ik heb een probleempje: vorig jaar heb ik een voorhoofdsholte ontsteking gehad die maar niet over wilde gaan. Na een tijd was de hoofdpijn e.d. wel weg, maar ik zit nu met oren die "knakken"...
Als ik praat, slik of mijn hoofd draai dan hoor ik het in mijn hoofd kraken/knakken/klikken. Mijn huisarts snapt er niks van en weet niet wat het is, ben ook al bij een KNO-arts geweest maar die zegt dat ik gek ben
Nou is mijn vraag: kent iemand dit verschijnsel of weet iemand wat ik ermee moet? Ik word er namelijk nogal gestoord van!
quote:hellue!
Op vrijdag 5 september 2003 11:54 schreef krummeltje het volgende:
helleu allemaal,
..
wat-tips
Als de luchtdruk in je oren anders is dan buiten, passen je oren het aan door een geluidje te maken (wat lucht weg te pompen (meestal naar buiten))
Bij landen en stijgen in een vliegtuig bijvoorbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door ramsesii op 05-09-2003 11:56]
quote:volgens mij snap ik je niet
Op vrijdag 5 september 2003 11:55 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
hellue!
..
wat-tips
quote:gapen bedoel je?
Op vrijdag 5 september 2003 11:55 schreef ramsesii het volgende:
Als de luchtdruk in je oren anders is dan buiten, passen je oren het aan door een geluidje te maken (wat lucht weg te pompen (meestal naar buiten))
quote:nee, hoeft niet eens. Als ik slik hoor ik ook heel vaak een tikje... is volkomen normaal (volgens mij), maar ik weet niet hoe het zit als je je hoofd draait... dat hoort niet volgens mij
Op vrijdag 5 september 2003 11:56 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
gapen bedoel je?
[Dit bericht is gewijzigd door ramsesii op 05-09-2003 11:58]
quote:damn heb ik dus ook (net geprobeerd) wazig..
Op vrijdag 5 september 2003 11:57 schreef ramsesii het volgende:[..]
nee, hoeft niet eens. Als ik slik hoor ik ook heel vaak een tikje... is volkomen normaal (volgens mij), maar ik weet niet hoe het zit als je je hoofd draait... dat hoort niet volgens mij
:d :d
quote:weet ik niet... je kan via je mond lucht door je oren naar buiten pompen, als dat onbewust doet kan er makkelijk een drukverschil ontstaan
Op vrijdag 5 september 2003 11:57 schreef krummeltje het volgende:
Maar hoe komt het dan dat ik steeds luchtdruk verschil heb?
quote:ik heb ook wel eens drukverschil, maar dat komt meestal door de knoflooksaus of door de saté.
Op vrijdag 5 september 2003 12:00 schreef ramsesii het volgende:[..]
weet ik niet... je kan via je mond lucht door je oren naar buiten pompen, als dat onbewust doet kan er makkelijk een drukverschil ontstaan
Het is wel minder als je 'schone oren' hebt. Als ik mijn oren laat uitspuiten dan is het wel een stuk minder. Dus misschien moet je dat eens proberen?
quote:nee, het zijn je trommelvliezen (toch ?? een adertje of ergens een stukje kraakbeen.. holtes kunnen niet knakken)
Op vrijdag 5 september 2003 12:00 schreef krummeltje het volgende:
Maar het zijn niet mijn kaken, het zijn zeg maar mijn holtes die knakken
quote:Dit heeft de huisarts ook al geprobeerd, maar dat was het ook niet... Hij vind het ook maar iets raars
Op vrijdag 5 september 2003 12:01 schreef Mirties het volgende:Het is wel minder als je 'schone oren' hebt. Als ik mijn oren laat uitspuiten dan is het wel een stuk minder. Dus misschien moet je dat eens proberen?
quote:Dan zou ik het ook niet weten... Veel succes ermee dan!
Op vrijdag 5 september 2003 12:03 schreef krummeltje het volgende:[..]
Dit heeft de huisarts ook al geprobeerd, maar dat was het ook niet... Hij vind het ook maar iets raars
quote:Ja daar heb je wel gelijk in idd. Maar soms klinkt het ook van binnen... Ik heb ook de hele tijd het gevoel alsof een mannetje tegen de binnenkant van mijn oren staat te prikken, doet dus onwijs pijn. Ik probeer er dus ook niet op te letten, maar soms doet het gewoon echt pijn.
Op vrijdag 5 september 2003 12:01 schreef ramsesii het volgende:[..]
nee, het zijn je trommelvliezen (toch ?? een adertje of ergens een stukje kraakbeen.. holtes kunnen niet knakken)
quote:Ik ben idd een beetje dovig
Op vrijdag 5 september 2003 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
Volgens mij heeft het te maken met vocht. Soms hoor ik ook niet zo goed, tot ik ze laat knakken.
quote:laat knakken? als ik er last van heb probeer ik mijn kaak in te trekken en dan komt er een beetje lucht uit allebij mijn oren en dan is het weer goed.
Ik heb het ook. Ik kan het ook bewust doen. Volgens mij heeft het te maken met vocht. Soms hoor ik ook niet zo goed, tot ik ze laat knakken. Ook helpt dit bij drukverschillen bijvoorbeeld bij duiken of in de bergen.
quote:Ja dat heb ik ook, alsof je je binnenste oor kan laten bewegen. Het hoort zich aan als een doffe, krakende dreun.
Ik heb het ook. Ik kan het ook bewust doen. Volgens mij heeft het te maken met vocht. Soms hoor ik ook niet zo goed, tot ik ze laat knakken. Ook helpt dit bij drukverschillen bijvoorbeeld bij duiken of in de bergen.
Succes ermee
Bedankt allemaal!
quote:dunno.. is bij mij beetje afhankelijk van het weer en of ik verkouden ben of niet. Heb er nooit veel last van.
Op vrijdag 5 september 2003 12:11 schreef krummeltje het volgende:[..]
Ik ben idd een beetje dovig
Maar hoe krijg ik dat vocht uit mijn oren?
Geinig, ik dacht dat ik alleen was
quote:Doet het bij jou ook pijn?
Op vrijdag 5 september 2003 13:18 schreef deepthroat het volgende:
Dat heb ik ook!! al jaaaren.. maar ik ben er aan gewend, moet er eigenlijk nog steeds een mee naar de dokter.. ook als ik mijn oren naar beneden trek heb ik het, het is niet echt knakken maar meer kraken ofzow, heel vreemd..Geinig, ik dacht dat ik alleen was
quote:als hij hetzelfde heeft als ik, dan niet. Ik ben er ook aan gewend. Doe het soms onbewust, voel er niets van.
Op vrijdag 5 september 2003 13:32 schreef krummeltje het volgende:[..]
Doet het bij jou ook pijn?
quote:nee, ik voel er helemaal niets van
Op vrijdag 5 september 2003 13:32 schreef krummeltje het volgende:[..]
Doet het bij jou ook pijn?
kan dat geluid horen wanner ik wil, zonder te slikken of te draaien, ik denk dat als de dokter het weg zou halen dat ik het geluidje zelfs zou missen. ik vraag me alleen af of het niet gewoon komt doordat er zooi diep in mijn oren zit, als dat zo is en de dokter spuit mijn oren schoon hoor ik misschien wel veel beter dan nu
quote:Maar het punt is juist dat het bij mij wel pijn doet en dat ik er al heel lang last van heb...
Op vrijdag 5 september 2003 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb het ook weleens, volgens mij heeft iedereen er wel es last van, maar doet geen pijn ofzo, alleen beetje kraken.
Als ik jou was zou ik je er iig niet druk om maken.
quote:dan is er misschien iets verstopt, moet je watjes met slaolie in je oren stoppen (2 dagen ofzow) en dan naar de huisarts om ze te laten uitspuiten
Op vrijdag 5 september 2003 18:06 schreef krummeltje het volgende:[..]
Maar het punt is juist dat het bij mij wel pijn doet en dat ik er al heel lang last van heb...
Ik haat dit zo! maar de dokters kunnen er niks mee. Het enige wat ze zeggen is gebruik maar een neusspray.
Het klikkende/knappende geluid is nog niet zo erg maar ik hoor mijn eigen stem ook iets minder. Vooral opvallend op verjaardagen/omgevingen waar veel geluid is om je heen.
Ook klinken sommige tonen onaangenaam in je oren.
Echt irrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrri dit. Verziekt je leven best wel.
quote:hmmm zo ervaar ik het niet echt alhoewel ik moeite heb met mensen te verstaan als ik in de kroeg ben. maar ben jij ermee naar de huisarts geweest dan?
Op zaterdag 1 november 2003 10:50 schreef Proost het volgende:
Heb ik ook al jaren last van! Volgens mij zit er vocht in de eustagius buis en/of in je middenoor die niet weg kan. Als je dan met je kaak beweegt beweegt ook het buisje waar vocht in zit. En dit vocht hoor in in je oren.Ik haat dit zo! maar de dokters kunnen er niks mee. Het enige wat ze zeggen is gebruik maar een neusspray.
Het klikkende/knappende geluid is nog niet zo erg maar ik hoor mijn eigen stem ook iets minder. Vooral opvallend op verjaardagen/omgevingen waar veel geluid is om je heen.
Ook klinken sommige tonen onaangenaam in je oren.
Echt irrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrri dit. Verziekt je leven best wel.
quote:dan heb je precies hetzelfde als ik!
Op donderdag 6 november 2003 07:46 schreef chris het volgende:
Ik heb hier zelf ook al bijna 2 jaar last van (oren kraken bij iedere slikpoging) en ik wil er vanaf eerlijk gezegd. Soms lijken mijn oren dichtgeklapt zodat ik dmv slikken (incl dat kraken) ze open moet krijgen. Zwaar irritant. Ik ben 1x bij de dokter geweest (meer dan een jaar geleden) , maar die man wist niet wat hij er mee aan moest. Lekker weer. Van de week heb ik het advies gekregen om eventueel zout te gorgelen of neusdruppels te gebruiken en anders ga ik toch maar even een kno arts bezoek denk ik. (wel ellenlange wachtlijsten, maar ja)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |