In deze filpjes word wetenschappelijk bewezen dat de evolutie theorie niet klopt door dr Kent Hovint.(als ik het goed heb gespelt)
Hij heeft soms goede punten , maar de meeste bewijzen en beredeneringen zijn echt slecht en bijna lachwekkend als je een beetje verstand hebt van natuurkunde en logisch kan nadenken. Maar ik denk dat de wat minder slimmere mensen erg makkelijk kan worden overgehaald door zijn manier van beredeneren en het manier van brengen.Dat is toch belachelijk om iemand in de bijbel te laten geloven? Als je de bijbel leest is het gewoon te gek voor woorden dat het zo is gegaan .. Maarjah .."zucht"
maar toch heeft hij een paar vraagtekens achter gelaten bij mij.
(zou wel een goeie verklaring voor wezen , maar ken ze nie vinden)
1.de oudste boom die is gevonden is zon 2600 jaar oud. Als de aarde miljoenen jaren oud is waarom zijn er dan geen oudere bomen gevonden? (kon ik in iedergeval niet vinden)
2.Zoiets had tie ook met het koraal. Oudste koraalrif 2500 jaar oud?
3.De maan verplaats zich met zoveel cm per jaar van de aarde af, dan had tie als de aarde miljoenen jaren oud was , wel heel dicht bij gestaan.
En zo had hij nog iets over het berekenen met rood verschuivingen en lichtjaren. dat dat niet klopte ,maarjah hoe zijn theorie ook al weer ging..:{
quote:Er zijn nog levende bomen van die leeftijd. (Die grote waar ze in amerika tunnels in maken). Door de jaarringen van hout als een soort van barcode te gebruiken kan je leeftijd bepalen van oude nederzettingen enzo.
Op zondag 17 augustus 2003 02:08 schreef toorich het volgende:
1.de oudste boom die is gevonden is zon 2600 jaar oud. Als de aarde miljoenen jaren oud is waarom zijn er dan geen oudere bomen gevonden? (kon ik in iedergeval niet vinden)
quote:die bomen hebben een omtrek van zo`n 25 meter
Op zondag 17 augustus 2003 02:13 schreef Furby het volgende:[..]
Er zijn nog levende bomen van die leeftijd. (Die grote waar ze in amerika tunnels in maken). Door de jaarringen van hout als een soort van barcode te gebruiken kan je leeftijd bepalen van oude nederzettingen enzo.
quote:Wat een gigantische bewijzen!!
1.de oudste boom die is gevonden is zon 2600 jaar oud. Als de aarde miljoenen jaren oud is waarom zijn er dan geen oudere bomen gevonden? (kon ik in iedergeval niet vinden)2.Zoiets had tie ook met het koraal. Oudste koraalrif 2500 jaar oud?
3.De maan verplaats zich met zoveel cm per jaar van de aarde af, dan had tie als de aarde miljoenen jaren oud was , wel heel dicht bij gestaan.
Nee kom op zeg...aan de leeftijd van een boom af gaan lijden dat de evolutietheorie niet klopt....wat ben je dan.com
quote:maarja, in elk geval..lul die vriend en zn geloof maar lekker onder tafel
Op zondag 17 augustus 2003 02:08 schreef toorich het volgende:1.de oudste boom die is gevonden is zon 2600 jaar oud. Als de aarde miljoenen jaren oud is waarom zijn er dan geen oudere bomen gevonden? (kon ik in iedergeval niet vinden)
---Natuurlijke materialen worden weer gerecycled he...de olie die jij nu gebruikt om auto mee te rijden enzo, dat zijn gewoon resten van dooie bomen en planten, die materialen worden nu eenmaal verteerd.. Van dieren hebben we het geluk om verder terug te kijekn in de geschiedenis, omdat botten nie zo makkelijk vergaan.
2.Zoiets had tie ook met het koraal. Oudste koraalrif 2500 jaar oud?--ik heb geen verstand van koraal, maar heeft dat niet gewoon te maken met afzettingen van t koraal zelf? een wezen heeft tijd nodig om zich tot iets te ontwikkelen.. niet ALLES komt uit het begin der tijden...
--wederom niet veel verstand van astronomie..maaruhh, zo'n magnetische baan kan zo veranderen door een botsing met een meteoriet..en as je goed naar de maan kijkt, kan je zien hoeveel knallen ie al wel niet in zn leven heeft gehad moeten hebben..
En zo had hij nog iets over het berekenen met rood verschuivingen en lichtjaren. dat dat niet klopte ,maarjah hoe zijn theorie ook al weer
ging..:{--*geen flauw idee waar je het over hebt*
tis zn goed recht om in iets te geloven hoor, maar tis natuurlijk dom om je te laten overtuigen door halve waarheden...helaas zijn de meeste mensen wel zo makkelijk te overtuigen..:N
quote:ja dat snap ik , maar die bomen zijn zon 2600 jaar oud? Wat dus weer beter klopt met dat verhaal van die ark. Stel de aarde was volgens de bijbel niet miljoenen jaren oud maar slechts 10.000 ofzo.en we nemen aan dat die zondvloed is geweest. is dat dan logisch om te denken dat de oudste boom rond de 2600 jaar is en dat er geen veel ouwere bomen worden gevonden inverband met die zondvloed.:? Of is het gewoon zo dat de meeste grote bomen zon 300 jaar leven en dan langzaam weg rotten? (of ben ik gewoon weer vaag aant denken
Op zondag 17 augustus 2003 02:13 schreef Furby het volgende:[..]
Er zijn nog levende bomen van die leeftijd. (Die grote waar ze in amerika tunnels in maken). Door de jaarringen van hout als een soort van barcode te gebruiken kan je leeftijd bepalen van oude nederzettingen enzo.
Het is niet zo , dat ik nu denk dat god die zondvloed heeft veroorzaakt ,en dat johannus met zun ark de wereld redde, maar die zondvloed zou veel te maken hebben kunnen gehad, met het verdwijnen van al die oude beschavingen.
quote:Hehe dat zijn wel andwoorden waar ik hem wel fftjes mee stil krijg
Op zondag 17 augustus 2003 02:29 schreef nein het volgende:[..]
maarja, in elk geval..lul die vriend en zn geloof maar lekker onder tafel
tis zn goed recht om in iets te geloven hoor, maar tis natuurlijk dom om je te laten overtuigen door halve waarheden...helaas zijn de meeste mensen wel zo makkelijk te overtuigen..:N
Over die maan. De theorie tot nog toe is dat de maan uit de aarde is gevormd, waarschijnlijk door een inslag van een asteroide oid.
Volgens mij is het zo dat dat nog niet eens heel lang geleden is (zeg maximaal 1 miljard jaar). De maan zal al redelijk snel een behoorlijk eind van de aarde af moeten zijn geweest (anders wordt het teruggetrokken door de aardse zwaartekracht). Dat de maan zich vervolgens een paar cm per jaar verder verwijdert maakt het nog niet dat die lijn terug te voeren is naar heel lang geleden. Net als stijgende beurskoersen nooit onder de nul zijn begonnen.
quote:Hij heet Kent Hovind (lang leve Google
In deze filpjes word wetenschappelijk bewezen dat de evolutie theorie niet klopt door dr Kent Hovint.(als ik het goed heb gespelt)
Website: http://www.drdino.com/
Hij heeft trouwens ook een prijs uitgeloofd van $250.000 voor iemand die wetenschappelijk bewijs kan aandragen over de juistheid van evolutie: http://www.talkorigins.org/faqs/hovind.html
quote:jaa joepie heb er 1 gevonden , en hij leeft ook nog haha. hij is 4700 jaar oud en staat in Californië.
Op zondag 17 augustus 2003 10:37 schreef Kptelmo het volgende:
Ze hebben WEL oudere zaken gevonden dan een boom of koraalrif.....maar dat vermeldt die Kent natuurlijk niet
Wat is het beste bewijs dat we hebben dat de aarde miljarden jaren oud is inplaats van 10.000? behalve dino's want volgens hem kloppen de meetingen niet en is het onmogelijk om te zien hoe oud de botten of fossielen zijn haha ja ik weet het hij is niet al te slim, maarjah dat heb je met die mensen he
Ik hem hem al geprobeerd uit te leggen over de werking van isotopen en halveringstijden maarjah , komt hij met zon dom andwoord "wie zegt dat de halveringstijden altijd contant zijn? tjah weet ik veel haha
Zijn er botten of tekens van beschavingen gevonden op de bodem van de zwarte zee? Ik had dat ergens gelezen dat ze dat gevonden hadden , maar ik ken alleen maar plaatjes vinden wrakschippen.
Als dat wel is ken ik mooi me verhaal kloppend maken over dat verhaal van die stomme ark!
en luitjes bedankt he
quote:1: sommige bomen kunnen die leeftijd bereiken mits ze niet verstoord worden. En er zijn dus echt wel oudere gevonden, misschien niet erg veel, maar hout is poreus en fossiliseert bijna nooit.
1.de oudste boom die is gevonden is zon 2600 jaar oud. Als de aarde miljoenen jaren oud is waarom zijn er dan geen oudere bomen gevonden? (kon ik in iedergeval niet vinden)2.Zoiets had tie ook met het koraal. Oudste koraalrif 2500 jaar oud?
En zo had hij nog iets over het berekenen met rood verschuivingen en lichtjaren. dat dat niet klopte ,maarjah hoe zijn theorie ook al weer ging..:{
2: zie 1
3: Ik weet niet of het met constante snelheid van ons af is bewogen, maar dan zou de maan iets van 45.000km dichterbij gestaan, op een afstand van 384.000 km is dat niet zo verschrikkelijk veel. Maar hier kan hij misschien nog een punt hebben.
En over dat redshifting, dan mag hij Stephen Hawking weleens opbellen om te zeggen dat het niet klopt.
quote:o.a dat licht van 95% van de sterren ons in 6.000 jaar niet eens bereikt KAN hebben. Maar dat vecht ie waarschijnlijk aan dat god die lichtstralen hierheen gesleept heeft. Wedden?
Op zondag 17 augustus 2003 13:07 schreef toorich het volgende:
Ik had nog wat laaste vraagjes , zodat ik hem morgen even wat logische evolutie theorie bijbrengWat is het beste bewijs dat we hebben dat de aarde miljarden jaren oud is inplaats van 10.000? behalve dino's want volgens hem kloppen de meetingen niet en is het onmogelijk om te zien hoe oud de botten of fossielen zijn
haha ja ik weet het hij is niet al te slim, maarjah dat heb je met die mensen he
Ik hem hem al geprobeerd uit te leggen over de werking van isotopen en halveringstijden maarjah , komt hij met zon dom andwoord "wie zegt dat de halveringstijden altijd contant zijn? tjah weet ik veel haha
Zijn er botten of tekens van beschavingen gevonden op de bodem van de zwarte zee? Ik had dat ergens gelezen dat ze dat gevonden hadden , maar ik ken alleen maar plaatjes vinden wrakschippen.
Als dat wel is ken ik mooi me verhaal kloppend maken over dat verhaal van die stomme ark!en luitjes bedankt he
En halveringstijd van isotopen is constant, daar slaat die hele halveringstijd juist op
Daarmee is steen op aarde gedateerd op 4.6 miljard jaar oud.
En creationisten beweren ook onbewust dat dinosaurussen tijdens de mens leefden, maar wat ze niet beseffen is dat dinosaurussen ook alles behalve de eerste dieren waren. Daarvoor leefden dieren in een wereld waarbij de mens niet eens overleeft zou kunnen hebben vanwege het klimaat op aarde (enige leven mogelijk was in de zee). Toch suggereren ze (onbewust) dat we samen met die wezens hebben geleefd.
EDIT: dat de maan van de aarde is begonnen is ook een goede ja, heb ik niet aan gedacht
Was iets van 4 miljard jaar geleden gebeurd?
[..]
o.a dat licht van 95% van de sterren ons in 6.000 jaar niet eens bereikt KAN hebben. Maar dat vecht ie waarschijnlijk aan dat god die lichtstralen hierheen gesleept heeft. Wedden?
Das opzich wel een hele stakke verklaring (dat ik daar niet aan heb ged8 )
EDIT: dat de maan van de aarde is begonnen is ook een goede ja, heb ik niet aan gedacht
Was iets van 4 miljard jaar geleden gebeurd?
[..]
lekker vaag inderdaad!
The actual figure is 3.8cm per year, or something less than 1.5 inches, so let's say the moon is moving one foot every eight years. Now Hovind is talking about 'a couple of million years' ago. Does he mean two, or 1.5? We don't know since he is so sloppy with his 'couples'. Let's call it ten million, to be safe.
Ten million years ago, the moon, assuming its departure rate is constant, would have been closer to the Earth by 10 million feet divided by eight, or 1.25 million feet. There are 5,280 feet in a mile, so divide these up and we find that the moon would have been 237 miles closer, ten million years ago.
the moon is now almost 239,000 miles away, thus 237 miles is less than a tenth of one percent!
Ik meende dat het een lichtdeeltje gemiddeld rond de 10.000 jaar kost om (willekeurig zigzaggend en botsend) van het middelpunt van de zon naar de oppervlakte te komen (gaat niet via een rechte lijn!).
Dit betekent dat als alles 10.000 jaar geleden geschapen is/was.. dat de middel eeuwen inderdaad de "dark ages" waren
quote:Like? Gooi het in de groep.
Op zondag 17 augustus 2003 19:37 schreef ParAlien het volgende:
Heel wat mensen denken weer eens te simpel over onze maan. De maan heeft vele onopgeloste raadsels. De bezoeken aan de maan hebben meer vragen opgeleverd dan antwoorden. Binnenkort weer 's een topic over openen.
quote:Vind het al heel wat dat je aanneemt dat we er geweest zijn...
Op zondag 17 augustus 2003 19:37 schreef ParAlien het volgende:
Heel wat mensen denken weer eens te simpel over onze maan. De maan heeft vele onopgeloste raadsels. De bezoeken aan de maan hebben meer vragen opgeleverd dan antwoorden. Binnenkort weer 's een topic over openen.
quote:En ik zou niet weten waarom het al heel wat is om aan te nemen dat we er geweest zijn..
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:17 schreef averty het volgende:[..]
Vind het al heel wat dat je aanneemt dat we er geweest zijn...
quote:Niet voor iedereen, StarFish, niet voor iedereen... maar voor sommigen wel!
Op donderdag 21 augustus 2003 13:56 schreef Starfish het volgende:[..]
En ik zou niet weten waarom het al heel wat is om aan te nemen dat we er geweest zijn..
Kom met dit argument :
"Dus hier liepen 10.000 jaar geleden ook dino's rond?
Als dat zo was, waarom zijn ze gestorven? Door die meteoor impact? Denk het niet, dan had het rond het jaar 0 nog onbewoonbaar gebied geweest vanwege de vele stof die van de impact af kwam. Bovendien is het wetenschappelijk vastgesteld dat de botten van dino's ouder als een miljoen jaar zijn. Of zijn de vondsten van dino-geraamtes van plastic? "
Alstie met nog meer argumenten komt, laat maar ff achter hier.
* EggsTC weet wel raad met dat soort figuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |