abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12919627
De astronoom Robert Jastrow zei hieromtrent: "Natuurwetenschappers beschikken over geen enkel bewijs dat het leven niet het resultaat van een scheppingsdaad zou kunnen zijn."
Denk aan de duim :)
pi_12919675
Er zijn steeds meer wetenschappers die dit zeggen...

http://www.real-life.nl/evolutie.html

pi_12919779
*Zucht*, en omgekeerd dan?
  woensdag 3 september 2003 @ 17:44:16 #4
17729 SP
I hate my interests
pi_12919916
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:33 schreef cdgrit het volgende:

haha, wetenschappers.....
Mensen die een THEORIE associeren met iets dat bewezen is zijn per definitie dom.

Leuke site trouwens, ik heb me goed vermaakt, vooral de argumentatie is subliem.

Moderator woensdag 3 september 2003 @ 17:50:26 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12920038
quote:

Ja, nou je het zegt, ik merk het ook om me heen: steeds meer hoog aangeschreven wetenschappers verwerpen de evolutie-theorie en omarmen de scheppingstheorie.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 3 september 2003 @ 17:50:29 #6
17928 averty
Retroactief ziener
pi_12920039
quote:

Neeh die zijn er niet, er zijn steeds meer mensen die dit zeggen. Over het of er sprake is van evolutie zijn alle wetenschappers het wel eens. Alleen hoe het allemaal werkt is nog onbekend.

Er is een leuke discussie geweest over creationisme op Truth, daarin staat ook dat stuk te lezen betreffende al de mythen van het creationisme waaronder de mythe dat steeds meer wetenschappers afstappen van de evolutietheorie. Onderzoek betreffende het aantal publicaties (in 1985 en in 1999 als ik het wel heb) heeft aangetoond dat er geen verschuiving plaatsvindt van evolutie naar creationisme.

Mag er bij de evolutietheorie nog dingen onbekend zijn, het is duidelijk dat men op de goede weg zit, bewijzen voor micro-evolutie zijn ook al geleverd. Creationisme heeft verder geen enkele wetenschappelijke basis al doen ze zich wel zo voor. Creationisme probeert zich door het zorgvuldig aanvallen van de gaten die (soms ogenschijnlijk) in de evolutietheorie zitten een bestaansrecht te verkrijgen.

"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  Moderator woensdag 3 september 2003 @ 17:52:03 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12920073
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:50 schreef averty het volgende:
Creationisme probeert zich door het zorgvuldig aanvallen van de gaten die (soms ogenschijnlijk) in de evolutietheorie zitten een bestaansrecht te verkrijgen.

Amen.

Niet creatief maar destructief dus.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 3 september 2003 @ 17:53:29 #8
17928 averty
Retroactief ziener
pi_12920100
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:44 schreef SP het volgende:

[..]

haha, wetenschappers.....
Mensen die een THEORIE associeren met iets dat bewezen is zijn per definitie dom.

Leuke site trouwens, ik heb me goed vermaakt, vooral de argumentatie is subliem.

Jij bent ook klaar voor de vandale. Een theorie is:
1 geheel van de grondregels van een kunst of techniek => leer
2 systeem van denkbeelden of hypothesen ter verklaring van iets
3 opvatting in het abstracte, die geen rekening houdt met de praktijk

Alleen de laatste betekenis (de minst belangrijke is jouw uitspraak welgevallig).

Haha, mensen die, en de klepel, en de klok missen....

"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_12920119
quote:

Prachtige bron hoor
1 die schrijver is geen wetenschapper
2 die schrijver noemt zelf geen bronnen etc. Geen naam vd bioloog bijvoorbeeld
3 de 'bioloog zonder naam' beweert dat dat de evolutietheorie bewezen is. fout: evolutietheorie is nooit te bewijzen omdat het niet over te doen is, da's het eerste wat ik over de evolutietheorie leerde
4 de 'duidelijke argumenten' die de 'bioloog zonder naam' noemt worden niet genoemd ofwel je kan zelf niet oordelen of ze wel zo duidelijk zijn als beweerd wordt.
enz.

Ik zou dit dus niet echt een wetenschappelijke tekst willen noemen

pi_12920202
Real-life-Jehova-Homo
  woensdag 3 september 2003 @ 17:58:04 #11
17928 averty
Retroactief ziener
pi_12920219
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:52 schreef Gert het volgende:

[..]

Amen.

Niet creatief maar destructief dus.

Eh nee, want ze maken de evolutieleer dus niet kapot. De wetenschap houdt zich liever bij de feiten.

Er is gewoon geen enkele basis voor creationisme anders dan dat aanhangers hun geloof willen toetsen aan 'feiten' die hun welgevallig zijn en de feiten die de boel tegen spreken gewoon over het hoofd te zien en zo pseudo-bewijs te verkrijgen voor God.

Welk bewijs de creationist ook tegenkomt, hij zal altijd bij zijn oorspronkelijke stelling blijven. De evolutietheorie is nog niet klaar, er wordt nog vanalles onderzocht. Maar de basis is duidelijk.

woensdag 3 september 2003 @ 17:58:38 #12
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_12920234
Als evolutie niet zou bestaan,
hoe zit het dan met virussen (of muggen, of planten) die muteren en resistent worden tegen hun bestrijdingsmiddelen ?

Of is dat geen evolutie ?

zzz
pi_12920341
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:31 schreef nEDerland het volgende:
De astronoom Robert Jastrow zei hieromtrent: "Natuurwetenschappers beschikken over geen enkel bewijs dat het leven niet het resultaat van een scheppingsdaad zou kunnen zijn."
Wat is nou precies het argument? Natuurwetenschappers beschikken toch ook over geen enkel bewijs dat de hele zooi (inclusief God, als hij bestaat) niet door een Roze Olifant is gemaakt?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_12920421
quote:
Haha, leuke site is dat ja. "Dat alles 'zomaar' bestaat, dat is te onlogisch of te onwaarschijnlijk. Het is door God gemaakt!" En die bestaat op zijn beurt 'zomaar', alleen dat is dan ineens niet onlogisch of onwaarschijnlijk.
pi_12920465
Ik kan me ontzettend ergeren aan mensen die het evolutionisme de definitieve verklaring van het leven vinden en voor de rest niet openstaan voor enige discussie en niet nadenken over de redenen voor hun geloof.

Want evolutionisme is ook een geloof. Je kunt het wel wetenschappelijk noemen, maar het evolutionisme heeft tot nog toe geen enkele geloofwaardige theorie opgeleverd over het ontstaan van het leven. Dus heeft het wat dat betreft niks voor op creationisme.

Evolutionistische biologen mogen graag arrogant, lacherig en uit de hoogte doen over creationisme, en over mensen die geloven dat God de wereld en het leven geschapen heeft, praten ze meewarig.. die achterlijke zielen die dat nog geloven.

Ondertussen is het een feit dat de biologie al decennialang op een volledig dood spoor zit in de zoektocht naar de oorsprong van het leven.
Elke theorie die tot dusver is aangevoerd over het ontstaan van aminozuren die in de goede samenstelling en met de juiste interactie kunnen leiden tot primitief leven, is al lang ontkracht.
Voorlopig is er helemaal geen serieus wetenschappelijk alternatief.

Weinig mensen beseffen dit, omdat biologen graag doen alsof ze het allemaal weten, en voor dat beetje wat ze niet weten binnenkort wel een antwoord vinden. De massa neemt dat grif aan. Maar eigenlijk staan ze met lege handen.

Evolutionisme als verklaring voor het ontstaan van het leven is dus voorlopig gewoon een geloof. Wat mij betreft een geloof van mensen die per se niet in God willen geloven.

Waarom? Misschien omdat ze zich schamen en bang zijn om niet voor vol te worden aangezien als ze in God geloven.
Misschien omdat geloven in God veel te veel consequenties heeft voor hun wereldbeeld.
Misschien omdat ze gewoon te koppig zijn. Ik weet het niet.

Ik vind het in elk geval knap stom.
Evolutie bestaat duidelijk als mechanisme in de natuur. Maar het is geen afdoende verklaring voor het bestaan van het leven.
Een scheppende God is tot dusver een veel plausibelere verklaring.

[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 03-09-2003 18:12]

pi_12920480
quote:
Op woensdag 3 september 2003 18:02 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Wat is nou precies het argument? Natuurwetenschappers beschikken toch ook over geen enkel bewijs dat de hele zooi (inclusief God, als hij bestaat) niet door een Roze Olifant is gemaakt?

wie doet er mee met het oprichten van de Roze Olifant Religie

pi_12920492
Stop feeding the trolls!

Word lid van de flat Earth society mensen, dat hele goedoe over dat de wereld rond is, is complete onzin.

I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
pi_12920784
quote:
Op woensdag 3 september 2003 18:09 schreef sushi-nori het volgende:
Ondertussen is het een feit dat de biologie al decennialang op een volledig dood spoor zit in de zoektocht naar de oorsprong van het leven.
Elke theorie die tot dusver is aangevoerd over het ontstaan van aminozuren die in de goede samenstelling en met de juiste interactie kunnen leiden tot primitief leven, is al lang ontkracht.
Jammer dat je enkele decennica achterloopt met je info

Actief leven is ontstaan doordat bepaalde micro-organismen zuurstof gingen produceren als afvalproduct bij hun verbranding. Uiteindelijk belandde er zoveel zuurstof in de atmosfeer dat zij niet meer konden overleven (ze leefden op stikstof). Intussen hadden zich wel al een aantal mutaties voorgedaan en zo waren ook micro-organismen ontstaan die wel in staat waren te leven met dit zuurstofpercentage in de atmosfeer en hier zelfs gebruik van maakten bij hun verbranding. En zo was de overgang van plantenleven naar actief edoch zeer primitief leven een feit

pi_12920853
quote:

maar het evolutionisme heeft tot nog toe geen enkele geloofwaardige theorie opgeleverd over het ontstaan van het leven.

Kom nou ook eens met onderbouwingen van deze zogemaande "feiten"
pi_12920945
quote:

Evolutionistische biologen mogen graag arrogant, lacherig en uit de hoogte doen over creationisme, en over mensen die geloven dat God de wereld en het leven geschapen heeft, praten ze meewarig.. die achterlijke zielen die dat nog geloven.

Punt een ben je ook een achterlijke ziel als je de bijbel nog geloofd. De bijbel (we blijven het maar gewoon herhalen) is allang weerlegd. De verhalen in de bijbel KUNNEN gewoon niet kloppen als jij kijkt naar de kennis die we nu hebben.

Punt twee, een alternatief voor wat? Een alternatief voor Adam en Eva? Waarom blijven gelovigen toch steeds de evolutietheorie aanvallen. Denk je nou echt dat als de evolutietheorie niet blijkt te kloppen dat de bijbel dan opeens een geloofwaardig alternatief wordt? De bijbel klopt zowiezo niet ongeacht of de evolutietheorie klopt of niet. Dus kunnen we daar nou eindelijk eens over ophouden?

Mocht de evolutietheorie niet kloppen en er bestaat een god (wat best zou kunnen) dan is het int ieder geval niet de god van de bijbel/koran/tora of welk ander sprookjesboek dan ook.

pi_12921110
quote:
Ik kan me ontzettend ergeren aan mensen die het evolutionisme de definitieve verklaring van het leven vinden en voor de rest niet openstaan voor enige discussie en niet nadenken over de redenen voor hun geloof.
Same here, blind aannemen dat wat je nu hebt bedacht, zonder meer juist is en verder oogkleppen ophouden, is zonder meer dom.
quote:
Want evolutionisme is ook een geloof.
De hele wetenschap is een geloof, alleen een geloof met (imho) redelijkere argumenten dan de grote religies.
quote:
Evolutie bestaat duidelijk als mechanisme in de natuur. Maar het is geen afdoende verklaring voor het bestaan van het leven.
Een scheppende God is tot dusver een veel plausibelere verklaring.
Wat vind je precies plausibeler aan God dan?

Zelfs ik begrijp in grote lijnen hoe evolutie werkt, en ik ben geen bioloog. Ik vind het behoorlijk logisch allemaal, de onduidelijk- of onzekerheden zitten hem eerder in technische details, terwijl God in z'n geheel niet te verklaren valt.

quote:
Evolutionisme als verklaring voor het ontstaan van het leven is dus voorlopig gewoon een geloof. Wat mij betreft een geloof van mensen die per se niet in God willen geloven.
Nou lijkt het alsof geloven in evolutie en geloven in God elkaar uitsluiten. Zelfs als God wel bestaat, vind ik het nog steeds logischer dat hij het leven in z'n huidige vorm heeft doen onstaan d.m.v. evolutie, dan op een andere manier.
pi_12921166
ik heb meer het idee; microkosmos is macrokosmos.
De "werkelijkheid" zoals jij die kent, en niemand anders,
is een projectie van je diepste wensen en angsten
met de bedoeling een hoger niveau te bereiken.

Wetenschappelijk gezien vind ik het Darwinisme
nog het meest plausibel...

When the Machine Breaks Down.... We Break Down.
pi_12922434
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:31 schreef nEDerland het volgende:
Dan zou je alle theorien over 'vroeger' kunnen beschrijven als 'crap' want vaak zijn er geen bewijzen voor, maar wordt iets aangenomen..
At EZ
pi_12923304
quote:
Op woensdag 3 september 2003 19:42 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dan zou je alle theorien over 'vroeger' kunnen beschrijven als 'crap' want vaak zijn er geen bewijzen voor, maar wordt iets aangenomen..
At EZ

Een leraar van mij zei ooit als je echt objectief wil zijn moet je zelf alles bewijzen wat er al uitgevonden is. Voor jou bestaat de wereld pas vanaf je geboorte dus alles wat daarvoor gebeurde bestaat eigenlijk niet.
pi_12923630
quote:
Op woensdag 3 september 2003 20:19 schreef onanymous het volgende:

[..]

Een leraar van mij zei ooit als je echt objectief wil zijn moet je zelf alles bewijzen wat er al uitgevonden is. Voor jou bestaat de wereld pas vanaf je geboorte dus alles wat daarvoor gebeurde bestaat eigenlijk niet.

Ja, ik denk niet dat jij/iemand dit doet.. Want dan zou je over heeeeeeeeeel veel dingen die voor jou geboorte zijn uitgevonden niet begrijpen omdat het eigelijk niet bestaat?
Fake wereld voor een groot deel.. ?
At EZ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')