quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:20 schreef calvobbes het volgende:
Waarom verdoe jij je tijd aan je topics?
quote:en wat voor soort users opent nou dat soort topics?
Op dinsdag 2 september 2003 16:19 schreef nEDerland het volgende:
En dan heb ik het specifiek over de evolutie-topics. De mensen die erin geloven zullen niet van standpunt veranderen, en de mensen die er niet in geloven zullen ook niet van standpunt veranderen. En vrijwel nooit zie je nieuwe inzichten. Het is elke keer weer het heen-en-weer slingeren van argumenten die al lang bekend waren.
Waarom dan toch die topics lezen en dan eventueel weer reageren? Misschien om toevallig een argument te lezen dat je nog nooit hebt gehoord?
of dit soort
[Dit bericht is gewijzigd door MadMarine op 02-09-2003 16:21]
quote:
quote:Dat is een van de redenen waarom mensen tijd verdoen aan topics.
Op dinsdag 2 september 2003 16:21 schreef nEDerland het volgende:
Nieuwsgierigheid.
De reden zal wel dezelfde zijn als die van de evo posters namelijk : dat ze niks beters te doen hebben op dat moment.
Dus zodoende.
Een mens moet altijd ergens in geloven.... Ze kunnen niet leven zonder dat ze weten hoe het kan dat ze leven...
dus...
quote:Op zich hoeft dit natuurlijk niet. Sommige mensen weten gewoon niet hoe alles kan, maar maken zich er ook niet druk om.
Op dinsdag 2 september 2003 16:38 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
Altijd intressant om te zien dat mensen niet niet kunnen geloven..Een mens moet altijd ergens in geloven.... Ze kunnen niet leven zonder dat ze weten hoe het kan dat ze leven...
dus...
quote:Jij blijkbaar wel...
Op dinsdag 2 september 2003 16:39 schreef nEDerland het volgende:[..]
Op zich hoeft dit natuurlijk niet. Sommige mensen weten gewoon niet hoe alles kan, maar maken zich er ook niet druk om.
ps: Je begint nu zelf ook met dicuseren....
quote:Ja... je moet toch wat op je werk he
Op dinsdag 2 september 2003 16:43 schreef _.-Chicken-._ het volgende:[..]
Jij blijkbaar wel...
ps: Je begint nu zelf ook met dicuseren....
quote:Ik vind het juist heerlijk om er over na te denken en nergens direct in te geloven.
Op dinsdag 2 september 2003 16:38 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
Altijd intressant om te zien dat mensen niet niet kunnen geloven..Een mens moet altijd ergens in geloven.... Ze kunnen niet leven zonder dat ze weten hoe het kan dat ze leven...
dus...
quote:Ik heb nooit echt argumenten heen-en-weer geslingerd zien worden, ze werden eigenlijk alleen maar van de ene kant naar de andere kant geslingerd.
En dan heb ik het specifiek over de evolutie-topics. De mensen die erin geloven zullen niet van standpunt veranderen, en de mensen die er niet in geloven zullen ook niet van standpunt veranderen. En vrijwel nooit zie je nieuwe inzichten. Het is elke keer weer het heen-en-weer slingeren van argumenten die al lang bekend waren.
Waarom dan toch die topics lezen en dan eventueel weer reageren? Misschien om toevallig een argument te lezen dat je nog nooit hebt gehoord?
quote:
quote:Omdat jij ze iedere keer begint.
quote:Ik doe mee aan zulke topics omdat ik er wat van wil leren. Er is nog zoveel over evolutie, degeneratie, creationisme dat is niet weet, dat ik altijd zulke topics wel zal blijven doornemen.
Ik denk dat dat ook een beetje de bedoeling is van een forum. Dat je ervan leert en niet alleen maar je eigen ideen wilt ventileren en al het andere weggooit.
Kan best interessant zijn. Stukken interessanter als dit topic in elk geval.
quote:Canonier nog bedankt voor je steun tegen de Pol Mod's na verwijdering van mijn topic over het vergoelijken door de NMO van de moord op 700 joden en het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven. Jammer dat ik mijn inzichten niet mocht onderbouwen van pol mod en wfl mod
Op dinsdag 2 september 2003 20:50 schreef Canonier het volgende:
Je kunt ook gewoon dingen oppikken, inzicht krijgen in andere visies en 'n beetje kijken hoe andere mensen hun persoonlijke theoriën onderbouwen.Kan best interessant zijn. Stukken interessanter als dit topic in elk geval.
quote:Graag gedaan. Helaas worden feiten niet gedoogd als ze even niet in het straatje van Wile_E_Coyote en Tulp050 passen.
Op dinsdag 2 september 2003 21:02 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Canonier nog bedankt voor je steun tegen de Pol Mod's na verwijdering van mijn topic over het vergoelijken door de NMO van de moord op 700 joden en het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven. Jammer dat ik mijn inzichten niet mocht onderbouwen van pol mod en wfl mod
Discussies over de handel en wandel van Mohammed lijken helaas nog een taboe op Fokforum.nl.
quote:Dingen die de basis van ons bestaan aanraken beslis je niet op een moment. Zoiets vormt zich over jaren. Zoiets doen we ook niet regelmatig, maar op beslissende momenten in ons leven.
Het is niet waar dat mensen niet van standpunt veranderen. Je kan bijvoorbeeld 20 jaar met bepaalde dingen bezig zijn en dan uiteindelijk een ommekeer in je denken maken. Dan zijn die 20 jaar niet voor niets geweest. Alles wat zich tevoren afspeelde werkte er aan mee om een nieuwe situatie te doen ontstaan. Het je voortdurend bezig houden met allerlei moeilijke vraagstukken is daarom niet een verdoen van je tijd, maar integendeel, een inzien dat sommige dingen een leven lang nodig hebben om uitgeplozen te worden.
Meestal zijn dingen die aan de basis van je bestaan staan ook zeer gecompliceerd. Het een hangt met het ander samen. Zo hangt jouw ongeloof in de evolutietheorie samen met jouw geloof in een bepaalde godsdienst.
Een ommekeer in het denken dat aan de basis van je bestaan staat betekent dan ook een enorme crisis in je leven. Met het omvallen van 1 kegel kan de volgende omver gaan enz. Ook daarom kunnen we zoiets niet om de haverklap meemaken, maar stellen we het onbewust uit tot een moment dat ons er uiteindelijk toe dwingt.
[Dit bericht is gewijzigd door Rereformed op 02-09-2003 21:37]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |