abonnement Unibet Coolblue
pi_13071188
maar verder hier he....
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:15 schreef DevoiD het volgende:
weet iemand waar je bij rotterdam in de buurt paiste (802 / alpha) hihats kan halen? feedback, music force, hakkert hebben ze al weken niet.
waarom bestel je ze niet gewoon? of ga naar duitsland Musik Produktiv... daar kan je uitgebreid testen... en zijn de meeste spullen nog veel goedkoper dan hier in nederland....

Drummers Topic deel 1: Drummers topic!

pi_13072688
Ik was net op de site van Feedback en daar is de serie Paiste 802 puls in de aanbieding!

http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=PA048STD1

Hier staat t allemaal.

Groetjes

pi_13073149
Ik drum sinds een tijdje alleen nog maar met Vic Firth America Heritage 5a drumstokken... heeft iemand hier ook ervaring mee? zonee? ik raad het iedereen aan...

het zijn heerlijke stokken... de dikte van 5a en de zwaarte van een american classis 7a! echt heerlijk!
gaan niet snel kapot...

pi_13076748
er zijn niet erg veel drummers hiero he?
  woensdag 10 september 2003 @ 19:16:11 #5
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13077127
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:58 schreef Drumkruk het volgende:
er zijn niet erg veel drummers hiero he?
Ik zat te drummen, joh!

Tja, ik moet binnenkort stokken gaan schaffen. M'n eerste set is nogal aan het slijten en m'n 2e en 3e paar zijn eigenlijk te dun en te licht. Vic's zien er goed uit ... toch eens een paar kopen.

Ik denk dat ik die Peace vellen ga vervangen door echte vellen. Dat moet nu toch maar eens gaan gebeuren.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13077216
quote:
Op woensdag 10 september 2003 19:16 schreef Murgen het volgende:

[..]

Ik zat te drummen, joh!

Tja, ik moet binnenkort stokken gaan schaffen. M'n eerste set is nogal aan het slijten en m'n 2e en 3e paar zijn eigenlijk te dun en te licht. Vic's zien er goed uit ... toch eens een paar kopen.

Ik denk dat ik die Peace vellen ga vervangen door echte vellen. Dat moet nu toch maar eens gaan gebeuren.


wat heb je nu voorn kit dan?
maten?
pi_13078249
Ik gebruikte eerst Vic Firth, maar voor een arme student als ik zijn die te duur, zeker omdat ik ze op gegeven moment heel snel aan stukken sloeg. Ik vind dat de quality control van Vic te wensen overlaten. Vater is wat dat betreft een stuk beter. Momenteel speel ik op goedkope Pearl 5B's maar ik denk dat ik als ik die allemaal kapot heb gemept dat ik dan voor een Vater Fusion ga met boltip.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_13078382
heeft drumkruk pics van z`n kit
pi_13078650
quote:
Op woensdag 10 september 2003 15:13 schreef Drumkruk het volgende:
maar verder hier he....
[..]

waarom bestel je ze niet gewoon? of ga naar duitsland Musik Produktiv... daar kan je uitgebreid testen... en zijn de meeste spullen nog veel goedkoper dan hier in nederland....

Drummers Topic deel 1: Drummers topic!


je bedoelt bij die winkels bestellen?? dat hebben zij toch allang gedaan.. ze komen alleen niet binnen, volgens hun de schuld van de importeur.
ik kom niet vaak in duitsland dus dat is geen optie denk ik.. 't zal toch wel ergens in zuid-holland moeten zitten. iemand anders nog oplossingen in die buurt?
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_13078711
quote:
Op woensdag 10 september 2003 16:32 schreef Drumkruk het volgende:
Ik drum sinds een tijdje alleen nog maar met Vic Firth America Heritage 5a drumstokken... heeft iemand hier ook ervaring mee? zonee? ik raad het iedereen aan...
ik drum met american classic 5BN.. net een paar doormidden gespleten helaas, maar ze drummen wel lekker dus ik blijf er maar bij
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
  woensdag 10 september 2003 @ 22:02:40 #11
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13081800
quote:
Op woensdag 10 september 2003 19:20 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

wat heb je nu voorn kit dan?
maten?


Ik heb nu een peace kit. 22' bass, 14' metalen snare, 12' en 13' toms en een 16' staande tom. 13' peace hihat en 14' peace crash. 20' Paiste 802 ride. Hardware van Peace op de boomstandaard van de Paiste na, Roc 'n Soc drumkruk en Tama HP10 basspedaal.

De hihat en crash gaan als ik weer geld heb vervangen worden door een echte hihat en een echte crash. Ook de huidige peace velletjes op de ketels worden vervangen door Remo's.

Ik drum nu ruim 2 maanden (daarom drum apprentice) en die peace kit was geen geld. Ik weet het, goedkoop is duurkoop maar ik heb al iemand die hem na mij wil hebben en ik wist echt niet waar ik op moest letten. Daarom geen marktplaats voor een 2e hands en geen middenmodel maar gewoon een peace. Die overigens niet echt tegenvalt. Het biedt meer dan je voor die prijs mag verwachten (gewoon een model van 4 jaar terug die nu tegen ramsj-prijzen wordt verkocht). De ketels hebben bijvoorbeeld een normaal aantal lugs.

Maar als ik bijvoorbeeld een sonor 2003 zie of een tama rockstar of een yamaha stage custom advantage dan kriebelt het wel hoor. Maar eerst de Citroen DS verkopen, dan is er weer budget.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 10 september 2003 @ 22:09:12 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13082045
Gegroet allen drumbikkels.

Ik was op school tot 17:00 verdomme. Daarna eten, daarna werken, zit net achter de pc. Vandaag niet kunnen drummen door het kutrooster wat je dit jaar hebben, schande! Even posten.

quote:
2 weken geleden had Tierolff (Roosendaal) ze op voorraad
Tierolff is duur, zelfs met 10% korting Dan is Feedback nog steeds goedkoper, en dichterbij voor die kerel. Musik Produktif is inderdaad een geweldige zaak, supergroot assortiment en lekker goedkoop, alleen ver weg
quote:
het zijn heerlijke stokken... de dikte van 5a en de zwaarte van een american classis 7a! echt heerlijk!
gaan niet snel kapot...
Is dat niet gewoon de mapple uitvoering van de normale (meest verkochte) Vic Firth 5a's? Balans vind ik trouwens het belangrijkste bij stokjes.

Over stokjes, ik heb trouwens ook eergister nieuwe stokjes gehaald, ik haal er altijd maar 1 paar. Stel je voor dat ze een kutbalans hebben of gewoon niet bevallen, dan zit je opgezadeld met 8 paar stokjes. Ik koop gewoon telkens 1 paar, kan ik elke keer weer andere proberen. Tot nu toe heb ik de beste ervaring met Vic Firth American Classic (standaard) 5AX, die zijn ongeveer 1cm langer dan de normale 5A's. Stokjes met een betere balans heb ik nog niet kunnen vinden (geven echt een geweldige rebound). Alleen Pro Mark 7A's hadden zo'n goede balans alleen vind ik echt te licht, vooral de toms komen gewoon niet lekker door bij samenspel met gitarist. Een half jaar later kocht ik Pro Mark 5A's en die hadden de slechtste balans van alle stokjes die ik had gebruikt. Die Vic Firth's gaan meestal ook vrij lang mee, de Tama, Pro Mark en merkloze stokjes die ik nu gebruikt hebben splijtten allemaal wat eerder.

Heb net nieuwe gekocht, Vic Firth SB2 Bolero stokjes. Superdik, mapple, lichter dan 5AX stokjes En met een kleine ronde houten tip. Man die dingen geven een volUME, mijn snare heeft nog nooit zo hard geklonken. Echt tof Aan de balans moet ik nog wennen ofzo, het beste punt om de stokjes vast te pakken moet ik nog een beetje vinden, heb er pas 1x 10 mins mee gespeeld. Ik vind ze wel lekker in de hand liggen die dikke stokjes, maar ik heb ook een beetje lange tengels

quote:
dat ik dan voor een Vater Fusion ga met boltip.
Ja, die ga ik denk ik hierna ook maar es proberen. Heb ook anderen gehoord die goeie ervaringen hadden met Vater Fusions.
quote:
Maar als ik bijvoorbeeld een sonor 2003 zie of een tama rockstar of een yamaha stage custom advantage
2e hands Pearl Exports vind ik trouwens ook vaak wel goed klinken (maar degene die die gebruiken stemmen hun toms nooit, gewoon winkel afstemming, goed dus )
(sorry voor de lange posts)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-09-2003 22:34]

  woensdag 10 september 2003 @ 22:36:44 #13
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13082919
Er zit nogal verschil tussen een Sonor 2003 een Tama Rockstar of Yamaha Stage Custom

De Sonor 2003 had laatst een recensie in de slagwerkkrant en komt er zoals gewoonlijk heeeeerlijk uit! de prijs kwaliteit was heel erg goed en met echte remo vellen klinkt de set heerlijk... (blijkt) ik was laatst nog in duitsland musik produktiv en heb er even opgespeeld(metfabrieksvellen) maar is echt prima kit!

En nee drumkruk heeft nog geen pics van z'n kit maar die zijn upcoming! massol!

pi_13083133
Carn gaat een Sonor 3003 aanschaffen hopelijk eind it jaar. zitten toch wel enkele verschillen tussen de 2003 en 3003, zoals rubber tussen de spanbokken en de ketel
  woensdag 10 september 2003 @ 22:49:05 #15
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13083281
quote:
met echte remo vellen
De meningen over Remo zijn volgens mij nogal uiteenlopend
quote:
En nee drumkruk heeft nog geen pics van z'n kit maar die zijn upcoming! massol!
Hopelijk zit er niet teveel neuspeuter op

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-09-2003 22:52]

pi_13083285
Vic Firth 7a stokken zijn echt uber
Bij die Pro-Mark 7a stokken vind ik de balans een beetje te ver in de tip liggen.
Ik speel niet zo superhard dus ik sla ze echt nooit verrot (ook geen bekkens/vellen)

Ik zal trouwens wel een keer iets opnemen

*edit* evans vellen rulen *edit*

pi_13083391
Dus hier zijn jullie

Mijn huisgenoot en ik zijn hard op zoek naar een drummer om wat onvervalste rockmuziek mee te maken.

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 10 september 2003 @ 22:55:11 #18
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13083442
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:53 schreef nozem het volgende:
Dus hier zijn jullie

Mijn huisgenoot en ik zijn hard op zoek naar een drummer om wat onvervalste rockmuziek mee te maken.


stad en land?
  woensdag 10 september 2003 @ 22:55:35 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13083458
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:49 schreef AFireInside het volgende:
Bij die Pro-Mark 7a stokken vind ik de balans een beetje te ver in de tip liggen.

Ik zal trouwens wel een keer iets opnemen


Oh, ik hoefde ze toch niet zo hoog vast te pakken. Ze waren wel erg snel gespleten bij mij. En zo hard ram ik toch niet op de bekkens, ik doe er geen moeite voor ofzo, en ik ram ook niet expres veel op de zijkant. Maar ik kweek liever meer volume. Mijn toms klinken eigenlijk alleen fatsoenlijk als je er wat harder op slaat. En deze nieuwe Vic Firth Bolero's zijn daar werkelijk perfect voor (tot mijn verbazing, want ze zijn heel licht, zal wel door de tip komen ofzo)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-09-2003 22:58]

  woensdag 10 september 2003 @ 22:57:39 #20
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13083528
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:49 schreef Yokozuna het volgende:


De meningen over Remo zijn volgens mij nogal uiteenlopend


ok ok sorry sorry... ok dan verbeter ik het... zonder fabrieksvellen (beter?)
quote:
Hopelijk zit er niet teveel neuspeuter op
dat niet maar wel mooie happen uit de china en de 14"crash maar dat neemt niks af van het geluid
maar ze komen snel! hoop ik... incl: band promo shoots
  woensdag 10 september 2003 @ 23:01:55 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13083670
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:57 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

ok ok sorry sorry... ok dan verbeter ik het... zonder fabrieksvellen (beter?)


Jot, ik gebruik nu ook Remo's hoor. Alleen dat komt omdat ik Aquarian en Evans wat te duur vond, heb wel een Evans EQ3 gehad, geweldige bassdrumvellen Ingebouwd dempringetje erinlaten, superlaag stemmen, dicht resonantievel, dan weet je wat Bassdrum betekent, klinkt echt superstoer.
  woensdag 10 september 2003 @ 23:14:15 #22
24054 search64
Avec le grande
pi_13084061
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:49 schreef Yokozuna het volgende:
De meningen over Remo zijn volgens mij nogal uiteenlopend
Remo is kut. Kwaliteitscontrole van niks. Toen ik mijn fabrieksvel van mijn snare verving met een powerstroke 3 klonk hij een tijdje iets beter, maar na twee keer gebruiken begon de coating al los te laten. Ik heb nu een Aquarian erop liggen, en die coating begint nog niet los te laten na een paar maanden intensief gebruik.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  donderdag 11 september 2003 @ 07:37:17 #23
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13087377
[quote]Op woensdag 10 september 2003 22:09 schreef Yokozuna het volgende:
Tierolff is duur, zelfs met 10% korting Dan is Feedback nog steeds goedkoper, en dichterbij voor die kerel. Musik Produktif is inderdaad een geweldige zaak, supergroot assortiment en lekker goedkoop, alleen ver weg
[..]

Dat zei je, ja, dat ze duur zijn. Maar laten we mannen met paarden noemen. De 802 20' ride kostte 165 euro, Tama HP10 basspedaal 49,50 euro en de Roc'n Soc 198 euro (met gashendel). Omdat ze zelf met het voorstel kwamen om een inruil boomstandaard mee te leveren heb ik het basspedaal eigenlijk voor nop.
Feedback was (volgens internet) niet echt goedkoper. En Music Produktif is een machtig eind weg.

Zow, en nu naar drumles.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13093226
woei!!!!

Dubbelbass is echt wel moeilijk! Ik drum net een jaartje.. maar ik wilde over een jaar ofzo een dubbele bass halen dus...
Maar ik heb em dus al gekocht Ik wil wel eerst proberen met 1 been gewoon zoveel mogelijk te spelen. Dubbelbass komt later wel

Maar het is wel kicken!

't is btw die van Yamaha. Dus wel nice =] Met van die glow-in-the-dark streepjes op de rubberen 'steunen'.

Relevant?
pi_13096057
quote:
Op woensdag 10 september 2003 23:01 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Jot, ik gebruik nu ook Remo's hoor. Alleen dat komt omdat ik Aquarian en Evans wat te duur vond, heb wel een Evans EQ3 gehad, geweldige bassdrumvellen Ingebouwd dempringetje erinlaten, superlaag stemmen, dicht resonantievel, dan weet je wat Bassdrum betekent, klinkt echt superstoer.


Idd, ik heb een EQ3 set, voor wel met gat, maar het bijgeleverde demp kussentje heb ik er tegenwoordig uit zitten. klink echt fenominaal dat ding
  donderdag 11 september 2003 @ 18:19:29 #26
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13100489
quote:
Op donderdag 11 september 2003 13:24 schreef twijfel het volgende:
woei!!!!
Dubbelbass is echt wel moeilijk! Ik drum net een jaartje.. maar ik wilde over een jaar ofzo een dubbele bass halen dus...
Maar ik heb em dus al gekocht Ik wil wel eerst proberen met 1 been gewoon zoveel mogelijk te spelen. Dubbelbass komt later wel

Maar het is wel kicken!

't is btw die van Yamaha. Dus wel nice =] Met van die glow-in-the-dark streepjes op de rubberen 'steunen'.


Gefeliciteerd Na een jaar drummen had ik mijn DB pedaal ook. Je moet er alleen op letten dat je niet al je tijd in fatsoenlijk-dubbelbass-leren-spelen steekt, want anders leer je verder weinig meer bij (was bij mij zeker een tijdje zo).

De eerste dag spelen kon ik ook nog op geen enkel tempo strak dubbelbass spelen hoor, moet je je echt niet druk over maken. Dat is best normaal als je pas 1 jaar speelt. M'n drumleraar kon het wel in 1x strak, maar die drumt alweer 25 jaar ofzo. Ik zal binnenkort eens wat nummers opzoeken die makkelijk zijn en waar wat traag dubbelbass spul in zit. Je kunt natuurlijk ook met een clicktrack / metronoom meespelen, gewoon op ongeveer 110-120 BPM zetten en 16'e noten spelen.

Speel je trouwens heels-up of heel-down?

quote:
't is btw die van Yamaha. Dus wel nice =] Met van die glow-in-the-dark streepjes op de rubberen 'steunen'
Ah, die Yamaha DB pedalen met die strepen zijn inderdaad wel mooi!
pi_13106025
zeg yokozuna... hoelang drum jij al? wat voorn set bezit jij enz enz... ik ben nieuw in music topic... vertel eens

edit: m = n

  donderdag 11 september 2003 @ 22:18:35 #28
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13106672
2 jaar, (2 jaar terug kreeg ik pas fatsoenlijk werk).

Drumkit? Pfff Ik heb niet zulke patssets als jullie hoor, gewoon een simpel 20-14-13-12-10 Thunder setje met 14" standaard snare. Volgens ben ik de enige met bassdrum zonder resonantievel

hihat + ride: Paiste 302, 14" en 20"
China (overgekocht) 14"
2 splashes (Stagg Regular 8", Stagg Brilliant 10")
2 crashes (Paiste Alpha, 14", 16")

Shit kun je hier horen
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop1.mp3 (funk ritmes bitje onstrak, ouwe slechte opname)

Na drumles (klein bitje met dynamiek leren spelen enzo)
Betere opname: http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop2.mp3 (alleen gare mp3 compressie maarja, april ergens)

Al veel te vaak gepost, moet nieuwe shit opnemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-09-2003 22:24]

pi_13107205
quote:
Op donderdag 11 september 2003 22:18 schreef Yokozuna het volgende:
2 jaar, (2 jaar terug kreeg ik pas fatsoenlijk werk).

Drumkit? Pfff Ik heb niet zulke patssets als jullie hoor, gewoon een simpel 20-14-13-12-10 Thunder setje met 14" standaard snare. Volgens ben ik de enige met bassdrum zonder resonantievel

hihat + ride: Paiste 302, 14" en 20"
China (overgekocht) 14"
2 splashes (Stagg Regular 8", Stagg Brilliant 10")
2 crashes (Paiste Alpha, 14", 16")

Shit kun je hier horen
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop1.mp3 (funk ritmes bitje onstrak, ouwe slechte opname)

Na drumles (klein bitje met dynamiek leren spelen enzo)
Betere opname: http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop2.mp3 (alleen gare mp3 compressie maarja, april ergens)

Al veel te vaak gepost, moet nieuwe shit opnemen.


ik moet zeggen dat je een heerlijk vlotte dubbel base hebt.. tallented! maar ik ben niet zo dol op van die speedmetal fills... geef mij maar mooie fills die de beat erin houden... je gaat bij veel fills uit de maat...
als solo stukje is het wel vreed.. maar ik weet niet of je in een band speelt of erin gaat spelen dan zou ik minder base gebruiken (uitzondering op vlotte dubbelbase stuk ( daar is het uiteraard voor )

ik zit nu 3 jaar in deze band... base-ment en heb ook wat opgenomen... dit is gewoon lekker met de muziek mee drummen... geen hoogstaande dingen doen... dat doe ik in me solo wel
shit is van internet af...
ik probeer het morgen te posten!

voor de rest zet je op je eerste mp3 na een verschrikkelijk snel stuk eeen HEERLIJKE beat neer moet ik zeggen... daar hou ik van!

groeten

pi_13107671
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:19 schreef Yokozuna het volgende:

[..]
Speel je trouwens heels-up of heel-down?
[..]


Ligt eigenlijk aan m'n mood. Als ik echt beetje power in m'n benen heb, dan speel ik vaak heel up. Op een doorsnee dag gewoon heeldown. Jij???
Relevant?
  vrijdag 12 september 2003 @ 00:59:00 #31
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_13110309
quote:
Op woensdag 10 september 2003 20:05 schreef search64 het volgende:
Ik gebruikte eerst Vic Firth, maar voor een arme student als ik zijn die te duur, zeker omdat ik ze op gegeven moment heel snel aan stukken sloeg. Ik vind dat de quality control van Vic te wensen overlaten. Vater is wat dat betreft een stuk beter. Momenteel speel ik op goedkope Pearl 5B's maar ik denk dat ik als ik die allemaal kapot heb gemept dat ik dan voor een Vater Fusion ga met boltip.
Uitstekende keuze!
Vic Firth (7A en 5A, houten tip) zijn wel fijn, maar ik sla ze persoonlijk vrij snel kapot...en dan sla ik niet eens extreem hard. Vater Fusion met boltip doe ik veeeel langer mee, en spelen daarnaast erg lekker.
we will become silhouettes.
  vrijdag 12 september 2003 @ 15:17:51 #32
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13120286
quote:
Op donderdag 11 september 2003 22:34 schreef Drumkruk het volgende:ik moet zeggen dat je een heerlijk vlotte dubbel base hebt.. tallented! maar ik ben niet zo dol op van die speedmetal fills... geef mij maar mooie fills die de beat erin houden... je gaat bij veel fills uit de maat...
als solo stukje is het wel vreed.. maar ik weet niet of je in een band speelt of erin gaat spelen dan zou ik minder base gebruiken (uitzondering op vlotte dubbelbase stuk ( daar is het uiteraard voor )

ik zit nu 3 jaar in deze band... base-ment en heb ook wat opgenomen... dit is gewoon lekker met de muziek mee drummen... geen hoogstaande dingen doen... dat doe ik in me solo wel
shit is van internet af...
ik probeer het morgen te posten!

voor de rest zet je op je eerste mp3 na een verschrikkelijk snel stuk eeen HEERLIJKE beat neer moet ik zeggen... daar hou ik van!

groeten


Oh het was alleen die eerste mp3 met dubbelbass stuk hoor, ik heb 1.5 jaar in 2 pop/rock bandjes gespeeld waar ik uiteraard geen dubbelbass speelde (wel af en toe voor de grap). Voor de rest heb ik niet echt speedmetal riffs gespeeld ofzo, er zit ook geen maat in, die fills staan compleet los van mekaar enzo. Daarom is het ook "zomaar wat".

Dubbelbass, daar ben ik niet perse talented in. Goeie punt op je pedalen vinden (bij heels-up) en goeie pedaalsettings gebruiken, en gewoon veel spelen. Daar had Killingcupid achteraf wel gelijk in Je kunt alles leren, alleen de ene wat sneller/trager dan de ander.

quote:
Vic Firth (7A en 5A, houten tip) zijn wel fijn, maar ik sla ze persoonlijk vrij snel kapot..
Oh, ik heb ook die 7A's gebruikt. Echt een perfecte balans, sneller had ik nog niet gespeeld met stokjes, ze spleetten bij mij ook nogal snel, en ik ram ook niet harder dan de meesten denk ik. 5A's nooit gehad, wel de Vic Firth 5AX (1cm langer geloof ik), ook perfecte balans en ze spleetten niet snel. (ik heb er nog steeds eentje over, lange tijd met 2 verschillende stokjes gespeeld ).

En jij bent al de derde die Vater Fusions goed vind, zijn die ook een beetje betaalbaar? Want tis toch een wat exclusiever/onbekender merk, ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 15:24]

  vrijdag 12 september 2003 @ 15:59:08 #33
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13121481
Erm ... ff een vraagje tussendoor. Ik zie dat er wat deuken en putjes in m'n vellen zitten. Wat denken jullie? Echte vellen erop zetten of doorslaan?
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13121968
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:59 schreef Murgen het volgende:
Erm ... ff een vraagje tussendoor. Ik zie dat er wat deuken en putjes in m'n vellen zitten. Wat denken jullie? Echte vellen erop zetten of doorslaan?
betere slagtechniek leren

hehe, nou ja, in de verloop van tijd zal je idd wel wat deuken/putjes krijgen, maar dat heeft meer met slagtechniek te maken dan met een vel (er vanuit gaande dat je gewoon goede vellen gebruikt).

Put vorming betekend dat je eigenlijk de stok door het vel heen wil slaan, en niet mooi terug laat stuiteren bij de point of impact

  vrijdag 12 september 2003 @ 18:22:55 #35
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13124675
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:17 schreef Carn het volgende:

[..]

betere slagtechniek leren

hehe, nou ja, in de verloop van tijd zal je idd wel wat deuken/putjes krijgen, maar dat heeft meer met slagtechniek te maken dan met een vel (er vanuit gaande dat je gewoon goede vellen gebruikt).

Put vorming betekend dat je eigenlijk de stok door het vel heen wil slaan, en niet mooi terug laat stuiteren bij de point of impact


Nahja, verschil per stokje denk ik. Ik moet echt SUPERhard slaan als ik een putje wil maken (maar heb wel dubbellaags vellen) Nouja, met die Bolero's gaat het wel wat sneller zie ik, er zitten geen deukjes in het vel, maar wel veel sneller witte streepjes. Kleinere tipjes.

Misschien heeft Murgen wel heel kleine tipjes en heel zware stokjes

  vrijdag 12 september 2003 @ 18:34:45 #36
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13124963
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:59 schreef Murgen het volgende:
Erm ... ff een vraagje tussendoor. Ik zie dat er wat deuken en putjes in m'n vellen zitten. Wat denken jullie? Echte vellen erop zetten of doorslaan?
Het kan ook aan de spanning van je vel liggen... dan is het zo dat op de punten waar je de putjes hebt het vel slapper is... maar meestal ligt het idd aan de techniek...
  vrijdag 12 september 2003 @ 18:37:21 #37
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13125017
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:34 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Het kan ook aan de spanning van je vel liggen... dan is het zo dat op de punten waar je de putjes hebt het vel slapper is... maar meestal ligt het idd aan de techniek...


Of je drumt zoals de drummer van Nirvana vroeger deed
  vrijdag 12 september 2003 @ 18:38:28 #38
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13125040
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Of je drumt zoals de drummer van Nirvana vroeger deed


KEIHARD
  vrijdag 12 september 2003 @ 18:42:56 #39
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13125141
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:17 schreef Carn het volgende:

[..]

betere slagtechniek leren

hehe, nou ja, in de verloop van tijd zal je idd wel wat deuken/putjes krijgen, maar dat heeft meer met slagtechniek te maken dan met een vel (er vanuit gaande dat je gewoon goede vellen gebruikt).

Put vorming betekend dat je eigenlijk de stok door het vel heen wil slaan, en niet mooi terug laat stuiteren bij de point of impact


Het zijn peace-velletjes ... heel dun dus. M'n slagtechniek is redelijk licht, heb m'n stokken ook niet klemvast, ze draaien zelfs wat rond tijdens het spelen.

peace-vellen kwamen gemonteerd mee door de winkel, dat was 23-6 ... stemmen is dus hard nodig. Dinsdag krijg ik een stemlesje

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 12 september 2003 @ 18:47:13 #40
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13125239
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:38 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

KEIHARD


En soms stokjes andersom houden en raggen op de grootste crash en snare. Uiteraard met 1 meter grote slag, recht op de snare Ken niet veel grotere houthakkers
quote:
peace-vellen kwamen gemonteerd mee door de winkel, dat was 23-6 ... stemmen is dus hard nodig. Dinsdag krijg ik een stemlesje
Jep, het kan best dat je dunne enkellaags velletjes hebt, daar komen makkelijker deukjes in ja. Wat voor stokjes heb je? 7A, 5A, etc?
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:18:55 #41
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13125951
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:47 schreef Yokozuna het volgende:

Jep, het kan best dat je dunne enkellaags velletjes hebt, daar komen makkelijker deukjes in ja. Wat voor stokjes heb je? 7A, 5A, etc?


Die dunne enkellaags velletjes heb ik dus. Net als de hihat en de crash op de nominatie om vervangen te worden. Op dit moment heb ik drie maten stokken, gewoon om uit te proberen wat het best bevalt. Allemaal onbekende merken maar hier komen ze.

Hit Stix 5A van een jaar of tien oud (waarmee ik in de file op m'n stuur drumde tot de airbag werd uitgevonden, toen werd het te link). Dun, licht, kleine tip, olijfvorm. En gevernisd ... speciaal.

Merkloos tussenmodel, ook olijfvormige tip.

Peace 2B ... zware grote stokken ook met een olijftip.

Echt hard meppen doe ik niet, eerder de kwaliteit van de velletjes.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:40:52 #42
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13126597
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:47 schreef Yokozuna het volgende:

En soms stokjes andersom houden en raggen op de grootste crash en snare. Uiteraard met 1 meter grote slag, recht op de snare Ken niet veel grotere houthakkers


haha... ikke wel... dan moet je maar eens naar een concert van deze man: Kenny Aronoff... dan weet je pas wat drummen is op pure kracht..
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:45:18 #43
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13126703
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:40 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

haha... ikke wel... dan moet je maar eens naar een concert van deze man: Kenny Aronoff... dan weet je pas wat drummen is op pure kracht..


"De man met de fancy bril" "HET MOET GROOVEN, SNAREDRUMS ZIJN ER NIET OM TE AAIEN!"

Gebruiken drummers hier trouwens vaak verschillende stokjes? Ik gebruik eigenlijk voor 90% gewoon mijn favoriete stokjes. Heb maar 2 complete paartjes liggen, en nog 2 stokjes van verschillende types/merken

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 19:50]

  vrijdag 12 september 2003 @ 20:41:20 #44
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13127955
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:45 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

"De man met de fancy bril" "HET MOET GROOVEN, SNAREDRUMS ZIJN ER NIET OM TE AAIEN!"

Gebruiken drummers hier trouwens vaak verschillende stokjes? Ik gebruik eigenlijk voor 90% gewoon mijn favoriete stokjes. Heb maar 2 complete paartjes liggen, en nog 2 stokjes van verschillende types/merken


Ik drum alleen nog maar VFAH5A
  vrijdag 12 september 2003 @ 21:19:54 #45
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13128952
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 20:41 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Ik drum alleen nog maar VFAH5A


Vic Firth American ..... 5A ? Wat was het ook weer.

He Carn ik vind deze Bolero's eigenlijk toch niet zo fijn, veel wrijving tegen m'n vingers. Zal wel aan mij liggen, misschien houdt ik ze toch nog te strak vast. Maar dat was een stuk minder met andere dunnere stokjes. Toen ik mijn 5AX stokje pakte (vanmiddag gespleten) ging het toch wat sneller en een stuk soepeler (betere rebound). Ik vind het vreemd, maarja. Iedereen zijn favoriete stokje dan maar, misschien verschilt het nog per stokje uit dezelfde serie ofzo. Jij speelt er iig perfect mee.

Dat "perfect pair" klopt trouwens voor geen zak, als ik de stokjes over de tafel rol zie ik nog dat ze niet perfect recht zijn, en de ene wat anders draai maakt dan de andere. Dit geldt niet speciaal voor de Bolero's, maar alle VF stokjes die ik heb geprobeert

Ik denk dat ik de volgende keer weer gewoon de good old Vic Firth 5AX stokjes haal. Daar heb ik nog geen nadelen bij ondervonden. Super rebound en balans, zat volume (1cm langer dan de 5A's) waar nodig, en gingen lang mee. Die 7A's waren ook goed, maar vond ze niet genoeg volume geven op m'n toms, en ze gingen snel stuk.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 21:41]

  vrijdag 12 september 2003 @ 21:33:33 #46
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13129235
American Heritage 5A

Ik ben er een van het vele stuiter werk dus veel roffels enzo... dan vind ik deze echt super... want op mijn bekkens heb ik hier een heeeele mooie klank mee...

  vrijdag 12 september 2003 @ 21:42:37 #47
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13129424
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 21:33 schreef Drumkruk het volgende:
American Heritage 5A

Ik ben er een van het vele stuiter werk dus veel roffels enzo... dan vind ik deze echt super... want op mijn bekkens heb ik hier een heeeele mooie klank mee...


Ah, ze geven dus ook een lekker rebound/terugslag? Die moet ik hebben namelijk

Ik kan wel weer die 5AX stokjes halen, maar ik probeer liever elke keer wat anders enzo..

quote:
Ik ben er een van het vele stuiter werk dus veel roffels enzo...
Cool, Carn ook, maar die speelt echt prima met de bigass Bolero's En ik kan er echt geen zak van met die stokjes...

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 21:48]

pi_13130891
Ik heb een paar Vic Firth American Classic 5A's, hét standaardsetje eigenlijk. En dat voel je ook wel, maar ze zijn goed genoeg

*terugvindpost*

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 12-09-2003 22:42]

  vrijdag 12 september 2003 @ 23:20:35 #49
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13131957
ik vind die heritage 5a echt sper lekker... lekkere balans... lekker gewone bijna ronde tip lekker fel op crashes en dof op rides... heerlijk... heerlijke terugslag... vind ik.. en ze houden prettig vast...
  vrijdag 12 september 2003 @ 23:42:56 #50
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13132454
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 23:20 schreef Drumkruk het volgende:
ik vind die heritage 5a echt sper lekker... lekkere balans... lekker gewone bijna ronde tip lekker fel op crashes en dof op rides... heerlijk... heerlijke terugslag... vind ik.. en ze houden prettig vast...
Hm, dus het is eigenlijk gewoon de 5A met ronde tip?

Ik speelde net even met m'n AX, en dat ging weer perfect! Jammer alleen dat die ovalen tips na verloop van tijd gewoon onvermijdelijk splijten, dan krijg je een doffer geluid op je ride. En dat heb ik liever niet, de ride komt nu al niet door de mix van snare en bass heen Tenzij ik de hals gebruik, natuurlijk. Dat klinkt ook wel tof vaak. Ik die trouwens altijd een strookje tape net boven het balanspunt van m'n stokjes, weet ik altijd meteen waar vast te pakken... Misschien heb je dat na een tijdje niet meer nodig omdat je zo gewend bent je stokjes op de goeie plek vast te pakken, maar ik vind het wel zekerheid geven

quote:
Ik heb een paar Vic Firth American Classic 5A's, hét standaardsetje eigenlijk. En dat voel je ook wel, maar ze zijn goed genoeg
*terugvindpost*
He Maidenfan mans, neemt gij ook es wat op Zomaar wat.
  zaterdag 13 september 2003 @ 09:32:34 #51
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13135767
En dan hier wat muziek van mijn band:
functioneel drummen... let niet op de fouten en kwaliteit van geluid want het is gewoon in een oefensessie... echte opnames moeten nog...

http://members.chello.nl/~fp.scholten/Fok/notlikethewinter.mp3

graag reacties

pi_13135899
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 23:42 schreef Yokozuna het volgende:
He Maidenfan mans, neemt gij ook es wat op Zomaar wat.
Ik zal zo snel mogelijk iets proberen op te nemen, maar nu volg ik nog les en heb ik nog geen eigen drumstel. Ik hoop dat ik rond kerstmis mijn eigen materiaal heb dus ik zal mijn best doen Yoko
pi_13136542
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 09:32 schreef Drumkruk het volgende:
En dan hier wat muziek van mijn band:
functioneel drummen... let niet op de fouten en kwaliteit van geluid want het is gewoon in een oefensessie... echte opnames moeten nog...

http://members.chello.nl/~fp.scholten/Fok/notlikethewinter.mp3

graag reacties


GE-WEL-DIG!!!!

jammer van de kwaliteit!!!!!! maar leuk hoor

  zaterdag 13 september 2003 @ 12:04:50 #54
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13137591
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 09:52 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Ik zal zo snel mogelijk iets proberen op te nemen, maar nu volg ik nog les en heb ik nog geen eigen drumstel. Ik hoop dat ik rond kerstmis mijn eigen materiaal heb dus ik zal mijn best doen Yoko


Hu, drumles zonder drumstel Hoe oefen je thuis dan? Heb je wel een snaredrum dan thuis?

Hej drumkruk, jammer van de superdoffe vocals (lijkt wel een microfoon uit telefoon gesloopt hehe). Verder goed geluid man! Niet van de opname, maar van je drumstel! Ook goeie bekkens. Swingt wel

Volgende keer een paar lekkere 32 of 16'e triool (ofzo) roffels erdoor en het is kickass. Heb je geen drummic trouwens? Gewoon eentje boven je hoofd hangen, en evt. eentje voor de bassdrum (zangmic ofzo) dan vangt je al bijna alles van je drumstel redelijk op, en helder enz...

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-09-2003 12:10]

pi_13137855
Thuis oefen ik het ritme op kussens... slagtechniek op het drumstel bij de leraar...

Klinkt raar, ik weet het, maar moest het tegenvallen heb ik toch al heel wat geld uitgespaard. Ik doe deze reeks lessen uit en dan kan ik nog beslissen

  zaterdag 13 september 2003 @ 12:48:54 #56
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13138296
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:20 schreef Maidenfan het volgende:
Thuis oefen ik het ritme op kussens... slagtechniek op het drumstel bij de leraar...

Klinkt raar, ik weet het, maar moest het tegenvallen heb ik toch al heel wat geld uitgespaard. Ik doe deze reeks lessen uit en dan kan ik nog beslissen


Het is natuurlijk veel boeiender als je thuis gewoon op een drumstel kunt oefenen. Dan op kussens enz En als je dan in een bandje zit met ongeveer dezelfde muzieksmaak als jij, dan is het nog veel leuker!

Ik wist het meteen dat ik wilde gaan drummen, maar ik had al een jaar een drumstel voordat ik op les ging

  zaterdag 13 september 2003 @ 13:27:42 #57
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13138990
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:48 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Het is natuurlijk veel boeiender als je thuis gewoon op een drumstel kunt oefenen. Dan op kussens enz En als je dan in een bandje zit met ongeveer dezelfde muzieksmaak als jij, dan is het nog veel leuker!

Ik wist het meteen dat ik wilde gaan drummen, maar ik had al een jaar een drumstel voordat ik op les ging


Je kunt nou eenmaal niet in andermans portemonnee kijken. Grijns ... ik heb net een voorraad Remo's aangeschaft. Kanonnen ... ook weer een investering. Ik heb gelijk de Vic 5A vastgehouden maar ik vind hem een beetje dun (ik heb grote handen).

En verder moest ik ff wachten dus maar eens ff hihats en crashes geprobeerd. Kom ik toch een hihat tegen die lekker klinkt ... crispy, lekker. Kost met korting maar 469 euro's ... eeeuuuuhhhh, toch nog maar even niet.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 13 september 2003 @ 13:31:21 #58
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13139049
Hehe, 5A is wel het standaard model.

Als je dikkere stokken wil moet je de Vic Firth Bolero's eens proberen. Of gewoon 3A's of zelfs 2A's (als die er zijn). Kosten evenveel als die 5A's, maar zijn stuk dikker, en hebben een kleinere ronde tip. Daar sla je wat makkelijker deukjes mee in je vellen, dus nieuwe vellekes zijn dan wel handig jah.

Maar je hebt nu Remo vellen dus? Welke heb je gehaald.

pi_13139124
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:27 schreef Murgen het volgende:

[..]

Je kunt nou eenmaal niet in andermans portemonnee kijken. Grijns...



Idd

Als ik zeg dat ik 16 ben zal je wel genoeg weten

  zaterdag 13 september 2003 @ 13:41:22 #60
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13139203
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:37 schreef Maidenfan het volgende:

[..]


Idd

Als ik zeg dat ik 16 ben zal je wel genoeg weten


Ik had mijn drumstel gekocht toen ik 16 was. Gewoon krantenbezorgen/vakken vullen en lang genoeg sparen Of 2e hands kopen, had ik achter beter kunnen doen.
  zaterdag 13 september 2003 @ 13:46:26 #61
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13139281
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:31 schreef Yokozuna het volgende:
Hehe, 5A is wel het standaard model.

Als je dikkere stokken wil moet je de Vic Firth Bolero's eens proberen. Of gewoon 3A's of zelfs 2A's (als die er zijn). Kosten evenveel als die 5A's, maar zijn stuk dikker, en hebben een kleinere ronde tip. Daar sla je wat makkelijker deukjes mee in je vellen, dus nieuwe vellekes zijn dan wel handig jah.

Maar je hebt nu Remo vellen dus? Welke heb je gehaald.


Ambassador transparant, Ambassador witte coating voor de snare en Ambassador transparante pinstripe voor de bass met dempring (kunnen de kussentjes er weer uit).

Stokken doe ik nog wel een keer op m'n gemak. En dit hihat was een Sabian HHX ...

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 13 september 2003 @ 13:57:33 #62
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13139451
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:41 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik had mijn drumstel gekocht toen ik 16 was. Gewoon krantenbezorgen/vakken vullen en lang genoeg sparen Of 2e hands kopen, had ik achter beter kunnen doen.


Ik vond het wel leuk om te lezen dat je een Thunder hebt. Als je hardware, cymbals en vellen maar goed zijn, die maken meer verschil dan de ketels. Peace and Thunder zullen elkaar niet veel ontlopen.

Duikt weg in z'n bunker om Ayotte-liefhebber te ontduiken

Maar nogmaals, niet iedereen heeft dezelfde drive of toewijding. Ik kon het ook niet betalen toen ik 16 was ...

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 13 september 2003 @ 14:08:43 #63
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13139629
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:57 schreef Murgen het volgende:Ik vond het wel leuk om te lezen dat je een Thunder hebt. Als je hardware, cymbals en vellen maar goed zijn, die maken meer verschil dan de ketels. Peace and Thunder zullen elkaar niet veel ontlopen.

Duikt weg in z'n bunker om Ayotte-liefhebber te ontduiken

Maar nogmaals, niet iedereen heeft dezelfde drive of toewijding. Ik kon het ook niet betalen toen ik 16 was ...


Jah Thunder, zoak zei, had achteraf beter een 2e hands setje kunnen kopen. Hoewel ik de bassdrum wel prima vind en vond klinken.

Ambassador is toch dubbelvels zonder dempring he? Zal wel wat gekost hebben als je voor alle ketels meteen hebt gehaald

  zaterdag 13 september 2003 @ 14:15:49 #64
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13139751
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:08 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Jah Thunder, zoak zei, had achteraf beter een 2e hands setje kunnen kopen. Hoewel ik de bassdrum wel prima vind en vond klinken.

Ambassador is toch dubbelvels zonder dempring he? Zal wel wat gekost hebben als je voor alle ketels meteen hebt gehaald


Als je net begint weet je niet waar je op moet letten bij een tweedehands. Denk bijvoorbeeld aan het loslaten van de lagen van het hout (kan je zien als je het vel eraf haalt) of verrotte hardware. Kapotgedraaide bouten en moeren en zo.

En meestal hebben de middenklasse drumkits ook goedkope vellen omdat de meeste drummers er toch hun eigen voorkeur op gooien. Zeggen ervaren drummers tegen me.

Om maar te zwijgen over het koperwerk want dat is op z'n zacht gezegd ook vaak bras. Zat vanochtend ff achter een Pearl te spelen maar de cymbals klonken ook niet tof.

Nee, hoor, je hebt het toch maar mooi geleerd op die Thunder en je weet niet of je zover was gekomen op een 2e hands kit of door eerst te sparen voor een kit.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 13 september 2003 @ 17:06:12 #65
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13142755
Als je een 2e hands Pearl Forum of Export doet maak je echt geen miskoop hoor. Je kunt als je er weinig van weet altijd wel rond vragen, bijvoorbeeld ook op dit forum. Je bespaart gewoon een bak geld en dat kun je wel gebruiken als beginner.
  zaterdag 13 september 2003 @ 19:25:52 #66
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13145688
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 17:06 schreef Yokozuna het volgende:
Als je een 2e hands Pearl Forum of Export doet maak je echt geen miskoop hoor. Je kunt als je er weinig van weet altijd wel rond vragen, bijvoorbeeld ook op dit forum. Je bespaart gewoon een bak geld en dat kun je wel gebruiken als beginner.
True ... ik kwam er net achter dat bij m'n bro een oude buizenversterker van 2 x 200 watt met podiumboxen staat te verstoffen. Oude installatie van z'n ega, die zong vroeger in een bandje, 6 ingangen ... ik ga het ding eens ff lenen
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 13 september 2003 @ 20:15:27 #67
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13146864
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:04 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hu, drumles zonder drumstel Hoe oefen je thuis dan? Heb je wel een snaredrum dan thuis?

Hej drumkruk, jammer van de superdoffe vocals (lijkt wel een microfoon uit telefoon gesloopt hehe). Verder goed geluid man! Niet van de opname, maar van je drumstel! Ook goeie bekkens. Swingt wel

Volgende keer een paar lekkere 32 of 16'e triool (ofzo) roffels erdoor en het is kickass. Heb je geen drummic trouwens? Gewoon eentje boven je hoofd hangen, en evt. eentje voor de bassdrum (zangmic ofzo) dan vangt je al bijna alles van je drumstel redelijk op, en helder enz...


We hadden hier 1 mic bij de drums... 1 mic bij de versterker van de bass en 1tje voor de gitaar incl monitor (van zang) daarom was dat rare geluid, maar dit was puur voor onzelf om te kunnen horen wat we kunnenv eranderen enzo... en dat is nogal wat... als jullie willen kan ik nog wel een nummertje plaatsen... de kwaliteit is allemaal wat bagger, maar voor die mics is het wel goed... en het is ook ff snel op me computer geflikkerd... binnenkort betere geluidskwaliteit...

Met mijn bassist ben ik nu ook veel bezig met jungle en drum n bass als de zangeres of de gitarist er niet is dan gaan we daar mee aan de gang... das ook leuk... vooral omdat wij heel erg goed op elkaar ingespeeld zijn...

Ik ben btw niet zo'n fan van 16e maar geef mij maar afterbeat... das kick!

maar bedankt voor de goede reactie!

  zaterdag 13 september 2003 @ 21:14:54 #68
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13148246
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 19:25 schreef Murgen het volgende:
True ... ik kwam er net achter dat bij m'n bro een oude buizenversterker van 2 x 200 watt met podiumboxen staat te verstoffen. Oude installatie van z'n ega, die zong vroeger in een bandje, 6 ingangen ... ik ga het ding eens ff lenen
Oh gaaf, ik wil ook nog een keertje een mengpaneeltje kopen. Maar ik denk dat ik al mijn geld ga sparen voor een electrokit. Als ik straks op kamers zit kan in alleen in 't weekend drummen, zie geen andere oplossing dan een electronisch kitje.
quote:
als jullie willen kan ik nog wel een nummertje plaatsen...
Tuurlijk! Waarom niet he
  zondag 14 september 2003 @ 10:04:36 #69
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13154840
Die Soundoff pads doen het ook goed hoor. Ik bedoel, een complete set kost je circa 125 euro en dat is nog altijd een tiende van een elektro-kit.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 14 september 2003 @ 17:11:47 #70
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13161902
quote:
Op zondag 14 september 2003 10:04 schreef Murgen het volgende:
Die Soundoff pads doen het ook goed hoor. Ik bedoel, een complete set kost je circa 125 euro en dat is nog altijd een tiende van een elektro-kit.
soundoff pads zuigen... das echt niet cool... dan is electrisch veel beter!!
  zondag 14 september 2003 @ 17:40:57 #71
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13162642
quote:
Op zondag 14 september 2003 17:11 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

soundoff pads zuigen... das echt niet cool... dan is electrisch veel beter!!


En duurder ...
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 14 september 2003 @ 17:47:15 #72
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13162764
quote:
Op zondag 14 september 2003 17:40 schreef Murgen het volgende:

[..]

En duurder ...


zie je wel... geld maakt wel gelukkig... (kijk maar naar michael jackson)
  zondag 14 september 2003 @ 20:33:01 #73
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13166330
quote:
Op zondag 14 september 2003 17:40 schreef Murgen het volgende:

[..]

En duurder ...


Ja nou en, soundoff pads spelen ruk. Stuiteren ruk terug, geven een ruk geluid, en maken toch nog meer geluid dan een electrokit, en een electrokit neemt veel minder ruimte in. En dat is ook zeker een voordeel op een studentenkamer.
  zondag 14 september 2003 @ 20:58:36 #74
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13166911
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:33 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja nou en, soundoff pads spelen ruk. Stuiteren ruk terug, geven een ruk geluid, en maken toch nog meer geluid dan een electrokit, en een electrokit neemt veel minder ruimte in. En dat is ook zeker een voordeel op een studentenkamer.


Maar als je dan die chick van je dromen hebt versierd en je krijgt haar mee naar je studentenkamertje en ze ziet je Thunder staan en je rukt die rubber vellen eraf en je laat je double bass triooltjes om haar ... beuken dan ben je maar wat blij dat je tenminste ergens het rubber vanaf mocht rukken.

Acoustic drumkits are sex, electrokits niet ...

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 14 september 2003 @ 21:04:11 #75
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13167039
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:58 schreef Murgen het volgende:

[..]

Maar als je dan die chick van je dromen hebt versierd en je krijgt haar mee naar je studentenkamertje en ze ziet je Thunder staan en je rukt die rubber vellen eraf en je laat je double bass triooltjes om haar ... beuken dan ben je maar wat blij dat je tenminste ergens het rubber vanaf mocht rukken.

Acoustic drumkits are sex, electrokits niet ...


Ik doe meestal wat anders als er een lekkere chick bij mij op de kamer komt... dan ga ik niet showen hoe goed ik ben in me dubbelbass roffeltjes... dan laat ik zien hoe goed ik met me stok kan spelen...
  zondag 14 september 2003 @ 21:35:53 #76
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13167922
lamar

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-09-2003 21:37]

  zondag 14 september 2003 @ 21:35:56 #77
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13167924
quote:
Op zondag 14 september 2003 21:04 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Ik doe meestal wat anders als er een lekkere chick bij mij op de kamer komt... dan ga ik niet showen hoe goed ik ben in me dubbelbass roffeltjes... dan laat ik zien hoe goed ik met me stok kan spelen...


Ik heb het over de inleidende manouvres ... als oud-bewoner van de studentenflat in Den Bosch kan ik je verzekeren dat enige inleiding en toewerken naar het moment supreme zeer lonend kan zijn. En een muziekinstrument is sex. Organisch, levend, hard, zacht, snel, langzaam, woest, tergend ... het heeft alles wat een elektro-kitje niet heeft. Dus ...
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 14 september 2003 @ 21:36:57 #78
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13167952
quote:
Op zondag 14 september 2003 21:35 schreef Murgen het volgende:

[..]

Ik heb het over de inleidende manouvres ... als oud-bewoner van de studentenflat in Den Bosch kan ik je verzekeren dat enige inleiding en toewerken naar het moment supreme zeer lonend kan zijn. En een muziekinstrument is sex. Organisch, levend, hard, zacht, snel, langzaam, woest, tergend ... het heeft alles wat een elektro-kitje niet heeft. Dus ...


Ben ik het deels wel mee eens hoor, maar daar gaat het niet om

Akoestisch drumstel op een studenten kamer is gewoon not done. Geloof me als ik mijn drumstel op een studentenkamer zou mogen gebruiken zou ik dat echt wel doen, kan ik m'n set weer bitje upgraden in plaats van heel de tijd geld opzij de leggen voor zo'n electrokit.

  zondag 14 september 2003 @ 22:37:10 #79
24054 search64
Avec le grande
pi_13169649
Ligt aan de studentenkamer natuurlijk.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 15 september 2003 @ 11:08:01 #80
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13176058
quote:
Op zondag 14 september 2003 22:37 schreef search64 het volgende:
Ligt aan de studentenkamer natuurlijk.
En als je nou een hoogslaper fabriekt met eronder een geluidsdicht studio'tje? Aircotje inkoppelen voor de koeling en je bent er.

BTW ... heel belangrijk om als student een bed te hebben dat minstens 1 meter 20 breed is ... om het nuttige met het aangename te verenigen en dan past je drumstel er tenminste in :p

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 15 september 2003 @ 11:49:09 #81
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13176812
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:08 schreef Murgen het volgende:

[..]

En als je nou een hoogslaper fabriekt met eronder een geluidsdicht studio'tje? Aircotje inkoppelen voor de koeling en je bent er.

BTW ... heel belangrijk om als student een bed te hebben dat minstens 1 meter 20 breed is ... om het nuttige met het aangename te verenigen en dan past je drumstel er tenminste in :p


mijn drumstel past niet op minder dan 200x200cm
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  maandag 15 september 2003 @ 16:01:53 #82
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13183195
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:49 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

mijn drumstel past niet op minder dan 200x200cm


insgelijks
  maandag 15 september 2003 @ 19:18:21 #83
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13188359
*neemt aanloop*
  maandag 15 september 2003 @ 19:18:35 #84
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13188364
*en schopt*
  maandag 15 september 2003 @ 19:19:24 #85
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13188378
Je kan hier dus met alles over drummen terecht... voor als je niet weet waar dit topic voor is
pi_13190323
Murgen is voor zijn leeftijd best een coole gast
  maandag 15 september 2003 @ 20:54:41 #87
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13191069
quote:
Op maandag 15 september 2003 20:31 schreef Maidenfan het volgende:
Murgen is voor zijn leeftijd best een coole gast
teering ja... we moeten hem nu met U aan gaan spreken nie?
  maandag 15 september 2003 @ 21:00:59 #88
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13191259
neu ... maar toch bedankt voor het compliment. Zei 1 van m'n dochters ook toen ik aan het drummen was ... 'papa, ik vind jou cool'. En ja, ik ga ook hardrock drummen, maar ook jazz en ook latin.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 15 september 2003 @ 21:11:51 #89
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13191627
quote:
Op maandag 15 september 2003 21:00 schreef Murgen het volgende:
neu ... maar toch bedankt voor het compliment. Zei 1 van m'n dochters ook toen ik aan het drummen was ... 'papa, ik vind jou cool'. En ja, ik ga ook hardrock drummen, maar ook jazz en ook latin.
kicku en ik spreek erover dat mijn vader me cool vind fet
pi_13191906
quote:
Op maandag 15 september 2003 21:00 schreef Murgen het volgende:
neu ... maar toch bedankt voor het compliment.
Ik doelde op "Acoustic drumkits are sex, electrokits niet ... " en voorgaande

Best opmerkelijke uitspraak voor een vader van 44 (ben wat meer ouderwets gedoe gewoon waarschijnlijk )

En natuurlijk ook omdat je zo'n stijlen drumt echt tof.

  maandag 15 september 2003 @ 21:52:56 #91
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13193043
typisch ... zijn leeftijdgenoten, jullie vaders, dan echt anders? Misschien scheelt het dat ik al een paar jaar een starwarsclan run die multigamen maar ik ben blij dat ik op zondag op m'n ketels kan slaan, mag een andere vader het vlees snijden.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 15 september 2003 @ 21:57:19 #92
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13193212
quote:
Op maandag 15 september 2003 16:01 schreef Drumkruk het volgende:
insgelijks
Yeh, ongeveer zelfde 2x2. En dan nog, een drumstel maakt volgens mij veel te veel herrie voor op een studentenkamer. Ookal vinden je huisgenoten het goed (lijkt me niet), dan hebben buren en nog last van. En met Soundoff spul spelen is ook geen optie, zeker niet voor de lange termijn. Daarom lijkt een electrokit me de beste/minst slechte optie, zijn alleen best duur...

Maar inderdaad, respect voor Murgen, ha!

quote:
typisch ... zijn leeftijdgenoten, jullie vaders, dan echt anders?
Ja, bij ons geven ze weinig om muziek. Schande, mijn pa luistert wel bands die ik ook cool vind (Anouk, Blof, Rowwen Heze, laatst zelf Pendragon). Maar had liever een muzikale familie gehad, kon je es een keer wat samen doen. Tof dat jij drumt, het goeie voorbeeld! Spelen de kinderen al iets?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-09-2003 22:05]

  dinsdag 16 september 2003 @ 07:39:33 #93
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13199758
quote:
Op maandag 15 september 2003 21:57 schreef Yokozuna het volgende:

Schande, mijn pa luistert wel bands die ik ook cool vind (Anouk, Blof, Rowwen Heze, laatst zelf Pendragon). Maar had liever een muzikale familie gehad, kon je es een keer wat samen doen. Tof dat jij drumt, het goeie voorbeeld! Spelen de kinderen al iets?


Pendragon, bestaan die nog? Als het dezelfde Pendragon is (symphnonische rock) dan heb ik ze nog in Paradiso gezien, hilarisch optreden, een roadie van 2 meter lang met paardestaart en ADHD die halverwege de gig het podium opstormde, op een doek stapte en bijna het drumstel ingleed. Als je Pendragon kent, ken je dan ook Pallas?

Heh ... mijn vrouw en ik komen allebei uit een gezin waar niets met muziek werd gedaan. Als getuige heb ik nog de goedkoopste en daardoor onbespeelbare acoustische guitaar met stalen snaren uit een Leidse muziekwinkel, die ik samen met een boek '101 grepen voor de guitaar' in 1974 voor een verjaardag kreeg. Dus drummen kon ik helemaal shaken hoewel die oude grote ronde dobbelman waspoederverpakkingen een lekkere beat gaven.

M'n vrouw speelt piano, de oudste dochter zit op algemene muziekorientatie en pianoles en de jongste wil m'n drumstel straks overnemen. Mind you, onze meiden zijn nog redelijk jong. Samen met een maat uit de straat die gitaar speelt gaan we over een tijdje een beetje jammen. Z'n buurman speelt conga's dus dat komt wel goed.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:25:11 #94
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13201738
Vandaag m'n Peace gestemd op de drumschool. Alle Peacevellen eraf behalve het front van de bas en Remo Clear Ambassadors erop. Bovenkant snare heeft een gecoate Ambassador.

Ik had de vellen er gisteravond al opgezet en de ringen handvast aangedraaid. Stemmen is simpel, *kuch*, eerst de onderkant, dan de bovenkant. Vinger in het midden, kruislings aandraaien en op gevoel de juiste klank vinden. Hmm, die juiste klank vinden is dus de truuk maar daar heb je je docent voor.

Wat zal ik zeggen, het verschil is dag en nacht. In de oefenruimte staat een professionele Yahama-kit met Remo's en het verschil tussen de Peace en Yamaha was niet meer hoorbaar. Sterker nog, de 16 inch Peace tom klonk veel vetter dan de 14 inch van de Yamaha.

De bas heeft een Remo Pinstripe met Muff'le ring en het geluid is vol en open (en door de ring geen journaal Boooiiinngggg meer). Iets te veel sustain maar dat kan ik oplossen door een gat aan de voorkant te maken.

Op de snare leg ik nog een dempingsring om hem scherper te krijgen.

Al met al klinkt de kit met goeie vellen en goedgestemd echt supervet. Daar ben ik blij om want dan kan ik tenminste verder met het upgraden van de cymbals ... die hhx hihat van sabian klonk wel zo lekker.

Verder was de leraar te spreken over de kwaliteit van de Peace set, beter dan hij vroeger wel eens zag. Netjes afgewerkte ketels, stevige hardware op de basdrum (tomtom ophanging).

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:29:37 #95
24054 search64
Avec le grande
pi_13207911
Sabian HHx is een hele mooie serie, maar de prijs die je noemde is te hoog voor die hihats. Ik zou goed rondkijken naar goedkopere zaken als ik jou was. Hou er wel rekening mee dat dezelfde hihat in een andere zaak heel anders klinkt dan de hihat die je gehoord hebt, en je pas moet kopen als je iets gehoord hebt. Ik weet niet waar je woont, maar in Eindhoven zit Conijn muziek en die hebben laagste prijsgarantie van heel Europa (op internetsites na), en verder hele goede service.

http://www.conijnmuziek.nl

Kijk daar eens, of mail ze.

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:35:30 #96
24054 search64
Avec le grande
pi_13208059
quote:
Op maandag 15 september 2003 21:52 schreef Murgen het volgende:
typisch ... zijn leeftijdgenoten, jullie vaders, dan echt anders?
Ik vind mijn pa toch ook redelijk gaaf. Hij is twee keer met me naar Pinkpop gegaan toen ik nog te jong was om alleen te gaan. We zijn samen naar een concert geweest van Urban Dance Squad 6 jaar terug of zo, en vorig jaar naar Tomahawk toen mijn vrienden niet meewilden (wat een rare muziek!). Hij speelt gitaar, trombone en tuba en hij speelt in een jazzbandje. gave papa's zijn gaaf!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:39:13 #97
24054 search64
Avec le grande
pi_13208162
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:08 schreef Murgen het volgende:
BTW ... heel belangrijk om als student een bed te hebben dat minstens 1 meter 20 breed is ... om het nuttige met het aangename te verenigen en dan past je drumstel er tenminste in :p
Wat kost een bed tegenwoordig eigenlijk. Ik wil wel een bed van 200 bij 180 aan mijn plafond hangen nl.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 16 september 2003 @ 15:21:57 #98
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13209544
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:35 schreef search64 het volgende:

[..]

Ik vind mijn pa toch ook redelijk gaaf. Hij is twee keer met me naar Pinkpop gegaan toen ik nog te jong was om alleen te gaan. We zijn samen naar een concert geweest van Urban Dance Squad 6 jaar terug of zo, en vorig jaar naar Tomahawk toen mijn vrienden niet meewilden (wat een rare muziek!). Hij speelt gitaar, trombone en tuba en hij speelt in een jazzbandje. gave papa's zijn gaaf!


Mijn papa is ook gaaf! hij heeft jarenlang in een band gespeeld en had op een gegeven moment de keuze van muziekant zijn beroep te maken... dus zijn nummers ind e top 40 te horen, maar die stap heeft hij toch maar niet gezet en maakte mij! jeuj!
Mijn papa kan ook wel redelijk drummen... gitaar spelen kan hij heel erg goed en met z'n appletje en verschrikkelijk veel apparatuur zet hij hele musicals in elkaar in onze studio waar dus tevens mijn kit staat...
Hij leert met steeds meer over de studio dus binnenkort ga ik ook muziek maken op de apple... das leuk! voor de rest heb mijn papa ook nog contrabas gespeeld en daar is hij behoorlijk goed in, maar we hebbn hem nu aan een vriend van mij uitgeleend...

maar ik vind Murgen voor zover ik nu weet een koele papa...
Mijn papa gaat namelijk niet zijn tijd verdoen op Fok!Forum (moehahaha)

Ik ga vanaaf weer wat rare riedels leren... ik zal eens wat opschrijven in kladblok en zorgen dat jullie het kunnen downloaden het is echt super kewl!
Dan wil ik verder nog eens wat vragen... zullen we binnenkort met de vaste mensen... nee in elk geval drummers een keer naar een concert gaan waarvan er wordt gezegd dat je er echt heen moet... dat lijkt me echt kicku om elkaar gewoon eens in het echt te ontmoeten en er in real time over te kunnen praten...

als jullie msn hebben voeg me dan ff toe: drumkruk@chello.nl

groeten

pi_13215670
drummeeting
  dinsdag 16 september 2003 @ 19:24:42 #100
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13216337
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:02 schreef Maidenfan het volgende:
drummeeting
Flashmob in een drumzaak ... allemaal een drumstel pakken en 5 minuten het dak eraf jammen en dan weer pleite
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 16 september 2003 @ 19:25:37 #101
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13216364
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:29 schreef search64 het volgende:
Sabian HHx is een hele mooie serie, maar de prijs die je noemde is te hoog voor die hihats. http://www.conijnmuziek.nl

Kijk daar eens, of mail ze.


Bedankt!
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 16 september 2003 @ 19:51:46 #102
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13217185
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:24 schreef Murgen het volgende:

[..]

Flashmob in een drumzaak ... allemaal een drumstel pakken en 5 minuten het dak eraf jammen en dan weer pleite


daar ben je veel te oud voor

nee is gaaf! das pas kicku! of gewoon dagje musik produktiv organiseren... lachu toch... ik neem dat je als 40+ er auto kan rijden

...

  dinsdag 16 september 2003 @ 20:15:30 #103
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13218072
quote:
Pendragon, bestaan die nog? Als het dezelfde Pendragon is (symphnonische rock) dan heb ik ze nog in Paradiso gezien, hilarisch optreden, een roadie van 2 meter lang met paardestaart en ADHD die halverwege de gig het podium opstormde, op een doek stapte en bijna het drumstel ingleed. Als je Pendragon kent, ken je dan ook Pallas?
Ik weet niet of ze bestaan, maar de cd's die m'n pa heeft van hun zijn echt SUPERgoed Die gitaarsolo's, echt prachtig gewoon.
  dinsdag 16 september 2003 @ 20:19:09 #104
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13218205
ik ga nu naar drumles... massol!!
  dinsdag 16 september 2003 @ 20:30:01 #105
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13218664
Houdoe-eej
quote:
De bas heeft een Remo Pinstripe met Muff'le ring en het geluid is vol en open (en door de ring geen journaal Boooiiinngggg meer). Iets te veel sustain maar dat kan ik oplossen door een gat aan de voorkant te maken.

Op de snare leg ik nog een dempingsring om hem scherper te krijgen.

Al met al klinkt de kit met goeie vellen en goedgestemd echt supervet. Daar ben ik blij om want dan kan ik tenminste verder met het upgraden van de cymbals ... die hhx hihat van sabian klonk wel zo lekker.

Verder was de leraar te spreken over de kwaliteit van de Peace set, beter dan hij vroeger wel eens zag. Netjes afgewerkte ketels, stevige hardware op de basdrum (tomtom ophanging).


Hehe, inderdaad "Boing" bassdrum als je 0 demping gebruikt Das erg vies! Maaruh mooi dat je kit prima klinkt, goed stemmen is inderdaad het halve werk. Wat voor bassdrum geluid wil je trouwens? Ik had eerst ook alleen een muffle in de bassdrum + dicht resonantiegat, klonk wel best lang door, maar wel superzwaar en stoer, supergoed voor rock

Snare scherper met dempingsring snap ik niet zo. Dempingsring op snare -> minder overtones, minder sustain. Ik vind hem juist wat doffer klinken met dempring erop, als je echt een fel geluid wilt moet je gewoon rimm-shots spelen Ik speel met 1/4 dempringetje, anders klinkt hij niet funky. En geen-dempring en 1/4 dempringtje scheelt al best veel in geluid. Maargoed, iedereen zijn favoriete geluid, experimenteer er wat mee zouk zeggen.

Sabian HHX zijn wel topbekkens en ook erg duur, bij Tierolff zou ik zulke dure bekkens nooit halen. Daar betaal je voor 3 van zulke cymbals makkelijk 100 euro teveel (das wel wat meer dan Rotterdam of Eindhoven heen en terug ) En niet perse alles van 1 serie/merk kopen. Van sommige groottes klinkt de ene serie weer beter dan de ander, en bij de ander soort cymbal klinkt een ander merk weer beter enz. gewoon veel uitproberen. Wat voor bekken geluid zoek je trouwens straks, vooral donker of vooral helder?

Drummeeting, lijkt me gaaf. Met de drumles moesten we ook een paar keer ensembles met zijn 4en/2en spelen, dat was echt supertof!! Alleen moeilijk te organiseren, zo'n meeting denk. Veel sjouwen, moeilijk ruimte te vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-09-2003 20:38]

  dinsdag 16 september 2003 @ 21:50:51 #106
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13221729
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:30 schreef Yokozuna het volgende:
Houdoe-eej
[..]

Hehe, inderdaad "Boing" bassdrum als je 0 demping gebruikt Das erg vies! Maaruh mooi dat je kit prima klinkt, goed stemmen is inderdaad het halve werk. Wat voor bassdrum geluid wil je trouwens? Ik had eerst ook alleen een muffle in de bassdrum + dicht resonantiegat, klonk wel best lang door, maar wel superzwaar en stoer, supergoed voor rock


Ik begin gewoon bij zo open mogelijk geluid. Wat dat betreft geven die Remo's gewoon lekkere vette klappen . De bas moet niet te gedempt zijn, hij zit nu stevig tegen het vette aan en de sustain is voor mij goed, m'n leraar had hem wat korter willen hebben maar vond het geluid net als ik gewoon goed.
quote:
Snare scherper met dempingsring snap ik niet zo. Dempingsring op snare -> minder overtones, minder sustain. Ik vind hem juist wat doffer klinken met dempring erop, als je echt een fel geluid wilt moet je gewoon rimm-shots spelen Ik speel met 1/4 dempringetje, anders klinkt hij niet funky. En geen-dempring en 1/4 dempringtje scheelt al best veel in geluid. Maargoed, iedereen zijn favoriete geluid, experimenteer er wat mee zouk zeggen.
Kwestie voor mij om beter te leren zeggen wat ik bedoel in het drumjargon. Zonder demping is de sustain van de snare gewoon te lang, er ligt tijdelijk een 13 inch dempingsring op die de sustain wegneemt en de snare een lekkere scherpe korte ratel geeft. Ik ga uit het oude 14 inch peace vel een ring snijden en wat experimenteren met tape en delen van ringen. Op de drumschool lag er een 3/4 ring op maar dan wel op een coated emperor.
quote:
Sabian HHX zijn wel topbekkens en ook erg duur, bij Tierolff zou ik zulke dure bekkens nooit halen. Daar betaal je voor 3 van zulke cymbals makkelijk 100 euro teveel (das wel wat meer dan Rotterdam of Eindhoven heen en terug ) En niet perse alles van 1 serie/merk kopen. Van sommige groottes klinkt de ene serie weer beter dan de ander, en bij de ander soort cymbal klinkt een ander merk weer beter enz. gewoon veel uitproberen. Wat voor bekken geluid zoek je trouwens straks, vooral donker of vooral helder?
Tierolff is steeds een kwestie van afwegen en ze ook gewoon vertellen wanneer ze te duur zijn. Maar goed, ik heb misschien m'n leeftijd mee
Ik zoek een heldere cripy chick ... zo kan ik het het beste omschrijven. Omdat ik nog niet weet of en in welke muziekstijl ik ga eindigen of ga specialiseren is een redelijk neutrale hi-hat voorlopig het beste.
quote:
Drummeeting, lijkt me gaaf. Met de drumles moesten we ook een paar keer ensembles met zijn 4en/2en spelen, dat was echt supertof!! Alleen moeilijk te organiseren, zo'n meeting denk. Veel sjouwen, moeilijk ruimte te vinden.
Ik heb net een ochtend met m'n spullen lopen zeulen en ik dacht dat ik een grote auto had De koffer stond vol met een 16 x 16 en de bass en de achterbank zat vol met een 12, 13 en 14 ketel. Het was maar een ideetje ... een zaak vol drumstellen mobben ...
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 16 september 2003 @ 22:33:28 #107
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13223381
Tja die bassdrums he Ze kunnen er wat van!
pi_13223590
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:39 schreef search64 het volgende:

[..]

Wat kost een bed tegenwoordig eigenlijk. Ik wil wel een bed van 200 bij 180 aan mijn plafond hangen nl.


waarom een heel bed, alleen een matras is toch ook goed

over die meeting, d`r zit wel wat in

ergens huur je een zaaltje af voor een heel weekend, iedereen drumstellen mee, een bekende drummer uitnodigen en af en toe wat andere muzikanten

daar kun je nou echt wat van leren

  dinsdag 16 september 2003 @ 22:41:37 #109
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13223690
quote:
waarom een heel bed, alleen een matras is toch ook goed
Hij wil graag een slaapvlak hebben dat niet kromtrekt bij het ophangen
  dinsdag 16 september 2003 @ 22:46:17 #110
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13223856
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 22:38 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

waarom een heel bed, alleen een matras is toch ook goed

over die meeting, d`r zit wel wat in

ergens huur je een zaaltje af voor een heel weekend, iedereen drumstellen mee, een bekende drummer uitnodigen en af en toe wat andere muzikanten

daar kun je nou echt wat van leren


Zkz... daar moeten we eens ff verder over praten...
  dinsdag 16 september 2003 @ 23:23:10 #111
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13225199
Laten we maar es beginnen met

WAAR WOONT IEDEREEN eigenlijk? Plaats/Provincie?

pi_13228205
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:23 schreef Yokozuna het volgende:
Laten we maar es beginnen met

WAAR WOONT IEDEREEN eigenlijk? Plaats/Provincie?


Rekken, bij Eibergen/Enschede/Haaksbergen, Gelderland
  woensdag 17 september 2003 @ 08:33:26 #113
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13228226
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:23 schreef Yokozuna het volgende:
Laten we maar es beginnen met

WAAR WOONT IEDEREEN eigenlijk? Plaats/Provincie?


Ik woon vlak bij jou ... maarre ik moet behoorlijk rekening houden met andere agenda's. Maar ik vind het geen gek idee als ik wat verder ben, ik beodel, ik drum nog geen 3 maanden, ben nog alles aan het leren
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 17 september 2003 @ 08:38:56 #114
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13228299
Apeldoorn/Gelderland

Ps. Murgen heb je het tipboek drums al? das vereiste nummer een als je drummer bent...!! ik heb um ook en kijk er nog heeeeeeeel erg vaak in...

pi_13228811
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:33 schreef Murgen het volgende:

[..]

Ik woon vlak bij jou ... maarre ik moet behoorlijk rekening houden met andere agenda's. Maar ik vind het geen gek idee als ik wat verder ben, ik beodel, ik drum nog geen 3 maanden, ben nog alles aan het leren


Wat maakt dat nou uit joh, dan kun je juist veel leren van anderen die misschien wat langer drummen.
pi_13235234
provincie antwerpen in belgie, maar ik kom sowieso niet... ben (nog) geen drummer (alhoewel het bijzonder leerrijk zou zijn) en verplaatsing is te moeilijk...

alvast have fun iedereen

  woensdag 17 september 2003 @ 15:18:51 #117
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13236941
quote:
Op woensdag 17 september 2003 14:10 schreef Maidenfan het volgende:
provincie antwerpen in belgie, maar ik kom sowieso niet... ben (nog) geen drummer (alhoewel het bijzonder leerrijk zou zijn) en verplaatsing is te moeilijk...

alvast have fun iedereen


dan kom je toch kijken of beatboxen
pi_13243557
Hoelang hebben jullie gedaan over dat sliden over je basspedaal?? Ik ben dr nu echt al 2 maanden mee bezig denk ik (ik drum bijna een jaar). Heb vorige week een nieuw pedaal gekocht : Pearl P100P, dat merkte ik wel heel erg vergeleken met mn oude verotte pedaal

Maar ik weet echt niet of het zo hoort dat je er zo lang over doet om goed te kunnen sliden. Ik heb ook verschillende technieken gehoord. De een is de eerste klap met je tenen, de 2e met die bal onder je tenen zeg maar en zo verder naar 3, 4 etc. De ander heb ik gehoord van mn drumleraar, hij zei dat ik het alleen met mn tenen moet doen, maar als ik dat doe klinkt het nog verneuk...uhm klinkt het nog minder Ook heb ik als ik sneller ga ik klappen oversla, of er nog 1 klap achterna doe omdat ik die klopper niet op tijd kan stoppen....het wordt echt een obsessie, dus plz help me, hoe jullie dit hebben geleerd en hoelang jullie erover hebben gedaan........

  woensdag 17 september 2003 @ 20:47:40 #119
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13246018
Zorg eerst dat je je pedaal goed afstelt of laat afstellen, de fabrieksinstelling kan nogal zuigen.

Voorbeeld ... in de aanslag (voet op pedaal klaar om te kloppen) is het handig als de veer al wat is aangespannen, staat ie te los dan verlies je tijd en energie omdat eerst de veer moet aanspannen. Er zijn natuurkundige forumules voor met krachten en zo, maar als de veer neutraal staat of door het gewicht van de klopper de andere kant op is gespannen dan snap je dat je door een soort van dood moment moet.

Wat is sliden trouwens?

Ik heb m'n Peace pedaal al een paar weken geleden vervangen door een Tama HP10

quote:
Tama HP10 Single Bass Drum Pedal
The new HP10 is a single chain pedal, but it utilizes the same offset cam shape as the Iron Cobra Power Glide. The offset cam offers increased power and speed as the beater reaches the end of the stroke. Shaft and beater can be adjusted freely.
En sindsdien geen spierpijn meer in m'n poot.

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 17-09-2003 20:55]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 17 september 2003 @ 20:52:20 #120
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13246147
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik het heb geleerd... ik zal er eens op letten hoe ik het doe...
maar na 8 jaar kan je het wel...
pi_13247783
Haha allright!!

Ik heb die veer al wat strakker gespannen, nog niet op zn strakst want eerst kijken of het zo ook lekker speelt. Rekt die veer trouwens ook uit na een tijd???
Sliden is iig als je heels-up speelt, bewegingen maken over je basspedaal zodat je sneller kan spelen. Zie voor de technieken in mn vorige post

en Drumkruk, kijk ff hoe je het doet dan

  woensdag 17 september 2003 @ 21:49:38 #122
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13248135
Goeiendag drummerdiehards!
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:38 schreef Drumkruk het volgende:
Apeldoorn/Gelderland

Ps. Murgen heb je het tipboek drums al? das vereiste nummer een als je drummer bent...!! ik heb um ook en kijk er nog heeeeeeeel erg vaak in...


Heb een oude versie van een buurman gehad die ging verhuizen, echt een perfect boek voor de beginnende drummer, veel advies, waar op te letten bij kopen drumstel enz.. Ook voor maidenfan handig boekje, compact en goedkoop.
quote:
Hoelang hebben jullie gedaan over dat sliden over je basspedaal?? Ik ben dr nu echt al 2 maanden mee bezig denk ik (ik drum bijna een jaar). Heb vorige week een nieuw pedaal gekocht : Pearl P100P, dat merkte ik wel heel erg vergeleken met mn oude verotte pedaal
Bassdrumstuff Welkom @ fok drummers topic! Je bedoelt met je voorvoet een normale slag geven, en daar achteraan snel nog eentje geven door je voorvoet verder naar voren te laten glijden op het pedaal?

Pedaalsetttings: niet zo moeilijk, zolang je veerspanning maar niet te laag is. Je klopper moet namelijk snel genoeg terugkomen voor de 2e slag. Verder speelt ik nu meestal met sokken, daar gaat dat sliden (tenminste wat ik eronder versta) makkelijker mee. Sokken hebben meestal minder grip dan schoenen, dus glijden ook beter. Maar met schoenen lukt het ook wel, alleen wat minder makkelijk, vooral als er veel grip op zit.

Waarvoor wil je het gaan gebruiken trouwens? Punkrock? Daar wordt het volgens mij wel vaak gebruikt

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-09-2003 22:08]

pi_13250578
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:49 schreef Yokozuna het volgende:
Goeiendag drummerdiehards!
En drumnewbies

Morgen mijn eerste echte drumles; dwz aan het drumstel
Ben echt reuzebenieuwd...

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 17-09-2003 23:07]

  woensdag 17 september 2003 @ 23:24:10 #124
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13251353
ik woon in Gelderland ehm kan niet echt gedetaileerder ff :$ Maar zo'n drumdag.. arg das vet!
Relevant?
pi_13251612
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:49 schreef Yokozuna het volgende:
Bassdrumstuff Je bedoelt met je voorvoet een normale slag geven, en daar achteraan snel nog eentje geven door je voorvoet verder naar voren te laten glijden op het pedaal?
Verder speelt ik nu meestal met sokken, daar gaat dat sliden (tenminste wat ik eronder versta) makkelijker mee. Sokken hebben meestal minder grip dan schoenen, dus glijden ook beter. Waarvoor wil je het gaan gebruiken trouwens? Punkrock? Daar wordt het volgens mij wel vaak gebruikt
Voor punkrock inderdaad/skatepunk Maar het is sowieso nooit weg om dat te leren om dr af en toe is een noot doorheen te gooien bij andere genres zeg maar

Hoelang heb jij erover gedaan dan???
En welke techniek gebruik jij?Waarschijnlijk alleen degene waarbij je alleen je tenen gebruikt?
Heb je het jezelf ook zo aangeleerd, of begon je ook met tenen/bal?? Want die gast die zei dat ik het zo moest doen vertelde me dat, als je dat onder de knie hebt, je vanzelf alleen met je tenen gaat spelen.

Met sokken spelen heb ik idd wel geprobeerd, maar vind het niet zo lekker spelen

  woensdag 17 september 2003 @ 23:45:41 #126
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_13251919
Onzin.
Zodra je die techniek (het is gewoon een truukje) beheerst, kun je het op alle manieren spelen. Met je hakken op de grond, met je tenen, etc.
Gewoon oefenen (maar dat heb ik je al een keer of 20 verteld ).
we will become silhouettes.
pi_13252009
quote:
Op woensdag 17 september 2003 23:45 schreef killingcupid het volgende:
Onzin.
Zodra je die techniek (het is gewoon een truukje) beheerst, kun je het op alle manieren spelen. Met je hakken op de grond, met je tenen, etc.
Gewoon oefenen (maar dat heb ik je al een keer of 20 verteld ).
Hooowwww maar hoe leer je dat trucje dan??? Ik wordt echt para omdat ik het nog steeds niet kan gewoon
Er moet toch iets zijn waardoor ik dat kan leren.
  donderdag 18 september 2003 @ 08:42:22 #128
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13255083
quote:
Hoelang heb jij erover gedaan dan???
En welke techniek gebruik jij?
Tis echt niet moeilijk ofzo hoor. Ligt eraan hoe vaak je per dag oefent, als je dat een paar dagen een kwartier per dag specifiek oefent kun je het zo. Ik zal binnenkort wel een 30sec video'tje opnemen (als ik eindelijk files kan inladen verdomme). Kun je zien hoe simpel het is, de techniek die ik bedoel (heel-toe techniek is anders en kan ik niet, pedalen te klein/voeten te groot). Heeft je drumleraar het niet goed uitgelegd ofzo?! Mijn drumleraar had het 1 keer uitgelegd en ik had het ook een paar keer van anderen gehoord.

Techniek? Gewoon die ik net heb uitgelegd. Ik heb nu gewoon maximale veerspanning en ongeveer 45 graden klopper-slagvel hoek. Maar zoals gezegd, zolang je veerspanning maar hoog genoeg staat is het mogelijk.

He Killingcupid hoe staat het trouwens met je band? Hebben jullie al veel samengespeeld enzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 18-09-2003 08:50]

  donderdag 18 september 2003 @ 14:55:18 #129
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13263621
Pfff ... warm, druk en niets tijd om te drummen. Kwou da'k op een terras zat. En ik moet m'n basspedaal smeren ... kan dat met naaimachine-olie?

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 18-09-2003 15:15]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 18 september 2003 @ 14:56:40 #130
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13263654
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:55 schreef Murgen het volgende:
Pfff ... warm, druk en niets tijd om te drummen. Kwou da'k op een terras zat. En ik moet m'n basspedaal smeren ... kan dat met naaimachine-olie?
denk het wel...
ik ga zo werken maar eerst ffkes drummelen natuurlijk! mijn sonor ff pak slaag geven!
  donderdag 18 september 2003 @ 16:45:35 #131
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13267174
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:56 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

denk het wel...
ik ga zo werken maar eerst ffkes drummelen natuurlijk! mijn sonor ff pak slaag geven!


Ga ik zo ook doen ... meppen. Ik had nog een spuitbus siliconen-spray om te smeren ... prima spul.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 18 september 2003 @ 17:17:37 #132
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13268096
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:56 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

denk het wel...
ik ga zo werken maar eerst ffkes drummelen natuurlijk! mijn sonor ff pak slaag geven!


Inderdaad gewoon raggen die handel!

Met warm weer gaat het juist beter, aderen zetten uit, betere doorbloeding. Dan meer wat zweten, zijn we toch wel gewend na deze warme zomer, of niet?

Ik heb dit dubbelpedaal (Tama Iron Cobra) nu trouwens een jaar en heb nooit hoeven smeren. Schijnen ook oil-bearings in te zitten, in meer wat duurdere pedalen, die hoef je in principe niet te smeren. Tenminste, hier niet. M'n neef heeft de Pearl Supermegaturbopowershifterpedal (ofzo) en daar heeft ie al een paar jaar niets aan gedaan... Zal wel per pedaal verschillen ofzo.

  donderdag 18 september 2003 @ 18:43:14 #133
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13269932
Het was de veer die mopperde ...
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13274359
Tja baspedalen....... mijn eerste kennismaking met die dingen verliep niet al te vlot. De ene keer knalde de cam tegen het vel, een andere keer gat in de lucht, daarna een zacht plofje... Ipv een bassdrum te geven ben ik overgeschakeld op snare.

Daarna ging het wel redelijk, alhoewel ik vind dat het vééél te lang duurde eer ik iets begon te kunnen. Ginds lukt het echt niet, thuis geen probleem . Was heel zenuwachtig... echt ni leuk. Het half uur was iig zo om en ik kijk alweer uit naar volgende week.

  donderdag 18 september 2003 @ 22:31:15 #135
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13276056
Ach, als je nog nooit voor anderen hebt gespeeld ben je altijd zenuwachtig en wil je jezelf bitje bewijzen enzo, en dan gaat het niet zo goed. Alleen wat zenuwen zijn altijd goed, keeps you focused

Als je een paar keer hebt opgetreden of iets vaker naar drumles gaat/in bandje speelt merk je dat je steeds minder spanning hebt, ook als je daarna weer voor andere onbekenden speelt... Had ik iig.

quote:
Het was de veer die mopperde
PIEP! Oh, das een ander verhaal ja

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 18-09-2003 22:37]

  donderdag 18 september 2003 @ 22:39:40 #136
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13276321
Vandaag eerste drumles gehad bij Drumworks in Eindhoven. En ik vond het super ! Dit is gewoon wat ik jaren eerder had moeten doen !
Ik heb genoten, en ik verheug me nu al op de 2-e les
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_13276658
quote:
Op donderdag 18 september 2003 08:42 schreef Yokozuna het volgende:
Tis echt niet moeilijk ofzo hoor. Ligt eraan hoe vaak je per dag oefent, als je dat een paar dagen een kwartier per dag specifiek oefent kun je het zo.
Ik oefen het al 2 maanden elke dag een half uur ofzo......
  vrijdag 19 september 2003 @ 00:51:35 #138
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13279475
Ik heb begrepen dat ik het beste een maandje of 2 kan wachten tot ik een drumstel ga kopen. Zodat ik beter weet wat ik zelf lekker vind klinken en spelen.
Iemand tips waar ik op moet letten ?
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_13280738
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 00:51 schreef defender het volgende:
Ik heb begrepen dat ik het beste een maandje of 2 kan wachten tot ik een drumstel ga kopen. Zodat ik beter weet wat ik zelf lekker vind klinken en spelen.
Iemand tips waar ik op moet letten ?
geef niet te veel geld uit aan je eerste drumstel omdat je waarschijnlijk later toch iets beters wilt

gewoon een goedkoop c-merk met drie toms, basedrum, snaredrum, hihats en een crash/ride is genoeg

  vrijdag 19 september 2003 @ 09:08:55 #140
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13281518
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 07:25 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

geef niet te veel geld uit aan je eerste drumstel omdat je waarschijnlijk later toch iets beters wilt

gewoon een goedkoop c-merk met drie toms, basedrum, snaredrum, hihats en een crash/ride is genoeg


Ben ik helemaal met je eens. Ik ben 26 juni begonnen met drummen en heb toen een goedkoop drumstel gekocht in die configuratie. De vaste drumcrew begint nu te zuchten en te steunen want die kennen het verhaal zo langzamerhand wel.

De pro's en con's van direct een (goedkoop) drumstel kopen:

Pro's:
Je kan direct thuis aan de slag. En dat is echt nodig omdat je voor je techniek niet alleen stokken, jezelf, coordinatie maar ook de trommels en de vellen nodig hebt. Luchtdrummen, sofa-drummen en in het badwater slaan is echt anders dan op een echt drumstel slaan. Ook de feel van de pedalen en het goed leren gebruiken van je rechtervoet is essentieel. Een drumstel met alles erop en eraan, en dan bedoel ik een A-merk, met echte vellen, goede hardware, goede ketels en vooral goede cymbals kost je, zonder met m'n ogen te knipperen, al snel 1500 euro en meer. Dat is wat anders dan de 300 - 500 euro voor een B of C-merk drumstel en voor een hobby die je misschien niet gaat doorzetten,

Con's
Een goedkoop drumstel zal je als je tenminste veel speelt al na een maand of wat willen gaan upgraden. Nou ben ik een lijstjesfreak maar mijn teller staat nu op 1035 euro waarvan er 275 voor het drumstel zelf waren.
De rest zit in stokken, een 20 inch ride-bekken met standaard, een beter bass-pedaal, een roc-n-soc drumkruk, rubber padjes om een keer 's avonds te kunnen spelen en nieuwe Remo Ambassadorvellen (boven en onder).

Maar als ik i.p.v. een Peace-kit een Pearl, Yamaha of Tama had gekocht dan was ik nu 500 euro meer kwijt geweest omdat ride-bekken, drumkruk, padjes en vellen zonder meer waren bijgekocht.

---
Als je overigens veel gaat sjouwen met je drumstel dan is het belangrijk om een kit te kopen met degelijke hardware.

Laat je niet ontmoedigen, drummen is een kwestie van concentratie en het 'programmeren' van je geest. Lopen hebben we ook niet in 1 dag geleerd en drummen is net als lopen het onbewust samen laten werken van allerlei spieren en ledematen. In iedere softe cursus leer je het volgende lijstje van toestanden:

Onbewust Onbekwaam - voordat je ging denken aan drummen leren
Bewust Onbekwaam - daarom ga je op les, om het te leren
Bewust Bekwaam - ja! het eerste 4/4 basis kan je spelen als je je concentreert
Onbewust Bekwaam - ze kunnen je er 's nachts voor wakker maken

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 19 september 2003 @ 12:50:31 #141
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13286326
Bedankt alvast voor deze tips ! Ik neem ze zeker mee.

Verder vond ik de eerste keer drummen absoluut minder moeilijk dan ik altijd gedacht had. Ik zat soms best even te stuntelen, maar dan kan je de draad zo weer oppakken. Heb ook een erg fijne leraar, dat scheelt volgens mij ook een berg.
Ik was erg nerveus omdat ik dit al heel lang wilde en er echt naar uitgekeken heb. Maar dat gevoel verdween tijdens de les, en maakte plaats voor een superlekker gevoel in mijn donder.

Ik zal nog heeeeeeeel lang moeten lessen en veel oefenen, dat besef ik goed, en ik zal nog wel eens vloeken als iets niet 123 lukt, maar mijn eerste kennismaking was gewoon zeer geslaagd.
En ik was nog even bezorgd of een 32-jarige vrouw dat nog wel zou kunnen Maar denk dat het best gaat lukken, ik zet me er in elk geval helemaal voor in.

Ik moest wel even wennen om mijn vingers niet steeds te spannen en te strekken (wijsvinger vooral) tijdens het spelen, daar zal ik nog wel eens de mist mee ingaan.

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_13287964
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:50 schreef defender het volgende:
Ik moest wel even wennen om mijn vingers niet steeds te spannen en te strekken (wijsvinger vooral) tijdens het spelen, daar zal ik nog wel eens de mist mee ingaan.
Haha dat had ik ook Net of je iemand stiekem aanwijst ofzow

Hoelang drummen jullie per dag eigenlijk???

[Dit bericht is gewijzigd door Ska-te op 19-09-2003 14:40]

  vrijdag 19 september 2003 @ 18:20:49 #143
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13294971
Yo, net het nieuwe Feedback foldertje binnengehad. Die Roland TD6K kost er 1250 excl. pedaal.

De Yamaha DTX staat erin voor 1050, exlusief pedaal. Maar volgens mij zit er wel een pedaalpad bij, waar ik mijn dubbelbass pedaal gewoon tegen kan laten kloppen, niet? Er staat trouwens niet bij "DTXpress II" ofzo, maar

quote:
De DTXpress van Yamaha is vernieuwd! Het slagwerk is voortaan uitgerust met een triple zone snare en cymbal pad! De snaredrum heeft nu een dual zone rim (biede zones apart programmeerbaar). Alle pads hangen nu in een nog steviger rack. En nog goedkoper ook!
Klinkt allemaal interessant en nog voor een interessante prijs ook, maar klinkt die DTXpress ook een beetje of niet? En kan ik mijn dubbelbass pedaal gewoon tegen de klopper die erbij zit laten slaan?
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 07:25 schreef daanharmsen het volgende:
geef niet te veel geld uit aan je eerste drumstel omdat je waarschijnlijk later toch iets beters wilt

gewoon een goedkoop c-merk met drie toms, basedrum, snaredrum, hihats en een crash/ride is genoeg


Inderdaad, gewoon 2e hands setje kopen. Of zo'n Peace setje, krijg je bekkens, kruk en stokken bij en kost maar 279 euro in de nieuwe Feedback folder.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-09-2003 18:23]

pi_13295021
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 18:20 schreef Yokozuna het volgende:
Yo, net het nieuwe Feedback foldertje binnengehad. Die Roland TD6K kost er 1250 excl. pedaal.

De Yamaha DTX staat erin voor 1050, exlusief pedaal. Maar volgens mij zit er wel een pedaalpad bij, waar ik mijn dubbelbass pedaal gewoon tegen kan laten kloppen, niet? Er staat trouwens niet bij "DTXpress II" ofzo, maar
[..]

Klinkt allemaal interessant en nog voor een interessante prijs ook, maar klinkt die DTXpress ook een beetje of niet? En kan ik mijn dubbelbass pedaal gewoon tegen de klopper die erbij zit laten slaan?


Klinkt het goed: Mwah, niet als kit die je wil gebruiken om iets mee op te nemen, "but it does its job"

Bassdrum pad is speciaal aangepast om wat beter te reageren op twinpedalen.
Doublebass verhaal: je kan je twinpedaal gewoon gebruiken.

Carn is ook geinteresseerd in een DTXje.....voor op zn kamer

  vrijdag 19 september 2003 @ 18:26:03 #145
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13295102
Ok gaaf, maar waar het vooral om gaat, klinkt die Roland TD6K nou veel beter dan die DTXpress, zouden eigenlijk wat samples op internet moeten staan. Ken nie vinden enzo
quote:
Hoelang drummen jullie per dag eigenlijk???
Gewoon uur per dag, en op woensdag nul uur, laat uit school, 's avonds magk niet drummen. In weekend/ als ouders wegzijn langer...
quote:
Vandaag eerste drumles gehad bij Drumworks in Eindhoven. En ik vond het super ! Dit is gewoon wat ik jaren eerder had moeten doen !
Ik heb genoten, en ik verheug me nu al op de 2-e les
Kijk dat komt tenmintse overtuigd over! Ik zou trouwens niet wachten met het kopen van een set... Murgen kan je genoeg vertellen over zo'n Peace kit die perfect betaalbaar is
  vrijdag 19 september 2003 @ 20:05:33 #146
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13297691
ik drum zoiezo 2 uur en als ik kan de hele dag nee maar zoiezo 2 uur...
  vrijdag 19 september 2003 @ 21:44:10 #147
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13300181
Ik drum meestal 2 of 3 x 20 minuten per dag. Hangt van m'n agenda af. Ben nu een nummer aan het instuderen en heb een mic erachter gehangen. Niets is leerzamer dan jezelf horen spelen op muziek.

Ik heb bv de neiging net iets achter de maat te gaan zitten ... luie drummer.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13301775
Ik drum 25min per dag, maar dan ook echt elke dag.
Op vakantie met ouders geen probleem neem je stokken mee en drum in de lucht

pi_13302229
Dit is mijn drumstel


Mijn drumstel is een premier 13" 14" toms 16" floor en een 24" base 14" premier snare een Attack. and 2 splashes 10" ,12
22" ride all A custom zildijan hihatt van AAX Sabian

Ik heb een Iron Cobra pedaal

Wat hebben jullie voor pedaal?

Maare ik ga nu een yamaha oak custom kopen ( Wel een blauw hout kleurige)


10" tom
12" tom
15" floor
22 x 17 base

Mijn premier snaretje hou ik zelf patst lekker

Laat jullie herrie maak machine eens zien

pi_13302309
Een drumstel voor in onze oefen/opnaam ruimte.
En eentje on the road
pi_13302634
Meer Foto's!!!

Ik heb ze helaas niet (geen digi cam en scanner is stuk )
Mijn pedaal is btw een pearl P 100 P
Die Iron Cobra speel echt fucking lekker trouwens

pi_13307747
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 23:18 schreef Ska-te het volgende:
Meer Foto's!!!


Die Iron Cobra speel echt fucking lekker trouwens


Speel idd heel fijn lekker soepel (ik moest wel ff oefenen in het begin om hem onder controlle te houden

BTW mag ook wel fijn spelen voor het prijs kaartje dat er aan hangt

Dit is hem

[Dit bericht is gewijzigd door SG-1 op 20-09-2003 07:49]

pi_13308157
Hoeveel kost zo'n Iron Cobra trouwens? 150 euro ofzo?
pi_13310336


  zaterdag 20 september 2003 @ 13:02:09 #155
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13311179
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 23:03 schreef SG-1 het volgende:
Dit is mijn drumstel

[afbeelding]
Mijn drumstel is een premier 13" 14" toms 16" floor en een 24" base 14" premier snare een Attack. and 2 splashes 10" ,12
22" ride all A custom zildijan hihatt van AAX Sabian :)Maare ik ga nu een yamaha oak custom kopen ( Wel een blauw hout kleurige)
[afbeelding]
10" tom
12" tom
15" floor
22 x 17 base

Mijn premier snaretje hou ik zelf patst lekker


Gaaf, vind die AAX hihats trouwens erg goed klinken, net als bijna alles crashes/splashes uit die lijn.
quote:
BTW mag ook wel fijn spelen voor het prijs kaartje dat er aan hangt
Tama Iron Cobra wordt verkocht voor een prima prijs hoor, zijn echt geen dure pedalen. Dan kom je eerder uit bij Sonor/Axis/DW. Alleen of die nou zoveel beter spelen, ligt eraan hoe je ze instelt, en de cam

En het zijn terecht goed verkochte pedalen Alleen ik had liever een tweezijdige beater ofzo gezien. Zodat ik niet weer 50 euro hoef uit te geven voor 2 hardere kloppertjes.

  zaterdag 20 september 2003 @ 13:08:58 #156
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13311338
He, is dit niet cool?
quote:

Perfect om lekker stil te kunnen oefenen! Tover je slagwerk om in een electronisch slagwerk. Gaasvellen op je trommels ddrum triggers aansluiten op een module en spelen maar! Fusionset: 10, 12, 14, 14, 22 inch
Totaal 50 euro, das niets. Waarom komt dat niet gewoon standaard op alle electrokits, de meerprijs is nieteens 100 euro. Speelt fijner en maakt minder geluid.

Zou het niet wat zijn zelf een setje te maken met gaasvellen en dan bijv. een Alesis DM5 (399 euro nu bij Feedback) erbij te nemen. Ik weet echt niet wat beter is, de module van de Roland TD6K heeft wel 2x zoveel geluiden dan de DM5.

En die DM5 + triggers + gaasvellen bijvoorbeeld op dit

Hm nahja...

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-09-2003 13:17]

  zaterdag 20 september 2003 @ 13:29:39 #157
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13311774
Die Yamaha OAK Custom heeft trouwens echt een geile texture!
  zaterdag 20 september 2003 @ 13:44:24 #158
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13312061
M'n drumkit gefotografeerd ... alleen op een echt filmpje ... duurt nog ff voor de foto's klaar zijn

Die gaasvellen zijn niet slecht ... ik heb als computerfreak de pest aan digitale muziekdoosjes. Beter dus, gaasvellen.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 20 september 2003 @ 14:06:43 #159
24054 search64
Avec le grande
pi_13312501
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 09:35 schreef Maidenfan het volgende:
Hoeveel kost zo'n Iron Cobra trouwens? 150 euro ofzo?
Ik weet niet wat die enkele nieuw kost maar voor de dubbele heb ik 715 guldens betaald.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zaterdag 20 september 2003 @ 14:09:48 #160
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13312583
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 14:06 schreef search64 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat die enkele nieuw kost maar voor de dubbele heb ik 715 guldens betaald.


En ik 900 gulden, kut Tierolff
quote:
Die gaasvellen zijn niet slecht ..

Gaasvellen zijn toch altijd beter dan die rubbershit?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-09-2003 14:10]

  zaterdag 20 september 2003 @ 14:10:15 #161
24054 search64
Avec le grande
pi_13312592
HAHAHAHAHA!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zaterdag 20 september 2003 @ 14:11:11 #162
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13312611
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 14:10 schreef search64 het volgende:
HAHAHAHAHA!
En jaar geleden had ik nog nooit van Feedback gehoord.

Ze wilden bij Tierolff Roosendaal zelfs eerst de advies prijs van 999 gulden hanteren, afzetters. Meteen korting gevraagd want zelfs als dubbelbass newbee vond ik dat wel erg veel!

Vanmiddag nog geweest, Vic Firth 5A stokjes voor 14 euro. Niet dat 3 euro meer mij boeit, maar procentueel is Tierolff echt gewoon een stuk duurder dan wat grotere zaken. En het personeel lijkt wel altijd chagerijnig te zijn bij de drumafdeling, of in ieder geval zeker niet enthousiast. Af en toe denk ik van "had ik maar bij Rotterdam / Eindhoven gewoond"

pi_13312861
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 09:35 schreef Maidenfan het volgende:
Hoeveel kost zo'n Iron Cobra trouwens? 150 euro ofzo?
Die Cobra kost rond de 150 euro, ligt eraan waar je hem koopt denk ik
----------------------------

Heb je trouwens geen stokken met de dikte van 9 (tenminste ik heb Vic Firth sd9), maar met de zwaarte van 5a???
Die dunne stokken vind ik helemaal niet lekker spelen namelijk

  zaterdag 20 september 2003 @ 15:17:32 #164
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13313694
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 14:11 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

En jaar geleden had ik nog nooit van Feedback gehoord.

Ze wilden bij Tierolff Roosendaal zelfs eerst de advies prijs van 999 gulden hanteren, afzetters. Meteen korting gevraagd want zelfs als dubbelbass newbee vond ik dat wel erg veel!

Vanmiddag nog geweest, Vic Firth 5A stokjes voor 14 euro. Niet dat 3 euro meer mij boeit, maar procentueel is Tierolff echt gewoon een stuk duurder dan wat grotere zaken. En het personeel lijkt wel altijd chagerijnig te zijn bij de drumafdeling, of in ieder geval zeker niet enthousiast. Af en toe denk ik van "had ik maar bij Rotterdam / Eindhoven gewoond"


Ik was hier in Alkmaar laatst bij Spanjaard. Ik wilde een Pearl bekken arm + cymbal stacker hebben, een paar Vic Firth 5A's en setje Hayman 7A stokken. Die Haymans zagen er redelijk uit en waren 10 euro dus die wilde ik wel eens uitproberen. Ze lagen overigens door elkaar met andere modellen in één doos, alsof het een opgekochte partij was, 10 euro voor zon setje is dan misschien duur, maarja je moet wat.
Beide Pearl artikelen waren 50 euro. Dus voordat ik het kocht moest ik alleen nog weten wat die Vic Firths waren. Die waren 13 euro volgens die vent maar hij zij dat ik die Hayman stokken er wel gratis bij kreeg als ik alles kocht. Dat bevestigde een beetje mijn idee dat die stokken wel erg ruim geprijst waren.

Ik heb echt 3 minuten op laag tot gemiddeld volume met die Hayman stokken gespeeld en toen brak spontaan de tip + 3 cm extra van één van beide stokken af. Bedankt voor de gratis stokken hoor!
Kijk ik later in de adviesverkoop prijslijsten van de importeur van Pearl, blijkt dat die arm en stacker een advies verkoop hadden van 45 en 47 euro.
Wat een afzetter! Zo kan ik ook gratis stokken weggeven zeg..

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zaterdag 20 september 2003 @ 15:22:46 #165
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13313764
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 14:25 schreef Ska-te het volgende:Heb je trouwens geen stokken met de dikte van 9 (tenminste ik heb Vic Firth sd9), maar met de zwaarte van 5a???
Die dunne stokken vind ik helemaal niet lekker spelen namelijk
Je hebt nu dunne stokken toch? sd9's, hoog getal-> dun. Je hebt 2 verschillende hout soorten voor 95% van alle stokjes, Hickory en Mapple. Mapple schijnt wat lichter te zijn. Als je mapple stokjes hebt (volgens mij wel), zou ik dan switchen naar Hickory.
quote:
Bedankt voor de gratis stokken hoor!
Kijk ik later in de adviesverkoop prijslijsten van de importeur van Pearl, blijkt dat die arm en stacker een advies verkoop hadden van 45 en 47 euro.
Das inderdaad gaar ja! En dan te bedenken dat de meeste winkels wel 10% onder de advies prijs zitten. Ik had trouwens vanmiddag Vic Firth 5AN's gekocht, standaard model met nylon tip. Vind ze ook maar een middelmatige balans hebben, de Promark 7A's zijn nog steeds de enige die zo'n goede rebound geven als m'n Vic Firth 5AX waar ik er nog 1 van heb. Daarmee kon ik single stroke rolls op 270BPM (8'e noten met 1 hand) voor ongeveer 30 sec spelen, is me met nog geen ander stokje gelukt.

Volgende keer maar gewoon 5AX, dan maar houten tip, minder harde ride, wel beter geluid op de ketels.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-09-2003 15:31]

pi_13313909
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 14:25 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Die Cobra kost rond de 150 euro, ligt eraan waar je hem koopt denk ik


En is dat veel voor een pedaal? Ik heb begrepen dat de Iron Cobra een van de betere pedalen is, dus zijn de anderen dan een beetje goedkoper?
  zaterdag 20 september 2003 @ 15:33:52 #167
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13313948
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 15:31 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

En is dat veel voor een pedaal? Ik heb begrepen dat de Iron Cobra een van de betere pedalen is, dus zijn de anderen dan een beetje goedkoper?


De goedkoopste dubbelpedalen kosten ongeveer 230 euro, de Iron Cobra dubbelpedalen kosten ongeveer 340 euro, de top dubbelpedalen kosten zo 500 euro of meer. Iron Cobra's vind ik dus gewoon mid-price pedalen, het zijn wel de "top" pedalen van Tama geloof ik. Ligt er dus maar aan hoe je het bekijkt.
pi_13314050
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 09:35 schreef Maidenfan het volgende:
Hoeveel kost zo'n Iron Cobra trouwens? 150 euro ofzo?
enkel kost die 165 euro
pi_13314062
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 15:33 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

De goedkoopste dubbelpedalen kosten ongeveer 500 piek, de Iron Cobra 700-750, de top dubbelpedalen kosten zo 1100 piek. Iron Cobra's vind ik dus gewoon mid-price pedalen.


ah oke... valt dan nog mee
damn ik hoop dat de komende 3 maanden snel voorbij gaan... vind drummen zo ontzettend cool en wil mijn eigen set ...

Gebruikt er iemand van jullie nog boeken (voor beginner of gevorderde)? In de les ben ik nu bezig met uit Real Time Drums te spelen... Is een handboek met playalong cd (lekker nuttig voor mij ) en er staan wat standaardritmes in van de meeste stijlen en op het einde worden de partituren al wat gevorderder heb ik gezien...

  zaterdag 20 september 2003 @ 16:37:50 #170
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13315370
quote:
vind drummen zo ontzettend cool
Toch wel Je klonk eerst niet echt overtuigd.

Boeken, we gebruiken sinds m'n 2e jaar drumles nu de helft van de lessen een boek, Funk Studies ofzo, zal de naam nog eens navragen. Elke 2 lessen kopieert de leraar een aantal pagina's die ik gewoon mee naar huis neem, en de bijgeleverde cd heb ik ook al gekopieerd Maarja, das niet echt een boek om mee te beginnen denk ik. Staan echt veel ritmes in die ik ook echt nog niet kan, dan merk je pas dat je coordinatie toch nog niet 100% is

Wat heb je trouwens in je eerste drumlessen geleerd?

  zaterdag 20 september 2003 @ 17:58:16 #171
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_13317132
Speel zelf op een Yamaha DFP-880 twinpedaal... Super!!
Niet kapot te krijgen en supersoepel... Alles is verstelbaar aan dat ding!
Heeft me indertijd iets van 450 euro gekost ofzo...
**Insert cool Signature here**
  zaterdag 20 september 2003 @ 18:00:45 #172
24054 search64
Avec le grande
pi_13317164
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 15:33 schreef Yokozuna het volgende:
Iron Cobra's vind ik dus gewoon mid-price pedalen.
Qua prijs misschien, maar het zijn wel professionele pedalen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_13318070
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 16:37 schreef Yokozuna het volgende:
Toch wel Je klonk eerst niet echt overtuigd.
Oh ik vind het echt fantastisch hoor
Echt de hele zomer lang naar uitgekeken en tis nog beter dan verwacht.

Wat we gedaan hebben...
In de eerste les hebben we vlug de basis van notenleer overlopen, notatie, en de onderdelen van het drumstel. Daarna eevoudige coordinatieoefeningen zoals het standaard rockritme, en met dit (en variaties daarop) ben ik geëindigd.

code:
H x x x x x x x x x x x x x x x x x
S x     x     x   x     x     x   x

Dat lukt nu al in de lucht en ik kan niet wachten om het op het drumstel ginder eens uit te proberen... en dat baspedaal een beetje onder controle te krijgen

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 20-09-2003 18:57]

  zaterdag 20 september 2003 @ 19:42:58 #174
24054 search64
Avec le grande
pi_13319340
quote:
Op donderdag 18 september 2003 22:39 schreef defender het volgende:
Vandaag eerste drumles gehad bij Drumworks in Eindhoven. En ik vond het super ! Dit is gewoon wat ik jaren eerder had moeten doen !
Ik heb genoten, en ik verheug me nu al op de 2-e les
Wie heb je; Toon of Johan?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_13321586
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 16:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Boeken, we gebruiken sinds m'n 2e jaar drumles nu de helft van de lessen een boek, Funk Studies ofzo, zal de naam nog eens navragen. Elke 2 lessen kopieert de leraar een aantal pagina's die ik gewoon mee naar huis neem, en de bijgeleverde cd heb ik ook al gekopieerd Maarja, das niet echt een boek om mee te beginnen denk ik. Staan echt veel ritmes in die ik ook echt nog niet kan, dan merk je pas dat je coordinatie toch nog niet 100% is
b je trouwens in je eerste drumlessen geleerd?


Rick Lathams Advanced Funk Studies. Ben je nog wel even zoet mee Ik heb em "bijna" uit, ik gok nog 3 maanden ofzo...toch 13 maanden flink mee bezig geweest
  zaterdag 20 september 2003 @ 21:39:25 #176
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13321821
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 21:28 schreef Carn het volgende:

[..]

Rick Lathams Advanced Funk Studies. Ben je nog wel even zoet mee Ik heb em "bijna" uit, ik gok nog 3 maanden ofzo...toch 13 maanden flink mee bezig geweest


is idd leuk boekje!
mijn leraar heeft wat leuke ( en vooral moeilijke ) stukken uit wat boeken van bekende drummers gehaald... ik zal eens kijken welke boeken! is zo fet... jungle beats enzo
pi_13322948
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 15:22 schreef Yokozuna het volgende:
Je hebt nu dunne stokken toch? sd9's, hoog getal-> dun. Je hebt 2 verschillende hout soorten voor 95% van alle stokjes, Hickory en Mapple. Mapple schijnt wat lichter te zijn. Als je mapple stokjes hebt (volgens mij wel), zou ik dan switchen naar Hickory.
Uhm, ik heb die sd9 van Vic Firth, nu heb ik 5a van Pro Mark en van Vater, maar die zijn dunner dan die sd9's. Dus vandaar....
Die Pro mark stokken en Vater stokken zijn Hickory, van die Firth's kan ik het nergens terugvinden, maar het voelt wel anders.
  zaterdag 20 september 2003 @ 22:42:48 #178
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13323307
volgens mij was VF altijd maple... weet niet zeker hoor...
pi_13323309
de SD serie is maple (esdoorn)

Is wat lichter dan hickory.

  zaterdag 20 september 2003 @ 22:49:47 #180
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13323462
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 22:42 schreef Carn het volgende:
de SD serie is maple (esdoorn)

Is wat lichter dan hickory.


thanks!
pi_13324137
even kleine reclame:

http://www.patsticks.nl

nederlands drumstokken merk...ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar 7,25 voor een paar (waarschijnlijk goede) stokken is absoluut niet te veel!

  zaterdag 20 september 2003 @ 23:18:44 #182
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324190
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 18:00 schreef search64 het volgende:

[..]

Qua prijs misschien, maar het zijn wel professionele pedalen.


Ja "mid PRICE" Maar het is wel de topreeks van Tama ja, en die kunststof carying bag die je erbij krijgt is erg handig, heb ik bij elk optreden waar ik mijn eigen drumstel meenam gebruikt. Gewoon prima pedalen voor een prima prijs.
quote:
Ben je nog wel even zoet mee
Jah, er zitten ook van die oefeningen bij voor je coordinatie, (bijvoorbeeld een apart hihat/bass patroon met je beide voeten, en daarop nog een hand ritme wat er vanaf wijkt) best frustrerend, want zoiets lukt echt niet na even kort oefenen Maar daardoor is het ook weer leerzaam en krijg je zo'n gevoel dat je iets nuttigs leert. Ik kreeg echt het gevoel van 2 jaar terug, dat je bij HET standaard ritme geen snare slag TUSSEN de hihat slagen kon krijgen

Bij drumles oefenen we wel vaker funk, ook Red Hot Chilli Peppers. Chad Smith is cool

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-09-2003 23:29]

  zaterdag 20 september 2003 @ 23:21:51 #183
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13324261
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:16 schreef Carn het volgende:
even kleine reclame:

http://www.patsticks.nl

nederlands drumstokken merk...ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar 7,25 voor een paar (waarschijnlijk goede) stokken is absoluut niet te veel!


Nederlandse importeur van Balbex stokken, dat zijn dus geen nederlanste stokken, maar komen ergens uit oost europa.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:24:31 #184
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324301
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:21 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Nederlandse importeur van Balbex stokken, dat zijn dus geen nederlanste stokken, maar komen ergens uit oost europa.


Oki, maar je kunt het proberen he. 7.50 euro is niet veel Alleen toen ik het las dacht ik "die zullen vast snel splijten" ofzo... Weet jij er iets van?

Search, ben jij trouwens lid van de Slagwerkkrant? (dacht ik zomaar)

pi_13324395
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:21 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Nederlandse importeur van Balbex stokken, dat zijn dus geen nederlanste stokken, maar komen ergens uit oost europa.


ah okay...van de site zelf kreeg ik eigenlijk de indruk dat ze die dingen ergens hier in NL in een fabriekje in elkaar draaiden
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:39:49 #186
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324583
Trouwens, dat "perfect pair" principe van Vic Firth is echt bullshit. Rol de stokken maar over de tafel en de ene rolt vaak zichbaar minder vloeiend of juist vloeiender dan de ander.

Wat bepaald trouwens of de ene ride een betere terugslag (van drumstokjes) geeft dan de ander? Op drumles hebben we wat A-custom bekkens en op die 22" ride ene hihat stuiteren m'n stokjes echt duidelijk beter terug dan thuis, op m'n Paiste 302's. Zijn mijn bekkens dan "zachter" ofzo?!?!

  zaterdag 20 september 2003 @ 23:43:10 #187
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324663
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:30 schreef Carn het volgende:ah okay...van de site zelf kreeg ik eigenlijk de indruk dat ze die dingen ergens hier in NL in een fabriekje in elkaar draaiden
Ze hebben het op die site over Hornbeam, 10% lichter dan Hickory, maar een langere levensduur dan mapple. En het komt uit Europa, wat voor houtsoort is dat dan? Dacht dat alleen Hickory en Mapple bestond.
pi_13324688
ja, kwaliteit van legering van zo`n geperste 302 is minder dan die van een gegoten bekkens, dus er zal vast wel verschil in hardheid zijn. ook massa van het bekken is van belang.

en vic firth stokjes zijn 90% wel perfect, en dat is een hover percentage dan bij de meeste andere merken...je moet ze wel goed controleren in de shop, want vaak worden ze gewoon verwisseld met andere paren door mensen die er even mee aan het pielen zijn.

let vooral op de opdruk, die hoort bij allebei de stokken 100% gelijk te zijn kwa positie. Ook aan kleur van hout kan je zien of het uithezelfde stuk hout komt

pi_13324741
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:43 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ze hebben het op die site over Hornbeam, 10% lichter dan Hickory, maar een langere levensduur dan mapple. En het komt uit Europa, wat voor houtsoort is dat dan? Dacht dat alleen Hickory en Mapple bestond.


Maple (esdoorn). Er zijn denkik wel 20 verschillende soorten esdoorn boompjes

er bestaan ook eiken sticks

hornbeam is volgens mij een boom die in de ook in de esdoorn familie thuishoort

  zaterdag 20 september 2003 @ 23:51:34 #190
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324821
Hornbeam is dus mapple? Op de site staat juist dat Hornbeam een langere levensduur dan mapple heeft. (en mapple is ook iets lichter dan Hickory).

Nou volg ik het even niet denk ik Ik heb niet heel de site gelezen, maar gaat die bestelling op vooruitbetaling?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-09-2003 00:00]

pi_13325158
M A P L E

pi_13325185
zoals ik al zei, Esdoorn (maple) is een Type boom. Je hebt amerikaanse maple boompjes, canadese maple boompjes, in finland hebben ze finse maple boomtjes, etc, die allemaal iets andere eigenschappen hebben
  zondag 21 september 2003 @ 00:13:06 #193
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13325300
quote:
Op zondag 21 september 2003 00:07 schreef Carn het volgende:
zoals ik al zei, Esdoorn (maple) is een Type boom. Je hebt amerikaanse maple boompjes, canadese maple boompjes, in finland hebben ze finse maple boomtjes, etc, die allemaal iets andere eigenschappen hebben
Ok. Waarom kiezen ze dan zo'n ballenaam als Hornbeam? Gewoon maPLe (finnish) ofzo zou toch logischer zijn? Wel zielig voor die boompjes trouwens, krijg meteen een schuldgevoel als drummer en stap meteen over op aluminium stokjes. Dan wordt ik later misschien net zo goed als Lars Ulrich. Hell yeah!!!
pi_13325693
kweet niet. Mischien is hornbeam geen familie van esdoorn, maar vriend van me heeft met die stokjes gespeeld en hij vond het heel erg op maple lijken.
  zondag 21 september 2003 @ 10:30:24 #195
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13328863
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:18 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja "mid PRICE" Maar het is wel de topreeks van Tama ja, en die kunststof carying bag die je erbij krijgt is erg handig, heb ik bij elk optreden waar ik mijn eigen drumstel meenam gebruikt. Gewoon prima pedalen voor een prima prijs.
[..]


Heheh ik heb een tijdje terug ook dubbelbass pedalen gehaald. Van yamaha, waren de beste die ze hadden en kostten 380 euro. Maar omdat ik m'n oude inleverde werd het dus 340.. Ben best tevreden over die pedalen, vergt alleen erg veel oefening! Oja, kreeg er ook zo'n carrying bag bij, die na 20 minuten nix ermee doen, kapot was.
Relevant?
  zondag 21 september 2003 @ 11:00:17 #196
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13329191
Double bass ... duH! Ik ga gewoon lekker John Bonham achterna, qua techniek dan, niet qua drank/drugs

Die Tama hp10 heeft dezelfde cam-vorm als de Cobra, is single chain maar speelt bruut lekker.

Dat boek drumtips ga ik zeker kopen. Verder hou ik me ff aan de lessen, 4/4 ritmes nu allemaal onder de knie, inclusief de snare-slagen tussen de hihats. Lastiger is het leren van de verschillende fills ... ik speel ze vanaf papier maar krijg ze niet in m'n kop. Ik denk dat ik de 4 lekkerste eruit pak en die gewoon in m'n kop ga rammen.

Ik ben heel blij met m'n Ambassadors ... de floortom (16 x 16) klinkt nu heel lekker ... net alsof er een grote oude hond een enorme donkere blaf geeft ...

Ben nu in de fase gekomen dat ik muziek aan het indelen ben in maten, vooral in de auto ... ik zit nu te tellen in file

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 21 september 2003 @ 11:06:01 #197
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13329244
quote:
Op zondag 21 september 2003 11:00 schreef Murgen het volgende:
Double bass ... duH! Ik ga gewoon lekker John Bonham achterna, qua techniek dan, niet qua drank/drugs

Die Tama hp10 heeft dezelfde cam-vorm als de Cobra, is single chain maar speelt bruut lekker.

Dat boek drumtips ga ik zeker kopen. Verder hou ik me ff aan de lessen, 4/4 ritmes nu allemaal onder de knie, inclusief de snare-slagen tussen de hihats. Lastiger is het leren van de verschillende fills ... ik speel ze vanaf papier maar krijg ze niet in m'n kop. Ik denk dat ik de 4 lekkerste eruit pak en die gewoon in m'n kop ga rammen.

Ik ben heel blij met m'n Ambassadors ... de floortom (16 x 16) klinkt nu heel lekker ... net alsof er een grote oude hond een enorme donkere blaf geeft ...

Ben nu in de fase gekomen dat ik muziek aan het indelen ben in maten, vooral in de auto ... ik zit nu te tellen in file


dat is echt niet cool!!! je wordt er stapel gek van... op een gegeven moment kan je net als ik niet meer stil zitten en zit je zOnder dat je het weet paradiddles te slaan...
ik heb mijn klok uit mijn kamer moeten halen omdat ik van dat regelmatige getik niet kon slapen... ik ging er allemaal drumpartijen op bedenken... fase 1 is begonnen bij jou maar dat zijn nou eenmaal de bijverschijnselen van deze drug
  zondag 21 september 2003 @ 11:49:00 #198
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13330015
Whahaa! Ik had ook een klok; zelfde verhaal Iedereen op school wordt gek van me ik speel continu beats, echt niet leuk meer
Relevant?
pi_13330500
Ik koop binnenkort een paar Balbex stokken, kijken of dat beter bevalt dan mijn Vic Firth stokjes. Volgens mijn drumdocent zijn het goede stokken die nog lekker geprijsd zijn.
Live fast, die young...
pi_13332937
quote:
Op zondag 21 september 2003 12:11 schreef Kaizen het volgende:
Ik koop binnenkort een paar Balbex stokken, kijken of dat beter bevalt dan mijn Vic Firth stokjes. Volgens mijn drumdocent zijn het goede stokken die nog lekker geprijsd zijn.
ik heb ze ook even bekijken en ik denk dat ik ze ga halen, spotgoedkoop en volgens mij nog goed ook
pi_13333064
topic loopt goed laatste tijd
  zondag 21 september 2003 @ 20:58:37 #202
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13343274
bump

ben met soundoff pads kilometers aan het maken ... valt niet mee, tellen ... tiktak tiktak tiktak

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 21 september 2003 @ 22:04:57 #203
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13345081
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:48 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

ik heb ze ook even bekijken en ik denk dat ik ze ga halen, spotgoedkoop en volgens mij nog goed ook


Mja, als ik de site lees wil ik ook wel een setje kopen Hoewel het natuurlijk wel voor een deel gewoon reclame is, die teksten. Weten jullie hoe het zit met verzending enz. bij bestelling vanaf de site? Die stokken zijn in niet zoveel zaken te koop volgens mij.
quote:
ben met soundoff pads kilometers aan het maken
Zorgen die soundoff pads nou niet voor een belabberde terugslag/rebound?
pi_13345130
quote:
Op zondag 21 september 2003 12:11 schreef Kaizen het volgende:
Ik koop binnenkort een paar Balbex stokken, kijken of dat beter bevalt dan mijn Vic Firth stokjes. Volgens mijn drumdocent zijn het goede stokken die nog lekker geprijsd zijn.
ik houd het bij mijn [promark 5b]stokjes en zal nooit anderen kopen

Gaan lang mee, liggen fijn in je hand, niet zwaar, neemt zweet op kortom gewoon briljant

¤ 7,50

  zondag 21 september 2003 @ 22:18:49 #205
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13345513
Ik heb nog een setje Promark 5A's met nylon tip liggen (ook Hickory, millenium 2), vind ze maar gemiddelde balans hebben, niet bijzonder goed... De Promark 7A's met nylon tip die ik had waren wel geweldig kwa balans, wat een rebound Top.. samen met de 5AX van Vic Firth de beste die ik heb gehad.
quote:
topic loopt goed laatste tijd

Komen wel veel drummers bij opeens Vertel eens wat over uzelf!
  zondag 21 september 2003 @ 22:25:55 #206
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13345784
ja misschien komt er nog wel een deel 3!!!

ontopic:

ik heb vandaag wat pica's van me set gemaakt en die komen er binnen nu en paar dagen aan...
als voorproefje even deze:


dit ben ik... altijd stoer zo vanaf onder de hihat

*dit is me set van boven... moest hem ff snel tekeken voor iemand op me msn dus post ik hem hier ook maar ff... binnenkort betere plaatjes...

******tip*******

ga naar www.dwdrums.com of www.pearldrums.com om je eigen set te bouwen... printscreen en op fok zetten... binnenkort dus van mij..

[Dit bericht is gewijzigd door Drumkruk op 21-09-2003 22:29]

  zondag 21 september 2003 @ 22:27:48 #207
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13345863
quote:
ja misschien komt er nog wel een deel 3!!!
Gewoon zo veel mogelijk delen

Ik zie trouwens kruisje.

  zondag 21 september 2003 @ 22:30:07 #208
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13345955
quote:
Op zondag 21 september 2003 22:27 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Gewoon zo veel mogelijk delen

Ik zie trouwens kruisje.


nu niet meer
  zondag 21 september 2003 @ 22:30:43 #209
62017 AFireInside
> Incinerate <
pi_13345973
kent iemand hier carter beauford van Dave Matthews Band? Hij speelt echt superlekker
Ik heb net Rapunzel gedaan voor drumles, die zit er nu wel goed in
  zondag 21 september 2003 @ 22:31:40 #210
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13346004
quote:
Op zondag 21 september 2003 22:30 schreef AFireInside het volgende:
kent iemand hier carter beauford van Dave Matthews Band? Hij speelt echt superlekker
Ik heb net Rapunzel gedaan voor drumles, die zit er nu wel goed in
dies kick he!!? fette beat zit daarin!
  zondag 21 september 2003 @ 22:32:48 #211
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13346047
Hehe, echt vaag, op dat plaatje lijk je wel 15. Terwijl ik je rond de 22 had ingeschat, ofzo
quote:
kent iemand hier carter beauford van Dave Matthews Band?
The only ONE!! pum.. putap... pum-pum-pum puTAP.
  zondag 21 september 2003 @ 22:35:59 #212
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13346165
quote:
Op zondag 21 september 2003 22:32 schreef Yokozuna het volgende:
Hehe, echt vaag, op dat plaatje lijk je wel 15. Terwijl ik je rond de 22 had ingeschat, ofzo
[..]
moehaha ik ben 15 ja
  zondag 21 september 2003 @ 22:37:57 #213
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13346224
quote:
Op zondag 21 september 2003 22:35 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

moehaha ik ben 15 ja


Ik heb echt zo'n handycap iedereen die redelijk normaal praat hier in te schatten rond 19-25
  zondag 21 september 2003 @ 22:39:20 #214
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13346264
quote:
Op zondag 21 september 2003 22:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik heb echt zo'n handycap iedereen die redelijk normaal praat hier in te schatten rond 19-25


haha maar bedankt!
btw klopt je icq nog? dan kunnen we deze slowchat in een fastchat omzetten
  zondag 21 september 2003 @ 22:41:56 #215
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13346345
Paar korte slowchats zijn niet erg, en ik moet nu toch stoppen dus maakt niet uit Morgen weer vroeg op voor school...
pi_13348118
quote:
Op zondag 21 september 2003 22:04 schreef Yokozuna het volgende:
Zorgen die soundoff pads nou niet voor een belabberde terugslag/rebound?
Dat zou ik ook wel willen weten idd. want met die fucking rubber dingen valt ook niet te spelen
  maandag 22 september 2003 @ 07:56:44 #217
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13351684
zo heb ik mijn kit momenteel staan:
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  maandag 22 september 2003 @ 09:07:05 #218
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13352234
quote:
Op zondag 21 september 2003 23:35 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel willen weten idd. want met die fucking rubber dingen valt ook niet te spelen


Tis goed voor je armspieren :p

En ik had drumkruk op 25 geschat ... maar goed ... eehh ... mag ik de koelkast met drum-refreshements, de tafel met stokken, de midi-installatie en m'n stokkenmand meetekenen? Dan lijkt het nog wat :p

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 22 september 2003 @ 10:50:07 #219
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13353939
quote:
Op maandag 22 september 2003 07:56 schreef Metamorphozis het volgende:
zo heb ik mijn kit momenteel staan:
[afbeelding]
zijn dat ook rototoms?

ziet er goed uit man!!

pi_13355773
quote:
Op zondag 21 september 2003 22:04 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Mja, als ik de site lees wil ik ook wel een setje kopen Hoewel het natuurlijk wel voor een deel gewoon reclame is, die teksten. Weten jullie hoe het zit met verzending enz. bij bestelling vanaf de site? Die stokken zijn in niet zoveel zaken te koop volgens mij.
[..]


Ik ze nog nooit in een winkel zien liggen. Ik heb ze net besteld, ze verzenden ze per post, tegen 7 euro verzendkosten, wel hoog, maar de gewone prijzen zijn erg laag.

Ik had een offerte aangevraagd, en toen kreeg ik eerst een offerte waar de prijs niet opstond, krijg ik de volgende dag een mailtje van die man dat het hem erg spijt van de onvolledige offerte, dat z`n dochter jarig was geweest en dat ik er een gratis set 5A premium stokken bijkreeg!

pi_13358708
quote:
Op maandag 22 september 2003 12:18 schreef daanharmsen het volgende:

Ik ze nog nooit in een winkel zien liggen. Ik heb ze net besteld, ze verzenden ze per post, tegen 7 euro verzendkosten, wel hoog, maar de gewone prijzen zijn erg laag.
...


Ik kan ze gelukkig gewoon bij mijn drumdocent kopen, dat scheelt weer in de verzendkosten.
Live fast, die young...
  maandag 22 september 2003 @ 15:01:36 #222
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13359581
yoow hier ook ff mijn kit. Yamaha Stage Custom Advance in donkergroen.

22" bass (2x pedalen)
12" high .. volgens mij ;x
14" low ..
16" floor

14" Paiste 302 hihat
16" Paiste 302 crash
21" Paiste 302 ride

drumkrukje

Hier ook m'n layout.. hij is vrij bagger maar k heb lange armen dus t lukt (nog) wel Het is iig nog NIX bij die van Metamorphozis

[Dit bericht is gewijzigd door twijfel op 22-09-2003 15:11]

Relevant?
  maandag 22 september 2003 @ 16:42:59 #223
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13362658
quote:
Op maandag 22 september 2003 10:50 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

zijn dat ook rototoms?

ziet er goed uit man!!


10-13-16" toms, links van mn 10" een 8" roto tom
rechts 3 ddrum 10" pads, links 12" ddrum pad en ddrum kick pad

en dan een boel Paistes, voornamelijk 802 en Sound Formula

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  maandag 22 september 2003 @ 17:24:08 #224
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13363697
quote:
Op maandag 22 september 2003 15:01 schreef twijfel het volgende:
yoow hier ook ff mijn kit. Yamaha Stage Custom Advance in donkergroen.

22" bass (2x pedalen)
12" high .. volgens mij ;x
14" low ..
16" floor

14" Paiste 302 hihat
16" Paiste 302 crash
[afbeelding]


Leuke standaard "zonder gezeik" setup. Alleen bij zo'n Stage Custom horen gewoon betere bekkens.
  maandag 22 september 2003 @ 18:13:22 #225
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13364765
Vind ik ook dus!

Misschien weet iemand nog goede bekkens voor deze set? Ik speel vooral graag metalmuziek. Ik vind bijvoorbeeld die dark thin crash van .. zilvian? :S mooi :] Die hebben ze iig op les. Iemand advies?

Relevant?
pi_13365056
quote:
Op maandag 22 september 2003 17:24 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Leuke standaard "zonder gezeik" setup. Alleen bij zo'n Stage Custom horen gewoon betere bekkens.


Wat zijn de meningen eigenlijk wat betreft dit drumstel? Ik ben eens raad gaan vragen in de winkel en direct begon de verkoper mij dat aan te raden... als ik zoiets misschien 2ehands op de kop kan tikken...

Ik heb een budget van 1000-1200 euro en ik wil direct een kwalitatief... het moet ook dienen om in een band te spelen dusja... Misschien kan ik later de bekkens nog upgraden maar de hardware waar je mee vast zit (toms, hardware enz) zou ik liever direct goed hebben...

Mijn drumleraar heeft ook nog gezegd wat je zeker nodig hebt (voor alleen maar de begleiding van een nummer dus), maar ik ben het al half vergeten... Was dat een hihat en een ride of een hihat, een crash en een ride?

Kan zo niet wachten om mijn eigen materiaal te kunnen bepotelen

Tip: Op de Tama site kan je de catalogus in pdf formaat downloaden: hierzo. Altijd leuk als je pics zoekt

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 22-09-2003 18:41]

  maandag 22 september 2003 @ 19:14:46 #227
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13366106
Je hebt minstens een hihat, crash en ride nodig. Je leert vanzelf wel waar welke voor dient. Verders zijn ze alledrie in vreselijk veel uitvoeringen verkrijgbaar van jazz tot en met hardrock en is een jazz-hihat bv minder geschikt voor hardrock en vice versa.

Ik denk dat je minstens 2 tot 3 maanden intensief moet lessen en spelen voor je je voorkeur gaat ontwikkelen. Dus begin met een goed drumstel, vooral de hardware als je in een band gaat spelen, en ga sparen of hou geld achter de hand voor je cymbals.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 22 september 2003 @ 19:17:09 #228
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13366144
quote:
Op maandag 22 september 2003 19:14 schreef Murgen het volgende:
Je hebt minstens een hihat, crash en ride nodig. Je leert vanzelf wel waar welke voor dient. Verders zijn ze alledrie in vreselijk veel uitvoeringen verkrijgbaar van jazz tot en met hardrock en is een jazz-hihat bv minder geschikt voor hardrock en vice versa.

Ik denk dat je minstens 2 tot 3 maanden intensief moet lessen en spelen voor je je voorkeur gaat ontwikkelen. Dus begin met een goed drumstel, vooral de hardware als je in een band gaat spelen, en ga sparen of hou geld achter de hand voor je cymbals.


mee eens!
  maandag 22 september 2003 @ 22:12:43 #229
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13371195
quote:
Ik ben eens raad gaan vragen in de winkel en direct begon de verkoper mij dat aan te raden...
Stage Customs zijn ook gewoon prima kits waar je niet teveel voor betaald (is bij meer Yamaha modellen zo). Ook dat tom ophangsysteem is erg geil voor degene die binnen korte tijd zijn toms perfect op wil hangen. Op drumles hebben wij een kit staan, en de 2e is ook een Yamaha (ouder model), ben even de soort kwijt...
quote:
Dus begin met een goed drumstel
En zoek dus verstandig of je wat kunt vinden tussen 2e hands drumstellen, vooral als je al raad hebt gehad en zelf goed kunt nadenken over wat je zoekt

Of probeer op zijn minst een paar kits uit bij je lokale zaak, en als je nog niet echt met anderen in de buurt durft te spelen, neem een maat/bekende mee die ook drumt. Als je bij Rotterdam woont, ga zeker eens naar Feedback, woon je bij Eindhoven, ga zeker eens naar ConijnMuziek

Search64 weet volgens mij wel veel van donkere bekkens, hij kan je denk ik wel zeggen naar welke je kunt kijken. Ik heb alleen mijn favorieten, daar heb je niets aan, gewoon zelf een aantal proberen. Ik houdt juist van helder klinkende bekkens

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-09-2003 22:19]

  maandag 22 september 2003 @ 22:19:47 #230
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13371387
Hebben jullie trouwens een proggie om die drumkit te tekenen? Vertel, vertel
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 22 september 2003 @ 22:28:09 #231
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13371694
quote:
Op maandag 22 september 2003 22:19 schreef Murgen het volgende:
Hebben jullie trouwens een proggie om die drumkit te tekenen? Vertel, vertel
Op het Pearlforum kun je geloof ik best simpel heel je drumkit tekenen zoals de plaatjes in recente posts hier Ken alleen de link niet.
  maandag 22 september 2003 @ 22:45:42 #232
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13372216
quote:
Op maandag 22 september 2003 22:19 schreef Murgen het volgende:
Hebben jullie trouwens een proggie om die drumkit te tekenen? Vertel, vertel
kwamen die niet van www.dwdrums.com of www.pearldrums.com?
dit is toch geen spam?
  maandag 22 september 2003 @ 22:59:17 #233
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13372632
quote:
Op maandag 22 september 2003 22:45 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

kwamen die niet van www.dwdrums.com of www.pearldrums.com?
dit is toch geen spam?


Spam? Komop, het is hier geen GoT Binnenkort ok maares mijn kitje tekeken, altijd wel geinig.
pi_13375206

Ik heb een de laatste pagina's een beetje doorgelezen en het wordt hier steeds drukker, valt me op.
In tegenstelling tot de meeste drummers hier, met de meest uitgebreide kits, begin ik mijn in het voorjaar opgedane filosofie 'minder is meer' steeds meer toe te passen en blijven er steeds meer Zildjian K's (je weet wel, die uber-bekkens ) ongebruikt in de tas zitten; een 14"crash, een 14" chinees, een 22" ride en een 14" hihat (waar ik overigens zat van ben) en dat zijn alle bekkens die ik nog gebruik. Voor de rest is de kit zoals op de foto, inclusief mijn oude trouwe maar daarom niet minder felle 13" Pearl Picolo Snare
Het DB pedaal staat voorlopig in de kast, het linker gedeelte tenminste; is niet van toepassing in mijn huidige band, hoewel er een technisch metaalbandje mijn bescheiden medewerking heeft gevraagd binnenkort maar een keer jam maken

Ging die drummersmeeting nog door bij de weg? Zag dat er veel mensen uit het midden des lands afkomstig zijn, zit zelf in Assen/Groningen, dus dat is te doen en dan weet ik zo nog wel een drummer die wel mee wil. Reacties gaarne

Welterusten voor nu!

  dinsdag 23 september 2003 @ 08:49:14 #235
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13376740
leuk setje...!! maar waarom teken je op je snare? :S mja... kan he...

ik heb ook een tijdje met ongeveer zo'n setup gespeeld maar ik heb voor de muziek die ik nu maak gewoon veel nodig... veel ingewikkelde fills en dus meost er een tom bij komen... ik wil binnenkort een sloot splashes gaan halen want die kom ik echt te kort...

over die meeting... misschien moeten we dan maar eens wat gaan regelen niet? voeg me toe bij icq of msn.

203006380 = icq
drumkruk@chello.nl = msn

Groete

Ps. wat heb je een leuke ondertitel

pi_13379277
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 01:01 schreef Nemephis het volgende:
[afbeelding]
ermm K" vindt je fijn. Het is een kwestie van smaak he

  dinsdag 23 september 2003 @ 15:18:12 #237
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13385452
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 11:07 schreef SG-1 het volgende:

[..]

ermm K" vindt je fijn. Het is een kwestie van smaak he


Bedoel je hiermee dat je net als ik niet zo vanhet geluid van een K zildjian houdt? ik val meer voor de zildjian A cumstom!
  dinsdag 23 september 2003 @ 15:39:38 #238
24054 search64
Avec le grande
pi_13386054
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:18 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Bedoel je hiermee dat je net als ik niet zo vanhet geluid van een K zildjian houdt? ik val meer voor de zildjian A cumstom!


A cumshot kan niet op tegen de K's !!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_13388131
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 08:49 schreef Drumkruk het volgende:

Ps. wat heb je een leuke ondertitel


Cogito ergo drum = Ik denk dus ik drum? (Tis al zo lang geleden bij mij )
  dinsdag 23 september 2003 @ 16:54:40 #240
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13388564
Waarom vullen zo weinig mensen hun geboortedatum in, das toch niet iets waarvoor je je hoeft te schamen ofzo? Nu zit ik weer te guessen.
  dinsdag 23 september 2003 @ 16:59:36 #241
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13388699
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:54 schreef Yokozuna het volgende:
Waarom vullen zo weinig mensen hun geboortedatum in, das toch niet iets waarvoor je je hoeft te schamen ofzo? Nu zit ik weer te guessen.
Ze zijn bang dat ze een kaartje krijgen op hun verjaardag. Of een taart met kaarsjes ... heel veel taart voor mij voor al die kaarsjes

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 23-09-2003 17:18]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13389852
We zoeken nog een drummer voor een beginnende band
Repetitie ruimte is al geregeld
Drumstel is ook aanwezig, alleen bekkens en standaarden moeten zelf meegenomen worden.
Styl: Heavy / Death / Speed metal Vooral eigen nummers, maar spelen ook covers.
Email maar als je interesse hebt. ( timmingers@home.nl )
Leeftijd is niet belangrijk, gemiddelde leeftijd is ong. 18 jaar.
Vereiste: je moet snel kunnen drummen, en fun maken is ook belangrijk!
Omgeving: Kerkrade / Heerlen
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  dinsdag 23 september 2003 @ 17:57:43 #243
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13390181
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:42 schreef metallicattim het volgende:
We zoeken nog een drummer voor een beginnende band
Repetitie ruimte is al geregeld
Drumstel is ook aanwezig, alleen bekkens en standaarden moeten zelf meegenomen worden.
Styl: Heavy / Death / Speed metal Vooral eigen nummers, maar spelen ook covers.
Email maar als je interesse hebt. ( timmingers@home.nl )
Leeftijd is niet belangrijk, gemiddelde leeftijd is ong. 18 jaar.
Vereiste: je moet snel kunnen drummen, en fun maken is ook belangrijk!
Omgeving: Kerkrade / Heerlen
Ik denk dat je hier niet ver komt... probeer eens op marktplaats... misschien is dat een idee...
pi_13390375
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:57 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier niet ver komt... probeer eens op marktplaats... misschien is dat een idee...


Heb ik al gedaan! ook al in de vondst en op xlr.nl...

mjah kdacht van dit is een drummers topic hier komen drummers!
maybe wil er nog iemand een band

&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  dinsdag 23 september 2003 @ 18:30:19 #245
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13390870
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 18:06 schreef metallicattim het volgende:
maybe wil er nog iemand een band
ja maar niet in de middle of nowhere
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  dinsdag 23 september 2003 @ 18:55:49 #246
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13391409
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 18:30 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

ja maar niet in de middle of nowhere


Da's flauw ... maar goed, ik woon te ver weg en ben beginner ... Zijn er Limburgers in de zaal?
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 23 september 2003 @ 21:01:45 #247
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13395165
Even over die "meeting" ik heb daar echt wel zin in en ben bezig de slagwerkkrant als "sponsor" te krijgen en die kunnen uiteraard voor beroemdere drummers zorgen misschien iemand anders nog idee?
  dinsdag 23 september 2003 @ 21:24:50 #248
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13396058
Een soort van mega-drum festiviteit ... gezien de leeftijden halen we daar én het Jeugdjournaal en Netwerk mee (duikt snel weg, geintje, geintje).

Er zijn natuurlijk een paar bands en bekende drummers die weer gaan toeren en wat publiciteit kunnen gebruiken. Soort mega-drum-clinic maar dan wel overdekt.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 23 september 2003 @ 21:31:36 #249
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13396301
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 21:24 schreef Murgen het volgende:
Een soort van mega-drum festiviteit ... gezien de leeftijden halen we daar én het Jeugdjournaal en Netwerk mee (duikt snel weg, geintje, geintje).

Er zijn natuurlijk een paar bands en bekende drummers die weer gaan toeren en wat publiciteit kunnen gebruiken. Soort mega-drum-clinic maar dan wel overdekt.


Met ons als organisatoren (wat een woord) en dan heel veel geld ontvangen!! zkz... ik zie het al voor me... man van 40+ en jongen van 15 organiseren drumfestival te (utrecht?) miljoenen winst...

moehaha... ik schrijf alvast naar de krant...

PS. murgen ik zag dat je me had toegevoegd en ik gebruik trillian en ben zo stom geweest je niet toe te voegen aan de lijst dus als je ffkes iets zegt dan kan ik je toevoegen... merci!

  dinsdag 23 september 2003 @ 21:43:55 #250
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13396714
http://www.b-produkties.nl/portfolio/1000_drummers.html

Het is in 1992 al een keer gedaan, 1.000 drummers aan de Maas.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13398720
Maidenfan, kijk ook naar de nieuwe Sonor Force 3003 series, die vind ik persoonlijk kwa kwaliteit/prijs stukken beter dan de concurrentie..

Ik ben zelf van plan rond het eind van jaar een leuke 3003 set aan te schaffen om een poosje mee vooruit te kunnen

  dinsdag 23 september 2003 @ 22:49:07 #252
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13398785
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:42 schreef metallicattim het volgende:
We zoeken nog een drummer voor een beginnende band
Repetitie ruimte is al geregeld
Drumstel is ook aanwezig, alleen bekkens en standaarden moeten zelf meegenomen worden.
Styl: Heavy / Death / Speed metal Vooral eigen nummers, maar spelen ook covers.
Email maar als je interesse hebt. ( timmingers@home.nl )
Leeftijd is niet belangrijk, gemiddelde leeftijd is ong. 18 jaar.
Vereiste: je moet snel kunnen drummen, en fun maken is ook belangrijk!
Omgeving: Kerkrade / Heerlen
Muziekstijl: yeah!
Leeftijd 18
Snel: Dubbelbassen bedoel je? (echt zo'n standaard vereiste van andere metalbands zonder drummer )
Behalve dan weer die laatste zin. Argh, ik haat dat, waarom zit de geschikte band altijd zo ver weg
quote:
Een soort van mega-drum festiviteit ... gezien de leeftijden halen we daar én het Jeugdjournaal en Netwerk mee (duikt snel weg, geintje, geintje).
Er zijn natuurlijk een paar bands en bekende drummers die weer gaan toeren en wat publiciteit kunnen gebruiken. Soort mega-drum-clinic maar dan wel overdekt.
Jullie zijn wel GIGANTISCH optimistisch
pi_13402124
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 22:49 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Muziekstijl: yeah!
Leeftijd 18
Snel: Dubbelbassen bedoel je? (echt zo'n standaard vereiste van andere metalbands zonder drummer )
Behalve dan weer die laatste zin. Argh, ik haat dat, waarom zit de geschikte band altijd zo ver weg
[..]

Jullie zijn wel GIGANTISCH optimistisch


Kerkrade is dan wel een gat volgens jullie, maar de metal scene is geweldig hier ( op de drummers na dan, want die is nie te vinden voor deze style muziek )

je kan altijd naaar onder komen

&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  woensdag 24 september 2003 @ 05:24:44 #254
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13402822
quote:
Op woensdag 24 september 2003 01:15 schreef metallicattim het volgende:

[..]


je kan altijd naaar onder komen


Wij wonen onder maar aan de westkant ... niet iedereen hier is een randstatter
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 24 september 2003 @ 06:02:02 #255
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13402834
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 19:42 schreef search64 het volgende:

[..]

Wie heb je; Toon of Johan?


Toon Morgen tweede les, ik kan niet wachten !
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  woensdag 24 september 2003 @ 08:32:15 #256
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13403183
quote:
Op woensdag 24 september 2003 01:15 schreef metallicattim het volgende:Kerkrade is dan wel een gat volgens jullie, maar de metal scene is geweldig hier ( op de drummers na dan, want die is nie te vinden voor deze style muziek )

je kan altijd naaar onder komen


Naar boven bedoel je Tis helaas gewoon te ver weg, dat schiet niet op om elke keer op en neer te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')