Ze zeiden dat ze "weer eens GOED" gingen controleren!
Is meer mensen dit opgevallen?
Zoja, dan moet ik misschien mn minder-echte weekend OV maar een tijdje NIET gebruiken
quote:leg uit?
minder-echte
on topic: ik heb een week-ov en gebruik hem alleen in de bus. meestal is het al lang goed als ze een stukje roze plastic achter het gaasje zien zitten
quote:blieb controle?
Op zondag 7 september 2003 11:28 schreef RemcoDelft het volgende:
't Is niet meer dan normaal dat ze dat altijd goed controleren! Met blieb-controle!
Raar dat ze het meestal toestaan om je pasje in je portemonnee te laten zitten, dat mag met pinpassen ook niet ...
quote:ov's hebben ook geen magneetstrip op de achterkant maar een foto+datum op de voorkant
't Is niet meer dan normaal dat ze dat altijd goed controleren! Met blieb-controle!
Raar dat ze het meestal toestaan om je pasje in je portemonnee te laten zitten, dat mag met pinpassen ook niet ...
quote:Zo'n onderzoek dat ze kijken welk vervoersbewijs wordt gebruikt.
Op zondag 7 september 2003 11:33 schreef Aequitas het volgende:
blieb controle?
quote:nou dat is geen controle hoor. Je hoeft niet eens je kaart te laten zien. Ik zeg altijd gewoon dat ik een ov heb (heb ik ook). Bespaart mij weer een speurtocht naar mn portemonee
Op zondag 7 september 2003 11:42 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Zo'n onderzoek dat ze kijken welk vervoersbewijs wordt gebruikt.
quote:Ik weet dat je niet hoeft mee te werken. Één keer in de trein werd zelfs via de omroep omgeroepen of de onderzoekers de trein wilden verlaten. Reden weet ik niet, maar wel grappig.
Op zondag 7 september 2003 11:53 schreef Fio het volgende:
nou dat is geen controle hoor. Je hoeft niet eens je kaart te laten zien. Ik zeg altijd gewoon dat ik een ov heb (heb ik ook). Bespaart mij weer een speurtocht naar mn portemonee
quote:Die lui met barcodelezers die de streepjescodes van je kaart lezen zijn van het reizigersonderzoek. Die zie je een heel enkele keer. Volgens mij ben je niet eens verplicht om je kaart aan hen te laten zien om dat ze geen echte conductuers zijn. Vaak zeg je wat voor kaart je hebt zonder hem te laten zien en dan vinden ze het al goed.
quote:De meeste mensen houden hun kaart in de hand als ze 'm laten zien. Knappe chauffeurs als ze zonder achterlicht toch de draad kunnen zien zitten.
Op maandag 8 september 2003 00:29 schreef thabit het volgende:
Als je je ov-kaart tegen het licht houdt, dan kun je een verticale streep zien zitten. Daar kijken ze naar als ze willen dat je hem uit je portemonnee haalt.
quote:de draad zien ze misschien niet, maar je kan wel die logos van het ibg zien. Die zitten nl in het plastic van je ov
Op maandag 8 september 2003 00:42 schreef Jordy-B het volgende:[..]
De meeste mensen houden hun kaart in de hand als ze 'm laten zien. Knappe chauffeurs als ze zonder achterlicht toch de draad kunnen zien zitten.
Dus in 10 minuten 3x Maar ik klap mijn portemonnee openen en haal hem er echt niet uit
quote:Die blieb-controle is niets meer dan een marktonderzoek... je bent ook absoluut niet verplicht daaraan mee te werken. Meestal zeg ik gewoon tegen die mensen "ik reis met een OV", ik ga hem echt niet helemaal tevoorschijn halen. Of als ik er geen zin in heb, zeg ik ook gewoon dat ik geen zin heb om mee te werken.
Met blieb-controle!
behalve dan die stomme omleiding in Arnhem nerds
Het wordt tijd dat het elektronisch gecontroleerd wordt...
Vaak vragen ze me niet eens om m'n kortingskaart.
quote:Dat valt nog wel mee denk ik. Ik heb een paar keer bij het begin van het nieuwe jaar m'n oude kaart nog laten zien om te testen hoe streng ze er op letten en ik schat dat ongeveer de helft van de keren ik er op gewezen werd met een oude ov te reizen.
Op maandag 8 september 2003 11:41 schreef sweek het volgende:
Dat sowieso ja... ik denk dat het meerendeel niet eens kijkt naar de foto of de vervaldatum op een kortingskaart of OV (nieuwe kortingskaarten staat niet eens meer een foto op...)
quote:toch wel slecht dat ze dat zo weinig zien/zeggen. Ik heb een keer in de trein mn week ov laten zien terwijl het weekend was. Ik had wel een kaartje, maar dacht er niet aan toen de conducteur langs kwam. De conducteur liep zonder iets te zeggen door en een minuut later besefte ik dat mn ov helemaal niet geldig was en ik mn kaartje had moeten laten zien.
Op maandag 8 september 2003 11:43 schreef thabit het volgende:[..]
Dat valt nog wel mee denk ik. Ik heb een paar keer bij het begin van het nieuwe jaar m'n oude kaart nog laten zien om te testen hoe streng ze er op letten en ik schat dat ongeveer de helft van de keren ik er op gewezen werd met een oude ov te reizen.
quote:Weet je dat zeker??
Op maandag 8 september 2003 00:29 schreef thabit het volgende:
Als je je ov-kaart tegen het licht houdt, dan kun je een verticale streep zien zitten. Daar kijken ze naar als ze willen dat je hem uit je portemonnee haalt.
Ik liet van de zomer mijn OV zien (macht der gewoonte), conducteur vroeg niet eens naar mijn kaartje
Conducteurs controleren sowieso slecht, buschauffeurs doen dat veel beter. De chauffeurs op regiolijnen dan, de stadschauffeurs niet. Laat voor de gein wel eens gewoon de roze achterkant zien, niemand die er wat van zegt. Of mijn nw OV terwijl het nog het oude jaar is, dat soort dingen. Kan altijd gewoon doorlopen.
Maar 1 keer zei een chauffeur: jaja, is zeker je zus? Ik: Hij: loop nou maar gauw door, anders mag je niet mee. Ik:
quote:Ja want ik vroeg een keer aan zo'n conducteur waarom ik m'n ov-kaart uit m'n portemonnee moest houden. Waar ze nog meer op letten weet ik niet.
Op maandag 8 september 2003 11:54 schreef mr.marcus het volgende:[..]
Weet je dat zeker??
Waar letten conducteurs nog meer op??
quote:Dat valt toch wel mee? De helft van de keren is ruim voldoende om het zwartrijden niet meer rendabel te maken.
Op maandag 8 september 2003 11:50 schreef Fio het volgende:[..]
toch wel slecht dat ze dat zo weinig zien/zeggen.
quote:Lekker handig om dat te roepen met je naam, studentnummer en hogeschool in je profiel!
Op zondag 7 september 2003 11:44 schreef mr.marcus het volgende:
Minder echt in het geval van NEP! een Valse OV jaarkaart waar ik al maanden mee reis!
Van mij mogen ze streng controleren. Ik heb niet voor niks mijn OV bij me! Ik wordt op mijn traject, Apeldoorn - Zwolle, vaak maar 1 á 2 keer in de week gecontroleerd. Ook buiten de Week-OV tijden om, als ik dus netjes een kaartje koop, wordt er naar mijn mening te weinig gecontroleerd.
Dus mijn stelling is:
Iedereen moet tijdens zijn reis gecontroleerd worden.
Dit kan wat mij betreft met toegangs hekjes, zoals bij bv de metro in London het geval is. Dit soort dingen gaan ze geloof ik ook op station Apeldoorn neerzetten en ik vind het een prima idee! Geen kaartje, dan kom je niet eens in de buurt van de trein, scheelt een hoop ge-etter!
quote:Ten eerste, je koopt natuurlijk geen kaartje om gecontroleerd te worden, maar om vervoerd te worden.
Op maandag 8 september 2003 12:39 schreef Larry101 het volgende:
Van mij mogen ze streng controleren. Ik heb niet voor niks mijn OV bij me! Ik wordt op mijn traject, Apeldoorn - Zwolle, vaak maar 1 á 2 keer in de week gecontroleerd. Ook buiten de Week-OV tijden om, als ik dus netjes een kaartje koop, wordt er naar mijn mening te weinig gecontroleerd.
quote:Ja! dat ga ik hier ff lekker aan de grote klok hangen....
Op maandag 8 september 2003 12:42 schreef thabit het volgende:
Hoe heb je hem vervalst eigenlijk, mr.marcus?
quote:Daar heb je gelijk in, maar voor het "gevoel" wil ik als ik een kaartje heb gekocht liever gecontroleerd worden dan wanneer ik "gratis" op mijn OV reis.
Op maandag 8 september 2003 12:55 schreef Fio het volgende:[..]
Ten eerste, je koopt natuurlijk geen kaartje om gecontroleerd te worden, maar om vervoerd te worden.
Noem jij 1 a 2 keer weinig? Ik ben 5 jaar 2 keer per week gebruik gemaakt van het traject almelo-marienberg. In al die tijd ben ik zon 2 keer gecontroleerd. Maar dat is dan ook een traject zonder conducteur.
quote:Wauw, das een betere. Ik vergat op de 1e dag van de vakantie een kaartje te kopen, kreeg gelijk een bon. Hoefde uiteindelijk alleen het bedrag van een treinkaartje te betalen, maar het heeft nog wel wat tijd enzo gekost. Als die gozer me nou gewoon 2 euro in de trein had laten betalen
Op maandag 8 september 2003 22:03 schreef Jelmer het volgende:
Valt volgens mij best wel mee.. de vriendin van een vriend van me zat vanochtend bij me in de trein en ze was d'r OV vergeten. Conducteur maakte er geen enkel probleem van en vond het wel prima zo. Hij vroeg haar zelfs nog hoe ze dan van plan was naar huis te komen, of dat ze nu juist op weg naar huis was om m op te halen
De fake OV die ik nu heb is tot nu toe betrouwbaar gebleken, maar ik vraag me af op welke trajecten ze dan zo goed controleren? Juist op trajecten waar veel studenten reizen en in bussen in studentensteden controleren ze helemaal niet goed omdat ze er toch wel vanuit gaan dat het klopt - tenminste, dat is mijn ervaring.
quote:Nou, ik zie op Sittard-M'tricht zelden een conducteur... En op Heerlen-M'tricht al helemaal nooit 1.
Op maandag 8 september 2003 22:28 schreef imago het volgende:
maar ik vraag me af op welke trajecten ze dan zo goed controleren? Juist op trajecten waar veel studenten reizen en in bussen in studentensteden controleren ze helemaal niet goed omdat ze er toch wel vanuit gaan dat het klopt - tenminste, dat is mijn ervaring.
quote:Dan kan je beter zeggen dat je zwart rijdt. Ik betaal liever 1 keer een boete dan dat ik de rest van het jaar m'n neppert kwijt ben.
Op dinsdag 9 september 2003 12:39 schreef mr.marcus het volgende:
Een maat van mij heeft 1 keer meegemaakt dat er een OV controle in de trein was. Deze mensen onderzochten de OV op echtheid: moest uit de portemonnee en werd van alle kanten grondig ge-inspecteerd! Hebben meer mensen dit meegemaakt?
quote:Nou je bent hem niet alleen kwijt hoor! Bleef het daar maar bij!
Op dinsdag 9 september 2003 12:46 schreef imago het volgende:[..]
Dan kan je beter zeggen dat je zwart rijdt. Ik betaal liever 1 keer een boete dan dat ik de rest van het jaar m'n neppert kwijt ben.
Ik heb eens aan een conducteur gevraagd wat hij moet doen als hij iemand betrapt op een valse OV jaarkaart. Hij zei dat hij dan de politie inlicht en dat je bij het volgende station opgewacht wordt! zeg maar dag tegen je carriere....
quote:zoek maar eens op wat de IBG rekent voor het onterecht in bezit houden van je echte OV. ik neem aan dat de straf voor een heel jaar reizen op een valse nog wel hoger zal zijn...
Op dinsdag 9 september 2003 14:05 schreef mr.marcus het volgende:[..]
Nou je bent hem niet alleen kwijt hoor! Bleef het daar maar bij!
Ik heb eens aan een conducteur gevraagd wat hij moet doen als hij iemand betrapt op een valse OV jaarkaart. Hij zei dat hij dan de politie inlicht en dat je bij het volgende station opgewacht wordt!
zeg maar dag tegen je carriere....
quote:Haha als je weet hoe hoog die boete is dan bedenk je je wel! Je fraudeert nl. met een kaart ter waarde van ¤3000 dus dan is dat geen boete van een paar tientjes maar wordt de politie ingeschakeld.
Op dinsdag 9 september 2003 12:46 schreef imago het volgende:[..]
Dan kan je beter zeggen dat je zwart rijdt. Ik betaal liever 1 keer een boete dan dat ik de rest van het jaar m'n neppert kwijt ben.
quote:Ik heb het over de boeten voor het zwartrijden... Ik koop liever een kaartje tegen treintarief als ik zie dat ze zwaar op OV's controleren, dan dat ik die fake OV dan zal laten zien, lijkt me logisch!
Op dinsdag 9 september 2003 21:37 schreef onanymous het volgende:Haha als je weet hoe hoog die boete is dan bedenk je je wel!
quote:Ik had mijn oude ov van 2002 per ongeluk voor de 2003 gestopt, een week lang heb ik met mijn 2002-ov gebruikt bij bus/trein/bus en weer terug.
Op maandag 8 september 2003 11:50 schreef Fio het volgende:[..]
toch wel slecht dat ze dat zo weinig zien/zeggen. Ik heb een keer in de trein mn week ov laten zien terwijl het weekend was. Ik had wel een kaartje, maar dacht er niet aan toen de conducteur langs kwam. De conducteur liep zonder iets te zeggen door en een minuut later besefte ik dat mn ov helemaal niet geldig was en ik mn kaartje had moeten laten zien.
quote:Juist...das ook mijn uitgangspunt
Op dinsdag 9 september 2003 21:49 schreef imago het volgende:[..]
Ik heb het over de boeten voor het zwartrijden... Ik koop liever een kaartje tegen treintarief als ik zie dat ze zwaar op OV's controleren, dan dat ik die fake OV dan zal laten zien, lijkt me logisch!
Stoute conducteurs, zomaar mijn lieve kaartje meenemen
Kostte maar 41 euro boete, dus waar hebben we t over
Moet ik er wel bijzeggen dat hij er wel ranzig begon uit te zien na 6 maanden intensief gebruik
quote:Joh! Vertel eens meer.... Ik heb er echte horror verhalen over gehoord. maar hoe ging dat? Moest je gewoon een kaartje kopen ? Of was het echt een boete? En werd je helemaal niet overgeleverd aan de cops? En wat voor een fake had je dan? een copie??
Op donderdag 25 september 2003 14:08 schreef TheGHunter het volgende:
Mja vandaag hebben ze mn fake-ov afgepakt![]()
Stoute conducteurs, zomaar mijn lieve kaartje meenemen
Kostte maar 41 euro boete, dus waar hebben we t over
Moet ik er wel bijzeggen dat hij er wel ranzig begon uit te zien na 6 maanden intensief gebruik
quote:mochten ze ooit bij een controle het kaartnummer checken, dan wordt je vervolgd voor: valse aangifte, diefstal, oplichting, zwartrijden, valsheid in geschrifte, onterecht in bezit van OV, etc...
Op donderdag 25 september 2003 14:15 schreef Petra76 het volgende:
ik heb wel eens gehoord van iemand die nog op haar OV doorreisde een half jaar nadat ze was afgestudeerd. Ze had tijdens haar studie aangegeven dat ze haar OV kwijt was, terwijl dat dus niet het geval was. Toen kreeg ze dus een nieuwe en had ze 2 OV's . Toen haar studie was afgelopen, moest ze 1 OV inleveren, de ander heeft ze nog een half jaar mee gereisd.
dat is NIET leuk
Maar er werd dus gecontroleerd ik bang want iedereen had een OV kaart oid.
Ik liet gewoon een oude volgestempelde kaart zien die gozer keek niet eens goed:D
Hij zegt zo ok een gaat door naar het volgende bankje.
Nou ik heb m'n lesje wel geleerd hoor nooit meer zwart rijden voor mij.
desnoods koop is zamen een tramkaart maar zwart rijden doe ik voorlopig niet meer.
quote:Nou valse aangifte in ieder geval niet, want als je opgeeft dat je je OV *kwijt* bent, doe je geen aangifte. Dan ga je naar het politieburo en zetten zij een stempeltje voor je zonder je naam of wat dan ook te registreren. Dan heb je toch geen aangifte gedaan?
Op donderdag 25 september 2003 18:28 schreef gunhead het volgende:
mochten ze ooit bij een controle het kaartnummer checken, dan wordt je vervolgd voor: valse aangifte, diefstal, oplichting, zwartrijden, valsheid in geschrifte, onterecht in bezit van OV, etc...dat is NIET leuk
Maar als ik het zo lees kan je beter een valse OV hebben en eventueel 41 euro betalen als boete, dan een tweede OV hebben en meteen de gevangenis in moeten
Ik wil ook wel weten hoe dat ging met de user die betrapt werd en die boeten moest betalen, het hele verhaal!
quote:Wat is dan het verschil tussen een 2e OV en een valse OV
Op vrijdag 26 september 2003 07:34 schreef imago het volgende:[..]
Nou valse aangifte in ieder geval niet, want als je opgeeft dat je je OV *kwijt* bent, doe je geen aangifte. Dan ga je naar het politieburo en zetten zij een stempeltje voor je zonder je naam of wat dan ook te registreren. Dan heb je toch geen aangifte gedaan?
Maar als ik het zo lees kan je beter een valse OV hebben en eventueel 41 euro betalen als boete, dan een tweede OV hebben en meteen de gevangenis in moeten
Ik wil ook wel weten hoe dat ging met de user die betrapt werd en die boeten moest betalen, het hele verhaal!
Maar goed, op zich valt t dus allemaal reuze mee. spookverhalen van megaboetes zijn dus gewoon onzin enzo
-Meer controles, vooral in de metro (Amsterdam) of op metrostations.
-Maar echt goed opletten doen die gasten niet.
Gisteren zat ik in de tram en liet ik mijn OV zien die pas vanaf volgende week woensdag geldig is, maar ze keken helemaal niet naar de datum.
Vandaag had ik wel gewoon een treinkaartje, maar ik kon dat kaartje zo snel niet in mijn portemonnee vinden, dus liet ik mijn OV zien, en hup weer zei die conducteur Ok.
Dat doen ze per halve maand, bedrag x, geen idee hoeveel en ik zat op 6 maanden o.i.d. Maarja!
edit: ik krijg nog een bergje geld van de IB, dus al met al heft het elkaar een klein beetje op, het was 'voordeliger zolang het duurde' om m'n OV te houden en niet de bijdrage van de IB aan m'n nieuwe studie te claimen.
quote:Wat bedoel je daar nu mee dan?
Op vrijdag 26 september 2003 20:47 schreef The_Duce het volgende:
Goed dat ze veel controleren. Kunnen ze het proletariaat eruit filteren!
quote:al die studenten die eigenlijk geen OV nodig hebben, maar er gratis 1 krijgen van de overheid, en dan dus maar dagjes uit gaan doen op kosten van de samenleving
Op zaterdag 27 september 2003 10:13 schreef mr.marcus het volgende:[..]
Wat bedoel je daar nu mee dan?
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 11:56 schreef gunhead het volgende:[..]
al die studenten die eigenlijk geen OV nodig hebben, maar er gratis 1 krijgen van de overheid, en dan dus maar dagjes uit gaan doen op kosten van de samenleving
quote:Zou er dan ook maar één iemand zijn die voor z'n lol in de trein reist?????
Op zaterdag 27 september 2003 12:22 schreef The_Duce het volgende:[..]
of die mensen die er één vervalsen! Natuurlijk ook die paupers die nu met hun OV van Baflo naar Maastricht reizen voor de kick
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 12:35 schreef mr.marcus het volgende:[..]
Zou er dan ook maar één iemand zijn die voor z'n lol in de trein reist?????
OV is voor je studie en niet voor sociaal geneuzel
Niet verkeerd eigenlijk, want in de bus heeft zo'n beetje 25% geen vervoersbewijs (hier in Utrecht niet iig).
quote:Heel goed, een soort proleetfiltering dus
Op zaterdag 27 september 2003 12:37 schreef MarkzMan_X het volgende:
Van de week maakte ik voor het eerste in m'n leven mee dat ze ín de bus gingen controleren (twee van die knakkers gingen alles wat los en vast zat controleren).Niet verkeerd eigenlijk, want in de bus heeft zo'n beetje 25% geen vervoersbewijs (hier in Utrecht niet iig).
quote:dan hebben we het hier (regio eindhoven) beter geregeld. je mag alleen maar vooraan instappen, dus zwartrijden is onmogelijk
Op zaterdag 27 september 2003 12:37 schreef MarkzMan_X het volgende:
Van de week maakte ik voor het eerste in m'n leven mee dat ze ín de bus gingen controleren (twee van die knakkers gingen alles wat los en vast zat controleren).Niet verkeerd eigenlijk, want in de bus heeft zo'n beetje 25% geen vervoersbewijs (hier in Utrecht niet iig).
quote:wat ben je voor kneus man.. heb je geen geld of zo?
Op zondag 7 september 2003 11:44 schreef mr.marcus het volgende:
Minder echt in het geval van NEP! een Valse OV jaarkaart waar ik al maanden mee reis!
quote:Geld in overvloed,
Op zaterdag 27 september 2003 13:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:[..]
wat ben je voor kneus man.. heb je geen geld of zo?
Daar staat:
Om de fraude tegen te gaan, willen de spoorwegpolitie en de vervoersbedrijven de vervalsingen strafbaar stellen en een boete van honderd euro op gaan leggen. Maar hiervoor moet eerst een voorstel tot wetswijziging worden ingediend en ondertussen kunnen studenten gratis blijven reizen met hun valse ov's. Studenten die tegen de lamp lopen, moeten een kaartje kopen tegen een hoger treintarief plus 4,50 euro boete en worden overgedragen aan de spoorwegpolitie
Niks dikke boetes dus
mr.marcus mail mij eens over jouw ov (beest1@hotmail.com)
offtopic:
Ik wil alleen maar een nep OV omdat ik na mijn 1e hbo, 2de hbo en nu begin 3dejaar universiteit geen ov meer krijg (al 8 jr gestudeerd). Ik moet echter nog wel 1,5 jaar naar de uni toe.
quote:En hoe denk je hoe dit af loopt dan???
Op woensdag 12 november 2003 16:58 schreef BAC het volgende:
... worden overgedragen aan de spoorwegpolitie
quote:op z'n minst ...
Op donderdag 13 november 2003 17:40 schreef mr.marcus het volgende:[..]
En hoe denk je hoe dit af loopt dan???
Proces verbaal voor valsheid in geschrifte? En een strafblaadje erbij?
Maar goed, diue gasten van de IB-groep adviseerde mij on aangifte te gaan doen bij de politie omdat dat de ambtelijke molen zou versnellen, het zou sneller zijn dan dat ik me ov kaart bij de Ns ging terug regelen.
Maar gelukkig woon ik naast mijn school dus ik kan wel even zonder OV, maar ben blij dat ik de nieuwe aanvraag gekregen heb ;D
Laatst nog dit:
De hele metro halte vol met politie, conducteurs en politie honden!
Iedereen werd gecontrolleerd. De metro ging niet weg voordat iedereen gecontrolleerd was. Geen ontkomen aan, maar was toch wel blij dat ik m'n OV bij me had! Ik vergeet em namelijk wel es!
quote:Was die nou echt of niet??
Op zaterdag 15 november 2003 12:44 schreef JohnDope het volgende:
ja keb een keer vechten gehad omdat ze me ov in de trein inamen omdat hij er verrot uit zag
nu zit ik al maanden zonder ov omdat ik gevlucht was zonder het bewijs van de conducteur dat hij me ov had, gek heh hij had de politie gewaarschuwd ;pMaar goed, diue gasten van de IB-groep adviseerde mij on aangifte te gaan doen bij de politie omdat dat de ambtelijke molen zou versnellen, het zou sneller zijn dan dat ik me ov kaart bij de Ns ging terug regelen.
Maar gelukkig woon ik naast mijn school dus ik kan wel even zonder OV, maar ben blij dat ik de nieuwe aanvraag gekregen heb ;D
quote:Ik reis een uur per dag. En dan met de bus naar Holendrecht (Amsterdam Zuid-Oost) en dan de rest met de Metro (50 tot WTC en dan lopen of met 51/5 naar de Vu) Dat is ongeveer twee uur per dag, en ik ben met drie dagen 'school' tot nu toe één keer gecontroleerd in de metro/tram. Vrij spaarzaam dus.
Op zondag 7 september 2003 11:12 schreef mr.marcus het volgende:
Sjonge jonge, ik moest gewoon 3x op 1 traject mn OV jaarkaart UIT mn portemonnee halen.(terwijl die normaal altijd achter dat gaasje mag zitten) en 3 x werd ie heel goed gecontroleerd!Ze zeiden dat ze "weer eens GOED" gingen controleren!
Is meer mensen dit opgevallen?
Zoja, dan moet ik misschien mn minder-echte weekend OV
maar een tijdje NIET gebruiken
quote:die andere wordt niet teruggestuurd maar blijft daar het rest van het jaar liggen. Als je je OV-kaart niet ophaalt dan kun je dat in principe nog tot 31 december volgend jaar doen.
Op dinsdag 23 december 2003 19:42 schreef mr.marcus het volgende:
Vandaag mn nieuwe OV opgehaald.....
Eigenlijk moet je gewoon zo'n postbankvrouwtje kennen of een beetje inpakken, ze hebben daar gewoon 2 geldige OV's waarvan JIJ er ééntje krijgt en die andere wordt teruggestuurd naar de IBG. FF een fototje erin, en voilà heb je ze allebei.
Mag je jezelf verantwoorden tegenover de officier van justitie en zal er waarschijnlijk fraude op je strafblad komen te staan. Yeah, dan ben je een echte gangster.quote:Op donderdag 13 november 2003 17:40 schreef mr.marcus het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op woensdag 12 november 2003 16:58 schreef BAC het volgende:<br> ... worden overgedragen aan de spoorwegpolitie<hr></blockquote>En hoe denk je hoe dit af loopt dan???<br>Proces verbaal voor valsheid in geschrifte? En een strafblaadje erbij?
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mag je jezelf verantwoorden tegenover de officier van justitie en zal er waarschijnlijk fraude op je strafblad komen te staan. Yeah, dan ben je een echte gangster.
Overigens de controles bij de HTM zijn niet mals. Ze hebben er een aantal teams rondlopen (eigen personeel en ingehuurde beveiligers) die lukraak de tram inspringen, of toegangscontroles houden. En dan willen ze je OV uitgebreid bestuderen.
Waarschijnlijk vond ze je leuk en wou ze een babbeltje met je maken, maar jij bent dan weer zo'n droogkloot die dat niet zietquote:Op woensdag 24 maart 2004 19:49 schreef Etcetera het volgende:
Nog niet gehad met scanner ed
Laatst ook weer, vanuit Groningen: "Mag ik jouw ov even zien?" "Ja hoor" "Was je zonet niet op het station??"nou nee, en wtf interesseert jou het waar ik rondhuppel?
Bij een van hun eigen teams hebben ze er ook eentje lopen uit de categorie: Henk Bres. Zo'n figuur wat bij beroep gewoon hagenees opschrijft. En daar wil je zeker niet mee an de stok, hulde aan de HTM. Kunnen ze bij de NS ook niet wat van die types in dienst nemen, dan zal er heel wat minder overlast zijn.quote:Op zondag 14 maart 2004 15:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Inderdaad de HTM heeft nu een heel team Security ingehuurd die staan te controleren. En met die mannen wil je geen ruzie, heb zen nog geen 1 keertje in de tram gezien, maar meestal op de perrons. Ik vind hetstuk veiliger in de tram
wel om te controleren op echtheid, niet dat ze hem ook echt scanden..... althans NOG niet....quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:46 schreef Borris het volgende:
Heeft er iemand weleens meegemaakt dat er controleurs zijn die OV-kaarten checken op valsheid en geldigheid? Dus met een scanner de streepjescode op de OV checkt.
Waarschijnlijk was hij dan een vies mannetje die op jonge meiden valtquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:02 schreef S03P het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vond ze je leuk en wou ze een babbeltje met je maken, maar jij bent dan weer zo'n droogkloot die dat niet ziet![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |