abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12916761
Wel mijn beste mensen, ik heb zojuist Legends of Dune, The Machine Crusade in huis gehaald. Het vervolg op Legends of Dune, The Butlerian Jihad.

...even een leuke heads up, voor degenen die naar het nieuwste Dune boek uitkeken.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_12917040
Wow, Is die al uit dan? Naja blijkbaar. Hoe heb je m verkregen??????
Butlerian Jihad was een stuk beter dan de prelude to Dune trilogie.
pi_12917071
AAAAH!!!! isie al uit????
pi_12917165
In ieder geval is hij al verkrijgbaar in het Engels, ik heb 'em gewoon bij mijn lokale boekenwinkel gekocht.

maar als je 'em niet kunt vinden is dat waarschijnlijk omdat hij deze maand (September) pas is uitgekomen in Engeland, en ik geloof ook in Amerika...

...maar hij is inderdaad vrij nieuw, heel nieuw...

--- Cameron Hodge ---
pi_12917518
iig via Bol te verkrijgen maar dan kan ik natuurlijk weer 10 dagen wachtten, net zoals B.J. wat is bij jou je lokale boekhandel? Donner?
Koop hem het liefst vandaag nog en uiteraard in het Engels.
pi_12917552
Gianotten...

beter bekend als:
*Broese
*Van Pierre
*Donner.

de winkel met het logo )*

--- Cameron Hodge ---
pi_12917697
thnx man. Ik rij meteen naar de donner in de r'damse binnenstad. De site van Dune gaf aan dat R.M. pas eind 2003 uit zou komen, een maand of 2 terug dan. Ik zou niet eens gezocht hebben voor november. 1000x _o_ / ^o^
pi_12918009
Glad to be of service to you, now fall on your knees and worship me as the god that I am!
--- Cameron Hodge ---
pi_12918086
MOEHAHAHAHAHA, VAST WEL. Je kan het ook overdrijven natuurlijk.
  woensdag 3 september 2003 @ 18:08:07 #10
24054 search64
Avec le grande
pi_12920448
Kunnen ze die Brian niet gewoon een keer afknallen, hij verknalt de hele serie.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 3 september 2003 @ 18:12:34 #11
17061 mvt
blame Canada
pi_12920530
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:41 schreef PhalanX het volgende:
Wel mijn beste mensen, ik heb zojuist Legends of Dune, The Machine Crusade in huis gehaald. Het vervolg op Legends of Dune, The Butlerian Jihad.

...even een leuke heads up, voor degenen die naar het nieuwste Dune boek uitkeken.

YES!!!!
* mvt gaat morgen even snel langs Waterstoens / ABC
We were to understand there would be pie and punch?
  vrijdag 5 september 2003 @ 10:10:34 #12
17061 mvt
blame Canada
pi_12955488
quote:
Op woensdag 3 september 2003 18:12 schreef mvt het volgende:

[..]

YES!!!!
* mvt gaat morgen even snel langs Waterstoens / ABC

en mvt ging ook langs beide.

En beide hadden hem niet op voorraad. Waterstones had er 1 (één) besteld. Die staat nu op mijn naam, maar er is meteen een grotere order achteraan gegaan.

pi_13540014
Laat iemand anders er maar een officiele Fok!- review over schrijven... ik vond dit boek bagger van de bovenste plank, ik kan het niet over m'n vingers krijgen de mate waarin ik dit boek teleurstellend vond.

De personages maken iets meer vooruitgang qua relaties met elkaar die de lezer kunnen overtuigen van het bestaan, maar het verhaal gaat drie tandjes omlaag qua kwaliteit, de voorspelbaarheid gaat omhoog en gruwelijke gevallen waarbij je op je tanden bijt en naar je moeder krast dat dit zo goed als geen hol met het Duniverse te maken heeft op wat kleine verwaarloosbare details na, zijn verdubbeld...

--- Cameron Hodge ---
pi_13682223
Voor de Duin liefhebbers onder ons die de boeken liever in het Nederlands lezen (zoals ik): deze maand komt de vertaling uit, dus hou de boekenzaken in de gaten.
Mark Rutte for President!
pi_13797779
The light Mary-Anne, walk towards the light!

ik had een review kunnen schrijven, ik had het echt willen doen, met de hoop dat ik iets positiefs kon zeggen over dit product... maar het lukt me gewoon niet. Het verhaal is uitgekauwd en blijft oppervlakkig, de personages boeien voor geen meter en de schrijfstijl is falend op elk vlak.

En het einde is tenenkrommend slecht.

De schrijvers denken dat ze fantasy aan het schrijven zijn, en dus denken ze dat met het aantal pagina's ook kwaliteit komt... helaas is de werkelijkheid hard en genadeloos.

--- Cameron Hodge ---
pi_13811925
Desondanks ben ik nog wel benieuwd, ik ben nu op de helft van de Bulteriaanse Jihad en ik vind het verhaal eigenlijk wel goed. Maar goed, ik verschil ook al van mening over voorspel tot Duin, dus het zal wel meer aan mij liggen dan aan de schrijvers
pi_14007181
Nou, bij de boekhandel konden ze vertellen dat het boek pas in januari zal uitkomen. Net even nagekeken op de website van de uitgever, en inderdaad, het is januari geworden.
Maar weer wachten dus...
pi_16468206
Wat is de nederlandse titel van dat boek eigenlijk?

De Machine Vernietiging?

Een heer met stijl
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:26:19 #19
17061 mvt
blame Canada
pi_16469271
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wat is de nederlandse titel van dat boek eigenlijk?

De Machine Vernietiging?

Ik zou "Kruistocht tegen de machines" een logischer vertaling vinden, maar ik heb geen idee
pi_16645363
Ik heb even in de boekenwinkel gevraagd (en meteen besteld.)
De titel is "De Machine Oorlog"
  vrijdag 30 januari 2004 @ 08:02:40 #21
75135 omnius
TACTICAL OFFICER
pi_16707406
Online is " De Machine Oorlog" zoals deze idd gaat heten nog nergens te bestellen, nadat de verschijnings datum destijds van oktober 2003 naar januari 2004 verschoven is.
Terwijl de derde deel "The Battle of Corrin" al klaar is...
Euch zum Spott und Hohn, Hole ich nun meinen Lohn
  dinsdag 3 februari 2004 @ 22:41:28 #22
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16864018
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:26 schreef mvt het volgende:

[..]

Ik zou "Kruistocht tegen de machines" een logischer vertaling vinden, maar ik heb geen idee

Kruistocht tegen de Machines zou vertaalt zijn Crusade against the Machines. Dat is dus niet echt kloppend.

The Machine Crusade

letterlijk vertaald...
De Machine kruistocht

Ik heb 'em in het Engels gelezen, en ik was er niet van onder de indruk, ik zit nog steeds te wachten op het moment dat telekinese en telepathie er uit worden gefokt door de Bene Gesserit, want in de oorspronkelijke boeken was er geen sprake van telepathie, en al helemaal niet van telekinese.
The Machine Crusade, is pulp, beetje hersenloze, standaard science-fiction, middelmatige space opera pulp.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')