TheMassive | woensdag 10 september 2003 @ 14:57 |
![]() Engine Straight 4 Engine location Front, transversely mounted Displacement 1.747 liter / 106.6 cu in Valvetrain 4 valves/cylinder, DOHC Fuel feed Fuel injection Aspiration Naturally Aspirated Gearbox 5 Speed Manual Drive Front wheel drive Power 140 bhp / 104.4 kW @ 6400 rpm BHP/Liter 80.1 Torque N/A Power to weight ratio 0.14 bhp/kg Top Speed 132.4 mph / 213.0 km/h 0-60 mph Acceleration 8.50 s Mooie sexy auto! ![]() | |
Bioslock | woensdag 10 september 2003 @ 14:58 |
Fulvia? Geile naam. ![]() | |
mgeelh | woensdag 10 september 2003 @ 14:58 |
Mooie auto, maar de specs vallen mij een beetje tegen. | |
Grayburn | woensdag 10 september 2003 @ 14:58 |
Ik ben eerlijk gezegd niet zo kapot van dat retro gedoe allemaal, maar ik vind het geen lelijk ding zo verder. | |
Flurry | woensdag 10 september 2003 @ 14:58 |
supermooie auto ![]() maar die naaaam | |
TheMassive | woensdag 10 september 2003 @ 14:59 |
Ik ben vooral gecharmeerd van de kofferbak. ![]() Eindelijk weer 1 met een ouderwetse hoge trildrempel. | |
Krush | woensdag 10 september 2003 @ 15:00 |
Prachtig!! Grijpt weer helemaal terug op de rijke Lancia historie. Gaat deze ook in produktie? | |
_laytsskylighter_ | woensdag 10 september 2003 @ 15:01 |
Leuke bak, beetje goedkoper dan Z4 of SLK, ect | |
Napalmmm | woensdag 10 september 2003 @ 15:04 |
zozo, geil bakkie ![]() | |
DTM | woensdag 10 september 2003 @ 15:06 |
quote:klinkt als ![]() Wel een mooie auto | |
Realzm | woensdag 10 september 2003 @ 15:11 |
Lelijke kont | |
rishi120 | woensdag 10 september 2003 @ 15:21 |
Kijk en vergelijk LANCIA FULVIA 1.3 S 1972 | |
DaMaster | woensdag 10 september 2003 @ 15:29 |
Geweldige bak, SUPEr gerestyled! Kijk naar die ouwe en nieuwe, super retro-ding. Interieur ook superrr | |
HPoi | woensdag 10 september 2003 @ 15:31 |
Lelijke auto en een ![]() ![]() | |
heijx | woensdag 10 september 2003 @ 15:45 |
Fulvia is een normale Italiaanse meisjesnaam, voor alle twijfelaars. De naam is voor ons plaggenhuttenlandje zeker niet vreemder dan Volvo, om maar een zijstraat te noemen. Vroeger was de naam Fulvia eigenlijk van een hele reeks modellen: Fulvia Berlina: Fulvia Coupé en HF Fulvia Sport Zagato | |
Snoop_Dogg | woensdag 10 september 2003 @ 21:48 |
omg wat super mooi! retro rulez! | |
PeuRac | woensdag 10 september 2003 @ 21:53 |
quote:Doet de naam kofferbak weer eer aan. Aparte auto, weet niet echt wat ervan te vinden, vind em wel mooi denk ik. Alleen de voorkant daar mogen ze nog wel ff wat aandacht aan besteden, die mag wat mij betreft wel weer terug de design studio in. Laat die ook lekker op de oude lijken, waarom de hele auto wel en de voorkant niet? | |
Scrutinizer | donderdag 11 september 2003 @ 21:43 |
Fantastisch mooie auto, meteen in produktie nemen! Het origineel, zeker de eerste serie, was al heel mooi. Dit is een mooie retro-uitvoering. Zal ik dan eindelijk Lancia gaan rijden? | |
Retro | donderdag 11 september 2003 @ 21:44 |
quote: | |
Mobster273 | donderdag 11 september 2003 @ 21:45 |
het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het helemaal niks * Mobster273 houdt niet van retro-stijl | |
Retro | donderdag 11 september 2003 @ 21:46 |
quote: ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 12 september 2003 @ 06:48 |
Bij ons op de zaak staat nog zo'n oude Lancia Fulvia GT te koop, een mooie nette witte. Gisteren een nieuwe accu in gezet en starten lopen. Wat een prachtig beestje.... | |
Dr_Crouton | vrijdag 12 september 2003 @ 09:05 |
Mooie achterkant, alleen de voorkant past weer niet zo... Ook wel mooi, maar doet denken aan een Renault of Ford Fiesta. Mag zeker in productie genomen worden! | |
Metro2005 | dinsdag 16 september 2003 @ 13:59 |
* metro begint vast met sparen wat een onwijs mooie bak | |
Dr_Crouton | dinsdag 16 september 2003 @ 16:07 |
Een cabrio met metalen dak maar wel met diezelfde prachtige achterkant (lichten), dat zou helemaal perfect zijn! | |
TriumphGT6 | woensdag 17 september 2003 @ 01:04 |
Oh wat fijn...Lancia begint HéLéMaal op de goeie weg te raken.... dit is een auto na mijn smaak... heb de oude HFjes altijd mooi gevonden trouwens... tis nie brits...maar toch :p | |
mrSolid | woensdag 17 september 2003 @ 12:09 |
Wat een kleine tietjes | |
Wokschotel | woensdag 17 september 2003 @ 12:57 |
Die wil ik straks wel hebben naast mijn Thesis die ik dan ook hoop te hebben! | |
Weurst | woensdag 17 september 2003 @ 21:51 |
quote:Thesis is echt machtig mooi, afgelopen vakantie veel zien rijden in Italië (die italianen hebben toch een betere autosmaak dan de gemiddelde holandse consument), echt een mooie verschijning. Doet u mij er maar zo een ipv zo'n duitse standaardbak in die klasse. En ook deze lancia is weer smullen, hopen dat ze de boel wel weer een beetje rendabel krijgen. | |
UIO_AMS | woensdag 28 april 2004 @ 11:43 |
quote:Sta in dubio om een coupe (zoals afgebeeld) uit '72 te kopen. Andere bezitters hier aanwezig op Fok!? [ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 28-04-2004 12:33:04 ] | |
Scrutinizer | woensdag 28 april 2004 @ 12:46 |
quote:Ben geen bezitter maar een liefhebber. Fulvia coupé is een autootje dat menigeen verrast. Hij rijdt (nog steeds) als een redelijk moderne voorwielaandrijver en kan goed met het huidige verkeer meekomen. Ik zou altijd voor eentje uit de eerste serie gaan (die met die hele lage voorbumper) De kwaliteit van de eerste serie wordt omschreven als de Mercedes van Italië en het was in verhouding ook een erg dure auto. Bij de tweede serie wordt dat al een stukje minder, de derde serie kun je, door de invloed van Fiat, gerust laten staan. Als je eentje wil aanschaffen neem dan een kenner mee, het is namelijk een erg ingewikkelde auto. Let bijv. goed op het subframe waarin de motor opgehangen is!! | |
UIO_AMS | woensdag 28 april 2004 @ 13:04 |
quote:Het is er één uit '72, dus volgens mij van de tweede serie. Hij is vorig jaar getaxeerd op 6500 Euro, maar staat te koop voor 4800 Euro. Bedankt voor de tip over het subframe. Waar moet ik specifiek op letten? | |
UIO_AMS | woensdag 19 mei 2004 @ 17:57 |
quote:Het is er één van de derde serie, motor pasgeleden volledig gereviseerd. Er staat er ook nog één van de tweede serie te koop, maar die heeft wat kleine schoonheidfoutjes en de motor is niet volledig gereviseerd. Hoeveel slechter is die derde serie? | |
Jackal_Omega | woensdag 19 mei 2004 @ 22:03 |
heb laatst gehoord dat de fulvia uiteindelijk niet in productie gaat, lancia vond dat dit waarschijnlijk niet haalbaar is, zeker omdat de fiat groep nu niet de meest winstgevende automobielfabriek is | |
sdk | donderdag 20 mei 2004 @ 00:26 |
![]() ![]() ![]() lancia moet deze auto gewoon de markt op brengen, maarja fiat zal 't wel weer verpesten ![]() | |
yup | donderdag 20 mei 2004 @ 00:34 |
Best mooie auto hoor. | |
CEx | donderdag 20 mei 2004 @ 14:57 |
Mooie auto, zeker de achterkant alleen jammer van de specs ![]() | |
Threepio | donderdag 20 mei 2004 @ 16:03 |
quote:0-100 in 8,5 sec is toch best netjes hoor. Dat het een coupe is wil nog niet zeggen dat het een sportwagen is ![]() Jammer dat ze hem niet in productie nemen... Lancia ![]() | |
Soulshaker | donderdag 20 mei 2004 @ 16:34 |
nemen ze hem niet in productie? sukkels... dat zijn het ![]() ![]() | |
mx_player | donderdag 20 mei 2004 @ 16:57 |
kom laten we een petitie openen ![]() | |
Oosthoek | donderdag 20 mei 2004 @ 17:06 |
De achterlichten zijn te klassiek in vergelijking met de koplampen, de verhoudingen zijn compleet zoek op dat punt. Verder 'n lekker wijf wat er bij staat ![]() | |
Soulshaker | donderdag 20 mei 2004 @ 17:15 |
quote:*tekend* | |
CEx | donderdag 20 mei 2004 @ 17:22 |
quote:You got a point ![]() | |
Jackal_Omega | donderdag 20 mei 2004 @ 18:50 |
hier een officieel stukje van wat ik hier boven al gemeld had: Ondanks dat hij door vriend en vijand werd bejubeld, gaat de Lancia Fulvia niet in productie. Dat heeft Fiat-directeur Herbert Demel op de Salon van Genève bekendgemaakt. De sportcoupé stond aanvankelijk voor het najaar van 2004 op de agenda. Het kwakkelende Lancia kon niet de financiële middelen vinden om de Fulvia in productie te nemen. “We hebben met bloedend hart afscheid genomen van het project. Op het moment kunnen we ons zulke projecten niet veroorloven, we moeten eerst winstgevend worden”, aldus Lancia-woordvoerder Fabrizio Longo. Dat laatste hoopt Lancia voor elkaar te krijgen met de Ypsilon en de Musa. Ook een terugkeer in de compacte klasse met een nieuwe Delta zit er volgens Longo niet in. “Bij ons concern hebben we al de Fiat Stilo en de Alfa 147. Een derde model in deze klasse zou verwarring scheppen.” | |
Scrutinizer | donderdag 20 mei 2004 @ 19:04 |
quote:Hij is niet zozeer veel slechter dan de tweede serie, het verschil zit 'm vooral in de gebruikte materialen. Was de tweede serie al een stuk zwaarder (en dus onaantrekkelijker) dan de eerste, door vermindering van het gebruik van lichtmetaal o.a. De derde serie onderscheidt zich vooral door het gebruik van (goedkoop) plastic. En wat betreft het niet in productie nemen van het prototype van de nieuwe: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
NT-T.BartMan | donderdag 20 mei 2004 @ 19:16 |
quote:Klinkt inderdaad verdraaid naar 'Vulva' | |
kareltje_de_grote | donderdag 20 mei 2004 @ 21:58 |
ohw, wat jammer dat ze deze niet in productie nemen. Echt een hele mooie auto met een erg stoer retro uiterlijk. Die orginele Fulvia's zijn ook erg mooi. | |
UIO_AMS | vrijdag 21 mei 2004 @ 13:11 |
quote:Oké, bedankt voor de info! Inderdaad jammer van dat prototype. | |
D-Devil | vrijdag 21 mei 2004 @ 13:13 |
Ik vind hem wel mooi ![]() | |
Jimmie | zaterdag 20 mei 2006 @ 13:22 |
ff een dikke kick ![]() ![]() Lancia broedt op een cadeau voor zichzelf voor het honderdjarig bestaan. Ook aan een opvolger van de Delta en de Lybra wordt gewerkt. Volgens Italiaanse media presenteert Lancia op de komende Autosalon van Parijs een studiemodel naar de opvolger van de Delta. Dat model is gebaseerd op de basis van de opvolger van de Stilo, die in 2008 wordt verwacht. In dat jaar zal ook het productiemodel van de Lancia verschijnen. Het nieuwe model van Lancia valt tussen het C- en D-segement – en is dus een maatje groter dan auto’s uit de VW Golf-klasse. Als jubileummodel voor het honderdjarig bestaan wil Lancia tóch proberen de Fulvia in productie te nemen. Van deze verjaardagsauto werd al eerder bekend dat Lancia zich laat inspireren door de Bertone Suagná. Dat studiemodel gebruikt de basis van de Fiat Grande Punto. Lancia wil het met het nieuwe model echter hogerop zoeken en wil de bodem van de Alfa 159 gebruiken. Bij de introductie van de Fiat Sedici en de Suzuki SX4 gingen geruchten dat over enige tijd ook een Lancia-derivaat van deze mini-SUV zou verschijnen. De Italiaanse pers weet te melden dat deze Lancia Pangea van de kalender is geschrapt. Mooi dat de SUV wordt geschrapt, zoiets ontwikkel je zelf maar niet op zo'n duf Suzuki platform ![]() Maar het mooiste is wel dat de Fulvia het daglicht wellicht kan gaan zien! ![]() | |
DonJames | zaterdag 20 mei 2006 @ 15:02 |
Wat nog mooier is dan het uiterlijk van de (oude) Fulvia: de techniek! Heel apart, en anders dan alle andere auto's in die tijd. (en nu nog). Een 4-cilinder in V-opstelling, met 1 cilinderkop. (VW was dus zeker niet de eerste met hun VR-concept!) In de lengte gemonteerd, in combinatie met voorwielaandrijving. Kijk ook eens naar de enorme remmen (4 schijfremmen) op het wagentje! En vergeet niet de voorwielophanging met 1 dwarsgeplaatste bladveer. Vanuit technisch oogpunt is het echt een hele interessante auto! | |
De_Hertog | zaterdag 20 mei 2006 @ 15:05 |
quote:Interessant, omdat je zo vaak onder de motorkap moest kijken dat je vanzelf veel techniek leerde? | |
DonJames | zaterdag 20 mei 2006 @ 15:12 |
quote:Hehe. ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 20 mei 2006 @ 15:26 |
quote:Ik ken die auto verder niet zo hoor, maar ik vond het een leuk inkoppertje voor een vooroordeel over Ialiaanse techniek ![]() Overigens vind ik die nieuwe best wel wat hebben. Die kofferbak lijkt wel een beetje op de mijne ![]() | |
CittaR | zaterdag 20 mei 2006 @ 15:35 |
ik vind het echt helemaal niets, doe mij maar een S2000 of een Z4... | |
allsystemshalt | zaterdag 20 mei 2006 @ 15:46 |
Ehhhh lijkt wel erg veel op, U hebt gezocht op vulva: RESULTAAT (maximaal 20 woorden) vul·va (de ~, ~'s) 1 schaamspleet ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Jimmie | zaterdag 20 mei 2006 @ 16:39 |
quote:Jep fenominale handling en ook veel rally en circuit succes. De straatversie 1300 HF haaldie uit die 1.3 liter 110 pk, op een gewicht van geloof ik 800 nog wat kg, is serieus snel karren! |