abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14126702
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:05 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Er zit een Amerikaanse piloot in

Wat een vliegtuigontering zeg.
  Moderator zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:53:20 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14127331
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:03 schreef Youssef het volgende:
Wat doet een Nederlandse F16 met een Amerikaanse vlag in de cabine? Dat is netzoiets als een Jood met een Palestijnse vrouw.
problemen met lezen in het engels knul?

ik zal het simpel voor je vertalen

De Nederlandse en Amerikaanse strijdkrachten hebben uitwisselingsprojecten een aantal piloten van hun vliegen in onze valken en een aantal piloten van ons vliegen in hun falcons

de piloot in kwestie is Amerikaan dus heeft hij een Amerikaanse vlag in zijn cockpit net zoals de Nederlandse piloot in Amerikaanse dienst ongetwijfeld een grammetje wiet in de cockpit heeft (voor alstie moet bailen want in koffieshops in de states krijg je gewoon koffie!)

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:55:19 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14127355
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:10 schreef Youssef het volgende:

[..]

tja ze kunnen er ook wat arabieren inzetten al is het misschien effectiever om ze eronder te hangen, kunnen ze met hun explosievengordels voor bom spelen ... maar goed dat werkt natuurlijk niet met de smart-bomb doctrine van de KLu
pi_14127814
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:10 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nou nou, das ook weer overdreven. Marokkaanse parachutisten trainen ook vaak met de Amerikanen.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 25 oktober 2003 @ 16:33:27 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14128088
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou nou, das ook weer overdreven. Marokkaanse parachutisten trainen ook vaak met de Amerikanen.

net als in Outbreak?

daar gooide ze toch ook zo'n bom aan parachutes naar beneden uit een vliegtuig?

zal wel makkelijk sturen zijn voor de bom in kwestie denk ik ... istie misschien toch een half slimme bom

pi_14567580
quote:
Veiligheidraad: Afghanistan in kritieke fase

NEW YORK/KABUL/ISLAMABAD - Het vredesproces in Afghanistan bevindt zich in een kritieke fase. Het proces is op het goede spoor, maar ernstige veiligheidsproblemen kunnen de vooruitgang in het land nog altijd verstoren, constateerde dinsdag de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties na een bezoek aan Afghanistan.

De Duitse ambasseur Pleuger bij de VN, die de missie leidde, zei dat terroristische aanslagen, gevechten tussen krijgsheren en misdrijven die met drugshandel te maken hebben, problemen kunnen veroorzaken voor de verkiezingen van volgend jaar. "Er moet nog veel worden gedaan voordat het vredesproces onomkeerbaar is door de constitutionele grote assemblee en het verkiezingsproces", aldus Pleuger.

De Duitse ambassadeur deed zijn uitspraken enkele uren nadat in de Afghaanse stad Kandahar een bom ontplofte bij een kantoor van de VN. De autobom die in een busje was geplaatst, stond op enkele tientallen meters van het kantoor geparkeerd. Door de explosie raakte een Afghaan gewond.

De Afghaanse krijgsheer Gulbuddin Hekmatyar waarschuwde dinsdag tegen een uitbreiding van het mandaat van de internationale veiligheidsmacht ISAF, meldde het Afghaanse Islamitische Persbureau (AIP). De ISAF was tot voor kort alleen in de hoofdstad Kabul gelegerd. De vredesmacht kreeg vorige maand toestemming van de VN-Veiligheidsraad om haar mandaat naar andere steden uit te breiden. Duitse manschappen van de ISAF hebben inmiddels posities ingenomen in de noordoostelijke stad Kunduz.

Afghaanse leiders, hulporganisaties en de speciale gezant van de VN hebben lang gepleit voor de expansie van de 5500 man sterke troepenmacht die op dit moment wordt geleid door de NAVO. Wijdverbreide onveiligheid maakt de wederopbouw van het land volgens hen bijna onmogelijk.

