abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12997669
quote:
27/08/03 - Gitaarheld Jimi Hendrix is door het Amerikaanse muziekblad Rolling Stone uitgeroepen tot beste gitarist ooit.

Volgens Who-gitarist Pete Townshend is Jimi Hendrix de terechte winnaar omdat hij degene is geweest die de elektrische gitaar mooi maakte.

De tweede plaats op de ranglijst van de honderd beste gitaristen ooit is voor Duane Allman die met zijn broer Gregg in de jaren zestig de Allman Brothers Band oprichtte. De 77-jarige B.B. King eindigde op de derde plaats op de voet gevolgd door Eric Clapton, Robert Johnson, Chuck Berry en Keith Richards.

bron

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het een beetje overdreven. Jimi is zeker een ster met een gitaar en een prima improvisatietalent. Maar om m nu de beste te noemen....

Superfly.
pi_12997714
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:26 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

bron

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het een beetje overdreven. Jimi is zeker een ster met een gitaar en een prima improvisatietalent. Maar om m nu de beste te noemen....

En zo heeft ieder zichzelf respecterend muziekblad z'n eigen lijst. Kwestie van smaak. Ik ben zelf van mening dat er geen "beste" is. Er zijn wel een hoop hele goeie gitaristen, waaronder de mensen uit dat lijstje.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12997873
Deze lijst werd in dit topic ook al besproken: Beste gitarist van de wereld

Verder is het maken van zulke lijstjes nogal een nutteloze en subjectieve bezigheid. Er staat bijv. bijna niet 1 jazz- of klassieke gitarist in die hele lijst, terwijl die meestal technisch gezien toch de vloer aanvegen met sommige namen die er wel in zijn opgenomen.

Als het alleen gaat om de meest invloedrijke rock-gitaristen, dan verdient Hendrix toch wel minstens een notering in de top 5.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_12998065
Echt een bras lijst die van Rolling Stone magazine.
Gitaristen als Steve Vai en Frank Zappa staan er niet eens in. Terwijl Kurt Cobain op 12 staat

Het is gewoon een lijst van 'de gitarist van mijn favoriete band'

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  zondag 7 september 2003 @ 12:51:38 #5
16733 blade182
Guess what I don't give a
pi_12998150
Ja ik wilde zeggen ik zie stevie ray vaughn hier ook niet in staan en die nummers die klonken toch ook wel aardig leek me...

En verder vond ik brian may ook wel grote invloed hebben....
John petrucci zie ik ook niet in de lijst staan en als je ziet wat die allemaal kan met een gitaar dat wil je niet eens weten....

Veder vond ik de gitarist (en zanger) van megadeath ook goed....maar ja dat zijn allemaal metal gasten....

How about a nice warm cup of SHUT THE FUCK UP!
pi_12998194
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:51 schreef blade182 het volgende:
Ja ik wilde zeggen ik zie stevie ray vaughn hier ook niet in staan en die nummers die klonken toch ook wel aardig leek me...

En verder vond ik brian may ook wel grote invloed hebben....

SRV en Brian May staan respectievelijk op nummer 7 en 39.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_12998289
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

SRV en Brian May staan respectievelijk op nummer 7 en 39.

Maar dat komt omday Stevie en Brian nog steeds populair zijn onder jongeren. En Frank Zappa niet echt. Daarom staat hij er waarschijnlijk ook niet in.
Als het een lijst was die echt uit ging van talent en de invloed die ze gehad hebben op de muziek, stonden de gitaristen die nu laag staan, een heel stuk hoger!
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  zondag 7 september 2003 @ 13:01:48 #8
62182 Georges
That's the shit
pi_12998359
Misschien heeft Rolling Stone gekeken naar de gitaristen die het meest betekent hebben voor de ontwikkeling van de gitaar of het meeste invloed hadden.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_12998412
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:58 schreef BrianMay het volgende:
Maar dat komt omday Stevie en Brian nog steeds populair zijn onder jongeren. En Frank Zappa niet echt. Daarom staat hij er waarschijnlijk ook niet in.
Als het een lijst was die echt uit ging van talent en de invloed die ze gehad hebben op de muziek, stonden de gitaristen die nu laag staan, een heel stuk hoger!
Klopt, klopt, klopt. Gaan we dezelfde discussie echt nog een keer voeren hier?
  zondag 7 september 2003 @ 13:09:27 #10
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_12998514
Jimi kan iig wel de gitaar met zijn tanden bespelen.. men wat was dat cool
pi_12998537
Staat Steve Vai er niet eens in??? En Malmsteen ofzo op de hoeveelste plek staat hij?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_12998663
Frank Zappa staat er trouwens wel in, op de 45e plaats in de top 100. Maar Satriani en Vai ontbreken alletwee en dat vind ik dan toch wel een onverklaarbare misser.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_12998880
ahh dan heb ik te snel gekeken
"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  zondag 7 september 2003 @ 13:31:43 #14
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_12998908
mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_12998968
In andere enquete werd Eric Clapton juist de meest overschatte gitarist ooit bevonden..

Maar het hangt af van welke norm je stelt - maar, meer nog, welke smaak je hebt. Ik hecht echt weinig waarde aan zulke dingen. Eigenlijk is die hele top 100 interessant.

pi_12998990
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:34 schreef Alcatraz het volgende:
In andere enquete werd Eric Clapton juist de meest overschatte gitarist ooit bevonden..
Nou ja, om nou uitgerekend Clapton de titel God (vanaf zijn Bluesbreakersperiode) mee te geven is vermoedelijk ook wel wat kortzichtig.
pi_13014016
Beste gitarist van de wereld

Maak de discussie hier maar af.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')