abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14881725
quote:
Op maandag 24 november 2003 10:47 schreef facedown het volgende:
Heb je het spel uitgespeeld als je alle 5 de crystals hebt gesloopt?
Ik heb die missie, voor het 5de crystal, 1x gedaan. Toen waren echter een paar sterke mannetjes op safari en werd ik nogal geslacht.
Nee, verhaal gaat dan nog verder. Na die 5 crystals ben je op de helft schat ik zo.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_14882045
quote:
Op maandag 24 november 2003 10:48 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee, verhaal gaat dan nog verder. Na die 5 crystals ben je op de helft schat ik zo.

Maaaaaaaaaa, ik zit nu al op 35u.
*tijd nodig heeft*
*access denied*
  maandag 24 november 2003 @ 12:12:37 #203
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14884050

Blue mage is altijd wel leuk. In FF9 gebruikte ik er ook een regelmatig, vooral omdat ze leuke dingen kunnen leren.

Beastmaster heb ik nu erin zitten, maar is niet echt super. Hij moet wat dingen leren en dan maak ik hem Sage.

Heeft er iemand eigenlijk een Morpher?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14884583
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:12 schreef Notorious_Roy het volgende:

Blue mage is altijd wel leuk. In FF9 gebruikte ik er ook een regelmatig, vooral omdat ze leuke dingen kunnen leren.

Beastmaster heb ik nu erin zitten, maar is niet echt super. Hij moet wat dingen leren en dan maak ik hem Sage.

Heeft er iemand eigenlijk een Morpher?

Geen morpher. Schijnt handig te zijn in combinatie met monsters (die je als hunter kunt vangen). Morphers kunnen dan de ability's van de monsters gebruiken.

Een beastmaster is wel handig in combinatie met een blue mage. Zodat je monsters kan dwingen bepaalde spells op je blue mage te casten (zodat die ze weer kan leren en WEL nuttig is).

*access denied*
  maandag 24 november 2003 @ 12:32:33 #205
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14884626
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:31 schreef facedown het volgende:

[..]

Geen morpher. Schijnt handig te zijn in combinatie met monsters (die je als hunter kunt vangen). Morphers kunnen dan de ability's van de monsters gebruiken.

Een beastmaster is wel handig in combinatie met een blue mage. Zodat je monsters kan dwingen bepaalde spells op je blue mage te casten (zodat die ze weer kan leren en WEL nuttig is).

Mkay, ik ga toch voor Alchemist en Sage dan met de Nu Mou.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_14884747
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:32 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Mkay, ik ga toch voor Alchemist en Sage dan met de Nu Mou.

Mijn NouMoe is een Illusionist
Nog maar een NuMou levellen eigenlijk....

[Dit bericht is gewijzigd door facedown op 24-11-2003 12:44]

*access denied*
pi_14885093
Ik had een Morpher, maar ik had maar een Soul... Dus ik kon er niet zo geweldig veel mee. Beastmaster is vooral in het begin handig, zeker als je tegen een dikke draak moet, dan vecht hij lekker aan jouw kant .

spoiler:

Ik heb weer twee nieuwe teamgenoten, Babus, en de Viera die eerst bij Ritz in de clan zat. Babus heeft een Job die niemand anders heeft, namelijk Runemaster. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar volgens mij is hij wel heel erg vetjes .
  maandag 24 november 2003 @ 12:54:06 #208
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14885121
spoiler:
! Wanneer komt ie ongeveer?
pi_14885159
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
spoiler:
! Wanneer komt ie ongeveer?

spoiler:
Als je hem uitgespeeld hebt
  maandag 24 november 2003 @ 19:14:22 #210
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_14895256
Ik ga vanavond eens aan de slag
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 25 november 2003 @ 13:21:59 #211
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14914262
  dinsdag 25 november 2003 @ 20:14:35 #212
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_14925736
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 13:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1324

FP review van FFTA

Aardige review.... zit nu pas in mission 6 ofzo maar wow Erg stoer
pi_14927465
Grappig, voor de verandering zijn jullie eens net begonnen met een spel terwijl ik hem al een tijdje heb uitgespeeld!
  maandag 8 december 2003 @ 11:22:33 #214
45331 Serradon
We wont use nukes :D
pi_15242843
Kan iemand mij uitleggen hoe die jobs precies werken?
Ik snap het niet echt in de eerste 5 uur kon ik ineens veel nieuwe jobs kiezen maar nu zit ik al na 23 uur en nog gene nieuwe jobs. Terwijl ik wel pistolen enzo kan kopen.
You cant fight dead..... If it comes it comes.
  maandag 8 december 2003 @ 12:14:19 #215
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15244201
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:22 schreef Serradon het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe die jobs precies werken?
Ik snap het niet echt in de eerste 5 uur kon ik ineens veel nieuwe jobs kiezen maar nu zit ik al na 23 uur en nog gene nieuwe jobs. Terwijl ik wel pistolen enzo kan kopen.
Elk character kan van jobs wisselen als hij / zij genoeg abilities heeft geleerd. Kijk eens op GameFaqs.com voor een compleet overzicht (erg uitgebreid namelijk)

Bijv: een animist Moogle kan Gunner worden alsie één ability van een animist kent

pi_15244297
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Elk character kan van jobs wisselen als hij / zij genoeg abilities heeft geleerd. Kijk eens op GameFaqs.com voor een compleet overzicht (erg uitgebreid namelijk)

Bijv: een animist Moogle kan Gunner worden alsie één ability van een animist kent

Mijn post komt eraan, laatste tentamen vandaag .
pi_15274089
Roy, zoals beloofd .
Ik heb nu alle 300/301 missies uitgespeeld .

Het bewijs

Op het laatst had ik natuurlijk weer een hoop troep over, en dan is het leuk om even zelf de wetten te bepalen

Nu mijn team, wat mij er trouw erdoorheen gesleept heeft:

Marche:
Lv 35
Soldier/Fighter/Ninya/Paladin.
Meest gebruikte abilities: Far fist, Air render, Double Sword, Strikeback. Double sword met twee supergoede wapens kan wel meer dan 400 damage doen, Strikeback zorgt ervoor dat je niet geraakt wordt door wapens. Soldier is de suckende klasse, maar ja, ik moest toch wat abilities leren.

Montblanc:
lv:35
Black mage/Time mage/Gunner.
Meest gebruikte abilities: Haste, Quicken, Demi, Charmshot, Stopshot. Op black magic gebied niet de sterkste, maar toch genoeg voor flink wat damage. Haste en Quicken komen goed van pas om je leden met de sterkste aanvallen steeds opnieuw te laten aanvallen, charm om niet alleen een tegenstander uit te schakelen, maar ook om hem aan jouw kant te laten vechten. Stop is handig om iemand uit te schakelen, en 100% hitpercentage te krijgen. Fijn om iemand te bestelen.

Milay:
Hunter/fighter.
Meest gebruikte ability: Sidewinder (double damage tegen beesten), Sonic boom, Beatdown, Far Fist, Air Render. Hunter is vooral handig tegen beesten, en benodigd om beesten te kunnen vangen. Fighter is handig om naast beesten ook andere characters uit te schakelen, tegen mensen en zo doet een hunter niet zoveel.

Woolwort:
Dragoon/Monk/Gladiator.
Meest gebruikte ability: Strikeback, Doublehand, air render, Jump, Bangaa cry. Doublehand is handig omdat een bangaa volgens mij geen shield kan dragen, dan heeft hij tenminste wat in allebei de handen. Air render en Jump zijn handig voor vanaf een afstandje. Bangaa Cry doet flink wat damage, en bestrijkt ook een wat groter gebied. Handig als je niet met wapens mag aanvallen, of als je wapens bijna geen effect hebben.

Chelney:
lv 35
Black Mage/White Mage/Alchemist/Illusionist.
Meest gebruikte ability: Death, alle black magic skills, en alle Illusionist skills. Death is erg handig om meteen de sterkste figuren uit te schakelen, en heeft meestal wel een hitratio van zo'n 60/70%. De tegenstander gaat meteen dood. Black magic en Illusionist abilities komen ook lekker hard aan als je een beetje goede magic power hebt. Black magic doet zo'n 180 damage, en Illusionist rond de 70, waarbij dan alle tegenstanders geraakt kunnen worden.

Sonia:
Lv 35
Assasin/Archer/Sniper
Meest gebruikte abilities: Doom archer, Last Breath, Nightmare, Rockseal, Ultima Masher. Doom acher en Nightmare kun je al best snel leren, en zijn goed te gebruiken om een tegenstander na drie rondes uit te schakelen. Bij nightmare is het handig dat de tegenstander in slaap valt. Ultima Masher doet gewoon lekker veel damage, en Last Breath en Rockseal kun je gebruiken om een tegenstander in een keer uit te schakelen. Ze kosten wel 32 MP, maar dan ben je er ook vanaf, Last Breath is instant death, en rockseal betekent dat je tegenstander versteent.

Bela:
Lv 34
Red Mage/Summoner
Meest gebruikte abilities: alle Summonskills, double cast. Red mage''s doublecast is heel handig in combinatie met een summoner. Zo kun je zorgen dat je hele team automatisch de hele tijd healt, en dat ze magic reflecten. Met een beetje goed mikken kun je met de andere Summonskills nog flink wat damage doen.

Staring:
Lv: 35
Ninja/Thief
Meest gebruikte abilities: Steal, Double Sword, de Veils. Steal is echt heel handig, ook al lijkt het niet zo. Als je wat sterkere tegenstanders tegenkomt, vooral bij speciale missies, dan hebben ze vaak zeldzame items, die je moeilijk tot niet ergens anders vindt. De enige manier om eraan te komen is ze te jatten. Plus het voordeel dat je tegenstander geen wapen meer heeft als je het jat. Double Sword is altijd handig, en de Veils zijn handig voor een status Ailment op afstand, en ze doen een klein beetje damage.

Nothcliff:
Lv 34.
Templar/Dragoon/Bishop.
Meest gebruikte abilities: Jump, Lancet, Bangaa cry, fire/bolt/ice breath, Wyrmkiller. Zoals je kunt zien heb ik bijna nooit iets gebruikt van de Templar/Bishop Jobs. Dit vind ik ook een paar van de meest nutteloze jobs uit de game. Dragoon is daarentegen echt de moeite waard. Jump om van een afstandje aan te vallen, Lancet om HP te stelen, Bangaa cry en fire/bolt/ice breath om areadamage te doen, en Wyrmkiller om double damage te doen tegen draken.

Conner:
Lv 34.
Black Mage, Beastmaster, Sage.
Meest gebruikte abilities: Control, Giga Flare, Raise. Control heb ik vooral aan het begin gebruikt, dan kun je beesten aan jouw kant laten vechten. Op zich niet zo effectief, omdat je nogal al eens mist. Als het raak is, dan krijg je er een allie bij, en de tegenstander verliest er een. Alleen jammer dat het maar voor 1 ronde is. Giga Flare doet wel leuke damage, en Raise is ideaal om groepjes te healen en te raisen. Toch zijn de Black/White mage tegenhangers van de sageskills een stuk bruikbaarder, het enige voordeel van Sage is, dat het allemaal in 1 Job zit.

Slamen:
Lv 35
Gunner/Juggler.
Meest gebruikte abilities: voor Gunner zie Montblanc, Ring, Smile. Juggler heeft eigenlijk maar twee handige abilities, Ring en Smile. Met Ring stop je iemand voor een paar rondes, en met Smile geeft je de beurt aan een teamgenoot. Vooral handig als iemand met Double Sword net achter een tegenstander staat .

Meest nutteloze klasse: Animist... Chocobo rush, is het dat . Het enige wat verder nuttig is, is Cuisine, omdat je dan een character helemaal healt, maar voor de rest heeft hij niks nuttigs zo ver ik weet..

En dan nu.... de secret characters
spoiler:

:
Deze characters joinen je team nadat je de game hebt uitgespeeld:

Ritz:
lv 34.
Fencer.
Meest gebruikte ability: Swarmstrike, Checkmate. Ritz komt in je team nadat je het spel hebt uitgespeeld. Ze is dan ongeveer 2/3 klasse hoger dan je teamgenoten. Helaas is de fencerklasse niet een van de sterkste, en dat is ook de enige klasse waar ze abilities heeft geleerd, dus verder heb ik haar bija niet gebruikt. Swarmstrike is handig om iemand te poisonen, en checkmate is hetzelfde als doom.

Shara:
Lv34
Sniper
Meest gebruikte abilities: Beso Toxico, Death Sickle, Doom Archer. Is ook weer 2/3 klasses hoger dan je teammates. Ook weer weinig gebruikt, omdat ze maar een Sniper is, met weinig abilities. Beso Toxico is wel leuk om te vergiftigen, Death Sickle voor Doom, en de damage die Doom archer doet neemt toe naarmate je zelf meer geraakt bent.

Babus:
lv 35
Runeseeker.
Meest gebruikte abilities: Explode, Stilness, en Demi. Als hij joint, is hij ongeveer 5 levels hoger als je teammates. Explode is een extra sterke fire attack, Stilness een area stop, en Demi is een oude bekende. Ik heb hem vooral op missies gestuurd, omdat hij toch veel sterker was dan de rest .

Ezel:
Lv 38
Hermetic
Meest gebruikte ability: Azoth. Ik weet niet precies wanneer hij joint, het kan zijn dat je hem ook al in je team kunt krijgen voordat je de game hebt uitgespeeld, maar dat weet ik niet zeker. Hij is dan ongeveer 3 levels hoger dan je teammates. Azoth is handig, omdat dan het gehele vijandelijke team in slaap valt. Voor de rest heb ik hem misschien 1 keer gebruikt, ik kreeg hem pas in de aller allerlaatste missie...

Zo, dat was het, nou hopen dat iemand het leest
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:05:58 #218
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15274238
Heersend !

Mijn team mates heten trouwens allemaal anders Ik moet nog een lange weg afleggen... Zit nu op 95 missies Met mijn characters op lvl 17 en Marche en Montblanc op 21.

dinsdag 9 december 2003 @ 20:31:32 #219
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_15283950
Kan iemand me even vertellen hoe je nu het beste aankopen kunt doen in de shop want ik kom daar niet uit Ik weet niet welk wapen / armour nou geschikt is voor een character en of hij of zij daar daadwerkelijk op vooruit gaat

Nu koop ik gewoon blind wat en dan ga ik de winkel uit. Daarna access ik mijn partylist en check ik wat ze kunnen equippen. Echt duidelijk zien of ze daarop vooruit gaan zie ik niet dus moet ik even door de wapens scrollen. Beetje vervelend.

Daarna weer terug naar de shop en hetzelfde proces begint voor de volgende character. Doe ik iets niet goed want dit is echt geen doen vind ik.

dinsdag 9 december 2003 @ 20:35:27 #220
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15284060
Ik heb op een gegeven moment alle wapens in de winkel gekocht En dan gewoon de characters een ability laten leren, zodra ze die kenden een ander wapen gekozen. Totdat ze alle abilities kennen.

Je kan je items sorteren door op start te drukken in de item lijst (kwam ik ook wat laat achter trouwens )

Armour is wat lastiger inderdaad, maar ook daar gewoon zo veel mogelijk van kopen en dan een beetje aanpassen aan je characters.

Ik vind dat trouwens wat minder uitgewerkt, je kan niet direct zien wat het effect is van je armor.

pi_15297414
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb op een gegeven moment alle wapens in de winkel gekocht En dan gewoon de characters een ability laten leren, zodra ze die kenden een ander wapen gekozen. Totdat ze alle abilities kennen.

Je kan je items sorteren door op start te drukken in de item lijst (kwam ik ook wat laat achter trouwens )

Armour is wat lastiger inderdaad, maar ook daar gewoon zo veel mogelijk van kopen en dan een beetje aanpassen aan je characters.

Ik vind dat trouwens wat minder uitgewerkt, je kan niet direct zien wat het effect is van je armor.

Wat hij zegt...ik kijk meestal ook naar de belangrijkste kenmerken van de verschillende wapens (ATK) en armour (DEF), die onthou ik dan gewoon even.

Als je ze hebt gekocht kun je met de start-knop wel kijken of de attributen wel of geen verbetering opleveren. Na een tijdjes wordt geld geen probleem en kun je gewoon alles kopen.

woensdag 10 december 2003 @ 11:36:22 #222
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_15297568
Vanavond eens verder kijken dan
  woensdag 10 december 2003 @ 22:07:27 #223
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_15315507
Ga hem nu doorkrijgen. Begrijp nu wat Strol bedoelde met "balen dat de trein aankomt" Soms WIL je gewoon verder gamen. Heb nu net denk ik alle eerste missies afgerond. Kwam dat leuke meisje weer tegen die niet terug naar de oude wereld wilt.

Erg stoer,... het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is zijn de clanwars.... moet ik nu iedereen aanvallen die op de kaart verschijnt om mijn turf te beschermen ?

donderdag 11 december 2003 @ 17:33:04 #224
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_15334834
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:07 schreef Chocobo het volgende:
Erg stoer,... het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is zijn de clanwars.... moet ik nu iedereen aanvallen die op de kaart verschijnt om mijn turf te beschermen ?
  donderdag 11 december 2003 @ 18:09:21 #225
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15335672
Je hoeft niet iedereen aan te vallen hoor Je kan ze gewoon ontlopen, maar ze zijn goed voor experience etc. En ALS je vecht moet je wel winnen natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')