Hekmatyar eist verder de vorming van een islamitische regering en de terugtrekking van buitenlandse troepen. Hekmatyar was leider van de Hizb-e-Islami en vocht tegen de Russische bezetting. Hij was korte tijd premier van Afghanistan.

http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article5758021.ece
niet echt sprake van een stabiele opbouw van het gebied op dit moment, hopelijk gaat de ISAF het gebied beter beveiligen en wordt het gezag van Kabul verbeterd en meer erkend door iedereen in Afghanistan
pi_14568612
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article5758021.ece
niet echt sprake van een stabiele opbouw van het gebied op dit moment, hopelijk gaat de ISAF het gebied beter beveiligen en wordt het gezag van Kabul verbeterd en meer erkend door iedereen in Afghanistan

Weinig tot geen kans.
Untill I awake - / - Elu Elensar
  Moderator woensdag 12 november 2003 @ 10:14:12 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14572227
zei je dat ook niet over Kabul?

anyways hoe verder ISAF zich uitbreid hoe beter, die 'strijders' die 'op het punt stonden Kabul in te nemen' doen er wel lang over hé

pi_14775863
quote:
Afghanen optimistisch over toekomst

16:17:22

KABUL -- Afghanen in relatief stabiele regio's van het land zijn overwegend optimistisch over de toekomst, ondanks het voortdurende geweld en de politieke onzekerheid. Dat blijkt uit een opinieonderzoek onder 1.479 mensen. De uitkomsten van het onderzoek zijn vandaag gepubliceerd.

Ruim acht van de tien ondervraagden voelen zich veiliger dan drie jaar geleden, voor de val van het Taliban-regime. Ruim driekwart meent dat de veiligheid over een jaar zal zijn toegenomen. De meeste Afghanen zijn goed geïnformeerd over de politieke ontwikkelingen; 70 procent volgt de campagne voor de loya jirga, de bijeenkomst waarop in december een nieuwe grondwet moet worden geratificeerd.

Het onderzoek werd tussen april en juni verricht in acht Afghaanse provincies. De opdrachtgever is The Human Rights Research and Advocacy Consortium, waarin internationale hulporganisaties als Save the Children, CARE en Oxfam International samenwerken. De onderzoekers hebben geen onderzoek gedaan in onveilige gebieden.

http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?Snel=1&articleID=NFLS19112003_001
pi_14775941
ondertussen elders:
quote:
Drie doden bij aanval op controlepost in zuiden Afghanistan

18:29:05

KANDAHAR - Honderden Afghaanse militairen zijn vandaag in de bergen tussen de zuidelijke provincies Helmand en Kandahar een klopjacht begonnen op vermoedelijke Taliban-rebellen, die bij een aanval op een controlepost drie militieleden doodden. De inlichtingendienst heeft dat gemeld.

Bij de aanval van gisteravond in het district Sangin waren ongeveer dertig vermoedelijke Taliban-strijders betrokken. Ze vielen de controlepost langs de hoofdweg in de provincie aan in vier open bestelauto's. Bij een vuurgevecht werd een van de aanvallers gedood. In een kamp in de omgeving werden munitie, geweren en dekens gevonden.

http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?Snel=1&articleID=NFLW19112003_002
  donderdag 20 november 2003 @ 11:49:06 #236
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14783999
Zetelt Mullah Omar al weer in Kandahar?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator donderdag 20 november 2003 @ 11:51:25 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14784060
is Nederland al Europees kampioen in Portugal?
  Moderator dinsdag 2 december 2003 @ 10:45:43 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15082929
quote:
Nederlandse gevechtshelikopters naar Kabul

Uitgegeven: 1 december 2003 20:03

BRUSSEL - Nederland is van plan vier Apache-gevechtshelikopters naar Kabul te sturen. Daarmee zou de inzet van zestig tot honderd militairen zijn gemoeid. Dat heeft minister Kamp van Defensie maandag gezegd na overleg met zijn NAVO-collega's in Brussel.

Kamp beantwoordt daarmee aan een verzoek van NAVO-secretaris-generaal Robertson, die dringend om helikopters voor Afghanistan verlegen zit. Nederland zal niet voldoen aan Robertsons verzoek om transportheli's. De Nederlandse transporthelikopters worden nu al volop ingezet in Irak en Bosnië.

Vredeshandhaving

Kamp zal het verzoek van Robertson zo snel mogelijk voorleggen aan het kabinet. Daarna moet ook de Tweede Kamer er nog mee instemmen. De VVD-bewindsman weet nog niet op welke termijn hij de helikopters naar Kabul wil sturen. De exacte omvang van het aantal militairen dat met de inzet gemoeid is, is mede afhankelijk van het beroep dat Nederland op Duitsland kan doen voor logistieke ondersteuning.

De bedoeling is dat de inzet beperkt blijft tot het gebied rondom Kabul. Nederland overweegt ook nog manschappen in te zetten voor een door de Duitsers geleid provinciaal reconstructieteam voor de regio-Kunduz, in het noorden van Afghanistan. Het aantal Nederlanders dat daar naar toe gaat, is nog niet bekend. Een besluit daarover is nog niet gevallen. Dit team, dat vredeshandhaving gaat combineren met herstelwerkzaamheden, moet in totaal uit 250 manschappen bestaan.

Reorganisatie

Alleen de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Nederland beschikken in NAVO-verband over snel inzetbare gevechtshelikopters, zoals de Apache. Na de reorganisatie van de krijgsmacht blijven in Nederland 24 Apaches over.

Kamp denkt niet dat Nederlandse transporthelikopters die nu in Bosnië in gebruik zijn, op termijn ook inzetbaar zijn in Afghanistan. De NAVO besloot maandag om de troepenmacht in Bosnië dit jaar nog te verminderen van 12.000 tot 7000. Het Nederlandse contingent in Bosnië zal teruggaan van 1150 naar 550 tot 600. De transporthelikopters die daardoor niet meer nodig zijn, zouden eerder beschikbaar zijn voor Irak dan Afghanistan.

www.nu.nl

weet iemand eigenlijk wanneer ISAF wordt uitgebreid??
ik weet dat het mandaat inmiddels is uitgebreid naar de rest van de provincie (?) maar wanneer gaan er daadwerkelijk internationale troepen buiten Kabul wonen/werken
ik dacht dat de Duitsers in Mosul zouden gaan zitten is dat inmiddels al gebeurt?
pi_15083024
quote:
NATO's 'embarrassing' Afghan gaps

KABUL, Afghanistan (Reuters) -- NATO Secretary-General George Robertson will press alliance nations next week to fill "embarrassing" gaps in resources available to the 5,700-strong peacekeeping force in Afghanistan, diplomats said on Wednesday.

They said the so-far fruitless search for allies willing to provide helicopters and intelligence officers in Kabul was starting to undermine the credibility of NATO's ambition to expand its mission beyond the capital.

"We still haven't got the faintest idea how we will meet the shortfalls," said one diplomat. "There's an embarrassment factor coming in now."

Officials said Robertson would press defense ministers of the 19 nations meeting in Brussels on December 1-2 to add about 10 helicopters to the three available to the Kabul-based International Security Assistance Force (ISAF).

"He's going to have the defense ministers here in a closed space for a couple of days and he will go the whole nine yards," said one. "He knows the countries that have the capabilities and he will be persuading them that those capabilities should be in Afghanistan and not...in hangars on their national territory."

Diplomats say Belgium withdrew an offer of more helicopters once it realized the cost and both Turkey and Greece declined to send any, with Athens citing preparations for its 2004 Olympics.

NATO took command of ISAF in August. Its first deployment of troops outside Europe or North America, the mission was held up as evidence that the Cold War alliance had genuinely transformed itself for new and global security threats.

It quickly set its sights on expanding ISAF's influence beyond Kabul to cities where Taliban militia are back on the offensive and warlords are thriving on a resurgent opium trade, and it secured a wider mandate from the United Nations to do so.

The ultimate plan is to take under ISAF's wing a constellation of so-called Provincial Reconstruction Teams (PRTs), groups of soldiers carrying out small reconstruction projects or providing security for aid work to be carried out.

But -- reflecting the lag in military preparedness for a task which may require as many as 3,000 additional soldiers and expensive equipment -- defense ministers meeting in Brussels next week will approve only a modest expansion of the mission.

They will agree to backing for a German-led PRT in the northern city of Kunduz and temporary deployments of troops outside Kabul to oversee elections and a disarmament programme.

A senior NATO official said the alliance's military authorities would submit proposals for further expansion before Christmas and an operational plan should be ready early in 2004.

"I wouldn't say that we are moving slowly," he said. "I mean, for an organization like that it's quite a speed."

http://edition.cnn.com/2003/WORLD/asiapcf/central/11/26/afghan.nato.reut/index.html
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  Moderator dinsdag 2 december 2003 @ 10:55:23 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15083139
hmz ... wat een drama

dan snap ik niet waarom Kamp die toestellen die uit Bosnië teruggehaald worden voor Irak achter de hand wil houden, Afghanistan lijkt me hier de prioriteit hebben, dat de Hoop Scheffer is met hem gaat praten ofzo

kunnen we evt samen met de Belgen die toestellen leveren

dinsdag 2 december 2003 @ 12:12:05 #241
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_15085119
quote:
starting to undermine the credibility of NATO's ambition to expand its mission beyond the capital.
LOL
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  Moderator dinsdag 2 december 2003 @ 12:13:19 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15085164
pi_15085184
het kwaad en goed zal altijd in balans worden gehouden..
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  Moderator dinsdag 2 december 2003 @ 12:15:40 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15085228
  dinsdag 2 december 2003 @ 13:52:11 #245
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15087888
Wat een gierige Belgen zeg
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator dinsdag 2 december 2003 @ 14:27:03 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15089045
blijven Nederlanders natuurlijk hé
pi_15090601
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:55 schreef sp3c het volgende:
kunnen we evt samen met de Belgen die toestellen leveren
Hmm de Belsjes hebben het moeilijk genoeg om 1 (!!!) Seaking in de lucht te houden ... reken er dus maar niet op
pi_15214577
quote:
127 Teletekst za 06 dec
VS-aanval Afghanistan,kinderen dood

KABUL In het zuiden van Afghanistan
zijn tien mensen omgekomen,onder wie
negen kinderen,bij een aanval door een
Amerikaans vliegtuig.De volwassene die
omkwam,zou een terrorist geweest zijn.
Hij was het doelwit van de Amerikanen.

Bij zijn lichaam troffen militairen de
lijken van de kinderen aan.Volgens het
Amerikaanse leger vond de aanval plaats
op basis van inlichtingen, die uitwezen
dat de terrorist zich bevond "op een
geïsoleerde plek op het platteland".
Bij een bomexplosie in Kandahar vielen
vanochtend 20 gewonden.De bom zat vast
aan een motor op de markt.Deze aanslag
is inmiddels opgeëist door de Taliban.

zondag 7 december 2003 @ 01:40:19 #249
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_15214794
lekkere IDF praktijken houden die amerikanen erop na.. vliegtuigbombardementen voor 1 man
behalve dat het sowieso absurd is, kost het gelukkig ook niet zo weinig..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  Moderator zondag 7 december 2003 @ 17:56:42 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15226271
quote:
Op zondag 7 december 2003 01:40 schreef MokroKees het volgende:
lekkere IDF praktijken houden die amerikanen erop na.. vliegtuigbombardementen voor 1 man
lekkere Hamas praktijken ouden die talibanezen erop na .. gezochte terroristen omringen met kinderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')