abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:02:08 #201
63712 FijneDolfijn
Flipper loves Moby
pi_13201298
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 09:38 schreef sp3c het volgende:
geen troepenmacht dus

un observers zijn wel ff iets anders, voor een troepenmacht is toestemming van beide partijen nodig

Het is een eerste stap naar troepenmacht. Men noemt het expres Observers Force, dus dan weet je wel waar het in de praktijk op neerkomt en wat men eigenlijk bedoeld. De term "UN Security Forces" lag alleen helemaal gevoelig voor Israel, want dat is een regelrechte afkeuring van hun politiek, vandaar de nuance...

Israel's politieke machten denken namenlijk werkelijk dat ze alles goed doen daar in al hun bottigheid. Maar eerst observeren, en indien nodig dan uitbreiden richting troepenmacht als het geweld aanblijft was natuurlijk het plan voor die resoluties. Bovendien kan de controle op wat daar gebeurt toenemen indien een zgn.'Observe Force' aanwezig is. Uitermate belangrijk om problemen te voorkomen.

quote:
en ik denk niet dat Israel na d at drama met Unifil er nog veel vertrouwen in heeft
Israel heeft eigenlijk niks meer te willen in deze. Zij komen zelf niet uit de impasse en zijn een van de strijdende partijen die geen recht van spreken meer heeft door kansloos beleid.

Die link zegt alles. Het niet kritisch willen zijn en niet willen veroordelen door de VS is funest om Israel gedegen op de vingers te tikken. Waren al die incidenten wel unaniem zonder veto veroordeelt, wordt een troepenmacht vanzelf werkelijkheid als men niet wil luisteren...

Dolfijnen zijn dol-fijne dieren. Het woord zeg het al.
  Moderator dinsdag 16 september 2003 @ 10:34:52 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13201943
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 10:02 schreef FijneDolfijn het volgende:

[..]

Het is een eerste stap naar troepenmacht. Men noemt het expres Observers Force, dus dan weet je wel waar het in de praktijk op neerkomt en wat men eigenlijk bedoeld. De term "UN Security Forces" lag alleen helemaal gevoelig voor Israel, want dat is een regelrechte afkeuring van hun politiek, vandaar de nuance...

Israel's politieke machten denken namenlijk werkelijk dat ze alles goed doen daar in al hun bottigheid. Maar eerst observeren, en indien nodig dan uitbreiden richting troepenmacht als het geweld aanblijft was natuurlijk het plan voor die resoluties. Bovendien kan de controle op wat daar gebeurt toenemen indien een zgn.'Observe Force' aanwezig is. Uitermate belangrijk om problemen te voorkomen.

onzin, er was tot voor kort ook een 'observer force' van de VN in Noord Korea, dat is ook nooit uitgebreid richting een daadwerkelijke troepenmacht.

Observers observeren zaken, dat is alles. Israel wil die figuren niet omdat ze als gijzelaar gebruikt kunnen worden (terroristen schromen ook niet om zich achter vrouwen en kinderen te verstoppen).

quote:
[..]

Israel heeft eigenlijk niks meer te willen in deze. Zij komen zelf niet uit de impasse en zijn een van de strijdende partijen die geen recht van spreken meer heeft door kansloos beleid.

Die link zegt alles. Het niet kritisch willen zijn en niet willen veroordelen door de VS is funest om Israel gedegen op de vingers te tikken. Waren al die incidenten wel unaniem zonder veto veroordeelt, wordt een troepenmacht vanzelf werkelijkheid als men niet wil luisteren...

Waarom moet Israel anders behandelt worden dan de rest van de wereld?

De opstand aldaar is veel minder hevig dan die in zeg Tsjetsjenië of Nepal, waarom worden die niet op de vingers getikt?

je kletst onzin, als er een troepenmacht komt dan komt die er met toestemming van beide landen zoals het altijd is gegaan tenzij er 1 van beiden daadwerkelijk als agressor aangewezen kan worden en dat zie ik eerder bij de palestijnen dan bij de israeli's gebeuren.

die vredesmacht komt er nooit, bovendien zou hij net zoals Unifil grotendeels genegeerd worden.

Zonde van de tijd, het geld en de manschappen van de deelnemende landen, kunnen ze beter een of ander afrikaans conflict op lossen of Mugabe doodschieten oid

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:58:03 #203
63712 FijneDolfijn
Flipper loves Moby
pi_13202504
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 10:02 schreef FijneDolfijn het volgende:

onzin, er was tot voor kort ook een 'observer force' van de VN in Noord Korea, dat is ook nooit uitgebreid richting een daadwerkelijke troepenmacht.

Wat een kutvoorbeeld zeg. N-Korea en veiligheidstroepen is een nonissue. Zij hebben geen conflict met Z-Korea zoals Israel/Palestijnen dat nu hebben. Observers zijn daar voor mensenrechten e.d. gestuurd. Het woord "Force" zegt jou niks? Men heeft het niet over groepje waarnemers in die voorstellen...
quote:
Observers observeren zaken, dat is alles. Israel wil die figuren niet omdat ze als gijzelaar gebruikt kunnen worden (terroristen schromen ook niet om zich achter vrouwen en kinderen te verstoppen).
Wat een waardeloze kutsmoes. Het uitermate geringe gevaar van gijzelaars gebruiken om die vredesmacht tegen te houden. De Palestijnen willen die VN troepen zelf ook hoor, slimmerd.
quote:
Waarom moet Israel anders behandelt worden dan de rest van de wereld?
Duh. Ze hebben nu al een uitzonderingspositie door zich niet te hoeven houden aan de VN resoluties zoals je hebt kunnen lezen. Door de VS.
quote:
De opstand aldaar is veel minder hevig dan die in zeg Tsjetsjenië of Nepal, waarom worden die niet op de vingers getikt?
Daar moeten uiteraard identieke maatregelen getroffen worden.
quote:
je kletst onzin, als er een troepenmacht komt dan komt die er met toestemming van beide landen zoals het altijd is gegaan tenzij er 1 van beiden daadwerkelijk als agressor aangewezen kan worden en dat zie ik eerder bij de palestijnen dan bij de israeli's gebeuren.
Duh. De Palestijnen zijn het met die troepenmacht volledig eens. Er is er maar een van die 2 partijen die het daar niet mee eens zijn : Israel. En de reden waarom is glashelder, men wil geen pottenkijkers en men wil het heft in eigen handen houden. Maar ik vind dus dat Israel reeds geen enkele zeggenschap meer heeft om dit te blokkeren en moet worden verplicht deze troepen toe te laten. En anders wereldboycot. Simpel.
quote:
die vredesmacht komt er nooit, bovendien zou hij net zoals Unifil grotendeels genegeerd worden.
Je bedoeld dat Israel door zou gaan met liquideren van Hamas? Sja, het juist de bedoeling dat dat niet meer gebeurt he. Dat is nu juist 1 deel van het vicieuse probleem, naast Hamas.
quote:
Zonde van de tijd, het geld en de manschappen van de deelnemende landen, kunnen ze beter een of ander afrikaans conflict op lossen of Mugabe doodschieten oid
Ze moeten gewoon overal ingrijpen waar het uit de hand loopt, ongeacht waar of wie. Inclusief Afrika en Israel. VN, veiligheidstroepen die de vrede moeten bevorderen en handhaven...
  Moderator dinsdag 16 september 2003 @ 11:10:11 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13202794
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 10:58 schreef FijneDolfijn het volgende:

[..]

Wat een kutvoorbeeld zeg. N-Korea en veiligheidstroepen is een nonissue. Zij hebben geen conflict met Z-Korea zoals Israel/Palestijnen dat nu hebben. Observers zijn daar voor mensenrechten e.d. gestuurd. Het woord "Force" zegt jou niks? Men heeft het niet over groepje waarnemers in die voorstellen...

Georgië, Angola, Tadzjikistan ... the list goes on and on

daar komen echt geen troepenmachten hoor maar er zijn wel gelimiteerde observer forces.

quote:
[..]

Wat een waardeloze kutsmoes. Het uitermate geringe gevaar van gijzelaars gebruiken om die vredesmacht tegen te houden. De Palestijnen willen die VN troepen zelf ook hoor, slimmerd.

ja tuurlijk willen ze dat ... dan kunnen ze erachter gaan schuilen terwijl ze handgranaten aan het smijten zijn
quote:
[..]

Duh. Ze hebben nu al een uitzonderingspositie door zich niet te hoeven houden aan de VN resoluties zoals je hebt kunnen lezen. Door de VS.

Rusland, China, Nederland, Frankrijk etc. etc. hebben in het verleden ook allemaal VN resoluties naast zich neergelegd
quote:
[..]

Daar moeten uiteraard identieke maatregelen getroffen worden.
[..]

Duh. De Palestijnen zijn het met die troepenmacht volledig eens. Er is er maar een van die 2 partijen die het daar niet mee eens zijn : Israel. En de reden waarom is glashelder, men wil geen pottenkijkers en men wil het heft in eigen handen houden. Maar ik vind dus dat Israel reeds geen enkele zeggenschap meer heeft om dit te blokkeren en moet worden verplicht deze troepen toe te laten. En anders wereldboycot. Simpel.

de reden waarom Israel geen VN troepen wil is idd duidelijk

weet je nog de Yom Kippur oorlog? Israel werd toen door Egypte en Syrië op hun heiligste feestdag tot op het randje van de vernietiging gedwongen.
Waar was Unifil toen? die lagen in de Sinaï woestijn maar die zijn door Egypte naar huis gestuurd toen ze de aanval inzetten.

logisch dat Israel er weinig vertrouwen in heeft

quote:
[..]

Je bedoeld dat Israel door zou gaan met liquideren van Hamas? Sja, het juist de bedoeling dat dat niet meer gebeurt he. Dat is nu juist 1 deel van het vicieuse probleem, naast Hamas.

Israel gaat door met liquideren, kolonisten gaan door met koloniseren, terroristen gaan door met terroriseren etc. etc.

of de VN moet is een keer hard optreden maar dat zie ik niet gebeuren

quote:
[..]

Ze moeten gewoon overal ingrijpen waar het uit de hand loopt, ongeacht waar of wie. Inclusief Afrika en Israel. VN, veiligheidstroepen die de vrede moeten bevorderen en handhaven...

right zie jij het gebeuren?

... en dan vraagtie onder welke steen ik vandaan ben gekomen

pi_13203654
VN troepen om terroristen te gaan beschermen ? gekker moet het niet worden.
  Moderator dinsdag 16 september 2003 @ 11:45:51 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13203745
ik denk dat het vooral de bedoeling is om de vrede te beschermen.

maja ik zie VN troepen nog niet agressief optreden tegen terroristen en Israel ook niet dus die troepenmacht zal er nooit komen.
Misschien als Kofi Annan plaats heeft gemaakt voor een mannelijke secretaris generaal ... maar voorlopig niet

dinsdag 16 september 2003 @ 11:58:01 #207
63712 FijneDolfijn
Flipper loves Moby
pi_13204031
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:10 schreef sp3c het volgende:

Georgië, Angola, Tadzjikistan ... the list goes on and on

daar komen echt geen troepenmachten hoor maar er zijn wel gelimiteerde observer forces.

Je zit een beetje slap te mierenneuken over de term "observer forces", maar in Angola, Georgie en Tadjikistan worden het gewoon ook Security Forces genoemd hoor. Men begint vaak zat met observer forces, en indien nodig wordt dat uitgebreid met "peacekeeping" of "protection forces" zoals ze dat dan zo fijn noemen. Waar het omgaat is dat er een begin gemaakt wordt om beide partijen uit elkaar te houden.
quote:
ja tuurlijk willen ze dat ... dan kunnen ze erachter gaan schuilen terwijl ze handgranaten aan het smijten zijn

Heel irritant, dit soort speculatief-angstige, koppige vredeobstakelende redenaties. Zolang jij geen grootschalig bewijs hebt over grootschalige gijzelingen moet je niet zwetsen en vantevoren denken alles te weten, Jomanda

quote:
Rusland, China, Nederland, Frankrijk etc. etc. hebben in het verleden ook allemaal VN resoluties naast zich neergelegd
Jij bent er zo een die naar andere criminelen wijst en daarmee zegt het zelf ook te mogen doen? Weer zo'n kutargument, het verschuilen achter een ander om iets te gedogen. Wil je er nu wat aan doen, of kick op dat conflict? En denk je dat de lijst van NL'se resolutieschendingen ook zo lang is?

China, Frankrijk en Rusland hebben we het hier niet over. Die deugen zelf ook niet. Maar daarmee Israel vrijpleiten is zwak. Pleit liever ervoor dat iedereen er zich aan moet houden.

quote:
de reden waarom Israel geen VN troepen wil is idd duidelijk

weet je nog de Yom Kippur oorlog? Israel werd toen door Egypte en Syrië op hun heiligste feestdag tot op het randje van de vernietiging gedwongen.
Waar was Unifil toen? die lagen in de Sinaï woestijn maar die zijn door Egypte naar huis gestuurd toen ze de aanval inzetten.

Het zoveelste kutvergelijk. Je lijkt mijn opa wel. Weet je nog 4000 jaar geleden, toen "dat en dat" gebeurde omdat men niet erop voorbereid was en niet helemaal wist wat er speelde.

Verwijs je altijd naar het verre verleden om het heden te verklaren, en daarmee nieuwe mogelijkheden te bagatalsieren omdat je niet van geleerde fouten wil leren ofzo?

quote:
Israel gaat door met liquideren, kolonisten gaan door met koloniseren, terroristen gaan door met terroriseren etc. etc.
of de VN moet is een keer hard optreden maar dat zie ik niet gebeuren
De VN is er niet om hard op te treden, dat hoeft ook helemaal niet hier. Men is er om kemphanen de vuisten te boeien, want alleen als het geweld heen en weer stopt, kan aan de concrete doelen voor de weg naar vrede en de P. Staat gewerkt worden.
quote:
right zie jij het gebeuren?
De hypocrisie van vele landen in de VN is idd een groot probleem. En tevens het bewijs dat die organanisatie op die manier niet functioneert en weinig waarde heeft. Het zijn echter allemaal oplosbare zaken die met de tijd en verandering van politiek gezag waarschijnlijk wat rechter getrokken zouden kunnen worden, mits er op gehamerd wordt...
  dinsdag 16 september 2003 @ 11:58:47 #208
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_13204046
Wat een gezever weer

Israel moet zicht eindelijk terug trekken!! En dan dit
[centraal topic] Israël/Palestina discussie # 35
en dit:

pi_13204241
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef IPdaily het volgende:
Wat een gezever weer

Israel moet zicht eindelijk terug trekken!! En dan dit
en dit:

Dat gaat nogal moeilijk als de Palestijnse Autoriteit de terreurgroepen niet wil aanpakken.
Uiteindelijk kan een internationale troepenmacht daar ook niet eeuwig blijven.
  Moderator dinsdag 16 september 2003 @ 12:09:39 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13204324
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef FijneDolfijn het volgende:

[..]

Je zit een beetje slap te mierenneuken over de term "observer forces", maar in Angola, Georgie en Tadjikistan worden het gewoon ook Security Forces genoemd hoor. Men begint vaak zat met observer forces, en indien nodig wordt dat uitgebreid met "peacekeeping" of "protection forces" zoals ze dat dan zo fijn noemen. Waar het omgaat is dat er een begin gemaakt wordt om beide partijen uit elkaar te houden.

onzin, het zijn observer forces.

Ze zijn dan wel bewapend maar ze zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van niemand anders dan zichzelf. Enige wat ze doen is goed opletten wat er gebeurt en om de zoveel maanden een rapportje tikken

Noem zelf anders is een voorbeeld

quote:
[..]

Heel irritant, dit soort speculatief-angstige, koppige vredeobstakelende redenaties. Zolang jij geen grootschalig bewijs hebt over grootschalige gijzelingen moet je niet zwetsen en vantevoren denken alles te weten, Jomanda

hoe kan ik nu bewijs geven van iets wat nog niet gebeurt is
ik geef alleen aan dat Israel daar bang voor is en dat die gasten daarom niet toegelaten worden.

Op de Balkan, in tal van voormalige Sovjet republieken gebeurt dit al sinds jaar en dag en niet in de laatste plaats door moslimextremisten de angst lijkt me dus wel degenlijk reeel.

Hoe weet jij zo zeker dat ze dit niet van plan zijn terwijl ze tot nu toe geen enkel middel hebben geschuwd om zoveel mogenlijk mensen (vrouwen en kinderen) om te brengen van het schieten vanuit ziekenwagens tot het verkleden als extremistische jood.

Jij bent minstens even speculatief bezig als mij dus doe ff niet zo bijdehand

quote:
[..]

Jij bent er zo een die naar andere criminelen wijst en daarmee zegt het zelf ook te mogen doen? Weer zo'n kutargument, het verschuilen achter een ander om iets te gedogen. Wil je er nu wat aan doen, of kick op dat conflict? En denk je dat de lijst van NL'se resolutieschendingen ook zo lang is?

China, Frankrijk en Rusland hebben we het hier niet over. Die deugen zelf ook niet. Maar daarmee Israel vrijpleiten is zwak. Pleit liever ervoor dat iedereen er zich aan moet houden.

hey jij bent degene die beweert dat Israel zich door het schenden van die dingen in een uitzonderingspositie bevind, ik geef alleen maar aan van niet.

Ik keur het verder niet goed en ik pleit Israel niet vrij, dat maak jij er van

Die uitzonderingspositie is er iig niet

quote:
[..]

Het zoveelste kutvergelijk. Je lijkt mijn opa wel. Weet je nog 4000 jaar geleden, toen "dat en dat" gebeurde omdat men niet erop voorbereid was en niet helemaal wist wat er speelde.

Verwijs je altijd naar het verre verleden om het heden te verklaren, en daarmee nieuwe mogelijkheden te bagatalsieren omdat je niet van geleerde fouten wil leren ofzo?

ten eerste mag je daar 2 nullen vanaf trekken ten tweede heeft de VN nu niet bepaald laten zien dat het van die fouten heeft geleerd (UNPROFOR, MONUC) dus waarom zou Israel er nu ineens wel vertrouwen in moeten hebben?
quote:
[..]

De VN is er niet om hard op te treden, dat hoeft ook helemaal niet hier. Men is er om kemphanen de vuisten te boeien, want alleen als het geweld heen en weer stopt, kan aan de concrete doelen voor de weg naar vrede en de P. Staat gewerkt worden.
[..]

De hypocrisie van vele landen in de VN is idd een groot probleem. En tevens het bewijs dat die organanisatie op die manier niet functioneert en weinig waarde heeft. Het zijn echter allemaal oplosbare zaken die met de tijd en verandering van politiek gezag waarschijnlijk wat rechter getrokken zouden kunnen worden, mits er op gehamerd wordt...

Zolang de VN niet bereid is om keihard op te treden tegen de strijdende partijen (beide kanten) moet ze zich ver van dit soort conflicten vandaan houden dat heeft Srebrenica wel aangetoond, je maakt het alleen maar erger.
  dinsdag 16 september 2003 @ 12:18:27 #211
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13204526
De VN is een zwak lichaam, dat komt door de constructie ervan. Verwacht er, jammer genoeg, niet te veel van.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator dinsdag 16 september 2003 @ 12:24:18 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13204684
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:18 schreef tvlxd het volgende:
De VN is een zwak lichaam, dat komt door de constructie ervan. Verwacht er, jammer genoeg, niet te veel van.
De VN is een sterk lichaam met een zwakke geest

Veto's moeten weg en heel dat 'niet terugschieten totdat ze je dood hebben geschoten' idee moet ook weg. En er moet contributie komen waarvan missies betaald kunnen worden (deelnemende landen hoeven niet te betalen).

† In Memoriam † dinsdag 16 september 2003 @ 12:24:36 #213
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13204687
Ik vrees dat de discussie hier weinig oplevert. Ten eerste lult iedereen hier langs elkaar heen, ik zie een duidelijke 2-deling. Verder denk ik niet dat we met onze nuchtere hollandse aard ons iets kunnen voorstellen van de mentaliteit daar. Als Duitsland een stukje land zou veroveren dan ging ik toch echt niet mezelf opblazen in een bus met kinderen. Blijft zinloos wat daar gebeurt, van beide kanten. Zolang er niet een krachtig persoon aan beide kanten optreedt en weerstand ook aan eigen zijde de kop indrukt, zal het een slepend conflict blijven totdat het zwaar escaleert en iedereen daar uitgeroeid is. Ik ben er redelijk klaar mee, zoek het uit daar, er zijn nog genoeg andere problemen in de wereld die dichter bij een hoopvolle oplossing zitten.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 16 september 2003 @ 12:28:31 #214
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13204779
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

De VN is een sterk lichaam met een zwakke geest

Veto's moeten weg en heel dat 'niet terugschieten totdat ze je dood hebben geschoten' idee moet ook weg. En er moet contributie komen waarvan missies betaald kunnen worden (deelnemende landen hoeven niet te betalen).

De veto's zitten in het lichaam, net als het aanstellen van landen als Syrië voor het voorzitterschap van de mensenrechtencommissie, of Sudan een democratisch besluit laten nemen in de Veiligheidsraad. Maar dat is allemaal geneuzel om de terminologie.
Ook zie ik het liefst een voortrekken van democratiën.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  dinsdag 16 september 2003 @ 12:39:27 #215
63712 FijneDolfijn
Flipper loves Moby
pi_13205018
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:09 schreef sp3c het volgende:

onzin, het zijn observer forces.

Ze zijn dan wel bewapend maar ze zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van niemand anders dan zichzelf. Enige wat ze doen is goed opletten wat er gebeurt en om de zoveel maanden een rapportje tikken

Noem zelf anders is een voorbeeld

Je wil helemaal offtopic hiermee, leest niet wat ik zeg en praat langs me heen. Even terugkomen op het probleem : de VS heeft als enige 'observer forces' geblokkeerd. En ik stel dat observer forces heel vaak een voorbode op bewapende VN-troepen zijn. Je blijft eromheen draaien, ik wil niet neuzelen over technische VN-termen, ik wil het hebben over oplossingen.
quote:
hoe kan ik nu bewijs geven van iets wat nog niet gebeurt is
ik geef alleen aan dat Israel daar bang voor is en dat die gasten daarom niet toegelaten worden.
Oh ik wist niet dat je spreekt voor Israel, het leek sterk erop dat je voor jezelf sprak...

Nogmaals : jouw gijzelaarsargument is nogal wankel. En angst is een slechte raadgever, dus als woordvoerder van Israel mag je hun dat mede gaan delen.

quote:
Op de Balkan, in tal van voormalige Sovjet republieken gebeurt dit al sinds jaar en dag en niet in de laatste plaats door moslimextremisten de angst lijkt me dus wel degenlijk reeel.
Onvergelijkbaar. Al die problemen worden nl. intussen niet bij de kern aangepakt. Als je alleen VN troepen neerzet zonder aan de kern van het probleem te werken, in dit geval de bezetting, de eigen P. Staat en de veiligheidsgaranties van Israel, dan zal zo'n troepenmacht nooit voldoende zijn nee (in Tsjechenie zie ik ook geen oplossing voor onhankelijkheid). Het gaat om het geheel. Korte termijn (stoppen van geweld en liquidaties) en dan pas de lange termijn, de concrete oplossingen zodat de onderdrukking/bezetting/nerderzettingenirritaties verdwijnen en daarmee Hamas het bestaansrecht uit handen wordt genomen.
quote:
Hoe weet jij zo zeker dat ze dit niet van plan zijn terwijl ze tot nu toe geen enkel middel hebben geschuwd om zoveel mogenlijk mensen (vrouwen en kinderen) om te brengen van het schieten vanuit ziekenwagens tot het verkleden als extremistische jood.
Omdat dit alleen gebeurt vanuit de huidige situatie. Jij lijkt hier zeker te weten dat VN troepen zeker niet werken zoals je hier redeneert. Dat is knap.
quote:
hey jij bent degene die beweert dat Israel zich door het schenden van die dingen in een uitzonderingspositie bevind, ik geef alleen maar aan van niet.
Waar zeg ik dat alleen Israel dit doet?! Ik hou het alleen ontopic, zeuren over Chirac en China doe ik elders.
quote:
Ik keur het verder niet goed en ik pleit Israel niet vrij, dat maak jij er van
Draai er maar omheen. Je suggereerde in ieder geval dat hun het ook mogen doordat anderen zo bezig zijn, je keurt het nu pas af. Zelfs dat eigenlijk niet, je "keurt het niet goed". Dat slappe gedogen.
quote:
ten eerste mag je daar 2 nullen vanaf trekken ten tweede heeft de VN nu niet bepaald laten zien dat het van die fouten heeft geleerd (UNPROFOR, MONUC) dus waarom zou Israel er nu ineens wel vertrouwen in moeten hebben?
Omdat dat onvergelijkbaar is en je altijd vooruit moet blijven kijken, niet naar achteren wijzen.
quote:
Zolang de VN niet bereid is om keihard op te treden tegen de strijdende partijen (beide kanten) moet ze zich ver van dit soort conflicten vandaan houden dat heeft Srebrenica wel aangetoond, je maakt het alleen maar erger.
Srebrenica is alweer totaal onvergelijkbaar als conflict. Daar was een genocide aan de gang, en daar werd onvoldoende en amateuristisch op ingespeeld. En wie van de 2 had daar weinig op met de VN...juist Milo.

Als je het hebt over VN interventie in Israel dan heb je het in dit geval over twee kanten die hun aanwezigheid goedkeuren, mits Israel eindelijk eens kapt met hun koppige gezeik daarover. Dat betekent dan echter ook dat Sharon en Hamas moeten kappen met hun militante gedrag. Of dat lukt, kan niemand beoordelen tot het gebeurt. Feit is : zoals het nu gaat, is het ook bagger.

[Dit bericht is gewijzigd door FijneDolfijn op 16-09-2003 12:45]

pi_13205062
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat gaat nogal moeilijk als de Palestijnse Autoriteit de terreurgroepen niet wil aanpakken.
Uiteindelijk kan een internationale troepenmacht daar ook niet eeuwig blijven.

Zucht, terreurgroepen hoeven niet aangepakt te worden als er geen terreur meer is.

Wat IP Daily in die posts zegt is juist helemaal waar.

Kollosale Anus Klontering.
  Moderator dinsdag 16 september 2003 @ 13:43:22 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13206648
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:39 schreef FijneDolfijn het volgende:

[..]

Je wil helemaal offtopic hiermee, leest niet wat ik zeg en praat langs me heen. Even terugkomen op het probleem : de VS heeft als enige 'observer forces' geblokkeerd. En ik stel dat observer forces heel vaak een voorbode op bewapende VN-troepen zijn. Je blijft eromheen draaien, ik wil niet neuzelen over technische VN-termen, ik wil het hebben over oplossingen.

en ik stel dat dat over het algemeen niet zo is

Observer en peacekeeping forces zijn 2 totaal op zichzelf staande zaken.
Soms draaien ze naast elkaar (Congo) soms draaien ze apart van elkaar maar ze volgen elkaar nooit op.

quote:
[..]

Draai er maar omheen. Je suggereerde in ieder geval dat hun het ook mogen doordat anderen zo bezig zijn, je keurt het nu pas af. Zelfs dat eigenlijk niet, je "keurt het niet goed". Dat slappe gedogen.

wijs maar aan dan
quote:
[..]

Srebrenica is alweer totaal onvergelijkbaar als conflict. Daar was een genocide aan de gang, en daar werd onvoldoende en amateuristisch op ingespeeld. En wie van de 2 had daar weinig op met de VN...juist Milo.

onzin, de strijdende partijen waren de Abih (army bosnia herzegovina) en de krajina republika srpska onder Karadzic beiden hadden 'weinig op' met de VN

Het conflict is wel degenlijk vergelijkbaar, de genocide speelde zich aan beide kanten van de grens af en ze vonden allebei dat het land aan hun toebehoorden. De VN is daar tussen gaan staan met lichte wapens een een pacifistische instelling zoals ze altijd hebben gedaan sinds de Korea kwestie en beide partijen hebben daar misbruik van gemaakt.

logisch dat Israel weinig behoefte heeft aan een dergelijke vredes'macht'

de rest ga ik niet op in want opmerkingen over of ik bv wel of niet de woordvoerder van Israel ben komen mij een beetje onzinnig over en daar ga ik niet over in discussie

pi_13207283
het probleem is dat de sommige palastijen heel Israel willen.
Ook al trekt israel zich terug uit de bezette gebieden. Die palastijnen blijven aanslagen plegen. Hoevaak hebben de israelische militairen zich terug getrokken, na een paar maanden rust is het weer raak. Zolang de palastijnse regering geen garantie kan geven moeten ze die gebieden wel bezetten.
Egypte heeft de garantie gegeven daarom hebben ze hun Suez kanaal en de Sinai vlakte terug gekregen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gotrice op 16-09-2003 14:13]

Being rich and not arrogant is as hard as being poor and not complaining.
  dinsdag 16 september 2003 @ 15:31:31 #219
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_13209873
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:08 schreef Gotrice het volgende:
het probleem is dat de sommige palastijen heel Israel willen.
Ook al trekt israel zich terug uit de bezette gebieden. Die palastijnen blijven aanslagen plegen.
Zoals ik al eerder schreef (blz 1) Als Israel zich (helemaal) terugtrekt, treed het Palestijns bestuur echt wel op tegen extremisten die dan NOG door gaan!!!
quote:
Hoevaak hebben de israelische militairen zich terug getrokken, na een paar maanden rust is het weer raak. Zolang de palastijnse regering geen garantie kan geven moeten ze die gebieden wel bezetten.
Over die garanties moet dan ook duidelijke eventueel gezamelijk afspraken gemaakt worden. Hard optreden tegen extremisten door de palestijnen, VN en Israeli (in die volgorde). [centraal topic] Israël/Palestina discussie # 35

Maar het belangrijkste !!!
Israel heeft zich NOG NOOIT teruggetrokken. Altijd weer die onzin van overdreven pro-israel mensen.

Zijn ooit alle wegversperringen opgeheven???
Zijn ooit alle nederzettingen leeggehaald???
Zijn ze ooit gestopt met preventief terroristen doden???
Hebben ze de hele west bank en gaza ooit verlaten???

NEEN DUS. -> extremisten gaan dus door, en onder dergelijke omstandigheden gaan de palestijnen echt niet zelf ingrijpen.

† In Memoriam † dinsdag 16 september 2003 @ 15:40:28 #220
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13210173
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:31 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder schreef (blz 1) Als Israel zich (helemaal) terugtrekt, treed het Palestijns bestuur echt wel op tegen extremisten die dan NOG door gaan!!!
[..]

Over die garanties moet dan ook duidelijke eventueel gezamelijk afspraken gemaakt worden. Hard optreden tegen extremisten door de palestijnen, VN en Israeli (in die volgorde). [centraal topic] Israël/Palestina discussie # 35

Maar het belangrijkste !!!
Israel heeft zich NOG NOOIT teruggetrokken. Altijd weer die onzin van overdreven pro-israel mensen.

Zijn ooit alle wegversperringen opgeheven???
Zijn ooit alle nederzettingen leeggehaald???
Zijn ze ooit gestopt met preventief terroristen doden???
Hebben ze de hele west bank en gaza ooit verlaten???

NEEN DUS. -> extremisten gaan dus door, en onder dergelijke omstandigheden gaan de palestijnen echt niet zelf ingrijpen.

Huillie, je bent nogal naief: een terrorist is voor zijn leven crimineel, die houdt niet zomaar op. Aan de PLO de taak om eens wat vertrouwen te wekken in de toekomst met een bezettingsvrij gebied. En anders een grote bom erop, je kunt de wereld niet continue blijven vervelen met dit landjepikgezanik.
  dinsdag 16 september 2003 @ 15:48:54 #221
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_13210442
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Huillie, je bent nogal naief: een terrorist is voor zijn leven crimineel, die houdt niet zomaar op. Aan de PLO de taak om eens wat vertrouwen te wekken in de toekomst met een bezettingsvrij gebied. En anders een grote bom erop, je kunt de wereld niet continue blijven vervelen met dit landjepikgezanik.
Zeikerd
De PLO gaat echt geen burgeroorlog riskeren voor een knus palestijnen reservaat. Het vertrouwen moet van beide kanten komen, en Israel kan GEMAKKELIJK vertrouwen wekken door wat nederzettingen te verwijderen.maar als jij vindt dat palestijnen eigenlijk niet bestaan en naar jordanie moeten kan je dat ook METEEN zeggen hoor, zijn we snel uitgepraat
  † In Memoriam † dinsdag 16 september 2003 @ 16:03:46 #222
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13210903
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:48 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Zeikerd
De PLO gaat echt geen burgeroorlog riskeren voor een knus palestijnen reservaat. Het vertrouwen moet van beide kanten komen, en Israel kan GEMAKKELIJK vertrouwen wekken door wat nederzettingen te verwijderen.maar als jij vindt dat palestijnen eigenlijk niet bestaan en naar jordanie moeten kan je dat ook METEEN zeggen hoor, zijn we snel uitgepraat

Ik zeg dat niet, waarom trouwens kleine lettertjes? Je kunt de hele wereld niet continue opzadelen met die lokale problemen. Ze moeten het zelf oplossen, als de wereld zich ermee bemoeit dan loopt het alleen maar uit de hand vroeg of laat. Ze moeten ZELF vrede willen of anders elkaar maar de kop inhakken, ook best. Dat zou misschien wel het beste zijn met zo'n dom volk (aan beide kanten degenen die alleen maar aan hun eigen belang denken en niet eens de moeite nemen om in overzicht te denken en in lange termijn).
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:35:31 #223
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_13211851
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ze moeten ZELF vrede willen of anders elkaar maar de kop inhakken, ook best.
Tja, de "wereld" kan niet veel meer verpesten daar... En beide partijen willen best vrede, maar dan wel over de rug van de ander. En het: "elkaar de kop inhakken" wordt een erg eenzijdige Israelische bezigheid gezien de sterkte verhoudingen, niet echt wenselijk voor de sfeer in de regio...

De "wereld" is er imo gebaat bij dat er eindelijk recht wordt gedaan daar! Eindelijk rust in een strategisch belangrijke regio.

pi_13220545
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:41 schreef Motown het volgende:

[..]

Zucht, terreurgroepen hoeven niet aangepakt te worden als er geen terreur meer is.

Dus Hamas en consorten liggen de wapens neer indien de Palestijnen een eigen Staat hebben??
pi_13221124
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:18 schreef schatje het volgende:

[..]

Dus Hamas en consorten liggen de wapens neer indien de Palestijnen een eigen Staat hebben??

Dan hebben ze geen poot meer om op de staan inderdaad. Geen voedingsbodem/redenen om een aanslag te plegen. Ze zullen wel moeten, als er eenmaal een eigen staat is zullen eventuele aanhangers onder de bevolking geen heil meer zien in Hamas en consorten.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')