abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27691558
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:27 schreef ArmaniMania het volgende:
Zelf ben ik synthesizer-freak en eb zelf ook een synthesizerstudio. De muziek van Vangelis en Jean Michel Jarre spreekt dan ook zo aan dat ik al hun alubums inc de verzamels heb verzameld,maar niet alleen van hun.

Ook Kraftwerk, Tangerine Dream, Vollenweider, FSOL, Biosphere, ELO, Aphex Twin, Eatstatic, Koto,etc.

Ook naar concerten geweest, heb nog een hele tijd met Jean Michel Jarre gepraat over zijn tour en zijn nieuwe album,toen was dat Chronology.
We kunnen elkaar een hand geven. Vollenweider, Andreas was het meen ik, die schijnt ook alles alleen op te nemen. Erg fraai wat hij maakt.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 juni 2005 @ 22:28:21 #202
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27691932
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:13 schreef Sunjammer het volgende:
Sorry sorry sorry, I stand corrected

Je hebt helemaal gelijk... Ik was nog in Monday mode

Hoe dan ook, de DVD is een aanrader!
eindelijk is het mystery opgelost

dus die witte dvd hoes live in china is de leukste he ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:23:51 #203
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27708421
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 juni 2005 @ 23:49:31 #204
80791 crew  Paul
pi_27727768
Zo ik heb hem vandaag gekocht en net bekeken, ik vind hem heel leuk, alleen is voglens mij de helft nep wat die doet , vind ook dat dat orkest er voor de helft voor nix bij zit
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:41:52 #205
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_27780380
heb hem net gekocht , en ga hem van het weekend kijken denk ik , heb nu wel de cd opstaan
  zondag 12 juni 2005 @ 05:19:03 #206
46637 boempa
solaris
pi_27850548
Ik had vorige week Jarre in China gekocht voor maar 20¤ in de mediamarkt.
Ze hadden het concert aan staan in de donkere kamer met de grote LCD-tv's en beamers, met de surround boxen, en toen moest ik em hebben.

Ik vind 20¤ vrij goedkoop, en het concert vrij goed.
@luna
  zondag 12 juni 2005 @ 11:44:01 #207
38549 dewd
100% pure
pi_27852278
Nog een tip voor de mensen hier, de cd is volgens mij niet gemakkelijk meer te krijgen, maar Frames van earth & fire orchestra is echt een briljant stukje muziek. En van eigen bodem nog wel
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 12 juni 2005 @ 20:39:44 #208
80791 crew  Paul
pi_27866728
quote:
Op zondag 12 juni 2005 05:19 schreef boempa het volgende:
Ik had vorige week Jarre in China gekocht voor maar 20¤ in de mediamarkt.
Ze hadden het concert aan staan in de donkere kamer met de grote LCD-tv's en beamers, met de surround boxen, en toen moest ik em hebben.

Ik vind 20¤ vrij goedkoop, en het concert vrij goed.
huh is die daar maar 20 euro ?
pi_27875697
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:39 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

huh is die daar maar 20 euro ?
Ja, ik zag de beelden op die schermen en vroeg aan een verkoper, he dat is toch dat nieuwe concert van Jean Michel Jarré?
Toen zij hij ja.
Toen vroeg ik dus of ze die ook verkopen, toen liet ie dat zien, en ze hadden nog een stapeltje liggen.
Wetende dat het rond de 40 euro zou kosten zag ik de prijs en dacht jezus dat is echt goedkoop.
Dus die heb ik meteen hekocht.
@luna
  maandag 13 juni 2005 @ 08:43:28 #210
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27877002
quote:
Op maandag 13 juni 2005 02:02 schreef boempa het volgende:

[..]

Ja, ik zag de beelden op die schermen en vroeg aan een verkoper, he dat is toch dat nieuwe concert van Jean Michel Jarré?
Toen zij hij ja.
Toen vroeg ik dus of ze die ook verkopen, toen liet ie dat zien, en ze hadden nog een stapeltje liggen.
Wetende dat het rond de 40 euro zou kosten zag ik de prijs en dacht jezus dat is echt goedkoop.
Dus die heb ik meteen hekocht.
Jarre, geen Jarré!
pi_27887950
Die DVD van Jarre in China is trouwens de 1e muziek DVD ooit die THX-certified is

Nu maar hopen dat die oudere concerten ook eindelijk eens (volledig) op DVD worden gereleased...

Al heb ik ze wel al bijna allemaal op DVD
pi_28807449
Zo... Ik heb het setje ook gehaald
Alleen staat er geen "Live collection" meer bovenaan
en links onder (in het witte gedeelte) staat nu een rood
rechthoekje "2X DVD + CD" in witte letters.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_30532733
Voor de fans van Jean Michel Jarre er staan nu foto's op de site www.HD-Extra.com van het openingsconcert van de HD-studio in België
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 september 2005 @ 08:53:51 #214
80791 crew  Paul
pi_30532748
Jarre had laatst ook een ander groot concert he?
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:20:02 #215
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_30535890
Yups, in de haven van Gdanks in Polen... ter gelegenheid van het zoveel-jarig jubileum van Solidariteit geloof ik.
pi_30870559
Was ie weer...schijnbaar ook een registratie van dat concert in polen
http://www.swistak.pl/aukcje/1285393.html
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:58:49 #217
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_30895975
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 19:14 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Mike Oldfield, da's de achtergrond muziek van Bassie en Adriaan.
Mike Oldfield - Tubular Bells is achtergrondmuziek van The Exorist. Subtiel verschil met Bassie en Adriaan.
Non possumus non loqui
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:01:58 #218
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_30896061
Ben het eens met Golf, ken niet alle artiesten maar zeker wel Kraftwerk en Tangerine Dream. Solowerk van ex-TD Peter Bauman is ook heel mooi.

Mike Oldfield: Ommadawn is heel mooi, Tubular Bells (de originele versie) ook.
Non possumus non loqui
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 20:44:14 #219
80791 crew  Paul
pi_31971651

wanneer komt deze te koop in NL ?
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:21:23 #220
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_31984339
het meest recente album van Mike Oldfield (Light+Shade) vind ik zwaar lekkere muziek weer
pi_32570757
Weet iemand of de DVD van Jean Michel Jarre Live @ Lyon te koop is. Liefst online. Mijn pa wil em voor sinterklaas hebben namelijk.
Maar de grote namen zoals Bol.com en FRS hebben deze schijf niet.
pi_32976602
Er is een nieuwe DVD van Jarre:

wie vertaald het ff
quote:
Jean Michel Jarre
Solidarnosc Live

"UNE DE SES MEILLEURES PERFORMANCES LIVE DANS UN LIEU CHARGE D'HISTOIRE"

Disponible en DVD Edition Simple et Collector

« Solidarnosc » est le nom du syndicat ouvrier né dans le chantier naval de Gdansk, à l'origine de la chute du communisme soviétique. Suite à la demande de Lech Walesa, co-fondateur de Solidarnosc et Prix Nobel de la Paix, Jean Michel Jarre a créé un concert dans les docks pour fêter le 25ème anniversaire de Solidarnosc, le 26 août 2005.

Filmé en Haute-Définition « Solidarnosc Live » est devenu un événement sans précédent. Le concert qui, en moins d'une semaine, a été « sold out » représente le plus gros rassemblement populaire que la Pologne ait jamais connu pour un concert : plus de 170.000 personnes ont payé leurs places pour être présentes. Retransmis en direct sur TVP1, c'est le meilleur score d'audience de l'histoire de la télévision polonaise. La scène du concert a été installée à l'endroit même où la grève avait commencé 25 ans plus tôt. La scénographie imaginée par le musicien français se composait principalement d'oeuvres vidéos (spécialement conçues par des vidéastes polonais et français de renom) projetées sur les façades des vieux bâtiments et sur les grues.
Dans une ambiance à la fois survoltée et émouvante et dans un décor de fin d'un monde, fait de coques de cargos et de hangars usés par la rouille, hérissé de grues, Jean Michel Jarre a joué 10 morceaux inédits à découvrir aujourd'hui en DVD ainsi que des arrangements originaux de ses plus grands titres délivrant sans doute une des meilleures performances de sa carrière. Jean Michel Jarre a, en outre, interprété une oeuvre écrite, pour l'occasion, baptisée "Solidarnosc". Il a également crée une version "Trip Hop" de "Mury" l'hymne de Solidarnosc; et a dédié deux compositions au Pape polonais Jean Paul II. Moment particulier d'émotion associant un mixage de chants patriotiques polonais à la voix du Pape, résonnant dans les oreilles du public, déclarant :
"Nie ma wolnosci bez Solidarnosci" (Pas de liberté sans Solidarité).
Edit: op bol.com al wat info gevonden
quote:
Beschrijving:

Meer dan 170.000 mensen bezochten afgelopen zomer het concert van de Franse synthesizerkoning in Gdansk ter ere van het 25 jarig jubileum van de Poolse arbeiderspartij "Solidarno??".

"Solidarnosc - Live from Gdansk" is wederom een groot visueel Jarre-spektakel en wordt gezien als één van zijn beste optredens - zo niet het beste. Behalve tijdloze klassiekers als "Oxygene" en "Equinoxe" passeert ook recent werk de revue. Hoogtepunt is het speciaal voor dit concert gecomponeerde "Solidarity Tonight" dat met het op het podium verschijnen van Lech Walesa tot een staande ovatie leidt. Tevens draagt Jarre tijdens het concert 2 nummers op aan Paus Johannes Paulus II.

Zoals we van Jarre gewend zijn voldoet deze release weer aan de hoogste eisen: in High Definition gefilmd (20 cameras!), 16:9 en natuurlijk prachtig 5.1 surround geluid.
Punk !
  zondag 11 december 2005 @ 00:06:20 #223
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32983657
* ziggyziggyziggy meldt zich ook even in dit topic.

JMJ's oude werk vind ik fantastisch. Ik heb de beste man ergens in 1995 in Ahoy' gezien, waaronder een demonstratie van zijn Laser Harp. Ik heb Oxygene, Equinoxe, Live in Houston/Lyon, Magnetic Fields, The Concerts in China, Zoolook, Rendez-Vous, Waiting for Cousteau en Chronologie, waarvan het meeste op LP. Ik weet niet wat ik het beste vind, maar ik heb een zwak voor het nummer Waiting for Cousteau... dat drie kwartier duurt.

Vangelis vond ik altijd wat te new age-erig, daar heb ik me nooit in verdiept. Zijn werk met Jon & Vangelis vond ik wel beter dan zijn solowerk.

Mike Oldfield is mijn held. Heb het meeste van hem wel op vinyl staan, waarbij ik bijvoorbeeld Five Miles Out en Discovery toch wel absolute klasseplaten vind. Het is alleen jammer dat hij Tubular Bells zo heeft uitgemolken, met zijn Millennium Bell en wat dies meer zij.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 11 december 2005 @ 15:09:18 #224
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_32989206
Hmmm tja... weer een DVD van Jarre met oude en 'nieuwe' nummers. 't Wordt tijd dat hij eens met wat echt nieuw en goed werk uitkomt. Ik heb me laten vertellen dat ergens in de eerste helft van 2006 een nieuw album uitkomt.

@ NoXxa: Rendez-Vous Lyon is alleen op VHS te krijgen. Er zijn vooralsnog geen plannen om oude concerten naar DVD te masteren. Geldt ook voor Le Concert Pour Le Tolerance, die alleen op Laserdisc te krijgen is.

Shipyards Overture (Revolution Industrielle)
Suite For Flute
Oxygene 2
Tribute to Chopin
Aero
Oxygene 4
Souvenir
Space Of Freedom (March 23)
Theremin Memories
Chronology 2
Mury (Remix Arranged By Jean Michel Jarre From Original Solidarnosc Anthem "Mury")
Chronology 6
Oxygene 8
Light My Sky
Tribute To Jean Paul II (Acropolis)
Rendez-vous 2
Vivaldi (summer - Presto)
Oxygene 12
Rendez-vous 4
Solidarnosc (Oxygene 13)
Aerology Remix
pi_32992551
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:09 schreef Sunjammer het volgende:
Hmmm tja... weer een DVD van Jarre met oude en 'nieuwe' nummers. 't Wordt tijd dat hij eens met wat echt nieuw en goed werk uitkomt. Ik heb me laten vertellen dat ergens in de eerste helft van 2006 een nieuw album uitkomt.
Het wordt idd tijd dat hij wat nieuws gaat doen zeg
Punk !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')