Een paar dagen later bleken er 8 vragen te zijn geschrapt uit dat tentamen en daardoor wordt de manier van cijferberekening ook aangepast. Hierdoor kreeg ik een 5,49. Ik kreeg dus een lager cijfer doordat vragen die door veel studenten fout waren beantwoord werden verwijderd.
De 5.49 betekent dat ik het hele trimester moet overdoen, de 5.52 betekende dat ik het gehaald zou hebben. Ik vind het verdomde oneerlijk dat vragen die ik goed heb gemaakt zijn verwijderd omdat het merendeel ze niet goed heeft gemaakt en dat daar voor mij zulke grote consequenties aan vast zitten (o.a. 9 maanden niets te doen hebben omdat ik op dat trimester na verder geen trimesters mis).
De docent haalt zijn schouders op en zegt dat ik pech heb gehad. Heb ik pech gehad of heb ik nog een poot om op te staan?
Maar het is ook zo dat een geschrapt antwoord normaliter niet hetzelfde is als een GOED antwoord....
Zelf weinig ervaring mee, khaal het of khaal het niet...
Good luck.
wil je hem mailen ? ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Ichi op 04-09-2003 10:02]
quote:Het wordt inderdaad gedaan om mensen er beter van te maken, alleen heb ik weer eens pech gehad
Op donderdag 4 september 2003 10:03 schreef kevinp het volgende:
Het lijkt mij niet te mogen als je er slechter word. Het word toch gedaan om mensen er beter van te laten worden. Dit hoort niet te kunne.
En die 1/100ste punt heb ik al geprobeerd erbij te kletsen, maar ik word de zin "we moeten ergens een lijn trekken" echt spuugzat. "Er is ook iemand met een 5.47 etc etc"
Nu kan ik nog in discussie met de docent (de minst geliefde docent op de faculteit natuurlijk
) over een vraag waarbij ik het niet eens was met zijn antwoord, maar ik weet nu al dat hij niet te bepraten is. Over de telefoon vroeg ik nog of ik er zo'n enorm verschil is tussen een student met een 5.50 en een student met een 5.49 en zijn antwoord was dat hij eigenlijk vond dat iedereen minimaal een 6 moest halen. Uitgeluld.
Ik heb nog twee opties:
1. met Stalin in discussie gaan, kans dat hij mij alsnog 1/100ste punt geeft is zo'n beetje nihil.
2. tweede optie is voor woensdag een brief aan de examencommissie sturen en vragen of ze de beslissing willen terugdraaien en mij de mogelijkheid geven voor een mondeling op grond van mijn individuele situatie (in de vakantie heeft mijn moeder een ernstige hersenbloeding gehad en dat heeft mijn studeren behoorlijk beïnvloed). Detail: de examencommissie heeft nog nooit een beslissing teruggedraaid
quote:appels en peren?
Op donderdag 4 september 2003 10:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, bij politicologie moet je altijd een 5,8 halen dus had je het toch niet gehaald.
quote:ik zweer het je, als dit je enigste opties zijn. Ben je aardig fucked......
Op donderdag 4 september 2003 10:11 schreef Isabeau het volgende:[..]
Het wordt inderdaad gedaan om mensen er beter van te maken, alleen heb ik weer eens pech gehad
En die 1/100ste punt heb ik al geprobeerd erbij te kletsen, maar ik word de zin "we moeten ergens een lijn trekken" echt spuugzat. "Er is ook iemand met een 5.47 etc etc"
Nu kan ik nog in discussie met de docent (de minst geliefde docent op de faculteit natuurlijk
) over een vraag waarbij ik het niet eens was met zijn antwoord, maar ik weet nu al dat hij niet te bepraten is. Over de telefoon vroeg ik nog of ik er zo'n enorm verschil is tussen een student met een 5.50 en een student met een 5.49 en zijn antwoord was dat hij eigenlijk vond dat iedereen minimaal een 6 moest halen. Uitgeluld.
Ik heb nog twee opties:
1. met Stalin in discussie gaan, kans dat hij mij alsnog 1/100ste punt geeft is zo'n beetje nihil.
2. tweede optie is voor woensdag een brief aan de examencommissie sturen en vragen of ze de beslissing willen terugdraaien en mij de mogelijkheid geven voor een mondeling op grond van mijn individuele situatie (in de vakantie heeft mijn moeder een ernstige hersenbloeding gehad en dat heeft mijn studeren behoorlijk beïnvloed). Detail: de examencommissie heeft nog nooit een beslissing teruggedraaid
* lagere school: altijd heel erg mijn best doen op schrijven. Altijd een mager 6je. Op een dag ben ik het zat en schrijf met enorme hanepoten mijn huidige onleesbare handschrift bij elkaar. Een 8. En sindsdien alleen hoge cijfers op schrijven.
* middelbare school: ik kan voor geen meter tekenen. Ik deed altijd mijn best, nooit hoger dan een 6. Op een dag moeten we een droom tekenen. Ik pruts wat aan, klets met mijn buurvrouw die haar kwasten aan mijn papier afveegt (echt!) en ik krijg een 9. Heeft nog maanden in de gang van school gehangen. Sindsdien heb ik enorm zitten kliederen bij tekenles en altijd hoge cijfers gekregen.
* universiteit: ik heb sommige tentamens geleerd tussen twee tentamens in. Dus om 9:00 een tentamen en om 14:00 een tentamen. Laatste tentamen alleen bestudeerd tussen 12:00 en 14:00. Tentamen gehaald. Of de ochtend voor het tentamen beginnen: gehaald. Etc.
Dit tentamen was ik ruim van te voren mee begonnen, 2 weken ervoor en dan opstaan om half 6 's ochtends. Ik wilde zeker weten dat ik het halen. En ik haal het tot mijn grote verbazing NIET.
Ik kap ermee om mijn best te doen. Je best doen heeft geen zin.
quote:Tsja dat dan maar doen hé?
Op donderdag 4 september 2003 10:11 schreef Isabeau het volgende:2. tweede optie is voor woensdag een brief aan de examencommissie sturen en vragen of ze de beslissing willen terugdraaien en mij de mogelijkheid geven voor een mondeling op grond van mijn individuele situatie (in de vakantie heeft mijn moeder een ernstige hersenbloeding gehad en dat heeft mijn studeren behoorlijk beïnvloed). Detail: de examencommissie heeft nog nooit een beslissing teruggedraaid
quote:Yep, nu de toonzetting nog uitproberen.
Op donderdag 4 september 2003 10:20 schreef Elevation het volgende:
Tsja dat dan maar doen hé?
Je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis..
Ik ken die mensen niet, dus ik weet niet welke snaar ik moet raken.
Aangezien ik geen zin had nog een jaar extra op die school rond te lopen ben ik maar wat anders gaan doen.
quote:Briljante eindzin.
Op donderdag 4 september 2003 10:25 schreef Tijn het volgende:
Het zijn academici, die vallen denk ik niet voor je smeekbede. Ik zou persoonlijk voor de zakelijke brief gaan, met overeerlijke ondertoon. En dan nog iets smerigs als "ik hoop dat er in goed overleg een oplossing gevonden kan worden" ofzo.
Nog meer van dat soort zinnen die ik kan gebruiken?
Het zou discrimenerend zijn wanneer JIJ als individu een vak niet haald omdat ANDEREN bepaalde zaken niet beheersen. Een nette brief naar je examencommissie zou naar mijns inziens uitkomst moeten bieden.
Volgens mij is het ook zo dat je de cijfer-waardering van te voren bekend moet maken. (bijv zoveel x practicum, zoveel x toets en zoveel x tentamen)
Laat ze die geschrapte vragen dan als bonus tellen en wimpel gelijk het argument dat je dan een 10+ kunt halen ook weg.
quote:Er is wel minimaal 1 vraag waarbij ik het niet eens ben met het antwoord van de docent. En dat levert toch minimaal 1/100ste punt op. Maar dan moet ik dus met hem in gesprek en die man is zo verdomde hard die maakt je gewoon expres aan het janken en dan kan je weer onverricht ter zake naar huis gaan.
Op donderdag 4 september 2003 10:31 schreef UberPhreak het volgende:
Kun je niet kijken of je met een andere vraag geen extra punten bij kan sprokkelen? misschien wat verkeerd beoordeeld?
Voorbeeld van een mondeling met deze docent van medestudent gehoord:
"De studenten worden werkelijk waar elk jaar dommer, maar zo achterlijk als jij ben ik ze nog nooit eerder tegen gekomen". (en zo dom was dat meisje absoluut niet)
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 04-09-2003 10:35]
quote:Jaaaa, gooi het op discriminatie
Op donderdag 4 september 2003 10:28 schreef deepman het volgende:
volgens mij heb je wel degelijk een poot om op te staan! Dat veel studenten bepaalde vragen fout hebben zegt niets over jouw individuele kennis namelijk.Het zou discrimenerend zijn wanneer JIJ als individu een vak niet haald omdat ANDEREN bepaalde zaken niet beheersen. Een nette brief naar je examencommissie zou naar mijns inziens uitkomst moeten bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |