quote:Deus! Wat kan jij een hoop onzin uitkramen.
Op zaterdag 13 september 2003 14:39 schreef Globalist het volgende:
Denk het niet, Zalm weet hoe het is om hard te werken, Marijnissen niet die was gewoon te lui om een andere baan te zoeken met z'n gymnasium diploma.
quote:Wat klopt er niet aan? Wie weet van de twee beter wat hard werken is?
Op zaterdag 13 september 2003 14:40 schreef tvlxd het volgende:[..]
Deus! Wat kan jij een hoop onzin uitkramen.
quote:Ik denk dat je daar nauwelijks een oordeel over vellen kan.
Op zaterdag 13 september 2003 14:42 schreef Globalist het volgende:[..]
Wat klopt er niet aan? Wie weet van de twee beter wat hard werken is?
quote:Ik geloof niet dat 'ie die heeft. Tenzij men die papiertjes vroeger in een jaar kon krijgen....
Op zaterdag 13 september 2003 14:39 schreef Globalist het volgende:
Denk het niet, Zalm weet hoe het is om hard te werken, Marijnissen niet die was gewoon te lui om een andere baan te zoeken met z'n gymnasium diploma.
- gymnasium en h.b.s. kostschool van de Paters Carmelieten te Oldenzaal, van 1963 tot 1964
quote:Dochterlief is wat dat betreft dus al verder gekomen dan haar pa!
Jan Marijnissen wordt in 1952 geboren in een katholieke familie in Oss. Als hij tien jaar is overlijdt zijn vader, een gemeente-ambtenaar. Jan wordt naar kostschool gestuurd bij de Carmelieten, een school met een ijzeren regime. Op zijn veertiende verlaat hij de kostschool voor de HBS, maar hij maakt deze niet af. Hij verlaat de HBS vlak voor het examen en werkt vervolgens tien jaar lang in diverse fabrieken, onder meer als lasser en worstmaker.
http://www.omroep.nl/nos/specials/nederlandkiest/paginas/partijen/marijnissen_portret.html
quote:Dus niet 21, zoals in de openingspost staat.
Zijn politieke carrière begint in 1972, als hij een van de oprichters van de SP wordt. De partij begint in de Brabantse stad Oss, als een marxistisch-leninistische beweging, in het leven geroepen door een groepje bevlogen studenten, leraren en arbeiders. Onder leiding van Marijnissen wint de nieuwe partij met huurdersacties, stakingen, het blootleggen van milieuschandalen, een medisch centrum en een advocatencollectief steeds meer mensen voor zich. Twee jaar later komt de SP met drie zetels in de gemeenteraad van Oss. Een jaar later, in 1975, neemt de dan 23-jarige Marijnissen de plaats in van een vertrekkend SP-raadslid. Hij is het jongste gemeenteraadslid in Nederland.
quote:Ja, luie proletariër!
Op zaterdag 13 september 2003 14:39 schreef Globalist het volgende:[..]
En waar zeg ik dat?
[..]Denk het niet, Zalm weet hoe het is om hard te werken, Marijnissen niet die was gewoon te lui om een andere baan te zoeken met z'n gymnasium diploma.
quote:Echt waar?
Op zaterdag 13 september 2003 19:44 schreef Parallel_Lives het volgende:
Een droevig dieptepunt voor Nederland dit.
quote:Waarop baseer je dat, ken je haar?
Op maandag 15 september 2003 10:59 schreef AvispaCS het volgende:
Nog zo'n pseudo-politicus als de rest van de familie en de partij. Kunnen alleen commentaar geven, maar komen zelden of nooit met concrete oplossingen.
quote:Ik heb begrepen dat Vlaams Blok in België ook enige verkiezingen achtereen groeide. We kunnen er daadwerkelijk iets zinnigs over zeggen als de partij in het bestuur van een gemeente zit. Dit neemt niet weg dat dergelijke opbouwende initiatieven van een lokale SP een hele goede zaak zijn.
Op zaterdag 13 september 2003 10:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Als de SP alleen op onvrede en rancune zou mobiliseren dan zouden ze denk ik niet 8 verkiezingen op rij zetelwinst hebben geboekt in Oss. Sterker, ze hebben er nog nooit een verkiezing verloren.
quote:Ze lijken wel wat op een geloofsgemeenschap als ik zo lees hoe ze hun invloed op het alledaagse leven opbouwen. Daar hoeft op zich niets mis mee te zijn...
De SP is meer dan een politieke partij in Oss. Ze hebben er een eigen dokterspraktijk opgericht, ze organiseren sportevenementen, ze hebben als oppositiepartij een complete speeltuin van de grond af aan opgebouwd, en dit zijn dus alleen nog maar buitenraadse activiteiten.
quote:Kan de SP dan niet samenwerken? Stelt de SP irreële eisen? Is het slechts kinnesinne bij de andere partijen in het college? Neem even in ogenschouw dat in belgisch Vlaanderen het Vlaams Blok ook zo buiten het bestuur gehouden wordt terwijl het groter groeit.
Ze hadden voor de laatste verkiezingen ook al een periode wethouders in het college, maar collega-partijen hebben het college laten vallen en hebben een monsterverbond gesloten om de SP buiten te sluiten. Wat de kiezers daarvan vonden werd bij de laatste verkiezingen duidelijk, de SP werd nog groter en was niet meer buiten te sluiten.
quote:Dan moet de SP deze mensen landelijk gaan inzetten goedkoop populisme scoort slechts kortstondig en het vervreemdt ook mensen van een partij. Als de SP bedachtzame mensen mét bestuurlijke ervaring weet in te zetten bij de landelijke verkiezingen dan spreken ze naar mijn idee een groter publiek aan. Niet iedereen wenst immers te worden benaderd met een sneue tomaat, wat trappen naar de tegenpartij en wel erg eenvoudige slagzinnen.
Ik denk dat er bij de PvdA in Oss nogal wat frustratie zit, omdat zij al tijdenlang 'klein links' in de gemeente zijn. Bij de laatste verkiezingen zakten ze van 3 naar 2 zetels, terwijl de SP steeg van 13 naar 15. Ik vind die verwijten van die PvdA-er ook niet echt steekhoudend, het is meer wat ongefundeerd geblaat.De voorman van de SP in Oss, Jules Iding, is voor zover ik kan beoordelen ook niet te vergelijken met Jan Marijnissen. Bedachtzamer, meer rustig en intellectueel dan het soms wat platte populisme van Marijnissen. Voor de 2e wethouder van de SP, Henk van Gerven, geldt eigenlijk hetzelfde. Beide waren tussen 1996 en 2000 ook wethouder.
quote:Ik ga eens even op je links kijken. Bedankt voor je informatie.
Maar goed, ik woon een heel eind van Oss vandaan, ik kan verder niet echt beoordelen of de SP er daadwerkelijk een goed beleid voert. Maar stellen dat de grootte van de SP in Oss gestoeld is op het mobiliseren van rancune en onvrede is een beetje makkelijk populisme, dat gaat voorbij aan hetgeen de SP zelfs als oppositiepartij al bereikt heeft in Oss.Zie ook: 20-11-'02: Oss & Zwijndrecht naar de stembus
De wethouders van de SP: http://oss.sp.nl/college.stm
quote:Die koters van Zalm hebben doodgewoon een bijbaantje bij de APpie Heyb hoor. Had ie het een poosje geleden in zijn weblog over.
Op zaterdag 13 september 2003 14:37 schreef nietzman het volgende:[..]
Zoontje van Zalm, tja, alles in je schoot geworpen krijgen? Een goede opleiding en dus zelf een betere baan omdat je pa het kan betalen? Ben je dan een 'self made man?'
Een selfmade man is trouwens niet zo afhankelijk van het inkomen van zijn ouders als jij doet vermoeden. Dat geld voor mensen met vermogende en minder vermogende ouders.
quote:Haar ken ik niet, de partij wel (landelijk). En een partij met een site als deze: www.sp.nl moet het duidelijk niet van de inhoud hebben.
Op maandag 15 september 2003 11:05 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Waarop baseer je dat, ken je haar?
quote:... en onze cultuur wordt verkracht!
Op woensdag 10 september 2003 17:41 schreef Roellio het volgende:
SP aan de macht...
Jahooo!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |