quote:bron
27/08/03 - Gitaarheld Jimi Hendrix is door het Amerikaanse muziekblad Rolling Stone uitgeroepen tot beste gitarist ooit.
Volgens Who-gitarist Pete Townshend is Jimi Hendrix de terechte winnaar omdat hij degene is geweest die de elektrische gitaar mooi maakte.De tweede plaats op de ranglijst van de honderd beste gitaristen ooit is voor Duane Allman die met zijn broer Gregg in de jaren zestig de Allman Brothers Band oprichtte. De 77-jarige B.B. King eindigde op de derde plaats op de voet gevolgd door Eric Clapton, Robert Johnson, Chuck Berry en Keith Richards.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het een beetje overdreven. Jimi is zeker een ster met een gitaar en een prima improvisatietalent. Maar om m nu de beste te noemen....
quote:En zo heeft ieder zichzelf respecterend muziekblad z'n eigen lijst. Kwestie van smaak. Ik ben zelf van mening dat er geen "beste" is. Er zijn wel een hoop hele goeie gitaristen, waaronder de mensen uit dat lijstje.
Op zondag 7 september 2003 12:26 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het een beetje overdreven. Jimi is zeker een ster met een gitaar en een prima improvisatietalent. Maar om m nu de beste te noemen....
Verder is het maken van zulke lijstjes nogal een nutteloze en subjectieve bezigheid. Er staat bijv. bijna niet 1 jazz- of klassieke gitarist in die hele lijst, terwijl die meestal technisch gezien toch de vloer aanvegen met sommige namen die er wel in zijn opgenomen.
Als het alleen gaat om de meest invloedrijke rock-gitaristen, dan verdient Hendrix toch wel minstens een notering in de top 5.
Het is gewoon een lijst van 'de gitarist van mijn favoriete band'
En verder vond ik brian may ook wel grote invloed hebben....
John petrucci zie ik ook niet in de lijst staan en als je ziet wat die allemaal kan met een gitaar dat wil je niet eens weten....
Veder vond ik de gitarist (en zanger) van megadeath ook goed....maar ja dat zijn allemaal metal gasten....
quote:SRV en Brian May staan respectievelijk op nummer 7 en 39.
Op zondag 7 september 2003 12:51 schreef blade182 het volgende:
Ja ik wilde zeggen ik zie stevie ray vaughn hier ook niet in staan en die nummers die klonken toch ook wel aardig leek me...En verder vond ik brian may ook wel grote invloed hebben....
quote:Maar dat komt omday Stevie en Brian nog steeds populair zijn onder jongeren. En Frank Zappa niet echt. Daarom staat hij er waarschijnlijk ook niet in.
Op zondag 7 september 2003 12:53 schreef Litpho het volgende:[..]
SRV en Brian May staan respectievelijk op nummer 7 en 39.
quote:Klopt, klopt, klopt. Gaan we dezelfde discussie echt nog een keer voeren hier?
Op zondag 7 september 2003 12:58 schreef BrianMay het volgende:
Maar dat komt omday Stevie en Brian nog steeds populair zijn onder jongeren. En Frank Zappa niet echt. Daarom staat hij er waarschijnlijk ook niet in.
Als het een lijst was die echt uit ging van talent en de invloed die ze gehad hebben op de muziek, stonden de gitaristen die nu laag staan, een heel stuk hoger!
Maar het hangt af van welke norm je stelt - maar, meer nog, welke smaak je hebt. Ik hecht echt weinig waarde aan zulke dingen. Eigenlijk is die hele top 100 interessant.
quote:Nou ja, om nou uitgerekend Clapton de titel God (vanaf zijn Bluesbreakersperiode) mee te geven is vermoedelijk ook wel wat kortzichtig.
Op zondag 7 september 2003 13:34 schreef Alcatraz het volgende:
In andere enquete werd Eric Clapton juist de meest overschatte gitarist ooit bevonden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |