Blaster 2 wordt binnenkort verwacht... zie hier:
http://www.securityfocus.com/archive/1/337008/2003-09-07/2003-09-13/0
hier:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/?url=/technet/security/bulletin/MS03-039.asp
en hier:
( slapen die gasten in Amerika niet)
quote:Klopt
Op donderdag 11 september 2003 15:45 schreef Pharkus het volgende:
mmmmm je zou toch zeggen dat ms de rpc code sinds de vorige exploit goed onder de loep had genomen..
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:45 schreef Pharkus het volgende:
mmmmm je zou toch zeggen dat ms de rpc code sinds de vorige exploit goed onder de loep had genomen..
quote:heb je het artikel gelezen op de eerste link van de ts?
Op donderdag 11 september 2003 15:54 schreef B03S het volgende:[..]
Ja dat hebben ze dus gedaan, vandaag deze patch
quote:Dus niet door ms ontdekt.... ga zelf je hoofd maar stoten
Credit:
Discovery: Barnaby Jack
Additional Research: Barnaby Jack and Riley Hassell.
naja, 8000 bakkies en een shitload servers hier op me werk zijn vanochtend maar alvast gepatcht
quote:Leuk netwerkverkeer zal dat opgeleverd hebben
Op donderdag 11 september 2003 16:31 schreef Thunk het volgende:
leuk, een patch patchen. zometeen een patch voor de patch van de patchnaja, 8000 bakkies en een shitload servers hier op me werk zijn vanochtend maar alvast gepatcht
quote:gigabit lan, lekker belangrijk
Op donderdag 11 september 2003 16:32 schreef basset het volgende:[..]
Leuk netwerkverkeer zal dat opgeleverd hebben
quote:heheheh
Op donderdag 11 september 2003 16:34 schreef HeatWave het volgende:[..]
gigabit lan, lekker belangrijk
.
quote:GMTA-tje
Op donderdag 11 september 2003 17:09 schreef Lucille het volgende:
Ow leuk, dat wordt dit dus het topic waar we naar kunnen wijzen als er weer 49 topics in paniek over hetzelfde onderwerp worden geopend binnen 2 uur.
ik kreeg vanochtend netjes een melding dat er een update was.. ff installeren en klaar
quote:Ehm, even om verwarrring te voorkomen. RPC is volgens mij toch geen slecht iets of wel? Elke stukje software maakt weleens gebruik van een Remote Procedure Call. Tis alleen dat er een gaatje is gevonden in het windows DCOM-gedeelte en daar moet effe een pleister overheen
Op vrijdag 12 september 2003 13:43 schreef Lucille het volgende:
RPC in titel gezet, zodat we hem makkelijk kunnen terug vinden.
quote:Denk dat MS zelf ook wel het e.e.a onderzocht heeft voordat ze een patch uitbrengen.
Op donderdag 11 september 2003 16:06 schreef Pharkus het volgende:[..]
heb je het artikel gelezen op de eerste link van de ts?
[..]Dus niet door ms ontdekt.... ga zelf je hoofd maar stoten
quote:RPC is inderdaad (op zich) niet slecht, maar de meeste gebruikers herkennen pas dat ze een probleem hebben nadat ze een melding krijgen dat hun RPC service is gecrashed.... nu is het wat makkelijker te herkennen
Op vrijdag 12 september 2003 17:17 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Ehm, even om verwarrring te voorkomen. RPC is volgens mij toch geen slecht iets of wel? Elke stukje software maakt weleens gebruik van een Remote Procedure Call. Tis alleen dat er een gaatje is gevonden in het windows DCOM-gedeelte en daar moet effe een pleister overheen
quote:nadat derden het lek aangetroffen hebben idd
Op vrijdag 12 september 2003 20:31 schreef B03S het volgende:[..]
Denk dat MS zelf ook wel het e.e.a onderzocht heeft voordat ze een patch uitbrengen.
quote:Wat is er zo erg aan het feit dat derden het lek aantroffen, eigenlijk best wel logisch aangezien er veel meer niet MS mensen naar kijken dan MS mensen.
Op vrijdag 12 september 2003 21:48 schreef -mainframe- het volgende:[..]
nadat derden het lek aangetroffen hebben idd
ga nog ff je hoofdstoten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |