abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12989217
Brrr, het gaat rond op het kdv van onze zoon, sinds vrijdag zelfs ook in zijn groep: hoofdluis!

Ik heb de opdracht gekregen om zijn hoofd dit weekend op neten na te kijken (volgens mij niet). Verder heb ik braaf het foldertje meegenomen en gelezen.

Maar ik vroeg me af: heeft iemand hier er al eens mee te maken gehad? En wat gedaan? Tips?

Aanvulling: hoofdluizen hebben niks te maken met hygiëne; hoe schoner de haren, hoe liever ze erop gaan zitten.

zaterdag 6 september 2003 @ 21:42:58 #2
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12989261
Als je kind het heeft, moet je bij de drogist/apotheek van die speciale hoofdluis shampoo halen. Moet dan het hele gezin aan meedoen, ben je er zo vanaf.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:43:26 #3
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12989271
Preventief haar wassen met shampoo waar een paar druppels Tea Tree olie inzit.
Ook een paar druppels in de kraag van de jas doen, die hangen nogal dicht bij elkaar en luizen wagen zich niet in de buurt van Tea Tree
Fok!hokker... en NietKlieker.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:43:55 #4
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12989284
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef No Nick het volgende:
Ook een paar druppels in de kraag van de jas doen, die hangen nogal dicht bij elkaar en luizen wagen zich niet in de buurt van Tea Tree
Of je jas in een plastic zak doen.
pi_12989320
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef No Nick het volgende:
*noteert op boodschappenlijstje: Tea Tree.
Dank NoNick!
pi_12989345
Nou, ik heb nooit luis gehad, maar ik ben wel een keer naar huis gestuurd... Ik zat in groep 3 en de juf ging vertellen dat er hoofdluis heerste en hoe je het kon krijgen.. zo hypochonder als ik toen al was, begon ik spontaan aan m'n hoofd te krabben enzo... Toen ging de juffrouw kijken en zei ze dat ik maar naar huis moest, omdat ik luis had. Dus m'n moeder met dat spul, bleek er helemaal niets uit te komen. Maar goed, m'n moeder smeerde vaak citroensap in m'n haar.. dus dat laat ook wel witte dingetjes achter als het opdroogt.. net als gel en haarlak enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 06-09-2003 21:47]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_12989365
dubbel
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:47:36 #8
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12989374
Hier een luizenmoeder.

Onze dochter heeft al tig maal hoofdluis gehad, een bittere ellende is het.

Mocht jouw kind luis hebben, gebruik dan alsjeblieft de lorion en niet de shampoo. Ze zijn resistent tegen de shampoo.
Preventief behandelen is zinloos, je vernield er alleen de hoofdhuid van het kind mee.

Controleer het kind 1 keer per week nauwkeurig op luis, de neten zijn erg moeilijk te zien, ze lijken erg veel op zandkorreltjes met dit verschil dat zandkorreltjes los in de haren zitten en neten muurvast geplakt zitten.

edit: de drogist heeft leuke luizencapejes te koop om over de jasjes op school te hangen.

[Dit bericht is gewijzigd door ayla1 op 06-09-2003 21:49]

zaterdag 6 september 2003 @ 21:47:42 #9
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12989375
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Of je jas in een plastic zak doen.

Bij ons op school hangen de meeste jassen in een luizencape
Fok!hokker... en NietKlieker.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:48:16 #10
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12989392
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:46 schreef Qarinx het volgende:
.. net als gel en haarlak enzo.
Bij mijn broertje dachten ze dat ook dat hij hoofdluis had, bleek het gewoon gel te zijn. Dus tja.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:49:41 #11
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12989443
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:48 schreef sleepflower het volgende:
Bij mijn broertje dachten ze dat ook dat hij hoofdluis had, bleek het gewoon gel te zijn. Dus tja.
Wel slecht dat ze daar kinderen mee bang maken eigenlijk.. ik was helemaal panisch, bovendien wilde niemand in die periode dan naast je zitten...
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:50:35 #12
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12989462
Luizen haten gel, dus als je een jongentje hebt kun je dat prima preventief gebruiken.
pi_12989515
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:50 schreef ayla1 het volgende:
Luizen haten gel, dus als je een jongentje hebt kun je dat prima preventief gebruiken.
Mooi, dat hebben we in huis Toevallig nog een grootverpakking!

Ook nog bedankt voor de tip geen-shampoo, wel lotion.

Ik vind het idd moeilijk om te zien (maar misschien zitten er (nog?) helemaal geen neten, want ik dacht dat ik wat zag (zwarte zandkorreltjes), maar na wassen waren die weer verdwenen, dus dat zal dan wel niet). Hoop ik. Wat een ellende zeg!

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 06-09-2003 21:53]

† In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 21:53:33 #14
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_12989534
Je hebt naast shampoo ook tonic, die veel sterker. Kijk wel uit voor de oogjes en natuurlijk handen wassen erna. Succes!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:56:43 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12989599
alle familie leden moeten hoofdluismiddel gebruiken, alle beddegoed wassen, alle knuffels wassen, jassen mutsen petjes etc wassen of invriezen (dood ook luis)
Meubels met stofbekleding ook behandelen, echt goed aanpakken, en de school informeren dat de rest van de kids gecontroleerd worden.
Dit moet je gelijk goed en grondig aanpakken, anders krijg je het niet weg, dan komt het steeds terug.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:57:34 #16
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12989625
Niet meteen in de stress raken joh, het is vervelend maar overkomelijk hoor.

Bovendien heeft hij ze nog niet en krijgt ze misschien ook wel nooit. Gewoon 1 keer per week goed kijken desnoods even met een luizenkam goed doorkammen.

Neten zitten dicht tegen de hoofdhuid aangeplakt. Oude lege neten zitten meer dan een cm van de hoofdhuid, maar eer het zover is heb je vast en zeker al luizen zien rondwandelen.

zaterdag 6 september 2003 @ 21:58:38 #17
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12989653
quote(alle familie leden moeten hoofdluismiddel gebruiken, alle beddegoed wassen, alle knuffels wassen, jassen mutsen petjes etc wassen of invriezen (dood ook luis)
Meubels met stofbekleding ook behandelen, echt goed aanpakken, en de school informeren dat de rest van de kids gecontroleerd worden.
Dit moet je gelijk goed en grondig aanpakken, anders krijg je het niet weg, dan komt het steeds terug.)

Vergeet ook de auto niet goed uit te zuigen.

† In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 22:00:14 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12989688
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:57 schreef ayla1 het volgende:
Gewoon 1 keer per week goed kijken desnoods even met een luizenkam goed doorkammen.
ik dacht dat je elke dag moest controleren?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 6 september 2003 @ 22:03:16 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12989754
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:58 schreef ayla1 het volgende:

Vergeet ook de auto niet goed uit te zuigen.

liefst goed zuigen en ook gif spuiten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 september 2003 @ 22:07:23 #20
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12995349
Nou Onze dochter heefthet potjandikkie ook! Al een hele lange tijd, of het komt steeds weer terug. Gek worden we ervan. Alle lotions shampo's en ander soortig spul al gekocht en gebruikt, kammen beddegpoed op 80 graden etc etc en och komt het steeds weer terug, wat te doen? Ze heeft haar hele koppie al stuk gekrabt en ze heeft nog eens heel lang haar ook! Ben zelf bang het te krijgen( ben ook een hypogonder voel de hele dag al beesten lopen...) en ik ben ook huiverig dat de baby het oploopt, wie heeft tips tegen gemuteerde en geevalueerde hardnekkige luizen???
pi_12995793
quote:
Op zondag 7 september 2003 08:36 schreef AnnaLeah het volgende:
Nou Onze dochter heefthet potjandikkie ook! Al een hele lange tijd, of het komt steeds weer terug. Gek worden we ervan. Alle lotions shampo's en ander soortig spul al gekocht en gebruikt, kammen beddegpoed op 80 graden etc etc en och komt het steeds weer terug, wat te doen? Ze heeft haar hele koppie al stuk gekrabt en ze heeft nog eens heel lang haar ook! Ben zelf bang het te krijgen( ben ook een hypogonder voel de hele dag al beesten lopen...) en ik ben ook huiverig dat de baby het oploopt, wie heeft tips tegen gemuteerde en geevalueerde hardnekkige luizen???
Een echte luizenkam (zo'n metalen) kopen en dan het haar van je dochter dik in de cremespoeling zetten en kammen maar. Zo kwam een collega van me van de luizen bij twee van haar dochters af. Haar derde dochter had ze nooit want die heeft ander haar. Luizen hebben een voorkeur voor dik haar, vandaar.
pi_12996081
En vergeet ook niet de haarelastiekjes ed., daar zitten er vaak ook ettelijke.
Zelf ploos ik het haar per halve centimeter uit, een hels karwei en dat een paar dagen achter elkaar, en haalde de neten stuk voor stuk er uit door ze tussen m'n nagels van het haar af te schuiven. Succes gegarandeerd!
pykerje net, it komt dochs oars
  zondag 7 september 2003 @ 11:46:10 #24
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_12997104
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 22:00 schreef just me het volgende:
ik dacht dat je elke dag moest controleren?
Toevallig net een artikel over zitten lezen: eens per week als er geen uitbraak in de buurt is. Men raadde iedere dag ongeveer een uur met de luizenkam kammen om neten te verwijderen aan na de behandeling met shampoo oid. Gedurende ongeveer een week. Of, indien dat te lang was voor het kind, meerdere korte sessies per dag.
pi_12997239
Jeetje wat een werk. Kwam er dus net achter *huil huil* dat jongste hetook heeft. Ze heeft voor een beeb behoorlijke haren al en idd ik haal er zo een luis uit, potverdullekeme...Nu haar ook maar gesprayed, maar kammen lukt bij zo'n wurm natuurlijk niet!

Manlief ook gekamt en gesprayed, mezelf gekamt en gesprayed en oudste heeft er weer een aantal loslopen, je kan ze zo zien kruipen brrrrrrrrrrrr...........

Kan het niet makkelijker,? vind het zo veel werk en die tijd heb ik niet zeg maar... is er niet 1 of ander goedje wat ze in 1 tel elimineerd??

Oh en los daarvan, luizen zijn al zo oud als de weg naar Rome, hoe in Godsname deden ze dat vroeger?

zondag 7 september 2003 @ 12:15:02 #26
3542 Gia
User under construction
pi_12997475
Je moet echt naar de apotheek om Loxyzol of Lorion te halen, even sprayen helpt niet. En dan moet het hele gezin daarmee behandeld worden.
En daarna nog met een luizekam de neten verwijderen.
Verder beddegoed wassen, matras stofzuigen, knuffels in een plastic zak, voor een paar dagen, worden de luizen die daar eventueel inzitten niet gevoed en gaan ze dood. (Daarna kun je de knuffels ook nog even wassen, als je kids daarmee akkoord gaan.)

Ben op de school van mijn zoontjes ook luizemoeder. Gelukkig hebben we er vorig jaar niet mee te maken gehad.

Veel mensen denken ook dat volwassenen ze niet meer krijgen, maar dat is een fabeltje. Laat je eigen hoofd controleren, en controleer ook je man.

pi_12997632
Ik zie nog steeds niks in Jordens haar, maar op het moment dat ik even bij lees in dit topic, gaat het overal jeuken... Ieuwks, wat een gedoe zeg!
pi_12997713
quote:
Op zondag 7 september 2003 11:57 schreef AnnaLeah het volgende:
Jeetje wat een werk. Kwam er dus net achter *huil huil* dat jongste hetook heeft. Ze heeft voor een beeb behoorlijke haren al en idd ik haal er zo een luis uit, potverdullekeme...Nu haar ook maar gesprayed, maar kammen lukt bij zo'n wurm natuurlijk niet!
Stond er niet in die link van hierboven dat je een dokter moet raadplegen als je baby het ook heeft?

Wat een gedoe, nogmaals! Sterkte!

† In Memoriam † zondag 7 september 2003 @ 13:50:46 #29
7074 moussy
kuttekop
pi_12999343
Ik heb hier ook en aantal luizencapegevallen, maar zie er het nut niet zo van in. Als de kindertjes gaan gymen hangen de kleren ook gewoon naast elkaar en dus niet in zo'n cape.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_12999792
Ja, jeetje wat een werk.
Als je het teveel werk vindt dan blijf je ze houden. Beter alles in één keer goed aanpakken dan weken achter de luizen aan lopen!
Je moet tijd maken want zolang jouw kinderen ze hebben besmetten ze ook weer andere kinderen en dat zou ik niet op mijn 'geweten' willen hebben.
Goed punt vwb die luizencapes, Moussy. Leuk voor aan de kapstok, maar het is geen echte remedie omdat kinderen inderdaad op heel veel andere momenten ook besmet kunnen raken.
pykerje net, it komt dochs oars
  zondag 7 september 2003 @ 14:12:37 #31
2331 xerisha
oldbie nr. 2331
pi_12999825

Ik hoop toch werkelijk waar dat mijn dochtertje hoofdluizen bespaart blijft. Ik zou me geen raad weten met dat mooie lange haar tot aan haar bips.
*luizencape op het boodschappenlijstje zet en een paar druppeltjes teatree olie in shampoo doet*

ofzo ?¿
pi_13004686
Nou idd mijn oudste heeft ook zo'n bos tot aan haar bibs, zou toch zonde zijn als dat er allemaal af moest, los daarvan is het een hels karwij het elke dag te kammen....Maar goed, wat moet, moet...*zucht*
  zondag 7 september 2003 @ 17:53:16 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_13005324
Zoals eerder gemeld, gel kan preventief werken. Makkelijk te doen bij jongens dus.
Als er op school luis heerst, laat ik de meiden altijd een knotje maken met veel haarlak.
Voorkomt verspreiding!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 7 september 2003 @ 17:56:00 #34
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13005371
Hebben kinderen trouwens vaker last van luis of hoor je er gewoon bij volwassenen weinig over?
  zondag 7 september 2003 @ 18:36:55 #35
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_13006307
Kinderen tot 12 jaar hebben het meeste last van luis, zij hebben dan ook een schonere hoofdhuid, waardoor de luizen gemakkelijker bij het bloed kunnen.
  † In Memoriam † zondag 7 september 2003 @ 20:53:51 #36
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13009507
Ik heb tot twee keer toe hoofdluis gehad. Toen ik 10 was had ik ook lang haar tot aan mijn kont. Mijn moeder vond het doodzonde om het te laten knippen en dus werd ik elke avond aan een martelgang gezet. De lotions en shampoo van tegenwoordig zijn redelijk goed en ruiken niet al te erg, maar 22 jaar geleden was dat wel anders. Het spulletje stonk zo erg doordringend dat ik bij de buitendeur moest gaan zitten om een beetje uit te waaien en dat midden in de winter. Mijn moeder had een vlooienkam gekocht waar je doorgaans dieren mee vlooit. Je kunt ze bij een dierenspeciaalzaak voor een prikkie kopen en de plastic kammetjes hebben aan twee kanten tandjes (fijn en nog fijner). Hiermee krijg je de neten er wel mee uit.

Toen ik 10 jaar later au-pair in brussel was, kregen mijn kindertjes (een tweeling van 4 jaar) daar ook hoofluis en voila, ikke prompt ook. Weer hetzelfde ritueel, maar dan met nieuwe en lekker naar fruit ruikende lotion. Gelukkig had ik toen een korte bob en ging het kammen een stuk beter.

Wat hierboven ook al genoemd is, moet dus inderdaad alles gewassen worden zoals knuffels, jassen, beddengoed etc. De tip van NoNick zal ik trouwens ook onthouden. TeaTree olie heb ik altijd in huis, maar ik wist niet dat het hier ook geschikt voor was. Wat is het toch ook een wondermiddeltje

Succes met het luisvrij maken!

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 7 september 2003 @ 23:26:02 #37
3542 Gia
User under construction
pi_13013488
Ik heb eigenlijk nog nooit van TeaTree olie gehoord.

Waar kan ik dat kopen?

En waar gebruik je het eigenlijk verder nog voor?

pi_13016582
Ik krijg nu spontaan jeuk op mijn hoofd!

Ik heb hier vroeger (zo'n 15 jaar geleden) ook veel last van gehad. In eerste instantie hadden we een vies soort shampoo, dat werkte alleen het eerste jaar. Daarna moesten we iets bij de apotheek halen, dat was een spuitbus, waaraan een lang spuitstuk zit (zo'n 10 cm). Ik heb geen idee hoe het heet, busje was groen, maar het werkte fantastisch. Het kan zijn dat de luizen inmiddels resistent geworden zijn tegen dit middel.

Het vervelende was dat ik zeer dun en kroesachtig haar had en nog lang ook. Ik heb lang stil moeten zitten en pijn moeten lijden (ivm klitten), om gekamd te worden met de luizenkam. Op een gegeven moment kreeg ik het (gelukkig) niet meer, maar toen was mijn haar ook korter geknipt.

Ik hoop dat jullie er makkelijk vanaf komen!

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 8 september 2003 @ 12:02:52 #39
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_13019161
quote:
Op zondag 7 september 2003 11:57 schreef AnnaLeah het volgende:

Manlief ook gekamt en gesprayed, mezelf gekamt en gesprayed en oudste heeft er weer een aantal loslopen, je kan ze zo zien kruipen brrrrrrrrrrrr...........

Kan het niet makkelijker,? vind het zo veel werk en die tijd heb ik niet zeg maar... is er niet 1 of ander goedje wat ze in 1 tel elimineerd??

Oh en los daarvan, luizen zijn al zo oud als de weg naar Rome, hoe in Godsname deden ze dat vroeger?

wat jammer voor je kinderen kutbeesten zijn het.

ik had het destijds ook en heb het weg gekregen met shampoo.

wat ook goed werkt is een spuitbus ontvetter maar of dat zo goed voor je kindje is?

WD40 gaat prima.

OK, het stinkt wel

of desnoods naar de kapper want die zullen het wel goed weten neem ik aan.

pi_13020731
De kids hebben het bij mij regelmatig gehad. De eerste paar keer hielp de speciale shampoo van de apotheek nog, daarna waren die krengen er resistent tegen. We hebben nu de laatste keer niet alleen de speciale shampoo maar ook de cremespoeling gebruikt, en dat hielp. En natuurlijk alles wassen, stofzuigen en 1x per dag de netenkam . De knuffels die niet zo heet gewassen kunnen worden 2 weken in een vuilniszak. En vergeet behalve de auto een eventuele caravan o.i.d. niet.
Als je je kids behandeld mogen ze trouwens een tijdje niet zwemmen. Het chloorwater maakt de zakjes van de neten extra kleverig waardoor ze beter blijven plakken aan het haar.
pi_13022094
Ik heb ze vroeger ook eens gehad.
Ik had echt een dik bos haar, gelukkig kwam het niet over mijn schouders. Waarschijnlijk is het bij mijn zusje uit de klas gekomen.

We hebben ons haar gewassen met speciale shampoo. En alle kleren en beddegoed gewassen. En de kleding die we dat seizoen niet droegen gingen in een plastic zak met flink wat spray.
We waren er snel vanaf. Mijn moeder heeft mij en mijn zusje wel gekamt, met zo'n hele fijne kam. Maar haarzelf niet, en ze heeft ze zelf ook niet gekregen. Papa is bijna kaal, dus dat was geen probleem.
Oja, de knuffels moesten ook in de wasmachine, of een paar weken in een plastic zak met spray.
Het heeft wel even geduurt voordat de geur van die spray verdwenen was. Sommige zakken hebben we pas na een paar jaar open gedaan (mijn te kleine kleding en mijn zusje nog te groot). Dan kwam die geur weer even langs.
Maar ik denk dat de beestjes binnen een week weg waren. Mijn zusje heeft ze later nog eens gekregen. Maar die waren ook snel weer weg. En ze zijn niet overgesprongen. Pas toen kwamen we erachter dat er in mijn zusjes klas een meisje was met luizen. Dat wist ze zelf ook niet. Daarna moest de hele basis school gecontroleerd worden. En dat beleven ze om de paar weken doen. Dus dan waren er 2 mama's een dag in de weer bij alle leerlingen (250)

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 augustus 2004 @ 12:54:32 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21231752
*grote schop*

De kapper heeft zojuist ook hoofdluis geconstateerd bij Christan. En bij mij

Ben meteen naar de drogist gegaan voor lotion en de eerste lading beddegoed en knuffels zit al in de wasmachine. Ik heb de crèche ook gebeld, want het kan haast niet anders of hij heeft het daar opgelopen. Dat wordt wassen vandaag en straks onze haren insmeren...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 augustus 2004 @ 13:21:32 #43
13151 crew  Rewimo
pi_21232487
O ja, de kapster zei ook dat ze op geverfd haar bijna nooit voorkomen. Ik ga mijn haar maar weer eens verven dus.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 12 augustus 2004 @ 13:22:46 #44
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_21232531
Heeft een kind hoofdluizen,maak het haar een klein beetje vochtig en doe er dan een flinke scheut azijn door. Goed in laten trekken ongeveer een half uurtje, en daarna uitspoelen herhaal dat twee of drie keer en de luizen zijn dood.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 13:33:15 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_21232785
Luizen komen ook niet in haar waar gel en andere rotzooi in zit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 augustus 2004 @ 14:32:07 #46
13151 crew  Rewimo
pi_21234210
Nee, ik heb de gel al tevoorschijn gehaald. Alleen mocht hij nu dus niet geknipt worden Hij heeft niet echt een kapsel voor gel momenteel.
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 14:54:37 #47
7074 moussy
kuttekop
pi_21234697
Goedkope wax er in smeren, dan gaat het alleen een beetje glanzen en doet het verder niks
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 augustus 2004 @ 14:56:04 #48
13151 crew  Rewimo
pi_21234731
Ook een idee, tnx. Goed, ik heb nu de lotion, crèmespoeling, kam, tea tree olie... daarmee moet het lukken
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 14:58:02 #49
7074 moussy
kuttekop
pi_21234778
Zelf vind ik de wax van kruidvat (in zo'n pompje) het beste voor dit soort dagen en het slechtste voor als je het echt nodig hebt in je kapsel
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 augustus 2004 @ 14:59:45 #50
13151 crew  Rewimo
pi_21234820
Dat lijkt me dan precies wat ik moet hebben voor Christan
  Jubileum moderator woensdag 14 december 2005 @ 20:34:45 #51
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33081325
Goed, er is hoofdluis geconstateerd bij Eva op school. Ze hebben haar haar nu preventief ingesmeerd met tea tree oil.
Morgen maar een luizenkam halen en eens kijken of ze ook neten heeft.
God dat wordt me wat, bij een meisje waar ik normaliter al niet even met een gewone borstel door haar haar mag....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 20:48:00 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_33081937
Lois, als je lekker op dr bolletje kriebelt gewoon goed kijken, heb je geen luizenkam voor nodig hoor.
  Jubileum moderator woensdag 14 december 2005 @ 21:08:22 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33082807
Dat zijn geen plekjes waar Eva aangeraakt wil worden helaas. Eva wil wel graag op haar rug gekriebeld worden, alleen op bepaalde tijden, maar verder is aanraken redelijk off limits.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 21:10:02 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_33082866
en de kapper even laten kriebelen, of heeft ze daar ook geen zin in als je dat zou vragen?

Ik zou iig niet gaan gaan kammen met een netenkam, dat doet zeer.
  Jubileum moderator woensdag 14 december 2005 @ 21:12:18 #55
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33082963
Oke dan doen we dat niet, dan verzinnen we gewoon een spelletje ofzo waarbij ik even mag kijken. Desnoods kan ik vragen of ze op school even willen kijken, daar heeft ze ook haar bril op tenslotte (dat lukt mij niet) en komt ze met de mooiste vlechten thuis (dat laat ze mij al helemaal niet doen).
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 21:13:38 #56
7074 moussy
kuttekop
pi_33083017
Oh dan zou ik ze lekker op school laten kijken, die weten ook nog psies waar ze naar moeten kijken.
pi_33083202
Dat lijkt mij idd een goeie Lois, op school laten kijken. Die hebben er ook noog eens ervaring mee. Succes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_33083590
Wat een lastige dingen dan Lois. Bij een kind wat het toelaat is het al een vreselijk en niet leuk karweitje voor kind en ouder. Maar voor jou en Eva is dit dubbel zo vervelend
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33083732
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:12 schreef Lois het volgende:
Oke dan doen we dat niet, dan verzinnen we gewoon een spelletje ofzo waarbij ik even mag kijken. Desnoods kan ik vragen of ze op school even willen kijken, daar heeft ze ook haar bril op tenslotte (dat lukt mij niet) en komt ze met de mooiste vlechten thuis (dat laat ze mij al helemaal niet doen).
even iets offtopics tussendoor... zie dit als een soort compliment, hoe vreemd ook, kinderen zijn zoals ze zijn bij hun ouders omdat ze weten dat het kan/mag en goed is... onvoorwaardelijke liefde
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Jubileum moderator woensdag 14 december 2005 @ 21:32:40 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33083808
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:30 schreef Mirage het volgende:

even iets offtopics tussendoor... zie dit als een soort compliment, hoe vreemd ook, kinderen zijn zoals ze zijn bij hun ouders omdat ze weten dat het kan/mag en goed is... onvoorwaardelijke liefde
Zo probeer ik het vaak ook te zien hoor, neemt niet weg dat ik er op sommige dagen compleet moedeloos van word maar ik snap je
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')