abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38017565
Wat nog mooier is dan het uiterlijk van de (oude) Fulvia: de techniek! Heel apart, en anders dan alle andere auto's in die tijd. (en nu nog). Een 4-cilinder in V-opstelling, met 1 cilinderkop. (VW was dus zeker niet de eerste met hun VR-concept!) In de lengte gemonteerd, in combinatie met voorwielaandrijving. Kijk ook eens naar de enorme remmen (4 schijfremmen) op het wagentje! En vergeet niet de voorwielophanging met 1 dwarsgeplaatste bladveer. Vanuit technisch oogpunt is het echt een hele interessante auto!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:05:48 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_38017653
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:02 schreef DonJames het volgende:
Vanuit technisch oogpunt is het echt een hele interessante auto!
Interessant, omdat je zo vaak onder de motorkap moest kijken dat je vanzelf veel techniek leerde?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_38017825
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Interessant, omdat je zo vaak onder de motorkap moest kijken dat je vanzelf veel techniek leerde?
Hehe. Dat valt best mee, de techniek houdt het heel aardig vol bij die dingen. Roest is een iets groter probleem, maar elke auto uit die tijd roest onder je reet vandaan. (Alleen de één iets harder dan de ander, maar roesten doen ze allemaal!) Ligt m.i. aan de kwaliteit staal uit de zuid-europese landen. Als je zo'n auto hebt gerestaureerd, en je zet hem in de stalling, kan er 2 jaar later gewoon een roestplek midden op de deur zitten, ook al is de lak niet beschadigd..
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:26:00 #54
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_38018168
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hehe. Dat valt best mee, de techniek houdt het heel aardig vol bij die dingen. Roest is een iets groter probleem, maar elke auto uit die tijd roest onder je reet vandaan. (Alleen de één iets harder dan de ander, maar roesten doen ze allemaal!) Ligt m.i. aan de kwaliteit staal uit de zuid-europese landen. Als je zo'n auto hebt gerestaureerd, en je zet hem in de stalling, kan er 2 jaar later gewoon een roestplek midden op de deur zitten, ook al is de lak niet beschadigd..
Ik ken die auto verder niet zo hoor, maar ik vond het een leuk inkoppertje voor een vooroordeel over Ialiaanse techniek

Overigens vind ik die nieuwe best wel wat hebben. Die kofferbak lijkt wel een beetje op de mijne
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_38018386
ik vind het echt helemaal niets, doe mij maar een S2000 of een Z4...
pi_38018626
Ehhhh lijkt wel erg veel op,

U hebt gezocht op vulva:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

vul·va (de ~, ~'s)
1 schaamspleet

pi_38019950
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:02 schreef DonJames het volgende:
Wat nog mooier is dan het uiterlijk van de (oude) Fulvia: de techniek! Heel apart, en anders dan alle andere auto's in die tijd. (en nu nog). Een 4-cilinder in V-opstelling, met 1 cilinderkop. (VW was dus zeker niet de eerste met hun VR-concept!) In de lengte gemonteerd, in combinatie met voorwielaandrijving. Kijk ook eens naar de enorme remmen (4 schijfremmen) op het wagentje! En vergeet niet de voorwielophanging met 1 dwarsgeplaatste bladveer. Vanuit technisch oogpunt is het echt een hele interessante auto!
Jep fenominale handling en ook veel rally en circuit succes. De straatversie 1300 HF haaldie uit die 1.3 liter 110 pk, op een gewicht van geloof ik 800 nog wat kg, is serieus snel karren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')