abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13037010
Hoi fokkers,

Ik heb al 2 á 3 jaar het probleem dat als ik bijvoorbeeld gta 3 speelde of nu vice city, dat ik dan na 5 á 6 minuten helemaal misselijk en duizelig wordt.
Ik krijg dan ook nog eens de neiging om te spugen!!!!!!!
Misselijkheid en duizeligheid duurt dan nog steeds minimaal 3 uren voordat ik wéér bij kan komen. Ondanks ik mijn monitor op 85Hz zet geeft dit géén verschil!
Het rare is dat ik dit probleem niet zo snel krijg als ik FIFA 2003 aan het spelen ben. Dan hang ik 2 uur voor de monitor en er is niks dat mij misselijk of duizeligheid kan geven. Dus meestal bij games dat je met een wapen voorop loopt en missies afrond, zoals: Unreal Tournament (spel dat ik nooit speel) maar wél vergelijkbare en natuurlijk Gta vice city!
Ik wil nu eens af van dat duizelig en misselijkheid, want het is zo naar dat ik echt niet meer weet wat ik moet doen op dat moment!
Hebben jullie ook zulke nare situaties tijdens het gamen?
Hebben jullie nog tips voor mij?

Alvast bedankt!

pi_13037117
Ik heb wel eerder dit soort verhalen gelezen en dan met name wat betreft de 3d-shooters, unreal bijv. die je noemt.

Een voetbal-spel werkt toch vaak van bovenaf of een andere hoek dus dan speelt dat gedoe minder ... als je echt constant om je heen draait en 'in het spel' zit schijnt dat bij sommige mensen niet lekker samen te werken met wat je hersenen zouden willen zien.
Ik denk dat je er weinig tegen kan doen ...

edit: ik denk dus ook dat als je in een simulator zou zitten, waarbij je alleen dat ziet wat er in het spel gebeurt (dus niet de stilstaande objecten om je monitor heen) dat je dan niet misselijk wordt. Nu zie je naast de bewegende beelden allemaal zaken die *niet* meedraaien (alles buiten je monitor) en dat botst.

[Dit bericht is gewijzigd door michiel- op 08-09-2003 23:33]

pi_13037123
wagenziek? ik zou zeggen, stop met het spelen van dat soort spellen..
pi_13037125
Onzin reactie

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 08-09-2003 23:37]

uistellen kan altijd nog
pi_13037141
sja op de verpakking of bijsluiter staat vaak dat je epileptische aanvallen kan krijgen , maar na 6 minuten lijkt me dat een beetje snel.

Laat anders je ogen eens testen bij de opticien, misschien dat een bril helpt, als je die nog niet hebt, anders bezoekje aan de dokter.

Succes

=[LKFF]= Loz Kampoz Fragging Force (Quake 3 clan since 1999)
Buufie what else :P
pi_13037155
Heb je al eens gelezen wat er op de doos van zo'n spel staat? Sommige mensen krijgen echt epileptische aanvallen van snelle spellen. Ga naar een huisarts als je je zorgen maakt. Voor mij klinkt dit (en dan vooral het 3 uur ziek blijven) niet eccht normaal.

Heb je hier iets aan?
misselijk worden van games?

pi_13037177
Een vriend van me heeft dat ook, en ook alleen bij 3d spellen. Weinig tot niks aan te doen geloof ik.
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
  maandag 8 september 2003 @ 23:35:11 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_13037224
Ik heb alleen de laatste dagen last van helicopter na-weeen na een paar uur intensief in een helicopter te hebben gevlogen in Battlefield, vergelijkbaar met het gevoel was je hebt als je na een paar uur zwemmen op je bed gaat liggen om te gaan slapen en dan je lichaam nog denkt te voelen bewegen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_13037236
dat heb ik na 72 uur gamen ,heb je ook al eens een andere monitor gebruikt ....en heb je het ook als je xbox of ps2 of een andere console op tv speelt ...? of alleen achter je pc ?
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_13037245
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:31 schreef Chapter_V het volgende:
sja op de verpakking of bijsluiter staat vaak dat je epileptische aanvallen kan krijgen , maar na 6 minuten lijkt me dat een beetje snel.

Laat anders je ogen eens testen bij de opticien, misschien dat een bril helpt, als je die nog niet hebt, anders bezoekje aan de dokter.

Succes

Nee, ik heb nog géén bril en ik zou mijn ogen maar eens moeten laten controleren zoals jij dat zegt.
Maar als een bril niet helpt, zijn er voor dit soort problemen dan medicijnen ofzo?

Ja, ook in de auto treedt dit probleem op. Als ik in de auto een boek wil lezen wordt ik ook helemaal duizelig en misselijk!

pi_13037258
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb alleen de laatste dagen last van helicopter na-weeen na een paar uur intensief in een helicopter te hebben gevlogen in Battlefield
Heb ik nooit last van.. ik kan die krengen nooit langer dan 30 seconden de lucht in houden. Ik kan bij lost village net aan de overkant komen maar meestal kom ik achterstevoren aan
De besturing van helicopters in Vice city vond ik een stuk handiger.
pi_13037273
Naar de huisarts ermee!
Hoi.
pi_13037279
Gewoon mee naar de dokter gaan.

Of niet meer gamen natuurlijk

pi_13037284
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:31 schreef Zpottr het volgende:
Heb je al eens gelezen wat er op de doos van zo'n spel staat? Sommige mensen krijgen echt epileptische aanvallen van snelle spellen. Ga naar een huisarts als je je zorgen maakt. Voor mij klinkt dit (en dan vooral het 3 uur ziek blijven) niet eccht normaal.

Heb je hier iets aan?
misselijk worden van games?

Bedankt, ik had dit al gelezen.
pi_13037297
Ik heb precies hetzelfde..

Ach, het voorkomt een verslaving zal ik maar zeggen

Big dick.
  maandag 8 september 2003 @ 23:40:07 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_13037334
Heeft waarschijnlijk te maken met de drukte van de bewegende beelden. Fifa is nogal statisch. Je blijft immers op het veld, er draait nix ook.

In 3D games kan het weleens zijn dat je wagenziek word. Dat had ik vroeger met Doom op de SNES. Kan je denk ik nix aan doen?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 8 september 2003 @ 23:40:31 #17
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_13037348
Ik heb dit een paar keer gehad, terwijl ik die spellen veelvuldig speel en meestal nergens last van heb. Het lijkt erop dat je evenwichtsorgaan het ineens niet met je eens is zeg maar.
Het leek iniedergeval erg veel op een flinke aanval van migraine. Wat je ertegen moet doen weet ik niet, ik weet ook niet wat er anders zou moeten zijn die paar keer dat ik het had. Een huisgenoot had het een tijdje geleden ook zomaar.

vage shit...

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_13037378
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:35 schreef method21 het volgende:
dat heb ik na 72 uur gamen ,heb je ook al eens een andere monitor gebruikt ....en heb je het ook als je xbox of ps2 of een andere console op tv speelt ...? of alleen achter je pc ?
Ik heb dit ook met een andere monitor geprobeerd die géén enkel positief reactie gaf op dit probleem.
Ik speelde soms met Nintendo 64 en daar kreeg ik inderdaad bij 3d spellen ook last van!
  maandag 8 september 2003 @ 23:43:21 #19
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_13037419
Kan je niets aan doen en heeft bijna altijd met een 3D wereld te maken en het evenwichtsorgaan. Ik heb er nooit last van gehad totdat ik een of andere extreme skating titel op de Xbox kocht. Daarvoor altijd 3D shooters gespeeld, Tony Hawk, noem het maar op. Maar bij deze titel ging het mis en kon ik ook geen 5 minuten spelen zonder misselijk te worden.

Probeer eens diverse games uit. Ik heb het dus echt alleen maar bij een heel enkele game en kan de rest prima spelen. Het is klote natuurlijk maar geniet van de games die je wel kunt spelen.

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
pi_13037420
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:40 schreef kingmob het volgende:
Ik heb dit een paar keer gehad, terwijl ik die spellen veelvuldig speel en meestal nergens last van heb. Het lijkt erop dat je evenwichtsorgaan het ineens niet met je eens is zeg maar.
Het leek iniedergeval erg veel op een flinke aanval van migraine. Wat je ertegen moet doen weet ik niet, ik weet ook niet wat er anders zou moeten zijn die paar keer dat ik het had. Een huisgenoot had het een tijdje geleden ook zomaar.

vage shit...

Ja dat is dan steeds de ENE keer! Maar ik heb het altijd............
pi_13037439
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:36 schreef Alper het volgende:

Ja, ook in de auto treedt dit probleem op. Als ik in de auto een boek wil lezen wordt ik ook helemaal duizelig en misselijk!

Dat heb ik niet. Ik heb wel vaak dat als ik in de auto een boek ga lezen dat ik tegen een paal aanrijd.
  maandag 8 september 2003 @ 23:45:08 #22
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_13037455
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:36 schreef Raptor2096 het volgende:

[..]

Heb ik nooit last van.. ik kan die krengen nooit langer dan 30 seconden de lucht in houden. Ik kan bij lost village net aan de overkant komen maar meestal kom ik achterstevoren aan
De besturing van helicopters in Vice city vond ik een stuk handiger.

Heli's van Battlefield zijn een stuk realistischer, al kan het beter... Het heeft bij mij ook een hele tijd geduurd voor ik doorhad hoe ik ze omhoog kon houden (en heeft me ook weer een joystick opgeleverd ) maar soms raak je de controle gewoon half kwijt en dan draai je alle kanten en en moet je corrigeren... plus dat je met je hele helicopter moet richten, wat nogal wat draai, stijg en daalwerk met zich meeneemt...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_13037459
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:43 schreef Zooi het volgende:
Kan je niets aan doen en heeft bijna altijd met een 3D wereld te maken en het evenwichtsorgaan. Ik heb er nooit last van gehad totdat ik een of andere extreme skating titel op de Xbox kocht. Daarvoor altijd 3D shooters gespeeld, Tony Hawk, noem het maar op. Maar bij deze titel ging het mis en kon ik ook geen 5 minuten spelen zonder misselijk te worden.

Probeer eens diverse games uit. Ik heb het dus echt alleen maar bij een heel enkele game en kan de rest prima spelen. Het is klote natuurlijk maar geniet van de games die je wel kunt spelen.

Ja, op dit moment geniet ik alleen van Fifa 2003 die ik als enig spel kan spelen zonder misselijk te worden.....
pi_13037467
een keer goed slapen?
pi_13037498
Bij turok had ik dat ook, maar ik speelde niet es
ik keek alleen maar, het kwam volgens mijdoor het op en neer bewegen van het ventje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')