Conclusie, samen met Irak's verhaal : regimechange is kansloos als het volk er niet achter staat. Het grote verschil met Joegoslavie, waar jarenlang een actief netwerk van verzet werd gecreerd.
Ik vind het nog steeds erg vreemd dat destijds het aanbod van die baarden voor het uitleveren van OBL aan een Arbisch land zo supersnel genegeerd is door Bush. Dit stinkt, blijkbaar heeft dat helemaal geen prioriteit...
[Dit bericht is gewijzigd door k_a_k op 07-09-2003 05:19]
quote:nee hoor.. da's gewoon een feit. want zoals de zionisten stellen,
Op zaterdag 6 september 2003 18:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende: Als jij met droge ogen beweert dat de zgn. joodse opperclass expres door HItler ed 80% van haar bevolking laat uitroeien ben je echt totaal gestoord.
quote:
" the Jews of Europe are the "sacrifices" which we have to bring to have a Jewish "state" in Eretz Yisroel"
quote:Dat is inderdaad vreemd. Maar er is nog wel meer vreemd.
Op zondag 7 september 2003 05:09 schreef k_a_k het volgende:
Ik vind het nog steeds erg vreemd dat destijds het aanbod van die baarden voor het uitleveren van OBL aan een Arbisch land zo supersnel genegeerd is door Bush. Dit stinkt, blijkbaar heeft dat helemaal geen prioriteit...
quote:Zie ook http://www.wams.de/data/2003/09/07/165199.html
Iran attempted al-Qaida swap with USSaturday 06 September 2003, 19:45, 16:45 GMT
Iran repeatedly offered to exchange al-Qaida suspects in its custody for Iranian opposition leaders exiled in the United States, a German newspaper has reported.
Tehran proposed to swap al-Qaida leaders for members of the Iranian People's Mujahideen opposition group, the German weekly Welt am Sonntag reported in its edition to be published on Sunday.
Quoting "German and Iranian intelligence services", the paper said Iran wanted the deal to be kept secret and to include its own removal from Washington's "axis of evil" list of countries.
But US authorities "did not take them seriously", the paper said, despite receiving several such offers, some using Germany as an intermediary, between October 2002 and February this year.On one occasion in November 2002, an Iranian representative is reported to have offered to deliver 12 al-Qaida leaders to a western embassy in Tehran, from where they could be flown straight to Washington.
The German weekly also reported that Iranian intelligence had intercepted three telephone conversations between Usama bin Ladin and other al-Qaida members over the past two weeks.
Al-Qaida detainees in Iran would stand trial "if it turns out they have carried out violent acts against Iranian national security", Kamal Kharazi, Iranian Foreign Minister.
The interceptions reportedly failed to confirm the whereabouts of bin Ladin, believed to be hiding somewhere near the border between Afghanistan and Pakistan.Iranian authorities claim to have arrested and extradited members of al-Qaida since September 2001.
Foreign Minister Kamal Kharazi recently said that al-Qaida detainees in Iran would stand trial "if it turns out they have carried out violent acts against Iranian national security".
According to various sources, al-Qaida members still in Iranian custody include Salman Abu Ghaith, wanted by the United States as one of the group's suspected ringleaders.
Following Kharazi's recent visit to Kuwait, a Kuwaiti newspaper Al Anbaa reported that the country could act as an intermediary between Tehran and Washington over the issue of al-Qaida prisoners.
Vreemd toch, dat als anderen hulp aanbieden de VS dit weigert. Of het nu de Taliban, Iran of de VN is. Alsof ze de redenen in stand willen houden om zelf aan te vallen...
If so : sick dumb fucks.
quote:Forget it. Het zal de VS nooit en te nimmer lukken om Iran aan te vallen. Als je al ziet hoeveel moeite het kostte goedkeuring te krijgen om Irak aan te vallen, waar die schurk SH zat/zit, dan denk je toch niet echt dat Iran even tussen neus en lippen door ook zo aangepakt kan worden. Ze zijn wel dom in het Witte Huis, maar zo dom toch nog net niet. Iran aanvallen zal nooit en te nimmer lukken qua steun zoals het er nu voorstaat. En dat zien ze zelf ook langzaam in :
Op zondag 7 september 2003 07:37 schreef klumsie24 het volgende:
Alsof ze de redenen in stand willen houden om zelf aan te vallen...
quote:Zolang Iran meewerkt kan Bush ze niks maken. Hij zou iedereen tegen zich krijgen als ie dit zou doen. Voor zieke oorlogen moet je verdomd goeie redenen hebben. Die heeft ie niet. Hij heeft zijn handen vol aan het goedpraten van Afghanistan en Irak, en ik denk dat ie het niet redt volgend jaar met de verkiezingen, dus einde verhaal Bush, einde verhaal world dominationplans. 'De Democrats-olifant kwam langs en blies het sprookje uit.'
US withdraws Iran nuclear resolutionFriday 05 September 2003, 22:24, 19:24 GMT
The United States has abandoned plans to report Iran to the UN Security Council for breaching international nuclear rules.
Diplomats said on Thursday Washington had circulated a draft resolution to the International Atomic Energy Agency (IAEA) declaring Iran in "non-compliance" with nuclear obligations.
But they said Washington realised there was little support for the resolution, as the case for declaring Iran in breach is far from clear cut.
The United States accuses Tehran of secretly developing atomic weapons, a charge Iran denies. If the resolution had been approved by the IAEA board the Security Council could have imposed economic sanctions on Iran.
Sanctions
However, one diplomat said Washington would try again to report Tehran to the Council in November.
A senior Western diplomat said the United States would now support a resolution demanding Iran urgently comply with its IAEA nuclear Safeguards Agreement to help the agency "get to the bottom of Iran's nuclear programme".
Kamal Kharrazi (R) denies Iran is
developing nuclear weapons. "I think we need to strengthen the hand of the agency," the diplomat said. Iran's foreign minister said in remarks published on Friday that he hoped the board would not be swayed by politics or US pressure.US pressure
"We hope the Americans would not pressure the agency and its board of governors to adopt a political stance," Foreign Minister Kamal Kharrazi said.
Iran has been under pressure to sign up to the so-called Additional Protocol to the Non-Proliferation Treaty (NPT) which would allow intrusive, short-notice inspections of its nuclear facilities.
Iran has said it is ready to start negotiations on signing the protocol but wants clarifications about some sovereignty issues, a caveat analysts say could lead to delays.
"By answering Iran's questions, it is possible to have the required consensus in Iran for joining the Additional Protocol," Kharrazi said.
quote:deze olifant ?
Op zondag 7 september 2003 07:54 schreef Firmamenten het volgende:[..]
Zolang Iran meewerkt kan Bush ze niks maken. Hij zou iedereen tegen zich krijgen als ie dit zou doen. Voor zieke oorlogen moet je verdomd goeie redenen hebben. Die heeft ie niet. Hij heeft zijn handen vol aan het goedpraten van Afghanistan en Irak, en ik denk dat ie het niet redt volgend jaar met de verkiezingen, dus einde verhaal Bush, einde verhaal world dominationplans. 'De Democrats-olifant kwam langs en blies het sprookje uit.'

De Republikeinse partij heeft de olifant als symbool, de Democraten hebben een ezel (wel 9 zelfs).
quote:Je bent gek, gestoord en ziek en echt rijp voor het gesticht. Maar dat wist ik al.
Op zondag 7 september 2003 05:23 schreef MokroKees het volgende:[..]
nee hoor.. da's gewoon een feit. want zoals de zionisten stellen,
[..]
bekijk anders even de deal die de zionist Kastner maakte met Eichmann...
400.000 hongaarse joden naar concentratie kampen in duitsland ( lopend ) in ruil voor een paar honderd zionisten naar Palestina..
Hoe jij het je strot uit krijgt dat die 6 miljoen mensen willens en wetens zijn opgeofferd door de zogenaamde Zionistische elite zodat Israel gesticht kon worden (wat al voor WOII bezig was) is een smerige fabel die zelfs Eichmann en Hitler niet geloofden en nu de zelfs de grootste NeoNazis niet meer geloven. Behalve jij natuurlijk.
Waar je die smerige onzin vandaan hebt, kan ik wel raden.
Doe de groeten aan Marmouch. In de bak.
quote:Oh, die wil ik wel bekijken. Bron?
Op zondag 7 september 2003 05:23 schreef MokroKees het volgende:bekijk anders even de deal die de zionist Kastner maakte met Eichmann...
400.000 hongaarse joden naar concentratie kampen in duitsland ( lopend ) in ruil voor een paar honderd zionisten naar Palestina..
quote:Die is er niet.
Op zondag 7 september 2003 10:35 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Oh, die wil ik wel bekijken. Bron?
Behalve op een of ander Whatreallyhappend, Illuminatie of Jihad.com forum ![]()
Sorry maar hier word zelfs ik misselijk van, en het ergste is dat ie het nog echt geloofd ook
quote:Ik wil daarom dus ook zijn bron hebben. Om het op een wetenschappelijke wijze te kunnen afbranden. Gewoon roepen dat het kolder is schiet niet op.
Op zondag 7 september 2003 10:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Die is er niet.
Behalve op een of ander Whatreallyhappend, Illuminatie of Jihad.com forumSorry maar hier word zelfs ik misselijk van, en het ergste is dat ie het nog echt geloofd ook
quote:Oo en dat zijn geen goede bronnen??
Op zondag 7 september 2003 10:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Die is er niet.
Behalve op een of ander Whatreallyhappend, Illuminatie of Jihad.com forumSorry maar hier word zelfs ik misselijk van, en het ergste is dat ie het nog echt geloofd ook
quote:
Op zondag 7 september 2003 10:15 schreef CeeJee het volgende:[..]
deze olifant ?
De Republikeinse partij heeft de olifant als symbool, de Democraten hebben een ezel (wel 9 zelfs).
Wel toepasselijk, de olifanten die momenteel door de wereldse porseleinkast denderen, en de ezels die geen goede kandidaat en overtuigend programma kunnen voortbrengen om een alternatief te vormen. Ik vind het allebei niks.
Ik haat Bush, maar de Democraten verschillen eigenlijk totnutoe niet zo heel veel qua ideologie, al begint men zich nu duidelijk te distantieren van de unilaterale beslissingen van Bush en hem te tackelen op zijn achilleshielen. Het enige wat hun straks laat winnen is het falen van Bush om zijn volk te overtuigen van zijn geschikt beleid, zij het binnenlands of buitenlands, niet hun eigen krachtige ideologie. Ik verwacht echter voor de verkiezingen nog een aanslag die 'toevalligerwijs' Bush weer in het populairdere zadel zal werpen net zoals ie vlak na 9/11 met zijn cowboytaal hoog in de popu-peilingen stond...
Toch denk ik dat de Democraten het weer gaan overnemen.
quote:whahaha ja ja de tegen argumenten worden steeds beter.*proest*
Op zondag 7 september 2003 10:35 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Je bent gek, gestoord en ziek en echt rijp voor het gesticht. Maar dat wist ik al.
quote:Lol... de laatste keer dat ik Marmouch heb gesproken is toch al enkele jaren geleden hoor...
Waar je die smerige onzin vandaan hebt, kan ik wel raden.
Doe de groeten aan Marmouch. In de bak.
@ coyote ..
je hebt mijn bron niet nodig om mijn verhaal tegen te kunnen spreken hoor. met google kan je genoeg varianten over de preciese toedracht vinden..
Feit is dat Kastner in Israel veroordeeld werd voor die daden, alhoewel hij later natuurlijk weer werd vrijgesproken door een hoger gerechtshof maar dat maakte al niet meer uit omdat leden van de Lehi Gang hem toen al vermoord hadden als zijnde een verrader..
quote:en op de volgende link kan je lezen wat echte Joden vinden van Zionisme http://www.jewsagainstzionism.com/rabbis.htm
We know the truth. The truth is that Zionism is a curse, and that's the way it is. Zionism is murder! And that's what it really is, because it is true! Who threw the Jews into the ocean when they wanted to travel to Eretz Yisroel in 1941? Who sank the boat (called the 'Patria') with about 1000 Jews on it? Who? The Nazis? Zionists did it! Yes, the Zionists! What is that? Is it not murder? Murderers!! Because of Zionism, one is allowed to kill Jews? Didn't these murderers say that the Jews of Europe are the "sacrifices" which we have to bring to have a Jewish "state" in Eretz Yisroel (G-d forbid)? Didn't they say this? Don't they have printed black and white statements which everybody can read? Didn't this man with the name, "Yitzchok Greenbaum" say in Warsaw that all religious Jews should be thrown into the ocean? And all this because of Zionism! And he wasn't ashamed of these words! I ask you: Is this right? Is this being nice? Is this grace? This is MURDER! Without any excuse, it is murder! G-d comes and punishes us, and He says to us that if we brought up in our midst such and Esau - one who is against Torah, against religion, against everything a Jew is - then we suggest a hint to the world, and it calls us Racists, Murderers, Terrorists! We are called murderers, who kill women and children. The Gentiles say this and it makes an impression on us, and we scream. How terrible! How can they speak this way about the Jewish people?But it's interesting. They don't say that Jews are murderers. Only Zionists are murderers.
but we know the truth:
Zionism says and Zionism actually does with its own hands the killing of Jews for an "Ideal"!- RABBI MORDECHAI GIFTER
Dean of Telshe Yeshiva Cleveland Ohio in a speech on Zionism
quote:Flikker toch op met je nepdubieuze websites en lulverhalen over dat de holocaust door de zionisten is veroorzaakt om zodoende Israel te kunnen stichten.
Op zondag 7 september 2003 17:26 schreef MokroKees het volgende:[..]
whahaha ja ja de tegen argumenten worden steeds beter.*proest*
de een gaat maar klagen over spellingsfouten, de ander komt wanhopig met het afgezaagde "antisemiet" verweer, en jij kan niks beter uitbrengen dan het bovenstaande.. heerlijken dan nog steeds niet doorhebben dat je daarmee gewoon laat zien dat je de discussie niet meer aankan omdat het je ontbreekt aan echte tegenargumenten
![]()
[..]Lol... de laatste keer dat ik Marmouch heb gesproken is toch al enkele jaren geleden hoor...
![]()
@ coyote ..
je hebt mijn bron niet nodig om mijn verhaal tegen te kunnen spreken hoor. met google kan je genoeg varianten over de preciese toedracht vinden..
Feit is dat Kastner in Israel veroordeeld werd voor die daden, alhoewel hij later natuurlijk weer werd vrijgesproken door een hoger gerechtshof maar dat maakte al niet meer uit omdat leden van de Lehi Gang hem toen al vermoord hadden als zijnde een verrader..
[..]en op de volgende link kan je lezen wat echte Joden vinden van Zionisme http://www.jewsagainstzionism.com/rabbis.htm
quote:
Op zondag 7 september 2003 17:29 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Flikker toch op met je nepdubieuze websites en lulverhalen over dat de holocaust door de zionisten is veroorzaakt om zodoende Israel te kunnen stichten.
quote:Alleen voor een vlotte babbel op de kamelenmarkt
Op zondag 7 september 2003 11:16 schreef pro_jeex het volgende:
Oo en dat zijn geen goede bronnen??
quote:als je mij van Joden haat beschuldigt is dat Laster
Op zondag 7 september 2003 17:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
kappen jullie. Allebei. Die discussie is bovendien totaal off topic. Kees, ik heb je al eerder gewaarschuwd: Ga je joden- en andere haat elders ventileren, maar niet hier. Je argumenten en de ondebouwende websites zijn van een dusdanig niveau dat mijn nichtje van 5 nog wel ziet dat het bullshit gelul is, laat staan de mensen die in deze topics posten. En herhaling van onzin maakt onzin niet minder onzinnig.
kortom ik begin dat slappe geeikel van jou ook ernstig zat te worden want ik merk allang welke kant je weer op wil gaan.. de meest trieste vertoning van dictators..
"de mond snoeren"
want ook jij kan mijn beweringen weer niet weerleggen dus creeer je voor de zoveelste keer weer de aanloop tot een Ban..
toon eerst maar eens waarom die sites niet goed zouden zijn..
doe je best en voordat je weer bij X-ray in z'n reet kruipt niet vergeten weer mijn kritiek op jou te deleten he looser ![]()
quote:Als Engels zo moeilijk voor je is moet je het misschien maar gewoon bij de Nederlandse taal houden
Op zondag 7 september 2003 18:30 schreef MokroKees het volgende:er zijn enkelt de beweringen van Loosers al X-ray, Bazza, Sports Illustrated etc. (
quote:Je beseft toch wel dat het laster is om mij van laster te beschuldigen, he?
Op zondag 7 september 2003 18:30 schreef MokroKees het volgende:[..]
als je mij van Joden haat beschuldigt is dat Laster
beter zorg je dat je dat goed kan onderbouwen en van mij part haal je het meldpunt discriminatie erbij om het te onderzoeken of jouw aantijgingen kloppen en tot die tijd gewoon je bek houden met dat soort grove beschuldigingen..
want als je je verstandelijk vermogen enigzins zou gebruiken zou je inzien dat ik nergens Jodenhaat ventileer.
er zijn enkelt de beweringen van Loosers al X-ray, Bazza, Sports Illustrated etc. ( het standaard kliekje dus ) die Suggereren dat ik dat zou doen. zij zijn degene die over Mein Kampf beginnen en dat soort geleuter
als ik kritiek zou leveren op het beleid van China maakt me dat toch ook geen Anti-aziaat ofzo..![]()
kortom ik begin dat slappe geeikel van jou ook ernstig zat te worden want ik merk allang welke kant je weer op wil gaan.. de meest trieste vertoning van dictators..
"de mond snoeren"
want ook jij kan mijn beweringen weer niet weerleggen dus creeer je voor de zoveelste keer weer de aanloop tot een Ban..
toon eerst maar eens waarom die sites niet goed zouden zijn..doe je best en voordat je weer bij X-ray in z'n reet kruipt niet vergeten weer mijn kritiek op jou te deleten he looser
Maar ik ben blij dat je weet wat echte Joden zijn, en wat niet.
quote:Toch grappig dat er al maanden over een 'comeback' van de Taliban wordt gesproken terwijl het toch echt de Afghaanse regeringstroepen zijn wiens gevechtssterkte met de dag toeneemt.
US forces pursue Taleban
Around 1,000 Afghan soldiers are involved in the campaign
US and Afghan forces have pushed further into mountainous territory in southern Afghanistan as part of a nine-day drive against remnant Taleban forces which the US says has left scores of enemy personnel dead.
US troops and aircraft backed by 1,000 Afghan soldiers say they have attacked Taleban fighters in the Daychopan district of Zabul province, 300 kilometres (190 miles) southwest of Kabul.A US military spokesman said between 70 and 100 enemy personnel had been killed since the start of the campaign.
The push has coincided with Pakistani military helicopters tightening security on their side of the border in what the Pakistani military says are routine exercises.
Taleban 'intrusion'
US military spokesman Colonel Rodney Davis said at Bagram airbase in Kabul that Operation Mountain Viper was continuing but that resistance in the past 24 hours had been "relatively light".
Afghan military and intelligence officials said 124 enemy fighters had died in the campaign along with five government soldiers and a US soldier who was killed in a fall.
Zabul intelligence director Khalil Hotak told the AFP news agency that coalition forces were now in charge of Daychopan and that there were no enemy forces in the area.
Coalition troops were pursuing fleeing Taleban from Daychopan into Mizan district, said the main Afghan commander in the area, Haji Saifullah Khan.American forces are also carrying out an operation in neighbouring Paktika province.
The coalition campaign follows a series of raids by Taleban fighters against Afghan officials, police and aid workers in the south and east of Afghanistan.
On the other side of the border, a senior Pakistani security source told AFP that the military's helicopter exercises were "aimed at pre-empting any intrusion of Taleban into Pakistani territory".
Eyewitnesses reported seeing as many as 25 military helicopters land at a little-used airport in Bannu district in North-West Frontier Province, 40 kilometres (25 miles) from the border.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/3083626.stm
En nog met een Hollands tintje gezien de verkenningsafdelingen (special forces) van de nieuwe Afghaanse strijdkrachten getraint zijn door ons Korps Commando Troepen
ik zie het zowieso niet gebeuren dat die gasten nu nog aan de macht komen, elke afghaan weet wat er dan gebeurt (muziek weg, sport weg, baarden tot op de knieen etc. etc.)
quote:Beter laat dan te laat, maar Rumsfeld lijkt om te zijn (als hij met een breder mandaat ook beldoeld een sterkere vredesmacht), althans voor Afghanistan dan
Rumsfeld voor breder mandaat ISAFKABUL De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld is voor uitbreiding van het mandaat van de vredesmacht ISAF in Afghanistan. Hij zei dat tijdens een eendaags bezoek aan dat land.
ISAF-militairen patrouilleren nu alleen in de hoofdstad Kabul en omgeving. In andere delen van het land leveren de lokale potentaten soms strijd, of plegen restanten van de Taliban aanslagen. Met name in het grensgebied met Pakistan is het de laatste weken weer onrustig.
ISAF, geleid door de NAVO, telt nu 5300 militairen. Dat zouden er dan veel meer moeten worden. De regering-Karzai heeft nog geen goed uitgerust leger.
quote:Fijn dat Rummie ook wakker wordt, maar niet van mijn belastingcenten dan s.v.p. Wie A zegt, moet ook B zeggen, dit is hun eigen poep die ze daar maar lekker zelf op moeten ruimen.
Op zondag 7 september 2003 22:42 schreef zakjapannertje het volgende:
NOS Teletext
p 125Beter laat dan te laat, maar Rumsfeld lijkt om te zijn (als hij met een breder mandaat ook beldoeld een sterkere vredesmacht), althans voor Afghanistan dan
En al helemaal in Irak. Grote unilaterale bek hebben en je zin doordrijven? Okay, dan lekker unilateraal alles zelf oplossen. En een beetje snel ook, en anders een paddestoel op Washington DC (even een beetje druk erachter zetten anders luisteren die hufters niet
).
quote:
Op zondag 7 september 2003 18:00 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Alleen voor een vlotte babbel op de kamelenmarkt
quote:Ach!
Op vrijdag 5 september 2003 02:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
bron GvA.
Nog niet zo lang geleden werd de Afghaanse bevolking bevrijdt van het verderfelijke Taliban-regime, deze 'bevrijding' werd alom gevierd (ook in NL, het fier afwerpen der burka's en de blije Afghanen welke eindelijk weer eens vanouds konden genieten van een bioscoopbezoek staan immers op het netvlies gegrift).
Zeer pijnlijk te moeten constateren dat de nobele bedoelingen van de VS mogelijk tevergeefs zijn geweest.
Jammer ook dat de 'nazorg' zo in gebreke is gebleven, voor je het weet schieten de Al Qaeda kampen weer als paddestoelen uit de grond aldaar, en dat terwijl we toch al zoveel te vrezen hebben van al die Al Qaeda figuren wereldwijd.
Gelukkig zien de perspectieven voor Irak er wel zeer gunstig uit.
quote:Kan dit topic dan even naar het showbizz forum worden verplaatst.
Op vrijdag 5 september 2003 02:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Taliban werken aan come-back
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |