Ja, gisteren, in Nederland... Een maat van mij heeft 'm gekocht en is 'm aan het invoeren, gisteren was keurings-dag bij RDW, dus mocht hij even rijden. Volgens RDW is het de eerste R33 in Nederland die echt is ingevoerd voor weg-gebruik.
Het is ongelooflijk wat de ~370pk (beetje getuned) in combinatie met 4WD en 4WS met je ingewanden doet. Het is echt een monster, tussenacceleratie en het uit bochten acceleren in waanzinnig... een geweldig mooi geluid van de 6 cylinder met de twee turbo's.
Super... iets mooiers als dit wat op de weg mag kan ik me nauwelijks voorstellen.
Skyline, dat is ook de bolide waar Brian Ow Conner in rijdt in het begin van 2 Fast 2 Furious volgens mij. Die blauw/witte.
Mwah, zo hard ging die niet..........
150 maar ofzo..... (owja mph da's...uhmz...240 kmh)
quote:AAAAAAAARGH, waar, waar, ik ook
Op vrijdag 12 september 2003 08:36 schreef stefimke het volgende:
.... een woord: WOW!Ja, gisteren, in Nederland... Een maat van mij heeft 'm gekocht en is 'm aan het invoeren, gisteren was keurings-dag bij RDW, dus mocht hij even rijden. Volgens RDW is het de eerste R33 in Nederland die echt is ingevoerd voor weg-gebruik.
Het is ongelooflijk wat de ~370pk (beetje getuned) in combinatie met 4WD en 4WS met je ingewanden doet. Het is echt een monster, tussenacceleratie en het uit bochten acceleren in waanzinnig... een geweldig mooi geluid van de 6 cylinder met de twee turbo's.
Super... iets mooiers als dit wat op de weg mag kan ik me nauwelijks voorstellen.
![]()
![]()
quote:Tja dat je ze moet importeren houd sommige mensen een beetje tegen.
Op vrijdag 12 september 2003 08:43 schreef Viper_74 het volgende:
Zozo, klinkt geil. Mag je hiermee gewoon de weg op dan? Dat er niet meer van rondrijden.
quote:Das een R34 Skyline, het model na degene waar de TS het over heeft dus
Op vrijdag 12 september 2003 08:43 schreef Viper_74 het volgende:
Zozo, klinkt geil. Mag je hiermee gewoon de weg op dan? Dat er niet meer van rondrijden.Skyline, dat is ook de bolide waar Brian Ow Conner in rijdt in het begin van 2 Fast 2 Furious volgens mij. Die blauw/witte.
Mwah, zo hard ging die niet..........
150 maar ofzo..... (owja mph
da's...uhmz...240 kmh)
quote:De Skyline in 2F2F is zoals al gezegd de R34 GTR. De R33 is daar de voorloper van, ziet er een tikje ronder uit.
Op vrijdag 12 september 2003 08:43 schreef Viper_74 het volgende:
Zozo, klinkt geil. Mag je hiermee gewoon de weg op dan? Dat er niet meer van rondrijden.Skyline, dat is ook de bolide waar Brian Ow Conner in rijdt in het begin van 2 Fast 2 Furious volgens mij. Die blauw/witte.
Punt is dat je 'm moet invoeren. Direct vanuit Japan schijnt niet te mogen in Nederland, dus vandaar via Engeland. Is een heel gedoe. Moet dan eerst in Engeland goedgekeurd worden, dan hiernaartoe, hier door RDW gekeurd worden, ook heel gedoe, aangezien ze de auto nog niet in hun databases hadden staan. Dus ook voor BPM nogal lastig.
Maarja... als de papieren rond zijn rijd er wel een geweldige machine rond in Nederland. Waar hij woont ga ik niet vertellen, er zat onlangs al bijna een auto bij z'n buurman in de voortuin toen ie de Skyline op de oprit zag staan. Ik denk niet dat hij (en z'n buurman) op prijs zouden stellen als ik het adres zou onthullen.
Erg grappig is dat de snelheidsmeter bij 180kmh (ja, Kmh) ophoud... gekke Jappaners.
Ik ben er na deze korte introductie er wel van overtuigd dat je met heel wat geweld aan moet komen om dit ding eruit te rijden. En al helemaal als het wat bochtiger/natter wordt.
De bovenstaande foto's kloppen inderdaad. Er zit een NISMO front lip op, is erg laag, geen foute stickers, geen overdreven spoilers. Hij is zwart, 18" wit/chroom (klinkt gek, is bloedmooi) velgen.
Toen ik hoorde dat m'n maat 'm ging kopen werd ik al enthousiast en had ik er al hoge verwachtingen van, maar al die verwachtingen zijn alleen maar overtroffen. Dit is echt god op wielen.
quote:Owja
Op vrijdag 12 september 2003 08:44 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
Das een R34 Skyline, het model na degene waar de TS het over heeft dus
L O S E R
Die 34 is natuuurlijk stukken mooier beter vreder vetter geiler superder duurderder etc. dan die 33
Vindt het maar magertjes hoor, koop dan gelijk een echte wagen, die 34 dan. Stumpert
[Dit bericht is gewijzigd door stefimke op 12-09-2003 09:03]
quote:Klopt.. dat is een nadeeltje. Vooral met inhalen, je ziet geen flikker. Voordeel is dan weer dat het inhalen op zich redelijk vlotjes gaat
Op vrijdag 12 september 2003 09:01 schreef DamagedBrain het volgende:
Maar de Skyline wordt toch alleen rechtsgestuurd gemaakt?
Wel vet, de Skyline is zo'n beetje de snelste productiewagen ter wereld.
quote:Tja, dan wordt het toch de Brian O conner school of driving (2f2f) achteruit overal heen, zit je iig aan de goede kant
Op vrijdag 12 september 2003 09:07 schreef zerotolerance het volgende:
Het stuur is niet te verplaatsen. Het motorblok is dusdanig geplaatst dat dit niet mogelijk is.
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 09:12 schreef Viper_74 het volgende:[..]
Tja, dan wordt het toch de Brian O conner school of driving (2f2f) achteruit overal heen, zit je iig aan de goede kant
De beste manier is inderdaad via Engeland. Op die wijze kun je ook tegen bijna lachwekkende prijzen Supras aanschaffen. Nadeel is dat ze het stuur rechts hebben, en ook J-spec zijn (280pk ipv 320, kmteller inderdaad maar tot 180). Kijk maar eens op http://www.japanese-car-imports.co.uk/home.htm .
Maaruh die skyline, is ie al gemod? Heeft hij hem ook in Engeland aangeschaft, en welke kmstand? En wat heeft ie betaald als ik vragen mag (niemand hier kent hem toch )? Japanse auto's zijn vreselijk goedkoop, op die site hierboven wordt ook uitgelegd waarom. Heeft te maken met blokken van 3 jaren en keuringen of zo.
Voor Japanse auto's moet je inderdaad een aparte keuring volgen, omdat er geen Europese typegoedkeuring is.
En nog een leuke vergelijking: skyline vs supra
quote:Absoluut. Ik dacht al dat een Audi Coupe Quattro veel traction had... maar dit slaat echt alles.
Op vrijdag 12 september 2003 09:21 schreef StefanP het volgende:
Geil hoor!
quote:280pk en 180kmh zijn blijkbaar Japanse "regeltjes".
De beste manier is inderdaad via Engeland. Nadeel is dat ze het stuur rechts hebben, en ook J-spec zijn (280pk ipv 320, kmteller inderdaad maar tot 180).
quote:De Skyline is zeker al gemod, hij heeft zeker 350pk, maar de schatting is 370pk, gezien de tweaks die er gedaan zijn. Welke tweaks weet ik zo even niet. Kilometerstand is dacht ik iets van ~26k-km.
Maaruh die skyline, is ie al gemod? Heeft hij hem ook in Engeland aangeschaft, en welke kmstand? En wat heeft ie betaald als ik vragen mag (niemand hier kent hem toch)?
Wat hij ervoor heeft betaald weet ik niet precies, wel ongeveer, maar dat vind ik wat prive info. Bij de Engelse prijs komt natuurlijk nog 't een en ander bij voordat je er hier een NL-kentekenplaatje op kunt schroeven.
quote:Dank voor je vergelijking, zal 't eens gaan lezen als ik wat meer tijd heb.
En nog een leuke vergelijking: skyline vs supra
Trouwens hoe doe je dat met verzekeren, ik bedoel allrisk enzo maar als die gestolen wordt kun je een hele nieuwe gaan invoeren ?
quote:Voor een auto in deze (= perfecte) staat kom je denk ik ergens tussen de 20k-30k euro uit.
Op vrijdag 12 september 2003 09:40 schreef Viper_74 het volgende:
Kun je niet een beetje een schatting geven wat ie in totaal kwijt is voordat ie de auto in nederland na invoer en alles. Misschien voor de geïntresseerde ook wel leuk.Trouwens hoe doe je dat met verzekeren, ik bedoel allrisk enzo maar als die gestolen wordt kun je een hele nieuwe gaan invoeren ?
Hij heeft een zg. "newtimer" verzekering. Hij heeft de auto ook voor "erbij". Je mag een beperkt aantal kilometers rijden per jaar, kosten vallen enorm mee. Ik denk dat er een taxatie-rapport gaat komen wat de waarde van de auto bepaald en daar zal hij wel voor verzekerd worden. Als er dan iets misgaat zal het de bedoeling zijn dat dat bedrag uitgekeerd gaan worden.
Maarehm.... gna... ik geloof dat ik de eerste Fok!er ben die ooit in een (rijdende) Skyline (R33 GTR V-Spec) gezeten heeft
quote:Ik heb er een fototje van, van toen ie nog in Engeland stond.
Op vrijdag 12 september 2003 10:12 schreef StefanP het volgende:
Heb je trouwens foto's van de auto?
quote:Mooi bak zeg, perfecte kleur ook.
Op vrijdag 12 september 2003 10:43 schreef stefimke het volgende:[..]
Ik heb er een fototje van, van toen ie nog in Engeland stond.
[afbeelding]
Probeer hem zover te krijgen dat ik meekomt naar de volgende PTA meet (dus niet de 2e, want dan ben ik er niet hehehe)
quote:Hij is echt supermooi. Toen ik de foto zag had ik ook zoiets van ... "mooie auto!"... maar toen ik 'm gisteren voor het eerst echt zag, ik kwam 'm tegen op weg naar m'n huis.. had ik zoiets van "WUT DUH FUK!?" : zwart, -heel- laag, -heel- breed... echt helemaal top. Kleur kan niet mooier, en god zij dank geen foute sticker en spoilertoestanden, gewoon strak.
Op vrijdag 12 september 2003 11:09 schreef StefanP het volgende:
Damn da's een mooie auto man!Probeer hem zover te krijgen dat ik meekomt naar de volgende PTA meet (dus niet de 2e, want dan ben ik er niet hehehe)
PTA meet zal niet lukken denk ik, maar bij het Japanse Autofestival zal ie zo goed als zeker van de partij zijn.
quote:Inderdaad, hij is zo echt precies goed. Echt bruut.
Op vrijdag 12 september 2003 11:13 schreef stefimke het volgende:[..]
Hij is echt supermooi. Toen ik de foto zag had ik ook zoiets van ... "mooie auto!"... maar toen ik 'm gisteren voor het eerst echt zag, ik kwam 'm tegen op weg naar m'n huis.. had ik zoiets van "WUT DUH FUK!?" : zwart, -heel- laag, -heel- breed... echt helemaal top. Kleur kan niet mooier, en god zij dank geen foute sticker en spoilertoestanden, gewoon strak.
quote:rijdend ja, heb in een R33 en R34 gezeten op beurzen etc.. In een paar jaar wil ik graag ook een R34 hebben
Op vrijdag 12 september 2003 09:56 schreef stefimke het volgende:[..]
Voor een auto in deze (= perfecte) staat kom je denk ik ergens tussen de 20k-30k euro uit.
Hij heeft een zg. "newtimer" verzekering. Hij heeft de auto ook voor "erbij". Je mag een beperkt aantal kilometers rijden per jaar, kosten vallen enorm mee. Ik denk dat er een taxatie-rapport gaat komen wat de waarde van de auto bepaald en daar zal hij wel voor verzekerd worden. Als er dan iets misgaat zal het de bedoeling zijn dat dat bedrag uitgekeerd gaan worden.
Maarehm.... gna... ik geloof dat ik de eerste Fok!er ben die ooit in een (rijdende) Skyline (R33 GTR V-Spec) gezeten heeft
quote:Rijdend is toch net effe wat leuker dan stilstaand op een beurs. De eerste meters heb je nog zoiets van.. is dit het nu? Maar zodra de toerenteller voorbij de 3000rpm is ...
Op vrijdag 12 september 2003 12:50 schreef Thermo het volgende:
rijdend ja, heb in een R33 en R34 gezeten op beurzen etc.. In een paar jaar wil ik graag ook een R34 hebbenMaargoed eerst nog wat studeren en centjes verdienen...
quote:Ja, is dat gevaarlijk.
Op vrijdag 12 september 2003 08:58 schreef th0r het volgende:
god is een nerd, hij zit de hele dag op irc (quakenet)
quote:Nou, zo negatief moet je niet weer denken, dat de stuur rechts is, is te danken aan zijn bijzondere motorconstructie. Oh, ja, het is wel inderdaad een vette wagen, maar niet de snelste productiewagen.
Op vrijdag 12 september 2003 09:01 schreef DamagedBrain het volgende:
Maar de Skyline wordt toch alleen rechtsgestuurd gemaakt?
Wel vet, de Skyline is zo'n beetje de snelste productiewagen ter wereld.
KUTJAPNNERS houden em weer grotendeels voor zichzelf.
En nog aan topicstarter, leuk voor je, zo'n karretje.
quote:Helaas is het niet mijn auto....
Op vrijdag 12 september 2003 13:57 schreef Extremini het volgende:
Oh, ja, het is wel inderdaad een vette wagen, maar niet de snelste productiewagen.En nog aan topicstarter, leuk voor je, zo'n karretje.
Het is ook zeker niet de snelste productiewagen. Maar op de Nederlandse wegen heb je zeer weinig concurrentie. Er zijn best andere snelle auto's maar die zie je amper, en al helemaal niet in combinatie met 4-wielaandrijving en 4-wielsturing.
Enne, heeft de eigenaar al eens eerder in Nederland gereden met een auto met het stuur rechts? Kan anders nog wel eens vies tegenvallen... haal maar eens een vrachtwagen in, hehehe.
Mocht bij de expert van supras.nl blijken dat mijn suup motorisch nog een beetje in goede staat is, dan wordt hij ooit nog getuned... beetje BPU, dan zit ik ook zo op 400pk op de achterwielen Anders doorsparen en er een ander (goed) blok in laten zetten zodat hij ook weer toppie is.
Maaruh kun je geen digitale camera regelen en wat mooie shots maken? Een zwarte skyline is 10x zo mooi als een zilveren of saaie blauwe...
quote:Ik weet het wel dat de auto van je vriend is.
Op vrijdag 12 september 2003 14:06 schreef stefimke het volgende:[..]
Helaas is het niet mijn auto....
Het is ook zeker niet de snelste productiewagen. Maar op de Nederlandse wegen heb je zeer weinig concurrentie. Er zijn best andere snelle auto's maar die zie je amper, en al helemaal niet in combinatie met 4-wielaandrijving en 4-wielsturing.
quote:Hier kan ik maar een ding zeggen. SCHITTEREND!
Op vrijdag 12 september 2003 15:47 schreef stefimke het volgende:
Wat fototjes ((c) Jules):
-afbeeldingen-
Echt een HEEEEL VETTE bak!!
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:22 schreef Extremini het volgende:
Hoeveel heeft dit hem gekost, als ik dat weten mag?
Ziet er ook puntgaaf uit zowel van binnen als van buiten... schoner dan mijn suup eerlijk gezegd, die moet ik eerst nog eens laten spuiten
Maaruh, heeft hij ervaring met stuur-rechts-rijden?
Misschien dat mijn volgende auto over een jaar of 5 ook uit Engeland komt...die Jappen daar zijn heel erg goedkoop vergeleken met de VS/Europese versies. Echt, supras uit 2002 met 20k op de teller voor 20k euro
Bij de weg: wat zijn dat voor merk/type velgen?
Schitterd zeg. Heb wel vaker wat plaatjes/filmpjes opgezocht, maar
hoe deze eruit ziet .
Waar gaat je vriend de service laten doen? Zal wel moeilijk worden aangezien de Nissan garages in NL er niet zo veel van zullen weten en er ook geen Skyline club is naar mijn weten. Voor suups is er een kleine club met hele kundige mensen, maar ik vrees het ergste voor je vriend als er een keer echt iets ernstigs mee mis is (ik hoop het niet).
quote:Volgens je profiel woon je in Utrecht
Op vrijdag 12 september 2003 18:18 schreef blup het volgende:
omfg.
Ik zou voor deze auto een garage ergens huren als ik jou was.. Anders staat hij binnekort in polen.
quote:Hmmm jammer voor jou maar ik vind juist precies andersom
Op vrijdag 12 september 2003 18:27 schreef Oosthoek het volgende:
Stiekem vind ik de skyline en vooral de supra maar overgewaardeerde poormans 'racers'
[Dit bericht is gewijzigd door AcidTrance op 12-09-2003 18:39]
quote:Ach als je geen 100000 euro hebt maar toch een mooie, snelle auto wilt, dan moet je toch wat...
Op vrijdag 12 september 2003 18:27 schreef Oosthoek het volgende:
Stiekem vind ik de skyline en vooral de supra maar overgewaardeerde poormans 'racers'
En een supra of skyline maakt het menig porsche nog moeilijk hoor
quote:~370pk sportwagen met een fenomenale wegligging
Op vrijdag 12 september 2003 16:00 schreef StefanP het volgende:Wat een fokking mooie auto, man. Echt BRUUT BRUUT BRUUT! De meeste mensen zien hem waarschijnlijk aan voor een Mercedes-kloon, niet voor een 300pk sportwagen.
quote:Klopt, hij ziet er als nieuw uit... maar ja, wat wil je met zo'n 21k-km (het waren geen 26k-km maar 21k-km.
Ziet er ook puntgaaf uit zowel van binnen als van buiten...
quote:Nee, niet echt, maar dat komt wel.
Maaruh, heeft hij ervaring met stuur-rechts-rijden?
quote:Rays/Volk Racing
Bij de weg: wat zijn dat voor merk/type velgen?
Hij laat het onderhoud doen bij een Nissan garage. Hij heeft eerst een Nissan 200SX gehad (2 eigenlijk, en daarvoor een Nissan Silvia) dus hij kent die monteur erg goed. Werkplaatshandleidingen heeft ie van de andere kant van de wereld laten overkomen (engelstalig), dus dat loopt allemaal wel los.
Als ik nog aan de rit van gisteren denk kan ik m'n smile van oor-tot-oor niet onderdrukken . Het verandert je kijk op "snelle auto's" wel behoorlijk. Binnenkort als al het papierwerk rond is komen er nog wel meer verhalen en foto's.
*stilte*.... *stilte*.....bakje een bakje snel...
Ik vind een R34 zo veel mooier wilde ik eigenlijk in het eerste bericht typen... maar deze bodykit ...
* Thermo kijkt op spaarrekening.....
Hebben!!!!!!! wat een machtige wagen
Andere stoelen + stuur en hoppa
Prachtig model met deze bodykit en deze kleur!
Dit is weer eens wat anders dan een saaie duitse auto
quote:toch niet in Nederland of wel
Op vrijdag 12 september 2003 22:24 schreef dadra het volgende:
Hele vette wagen!!! Heb er ook eens als bijrijder ingezeten....jummie ^0^
Die kennis van me heeft nu een nieuw blok gekocht voor z'n skyline (R33), 800Pk _0_ Gekocht van een race-team.
Had eerst een 600PK blok. En daarvoor ongeveer de zelfde skyline als op de foto reportage (+- 360Pk).
Machtig mooi gevoel als je er in zit......moeilijk in woorden te beschijven
Dus als je vriend toevallig haast heeft, dan zou ik bidden voor hem.
quote:Dat vroeg ik ook al 2 keer.
Op vrijdag 12 september 2003 22:53 schreef Mr._T-Rex het volgende:
W00t wat een bak. Wat kost zoiets nou??
quote:Zie dit verhaal waarom imported japanese cars goedkoper is.
Op vrijdag 12 september 2003 16:00 schreef StefanP het volgende:
Misschien dat mijn volgende auto over een jaar of 5 ook uit Engeland komt...die Jappen daar zijn heel erg goedkoop vergeleken met de VS/Europese versies. Echt, supras uit 2002 met 20k op de teller voor 20k euro
Why Import?
Japan has the second largest domestic automobile market in the world, with the five premier manufacturers (Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi and Mazda) competing passionately for business through large and far-reaching new and used car networks.
To encourage domestic sales, most automobile models undergo a complete model change every four years with slight front and grill changes every two.
All new Japanese cars are sold with a three-year "shaken" (warranty of fitness) which must be renewed after expiration at an average price of US$1,500. A renewed "shaken" is then valid for 2 years, but must be renewed every two years for the life of the vehicle.
Therefore, most vehicles available on the used market are 3,5,7 and 9 years old as they are commonly traded in or sold by the user when the "shaken" expires. Acquiring vehicles with 6 months or more valid "shaken" boosts the value of the vehicle domestically and conventionally is more costly than cars with no "shaken" left.
Consumers in Japan are required to provide proof of parking space for every vehicle when registering new and used cars. This is compulsory and scrupulously controlled to the extent that in most areas police will physically measure the parking space to ensure it is appropriately sized for the intended vehicle.
Due to acute land shortages in Japan, private parking costs anything from US$100 to $500 a month for those who don't have space at their homes (a majority don't!).
These types of expenditure make two-car households the exception and severely limit the number of cars on the road. All these elements and others (including strict taxes) make new car purchases very appealing to consumers and contribute to sharp depreciation rates on used cars domestically.
It is this very steep depreciation which make used cars in Japan economical
En overgewaardeerd? Pfff, ondergewaardeerd zul je bedoelen.
Een Skyline is geavanceerder als de gemiddelde Ferarri.
Prachtige Auto
quote:Maar die is lelijk.....
Op zaterdag 13 september 2003 04:24 schreef Crashcat het volgende:
Alleen de nieuwe Nissan GT-R Concept krijgt een linkerstuur als ze in productie worden genomen.
quote:Dat is niet waar, je kan een left-hand conversion kit erop laten zetten, dan zit het stuur aan de linkerkant, dit kost 7000,- euro
Op zaterdag 13 september 2003 04:24 schreef Crashcat het volgende:
Ze zijn er helemaal niet met het stuur aan de linkerkant.
Alleen de nieuwe Nissan GT-R Concept krijgt een linkerstuur als ze in productie worden genomen.
Er staat er ook 1 op mobile.de te koop met een left hand conversion, dus het kan wel
quote:Dit is ook niet helemaal waar, er zijn namelijk meerder R32's in nederland en ik weet voor een feit dat er een R33 ingevoerd is, want er staat er 1 in Rotterdam, met een normaal nederlands kenteken.
Op vrijdag 12 september 2003 08:36 schreef stefimke het volgende:
.... een woord: WOW!Ja, gisteren, in Nederland... Een maat van mij heeft 'm gekocht en is 'm aan het invoeren, gisteren was keurings-dag bij RDW, dus mocht hij even rijden. Volgens RDW is het de eerste R33 in Nederland die echt is ingevoerd voor weg-gebruik.
quote:Hier moet ik even iets corrigeren, de Skylines 33 en 34 hebben een speciale motorconstructie waardoor het onmogelijk is wijzigingen te doorbrengen in de positie van de stuur zonder de motor te wijzigen. Dus deze auto's hebben in feite al een lefthand-stuur, maar er zit ook een andere type motor in, dus het is geen echte Skyline meer.
Op zaterdag 13 september 2003 11:39 schreef SinCerEly het volgende:
Dat is niet waar, je kan een left-hand conversion kit erop laten zetten, dan zit het stuur aan de linkerkant, dit kost 7000,- euroEr staat er ook 1 op mobile.de te koop met een left hand conversion, dus het kan wel
quote:Over R32's had ik het niet.
Op zaterdag 13 september 2003 11:41 schreef SinCerEly het volgende:
Dit is ook niet helemaal waar, er zijn namelijk meerder R32's in nederland en ik weet voor een feit dat er een R33 ingevoerd is, want er staat er 1 in Rotterdam, met een normaal nederlands kenteken.
Dit is de -eerste- R33 die in Nederland officieel via RDW ingevoerd is. Punt. Er kunnen er misschien nog wel een of twee meer rondrijden, maar deze zijn dan op een of andere manier gevrijwaard van keuring/bpm regelingen. Dit was in ieder geval volgens RDW de eerste R33 die een officiele RDW invoering heeft ondergaan.
En inderdaad, zoals ook al gezegd, een Skyline met left-hand-drive is geen echte Skyline meer. De hele constructie onder de kap laat dat immers niet toe.
quote:Fijn dat je reageert, kun je nog hierop een antwoord geven?
Op zaterdag 13 september 2003 12:19 schreef stefimke het volgende:[..]
En inderdaad, zoals ook al gezegd, een Skyline met left-hand-drive is geen echte Skyline meer. De hele constructie onder de kap laat dat immers niet toe.
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:22 schreef Extremini het volgende:
Hoeveel heeft dit hem gekost, als ik dat weten mag?
quote:Ik weet het niet precies, en al zou ik het precies weten dan vind ik het niet aan mij om dat hier te publiceren. Je moet in de ordergrootte 20k-30k euro denken om deze ex-Japanse auto vanuit de UK (dus in de UK ook nog niet ingevoerd), naar een NL auto (dus hier ingevoerd, kenteken, BPM en de hele santekraam) te komen.
Op zaterdag 13 september 2003 12:29 schreef Extremini het volgende:
Fijn dat je reageert, kun je nog hierop een antwoord geven?---->"het kostenplaatje"
quote:Bedankt.
Op zaterdag 13 september 2003 13:50 schreef stefimke het volgende:[..]
Ik weet het niet precies, en al zou ik het precies weten dan vind ik het niet aan mij om dat hier te publiceren. Je moet in de ordergrootte 20k-30k euro denken om deze ex-Japanse auto vanuit de UK (dus in de UK ook nog niet ingevoerd), naar een NL auto (dus hier ingevoerd, kenteken, BPM en de hele santekraam) te komen.
quote:Hij heeft de auto niet voor dagelijks gebruik, dus dat scheelt. Onderhoud gaat wel meevallen, hij heeft een engelstalige werkplaatshandleiding en kan via een lokale Nissan-garage aan onderdelen komen, en een monteur die het onderhoud wil gaan doen.
Op zondag 14 september 2003 15:49 schreef Sjoewe het volgende:
Wat een prachtbakmaar je moet er niet aan denken dat je een keer een onderdeel moet vervangen. Er is in Nederland geen enkel bedrijf toegespitst op het onderhoud en niemand die de onderdelen levert.
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:19 schreef stefimke het volgende:[..]
Over R32's had ik het niet.
Dit is de -eerste- R33 die in Nederland officieel via RDW ingevoerd is. Punt. Er kunnen er misschien nog wel een of twee meer rondrijden, maar deze zijn dan op een of andere manier gevrijwaard van keuring/bpm regelingen. Dit was in ieder geval volgens RDW de eerste R33 die een officiele RDW invoering heeft ondergaan.
En inderdaad, zoals ook al gezegd, een Skyline met left-hand-drive is geen echte Skyline meer. De hele constructie onder de kap laat dat immers niet toe.
Dit is 1 van de R33's die op kenteken staat in nederland én is gekeurd bij de RDW. Dus of je bent verkeerd ingelicht óf trek je eigen conclusies.
Een vriend van me kent de eigenaar van de R33 die hier boven staat en er was er ook nog een van de Nissan Cargo directeur (hij is nu weer weg uit Nederland). De R33 is dus bekend bij de RDW.
Er is ook een R34 in Nederland te vinden, een blauwe.
quote:redlijk zeldzaam worden in europa nauwelijks gespot, geloof dat ze wel in GB geleverd worden,... maar de potentie van deze wagens zit nem in opvoeren...enwel tot 1000pk allemaal met een lijn 6 ik zeg V8 zuigt hehe
Op vrijdag 12 september 2003 08:43 schreef Viper_74 het volgende:Skyline, dat is ook de bolide waar Brian Ow Conner in rijdt in het begin van 2 Fast 2 Furious volgens mij. Die blauw/witte.
Mwah, zo hard ging die niet..........
150 maar ofzo..... (owja mph
da's...uhmz...240 kmh)
quote:daarom is er dus internet...en je laat niemand aan zon wagen sleutelen, die maken meer kapot dan ze kunnen maken...voor dat je klaar ben met uitleggen wat je allemaal gedaan hebt weten ze al niet meer waar je het over hebt...
Op zondag 14 september 2003 15:49 schreef Sjoewe het volgende:
Wat een prachtbakmaar je moet er niet aan denken dat je een keer een onderdeel moet vervangen. Er is in Nederland geen enkel bedrijf toegespitst op het onderhoud en niemand die de onderdelen levert.
Ze moesten die dingen ook maar gewoon eens in Europa gaan leveren
er zijn overigens wel meer motoren van r33 is europa die hun weg vinden in alle hande swaps...maar echte skylines...ik zeg daar hebben we GO....
Maar zucht, wat zou ik die wagen graag een keer willen zien!
Maar goed, het is een ultra-brute auto die bij iedereen - en zeker bij mij - een grote smile teweeg brengt
"Life begins when twin turbos kick in!"
quote:Nou, van harte gefeliciteerd met uw aankoop dan maar. Heel autominnend Nederland benijdt u. Dat deel van de bevolking dat dat niet doet kan immers onmogelijk autominnend zijn.
Op zondag 14 september 2003 23:35 schreef Skylinology het volgende:
Hallo allemaal,
Wat een discussie zeg! Even voorstellen: ik ben de eigenaar van de in korte tijd veelbesproken zwarte Skyline R33 GT-R V-spec. Binnen een paar weken komt de auto op kenteken (dus nog even niet rijden, helaas). Overigens, het is niet de RDW, maar de douane die zegt dat er geen andere Skyline rijdt. Dus of de douane heeft de BPM-registratiedatabase niet op orde, of er is geen BPM afgedragen. Ik weet echter dat er minimaal drie R33's in NL zijn (geweest).Maar goed, het is een ultra-brute auto die bij iedereen - en zeker bij mij - een grote smile teweeg brengt
"Life begins when twin turbos kick in!"
En om even een variant op je motto te geven:
"Life begins at 140 mph."
quote:Hi M.! Hij is uber-ultra-bruut!
Op zondag 14 september 2003 23:35 schreef Skylinology het volgende:Maar goed, het is een ultra-brute auto die bij iedereen - en zeker bij mij - een grote smile teweeg brengt
quote:Dit lijkt is zo ongeveer letterlijk een tekst die ik op een ander forum heb geschreven, dus dat is wel grappig om hier weer terug te lezen.
Een vriend van me kent de eigenaar van de R33 die hier boven staat en er was er ook nog een van de Nissan Cargo directeur (hij is nu weer weg uit Nederland). De R33 is dus bekend bij de RDW.
Er is ook een R34 in Nederland te vinden, een blauwe.
Die witte R33 is deze in ieder geval:
en de blauwe R34 is deze, maar die staat niet op kenteken:
Beide foto's zijn door mij genomen trouwens, de beide eigenaren (net zoals de eigenaar van de grijze R33 hierboven) zijn bij mij bekend.
De kans is groot dat als iemand een R33 naar NL heeft gehaald dat die afkomstig is van iemand van de GTROC, dus ik ben wel benieuwd welke het is (foto's werken niet of niet meer).
quote:waar in rotterdam? ik woon der al zo lang maar heb het nog nooit gezien, en trouwens die blauwe r34 die is toch ergens in lelystad ofzo, als een showcar als ik me niet vergis.
Op zaterdag 13 september 2003 11:41 schreef SinCerEly het volgende:[..]
Dit is ook niet helemaal waar, er zijn namelijk meerder R32's in nederland en ik weet voor een feit dat er een R33 ingevoerd is, want er staat er 1 in Rotterdam, met een normaal nederlands kenteken.
quote:Hij staat wel eens bij het bedrijf van de eigenaar op ind. terrein Spaanse Polder.
waar in rotterdam? ik woon der al zo lang maar heb het nog nooit gezien
quote:Nee, niet als je die van hierboven bedoelt in ieder geval. En bij mijn weten is er ook geen andere R34 in Nederland.
en trouwens die blauwe r34 die is toch ergens in lelystad ofzo, als een showcar als ik me niet vergis.
[Dit bericht is gewijzigd door DeFlip op 16-09-2003 14:27]
quote:extreme machines ;-)
Op maandag 15 september 2003 11:01 schreef Stephane het volgende:[..]
Dit lijkt is zo ongeveer letterlijk een tekst die ik op een ander forum heb geschreven, dus dat is wel grappig om hier weer terug te lezen.
Die witte R33 is deze in ieder geval:
[afbeelding]en de blauwe R34 is deze, maar die staat niet op kenteken:
Beide foto's zijn door mij genomen trouwens, de beide eigenaren (net zoals de eigenaar van de grijze R33 hierboven) zijn bij mij bekend.
De kans is groot dat als iemand een R33 naar NL heeft gehaald dat die afkomstig is van iemand van de GTROC, dus ik ben wel benieuwd welke het is (foto's werken niet of niet meer).
quote:What do you think lance...
Op woensdag 17 september 2003 12:22 schreef SinCerEly het volgende:[..]
extreme machines ;-)
"It's a amazing piece of machine"
quote:Extreme machines is een forum waar liefhebbers van .. tsja de naam zegt het al "extreme machines" bij elkaar komen en kunnen praten over het tunen en stylen van hun auto, dus ik was niet een of andere vage dude uit 2f2f aan het quoten
Op woensdag 17 september 2003 12:26 schreef Viper_74 het volgende:[..]
What do you think lance...
"It's a amazing piece of machine"
www.extreme-machines.nl/bbs voor het forum
quote:Dan had je ook een Mazda RX7 of een Toyota Supra kunnen kopen, maar wat jij hebt gedaan is gewoon
Op zondag 14 september 2003 23:35 schreef Skylinology het volgende:"Life begins when twin turbos kick in!"
Tot ziens in de werkelijkheid. Je weet nu waarop je moet letten...
quote:Dankjewel. Voor foto's, kijk hier: http://www.ditismijnauto.nl
Op woensdag 17 september 2003 23:39 schreef D-Devil het volgende:
Ik vind hem echt te gek! Jammer dat de foto's op blz 2 weg waren.
quote:blauwe kan kloppen..is dat niet een 500pk versie (dus tuned), want er is een skyline in NL die sprintrecord heeft op tt-assen circuit (en die had 500pk)?
Op zondag 14 september 2003 18:42 schreef SinCerEly het volgende:[..]
Dit is 1 van de R33's die op kenteken staat in nederland én is gekeurd bij de RDW. Dus of je bent verkeerd ingelicht óf trek je eigen conclusies.
Een vriend van me kent de eigenaar van de R33 die hier boven staat en er was er ook nog een van de Nissan Cargo directeur (hij is nu weer weg uit Nederland). De R33 is dus bekend bij de RDW.
Er is ook een R34 in Nederland te vinden, een blauwe.
*aanbid Skylinology*
Vind de R33 verreweg de mooiste Skyline ooit, de R34 vind ik wat minder. Ik heb een uur terug een R33 gekocht in Gran Turismo 3, telt dat ook?
Maar gefeliciteerd met de aankoop, ik hoop dat ik je bak een keer tegenkom!
quote:*wijst met 1 vinger naar de neus en met de ander naar Party_P
Op donderdag 18 september 2003 23:53 schreef Party_P het volgende:[..]
blauwe kan kloppen..is dat niet een 500pk versie (dus tuned), want er is een skyline in NL die sprintrecord heeft op tt-assen circuit (en die had 500pk)?
quote:Neehee.. hij zelf heeft hem niet, iemand die hij kent heeft hem. Lezen is ook een vak
Op vrijdag 19 september 2003 14:45 schreef MikdawG het volgende:
Oh mijn god! Er is iemand op dit forum met een R33!*aanbid Skylinology*
Vind de R33 verreweg de mooiste Skyline ooit, de R34 vind ik wat minder. Ik heb een uur terug een R33 gekocht in Gran Turismo 3, telt dat ook?
Maar gefeliciteerd met de aankoop, ik hoop dat ik je bak een keer tegenkom!
Trouwens, weinig concurrentie qua auto's bedoel je zeker, want gemiddelde motor kan ie toch niet bijhouden
[edit]
Vergis is me nou of lijkt het zo op de foto`s dat die R33 LANG is ?!
En Skylinology, ga je je aanmelden bij Extreme Machines ? ik zit ook op dat forum.. laatst is er nog een meeting geweest. MIsschien wel erg leuk om je aan te melden, met iedereen te praten... 99% van de leden zijn in het bezit van een Impreza, of Evo, enz enz...
Aanradertje !! bekijk het maar eens http://www.extreme-machines.nl/bbs
[Dit bericht is gewijzigd door Predemius op 23-09-2003 15:02]
quote:Ik de onduidelijkheid even opklaren:
Op dinsdag 23 september 2003 14:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Had het over stefimke... en de user die jij noemt heeft niet gepost op pagina 2.
Ik word wel een beetje moe van het herhaardelijke gevraag hoeveel het heeft gekost. Ik heb al verschillende keren een indicatie geven. Wat boeit het nou wat het heeft kost?
En als je het echt tot op 5000euro nauwkeurig wilt weten ben je niet de juiste persoon om zo'n aankoop aan te gaan. Waarom niet: besef goed dat de auto hierheen krijgen "A" is, en het rijden en rijdend houden "B".
Het is een auto die erg (!!!) leuk is voor "erbij" maar niet voor dagelijks gebruik alsin woon-werk-verkeer, files, boodschappen, Ikea-boekenkast meesleuren, karretje erachter met tuinafval, enz. enz. Waarom niet: verzekering, onderhoud, brandstofverbruik, kans op schade, ....
Laten we het gewoon over mooie Skylines hebben, of de ervaringen van al die andere mensen hier die ooit in een rijdende Skyline gezeten hebben
quote:Ik ga mijn suup anders wel voor dagelijks gebruik gebruiken (
Op dinsdag 23 september 2003 15:07 schreef stefimke het volgende:Het is een auto die erg (!!!) leuk is voor "erbij" maar niet voor dagelijks gebruik alsin woon-werk-verkeer, files, boodschappen, Ikea-boekenkast meesleuren, karretje erachter met tuinafval, enz. enz. Waarom niet: verzekering, onderhoud, brandstofverbruik, kans op schade, ....
Misschien moet ik er maar een klein autootje bij kopen inderdaad, is wel zonde natuurlijk.
Heeft je vriend er al een alarm in laten zetten, en slotbouten?
Ben namelijk nog op zoek naar een dealer die GOED een cliffords alarm weet in te bouwen...
quote:Een aanrader is: http://www.fortuin.nl/carshop/ zijn gecertificeerde inbouwers!!!
Op dinsdag 23 september 2003 15:34 schreef StefanP het volgende:[..]
Ben namelijk nog op zoek naar een dealer die GOED een cliffords alarm weet in te bouwen...
quote:Bij hun hoef je je geen zorgen te maken, werken erg netjes en je krijgt uitgebreid uitleg en instructies!
Op dinsdag 23 september 2003 15:44 schreef StefanP het volgende:
Dank je ThaFreak! Heb al van verschillende kanten gehoord dat je zelfs bij een alarm + inbouw van 1500 euro nog met een knullig uitgevoerde installatie kunt zitten.... en dan hebben we het over cliffords gecertificeerde dealers
quote:Leuk zo'n bak...
Op woensdag 17 september 2003 23:16 schreef Skylinology het volgende:
Bedoeling is weekend en soms een show. Maar ja, zelfbeheersing is soms moeilijk
Maar wat heb je precies 'gemod' dan?
want met een :
front-mounted intercooler,
twin APEX'i luchtfilters,
80 mm twin downpipe
haal je geen 90PK extra hoor
quote:Officieel (Japanse wetgeving) heeft een R33 280 pk. Onofficieel ligt dit zelfs al bij de R32 rond de 300 pk. De R33 heeft ten opzichte van de R32 een aantal motorische wijzigingen ondergaan, wat het vermogen richting 320 pk brengt.
Op dinsdag 23 september 2003 16:59 schreef SolidArt het volgende:[..]
Leuk zo'n bak...
Maar wat heb je precies 'gemod' dan?
want met een :front-mounted intercooler,
twin APEX'i luchtfilters,
80 mm twin downpipehaal je geen 90PK extra hoor
De Blitz NÜR Spec uitlaat op m'n 200SX leverde al meer dan 20 pk op, dus gezien twin turbo's op de zescilinder van de Skyline, welks vermogenscurve pas bij 8200 rpm afzwakt is het bovengenoemde aantal niet onwaarschijnlijk.
Maar ach, laat 't 350 pk zijn, da's nog genoeg om de meesten vier rode achterlichten te laten zien...
En als het niet genoeg is, dan krijgt Godzilla nog wat tuning te slikken, daar is de Skyline, zoals bekend, op gebouwd.
quote:R33 is 4,65 lang en weegt 1600 kilo. Evo is dus wel wat lichtvoetiger, denk ik zo. Overigens, ik zit ook wel eens op Extreme Machines.
Op dinsdag 23 september 2003 14:48 schreef Predemius het volgende:
Supergaaf man !! ik heb zaterdag een ritje meegemaakt in een 320 PK Evo 5... maar ik kan me voorstellen dat zo`n Skyline niet te vergelijken is !! erg gaaf man !![edit]
Vergis is me nou of lijkt het zo op de foto`s dat die R33 LANG is ?!En Skylinology, ga je je aanmelden bij Extreme Machines ? ik zit ook op dat forum.. laatst is er nog een meeting geweest. MIsschien wel erg leuk om je aan te melden, met iedereen te praten... 99% van de leden zijn in het bezit van een Impreza, of Evo, enz enz...
Aanradertje !! bekijk het maar eenshttp://www.extreme-machines.nl/bbs
Note: De uitlaatpijp van je Skyline ligt wel beetje raar bij.
quote:Oohhs & aahhs, wijzen, schrikken, snel opzij gaan, opvallend onopvallend negeren, jaloezie, en van de niet-kenners "kijk wat een uitgebouwde...". Meestal positief dus. Maakt me wel trots maar ik heb de Skyline in de eerste plaats gekocht omdat het al jaren mijn droomauto is, niet als patsersmobiel.
Op dinsdag 23 september 2003 21:04 schreef Extremini het volgende:
Zeg Skylinology, je hebt vast al meegereden in het verkeer, mag ik dan weten hoe iedereen op je auto gereageerd heeft?
En heb je zeker al enkele Impreza's, Golfjes uitgetrokken?Note: De uitlaatpijp van je Skyline ligt wel beetje raar bij.
quote:Ik zou helemaal uit mijn dak gaan als ik zoiets zag.
Op woensdag 24 september 2003 16:27 schreef Skylinology het volgende:[..]
Oohhs & aahhs, wijzen, schrikken, snel opzij gaan, opvallend onopvallend negeren, jaloezie, en van de niet-kenners "kijk wat een uitgebouwde...". Meestal positief dus. Maakt me wel trots maar ik heb de Skyline in de eerste plaats gekocht omdat het al jaren mijn droomauto is, niet als patsersmobiel.
In de paar keer dat-ie op straat is geweest, moesten natuurlijk wat Golfjes VR6 en en BMW coupés me uitdagen. Die eet Godzilla als ontbijt. Ga me in ieder geval niet steeds laten uitdagen, wat daar komen ongelukken van...
De uitlaat heb ik iets verhangen, da's mooier. Heeft wel een schuine tip (N1 style heet dat, geloof ik), dus het hoort zo.
Deze man heeft ook een Skyline, misschien dat je daar wat ideeën kan opdoen voor je eigen Skyline, misschien zwarte velgen proberen? Deze filmpje met Skylines erin is trouwens ook leuk.
Ik vraag me af hoe je hem door RDW hebt geloost, die koplampen leken me een probleem, ik denk dat je dan misschien koplampen van bijvoorbeeld Silvia erin hebt gedaan om hem te laten goedkeuren bij RDW?
Klein tipje, voor als je iets aan uiterlijk van je Skyline wilt veranderen, hier pics voor wat inspiratie.
quote:kloon
Op zondag 19 oktober 2003 14:15 schreef golf6lv12 het volgende:
dus jij verslind elk vr6je??????
en een vr12 dan 3.7 sec
quote:Dat is toch geen VR6 meer?
Op zondag 19 oktober 2003 14:15 schreef golf6lv12 het volgende:
dus jij verslind elk vr6je??????
en een vr12 dan 3.7 sec
quote:Slaap verder peuter.
Op zondag 19 oktober 2003 21:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb er ook een keer in gezeten, maar vond t maar een sloom hok. Kon t er niet warm of koud van krijgen...
quote:Zal zeker wennen zijn ja... mag zeker.
Op zondag 19 oktober 2003 22:12 schreef YoGi_Berra het volgende:
Is het niet wennen dat het stuur aan de andere kant zit?
( Dat mag gewoon toch??)
quote:Nee, dat zit in de R34. Geloof me dat je geen tijd hebt om op een metertje te kijken als de G-krachten wat gaan toenemen. Er zit wel een metertje in wat de aandrijfkracht die naar de voorwielen gaat weergeeft. Normaliter gaat namelijk (bijna?) alle kracht naar de achterwielen, kan ie daar z'n vermogen niet kwijt dan gaan de voorwielen ook meehelpen.
Op zondag 19 oktober 2003 22:15 schreef Sjoewe het volgende:
Heeeft deze versie ook dat kick-ass digitale dashboard met de G-meter d'r op?
quote:Waarom
Op zondag 19 oktober 2003 22:20 schreef stefimke het volgende:
Slaap verder peuter.
quote:Vertel eens precies wat, waar en wanneer je in hebt gezeten want ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat je er niks aan vond. Ik denk zelfs dat een gemiddelde vrouw (no offence women!) het nog indrukwekkend zou vinden.
Op zondag 19 oktober 2003 22:33 schreef Rietvaerder het volgende:
WaaromIk vond er werkelijks niets aan.
[Dit bericht is gewijzigd door stefimke op 19-10-2003 22:36]
quote:Lijkt me sterk. Ik denk dat ie alleen in de zuidelijke helft van Nederland is geweest. Fototjes staan ergens een stukje terug in dit topic.
Op zondag 19 oktober 2003 22:35 schreef Dr.DarkXL het volgende:
... ik zag kleine maand gelden ofzo een skyline rijden in amsterdam .... was het toevallig deze skyline?
quote:Mwah, gewoon het vermogen, had me wel iets anders voorgesteld. Maar ik ben dan ook het vermogen van motoren gewend, zal dat het zijn?
Op zondag 19 oktober 2003 22:35 schreef stefimke het volgende:[..]
Vertel eens precies wat, waar en wanneer je in hebt gezeten want ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat je er niks aan vond. Ik denk zelfs dat een gemiddelde vrouw (no offence women!) het nog indrukwekkend zou vinden.
quote:Ja als je inderdaad alleen een racemotor gewend bent kan ik me voorstellen dat misschien alleen een F1 auto je nog opwindt.
Op zondag 19 oktober 2003 22:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Mwah, gewoon het vermogen, had me wel iets anders voorgesteld. Maar ik ben dan ook het vermogen van motoren gewend, zal dat het zijn?
Maarehm... wat, waar, wanneer, ter gelegenheid waarvan...????
quote:owke, vaag dan rijden er dus nog een aantal anderen rond, ik was iig erg verbaasd
Op zondag 19 oktober 2003 22:37 schreef stefimke het volgende:[..]
Lijkt me sterk. Ik denk dat ie alleen in de zuidelijke helft van Nederland is geweest. Fototjes staan ergens een stukje terug in dit topic.
quote:Tsja... beetje vaag allemaal zo he... Zijn maar een paar van deze auto's in Nederland. Zo'n beetje de natte droom van elke autoliefhebber. Jij zegt dat je erin hebt gezeten en zeikt 'm compleet af. Vind je het erg als ik er niet zo veel van geloof?
Op zondag 19 oktober 2003 22:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Contacten bij Nissan Nederlandk Zeg er niet teveel over...
Zeik m niet af. Zeg alleen dat ik er meer van had verwacht, wegligging was wel ok enzo. Maar vermogen vond ik maar niks.
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-10-2003 22:57]
quote:30 pk is idd nogal een vermogen ja .... WED maar dat als jij OOIT in zo'n auto zit je wel een strakke plasser krijgt ...
Op zondag 19 oktober 2003 22:40 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Mwah, gewoon het vermogen, had me wel iets anders voorgesteld. Maar ik ben dan ook het vermogen van motoren gewend, zal dat het zijn?
quote:145pk is idd nogal een vermogen, pa heeft FJR1300
Op zondag 19 oktober 2003 22:57 schreef Wimo het volgende:[..]
30 pk is idd nogal een vermogen ja .... WED maar dat als jij OOIT in zo'n auto zit je wel een strakke plasser krijgt ...
quote:Nog zo'n maloot die denkt dat z'n Golf snel is.
Op zondag 19 oktober 2003 14:15 schreef golf6lv12 het volgende:
dus jij verslind elk vr6je??????
en een vr12 dan 3.7 sec
Echt super die Skyline. (Ok, een R34 staat altijd nog bovenaan mijn lijstje van mooie auto's, maar een R33 staat er net onder. (Net onder een 300ZX ;-)))
Wat is nou het gemiddelde gebruik van een Skyline?
En wat doe je nu als je onderdelen nodig hebt of iets dergelijks?
Mijn broer zit er ook over te denken om over een jaar of 2 een Skyline te importeren. (En ja, hij weet hoe moeilijk dat is en ja hij heeft het geld er ook voor ;-))
quote:En toch is een 1995 McLaren F1 LM snel zat ook voor iemand die motoren snel vind. Een motor zit misschien ook wel in 2.9 op de honderd, en als je een beetje pech hebt met zo'n geval lig je dan lekker op je rug, wat je met ruim 700Pk niet zal gebeuren in een auto.
Op zondag 19 oktober 2003 22:58 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
145pk is idd nogal een vermogen, pa heeft FJR1300
En geregeld circuit rijden..
Kan de eigenaar ons allemaal niet effe blij maken met het opnoemen van de prijs?
Gewoon wat het invoeren heeft gekost en wat je uiteindelijk voor alles hebt betaald.
Ook vanwaar je het hebt geregld etc..Dat is toch niet zo prive?
quote:Voor de zoveelste keer: Wat boeit dat nou? Er is al vaak genoeg gezegd dat je moet denken aan 20-30k euro, afhankelijk van de staat van de auto. Aangezien deze in nagenoeg perfecte conditie is zal hij waarschijnlijk dichter bij de 30k dan bij de 20k zitten. Maar echt, als je dit op de 5000 euro nauwkeurig wilt weten is het gewoon niet interessant voor jou.
Op maandag 20 oktober 2003 14:42 schreef aakab het volgende:
Kan de eigenaar ons allemaal niet effe blij maken met het opnoemen van de prijs?
Gewoon wat het invoeren heeft gekost en wat je uiteindelijk voor alles hebt betaald.Ook vanwaar je het hebt geregld etc..Dat is toch niet zo prive?
quote:Misschien...heel misschien zijn er mensen die ook wel zo een ding willen halen en dan jaren gaan sparen ofzo...wel handig toch als je weet wat je moet sparen?
Op maandag 20 oktober 2003 15:01 schreef stefimke het volgende:[..]
Voor de zoveelste keer: Wat boeit dat nou?
quote:Hoezo is het dan opeens niet interessant voor mij? Kan jij dat zo over het internet voelen? knap
Er is al vaak genoeg gezegd dat je moet denken aan 20-30k euro, afhankelijk van de staat van de auto. Aangezien deze in nagenoeg perfecte conditie is zal hij waarschijnlijk dichter bij de 30k dan bij de 20k zitten. Maar echt, als je dit op de 5000 euro nauwkeurig wilt weten is het gewoon niet interessant voor jou.
quote:Waar laat ik nou merken dat ik denk dat het alleen maar invoerkosten enz zijn? O ja leuk zo een band...tja
Denk je nou echt dat je er met aanschaf- en invoerkosten bent met zo'n auto? Dan begint het pas. Onderhoud, belasting, verzekering, benzine, ...... 1 band kost al ~275 euro!
Hm en ben jij de eigenaar? nee...dus uhh was niet voor jou bedoeld makker...
Auto: 28000 euro
BPM: 4000 euro
Douanerecht: 3000 euro
Transport: 600 euro
Aanpassen aan de voertuig eisen hier, grote beurt: 1500 euro
Verplicht klasse 3 alarm: 1000 euro
RDW keuring, tenaamstelling e.a. onzinnig gedoe: 500 euro
Reken maar op zo'n 40k euro dus.
Dan ben je er nog niet:
Verzekering all risk voor een 300pk auto: 300+ euro p.m.
Benzine '98 bij gemiddeld verbruik 1op 7 en 10000km per jaar: +-1700 euro p.j.
Wegenbelasting in een van de zwaarste klassen: +- 550 euro op p.j.
Onderdelen + onderhoud: wil je niet weten
En ik kan het inmiddels weten
quote:Dank naamgenoot!
Op maandag 20 oktober 2003 16:48 schreef StefanP het volgende:
Idd, gewoon zelf gaan zoeken. Handig toch dat Internet!
....
Reken maar op zo'n 40k euro dus.Dan ben je er nog niet:
Verzekering .... Benzine .... Wegenbelasting ....Onderdelen + onderhoud: wil je niet weten
Alsof er een Skyline R33 V-Spec uit 1995 een vaste cataloguswaarde heeft ofzo... duh. Hebben *totaal* geen idee wat erbij komt kijken om zo'n auto hier te krijgen. Alsof dat effe op een "bestel" knop drukken is en dat ze 'm dan 3 dagen later op je oprit komen afleveren.
Het is dan wel een Honda meeting maar een Skyline mag er altijd bij. Maar ik ben dan uiteraard aanwezig.
tot dan
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 20-10-2003 18:48]
quote:Honda Meeting, klopt, hij komt echter op 2 November
Op maandag 20 oktober 2003 18:12 schreef jacco het volgende:
Hoorde net dat deze auto ook naar Asten komt op 5 november.
quote:Ja klopt idd. Vergiste me in de dates
Op maandag 20 oktober 2003 18:45 schreef stefimke het volgende:[..]
Honda Meeting, klopt, hij komt echter op 2 November
En ja, als je m'n R33 wilt hebben dan moet je zeker richting 40K euro denken. Gegadigden mogen zich melden. Over een verkoopprijs valt altijd te praten, maar alleen met serieus geïnteresseerden.
Voor degenen die denken dat je met wat surfen op Engelse en Duitse autohandelaar-websites voor een prikkie een Skyline hebt en naar Nederland sleept, ga je gang en koop ofwel een ramp op wielen, of verslik je in het invoertraject.
Als 't goed is ben ik 2 november inderdaad met de Skyline bij het Honda-treffen. C U
Stefimke, je komt toch ook?
quote:Dat was ik inderdaad. Wilde business & entertainment combineren, haha.
Op maandag 20 oktober 2003 18:26 schreef Stoel het volgende:
Vette bak zeg, ik heb hem net in Den Bosch zien rijden. Hij leek er in elk geval verdacht veel op, zelfde velgen. Heb mijn ogen uitgekeken.
quote:Ik ben er ook
Op donderdag 23 oktober 2003 21:05 schreef Skylinology het volgende:
Zo zijn we weer een paar pagina's verder... Leuk dat dit topic zo lang voortwoekert.En ja, als je m'n R33 wilt hebben dan moet je zeker richting 40K euro denken. Gegadigden mogen zich melden. Over een verkoopprijs valt altijd te praten, maar alleen met serieus geïnteresseerden.
Voor degenen die denken dat je met wat surfen op Engelse en Duitse autohandelaar-websites voor een prikkie een Skyline hebt en naar Nederland sleept, ga je gang en koop ofwel een ramp op wielen, of verslik je in het invoertraject.
Als 't goed is ben ik 2 november inderdaad met de Skyline bij het Honda-treffen. C U
![]()
Stefimke, je komt toch ook?
quote:Long time no see, alles goed?
Op donderdag 23 oktober 2003 21:05 schreef Skylinology het volgende:
Als 't goed is ben ik 2 november inderdaad met de Skyline bij het Honda-treffen. C UStefimke, je komt toch ook?
Als het effe kan (dwz: geen shitweer) dan kom ik ook ja. Tinus zal ook wel meegaan. Slang misschien ook met z'n nieuwe pocket-rocket.
quote:Dat word echt lachen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:39 schreef StefanP het volgende:
Ik wacht met spanning af op de eerste vrachtwagen die je op een binnenweggetje moet inhalen....
Ik moet ook zeggen dat ik er weinig van snap.
Hoe kan je nou met je botte hoofd een auto kopen met het stuur rechts.
Tuurlijk die auto is echt bruut , maar dat zijn wel meer auto's maar dan met het stuur aan de goede kant.
Hier ga je je zo ongelooflijk aan ergeren. Echt lekker rijden kan je gewoon niet met die bak hier. Je moet zo goed opletten dat je helemaal niet kan genieten.
Maar goed fietsers kan je in de gaten houden.
Nee ff serieus.
Ik heb wel vrij regelmatig met nederlandse auto in Engeland gereden. Dus qua rijden stuur aan "verkeerde" kant. Tis best te doen. Tis idd wel voorzichtig rijden soms, op andere momenten merk je er niks van.
Zit je bv op snelweg, snellere baan, is het zelfs weer handig.
En bij kruispunten met voorrang vanaf rechts is het ook weer handig.
En bij inhalen is het weer irritant.
Tis effe wennen, je gaat op sommige dingen wat anders rijden. Aanpassen aan situatie, sommige dingen leer je zijn moeilijker nu, andere dingen weer makkelijker.
tEnige is in dit geval dat je bij stuur rechts wel ff moet inwerken, is je versnellingspook. Alles zit hetzelfde, alleen met je linkerarm. Wat ik met stuur rechts allereerste keer deed was dat ik alles in mijn hoofd omdraaide. Dus ik dacht 1 zit dichts bij me, zette prompt die bak in zijn 5. Maar dat kannie inmiddels geheid al lang
kBen wel benieuwd naar zijn verdere ervaringen eigenlijk ! Wattie zoal meemaakt, hoe het rijdt, e.d. Oftie wat van zijn 4wiel sturing merkt e.d. Kan die Skyline dude niet ff weer stukkie schrijven ?
quote:Kan misschien wel zo zijn, maar waarom heeft deze persoon een Skyline gekocht? Misschien omdat hij al heel lang verliefd is op deze auto. En het gewoon het mooiste en coolste gevaarte vind wat op de weg te vinden is. Bij zulke gevoelens voor een auto boeit het je echt niet dat het stuur aan de verkeerde kant zit.
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:59 schreef martnl het volgende:
Tuurlijk die auto is echt bruut , maar dat zijn wel meer auto's maar dan met het stuur aan de goede kant.
Hier ga je je zo ongelooflijk aan ergeren. Echt lekker rijden kan je gewoon niet met die bak hier. Je moet zo goed opletten dat je helemaal niet kan genieten.
Hetzelfde heb ik met een 300ZX en die hoop ik dan ook te kopen zodra ik een vaste baan heb en dus een beetje kan sparen.
Of je moet 30.000 euro MEER willen uitgeven voor een dak en twee extra wielen..
quote:Ja, leuk, veel plezier met je motor.
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus, kortom, wil je een snel vervoersmiddel hebben, koop geen Skyline maar een motor
quote:Dan zout op hier spammert. Start een motor-topic en ga het daar hebben over geweldige motoren en niet hier.
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Spreek voor jezelfIk ga het niet over Skyline's hebben hoor
![]()
calm down m8
quote:Dapper? Buurnan?
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:46 schreef zerrocool het volgende:
jij voelt je zeker wel dapper als buurman van een R33 eigenaar, aan je reply's te lezencalm down m8
quote:Duh? Nee.. hoezo? Zou het misschien kunnen zijn dat ik als topicstarter *iets* meer weet over deze auto dan jij en de rest hier? Heb ik hier ooit gezegd dat de auto van mij is? Ongelooflijk, leer eens lezen.
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:52 schreef Googolplexian het volgende:
-edit- misplaatste opmerking. Stefimke doet idd of 'tie van hem zelf is.
Wat een randdebielen hier zeg. Vinden jullie het gek dat de eigenaar zich hier amper vertoont? Zijn hier uberhaupt moderatoren actief die off-topic discussies de nek om draaien?
quote:Wij letten hier zeker wel op. Maar er is imo geen discussie gaande of een motor nou wel of niet beter is als een skyline. Diegene die erover begint heeft gewoon liever een motor. Het zij zo dat is zijn mening. Maar een discussie zie ik er echt niet in.
Op zaterdag 25 oktober 2003 14:04 schreef stefimke het volgende:[..]
Dapper? Buurnan?
Als je beter had gelezen wist je dat ik in ieder geval niet de buurman ben van de R33 eigenaar. Ik vind het als topicstarter wel niet leuk dat er OF over de kosten van het geheel wordt gepraat OF over motoren. Dat is beide niet relevant en off-topic. Punt. Het is toch totaal niet interessant om in elk topic wat over een snelle auto gaat iemand te hebben die het leuk vind om te vertellen dat zijn motor sneller is? BOEIUH! Motoren in motoren-topics, auto's in auto-topics.
[..]Duh? Nee.. hoezo? Zou het misschien kunnen zijn dat ik als topicstarter *iets* meer weet over deze auto dan jij en de rest hier? Heb ik hier ooit gezegd dat de auto van mij is? Ongelooflijk, leer eens lezen.
Wat een randdebielen hier zeg. Vinden jullie het gek dat de eigenaar zich hier amper vertoont? Zijn hier uberhaupt moderatoren actief die off-topic discussies de nek om draaien?
anyway ... ik wens de eigenaar veel plezier en succes!
quote:Idd, zo'n Skyline is wel leuk hoor, zei ik ook al. Maar ja, ik ben nu eenmaal een motor-fan
Op zaterdag 25 oktober 2003 14:34 schreef jacco het volgende:[..]
Wij letten hier zeker wel op. Maar er is imo geen discussie gaande of een motor nou wel of niet beter is als een skyline. Diegene die erover begint heeft gewoon liever een motor. Het zij zo dat is zijn mening. Maar een discussie zie ik er echt niet in.
quote:Dank voor de leuke reactie!
Op zaterdag 25 oktober 2003 14:38 schreef SinCerEly het volgende:
téveel gezeur in dit topic, en dat terwijl het alleen maar te gek is dat er een skyline bij is in nederland ... en een motor is sneller .. logisch, neemt niet weg dat het admirabel is dat er iemand een skyline importeert en zodoende het de motor-gebruiker nog knap lastig kan maken op de snelweganyway ... ik wens de eigenaar veel plezier en succes!
Inderdaad, een Skyline is in mijn optiek de optimale automobiel. Wat anderen met motoren of andere automerken of -modellen hebben, dat heb ik met Skylines. Dus heb ik er heel wat inspanning in gestoken om mijn droom te realiseren. En die ervaring ga ik in de toekomst misschien wel sociaal en commercieel gebruiken om andere Skyline-fanaten te helpen.
Nee, rechts sturen is niet moeilijk als je een beetje kunt autorijden. Gewoon opletten met inhalen en je niet laten verleiden tot rare stunts. Ja hoor, racemotoren zijn vaak sneller dan sportauto's.
Whatever... een motor is cool, een Skyline ook.
quote:Dat valt mee hoor, er zijn er aardig wat! vooral in ENgeland (waar hij gewoon verkocht werd!) en er zijn er een hoop in Duitsland, al dan niet van in Duitsland gestationeerde amerikanen. Ook in het noorden van Europa rijden er een paar rond, komt denk ik doordat ze daar nóg gekker van 4wd auto's zijn dan hier. De bpm werkt ook een hoop mensen tegen die deze auto willen.
Op maandag 27 oktober 2003 22:50 schreef Sjoewe het volgende:Blijft een beest die Godzilla ! Prachtig! Lijkt me wel erg wennen dat je met je andere hand moet schakelen.
Heb je nu ook nog contact met andere skyline eigenaren in Europa?(zullen er niet al te veel zijn)
Ik ben persoonlijk al meer als een jaar aan het sparen voor een skyline. Ik heb ongeveer nog 1 jaar te gaan dan kan ik een R33 betalen, anders wordt het een mazda RX7 óf Supra. De enige reden dat ik dan geen R33 neem, is omdat het zo vervelend wordt als je bij een parkeergarage staat, of bij de macdonalds enz enz je zit namelijk rechts
Maar goed, dan maar een trip minder naar de Mac zou je zeggen
anyway ... skyline is gewoon te gek, gelukkig is mn vriendin het met me eens, dus sparen we samen
quote:Gewoon er achteruit in rijden
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:18 schreef SinCerEly het volgende:[..]
Maar goed, dan maar een trip minder naar de Mac zou je zeggen
quote:Houd wel rekening met verzekeringspremies van 3-400 euro per maand (all risk is wel zo verstandig met 300pk en geen ervaring met achterwielaandrijving) , en bedragen voor een beurt rondom de 1000 euro
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:18 schreef SinCerEly het volgende:[..]
Ik heb ongeveer nog 1 jaar te gaan dan kan ik een R33 betalen, anders wordt het een mazda RX7 óf Supra.
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 28-10-2003 18:22]
quote:Op het vasteland van Europa is de Skyline relatief zeldzaam. In de UK zijn er uiteraard meer. Maar alleen de R34 is daar tijdelijk officieel geleverd, alle andere Skylines zijn, een paar uitzonderingen daargelaten, grijs ingevoerd. Maar er zijn hier in west-Europa aardig wat Skyline-liefhebbers en -eigenaren, afgaande op de forums.
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:18 schreef SinCerEly het volgende:[..]
Dat valt mee hoor, er zijn er aardig wat! vooral in ENgeland (waar hij gewoon verkocht werd!) en er zijn er een hoop in Duitsland, al dan niet van in Duitsland gestationeerde amerikanen. Ook in het noorden van Europa rijden er een paar rond, komt denk ik doordat ze daar nóg gekker van 4wd auto's zijn dan hier. De bpm werkt ook een hoop mensen tegen die deze auto willen.
Ik ben persoonlijk al meer als een jaar aan het sparen voor een skyline. Ik heb ongeveer nog 1 jaar te gaan dan kan ik een R33 betalen, anders wordt het een mazda RX7 óf Supra. De enige reden dat ik dan geen R33 neem, is omdat het zo vervelend wordt als je bij een parkeergarage staat, of bij de macdonalds enz enz je zit namelijk rechts
Maar goed, dan maar een trip minder naar de Mac zou je zeggen
anyway ... skyline is gewoon te gek, gelukkig is mn vriendin het met me eens, dus sparen we samen
Neem maar contact met me op als je gaat beginnen met de aanschaf, ik kan je vast helpen.
skylinology, weet jij of er in nederland garages zijn die hierin gespecialiseerd zijn?
quote:een gespecialiseerd bedrijf,... Veilside!!! die kan die skilines en supras heeeeeeeeeeeeeeeeeel netjes tunen tot over 1000 paardekrachtjes..
Op woensdag 29 oktober 2003 08:57 schreef th0r het volgende:
ik wil een r-34 vspec II nur importeren na het nieuwe jaar en dan flink laten overtunen hierskylinology, weet jij of er in nederland garages zijn die hierin gespecialiseerd zijn?
quote:ja, maar zitten die in nederland? nee toch
Op woensdag 29 oktober 2003 08:59 schreef robbert_23 het volgende:[..]
een gespecialiseerd bedrijf,... Veilside!!! die kan die skilines en supras heeeeeeeeeeeeeeeeeel netjes tunen tot over 1000 paardekrachtjes..
quote:moet je ff kijken, vielside.com, denk dat het een amerikaans bedrijf is, maar misschien ook in duitsland....
Op woensdag 29 oktober 2003 09:04 schreef th0r het volgende:[..]
ja, maar zitten die in nederland? nee toch
duits bedrijf mag ook trouwens
* Viper® is zeer tevreden met z'n eigen coupé ragbakje..... ja Hyundai ja so focking what
quote:Nee. Er zijn naar mijn weten in Nl. geen tuning garages (chiptuning is dus geen flinke overtuning, dan bedoel ik een andere transmissie, andere tubo's, ander fuel systeem, andere pistons e.d.), je zult het zelf moeten doen of een aantal hobbyisten vinden.
Op woensdag 29 oktober 2003 08:57 schreef th0r het volgende:
ik wil een r-34 vspec II nur importeren na het nieuwe jaar en dan flink laten overtunen hierskylinology, weet jij of er in nederland garages zijn die hierin gespecialiseerd zijn?
ik wil hem volledig laten customizen, speciale lak, ICE, bumpers
gewoon the works zeg maar, geen kosten gespaard
zeg maar zo'n project auto
Zal dit veel gaan gebruiken denk ik.
Kheb ook het hele topic gelezen (lees: niet doorbladeren, nee allemaal gelezen ) en ik het is een genot om in dit topic te neuzen...
Links tegenkomen die ik voorheen niet had gezien...SUPER
(nee kheb nix zinnigs toe te voegen aan dit draadje )
quote:Je moet er wat voor over hebben he ;-)
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:22 schreef StefanP het volgende:[..]
Houd wel rekening met verzekeringspremies van 3-400 euro per maand (all risk is wel zo verstandig met 300pk en geen ervaring met achterwielaandrijving) , en bedragen voor een beurt rondom de 1000 euro
En ik heb al heel wat circuit ervaring met 4wd & rwd, dus dat zit (denk ik) wel goed
Alleen nu wordt het nog kijken of ik kán wachten totdat ik genoeg geld heb voor de skyline, óf dat ik iets minder lang spaar en ik koop een rx-7. Ik ben sowieso gek van de rx-7 omdat ik nu een mazda mx-6 heb en ik vind mazda's op zich al helemaal te gek. Dus alleen daarom zou ik al een rx-7 willen :-)
Ach ik zie het wel ... misschien loop ik over een paar maanden ineens tegen een EVO, die ik dan koop ... heb iets teveel favo auto's, al staat de skyline wel bovenaan
En Stefimke, heeft je vriend al veel met de skyline gereden? Nog anecdotes over gevaarlijke situaties ivm het stuur rechts, of gewoon leuke verhalen? Ben wel benieuwd...
quote:Hey SinCerEly
Op maandag 3 november 2003 15:58 schreef SinCerEly het volgende:[..]
Je moet er wat voor over hebben he ;-)
En ik heb al heel wat circuit ervaring met 4wd & rwd, dus dat zit (denk ik) wel goed
Alleen nu wordt het nog kijken of ik kán wachten totdat ik genoeg geld heb voor de skyline, óf dat ik iets minder lang spaar en ik koop een rx-7. Ik ben sowieso gek van de rx-7 omdat ik nu een mazda mx-6 heb en ik vind mazda's op zich al helemaal te gek. Dus alleen daarom zou ik al een rx-7 willen :-)
Ach ik zie het wel ... misschien loop ik over een paar maanden ineens tegen een EVO, die ik dan koop ... heb iets teveel favo auto's, al staat de skyline wel bovenaan
mja deze "Ricecars" zijn gewoon geweldig
quote:áls ik een rx7 koop dan haal ik hem ook uit duitsland, scheelt zomaar dehelft met de ned. prijs :-) ennuh mobile.de staat zelfs in mn favorieten haha maar bedankt anyway :-)
Op maandag 3 november 2003 21:33 schreef StefanP het volgende:
In Duitsland hebben ze wel wat RX7's te koop... check mobile.de maar eens als je die site nog niet kent!En Stefimke, heeft je vriend al veel met de skyline gereden? Nog anecdotes over gevaarlijke situaties ivm het stuur rechts, of gewoon leuke verhalen? Ben wel benieuwd...
quote:Ik zal 's ff gaan kijken, ik ben al wél lid van de mx6 club, maar kan nooit genoeg lid zijn ;-)
Op dinsdag 4 november 2003 00:05 schreef Gerrit_Mx-3 het volgende:[..]
Hey SinCerEly
Check www.senshispeed.nl eens even. dat is een club voor japanse sportautos. misschien wil je wel lid worden
quote:Deze zit in engeland
Op woensdag 29 oktober 2003 09:08 schreef th0r het volgende:
zit een distributeur in frankrijk
http://www.nemesisperformance.net/thx
quote:JA weet ik dat
Op zaterdag 15 november 2003 17:12 schreef jacco het volgende:[..]
Waarom?
quote:Het lijkt er wel op dat dat bij mij in de buurt is. moet toch maar eens gaan kijken
Op zaterdag 15 november 2003 17:11 schreef ook_gek het volgende:
Deze staat in den haag
wat een ontzettend mooie auto, echt super!
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 19:33 schreef ScheleMakako het volgende:
http://www.automaxx.nl vermeld dat er een Nederlandse Skyline naar het event komt...
En die lijkt sterk op degene waar het topc over is gestart !
dat is idd de R33 van de TS
quote:die r33 is niet van de TS maar van een vriend van de TS
Op zondag 16 november 2003 12:09 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
dat is idd de R33 van de TS
quote:joh
Op zondag 16 november 2003 12:18 schreef DeFlip het volgende:[..]
die r33 is niet van de TS maar van een vriend van de TS
quote:Even wat extra info over deze bak.
Op zaterdag 15 november 2003 17:11 schreef ook_gek het volgende:
Deze staat in den haag
Mocht ik meer weten hoor je het wel.
En deze auto staat nog in de zelfde straat
quote:Dan doe ik er nog even wat info bij
Op maandag 17 november 2003 22:45 schreef ook_gek het volgende:[..]
Even wat extra info over deze bak.
Hij is dus gekocht als schade auto. Iets met de motor is niet helemaal goed. Er kan nog niet mee gereden worden. Ze zijn er nu mee aan het werk. Hij is van iemand uit den haag. en deze auto zal dus in den haag ook blijven. In de zelfde garage staat een chevrolet met schrik niet 600PK dat is ECHTnissan
Mocht ik meer weten hoor je het wel.
En deze auto staat nog in de zelfde straat
Het is "helaas" een GTS uitvoering en dat wil zeggen geen verbrede wielkasten, mindere dikke bumpers, andere gril.. kleinere enkele turbo en geen 4wd.
Dat is dan toch wel een heel stuk minder als de GTR uitvoering
quote:Maar blijft leuk om te hebben. En je kan er heel veel leuke dingen mee doen
Op maandag 17 november 2003 22:56 schreef jacco het volgende:[..]
Dan doe ik er nog even wat info bij
Het is "helaas" een GTS uitvoering en dat wil zeggen geen verbrede wielkasten, mindere dikke bumpers, andere gril.. kleinere enkele turbo en geen 4wd.
Dat is dan toch wel een heel stuk minder als de GTR uitvoering
Je kan niet alles hebben natuurlijk Maar het blijft speciaal
Wat kost zo een model eigelijk?
quote:Dit is het basis model. En ken er geen prijzen van. Van de nieuwe uitvoeringen zijn er alleen prijzen in yens (JP) en in ponden (UK)
Op maandag 17 november 2003 22:59 schreef ook_gek het volgende:[..]
Maar blijft leuk om te hebben. En je kan er heel veel leuke dingen mee doen
Je kan niet alles hebben natuurlijk
Maar het blijft speciaal
Wat kost zo een model eigelijk?
quote:15.000 euro? Zo weinig. Met invoeren er bij?
Op maandag 17 november 2003 23:02 schreef -Muse- het volgende:
deze uitvoering zal denkik net iets over de 15k liggen? (2e hands)
het is geen gt-r... tis enkel een turbo
mja, ik denk dat de prijs net over de 15k ligt zonder invoerkosten en andere bijkomende kosten.
mja, of dat de echte prijs is weet ik neit, ik zal eens wat na vragen..
quote:Graag ben wel benieuwd
Op maandag 17 november 2003 23:24 schreef -Muse- het volgende:
jazeker kan je d'r leuke dingen mee doen, tis natuurlijk ook een superbakmja, ik denk dat de prijs net over de 15k ligt zonder invoerkosten en andere bijkomende kosten.
mja, of dat de echte prijs is weet ik neit, ik zal eens wat na vragen..
Nope, daar had ik voor gepast!
quote:Wie weet hoe veel ervaring hij al heeft met snelle auto,s
Op dinsdag 18 november 2003 14:30 schreef StefanP het volgende:
Dat die gozer er met zulk weer op een circuit mee durft te rijden... slecht weer en een auto die hij waarschijnlijk nog lang niet kent of meester is. En niet verzekerd!Nope, daar had ik voor gepast!
quote:dat is niet de r33 van de TS maar van een vriend van de TS
Op zondag 16 november 2003 12:09 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
dat is idd de R33 van de TS
quote:hij stond toch in de fred, of een straatje erachter als je ff de straatnaam hebt ga ik zo ff een poging wagen om er een glimp van op te vangen hehe
Op maandag 17 november 2003 22:45 schreef ook_gek het volgende:[..]
Even wat extra info over deze bak.
Hij is dus gekocht als schade auto. Iets met de motor is niet helemaal goed. Er kan nog niet mee gereden worden. Ze zijn er nu mee aan het werk. Hij is van iemand uit den haag. en deze auto zal dus in den haag ook blijven. In de zelfde garage staat een chevrolet met schrik niet 600PK dat is ECHTnissan
Mocht ik meer weten hoor je het wel.
En deze auto staat nog in de zelfde straat
quote:Gaaf. Hebben we eindelijk goeie duidelijke foto,s. Kijk ook effe naar de uitlaat
Op dinsdag 18 november 2003 16:18 schreef zerrocool het volgende:
thnx ik denk dat ik zo ff een kijkie ga nemen, neem ik gelijk me cam mee
Hij is mooi he
quote:Weliswaar hetzelfde carosserie als R34, maar geen goede motor (DBRETT26) want het is GT-type, dus GEEN type GTR-R34.
Op dinsdag 18 november 2003 18:30 schreef zerrocool het volgende:
keb helaas niet echt duidelijke pic's omdat het al wat te donker was, errug vroeg donker vandaag btw.
maargoe dhier de pic's:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:klopt. Die was te duur denk ik
Op dinsdag 18 november 2003 19:24 schreef Scepsis het volgende:[..]
Weliswaar hetzelfde carosserie als R34, maar geen goede motor (DBRETT26) want het is GT-type, dus GEEN type GTR-R34.
quote:Maar dat had ik dus ook al gemeld
Op dinsdag 18 november 2003 19:24 schreef Scepsis het volgende:[..]
Weliswaar hetzelfde carosserie als R34, maar geen goede motor (DBRETT26) want het is GT-type, dus GEEN type GTR-R34.
quote:hijs zeker mooi, was wel ff onderweg moet uit wateringen komen (vlakbij berenstijnlaan) dus was ff half uurtje rijden, ook nog ff iets te snel gereden omdat het steeds donkerder werdt en ik wou een beetje normale foto's dus ik volgas kgrrrr met me pug 106 over een drempel toen wa sik ff pissig maar toen ik die R34 zag was alles weer beter
Op dinsdag 18 november 2003 19:16 schreef ook_gek het volgende:
je hebt hem dus gevondenHij is mooi he
quote:Een matige tot redelijke vermogen van 581.0 PK's, enkel, de luchtinlaat op de motorkap hoort daar niet thuis.
Op woensdag 19 november 2003 15:41 schreef ThaFreak het volgende:
http://www.mobile.de/SIDKYc5WKTM-xybAvfyViPGJA-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1069256175A1LsearchPublicCCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A1n-t-vMkMoSm_xsO~BSRA6E18700GSkylineGSKYLINEA0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111128689895&top=1&
quote:Zal de eigenaar wel mooi gevonden hebben of zo.
Op woensdag 19 november 2003 15:58 schreef Scepsis het volgende:[..]
Een matige tot redelijke vermogen van 581.0 PK's, enkel, de luchtinlaat op de motorkap hoort daar niet thuis.
quote:Het is schandalig voor woorden dat er nog steeds Nissan Skyline's GTR-R34 V-Spec II verkocht worden aan bepaalde groepen mensen met betrekkelijk slechte smaak in mijn optiek.
Op woensdag 19 november 2003 16:00 schreef ook_gek het volgende:
Zal de eigenaar wel mooi gevonden hebben of zo.
quote:Over smaak valt niet te twisten.
Op woensdag 19 november 2003 16:04 schreef Scepsis het volgende:[..]
Het is schandalig voor woorden dat er nog steeds Nissan Skyline's GTR-R34 V-Spec II verkocht worden aan bepaalde groepen mensen met betrekkelijk slechte smaak in mijn optiek.
quote:404
Op woensdag 19 november 2003 15:41 schreef ThaFreak het volgende:
http://www.mobile.de/SIDKYc5WKTM-xybAvfyViPGJA-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1069256175A1LsearchPublicCCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A1n-t-vMkMoSm_xsO~BSRA6E18700GSkylineGSKYLINEA0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111128689895&top=1&
quote:Clown
Op woensdag 19 november 2003 15:58 schreef Scepsis het volgende:[..]
Een matige tot redelijke vermogen van 581.0 PK's, enkel, de luchtinlaat op de motorkap hoort daar niet thuis.
"Een matig tot redelijk vermogen"
quote:Meneer Scepsis fietst hoogstwaarschijnlijk en weet dus het verschil tussen 100pk en 500pk niet
Op woensdag 19 november 2003 21:05 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Clown
"Een matig tot redelijk vermogen"
quote:Niet.
Op donderdag 20 november 2003 20:04 schreef StefanP het volgende:[..]
Meneer Scepsis fietst hoogstwaarschijnlijk en weet dus het verschil tussen 100pk en 500pk niet
En het verschil tussen 100 PK's en 500 PK's is 400 PK's.
Je weet volgens mij het verschil tussen een zeepkist en een Toyota suupje niet.
quote:Wat lul JIJ nou weer?
Op zondag 23 november 2003 22:26 schreef Scepsis het volgende:[..]
Niet.
En het verschil tussen 100 PK's en 500 PK's is 400 PK's.
Je weet volgens mij het verschil tussen een zeepkist en een Toyota suupje niet.
Wie begon er nou met het matige/redelijke vermogen van net geen 600 PK
quote:Nope, ten eerste is dit geen GTR maar een 2.5 GTS-t en die in de autoweek is geen R34 maar een R33 van Skylinology.
Op donderdag 25 december 2003 11:41 schreef Mikkie het volgende:
Ik zag trouwens in de Autoweek van deze week dat er volgende week een reportage komt over Blits bezit: Nissan Skyline GTR.Gaat dat over déze GTR dan?
quote:Ik weet niet welke je met "deze" bedoelt, maar de Skyline van het topic-start-bericht komt in dat Autoweek artikel ja.
Op donderdag 25 december 2003 11:41 schreef Mikkie het volgende:
Ik zag trouwens in de Autoweek van deze week dat er volgende week een reportage komt over Blits bezit: Nissan Skyline GTR.Gaat dat over déze GTR dan?
quote:nog nooit van een mclaren F1 en koenigsegg gehoord denk
Op vrijdag 12 september 2003 09:01 schreef DamagedBrain het volgende:
Maar de Skyline wordt toch alleen rechtsgestuurd gemaakt?
Wel vet, de Skyline is zo'n beetje de snelste productiewagen ter wereld.
KUTJAPNNERS houden em weer grotendeels voor zichzelf.
er is meer in de wereld dan de wagens uit F&F hoor!!!
quote:zulke auto's kun je toch niet met mekaar gaan vergelijken.....een sport/race-wagen en een GT
Op vrijdag 26 december 2003 12:06 schreef Furb het volgende:[..]
nog nooit van een mclaren F1 en koenigsegg gehoord denk
er is meer in de wereld dan de wagens uit F&F hoor!!!
quote:Maar een Skyline in Nismo JGTC uitvoering is wel degelijk concurrentie voor een McLaren F1 GTR.
Op vrijdag 26 december 2003 13:57 schreef ThaFreak het volgende:[..]
zulke auto's kun je toch niet met mekaar gaan vergelijken.....een sport/race-wagen en een GT
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |