abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13067500
quote:
Op woensdag 10 september 2003 00:34 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het is voornamelijk de schuld van overheid en de mensen zelf. Overheid zet dierenwelzijn al lange tijd onderaan (in meeste landen).

Neem het BPRC in Rijswijk, die heeft 5 miljoen subsidie gekregen voor het investeren in betere leefomstandigheden en grotere hokken voor de apen.Dus de overheid probeert het leed wel enigszins te verzachten.
quote:
Mensen die actie voeren voor misschien al jaren tot tientallen jaren zien dat het zinloos is/word. Ze proberen dan maar op een andere manier. Steeds erger en erger.
Ja, dat las ik, Engelse activisten zijn afgelopen weekend naar het 'International Animal Rights Gathering' in Nederland gekomen om o.a. het boek 'A Declaration of War' te promoten.Volgens dat boek mag je dierenbeulen doden.
quote:
Daarom zou het ook slim zijn als overheid er dus meer aandacht aan besteed. Zo krijgen een groepje die nu op de rand zitten toch wellicht hoop en zullen dan niet zo snel gewelddadig worden.
Je kunt ook normaal actie voeren.Ik herinner me een dame van het nieuws, die in bekende winkelstraten naakt in een hokje ging zitten om zo het vermeende leed van een pelsdier aan te tonen.Zo bereik je ook de massa mensen en het nieuws.
Gewelddadige acties werken alleen maar averechts.
quote:
Maar ook de mensen zelf zijn de schuld. Er zeggen een hoop bereid te zijn om diervriendelijker te eten echter doen ze het niet. En nog meer van die dingen dat mensen zeggen we doen het maar als het er op aan komt dan doen ze geen ene ruk.
Hoewel de overheid toch het voornaamste probleem is, want die kan de mensen ook meer stimuleren.
Waarom heeft de Appie dan een hele afdeling vegetarisch en biologisch vlees??
  woensdag 10 september 2003 @ 12:20:32 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13067558
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:17 schreef schatje het volgende:

Waarom heeft de Appie dan een hele afdeling vegetarisch en biologisch vlees??

Biologische melk verkoopt anders voor geen meter.
pi_13067587
Achja, het is wel doorzichtig.

Eerst gebruiken de 'anti-bontknakkers' het argument dat het welzijn van de dieren niet goed is. Maar zodra dat verbeterd wordt, is het welzijns-argument ineens niet meer belangrijk, en wordt het 'principiële' punt gebruikt, dat mensen dieren niet mogen gebruiken voor kleding, tenzij dat een 'afvalprodukt' is...

Overigens vind ik wel dat een dier dat als 'luxeprodukt' wordt gebruikt, het tijdens zijn leven ook wel wat 'luxer' mag hebben. Wanneer dat de prijs opdrijft, is zo'n luxeprodukt alleen maar luxer geworden. .

pi_13067611
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:17 schreef schatje het volgende:
Waarom heeft de Appie dan een hele afdeling vegetarisch en biologisch vlees klein hoekje met produkten waarmee het geweten gesust wordt en het imago wat opgekrikt
pi_13067655
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar bij de Appie is wel zoiets verdwenen als het niet loopt.
pi_13067677
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk jij nu echt dat ik me ook maar 1 seconde schuldig voel over het opeten van een dier?
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13067721
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Denk jij nu echt dat ik me ook maar 1 seconde schuldig voel over het opeten van een dier?

Ik kan sowieso niks verzinnen waar jij je schuldig over zou voelen.
pi_13067739
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Ligt vast aan het dier. .
pi_13067837
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:21 schreef DennisMoore het volgende:

Eerst gebruiken de 'anti-bontknakkers' het argument dat het welzijn van de dieren niet goed is. Maar zodra dat verbeterd wordt, is het welzijns-argument ineens niet meer belangrijk, en wordt het 'principiële' punt gebruikt, dat mensen dieren niet mogen gebruiken voor kleding, tenzij dat een 'afvalprodukt' is...

Wel voor kleding, niet voor bont. Dat komt niet na maar voor het welzijnsargument!
quote:
Overigens vind ik wel dat een dier dat als 'luxeprodukt' wordt gebruikt, het tijdens zijn leven ook wel wat 'luxer' mag hebben. Wanneer dat de prijs opdrijft, is zo'n luxeprodukt alleen maar luxer geworden. .
Biologische omstandigheden dus. Zou een goeie stap zijn.
pi_13068108
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Wel voor kleding, niet voor bont.

Bont is geen kleding maar leer wel? Het is beide hetzelfde!
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13068122
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Wel voor kleding, niet voor bont. Dat komt niet na maar voor het welzijnsargument!
[..]

Biologische omstandigheden dus. Zou een goeie stap zijn.

En in hoeverre zou jij er aan doen om dat te realiseren? OF moet ik zeggen Hoeveel boeren zouden platzak worden, als nertsenfokken verboden wordt. Weet jij hoeveel mensen er nu werkeloos zijn? Denk jij dat hun wel willen, maar niet kunnen om dat er geen werkgelegenheid is?

En stel nertsenfokken mag in 2005 niet meer. Die boeren kunnen de grond niet meer betalen waar ze nu opzitten die moeten verhuizen. Waarnaar toe? Er is toch geen goede huizenmarkt?

Maarja das zeker bijzaak ofniet

mmmmja
pi_13068123
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ligt vast aan het dier. .

Oh ja dat is waar.

Een kat eten is zielig want die zijn zo knuffelbaar maar een vis, goh, vreet maar lekker op.

pi_13068146
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:46 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Bont is geen kleding maar leer wel? Het is beide hetzelfde!

Nooit van nepleer en nepbont gehoord? Je kan als consument keuzes maken. Doe ik ook!!!
pi_13068179
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Nooit van nepleer en nepbont gehoord? Je kan als consument keuzes maken. Doe ik ook!!!

Dus? Jij gooit dus liever die huid die toch overblijft weg en neemt in de plaats daarvan een synthetisch aardolie product? Goh... bewuste keuze zeg.

Verder komt er aan mijn voeten dus echt NIETS anders dan leren schoenen, en dat is zowiezo al een milieubesparing .

pi_13068194
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:47 schreef boeiend007 het volgende:
Maarja das zeker bijzaak ofniet
Dat zijn inderdaad bijzaken!
pi_13068309
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:50 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Dus? Jij gooit dus liever die huid die toch overblijft weg en neemt in de plaats daarvan een synthetisch aardolie product? Goh... bewuste keuze zeg.

Verder komt er aan mijn voeten dus echt NIETS anders dan leren schoenen, en dat is zowiezo al een milieubesparing .

Mja. De productie van katoen schijnt nogal milieubelastend te zijn. Veel watergebruik, veel bestrijdingsmiddelen. Bovendien gaat een bontjas langer mee dan een katoenen jas.
Chemische aardolie-jassen zijn natuurlijk helemaal uit den boze.

Zoals ik al zei: liefst zien die milieuknakkers dat we allemaal in een jutezak lopen en op wortels knagen.

.

pi_13068330
quote:

[..]

En verder, veganist ofzo??
pi_13068407
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:59 schreef schatje het volgende:

[..]

En verder, veganist ofzo??

Wat is dat voor raar gedoe om mensen die hun principes uitleggen meteen in de hoek te drijven en te wijzen op nog weer verdergaande principes. Dat ik niet tot het randje ga, doet niks af aan de principes die ik wel hanteer.
  FOK!fotograaf woensdag 10 september 2003 @ 13:07:35 #219
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13068487
quote:

[..]

Je trekt het een beetje ver door hoor imo. Leer wordt getolereerd omdat koeien niet knuffelbaar zijn. Nertsen worden ook niet ondierlijk behandeld, maar zijn wel knuffelbaar en dus mag dat weer niet. Meten met 2 maten... Chemische alternatieven voor natuurlijke dierproducten lijkt me voor iemand die zo let op het milieu ook geen echt alternatief.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_13068597
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:03 schreef SCH het volgende:

Wat is dat voor raar gedoe om mensen die hun principes uitleggen meteen in de hoek te drijven en te wijzen op nog weer verdergaande principes. Dat ik niet tot het randje ga, doet niks af aan de principes die ik wel hanteer.

Onzin. Wanneer je argumenten durft te gebruiken van nepleer en nepbont, dan volgt daaruit dat je het daarmee eens bent, en die zelf ook dient te gebruiken.
En anders zijn het geen Principes die je hanteert, maar ben je gewoon heerlijk hypocriet bezig.
  woensdag 10 september 2003 @ 13:16:11 #221
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_13068648
volgende stelling:
als je in nederland het zou verbieden om nertsen te fokken, dan verplaatst het zich naar het buitenland waar de regels voor welzijn in het algemeen minder streng zijn dan in nederland.
per saldo betekent dit dat het overall welzijn van de nertsen verslechterd.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_13068698
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:16 schreef evert het volgende:

volgende stelling:
als je in nederland het zou verbieden om nertsen te fokken, dan verplaatst het zich naar het buitenland waar de regels voor welzijn in het algemeen minder streng zijn dan in nederland.
per saldo betekent dit dat het overall welzijn van de nertsen verslechterd.

Absoluut.
pi_13068835
Mja maar dat vind ik een zwak argument.

Das hetzelfde als 'we schaffen slavernij niet af want dan verplaatst het zich naar het buitenland waar ze het nog slechter etc....'

pi_13068903
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Mja maar dat vind ik een zwak argument.

Das hetzelfde als 'we schaffen slavernij niet af want dan verplaatst het zich naar het buitenland waar ze het nog slechter etc....'

't Is een van de vele argumenten die vóór pelsdierhouderij in NL pleiten.
pi_13069315
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad bijzaken!

Dus de natuur boven de economie EN brood op de plank?

Ga oerwouden beschermen, ben je beter mee bezig als ons die onzin vertellen.

mmmmja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')