTW: Iemand die mij aan Legend of Dragoon kan helpen ?
Ik heb een bestelling geplaatst maar heb er al een week niet van gehoord( marktplaats )
Illigaal hequote:Op donderdag 4 mei 2006 17:11 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Ik mag je er niet aan helpen, sorry.
Jaquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:18 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik heb hem wel, maar wil hem altijd nog een keer uitspelen.
Best een toffe RPG.
Ja ok, maar als je het vergelijkt met platformspellen, vechtspellen e.d. op de psx ziet het er nogal belabberd uit. Als je die spellen vergelijkt met PC-spellen in dat genre is het verschil niet zo enorm; toen niet en nog steeds niet. Ik had nog nooit op een playstation gespeeld en had eerlijk gezegd iets meer verwacht.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:10 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Gran Turismo slechte graphics? Ja als je het met spellen van nu vergelijkt wel, natuurlijk. Toen-ie voor het eerst uitkwam was iedereen verbaasd dat de makers zo veel uit de playstation wisten te persen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |