Aangezien t morgen 2 jaar geleden is... waar was jij, wat deed je en van wie hoorde je het?
Om zelf te beginnen:
ik kwam thuis uit school... zette tv aan, vlak na eerste vliegtuig de toren in was gevlogen. Was toen nog niet bekend of het ongeluk was of aanslag. Vanaf dat moment hele dag met open mond voor tv gezeten...
ik hep ze nu wel allemaal gezien
Ook een wolkenkrabber.
quote:en mn newbie-status is weer eens ontdekt
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef Slarioux het volgende:
Dit krijgen we toch niet ieder jaar wéér he?
pleur maar op slot dan als dat nodig is...
Op irc en fok kwam de berichtgeving het snelst op gang.
[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 10-09-2003 18:07]
maar dit is al vaker langsgekomen hoor
Het voltallige personeel van de rabo stond toen naar de tv te kijken.. en wij vroegen ons af wat er dan wel niet zo belangrijk was..
Op dat moment zagen we precies hoe het 2e vliegtuig in de 2e toren boorde.
quote:je MOET niks
Op woensdag 10 september 2003 18:06 schreef FemX het volgende:
moeten we morge zeker de heeele dag naar duco's kjke over wtc en co
Bah
quote:Maarre, ik hoorde het een DJ op de radio zeggen toen ik huiswerk zat te maken. Geloofde er nx van, zette toch maar CNN aan en ja hoor
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef Slarioux het volgende:
Dit krijgen we toch niet ieder jaar wéér he?
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 10-09-2003 18:08]
quote:Noem maar op dan.
Op woensdag 10 september 2003 18:07 schreef JeRa het volgende:
Wat is er nou zo speciaal aan 11 september? Ik ken zo wel honderd andere rampen die veel erger waren, en waar geen enkele fucking hond om geeft. So what?
Gelijk naar de TV op het werk gegaan, en ik zag de 2e er zo invliegen
quote:En het griezelige is dat er nog mensen zijn die denken dat het nog inhoud heeft.
Op woensdag 10 september 2003 18:09 schreef Lovinho het volgende:
Toch niet weer dit topic???
Word een beetjevan dat hele 11-09-2001 gedoe.
quote:Nog nooit is er een ramp met zoveel doden live op de televisie gezien...
Wat is er nou zo speciaal aan 11 september? Ik ken zo wel honderd andere rampen die veel erger waren, en waar geen enkele fucking hond om geeft. So what?
Buiten dat heb je gelijk, er zijn ergere dingen gebeurt... maar bij de aanslag op het WTC was de hele wereld erbij, dat maakt het voor een hoop mensen anders...
quote:reageer dan lekker niet zeikerd !
Op woensdag 10 september 2003 18:09 schreef Lovinho het volgende:
Toch niet weer dit topic???
Word een beetjevan dat hele 11-09-2001 gedoe.
quote:Het feit dat het live was maakt de ramp erger? Het feit dat meer mensen direct konden zien wat er gebeurde, maakt de ramp beter geschikt om bij na te denken?
Op woensdag 10 september 2003 18:10 schreef ChOas het volgende:[..]
Nog nooit is er een ramp met zoveel doden live op de televisie gezien...
Buiten dat heb je gelijk, er zijn ergere dingen gebeurt... maar bij de aanslag op het WTC was de hele wereld erbij, dat maakt het voor een hoop mensen anders...
gelukkig werden we later door het nieuws uit ons lijden verlost door te melden dat het in america was.
phhhheeeewwww we zagen ons leven al aan ons voorbij trekken
maar goed ondanks dat wij geen kleerscheuren is het alsnog geen leuke gebeurtenis
quote:Juist wel. Door je afkeer te laten horen krijgen andere debielen misschien het idee om toch maar niet weeeer zo'n topic te openen.
Op woensdag 10 september 2003 18:10 schreef The-Chosen1 het volgende:[..]
reageer dan lekker niet zeikerd !
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:12 schreef lieverd23 het volgende:
ik was op mijn werk toen wij het op de radio hoorden. maar aangezien we alleen maar world trade center. dus wij dachten dat dit hier in rotterdam was. we stonden genageld aan de grond aangezien dat dus maar een kleine 10 minuten rijden van ons werk was.gelukkig werden we later door het nieuws uit ons lijden verlost door te melden dat het in america was.
phhhheeeewwww we zagen ons leven al aan ons voorbij trekken
maar goed ondanks dat wij geen kleerscheuren is het alsnog geen leuke gebeurtenis
quote:Blijkbaar wel...
Op woensdag 10 september 2003 18:12 schreef JeRa het volgende:[..]
Het feit dat het live was maakt de ramp erger? Het feit dat meer mensen direct konden zien wat er gebeurde, maakt de ramp beter geschikt om bij na te denken?
Mijn ouders weten nog precies waar ze waren op het moment dat Kennedy vermoord werd... was dat een ramp ? ... och niet echt... het is het medium van `live`, binnen een hele korte tijd kunnen volgen DAT er iets gebeurt is wat het speciaal maakt... niet de gebeurtenis zelf...
Ik WEET dat er weinig mensen hier zijn die de ramp in Bhopal kunnen herinneren, of anders de aanslag op de Metro in Japan ? ... staat veel te ver weg... Dichterbij zijn Wacko, en de Bijlmerramp... maar al die doden staan niet in verhouding tot andere rampen die gebeuren...
In antwoord op je vraag: Nee... live rapportage maakt de ramp niet erger, het maakt mensen wel bewuster van wat er gebeurt...
Ik ben het totaal met je eens, er wordt teveel aandacht aan besteed... Maar bekijk het aan de andere kant... JIJ weet ook waar je was toen het gebeurde...
quote:Romantisch
Op woensdag 10 september 2003 18:08 schreef Toeps het volgende:
11 september 2001 was de eerste nacht dat mijn vriendje bij me bleef slapen...
quote:het moet toch een keer afgelopen zijn met deze onzin, of niet?
Op woensdag 10 september 2003 18:10 schreef The-Chosen1 het volgende:[..]
reageer dan lekker niet zeikerd !
Laat ik dan eens een topic openen over " waar was jij met het WK voetbal 2002?"
quote:Klein verschilletje, niet? Het WK duurde wel ff, het moment waarop je hoorde van het WTC is hooguit enkele seconden. En veel schokkender dan een WK.
Op woensdag 10 september 2003 18:19 schreef Lovinho het volgende:Laat ik dan eens een topic openen over " waar was jij met het WK voetbal 2002?"
Ik was in de stad bij de fietsenstalling.... ik wilde net naar huis gaan
quote:Ik heb nog nooit zolang naar CNN gekeken als 2 jaar geleden
Op woensdag 10 september 2003 18:21 schreef Sandyman het volgende:
Ik was op fok! en heb, toen het eerste nieuwsbericht er was, de tv aangezet... En daar tot 10 uur des avonds gezeten...
quote:je snapt het ook werkelijk waar niet he??
Op woensdag 10 september 2003 18:21 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Klein verschilletje, niet? Het WK duurde wel ff, het moment waarop je hoorde van het WTC is hooguit enkele seconden. En veel schokkender dan een WK.
quote:Ja duhuhhh, wat dacht je van bier zuipen popcorn eten en CNN kijken
Waar was je en wat deed je tijdens aanslagen WTC
Ik zette de tv aan, en toen vloog net het 2e vliegtuig naar binnen...
En ik heb mijn account op Fok! aangemaakt op 11-9-2001
quote:En wij maar zeuren op die Marokkanen! Het waren gewoon feestvierende Catalanen
Op woensdag 10 september 2003 18:25 schreef El_Catalan het volgende:
Feest aan het vieren,met de rest van mij famillie 11 september is de catalaanse feestdag
een paar minuten later, lagen bijna alle nieuws sites eruit...
quote:zo zag ik het ook, daarna met heel het werk op de meldkamer staan kijken. Zag je het tweede vliegtuig in full color dolby surround 5.1 DTS op een breedbeeld tv die toren binnenvliegen
Op woensdag 10 september 2003 18:27 schreef Apie74 het volgende:
Liep op m'n werk en zag op een scherm van een collega een foto van een brandende toren op nu.nl. Er stond toen nog op dat er vermoedelijk een sportvliegtuigje naar binnen was gevlogen.een paar minuten later, lagen bijna alle nieuws sites eruit...
Cheers,
Beetje zinloos topic trouwens...
quote:noem er eens 50!
Wat deze ramp zo erg maakt is niet eens het aantal slachtoffers. maar wat er daarna met de wereld gebeurd is.
- bij een aanslag zijn nog nooit zoveel doden tegelijk gevallen.
- Alles was live op de tv te zien, dat maakt toch veel meer indruk
- deze ramp (vergeet de aanslag op het Pentagon en het neergestorte vliegtuig niet) is bewust door mensen veroorzaakt, dat is iets heel anders dan bv een natuurramp waarbij meer slachtoffers vallen.
- deze ramp heeft andere rampen tot gevolg gehad (afghanistan, Irak, Guantanamo Bay bv.)
- Als gewone vredelievende moslim had je een tijd lang (en soms nu nog) geen leven meer in de USA
- Heel veel mensen zijn angstig geworden
- veel bedrijven zijn falliet gegaan
- de scheiding tussen moslim en niet-moslim is nog nooit zo groot geweest (kijk alleen maar eens naar de reacties hier op FOK)
idd: So what, zolang jij maar lekker kunt FOKken hé, dan is er eigenlijk niets aan de hand
quote:Daar vergis je je toch heel erg in vrees ik.
Op woensdag 10 september 2003 18:52 schreef Adfundum het volgende:[..]
noem er eens 50!
Wat deze ramp zo erg maakt is niet eens het aantal slachtoffers. maar wat er daarna met de wereld gebeurd is.
- bij een aanslag zijn nog nooit zoveel doden tegelijk gevallen.
quote:nog een paar jaar wachten tot het volgende WK dan mag jij weer zo'n topic openen
Op woensdag 10 september 2003 18:19 schreef Lovinho het volgende:
Laat ik dan eens een topic openen over " waar was jij met het WK voetbal 2002?"
quote:Als je doelt op Heroshima en Nagasaki heb je gelijk. Dat was naar mijn mening een oorlogsmisdaad van de eerste orde. Als je iets anders bedoelt wil ik graag weten wat. Ik kan het me niet herinneren.
Op woensdag 10 september 2003 18:57 schreef Lovinho het volgende:[..]
Daar vergis je je toch heel erg in vrees ik.
Ik studeerde toen luchtvaart- en ruimtevaarttechniek. En ik had net een hoorcollege over vliegtuigrampen, El-Al boeiengs die in flatgebouwen vlogen enzo. In ene veel gepiep in de collegezaaal, iedereen kreeg smsjes dat er een vliegtuig in de Twin Towers was gevlogen. Toen kwamen er berichten binnen dat er ook iets het pentagon had geraakt en nog een stuk of 8 () vliegtuigen missend waren.
Toen stopte de docent het college maar, ik geloofde het nog niet echt eigenlijk, tot ik langs het conciergehok kwam waar een TV aanstond en ik de torens zag branden. Ben ik op de fiets naar m'n studentenvereniging gegaan en daar verder gekeken.
quote:Idd Hiroshima & Nagasaki, deze 2 bedoelde ik
Op woensdag 10 september 2003 19:06 schreef Adfundum het volgende:[..]
Als je doelt op Heroshima en Nagasaki heb je gelijk. Dat was naar mijn mening een oorlogsmisdaad van de eerste orde. Als je iets anders bedoelt wil ik graag weten wat. Ik kan het me niet herinneren.
ik was aan het rondwandelen door de straten in Rome, toen we plots heel veel volk in een cafetaria naar TV zagen kijken. Wij dachten eerst aan een vroegtijdige voetbalmatch, maar iets bleek minder waar...
quote:Nou dat zal me een romantische nacht geweest zijn....
Op woensdag 10 september 2003 18:08 schreef Toeps het volgende:
11 september 2001 was de eerste nacht dat mijn vriendje bij me bleef slapen...
Maat van me erbij geroepen, nog een tijdje staan kijken...
Vanaf toen was het overal... alle winkels, op de radio in de auto, de MacDonalds op de terugweg. Toen ik thuiskwam tv aangezet en blijven kijken...
Moet je kijken, oow dit is erg help.
Echt helemaal in paniek.
Ik dacht dat er bomaanslagen waren in NL of zow :S of dat er wat bij ons in friesland was gebeurd, of dat de aarde verging ofzow.
Pfffffff toen ik dat zag ja sorry mja.
Ik moest naar de winkel dus ik ben daar ook echt niet voor thuis gebleven.
quote:
Op woensdag 10 september 2003 19:12 schreef Stranger het volgende:
Ik was op mijn werk aan het werk tijdens de eerste, en pauze aan het houden tijdens de tweede het kan/kon me allemaal niet boeien.
quote:Nou dan is er wel een steekje los met je hoor
Op woensdag 10 september 2003 19:12 schreef Stranger het volgende:
Ik was op mijn werk aan het werk tijdens de eerste, en pauze aan het houden tijdens de tweede het kan/kon me allemaal niet boeien.
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:08 schreef Topper_Harley het volgende:
Zat lekker te msne. Hoorde van andere dewd dat het was gebeurt. Tv aangezet om gelukkig nog net op tijd de tweede er live in te zien gaan. Verder hele dag goede tv gezien
en trouwens, als het een ander land was geweest, dan was er veeeeel minder ophef over gemaakt... waar of niet?
... kut amerikanen...
quote:Dat is op zich waar, maar dat was ook een van de redenen waarom ze het juist DAAR gedaan hebben. Ze wilden gewoon zo veel mogelijk "ophef". Want ja, 4 vliegtuigen laten crashen op een onbewoond atol in de stille oceaan, dat boeit niet echt iemand wat natuurlijk
Op donderdag 11 september 2003 14:42 schreef Moredhel het volgende:en trouwens, als het een ander land was geweest, dan was er veeeeel minder ophef over gemaakt... waar of niet?
Ik zat gewoon op school en ik wist er pas iets van rond half 5.
quote:Ligt een beetje lastig, want toen het gebeurde hebben al TV stations het gewoon op herhalen gezet, (neem ik aan) zodat iedereen hier nu stoer kan zeggen, ja zo rond kwart 3 zag ik ze er wel live in zien boren.
Op donderdag 11 september 2003 14:52 schreef hollandse_drop het volgende:
hoe laat sloegen die vliegtuigen ook al weer in ?
kan ik even nagaan of ik die tweede er ook 'live heb zien inboren'
Zou het nl. niet meer weten eigenlijk.
quote:dat vraag ik niet
Op donderdag 11 september 2003 14:55 schreef Toad het volgende:[..]
Ligt een beetje lastig, want toen het gebeurde hebben al TV stations het gewoon op herhalen gezet, (neem ik aan) zodat iedereen hier nu stoer kan zeggen, ja zo rond kwart 3 zag ik ze er wel live in zien boren.
quote:Bij mij ook, ik raak altijd chago wanneer mensen het zeggen om mee te praten
Op donderdag 11 september 2003 15:00 schreef hollandse_drop het volgende:[..]
dat vraag ik niet
ik vroeg om een tijd en niet met de reden om stoere verhalen op te hangen, althans zo noem jij het. Stoer heeft bij mij een heel andere definitie
10 over drie zei Charles net. Dus het 2e vliegtuig om kwart over drie?
Ironisch eigenlijk, want de klap die ik op de wc uitdeelde aan die witte pot onder me kont leek verdacht veel op de klap die het eerste toestel maakte toen ie erin vloog
Nee geintje, vondt het verschrikkelijk om te horen... Zoveel onschuldige omstanders dood.....
En toen even zappen en bam en nog zelfs meer laffere daad!
quote:ik was op weg naar huis, maar gelukkig kon ik net nog life een vliegtuigje op cnn het wtc in zien vliegen en er ging een zooi adrealine door me heen, ik dacht nu breekt de wereld oorlog uit.
Op woensdag 10 september 2003 18:04 schreef Staafmixer het volgende:
er zijn van die momenten waarvan iedereen nog weet hoe wat waar die was... de moord op JFK bijvoorbeeld... maar daar wassik nie bij.Aangezien t morgen 2 jaar geleden is... waar was jij, wat deed je en van wie hoorde je het?
Om zelf te beginnen:
ik kwam thuis uit school... zette tv aan, vlak na eerste vliegtuig de toren in was gevlogen. Was toen nog niet bekend of het ongeluk was of aanslag. Vanaf dat moment hele dag met open mond voor tv gezeten...
quote:Dat soort lowlife's moet je gewoon meteen op hun bek beuken.
Op maandag 26 januari 2004 14:49 schreef Broodjevlees het volgende:
Ik was op excursie op de Veluwe met een joegoslavische begeleider die constant zijn mening over Amerika liet horen..... Hij was niet zo blij met de Amerikaanse (internationale) bemoeizucht in zijn vaderland......
Maargoed i kzat bij de kapper, en daar kwam het op de radio voorbij.
een van de WTC gebouwen is zojuist ingestort door nog onbekende oorzaak.. blabladiebla...
en de rest van de dag is iedereen wel bekend
Zet er dan gelijk ook even een bij.quote:Op zondag 29 februari 2004 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar zijn echt al tientallen topics over
Arceequote:Op zondag 29 februari 2004 15:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zet er dan gelijk ook even een bij.
Of had je het te druk met topics van mij naar Onzin verhuizen?
als jij het modden nou eens aan ons overlietquote:Op zondag 29 februari 2004 15:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zet er dan gelijk ook even een bij.
Of had je het te druk met topics van mij naar Onzin verhuizen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |