quote:In Europa zal het wel meevallen denk ik, ME is hier goed geregeld voor grote protesten enzo. Des te meer chaos op palestijns grondgebied is er te verwachten, in een failliet land waar de veilgheidtroepen sowieso te wensen overlaten en het volk heel nauw betrokken is met deze kwestie en die man. Als je de rapen gaar wil hebben moeten ze hem omleggen, maar ik geloof niet dat ze zo dom zijn.
Op vrijdag 12 september 2003 12:39 schreef Darth-Vader het volgende:
Wat zou het gevolg zijn van een moord op Arafat in Europa? Rellen in de grote steden?
De Arabieren zullen even stennis schoppen, maar na een tijdje zal iedereen het vergeten en ze kunnen Sharon zijn plezier niet afnemen aangezien eens dood altijd dood is ![]()
Als de dag zover is bestel ik een taartje
quote:Ik denk dat een aantal synagoges wel nieuwe ramen kunnen bestellen. En de spreekkoren die voorheen in een stadion te horen waren zul je nu wel op straat gaan horen. Maar verder vind ik het erg moeilijk om te voorspellen wat er kan gaan gebeuren.
Op vrijdag 12 september 2003 12:45 schreef k_a_k het volgende:[..]
In Europa zal het wel meevallen denk ik, ME is hier goed geregeld voor grote protesten enzo. Des te meer chaos op palestijns grondgebied is er te verwachten, in een failliet land waar de veilgheidtroepen sowieso te wensen overlaten en het volk heel nauw betrokken is met deze kwestie en die man. Als je de rapen gaar wil hebben moeten ze hem omleggen, maar ik geloof niet dat ze zo dom zijn.
quote:
De internationale druk op Israël, om af te zien van de verbannig van de Palestijnse leider Arafat, neemt toe. Na de Verenigde Staten en de Europese Unie, keren ook Rusland, China en de Arabische liga zich tegen de mogelijke verbanning van Arafat. Secretaris-generaal Annan van de Verenigde Naties zei dat het "niet wijs" zou zijn.De Europese Commissie betitelde het besluit een "verschrikkelijke fout", met mogelijk ernstige gevolgen voor het Midden-Oosten. De Commissie zegt van plan te zijn, gewoon diplomatiek contact te blijven houden met Arafat als een democratisch gekozen president.
"Israël zal voet bij stuk houden." Dat zei minister Mofaz van Defensie tegen de Amerikaanse ambassadeur Kurtzer. Mofaz zei erbij dat zijn land Arafat al veel eerder had moeten verbannen. Mofaz liet Kurtzer weten dat Israël blijft geloven in de 'routekaart naar vrede', die is opgesteld door de VS ,de VN, de Europese Unie en Rusland.
In Jeruzalem leidde het plan van het Israëlische kabinet tot rellen. Honderden moslims gooide stenen naar joden, die aan het bidden waren bij de Klaagmuur. De Israëlische politie ging de oproer met traangas te lijf.
De onlangs benoemde Palestijnse premier Qurei waarschuwde eerder dat het hele Midden-Oosten zal "ontploffen" als Arafat in ballingschap wordt gestuurd
Eerlijk gezegd denk ik dat Israel stiekem aan het spelen is met iedereen om te testen wat ze ervan vinden. Proefballonnetje. En het lijkt me dus heel sterk dat ze doorgaan met hun plannen.
quote:dat zou stukken verstandiger zijn dan pizza eten in tel aviv
Op vrijdag 12 september 2003 14:15 schreef BAZZA het volgende:Als de dag zover is bestel ik een taartje
quote:bron
Ondanks internationale kritiek, blijft Israël bij zijn besluit om de Palestijnse leider Arafat te verwijderen.
Dat heeft minister van Defensie Mofaz verklaard aan de Amerikaanse generaal Kurtzer. Arafat had al veel eerder verbannen moeten worden, voegde Mofaz eraan toe. Wel blijft Israël geloven in de routekaart naar de vrede, verzekerde Mofaz Kurtzer.De Israëlische premier Sharon besloot donderdag om de Palestijnse leider in beginsel te verbannen. Dat besluit kan op veel internationale kritiek rekenen, en Jeruzalem wacht dan ook nog met het uitvoeren van het plan, dat een reactie is op twee Palestijnse zelfmoordaanslagen eerder deze week.
De Palestijnse president Arafat moet dag en nacht worden beschermd, zo reageerde zijn eigen Fatah-beweging op het nieuws.
quote:Nee, een volledige afsluiting van alles. Communicatie, water, eten, etc.
Op donderdag 11 september 2003 22:02 schreef Strijder het volgende:[..]
Zoiets als de afgelopen tijd, dacht iets meer dan een jaar, bedoel je ?
ofwel ze dealen (onderhandelen) met hem of ze dealen (afschieten) met hem maar simpelweg de klas uit sturen werkt niet ... en ze hadden het niet moeten aankondigen ook nu zit iedereen plannen te maken voor wanneer het zover is
beter gewoon ineens, hup bom erop ... dan valt de hele organisatie in het palestijnse verzet weg en gaan ze als kippen zonder koppen random aanslagen plegen en na verloop van tijd valt de bende uit elkaar (of ze vallen elkaar aan oid) en kan er aan de vrede gedacht worden.
tussen de vrede en de eliminatie van arafat (en evt wat van zijn vertrouwelingen) zullen echter heel veel Israelische burgers omkomen en het is de vraag of het ze dat waard is.
op de lange termijn denk ik iig dat het uitschakelen van arafat een goede zaak is
Ten koste van hoeveel mensenlevens?
ARAFAT MUST DYE = Arafat dient zijn levenshouding te veranderen; hij moet zijn drang tot zelfverering, behaagziek als hij is, weten in te tomen.
Wanneer hem dat niet lukt, laten we hopen dat één van zijn companen zo verstandig is om hem een zachte dood te gunnen ten voordele van de hele mensheid en de Palestijnen in het bijzonder.
[Dit bericht is gewijzigd door machteld op 12-09-2003 20:52]
quote:Dat hangt zoals altijd van de Israeliers af.
Op vrijdag 12 september 2003 20:36 schreef machteld het volgende:
Ten koste van hoeveel mensenlevens?
"To Jerusalem we are going as martyrs in the millions," Arafat told the crowd.
He also recited a passage from the Quran.
The crowd of hundreds held photos of Arafat and chanted: "With our blood and souls we will redeem you."
Arafat answered: "With our blood and souls, we will redeem you Palestine."
dat lijkt me duidelijk ...
Mede dank zij hen is het zover gekomen! Jammer, een gemiste kans.
quote:Wah?
Op vrijdag 12 september 2003 23:12 schreef machteld het volgende:
Hebben die slapswansen van Een Ander Joods Geluid nog wat zinnigs te berde te brengen? De collabarateurs van ARAFAT!!! Al zijn zij zich van geen kwaad bewust, in die zin valt hen weinig kwalijk te nemen.
Ich habe es nicht gewusst.Mede dank zij hen is het zover gekomen! Jammer, een gemiste kans.
quote:?
Op vrijdag 12 september 2003 23:13 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wah?
quote:Ja, dat bedoel ik, wat bedoel je?
Op vrijdag 12 september 2003 23:20 schreef machteld het volgende:[..]
?
Wat bedoel je?
http://www.google.nl/search?q=arafat+corruption&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
77,500 resultaten.
die gozer maar smeken, mijn volk heeft honger enzo, maar het geld dat ie krijgt sluist ie allemaal door naar zijn prive rekeningen en terroristen.
quote:
De zionistische revolutie steunde altijd op twee peilers: die van het rechte pad en van het ethische leidersschap. Geen van die twee bestaat nog. De Israelische natie berust op corruptie en is gegrondvest op onderdrukking en onrecht. Het einde van het zionistische onderneming staat daarmee voor de deur. De kans is groot dat wij de laatste generatie zionisten zijn Er zal wellicht nog een joods staat zijn in het Midden-Oosten maar het zal een ander type zijn, bizar en afstotelijk
quote:Avraham Burg was voorzitter van de Knesseth (1999-2003) en is nu lid van het parlement voor de Arbeiderspartij
We kunnen per dag duizenden raddraaier en aanstichters doden en niets zal worden opgelost, omdat de leiders van onderop komen - uit de bronnen van haat en woede, uit de "infrastructuren" van onrecht en morele corruptie. Als dit alles onvermijdelijk was, van hoger handbeschikt en onveranderlijk was, dan zou ik zwijgen. Maar dingen kunnen anders, en het uitschreeuwen is daarom een morele imperatief.
Luisterde er maar meer Israeliers naar mensen zoals hem. In deze situatie moet ik toch de linkerkant van het politieke spectrum (in Israel) groot gelijk geven! Vrede kan niet groeien onder bezetting!
Israel kan nog lang Palestijnse leiders blijven "afzetten", het zal lang duren voordat ze er een vinden die wel cappituleerd en in een reservaat in "vrede" wil leven...
[Dit bericht is gewijzigd door IPdaily op 13-09-2003 17:00]
quote:
Met andere woorden, de huidige premier belichaamt beide kanten van de vloek: een verdachte persoonlijke moraal en een openlijke minachting voor de wet - gecombineerd met de geweldadigheid van de bezetting en het verpesten van elke kans op vrede. Dit is onze natie, dit zijn onze leiders. De onontkoombare conclusie is, het zionisme is dood.
quote:
Dit is een tijd voor heldere alternatieven. Iedereen die weigert een klare positie in te nemen is feitelijk medeplichtig aan het verval. Het is geen kwestie van Arbeiderspartij versus Likud of rechts tegen links, maar van goed tegen slecht, aanvaarbaar tegen onaanvaardbaar. Er is geen vervangin van de tegering-Sharon nodig maar een visie van hoop, een alternatief voor de verwoesting van het zionisme.
quote:Wat ben jij verstandig geworden de laatste tijd.
Op zaterdag 13 september 2003 18:18 schreef schatje het volgende:
Vrede kan er ook niet komen zolang de Palestijnse Autoriteit geen duidelijk signaal afgeeft als het om het aanpakken van Hamas en consorten gaat.
Bedoel je met 'signaal' ook duidelijke vorderingen?
Zo niet dan heb je het toch nog niet helemaal begrepen.
Arafat is een meester in het afgeven van signalen, zonder substantie wel te verstaan!
[Dit bericht is gewijzigd door machteld op 13-09-2003 18:35]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |