En ze stopten na een uurtje
35 euro voor 1 uur muziek
quote:maar ff langszappen dan
Op woensdag 3 september 2003 08:15 schreef thaWarhead het volgende:
zaterdag wordt het geheel uitgezonden op MTV tussen 21.00 en 22.00
quote:Dat noem ik behoorlijk genaaid
Op woensdag 3 september 2003 07:52 schreef trzonne het volgende:
En ze stopten na een uurtje
35 euro voor 1 uur muziek
quote:Dat een band maar 1 uur speelt of zoveel geld vraagt, ligt niet aan Mojo hoor.
Op woensdag 3 september 2003 09:38 schreef Blast het volgende:Dat noem ik behoorlijk genaaid
Mojo zeker??
Ontopic: Dat klinkt erg klote
Hebben ze wel de hele set afgemaakt of zijn ze eerder gestopt omdat het geluid zo ruk was?
Ook daar viel de microfoon uit, toen werd hij wel gedisst.
Die mic had ik bijna gevangen, hij gooide hem het publiek in.
Hij ging ook nog in het publiek een stuk zitten, op de mensen, zeg maar. Toen keek hij mij nog heel doordringend aan.
Fred is wel ok, het hoort gewoon bij zn stijl om zo arrogant te doen. Ik ben geen Limp fan, maar de eerste 2 cd's zijn en blijven goed.
Weinig nummers speelden ze maar, 7 volgens mij, dat was wel jammer.
Alleen dom van hem dat hij vroeg: "Wie heeft Pennywise gezien vandaag?" Toen ging iedereen de rest van het optreden Bro Hymn zingen.
waren vrijkaartjes met dank aan Mojo...
Tot Fred de zaal in kwam om op de tribune een nummer te zingen, vandaar liep hij naar de mengtafel en begon aan Take A Look Around (Mission: Impossible 2 Theme)(mijn vriendin kreeg nog een hand van Fred!)
Totale chaos etc. Iedereen dringen bij die mengtafel. Toen ging er een glas bier over de mengtafel (die je toch normaal gesproken met een stukje plastic zou afdekken bij dit soort concerten?) en viel het geluid weg (er vloog zowieso al veel bier door de zaal, maar dat was wel leuk)
Het eind van het nummer (hoogtepunt) viel voor Fred (die duidelijk kon horen dat er wat mis ging) dus behoorlijk tegen. Zij stem was niet meer hoorbaar in de zaal, maar hij ging gewoon door met het nummer (terwijl hij toch moest kunnen horen dat er niks meer uit de speakers kwam). Beetje vreemd, ik zou als organisator zeggen: jongens het geluid is stuk, we kijken wat we eraan kunnen doen. Maar ze gingen onverstoorbaar verder, en speelden daarna nog een nummer of 4 geloof ik (inmiddels uit kwaadheid erg veel bier gedronken), waaronder 2 van de nieuwe plaat. Daar viel de reactie van het publiek dan blijkbaar zo tegen (raar he, zonder geluid) dat een toegift er ook niet meer af kon.
Arme geluids technicus, die stond aan de knoppen te draaien of z'n leven ervan afhing (wat waarschijnlijk ook zo was ) Uiteindelijk werd het geluid weer een beetje hoorbaar, maar er bleef van alles misgaan met de mengtafel.
Beetje tegenvallertje dus, maar het begin was vet!! Raar dat ze gewoon doorgingen met brak geluid.
Daarna boven nog lekker staan headbangen.
groetjes
quote:Kijk aan JOU heeft de scene wat! Lekker kaartjes achterhouden en niet gebruiken zodat dwalende zielen niet per ongeluk verzeilen bij deze ellende! Hulde!
Op woensdag 3 september 2003 10:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ben niet gegaan ondanks dat ik 4 kaartjes thuis had liggen... (geen vervoer) Maar schijnbaar heb ik niks gemist dus?waren vrijkaartjes met dank aan Mojo...
![]()
quote:Dat heeft misschien te maken met het feit dat ze minimaal een uur moeten spelen en anders contractbreuk plegen
Op woensdag 3 september 2003 11:58 schreef upc_leecher het volgende:Raar dat ze gewoon doorgingen met brak geluid.
Het schijnt dat Mojo ze verplicht om minstens een uur te spelen, en anders krijgen ze geen geld ofzo.
Zoiets zeiden "ze" iig toen Oasis in 1996 na 1 uur en 5 minuten van het podium liep...
quote:Tja.. dat zal het dan wel zijn ja.. slappe hap dus eigenlijk.
Op woensdag 3 september 2003 12:02 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat heeft misschien te maken met het feit dat ze minimaal een uur moeten spelen en anders contractbreuk plegen
Het schijnt dat Mojo ze verplicht om minstens een uur te spelen, en anders krijgen ze geen geld ofzo.
Zoiets zeiden "ze" iig toen Oasis in 1996 na 1 uur en 5 minuten van het podium liep...
quote:
Limp Bizkit laat Nederland ontevreden achterUTRECHT - 03/09/03 - Dinsdagavond 2 september gaf Limp Bizkit een wisselende show in de Heineken Music Amsterdam. De band begon vet, maar nadat halverwege het geluid bijzonder slecht werd en de band ook nog eens na een uur spelen het podium verliet, bleef het publiek ontevreden achter.
De verwachtingen rond het optreden van Limp Bizkit waren gespannen. Eind vorig jaar zegde de band nog een optreden af op het Nederlandse Ozzfest omdat Fred Durst en de zijnen te druk waren met de opnames van het nieuwe album.
Een ander probleem was hoogstwaarschijnlijk de vacature voor gitarist die bij Limp Bizkit al geruime tijd open stond.
Nu het album dan eindelijk klaar is en gitarist Mike Smith tot de gelederen van de band is toegetreden, kon Limp Bizit in de Amsterdamse Heineken Music Hall komen laten zien of er leven is na Wes Borland (de oorspronkelijke, zeer charismatische en getalenteerde gitarist van Limp Bizkit).Spetterend begin
De avond begon goed toen Limp Bizkit een half uur eerder dan verwacht al het podium betrad en zeer overtuigend en spetterend een serie oude hits bracht. Tegen een decor van bizar grote gitaar-stacks, een mega draaitafel met discolichten, en een reusachtige equalizer werden krakers als 'Nookie' en 'Break Stuff' het overenthousiaste publiek ingeblazen.
Zanger Fred Durst liet zich van zijn meest sympathieke kant zien, en haalde zelfs een aantal kids uit het publiek om op het podium mee te springen en dansen.Toen de stemming er na een aantal songs goed inzat, werd een onbekend akoestisch nummer ingezet (vanaf tape; jammergenoeg zonder de band), en verscheen Fred -vergezeld door vier bodyguards- opeens op de tribune achterin de zaal. Omringd door het publiek zong hij vanaf die positie een ballad van het nieuwe album 'Results May Vary'.
Kortsluiting
Het volgende nummer 'My Generation' besloot Durst vanaf de mengtafel achter in de zaal te zingen, en toen ging het fout.
Tijdens de wat hardere concerten in de Heineken Music Hall mag het publiek graag met drank gooien, en dit was ook vanavond weer het geval bij Limp Bizkit. Zanger Fred wist een welgemikt glas cola te ontwijken, maar de mengtafel was iets minder flexibel. Kortsluiting en rook was het gevolg, en erger; het geluid was voor rest van de avond verpest.De band op het podium speelde en bewoog alsof er niets aan de hand was, maar het publiek hoorde dan weer geen zang, vervolgens geen gitaar, dan weer veel te veel gitaar. Het was kortom een geluidstechnische rommel en de beukende perfectie van het begin van de avond was ver te zoeken.
Fluitconcert
Een half uur later verdween de band van het podium en begon de crew direct de apparatuur op te ruimen. Het publiek uitte direct haar ontevredenheid door een fluitconcert en boe-geroep. Het mocht echter niet baten. Het was duidelijk; de band speelt niet verder en geeft geen toegift.
Conclusie
Limp Bizkit is duidelijk nog geen geschiedenis ondanks het vertrek van Wes Borland. De vette sound en de energie is nog duidelijk aanwezig.
De band moet wel leren dat een eigen show in een zaal langer mag/moet duren dan een optreden op een festival.
En wellicht is de aanschaf van een zeiltje of overkapping voor de mengtafel geen overbodige luxe als je geregeld speelt voor publiek dat van een biertje houdt.door Menno Wiegeraad (Tiscali.nl)
quote:Red de jeugd van de "barry manilow in disguise", fred duhhst!!
Op woensdag 3 september 2003 12:02 schreef Suncross het volgende:[..]
Kijk aan JOU heeft de scene wat! Lekker kaartjes achterhouden en niet gebruiken zodat dwalende zielen niet per ongeluk verzeilen bij deze ellende! Hulde!
'Irked by short show, fans to file lawsuit against Limp Bizkit'
-- The breach-of-contract suit seeks damages for at least 165 concertgoers who will claim that top-selling rock/rap act Limp Bizkit instigated the uprising and then left the stage after less than 30 minutes, though they had contracted as part of a multi-act rock concert to play 90 minutes, said Chicago attorney Michael Young.
Blijkbaar zijn ook in andere landen de fans niet helemaal tevreden met de show van LB.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |