abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13014781
Vervolg van Michiel Smit: extreem of niet? -deel 2-.

Deel 2 is al een weekje dicht, maar ik kwam net de volgende mening over Michiel Smit tegen van collega-raadslid Theo Cornelissen (SP):

quote:
Michiel Smit zou niet zo krampachtig de AEL moeten naapen met zijn burgerwacht in de vorm van een PIN-defensie. Beter zou zijn dat hij eindelijk eens zijn mond opendoet in de gemeenteraad en de daarbij behorende commissies. Daar is hij tenslotte voor gekozen en dan zou ik ook daar het debat met hem kunnen aangaan. Zijn grote idool Pim was nooit te beroerd om zijn mond open te doen. Nu laat Smit zijn spreektijd verlopen en ook in de politiek geldt: "wie zwijgt stemt toe" en ik zie Michiel dan ook als een van de grootste jaknikkers in de politiek op dit moment. Hij is wel erg stil de laatste tijd en zoekt alleen de makkelijke publiciteit gebaseerd op persoonlijke akkefietjes als PIN-beroving en een "inbraak" in zijn fractiekamer. Maar wie weet komt hij binnenkort alsnog uit de hoek en kan ik hem in de raadsarena een linkse directe verkopen, want die verdient hij wel.

bron

Let ook op het woordje inbraak tussen haakjes.
pi_13015149
Tja.. die Smit zit je niet echt lekker...
  maandag 8 september 2003 @ 11:28:17 #3
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13018569
quote:
Op maandag 8 september 2003 00:30 schreef Kozzmic het volgende:
Ja, dus???

Omdat iemand op één of ander forum het woordje inbraak tussen haakjes zet, zou ik daar bepaalde conclusies aan moeten verbinden Beetje rare wereld.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_13019209
Even naar Nieuw Rechts gesurfd en volgens mij heeft Michiel Smit naar aanleiding van zo'n PIN-actie wel degelijk vragen gesteld aan het college B&W.
quote:
Gemeente Rotterdam
T.a.v. College B&W
Coolsingel 40
3011 AN Rotterdam

Betreft: Straatroof en aangifte doen

Rotterdam, 1 september 2003

Geacht College,

Tijdens de Pin Defensie actie van afgelopen vrijdagavond hoorde ik van een Rotterdamse mevrouw dat ze acht minuten had gewacht, voordat ze 112 aan de lijn kreeg. Op vrijdag 4 juli zag deze mevrouw tussen 20u en 20.30u een man in pak achter twee jongens aanrennen. Vervolgens nam ze het initiatief om de politie (112) te bellen, zoals we allemaal graag willen.

1. Heeft deze meneer aangifte gedaan van de beroving?
2. Hoe vaak gebeurde het in respectievelijk juli en augustus dat er meer dan 5 minuten gewacht moest worden, voordat iemand 112 aan de lijn kreeg?
3. Hoe gaat u zorgen dat dit niet meer gebeurd?

Afgelopen zondag zo rond 13.30 uur, ten hoogte van de Meent, werd een jonge vrouw van rond de 25/30 jaar beroofd. Door twee mannen werd de portemonnee van een vrouw uit haar handen gerukt (terwijl ze ook nog een baby droeg). Dit werd op afstand gezien door een van de Pin Defensie vrijwilligers die er ook toevallig rondliep. In alle hectiek probeerde hij de mannen staande te houden, wat helaas niet is gelukt. Hij heeft geadviseerd aan de mevrouw om op het hoofdbureau van politie aangifte te gaan doen.

1. Heeft deze mevrouw aangifte gedaan?
2. Van hoeveel van dit soort straatroven zijn afgelopen weekeinde een mutatie gemaakt door agenten op straat in Rotterdam Centrum?
3. Van hoeveel van dit soort straatroven zijn afgelopen weekeinde ook aangifte gedaan in Rotterdam Centrum?

Deze vragen kunt u behandelen conform artikel 19 reglement van orde.

Met vriendelijke groeten,

Michiel Smit
Lid der gemeenteraad Rotterdam

Dat een domme SP-er het verschil niet ziet tussen opgeschoten Marokkaantjes die de politie dwarsbomen en Michiel Smit die met eerzame burgers bepaalde hoeken van de straat in de gaten houdt is een gegeven. Als die domme SP-er zelf eens z'n luie poten uit de mouwen zou steken en de mensen hun straat zou teruggeven in plaats van te zoeken naar vergelijkingen met extreem-rechts dan zou zo'n actie van Smit misschien wat meer vruchten afwerpen.

En Kozzmic, Michiel geeft zelf het antwoord al op z'n site:

Is Nieuw Rechts extreem-rechts?

Extreem betekent 'zeer vergaand'. Rechts is 'behoudend'. Als dat betekent dat we de Nederlandse normen en waarden, tradities en gebruiken willen behouden dan zegt Nieuw Rechts: Ja, we zijn extreem-rechts. Maar de journalisten bedoelen het uiteraard niet in deze zin, het is een badinerende opmerking geworden om politieke tegenstanders bij voorbaat monddood te maken.

"You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state.'' - Nobelprijswinaar Milton Friedman
pi_13019435
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:05 schreef JarJar_Swings het volgende:
Even naar Nieuw Rechts gesurfd en volgens mij heeft Michiel Smit naar aanleiding van zo'n PIN-actie wel degelijk vragen gesteld aan het college B&W.
Schriftelijke vragen stellen is niet hetzelfde als het debat in de gemeenteraad aangaan. Iedereen kan wel wat vragen opstellen en daar meteen een persbericht aan koppelen, maar als je in de raad vervolgens je kritische mond houdt dan ben je weinig waard als politicus. Politiek bedrijf je niet op papier.

Ik spreek overigens uit eigen ervaring, ik was ook ooit een waardeloos raadslid, maar ik had niet de pretentie een eigen partij te leiden.

Verder ben ik niet echt op de hoogte van wat er gaande is in de Rotterdamse raad, en wil ik niet afgaan op iets wat één SP-er zegt. Dus meerdere bronnen zijn welkom.

maandag 8 september 2003 @ 13:31:33 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13021104
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:17 schreef Kozzmic het volgende:
Schriftelijke vragen stellen is niet hetzelfde als het debat in de gemeenteraad aangaan. Iedereen kan wel wat vragen opstellen en daar meteen een persbericht aan koppelen, maar als je in de raad vervolgens je kritische mond houdt dan ben je weinig waard als politicus. Politiek bedrijf je niet op papier.

Ik spreek overigens uit eigen ervaring, ik was ook ooit een waardeloos raadslid, maar ik had niet de pretentie een eigen partij te leiden.

Verder ben ik niet echt op de hoogte van wat er gaande is in de Rotterdamse raad, en wil ik niet afgaan op iets wat één SP-er zegt. Dus meerdere bronnen zijn welkom.

Op zich heb je helemaal gelijk over dat en mondeling in debat gaan. Maar Michiel Smit is niet de enige die zich hier schuldig aan maakt, dit lijkt wel algemeen aanvaard in de Nederlandse politiek.

Helaas is de Nederlandse politiek zo verziekt, dat men geen prijs meer stelt op mondelinge kwaliteiten en de daaruit voortvloeiende verhitte discussies. Dat blijkt wel uit de manier waarop mensen als Henk Westbroek en Fortuyn worden aangepakt.

Een gemiddeld 2de kamerdebat is even saai en onvolgbaar als een gemiddeld ambtenarenoverleg en hangt aan elkaar via bergen papier. En dan kun je dus net zo goed gewoon op papier wat vragen stellen.

maandag 8 september 2003 @ 16:53:24 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13025666
quote:
Op maandag 8 september 2003 00:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]

Waarom staat het woordje inbraak tussen haakjes?

Deze man post hier op FOK! met het account Akkersloot?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13026056
LOL! Volgens mij wordt Smit in de Rotterdamse raad als een paria behandelt, net zoals men met een zekere Janmaat placht te doen. Het niet serieus nemen van een gekozen volksvertegenwoordiger toont grote minachting voor het volk wat je behoort te dienen. Maar we weten onderhand wel wie het meest gediend zijn bij de huidige politiek van kop-in-het-zand en pappen-en-nathouden, niet het volk in elk geval. Het is diep triest dat een van de weinige mensen die het tenminste nog probeert, met de weinige middelen tot zijn beschikking, tot een soort karikatuur wordt gemaakt door idioten zoals die wel erg regelmatig voorkomen bij partijen zoals de SP, die erg hun best doen om zich te schikken naar de politieke mores om maar eens te mogen deelnemen aan de regerende macht op het comfortabele pluche.
"You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state.'' - Nobelprijswinaar Milton Friedman
pi_13026443
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:08 schreef JarJar_Swings het volgende:
LOL! Volgens mij wordt Smit in de Rotterdamse raad als een paria behandelt, net zoals men met een zekere Janmaat placht te doen. Het niet serieus nemen van een gekozen volksvertegenwoordiger toont grote minachting voor het volk wat je behoort te dienen. Maar we weten onderhand wel wie het meest gediend zijn bij de huidige politiek van kop-in-het-zand en pappen-en-nathouden, niet het volk in elk geval. Het is diep triest dat een van de weinige mensen die het tenminste nog probeert, met de weinige middelen tot zijn beschikking, tot een soort karikatuur wordt gemaakt door idioten zoals die wel erg regelmatig voorkomen bij partijen zoals de SP, die erg hun best doen om zich te schikken naar de politieke mores om maar eens te mogen deelnemen aan de regerende macht op het comfortabele pluche.
De SP behandelt Michiel Smit niet als een paria, de beide raadsleden hebben bijvoorbeeld ook wel eens samengewerkt. Zie: http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1054836944.html.

Verder geloof ik niet dat je de SP kunt beschuldigen van "zich schikken naar de politieke mores om maar eens te mogen deelnemen aan de regerende macht op het comfortabele pluche". Maar dat is een andere discussie.

Waar het hier om gaat is dat Smit door zijn collega-raadslid ervan wordt beschuldigd in de pers een grote mond te hebben en in de raadszaal zijn mond te houden. En zich daarmee te schikken "naar de politieke mores" want "wie zwijgt stemt toe".

pi_13026459
quote:
Op maandag 8 september 2003 16:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Omdat er door de bewuste SP-er aan wordt getwijfeld of de inbraak wel een inbraak is. Denk ik tenminste.
pi_13026587
Een ander berichtje. Heeft niet zozeer te maken met 'extreem of niet', maar dit topic is eigenlijk ook bedoeld als de centrale Michiel Smit discussie. Hij timmert met zijn partij hard aan de weg in Rotterdam, en alleen daarom al maakt het een interessante persoon om te bediscussieren.
quote:
Van Oldenbarnevelt Denktank

Raad van Advies:

Michiel Smit - Landelijk voorzitter Nieuw Rechts en Gemeenteraadslid Rotterdam
Harry Maronier - Voorzitter LPF Zuid-Holland en Gemeenteraadslid Rotterdam
Joop van Heijgen - Leefbaar Rotterdam Gemeenteraadslid Rotterdam
Rob Verreycken - Vlaams Blok Gemeenteraadslid Antwerpen
Winny de Jong - voormalig Lid der Tweede Kamer

Het doel van de Van Oldenbarnevelt Denktank is het behoud van de Nederlandse cultuur door middel van politiek in de ruimste zin van het woord. Van Oldenbarnevelt (1547-1619) was een patriot waar we als Nederlanders trots op moeten zijn. Zijn grote strategische inzicht, ijver en politieke capaciteiten moeten tot voorbeeld dienen van ons allen. De Verenigde Oost-Indische Compagnie is op zijn initiatief opgericht, wat de basis is voor onze huidige welvaart.

De denktank zal zich richten op beleidsondersteuning, analyses van achtergronden en aandacht vestigen op de vaderlandse geschiedenis. De raad van advies zal meedenken welke themas de denktank zal gaan uitwerken. Studenten en jong afgestudeerden (rechten, geschiedenis, economie, technische informatica, etc.) zullen zorgen voor de benodigde ondersteuning.

Op dit moment wordt gewerkt aan een notitie over de realisatie van Thuis in eigen stad, de beleidsmatige uitwerking voor een allochtonenstop. Deze uitwerking kan worden gebruikt in Rotterdam, maar ook in andere steden die met een enorme toeloop van allochtonen te maken hebben.

Ook is een belangrijk thema Europa, de visie op Europa zal worden uitgewerkt door een werkgroep met zowel Nederlanders als Vlamingen erin. De denktank streeft naar een Europa met onafhankelijke volkeren met eigen parlementen. Op dit moment dekt de elite alle nadelen van de EU toe met de mantel der liefde, voorbeelden zijn het stabiliteitspact en pensioenen.

http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1063018739.html

maandag 8 september 2003 @ 19:52:00 #12
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13030333
quote:
Op maandag 8 september 2003 16:53 schreef Sidekick het volgende:

Deze man post hier op FOK! met het account Akkersloot?

Nee dus. Akkerslootphoob.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 8 september 2003 @ 19:59:55 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13030571
  maandag 8 september 2003 @ 20:01:43 #14
60090 Akkersloot
pi_13030622
Een ware schrik voor een akkerslootfobist zeker.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 8 september 2003 @ 20:03:26 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13030664
quote:
Op maandag 8 september 2003 20:01 schreef Akkersloot het volgende:
Een ware schrik voor een akkerslootfobist zeker.
Laten we ff ontopic gaan:

Wat vind jij van Michiel Smit? Extreem rechts? En wat vind je van zijn ideeen als een burgerwacht?

maandag 8 september 2003 @ 20:10:58 #16
60090 Akkersloot
pi_13030880
quote:
Op maandag 8 september 2003 20:03 schreef Sidekick het volgende:
Laten we ff ontopic gaan:

Wat vind jij van Michiel Smit? Extreem rechts? En wat vind je van zijn ideeen als een burgerwacht?

Volgens mij is iemand pas extreem rechts als hij of zij pro-dictoriale trekjes krijgt. Volgelingen en vergoelijkers van "profeet" Mohammed bijvoorbeeld.

Over de burgerwacht. Het lijkt mij inderdaad veel beter om agenten in burger voor mogelijke slachtoffers te laten spelen en dan de dieven zo op heterdaad te betrappen.

maandag 8 september 2003 @ 20:13:45 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13030960
quote:
Op maandag 8 september 2003 20:10 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Volgens mij is iemand pas extreem rechts als hij of zij pro-dictoriale trekjes krijgt. Volgelingen en vergoelijkers van "profeet" Mohammed bijvoorbeeld.

quote:
Over de burgerwacht. Het lijkt mij inderdaad veel beter om agenten in burger voor mogelijke slachtoffers te laten spelen en dan de dieven zo op heterdaad te betrappen.
Dus als agent moet je 100 keer op een dag staan pinnen? Dat is toch zonde van de mankracht van de politie.

Overigens gaat het hier om een burgerwacht, wil je dan dat burgers hun hele dag gaanm pinnen, wachtend op een beroving?

maandag 8 september 2003 @ 21:10:16 #18
60090 Akkersloot
pi_13032590
quote:
Op maandag 8 september 2003 20:13 schreef Sidekick het volgende:
Dus als agent moet je 100 keer op een dag staan pinnen? Dat is toch zonde van de mankracht van de politie.

Overigens gaat het hier om een burgerwacht, wil je dan dat burgers hun hele dag gaanm pinnen, wachtend op een beroving?

Het lijkt me gewoon goed als wanneer iemand een beroving wil plegen dat hij zich wel 2 keer moet bedenken omdat het mogelijk een vermomde politieagent(e) is.
pi_13036919
quote:
Het niet serieus nemen van een gekozen volksvertegenwoordiger toont grote minachting voor het volk wat je behoort te dienen.
Maar als jouw kiezers niet willen dat je die knakker niet serieus neemt en je doet het toch, dan ben je wel democratisch bezig....?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  maandag 8 september 2003 @ 23:24:47 #20
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_13036972
zeker weten extreem

ik vind m een smeerlap

Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_13037390
Ik had het volgende plaatje al gepost in het politieke slowchattopic omdat ik het meer humor vond dan dat ik het echt serieus nam, maar het schijnt dat achter de afgebeelde karakters echte NieuwRechtsers schuilgaan.

Zie de volgende discussie op het forum van Leefbaar Rotterdam: http://www.leefbaarrotterdam.nl/vb/showthread.php?s=&threadid=2759

2e van links is Michiel Smit zelf, en de middelste is als ik het goed zie deze persoon.

maandag 8 september 2003 @ 23:46:38 #22
62394 Parallel_Lives
Wat kijk jij nou weer?
pi_13037495
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:42 schreef Kozzmic het volgende:
Ik had het volgende plaatje al gepost in het politieke slowchattopic omdat ik het meer humor vond dan dat ik het echt serieus nam, maar het schijnt dat achter de afgebeelde karakters echte NieuwRechtsers schuilgaan.

Zie de volgende discussie op het forum van Leefbaar Rotterdam: http://www.leefbaarrotterdam.nl/vb/showthread.php?s=&threadid=2759

[afbeelding]

2e van links is Michiel Smit zelf, en de middelste is als ik het goed zie deze persoon.

Ik ken deze jongens. Op de laatste na.
Stuk voor stuk prima kerels.
Wat wil je nou hiermee zeggen?
Zoveel mensen hebben commentaar op bv Ben zonder hem te kennen. Maar hij's echt heel genuanceerd en relaxt in 't echt.
Signature :D
pi_13037626
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:46 schreef Parallel_Lives het volgende:

[..]

Ik ken deze jongens. Op de laatste na.
Stuk voor stuk prima kerels.
Wat wil je nou hiermee zeggen?
Zoveel mensen hebben commentaar op bv Ben zonder hem te kennen. Maar hij's echt heel genuanceerd en relaxt in 't echt.

Als de teksten op de jassen en shirts symbool staan voor de ideeën van deze mensen vind ik dit niet bepaald frisse jongens. Het valt me op in die discussie op het forum van LR dat dat niet echt ontkend wordt. Maar ik ken ze niet in het echt. Nahja, ik zie die Ben van der Kooij continu op foto's en tv-beelden verschijnen als er weer eens een actie is tegen Volkert. Maar daar hoeft hij nog niet extreem-rechts voor te zijn uiteraard, hooguit een beetje ongezond Fortuyn-idolaat.
  dinsdag 9 september 2003 @ 06:22:17 #24
60090 Akkersloot
pi_13039752
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:42 schreef Kozzmic het volgende:
[afbeelding]
Michiel heeft zijn demonstratie pro VS-UK inzake Irak willen houden samen met een Joodse jongeren organisatie. Ik denk niet dat die andere lui op die tekening dat ook zouden doen.

Die Joodse jongeren hadden afgezegd ("omdat de demonstratie op zaterdag was") (...) . Gelukkig maar. Die Joodse jongeren zijn namelijk ook voor inlijving van de bezette gebieden. En wie weet nog erger. topic C&H Waar staan die blauwe strepen op vlag Israel voor?

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 09-09-2003 06:29]

dinsdag 9 september 2003 @ 11:09:25 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13042073
quote:
...
Het is diep triest dat een van de weinige mensen die het tenminste nog probeert, met de weinige middelen tot zijn beschikking, tot een soort karikatuur wordt gemaakt door idioten zoals die wel erg regelmatig voorkomen bij partijen zoals de SP
Volgens mij moet jij je eens wat meer gaan verdiepen in de SP, voordat je je mening over deze partij geeft.

De SP heeft er helemaal geen baat bij MS te boycotten of stelselmatig belachelijk te maken, aangezien ze praktisch gezien vaak precies hetzelfde willen. Dat zie je wel vaker bij de extreem-links vs. -rechts.

quote:
Op maandag 8 september 2003 23:53 schreef Kozzmic het volgende:
Als de teksten op de jassen en shirts symbool staan voor de ideeën van deze mensen vind ik dit niet bepaald frisse jongens.
Ik weet niet wie dit plaatje getekend heeft, maar volgens is het mij pure propaganda en derhalve compleet waardeloos. Dus omdat er op deze tekening 'Dood aan de joden' staat op zo'n t-shirt, moeten wij ook maar geloven dat de getekende persoon deze uitspraak onderschrijft Ik vind dit een hele vreemde redenatie, die je helaas wel vaker ziet. Vooral bij mensen in de extreme hoek (zowel rechts als links), waar men veelvuldig van symbolen gebruik maakt en de werkelijkheid nog weleens uit het oog verliest.

Overigens heb ik zelf ook extreem-linkse denkbeelden, maar blijf altijd erg kritisch op uitspraken uit mijn eigen hoek. Net als extreem-rechtse activisten maken ook extreem-linkse activisten het vaak erg bont, en nemen het niet zo nauw met de waarheid. Misschien nog wel vaker zelfs.

Dit plaatje is niet meer dan een statement, het geeft niet meer dan een mening van iemand weer. En heeft imo dus niets met de werkelijkheid te maken. Ik wil ook best een tekening maken van Melkert, met een foto van Pol Pot en de tekst 'Mijn grote held!' eronder, maar deze tekening zou natuurlijk ook 3x helemaal niks betekenen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')