abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13007471
Voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11

[PTA] Photoshop wedstrijden voor auto's.
Het idee is simpel, er wordt een plaatje hier gepost en iedereen mag hem bewerken.

De Regels
- Je moet de opgegeven auto bewerken
- De orginele auto moet herkenbaar blijven
- Het moet je eigen bewerking zijn. Niet een van internet, niet een van je broer/neef/vriend/whatever.
- Voorkom plaggiaat/gebruik van zelfde onderdelen. Blijf orgineel!
- De bewerking moet geresized worden naar 800x600.
- De ronde loopt tot twee dagen na opgeven te bewerken auto.
- Om 15:00 van de tweede dag zal er een poll komen. Deze poll blijft tot 21:00 die dag open.
- De winnaar van de vorige wedstrijd mag de volgende auto kiezen. Deze mag hij nog niet al bewerkt hebben.
- In dit topic post je alleen je final afbeelding, geen work in progress plaatjes.
- Dit topic is voor de lol, Het moet wel leuk blijven.

als je er nog niet zo goed in bent, kan je deze tutorials gebruiken:
- Tutorial 1
- Tutorial 2
- Tutorial 3

Vorig Topic: PTA Photoshopwedstrijd voor auto's deel 11

Huidige Auto:

[Dit bericht is gewijzigd door G-spotter2001 op 07-09-2003 21:49]

pi_13007797
Bewerkingen Deze Ronde (Toyota Yaris) Tot Nu Toe

barf:

_laytsskylighter_:

Shyte:

Kaj_A:

blingbling:

Henkmanz:

Sjoewe:

G-Spotter2001:

Crazy-Horse:

pi_13009011
Even een vraagje, stel nou dat de stemming om 21:00 is (is die niet volgens mij maar het gaat om het idee). Moet je daarvoor dan nog je auto nog een keer posten om de laatste versie als inzending te laten meedoen? Want je kunt de post hierboven niet veranderen.

Trouwens, wat veel auto's! Vet cool!!

pi_13010899
quote:
Op zondag 7 september 2003 20:32 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Even een vraagje, stel nou dat de stemming om 21:00 is (is die niet volgens mij maar het gaat om het idee). Moet je daarvoor dan nog je auto nog een keer posten om de laatste versie als inzending te laten meedoen? Want je kunt de post hierboven niet veranderen.

Het is de bedoeling dat je in dit topic ALLEEN maar de final post. (zal het ff bij de regels zetten).
dus naam aan dat alles hierboven final is...
  zondag 7 september 2003 @ 21:48:41 #5
60947 DamagedBrain
Ik ben klaar met drama...
pi_13010930

Hierbij mijn inzending voor de soepcontest.
Is het wat???

[Dit bericht is gewijzigd door DamagedBrain op 07-09-2003 21:53]

Zal ik jou doodmaken met een blije mus... }:|
  zondag 7 september 2003 @ 21:49:30 #6
63036 Mons
Opgezwolle de Volle
pi_13010951
quote:
Op zondag 7 september 2003 20:32 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

je moet je auto maar 1 keer posten want anders wordt het bijna onmogelijk om een poll te maken
quote:
Op zondag 7 september 2003 18:58 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]

en wat moet daarmee gebeuren ?
"Even langs de kapper, hij pakt de tondeuze, shit is simpel plus gewoon goedkoopste keuze"
  zondag 7 september 2003 @ 21:56:49 #7
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_13011120
Niks daar had ik de velgen vanaf geript
Nice 1 trouwens brain
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_13011902
Ik ben het absoluut niet eens over dat Sjoewe's soep het meest realistisch is: Hij ligt inderdaad véél te laag aan de grond; en de velgen zien eruit alsof het een tractor-pulling/dragrace geval is.

Over smaak valt niet te twisten, dat doe ik dus ook niet, maar realisme spreekt voor zich.

Ik las dat de "felle kleurtjes" e.d. allemaal maar "nep" genoemd werden. Dat ligt er compleet aan in welk milieu je zit. De standaard nederlandse streetracer neemt blijkbaar al genoegen met een standaard lakje, heldere achterlichtjes, een verlaagsetje en een paar nieuwe velgjes.
Kijk eens naar amerikaanse tuning-sites, films, foto's, weet ik veel. De meest felgekleurde auto's met achterlijke grote stripings komen voorbij. Het is onmogelijk om smaak te koppelen aan het realismeniveau van een photoshopauto.

[Dit bericht is gewijzigd door Henkmanz op 07-09-2003 22:38]

pi_13012904
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:27 schreef Henkmanz het volgende:
Ik ben het absoluut niet eens over dat Sjoewe's soep het meest realistisch is: Hij ligt inderdaad véél te laag aan de grond; en de velgen zien eruit alsof het een tractor-pulling/dragrace geval is.

Over smaak valt niet te twisten, dat doe ik dus ook niet, maar realisme spreekt voor zich.

Ik las dat de "felle kleurtjes" e.d. allemaal maar "nep" genoemd werden. Dat ligt er compleet aan in welk milieu je zit. De standaard nederlandse streetracer neemt blijkbaar al genoegen met een standaard lakje, heldere achterlichtjes, een verlaagsetje en een paar nieuwe velgjes.
Kijk eens naar amerikaanse tuning-sites, films, foto's, weet ik veel. De meest felgekleurde auto's met achterlijke grote stripings komen voorbij. Het is onmogelijk om smaak te koppelen aan het realismeniveau van een photoshopauto.

er is een verschil tussen felle kleuren die er nep uitzien en felle kleuren die er realistich uitzien.
Hier worden erg veel shops gepost met onrealistische kleuren.
Met onrealistische kleuren bedoel ik de kleuren die in het echt niet kunnen. Dat het de bedoeling is op een echte kleur te laten lijken is goed, maar de kleur die bedoelt wordt is het bijna nooit.
pi_13013050
quote:
Op zondag 7 september 2003 21:49 schreef Mons het volgende:

[..]

je moet je auto maar 1 keer posten want anders wordt het bijna onmogelijk om een poll te maken
[..]

en wat moet daarmee gebeuren ?

Maar diegene hierboven is niet de final, als ik jouw de link geef kan je hem dan updaten
  zondag 7 september 2003 @ 23:28:10 #11
36533 Shyte
Stone free..
pi_13013540
Realisme dient zoveel mogelijk nagestreeft te worden bij het soepen van auto's, tenzij het een parodie als bijvoorbeeld een tank betreft.

En soepen staat in deze wedstrijd ook centraal. Niet enkel de auto. Dus het knippen en plakken van rims, velgen e.d., of het creëren van luchtinlaten op een zo realistisch mogelijke manier, wordt dus wel aangemoedigd. Indien je een pooierbak heb gemaakt van een standaardauto, dan plak je er mooi vlammen op en geef je de kar wat kitscherige klotewoord kleuren. Nogmaals: als het eindprodukt er maar zo realistisch mogelijk uitziet (wat weer afhankelijk is van je photoshop-kunde).

zondag 7 september 2003 @ 23:29:37 #12
36533 Shyte
Stone free..
pi_13013575
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:10 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
....als ik jouw de link geef kan je hem dan updaten
Kun je niet je final uploaden op dezelfde plek en dan deze pagina refreshen?
  zondag 7 september 2003 @ 23:47:24 #13
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_13013984
Kijk, ik geloof dat mijn soep een beetje een twistpunt is.
Ik heb hem niet gemaakt op realisme, maar gewoon als een autosoep.
Dan kan je dingen doen die in het echt niet kunnen, zoals een auto plat op de grond leggen, of er een absurde bodykit omheen plakken.
Iedereen roept echter ook steeds "over smaak valt niet te twisten", dus dan vraag ik u. Welk doel dient het voortzetten van deze discussie?
Ik heb de auto gewoon gesoept op een (overdreven) manier die ik mooi vind. Zonder striping bla bla, 'strakke duitse stijl'.
Nu ontaard het een beetje in elkaars fotosoeps indirect afzeiken. Als iemand iets mooi vind en jij niet jammer dan. Over smaak valt niet te twisten...
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 8 september 2003 @ 03:08:19 #14
36533 Shyte
Stone free..
pi_13015870
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:47 schreef Sjoewe het volgende:
Nu ontaard het een beetje in elkaars fotosoeps indirect afzeiken.
Nee joh!

Eerder een uiteenzetting van argumenten teneinde de kwaliteit van deze contest te waarborgen en te verbeteren..

Ik denk niet dat jouw soep onderwerp van discussie is, dan wel de posting er direct achteraan, waarin wij soepers een voorbeeld zouden moeten nemen aan die van jouw. Daar werd een stelling geplaatst, op welke is doorgegaan.

Gelukkig is men hier creatief genoeg om met de argumenten zijn of haar voordeel mee te doen en ik stel dan ook voor om in dit topic zoveel mogelijk soeps te plaatsen, en zo min mogelijk tekst.

maandag 8 september 2003 @ 09:54:38 #15
60947 DamagedBrain
pi_13017141
quote:
Op maandag 8 september 2003 03:08 schreef Shyte het volgende:

..........................................................zoveel mogelijk soeps te plaatsen, en zo min mogelijk tekst.

Dat vin ik nou ook. Nie lullen maar SOEPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_13020131
quote:
Op maandag 8 september 2003 09:54 schreef DamagedBrain het volgende:

[..]

Dat vin ik nou ook. Nie lullen maar SOEPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben ik het niet mee eens: dit is een Forum.
Men houdt hier discussies.
Dat er een leuke soepwedstrijd bij in zit is alleen maar extra, de discussie blijft.
  maandag 8 september 2003 @ 12:56:28 #17
60947 DamagedBrain
pi_13020314
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:47 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Hier wordt gediscussierd
Dat er een leuke soepwedstrijd bij in zit is alleen maar extra, de discussie blijft.

Eens, maar niet een eindeloze welles-nietes discussie, waarbij de ene partij met zijn of haar argumenten de ander toch niet kan overtuigen. Wat voor dit Topic geldt ( zoals ik het zie ) Is dat er een wedstrijd wordt gehouden in het Visueel verbouwen van een auto. Aan deze discussie komt geen einde. IK vindt dat een auto er redelijk reeel moet uitzien, maar een ander vindt dat er alleen maar leuk moet uitzien en weer een ander vindt de meest onzinnige mogelijkheden cool. Omdat je daar toch niet uitkomt lijkt het mij zinloos om deze discussie in dit Topic te voeren. Iedereen draagt toch iedere keer nieuwe argumenten aan.

Dit is mijn mening, maar het moet vooral fun blijven om een auto te soepen en er moet geleerd worden van de commentaren die men geeft.
Commentaar is dus geen kwestie van afkraken, maar de persoonlijke visie van de criticus voor de soep.

maandag 8 september 2003 @ 12:58:46 #18
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_13020367
quote:

[..]

En daar hadden we nou juist die andere topics voor geopend. Daar discussieren en hier de soeps.
Life suxx, deal with it!
pi_13020449
quote:

[..]

punt 1: mee eens.
punt 2: mee eens.
punt 3: Dit topic is er voor de soeps. Er is een ander topic voor eht offtopic geblaat. Dat er hier eens een opmerking komt over een soep okay, maar het is té vaak zo dat er teveel word gepraat over dingen die met soepen te maken hebben en er te weinig soeps tevoorschijn komen.

nu eerst een soepje halen

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 8 september 2003 @ 13:12:19 #20
60947 DamagedBrain
pi_13020678
Wat ik momenteel gewoon vindt is dat er te weinig positief commantaar wordt gegeven op elkaars soep,( doe het helaas zelf ook niet vaak genoeg. )maar alleen gediscussieerd wordt over het wel of niet leuk zijn van een soep.
pi_13021065
zal ook maar weer is een keer gaan meedoen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 8 september 2003 @ 13:36:22 #22
60947 DamagedBrain
pi_13021211
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:29 schreef Steve-O het volgende:
zal ook maar weer is een keer gaan meedoen
Doen, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Heb een plaatje van een Sharan voor je gepost bij Suggesties

maandag 8 september 2003 @ 14:43:46 #23
63970 Rbn
Nee nu ff nie
pi_13022643
Hier is die van mij, het is nog geen 3 uur
pi_13022954
ik heb te laat dit topic ondekt... vandaar niet helemaal af.

en om het toch niet voor niets gedaan te hebben plaats ik hem toch maar:

volgende keer doe ik helemaal mee.... leuk topic

chanceless
pi_13023454
* Henkmanz maakt de poll wel weer.... volgende keer mag iemand anders dat doen, ik blijf niet bezig!

voor de nieuwelingen onder ons: http://poll.dezeserver.nl
Hier maak je de polls, zo easy als het maar kan.

Deze keer doe ik het nog, de volgende keer mag degene die hem het laatst inlevert ofzo doen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')