abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 14 februari 2004 @ 13:29:26 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_17169188
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 00:36 schreef martax het volgende:
een kennis van me is zwanger geraakt tijdens het gebruik van de nuva ring. kreeg later van haar huisarts te horen dat het die het alleen nog maar adviseerde aan "oudere" vrouwen.
Ja dit is wel erg vaag zeg, ze heeft hem waarschijnlijk toch niet helemaal op de juiste manier gebruikt. Er zijn zoveel vrouwen die beweren dat ze 'dwars door de pil/ring/whatever' heen zwanger zijn geraakt. De meesten zeggen dat denk ik uit schaamte over hun eigen slordigheid. of zijn bv. glad vergeten dat ze een keertje diarree hadden of overgegeven ofzo.
pi_17176808
quote:
een kennis van me is zwanger geraakt tijdens het gebruik van de nuva ring. kreeg later van haar huisarts te horen dat het die het alleen nog maar adviseerde aan "oudere" vrouwen.
Dit slaat nergens op. Ze had gewoon voorzichtiger moeten zijn. Mijn dokter vertelde over een vrouw die haar nuvaring een dag na de inbrengdag had ingebracht en dus zwanger werd. Wat dat betreft is het net de pil. Je moet stipt zijn.
Buurman, ik hier?
pi_17176887
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:51 schreef Dissolved het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Ze had gewoon voorzichtiger moeten zijn. Mijn dokter vertelde over een vrouw die haar nuvaring een dag na de inbrengdag had ingebracht en dus zwanger werd. Wat dat betreft is het net de pil. Je moet stipt zijn.

Nog veel stipter, zelfs. Met de pil had ik twaalf uur speling, met de NuvaRing maar drie uur... ik heb gewoon een vaste tijd en die staat in mijn agenda, daar wijk ik misschien drie minuten van af, maar meer niet
  zaterdag 14 februari 2004 @ 21:37:11 #54
8885 moralia
Grip op je zak
pi_17181744
Ik ben ook nog steeds een tevreden NuvaRing gebruikster, ik baal alleen ontzettend dat ie zo duur is. Ik vind hem toch zo prettig dat ik hem toch blijf gebruiken, ik heb het er wel voor over. En ja je moet hem wel op tijd er in en er uit halen maar dat is maar 1x in de 3/4 weken en staat ook in mijn agenda.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_17182935
Merk je de ring zelf eigenlijk op bij sex?

Voel je hem bij vingeren en voor de man bij neuken?

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 22:41:31 #56
8885 moralia
Grip op je zak
pi_17183953
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 22:07 schreef erodome het volgende:

Wij voelen er allebei helemaal niks van! Het is wel belangrijk dat je hem goed diep inbrengt, anders wil ie nog wel eens zakken en dan is het net een scheef zittende tampon die in de weg zit.
pretending that I'm deaf
pi_17187001
quote:

Nee, wij voelen hem niet zitten, niet bij vingeren, niet bij neuken.
  dinsdag 24 februari 2004 @ 08:45:52 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17344481
Nav dit topic ben ik vandaag ook maar naar mijn huisarts gestapt voor de Nuva-ring! Ik heb slechte ervaringen met de pil en het leek de huisarts ook wel "interessant" aangezien ik de eerste ben in haar praktijk die dat ding gaat gebruiken. Mocht 'ie niet bevallen kan ik altijd nog weer aan de pil. Ze hadden 'm (logisch) niet op voorraad bij de apotheek, maar morgen issie binnen!

Ik ben heel benieuwd of t gaat bevallen en of het inbrengen en uithalen een beetje gaat.

Huisarts stelde nog voor om als ik 't eng vond ofzo dat zij dat ding in ging brengen. Ik zo: euhhh nou ik probeer t eerst wel zelf

Ohja, wel eigen bijdrage van 19 euro nog wat idd.. Maar daar staat tegenover dat ik geen gezeik met die rotpil meer heb die ik kan vergeten. Ik kan er mee leven

[ Bericht 14% gewijzigd door XcUZ_Me op 24-02-2004 08:48:21 (toevoeging) ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 24 februari 2004 @ 09:22:20 #59
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_17344783
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:29 schreef Aventura het volgende:
Ja dit is wel erg vaag zeg, ze heeft hem waarschijnlijk toch niet helemaal op de juiste manier gebruikt. Er zijn zoveel vrouwen die beweren dat ze 'dwars door de pil/ring/whatever' heen zwanger zijn geraakt. De meesten zeggen dat denk ik uit schaamte over hun eigen slordigheid. of zijn bv. glad vergeten dat ze een keertje diarree hadden of overgegeven ofzo.
Pil is niet 100% zeker... Vroeger moest ik twee stuks per dag Diane slikken om mn menstruatie onder controle te houden. Ik vroeg toen aan de dokter of ik met die ene lichte pil waar ik mee begonnen was wel veilig was geweest en hij dacht van niet. Gelukkig doe ik het alleen maar met condoom.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_17365632
quote:
sja, heeft ze m wel goed gebruikt? Je kan ook zwanger raken terwijl je de pil slikt..als er iets misgaat....(vergeten, overgeven, diarree...)

duss..
(:
  donderdag 26 februari 2004 @ 11:45:06 #61
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_17370704
quote:
Merk je de ring zelf eigenlijk op bij sex?<p>Voel je hem bij vingeren en voor de man bij neuken?
Mijn vriendin gebruikt ook die ring. En ja als ik haar vinger dan voel je hem wel. Maar dat het storend is zul je mij niet horen zeggen. Tijdens de daad opzich moet je je er echt op focussen om hem te voelen. En dan nog zal het voor mij geen reden zijn om er over te gaan zeuren. Het is voor haar simpeler in gebruik.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_17454889
Leuk om veel positieve ervaringen met de NuvaRing te lezen. Ik zelf gebruik de ring nu ruim een jaar en ben heel tevreden.

Zoals iemand anders hier als postte, gewichtsafname (misschien zelfs teveel), kortere en minder heftige menstruatie, meer zin in sex en geen last meer van die vermaledijde migraine, uitgevlakte emoties, spotting, enzo die ik door de pil kreeg. Binnen een jaar of 4 had ik ca. 10 verschillende soorten pillen geprobeerd... waarna ik de moed had opgegeven. En toen, na ruim een jaar zonder anticonceptie en met teveel gescheurde condooms, en dus teveel morning-afters, hoorde ik eind jan 2003 over de NuvaRing. Ik op internet zoeken, nauwelijks mensen met ervaring. Ik op duitse sites zoeken en ja, daar waren ervaringen, veel en goed en duitse gyns leken erg enthousiast. Ik naar de huisarts, nee ze kende het niet, had net de map van organon binnen, het leek haar eigenlijk helemaal niets, maar als ik het wilde uitproberen, mocht dat en moest ik haar mijn ervaring laten weten.

Wat betreft het testen, nou daar gaat dus 10 jaar overheen, lijkt me redelijk grondig dus...
De ring behoort wel tot de 3de generatie anticonceptie, dus een geringe verhoogde kans op trombose. Echter las ik dat een gyn van de VU meldde dat het minder zal zijn dan de 3de generatie orale anticonceptie, vanwege het niet passeren van de lever. Hierover kan echter pas na veel langer onderzoek uitsluitsel worden gegeven, merkt deze gyn ook op.

Bij iedereen lijkt het uithalen makkelijker te gaan dan het inbrengen, bij mij is dat andersom. De ring nestelt zich bij mij om de baarmoedermond en wil daar niet 1, 2, 3 van los. Het lukt wel, maar er is enige handigheid en geduld voor nodig. Bij het inbrengen floept de ring zo naar binnen.
Mijn vriend voelt de ring wel bij het vrijen en soms halen 'we' de ring er dan ook uit.
In het begin had ik vrij veel last van overmatig veel afscheiding, dit is gelukkig verdwenen.

Overigens vind ik de NuvaRing time service helemaal geweldig, ideaal! Mailtje en/of SMSje een dag _en_ een uur voor het uithalen/inbrengen. Top service! Kan het iedereen aanraden, te vinden bij het 'gebruikster'-gedeelte van http://www.nuvaring.nl.

groetz

oja, de eerste paar maanden heb ik ook last gehad van flinke onderbuik krampen/steken, alsof mijn baarmoeder zich samen trok. deze klacht werd steeds minder en na een maand of 4, 5 was het helemaal verdwenen. best lang dus, waaruit maar weer blijkt dat je het soms lang moet volhouden om een anticonceptie middel te proberen. ik heb doorgezet omdat ik niet weer de pil-molen in wilde en een spiraaltje niet zag zitten omdat mijn menstruatie voor het gebruik van hormonale anticonceptie zeer hevig was, qua veel en lang bloeden.

[ Bericht 10% gewijzigd door lack-of-interest op 02-03-2004 23:46:44 ]
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_17471872
Hoi!

Ik ben inmiddels al 4 jaar aan het klooien met de pil; ik heb stediril 30 gehad, daar kreeg ik de bekende lichamelijke bijwerkingen van, Lovette en Harmonet. Ik werd er helemaal gek van, en heb samen met mijn vriend besloten om even te stoppen met de pil, en mijn normale 'ik' weer terug te krijgen, want ik heb dus nooit meer zin in seks, terwijl dat vroeger wel anders was.

Nu ik zo al die positieve reacties lees, lijkt de nuvaring me echt ideaal! Ik wil echter even wachten tot mijn lichaam weer 'back to normal' is, hoe lang duurt dat ongeveer?

En klopt het ook dat je de ring er tijdens de daad eruit kan halen, maar binnen 3 uur weer terug moet doen? Loop je dan geen risico om zwanger te worden?

pi_17472714
hoi funkyoz,

de stediril 30 is een van de pillen waar ook ik kennis mee heb mogen maken... en half jaar ging het goed, en toen was het foute boel en kwam de volgende pil... ik weet niet eens meer welke ik allemaal heb geprobeerd, zoveel waren het er...

naar mijn idee had ik na zo'n 8 mnd mijn ware eigen ikke weer teruggevonden... best lang dus. ik heb ook de eerste 3 4 maanden na het stoppen met de pil niet gemenstrueerd.

succes met het hervinden van jezelf.
groetz!

ach, vergeet ik die andere vraag! de ring gaat er bij mij regelmatig uit om te vrijen en tot op heden ben ik niet zwanger geraakt.
uit de faq (gebruikster-gedeelte) van de nuvaring site:
"Kan NuvaRing tijdens de geslachtgemeenschap worden verwijderd?
Hoewel het niet nodig is, kan NuvaRing voor de geslachtsgemeenschap worden verwijderd, maar hij moet dan wel binnen 3 uur worden teruggeplaatst. Het is echter sterk aan te raden om de ring tijdens de geslachtsgemeenschap te laten zitten; in de meeste gevallen ondervinden zowel de man als de vrouw tijdens de geslachtsgemeenschap geen hinder van de ring."

[ Bericht 38% gewijzigd door lack-of-interest op 03-03-2004 00:11:03 ]
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_17512583
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 23:59 schreef lack-of-interest het volgende:
ach, vergeet ik die andere vraag! de ring gaat er bij mij regelmatig uit om te vrijen en tot op heden ben ik niet zwanger geraakt.
uit de faq (gebruikster-gedeelte) van de nuvaring site:
"Kan NuvaRing tijdens de geslachtgemeenschap worden verwijderd?
Hoewel het niet nodig is, kan NuvaRing voor de geslachtsgemeenschap worden verwijderd, maar hij moet dan wel binnen 3 uur worden teruggeplaatst. Het is echter sterk aan te raden om de ring tijdens de geslachtsgemeenschap te laten zitten; in de meeste gevallen ondervinden zowel de man als de vrouw tijdens de geslachtsgemeenschap geen hinder van de ring."
Bij mij zit de ring niet erg diep, en voel hem ook niet tijdens het dragen. Tijdens het vingeren voelen we hem wel, maar dit is natuurlijk niet naar. Ik laat de ring tijdens het voorspel zitten, maar verweider hem vaak als we gaan neuken. Mijn vriend voelt hem af en toe, in het ene standje beter als in de andere (vooral als ik boven zit is de ring voor hem duidelijk te voelen) Ik heb er zelf totaal geen last van.

Grtx Maaike
pi_17521304
In het begin haalden we hem er wel uit als we gingen seksen, maar inmiddels zijn we er allebei aan gewend en ik vind het toch iets veiliger met het oog op het in slaap vallen na de daad . Ik bloed wel heviger dan toen ik de pil gebruikte (dat is ook wel logisch denk ik, ik verloor drie druppels of zo), maar steeds minder buikpijn, dus ik heb het er graag voor over
  maandag 8 maart 2004 @ 15:49:55 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17576024
Ik ben gister begonnen en tot dusver merk ik er niks van, maar ja ding zit er nog geen 24 uur in

Inbrengen was ff prutsen, maar hij zit. Net zo diep als een tampon ongeveer, ik voel 'm niet zitten in ieder geval.

Ben erg benieuwd hoe 't met 't seksen zal gaan.. Maak me er toch wel beetje druk om of m'n vriend dat ding niet zal voelen en of 't niet al te storend zal zijn, aangezien 'ie bij mij dus niet zo diep wil zitten. Of dat m'n vriend 'm helemaal naar boven duwt en ik 'm der dan niet meer uitkrijg.

Doemscenario's, i know, en de berichten hier stellen me wel een beetje gerust, maar toch...

Ohja, ik heb 'm ingebracht op dag 2 van m'n menstruatie en sindsdien heb ik geen druppeltje meer gezien.. vaag, want normaal gesproken heb ik toch zeker een dag of 3 4 bloedverlies, niet meer zo heftig op dag 3 en 4, maar toch. Nouja, 't zal wel
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 10:22:15 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17818952
Nou, ff een update

Met seks geen probleem!! Thnkgd! Alle posities zijn mogelijk zonder dat m'n vriendje de ring voelt! Dat is wel prettig

Ook geen problemen met uitvallen van ring, ook niet tijdens het vrijen. Ding blijft goed zitten waar 'ie zit.

Waar heb ik wel last van, qua bijwerkingen:

- stemmingswisselingen (prikkelbaar en snel huilerig)
- hoofdpijn
- pijnlijke borsten
- meer pukkeltjes

Maar, al met al bevalt 'ie wel goed.. hoop alleen wel dat de pukkeltjes en de stemmingswisselingen nog minder worden.

woensdag 31 maart 2004 @ 10:33:24 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_18079068
Ik kick 'm maar weer even omhoog

Zit nu in m'n ringvrije week, derde dag en nog geen menstruatie te zien.. zou op 2e of 3e ringvrije dag moeten beginnen.

Knijp 'm toch wel een beetje, ondanks dat ik 'm correct heb gebruikt. Niet eens een keer uitgehaald ofzo. Nouja, nog maar even afwachten, met de pil was ook 2 3 dagen gebruikelijk en toen werd ik het ook altijd pas op dag 4 of 5...

Maar toch..
pi_18079170
Bij mij begint mijn menstruatie ook niet op de tweede of derde dag, soms pas op dag vijf of zes of zelfs als ik alweer met de ring ben begonnen. Niet ieder mens is regelmatig, ik was het voordat ik met de pil begon niet, terwijl ik de pil slikte niet en nu met de Nuvaring ook niet. Als je hem er niet eens uit hebt gehaald, is er volgens mij niets aan de hand, hoor.
  woensdag 31 maart 2004 @ 10:40:59 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_18079204
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij mij begint mijn menstruatie ook niet op de tweede of derde dag, soms pas op dag vijf of zes of zelfs als ik alweer met de ring ben begonnen. Niet ieder mens is regelmatig, ik was het voordat ik met de pil begon niet, terwijl ik de pil slikte niet en nu met de Nuvaring ook niet. Als je hem er niet eens uit hebt gehaald, is er volgens mij niets aan de hand, hoor.
Ahhh dat is wel een geruststelling, dankjewel

Nee heb me overal netjes aan gehouden. Aangezien dit de 1e maand is dat ik 'm gebruik hebben we in de eerste week ook keurig een "aanvullend voorbehoedsmiddel" gebruikt e.d. Dus het zal idd wel goedkomen
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:02:50 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_18214336
Hmpf.. ben 't donderdagavond geworden en ik ben het nog steeds Hier ben ik niet zo blij mee, "normaal" was ik maar 3 4 dagen ongesteld en nu ziet het er niet naar uit dat het binnenkort zal stoppen.

Hier baal ik wel stevig van... was dit bij jullie ook zo en werd dit minder na een aantal maanden?
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:37:17 #73
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_18215129
Hier ff een man die wat te zeggen heeft over de nuvaring. Je voelt hem wel degelijk tijdens sex, zowel bij penetratie met de penis alsook bij penetratie met de hand. Veel last heb ik (laat staan zij) er niet van, de ring leidt misschien een beetje af van de werkzaamheden waar je mee bezig bent.

De eerste keer schrokken we een beetje omdat ze niet gelijk ongesteld werd in de periode die darvoor bedoeld was. Of dit door de ring zelf komt of door de lichte spanning die het met zich meebrengt van "zou ie wel werken" weten we niet.

Ik denk dat de ring vooral handig is voor vrouwen die soms wat vergeetachtig zijn.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:11:49 #74
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_18215971
hallo,
Dank jullie wel allemaal voor jullie verhalen. Een vriendin raadde mij de nuvaring al eerder aan maar ik stond er verder niet bij stil en heb nooit naar informatie gezocht. Nadat ik stopte met roken en de diane 35 slikte was het verstandiger om over te gaan op een andere pil omdat ik door de diane extra vreet-buien kreeg. Nu ik mycrogenon slik merk ik dat ik stemmingswisselingen heb, elke stopweek jankbuien krijgen en ik kan mezelf niet meer terug vinden.
Door het lezen van deze topic ga ik de huisarts bellen. Hij heeft telefonisch spreek uur tussen half 2 en 2 uur. Eens kijken of hij die ring aan mij wil uitschrijven.
Ik moet zeggen dat jullie verhalen mij enorm enthousiast hebben gemaakt.
Ik wil al z lang van die pil af !!!
Het is toch elke dag een 'flinke' stoot hormonen die je naar binnen werkt.
Ik slik de pil nu zo'n 18 jaar
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:27:14 #75
8885 moralia
Grip op je zak
pi_18216349
Nou ja het is ook gewoon lekker om niet elke avond aan het pilletje slikken te denken, dat vind ik tenminste enorm prettig aan de nuvaring.
pretending that I'm deaf
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')