vandaag even een dvdspeler gekocht voor familie. Familielid had gezegd dat ie wel een scartaansluiting op zen tv had zitten...allemaal goed en aardig, maar blijkt uiteindelijk niet zo te zijn
Is het dus mogelijk om die dvdspeler aan te sluiten op de tv nu ?
Er zit wel een coaxciale uitgang achter op de dvdspeler..misschien hiermee ??
Alvast bedankt voor alle idee-en
quote:je geeft het antwoord zelf al... gewoon via de composiet (in feite een coax aansluiting) of svhs (al dan niet met verloopkabeltje).
Op dinsdag 9 september 2003 19:50 schreef enzoronald het volgende:
Hey,vandaag even een dvdspeler gekocht voor familie. Familielid had gezegd dat ie wel een scartaansluiting op zen tv had zitten...allemaal goed en aardig, maar blijkt uiteindelijk niet zo te zijn
Is het dus mogelijk om die dvdspeler aan te sluiten op de tv nu ?
Er zit wel een coaxciale uitgang achter op de dvdspeler..misschien hiermee ??Alvast bedankt voor alle idee-en
overigens zou ik dat familielid van je die tv laten thrashen; elke fatsoenlijke hedendaagse tv >14" heeft een scart aansluiting; of hij is van <'85, òf gewoon een klein kutding dat geen recht doet aan je dvdspeler, of allebei
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 09-09-2003 19:56]
coaxiale uitgang is voor je geluid (digitaal dolby 5.1)
quote:als een tv geen scart heeft heeft ie al zeker geen tulp/composiet
je geeft het antwoord zelf al... gewoon via de composiet of svhs (al dan niet met verloopkabeltje)
quote:dat hoeft dus echt niet zo te zijn; kijk gewoon even wat erbij staat.
Op dinsdag 9 september 2003 19:56 schreef JoeBlack2k2 het volgende:
nee kan niet..coaxiale uitgang is voor je geluid (digitaal dolby 5.1)
quote:* dr.dunno kijkt naar rechts en ziet daar een tv staan zónder scart en mét svhs/composiet connectors
Op dinsdag 9 september 2003 19:57 schreef JoeBlack2k2 het volgende:[..]
als een tv geen scart heeft heeft ie al zeker geen tulp/composiet
wise-ass
Zijn er stekkertjes van composiet naar coax ?
Volgens mij niet..is heel ander signaal ??
En iemand enig idee als ze bestaan wat ze ongeveer kosten...
Je kunt gewoon verloopstekkers van scart naar tulp krijgen, waar dan losse composiet en audio stekkers aan zitten. Of een simpele scart verloopplug waar dan de aansluitingen op de stekker zelf zitten, die heb je zelfs bij de Hema.
EDIT:
Coax is een type kabel en heeft niets met het signaal type te maken, composiet betekent alle videosignalen bijelkaar in twee draadjes.
Een coax kabel is goed afgeschermd, dus composiet signaal gaat daar prima doorheen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lamer_Deluxe op 09-09-2003 20:04]
Dit doet mij denken dat die coaxciale een audio uitgang is
Komt er dus waarschijnlijk op neer dat ze een nieuwe tv moet kopen he
oh BTW : geen verdere aansluitingen op de tv..geen svhs,geen niets..alleen kabel aansluiting..:(
Als iemand nog idee-en heeft...heel graag
quote:L en R zijn audio in, CVBR is composiet in. Is het een gewone aansluiting waar een tulpstekker in kan? Dan heet het gewoon een cinch aansluiting, zo'n bajonet aansluiting heet BNC.
Op dinsdag 9 september 2003 20:03 schreef enzoronald het volgende:
Net even familie opgebeld...en gevraagd wat voor ingang die coaxiale was..even 'gaatjes achterop' laten opnoemen
"vier gaatjes zitten er..een L staat erbij, een R, een CVBR ofzoow en een coaxciaal"Dit doet mij denken dat die coaxciale een audio uitgang is
Komt er dus waarschijnlijk op neer dat ze een nieuwe tv moet kopen he![]()
Als iemand nog idee-en heeft...heel graag
Gewoon even een kabel of adapter stekker van scart naar cinch (tulp) halen.
EDIT:
Wat jij coaxiaal noemt is waarschijnlijk gewoon de antenne ingang.
scart van de DVD in de video, en dan een kabel van de video naar de tv
DVD -> video -> TV
en btw...bedankt voor de tips over het aansluiten op de video, maar dat is van de baan ze heeft dat ding op de vuilnisbult gegooid :/
quote:Wat voor een aansluiting zit er dan op de DVD speler, is dat geen scart dan?
Op dinsdag 9 september 2003 20:09 schreef enzoronald het volgende:
Maar verloop stekkertje van scart naar tulp ???
Die kan ik dan toch niet op de tv aansluiten ?
Via de video kan, maar dat levert dan weer extra kwaliteitsverlies op.
en anders kan het nog steeds via de UHF-modulator van de video. (enkel mono dan)
coax is idd voor het 5.1 geluid voor de reciever
Dus ik moet dus een adapter ofzoow hebben voor van scart naar de kabel ingang van de TV..en er is geen videorecorder aanwezig...
quote:Late reply, sorry.
Op dinsdag 9 september 2003 20:55 schreef enzoronald het volgende:
Sorry, ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd...
op die dvdspeler zitten die aansluitingen (L,R,etc), niet op de TVDus ik moet dus een adapter ofzoow hebben voor van scart naar de kabel ingang van de TV..en er is geen videorecorder aanwezig...
Oh, dan wordt het helemaal lastig. Dus die TV heeft alleen maar een antenne ingang? Dan is je DVD kwaliteit wel zo'n beetje weg in ieder geval.
Dan zou je een RF modulator moeten hebben om van composiet video plus audio een antenne signaal te maken, maar volgens mij kun je zoiets niet meer los kopen (sommige oude 8-bit computers hadden een externe RF modulator).
In dat geval zou je een ouwe videorecorder bij een kringloopwinkel ofzo kunnen halen, puur om als RF modulator te misbruiken.
ik had nog ergens een oude videorecorder liggen kwam ik achter, dus die er maar tussen gegooid..werkt wel, maar beetje kut allemaal
Dus kga morgen maar eens kijken met haar naar een GOEDE nieuwe tv MET scart
Thnx voor al jullie help
Ergo: heeft die oude TV geen andere beeld-aansluiting dan Coax, dan wordt het tijd voor een nieuwe, maar daar was je al achter.....
quote:nerd; dat macrovision is geen probleem wanneer die VCR het signaal gewoon doorgeeft aan de tv, alleen wanneer je wilt opnemen mét de videorecorder.
Op woensdag 10 september 2003 09:42 schreef HMS het volgende:
Ehm, ooit gehoord van macrovision..... Dat is een princiepe wat in DVD's zit wat ervoor zorgt dat een video er niet veel moois van maakt (strepen in beeld, overslaand beeld enz). Dus een oude video ertussen, dat wordt echt niets.Ergo: heeft die oude TV geen andere beeld-aansluiting dan Coax, dan wordt het tijd voor een nieuwe, maar daar was je al achter.....
als je er niets vanaf weet, probeer dan niet de wijsneus uit te hangen
quote:You're welcome.
Op woensdag 10 september 2003 09:11 schreef enzoronald het volgende:
Thnx,ik had nog ergens een oude videorecorder liggen kwam ik achter, dus die er maar tussen gegooid..werkt wel, maar beetje kut allemaal
Dus kga morgen maar eens kijken met haar naar een GOEDE nieuwe tv MET scart
Thnx voor al jullie help
Tegenwoordig hebben alle TV's scart met RGB, zelfs de goedkope modellen (kunnen voor zover ik weet zelfs NTSC aan). Gooi er bijvoorbeeld een Playstation met RGB kabel aan en je hebt net zulk goed beeld als op die ouwe Amiga monitors.
Dus als je DVD speler RGB aankan (moet hij wel een scart aansluiting hebben) dan is het beeld echt perfect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |