abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2003 @ 10:27:04 #1
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_13113093
vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 9

A.s. papa's en mama's:
29 september 2003: Bright (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
8 december 2003: Irule25 (papa)
12 december 2003: Yfke
14 december 2003: Lewis.de.boxer
12 januari 2003: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
7 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
14 mei 2004 : Noukie

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 20-09-2003 21:57]

imagination is more important than knowledge
  vrijdag 12 september 2003 @ 10:28:50 #2
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_13113120
ik mis jullie gezellige gepraat over alle kindjes die nog gaan komen
en ik zag dat deel 9 dicht was en deel 10 maar niet geopend werd....

Ik hoop niet dat jullie t erg vinden dat ik deze open?

(karin? zou je de openingspost willen aanpassen?)

imagination is more important than knowledge
pi_13113220
haaa, hier zijn jullie!!! Ik heb gisteren wel gelurkt overal..mooie baby's (Piet!!!!!!!!!) buiken (Bright!!!!!!!!!!!!!) en kamertjes gezien...Iedereen bedankt voor de felicitaties en dergelijke. Ik heb hem braaf gisteren en vannacht weer gevoeld..
Ik heb al twee dagen enorme aanvallen van activiteit, die haaks staan op mijn vermoeidheid van de afgelopen drie maanden. Alles moet in 1 dag en 's nachts slapen doe ik niet meer aan. Ik plas elk uur een druppie en heb weer ouderwetse bandenpijn (oei, ik groei)...omdat ik de dames hier hoor over uit-broeken-groeien en met mijn beperkte budget heb ik voor mezelf meteen een maatje groter gekocht en lakentjes en zo voor het ledikantje (zeer handig als je bedenkt dat ze eerst in de wieg gaan...NOT!)..bij de Prenatal een lakentje gekocht met een lief geborduurd olifantje. Nu doe ik dus alles op de niet-logische manier en ben zeeeeeeeeeer benieuwd wanneer ik vreselijk ga crashen. Nu moet ik gaan, want ik moet vandaag wassen, schoonmaken, wandelen (minstens een uur), bij een vriendin op bezoek en koken en de box schuren en verven!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_13113330
Livelink; ik slik zo heel sporadisch ijzer/vitaminetabletten/.. Zijn zo goor als de pest (smaken naar anijs, maar alles beats die metaalsmaak toch ). Je kan ze halen bij de AH, zit iets van 250% ADH aan ijzer in. Misschien is dat wat?

Ik zal vanavond even kijken wat voor merk het is, als je wilt?!

[edit]als ik toch uit de lurkstand aan het springen ben; iedereen met baby's GEFELICITEERD, iedereen met een nieuwe zwangerschap GEFELICITEERD

pi_13114358
quote:
Op donderdag 11 september 2003 16:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hee, dan is Kees in theorie een meisje Aan de andere kant, dat dacht de vk dus van Christan ook...

In het ziekenhuis bevallen is echt niet zo erg hoor, en het scheelt dat je het nu van tevoren weet. En als alles na de bevalling goed gaat, kunnen jullie al snel weer naar huis met zijn drietjes

Klopt - mijn vrouw zei al vanaf het begin dat het wel een jongen zou worden. Daarom zei ik dat ik ervan overtuigd was (en ben) dat het een meisje wordt. Na een gesprek met een 'aparte vrouw' zei ze dat ik gevoelens met het kind deel en dat dat dan betekent dat ik voor 80 tot 90% gelijk heb
Toen de hartslag hoorbaar werd, bleek dat die altijd wat aan de hoge kant zat (in het begin ook al iets van 160) en dat zou het enige klinische feit zijn waaruit je het zou kunnen afleiden.
Maar ja, de uitzondering bevestigt de regel he

We zijn al op een kraamkamer in het ziekenhuis geweest, dus dat weten we alvast. We maken ons niet echt druk, we zien het allemaal wel...

Update: papa bij bevallingsgymnastiek
Dus, a.s. papa Bright is gister mee geweest en heeft heel goed meegepuft. We kunnen voor de weeendans zo afdansen en papa heeft nooit geweten dat'ie massage kon geven
We hebben gister echt veel lol gehad, nog wat foto's gemaakt (ik was de enige met een fototoestel en statief, zodat ik zelf ook op de foto kom; dat had de 'juf' nog nooit meegemaakt ) en blijkbaar nog iets geleerd.
Deze ervaring is wel heel goed voor de uiteindelijke bevalling ... Ik zal m'n best doen om mevrouw Bright te ondersteunen

* Bright vindt dat die pers-smileys dus ook voor de papa's zijn

pi_13114467
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 10:33 schreef Catootje het volgende:
haaa, hier zijn jullie!!! Ik heb gisteren wel gelurkt overal..mooie baby's (Piet!!!!!!!!!) buiken (Bright!!!!!!!!!!!!!) en kamertjes gezien...Iedereen bedankt voor de felicitaties en dergelijke. Ik heb hem braaf gisteren en vannacht weer gevoeld..
Ik heb al twee dagen enorme aanvallen van activiteit, die haaks staan op mijn vermoeidheid van de afgelopen drie maanden. Alles moet in 1 dag en 's nachts slapen doe ik niet meer aan. Ik plas elk uur een druppie en heb weer ouderwetse bandenpijn (oei, ik groei)...omdat ik de dames hier hoor over uit-broeken-groeien en met mijn beperkte budget heb ik voor mezelf meteen een maatje groter gekocht en lakentjes en zo voor het ledikantje (zeer handig als je bedenkt dat ze eerst in de wieg gaan...NOT!)..bij de Prenatal een lakentje gekocht met een lief geborduurd olifantje. Nu doe ik dus alles op de niet-logische manier en ben zeeeeeeeeeer benieuwd wanneer ik vreselijk ga crashen. Nu moet ik gaan, want ik moet vandaag wassen, schoonmaken, wandelen (minstens een uur), bij een vriendin op bezoek en koken en de box schuren en verven!
Oh jee... NESTELDRANG-ALERT !!!!!
Catootje, ga onmiddelijk op de bank zitten, tel tot 100 en doe helemaal niets! Als je daarna nog steeds dat gevoel hebt, dan moet je Hubbie aanpakken dat hij je stopt!

Nesteldrang is niet besmettelijk naar hubbie toe, maar kan wel vervelende bijverschijnselen vertonen, zoals perse de ramen willen lappen, terwijl ze kraakschoon zijn of op de 2e etage zijn geplaatst...

vrijdag 12 september 2003 @ 13:24:19 #7
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_13117148
Ik heb vanmorgen mijn termijnecho gehad en wil het resultaat uiteraard even showen.

Het is een digitale foto van de print, maar het is wel redelijk goed te zien vind ik zelf.
Rechts boven is het hoofdje en waar de meetlijn eindigt is het bipsje. Verder zie je de aangroei van de armpjes. De beentjes zijn op deze print helaas niet te zien.

Volgens de berekeningen ben ik nu 10 weken en 2 dagen en inderdaad uitgerekend op 7 april 2004.

Ik ben helemaal

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_13117393
Bright, tot nu toe heb ik alleen nog maar de cd's op alfabetische volgorde gezet terwijl het HELE huis van top tot teen goor is, en ik heb de weinige babykleertjes gewassen en gestreken (heel handig, want nog geen kast dus over vijf maanden moet het nog es)...

.....*heeeeeeel lief kindeke op foto langs ziet komen, tien weken, kjoet he: dat zit er echt in hoor! Het is geen standaardfotooke dat ze je laten zien!*.................

DANYEL EN THIJS
pi_13119202
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 11:30 schreef Bright het volgende:

[..]

Nesteldrang is niet besmettelijk naar hubbie toe, maar kan wel vervelende bijverschijnselen vertonen, zoals perse de ramen willen lappen, terwijl ze kraakschoon zijn of op de 2e etage zijn geplaatst...

Hihi, ik hou de ramen lappen express voor dat moment, want van binnen zijn ze wel weer toe aan een beurtje, net zoals de hoes op ons bankstel. Kussen slopen. Kijk een goeie meid is op haar toekomst voorbereid
pi_13120148
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:35 schreef Catootje het volgende:
Bright, tot nu toe heb ik alleen nog maar de cd's op alfabetische volgorde gezet terwijl het HELE huis van top tot teen goor is, en ik heb de weinige babykleertjes gewassen en gestreken (heel handig, want nog geen kast dus over vijf maanden moet het nog es)...
...
Haha, lekker chaotisch; je bent zeker zwanger he

Jambo, dat is een veel duidelijkere foto dan wij kregen met 9,5 weken
* Bright is jaloers
Mooie foto hoor! Gelukkig gaat het ook goed he

vrijdag 12 september 2003 @ 15:40:56 #11
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_13120948
Dank je Bright. En het gaat inderdaad goed met ons.

Misschien is mijn echo wat duidelijker omdat het een inwendige echo was. Ik kreeg eerst een normale echo waarop alles al goed te zien was, maar bij de inwendige echo zag je alles veel scherper.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  vrijdag 12 september 2003 @ 16:01:18 #12
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_13121547
nog een tipje over ijzer: Roosvicee FERRO en dan niet aanmaken met water, maar met (vers) sinaasappelsap. Het foliumzuur kan inderdaad naast ijzer/staal gebruikt worden en bevorderd de opname van het ijzer in het bloed
Shaven..... not furred
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 16:57:25 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13123019
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:24 schreef Jambo het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn termijnecho gehad en wil het resultaat uiteraard even showen.

[mooi plaatje]

Het is een digitale foto van de print, maar het is wel redelijk goed te zien vind ik zelf.
Rechts boven is het hoofdje en waar de meetlijn eindigt is het bipsje. Verder zie je de aangroei van de armpjes. De beentjes zijn op deze print helaas niet te zien.

Volgens de berekeningen ben ik nu 10 weken en 2 dagen en inderdaad uitgerekend op 7 april 2004.

Ik ben helemaal

Oooooh, Jambo wat een prachtige echo zeg. Ik kan me voorstellen dat je helemaal vlieft ben op je kleine wondertje. Het blijft nog steeds zo ontzettend bijzonder dat er een klein mensje aan het groeien is in je buik. Met jou verders ook alles OK?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 17:43:19 #14
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_13123923
PIET is zooooo mooi
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_13125928
mooie echo hoor, het is goed te zien allemaal, een echt prulletje wat een mensje gaat worden .,..
Het voelt goed hč?
A je to!
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:44:02 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_13126676
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:24 schreef Jambo het volgende:

[afbeelding]

Ik ben helemaal

Ow, Jambo, wat lief!!!!! Heerlijk is dat he voor hte eerst je kindje zien!!! Ik geloofde toen pas dat ik in verwachting was...
Hij is ook erg duidelijk, leuk!

Catootje, je bent door de 1e 3 maanden heen, wees maar blij!!!
Ik ben overigens nooit zo actief geworden hoor, dat zit toch ook een beetje in jouw aard misschien?

stormy waters...
sailin'
pi_13128728
Zow, moet nog alles bijlezen (2 dagen niet gelezen, poehee wat schrijven jullie allemaal veel) maar ik moet even het goede nieuws brengen.

Lois mag morgen naar huis
Dat is lekker een dagje eerder dan gedacht. Het gaat ook hartstikke goed met Lois, ze loopt al aardig in de rondte.
Het borstvoeden gaat ook heel goed, ze heeft al vreselijk last van stuwing. Helaas heeft Irisje wel krampjes nu, maarja het spuit er ook in.

Ik vind het zo fijn, kan ik lekker langsgaan wanneer ik wil. Ik heb haar echt gemist hoor, normaal mailen en ICQen we heel veel. Elke dag eventjes langs elkaar of een rondje dorp.

† In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 21:13:35 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_13128784
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 21:11 schreef Karin het volgende:
Zow, moet nog alles bijlezen (2 dagen niet gelezen, poehee wat schrijven jullie allemaal veel) maar ik moet even het goede nieuws brengen.

Lois mag morgen naar huis
Dat is lekker een dagje eerder dan gedacht. Het gaat ook hartstikke goed met Lois, ze loopt al aardig in de rondte.

Bedankt voor het goede nieus Karin

geniet er morgen maar lekker van dat Lois dan weer thuis is

heerlijk hoe jullie zusjes met elkaar omgaan!!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 12 september 2003 @ 21:16:18 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_13128856
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 10:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
Livelink; ik slik zo heel sporadisch ijzer/vitaminetabletten/.. Zijn zo goor als de pest (smaken naar anijs, maar alles beats die metaalsmaak toch ). Je kan ze halen bij de AH, zit iets van 250% ADH aan ijzer in. Misschien is dat wat?

Ik zal vanavond even kijken wat voor merk het is, als je wilt?!

Sorry voor mijn late reactie. Ik durf het niet aan om op mijn werk te fokken en ik ben net pas thuis. Ik ben inderdaad heel erg benieuwd naar het merk.

Ook de rest bedankt voor jullie reacties. Ik ga roosvicee Ferro met sinaasappelsap ook meteen proberen. Ik vind het echt vreselijk vies, maar misschien valt de smaak in combinatie met sinaasappelsap wel mee.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 21:45:51 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_13129493
Karin wat goed zeg! Wat is Iris trouwens een poppie
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 21:13 schreef just me het volgende:
heerlijk hoe jullie zusjes met elkaar omgaan!!
vroeger wilde ik altijd al een zusje, maar als ik dit lees helemáál!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 12 september 2003 @ 22:02:53 #21
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13129976
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 21:45 schreef moussy het volgende:
vroeger wilde ik altijd al een zusje, maar als ik dit lees helemáál!!
Ik ben ook zo blij dat ik een 'grote' zus heb (ze is 2 jaar ouder dan ik), ze was zelfs bij de bevalling van Sterre. Hoe ouder we worden, hoe hechter de band, lijkt het wel
  vrijdag 12 september 2003 @ 22:12:11 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13130215
Jeroen komt vanavond thuis uit z'n werk, duikt de koelkast in om te kijken wat voor lekkere dingen ik voor 't weekend in huis heb gehaald..
Krijg ik de vraag "waarom staan er cashewnoten in de koelkast??? "

ehm.... Hormonen???

Goed zeg, dat Lois morgen al naar huis komt!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 12 september 2003 @ 22:21:35 #23
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_13130495
Heerlijk voor Lois dat ze al naar huis toe mag!
Het is toch het fijnst om lekker samen thuis te genieten van je nieuwe kindje, denk ik zo.

Ik zie dat wij plotseling als derde op het lijstje staan!
Het schiet nu echt op, nog maar 6 weekjes!

pi_13130591
dames, we gaan hartstikke lekker!!!
DANYEL EN THIJS
pi_13131837
Lois! Gefeliciteerd met kleine Iris!

(verder moet ik nog bijlezen.. dusse.... bbs! )

Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')