abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2003 @ 00:23:26 #26
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_13014682
was 't nie so aan 't begin

"who to you o' earth and sea....for the devil sends his beast with wrath becouse he knows the time is short....let him who have understanding recon the number of the beast for it is a human number....its number 666"

revelations nog wat

pi_13014995
Revelations 13:18
quote:
1 Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God. 2 Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar had de poten van een beer en de muil van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en gezag, heel zijn grote macht. 3 Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven. 4 Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?" 5 Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang. 6 En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden. 7 Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken. 8 Alle mensen op aarde zullen hem aanbidden, behalve de mensen die al sinds het ontstaan van de wereld vermeld worden in het levensboek, het boek van het Lam, dat geslacht is. 9-10 Ieder die oren heeft, moet luisteren. Wie gevangen neemt, zal gevangen genomen worden. Wie met het zwaard doodt, moet door het zwaard gedood worden. Daaruit zal het geduld en het geloof van Gods kinderen blijken. 11 Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde. 12 Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was. 13 Dat tweede beest deed buitengewone dingen; het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel regenen. 14 Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid. Het kreeg hen zover een standbeeld te maken van het beest, dat ondanks zijn dodelijke wond was blijven leven. 15 Het tweede beest kreeg zelfs macht om het standbeeld te laten leven, zodat het kon spreken en iedereen kon dwingen het te aanbidden. Wie dat niet deed, werd gedood. 16 Het tweede beest had iedereen in zijn macht; klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben. 17 Wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen. Dat teken moest de naam of het nummer van het beest zijn. 18 Hier is wijsheid voor nodig. Wie verstandig is, kan erachter komen wat het nummer van het beest is. Het is het nummer van een mens, namelijk 666.
De symbolische, moeilijk te begrijpen, taal van het boek Openbaringen Dat laatste vers is het vers wat jij in het engels opschreef..
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:16 schreef The_Shining het volgende:
klopt niet helemaal wat je zegt. Die persoon is niet de anti-christ. De "Anti-Christ" zijn alle negatieve gevoelens van de mensen op aarde (bv. angst, ongeloof, woede etc.) die als een wolk energie verzamelt en steeds groter wordt. 666 is daar een uiting van, een teken aan de wand.
Volgens vers 18 is het dus wel degelijk een mens..
quote:
13 Dat tweede beest deed buitengewone dingen; het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel regenen. 14 Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid.
En dit bovenstaande is dus precies datgene waardoor ik denk dat het wel degelijk mogelijk is dat die maitreya de persoon is die hier genoemd wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door FBtje op 08-09-2003 00:54]

pi_13015074
quote:
Op maandag 8 september 2003 00:48 schreef FBtje het volgende:
Volgens vers 18 is het dus wel degelijk een mens..
[..]

En dit bovenstaande is dus precies datgene waardoor ik denk dat het wel degelijk mogelijk is dat die maitreya de persoon is die hier genoemd wordt.

nee hoor, de negatieve kanten/eigenschappen van een mens.
pi_13015097
volgens mij heb je er stiekem heel snel overheen gelezen.. of zou het volgens jou gewoon puur toeval?

[Dit bericht is gewijzigd door FBtje op 08-09-2003 00:59]

maandag 8 september 2003 @ 00:59:51 #31
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_13015121
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:24 schreef Freezor het volgende:

[..]

Als ik niet geloof dat ik dood kan gaan, zal ik dan eeuwig leven?

Wie weet, er is immers denk ik niemand op deze wereld die niet gelooft dat hij dood kan.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  † In Memoriam † maandag 8 september 2003 @ 01:05:49 #32
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13015176
Sorry hoor, maar een vage 13-in-een-dozijn zelfbenoemde goeroe waar nog niemand van gehoord heeft is maakt wel een erg slechte kandidaat voor de antichrist.

Ik denk dan meer aan een politiek leider die aan het hoofd van een supermacht zal staan en idealen door zal voeren die anti de idealen zijn waar Jezus voor stond.

maandag 8 september 2003 @ 12:53:19 #33
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_13020258
Het originele Griekse deel heeft het ook over het nummer van een mens niet een beest !
pi_13021775
Hoi allemaal,

De duivel werd ten tonele gevoerd in het Oude Testament. Daar is hij de verleider, degene die aanzet tot verandering, iemand die tot besef dwingt.
De geschiedenis van Satan is beslist wonderlijk te noemen. De klassieke heidense religies kenden geen opperduivel, wel waren er goden die zich ophielden in een wereld vol boze wezens, slangen, draken en andere duistere wezens. Vaak verbeeldden zij een donkere kant van een bepaalde god. Soms was het een tweelingbroer of zuster, soms een broeder of zuster in de strijd. De oude volkeren wisten dat hun goden geen smetteloze, blanke ziel hadden, maar dat ze zowel lichte als donkere kanten vertoonden, zoals in de natuur alles twee kanten heeft, die altijd verwikkeld zijn in een strijd om balans.
Het zoroastrisme was de eerste religie waarin sprake was van een goede en een slechte God. Het had evenals de Soemerische geschriften een duidelijke invloed op de latere bijbel. De dualiteit, de strijd tussen de polen in één karakter en de gehele natuur werd tot uiting gebracht in het verhaal van de tweelingbroers Ahriman en Ahoera-Mazda.
Ahoera-Mazda schiep de Zon, de Maan, de sterren en de goede geest. Vervolgens schiep hij de eerste mens op Aarde die de functie kreeg van vuurpriester: Gayomart. Ahriman vermaakte zich op geheel eigen wijze met zijn deel van de schepping en creëerde demonen. Ook zorgde hij voor een gat in de lucht waardoorheen hij honger, dood, ziekte, pijn en lust meebracht. Voor straf sloot Ahoera-Mazda zijn broer op in de schepping (het leven op Aarde) waar hij ellende bleef aanrichten. Vuur, dat zuiverheid en waarheid symboliseert, is alom aanwezig in het rijk van Ahoera-Mazda.

In het Oude Testament vinden we weliswaar een Satan, maar die is dan een hulp van de god. De naam Satan stamt af van het Hebreeuwse STN dat de tegenstander betekent, hij die hindernissen opwerpt. Dat klopt met zijn rol in het Oude Testament, hij werd voornamelijk ingezet om de nare klusjes op te knappen. Jahweh is in het Oude Testament een dualistische god, met zowel goede als wrede kanten zoals de mens eigenlijk ook is. In het Nieuwe Testament werd dat plotseling gewijzigd: hier is God een en al goedheid. De duivel transformeerde echter van een helper van God ineens in een zeer gevaarlijke figuur, een bedreiging voor de mensheid. Satan werd plots de zondebok.

Toen het jodendom, het christendom en later ook de islam het Westen met hun religieuze overtuigingen te vuur en te zwaard overdonderden, werd het praktiseren van vrije seks verboden. Ook het heidendom was verboden. Aangezien vrije seksualiteit als ongewenst werd beschouwd door de Kerk werd de vruchtbaarheidsgod Pan, met zijn sik en bokkenhoorns, aangewezen als degene die de duivel moest zijn. Dit riekt naar volksverlakkerij, maar helaas trapte de gemiddelde mens daar wel in, onderdanig gemaakt door angst en de grimmige, idiote kletspraat (waaronder de Malleus maleficarum) in het opgelepelde verhaal. Zo begon een van de meest bizarre perioden uit onze geschiedenis, geheel in de geest van de tijd.
De wrede kanten van Satan bereikten een hoogtepunt in de Middeleeuwen, maar zijn rol zou uitgroeien tot ongekende proporties onder invloed van de gruwelijke menselijke fantasieën. Het resulteerde in ieder geval in brandstapels waar duizenden mensen die een andere religie aanhingen werden verbrand. De brandstapel symboliseerde vermoedelijk het vagevuur waar volgens de christenen de mens gezuiverd werd van zijn zonden.

Het Oude Testament voert terug naar de Soemerische geschriften. De zonden waarover wordt geschreven zijn de negatieve karaktereigenschappen waaraan je graag toe zou willen geven, Satan is de verleiding op je pad, hij die hindernissen opwerpt.
Al het boze wordt toegeschreven aan de duivel, hij is een synoniem voor het kwaad van de wereld.
Volgens de Apocalyps in het Nieuwe Testament kunnen de volgelingen van de duivel herkend worden aan een bepaald merkteken, het teken 666 dat te vinden zou zijn op de rechterhand of het achterhoofd. In de Apocalyps staat het zo: Wie doorzicht heeft kan het getal van het Beest berekenen. Het duidt een mens aan, en het getal van die mens is 666. Verder geeft de bijbel totaal geen uitleg over dat getal. Maar misschien kunnen we het tegenwoordig berekenen door logisch na te denken. Haast alles beweegt in golven en in bepaalde cycli. Om een punt op een golfbeweging te achterhalen dien je de sinus te nemen. Een eenvoudig rekensommetje leert ons het volgende:

sin(666) × 2 = 1,618 ofwel de gulden snede.

Wanneer je de negatieve sinus van 666 neemt en vermenigvuldigt met twee krijg je exact de guldensnedeverhouding. De gulden snede is de perfecte verhouding van alles wat we zien: Aarde, sterrenstelsels, mensen, bloemen, planeten. De gulden snede beschrijft dus de natuurlijke perfectie voor zover wij die kunnen waarnemen. De kans dat deze formule toevallig tot op negen cijfers na de komma klopt is zo goed als nihil. Dat sluit vrijwel uit dat het getal 666 géén relevantie heeft met het getal van de gulden snede. Met andere woorden: dit kan geen toeval zijn.

Het getal van het Beest, dat al het verwerpelijke vertegenwoordigt, zou het getal zijn dat alles van onze zichtbare realiteit beschrijft. Het omvat gevangenschap, angsten, incompleetheid, verdriet, pijn, moeilijkheden, verleiding enzovoorts. Het is de hele materiële dimensie, de hel uit de bijbel. De kans is dus groot dat 666 het aardse leven en alles eromheen uitdrukt, maar uiteraard ook de mens zelf. De mens is zelf de duivel

maandag 8 september 2003 @ 14:06:57 #35
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_13021886
Shit, het is uitgelekt......
This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
pi_13022181
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:02 schreef Meditrinea het volgende:

mooi stuk!

doet me denken aan de quote

"You are not my enemy, but my adversary"

pi_13022272
quote:
interessant stuk.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  † In Memoriam † maandag 8 september 2003 @ 14:27:59 #38
47213 ArmaniMania
pi_13022324
Ik ben de hoogste macht op aarde maar niet de enige, wie dieper kijkt dan alleen GOD zal zijn hoogste macht ook ontdekken.
pi_13022421
quote:
Op maandag 8 september 2003 01:05 schreef NorthernStar het volgende:
Sorry hoor, maar een vage 13-in-een-dozijn zelfbenoemde goeroe waar nog niemand van gehoord heeft is maakt wel een erg slechte kandidaat voor de antichrist.
Alleen omdat jij niet van Maitreya hebt gehoort betekend niet dat "niemand" er ooit van heeft gehoord... er zijn bv. alleen al duizenden Boeddhisten die geloven dat in deze era de Buddha Maitreya op aarde zal rondlopen, o.a. door uitspraken van de Dalai Lama. Dan heb je nog een hele grote groep "lichtwerkers" of mensen die New Age gedachtengoed aanhangen. Het Vaticaan houdt trouwens zoals altijd zijn mond dicht. De Islam heb ik geen informatie van helaas.

Niet dat die Maitreya de antichrist is, "het" zijn een heleboel mensen over de wereld die voor de "negatieve" kant kiezen... simpelweg mensen die bepaalde acties ondernemen gebaseerd of voortgebracht door eigen angsten (om maar een voorbeeld te noemen). Maar ook mensen die moorden omdat de partner bv. overspel pleegt (die partner die op zijn/haar beurt toegeeft aan lust etc).

Of de dierenactivisten uit de FP vandaag, die actie ondernamen voor in hun ogen "goede" doelen. Wie weet wat voor schade aan de natuur 6000 loslopende nertsen gaan aanrichten. En hoeveel van die diertjes zullen sterven uit hongersnood, omdat ze niet hebben geleerd hoe te jagen na gevangenschap.

quote:
Ik denk dan meer aan een politiek leider die aan het hoofd van een supermacht zal staan en idealen door zal voeren die anti de idealen zijn waar Jezus voor stond.
maar ook alle soldaten die ervoor kiezen zijn werk uit te voeren. Anti christ is niet 1 persoon, het zijn er vele, allemaal 'onderdeel' "van". Maar alles heeft een reden.
pi_13022422
Dit stukkie tekst staat overigens niet in het origineel.
De Duivel is een leuke toevoeging van de christelijke kerk in de middeleeuwen.

Goed voer voor Horrorfilms, en niet meer dan dat.

dinsdag 9 september 2003 @ 02:01:00 #41
52855 TrailerParkBoy
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_13039410
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:22 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ehh, nieuw?
Dit is uit 1982.

Nee....de nieuwe nieuwe.... die is gisteren uitgekomen
[b][url=http://www.forumspam.tk/]ForumSpam.tk[/url][/b]
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2003 @ 02:30:06 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13039567
quote:

Het getal van het Beest, dat al het verwerpelijke vertegenwoordigt, zou het getal zijn dat alles van onze zichtbare realiteit beschrijft. Het omvat gevangenschap, angsten, incompleetheid, verdriet, pijn, moeilijkheden, verleiding enzovoorts. Het is de hele materiële dimensie, de hel uit de bijbel. De kans is dus groot dat 666 het aardse leven en alles eromheen uitdrukt, maar uiteraard ook de mens zelf. De mens is zelf de duivel

Dat klopt. Zes is in de mystiek ook het getal van de materie en van de mens. Drie maal drukt in de bijbel een overtreffende trap uit, zodat 666 het ultieme materialisme in de mens vertegenwoordigd.
De mens creeert een aarde waarin het steeds moeilijker wordt, en tenslotte bijkans onmogelijk om niet te vervallen in het najagen van illusies. En illusies, het verkeerd zoeken van geluk en oplossingen, zijn in feite waar satan en zijn gevallen engelen symbool voor staan.

Openbaringen is echter een mengelmoes van verschillende visies, of heeft verschillende lagen zoals je wilt. Veel is symboliek (en astrologie), maar er worden ook concrete gebeurtenissen voorspelt. Dat maakt het moeilijk om te zeggen of met de anti-christ alleen een overdrachtelijke entiteit werd bedoeld of ook één heel specifiek persoon van vlees en bloed.
Zelf denk ik van het laatste, omdat er vrij nadrukkelijk wordt gezegd dat het ook een mens zal zijn. Maar dat kan ook komen door "vervuiling" van het oorspronkelijke verhaal, dat veel meer de bedoeling heeft het leven inzichtelijk te maken.

dinsdag 9 september 2003 @ 02:36:52 #43
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_13039599
Je dent toch niet echt dat ik nu ga bekennen dat.......
OEPS

Ff serieus dit hele 'menselijke ras' is de duivel/dan niet een creatie van.

Spend a lifetime working for these people, to make what they earn in one day,
there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
pi_13101086
Ik zat op een christelijke basisschool en daar hadden we geen klaslokaal 666.
Lees goed na je geen woorden vergeten bent.
pi_13101585
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:33 schreef The_Shining het volgende:

Het Vaticaan houdt trouwens zoals altijd zijn mond dicht. De Islam heb ik geen informatie van helaas.

Niet gek aangezien het Katholieke geloof de enige grote godsdienst is met zo'n machtig en groot centraal orgaan, en zelfs een eigen land(je).
[KNE]-Mod
pi_13101682
dus elke vijand van het chirstendom (is dat elke niet christen?) is de duivel?

geloof zet aan tot haat.

pi_13110614
Het lijkt er een beetje op dat mensen, als ik de reacties zo lees, religies, al dan niet bewust door elkaar aan het gooien zijn of er een mengelmoesje van maken.. of heb ik het mis?
pi_13110681
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 01:34 schreef FBtje het volgende:
Het lijkt er een beetje op dat mensen, als ik de reacties zo lees, religies, al dan niet bewust door elkaar aan het gooien zijn of er een mengelmoesje van maken.. of heb ik het mis?
Alle religies zoals we ze nu kennen zijn ontstaan door kruisbestuiving. Het ís ook een grote mengelmoes.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_13110690
Uhm.. hoe gaat het verder met je? alles goed?
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 01:54:02 #50
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13110740
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 01:45 schreef FBtje het volgende:
Uhm.. hoe gaat het verder met je? alles goed?
Hij heeft anders wel gelijk. Het zijn allemaal variaties op hetzelfde thema. De hele moralistische insteek is typisch van het christendom, maar eronder zitten dezelfde oude symbolen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')