abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 2 september 2003 @ 12:07:52 #26
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_12889897
* Lois rent even snel naar binnen hier*

Op de gebruikelijke voorweeën en moeilijk lopen weinig verandering hier.
Wel hebben we eventjes toestand, Jeroens moeder is vannacht naar het ziekenhuis gebracht met wat mogelijk een hartaanval was maar waarvan we hopen dat het toch iets anders blijkt te zijn.
De uitslagen en onderzoeken vandaag brengen hopelijk goed nieuws.
Ik ben er dus ook weer snel vandoor, kan verder weinig bijlezen en reageren want we gaan zo weer weg maar mocht de bevalling gaan beginnen dan horen jullie het wel van Karin.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_12890364
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 11:15 schreef Belana het volgende:
Ow E.T., ik voelde ook zoiets vananf 16 weken, ik noemde het plopjes, blubjes. Je twijfelt, maar toch "weet" je dat het je kindje is. In de loop van de weken werd het sterker en nu met 19 weken is het zoooooo duidelijk dat ik er niet meer omheen kan. Ik moet vaak zo lachen!!! Dan zeg ik ook, wat ben je nou aan het doen kind???
Lois noemde het eens in een mailtje aan me "zo gezellig", en dat is het idd!
Ja en die plopjes worden schopjes, en ik moet inderdaad ook vaak lachen want dan praat ik weer eens tegen hem, en dan zit mijn hubby me aan te kijken van wat zeg jij nou joh. Ik zit tegen mijn kind te praten joh, hij is wakker

Belana, ik begin ook veel last van mijn rug te krijgen op het moment. Errug vervelend is dat en als ik buk dan voel ik dat kind ook zo'n beetje tussen mijn ribben zitten. Niet echt fijn.

En over die straie, als je daar last van hebt dat je huid trekt. Ik smeer dagelijks olie op mijn buik en ik heb dan ook geen last meer van trekkende huid. Baby olie word vaak geadviseerd. Dus misschien een tip als je het nog niet doet.

En lachen wel, als ik de ijskast open doe, dan stoot die deur vaak tegen mijn buik aan. Voor het kind niet fijn, is niet hard hoor. Maar ik vergeet vaak dat ik een dikke buik heb.

ET, het is dus niet zo vreemd hoor dat je vlinders in de buik voelt. Ik voelde het ook al ongeveer bij 17 weken. En het lijkt inderdaad op bubbels in de buik. Of dat je inderdaad een zenuw hebt die trilt.

dinsdag 2 september 2003 @ 12:37:30 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_12890439
ben nog maar 14 weken en *telt* twee dagen.. 't lijkt me zo vroeg om wat te voelen..
Heb daarna ook niks meer gevoeld trouwens..

Ik zal wel te graag willen

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_12890615
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 12:37 schreef E.T. het volgende:
ben nog maar 14 weken en *telt* twee dagen.. 't lijkt me zo vroeg om wat te voelen..

Ja maar als jij dus al een buikje begint te krijgen ben je dus zowieso al vroeg. Bij mij kon je al wel wat zien, maar als ik die foto's van jouw zag dan zag je echt al aardig wat. Dus geniet ervan joh.
De dokter zei wel tegen mij dat je bij 16 weken pas wat kon voelen. Maar de een is de ander niet he
  dinsdag 2 september 2003 @ 12:56:03 #30
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12890823
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 12:37 schreef E.T. het volgende:

Vanaf waar tel je die 14 weken? Want bij een normale conceptie tel je vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie.Herinner ik me wel is de conceptie toch in het ziekenhuis gedaan en daarna teruggeplaatst..?
*ow, ik hoop niet dat dít weer zo'n zwangerschaps-papa-dementie-moment is*

Hoe reken je dán die tijd? Want qua ontwikkeling lopen ze echt heel redelijk gelijk.. gewicht kan verschillen maar bouw en structuur niet echt.

Shaven..... not furred
  dinsdag 2 september 2003 @ 12:58:27 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_12890877
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 12:33 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ja en die plopjes worden schopjes, en ik moet inderdaad ook vaak lachen want dan praat ik weer eens tegen hem, en dan zit mijn hubby me aan te kijken van wat zeg jij nou joh. Ik zit tegen mijn kind te praten joh, hij is wakker

Belana, ik begin ook veel last van mijn rug te krijgen op het moment. Errug vervelend is dat en als ik buk dan voel ik dat kind ook zo'n beetje tussen mijn ribben zitten. Niet echt fijn.

En over die straie, als je daar last van hebt dat je huid trekt. Ik smeer dagelijks olie op mijn buik en ik heb dan ook geen last meer van trekkende huid. Baby olie word vaak geadviseerd. Dus misschien een tip als je het nog niet doet.

En lachen wel, als ik de ijskast open doe, dan stoot die deur vaak tegen mijn buik aan. Voor het kind niet fijn, is niet hard hoor. Maar ik vergeet vaak dat ik een dikke buik heb.

ET, het is dus niet zo vreemd hoor dat je vlinders in de buik voelt. Ik voelde het ook al ongeveer bij 17 weken. En het lijkt inderdaad op bubbels in de buik. Of dat je inderdaad een zenuw hebt die trilt.

Het is heerlijk he zo'n kindje in je buik! Kbot moet ook vaak om me lachen. Dan zegt ie: Is de beebie wakker? Soms komt ie gezellig even mee kletsen en voelen.
Tja E.T., 14 weken lijkt idd erg vroeg, maar ik ben geen expert. Ik wilde het ook heel graag voelen idd, maar ben er echt van overtuigd dat ik ook echt wat ben gaan voelen vanaf een week of 16.
Wat de striae betreft Lewis, tja, ik moet meer gaan smeren denk ik.
Alhoewel het ook zo is dat de 1 er gevoeliger voor is dan de ander denk ik?
Maar ik ga voortaan lekker smeren, kan ook geen kwaad ten slotte.
Ik ga wel vaak ik bad met badolie, ook voor de pijntjes in mijn rug trouwens. Dat ontspant wel lekker.

Lois, meisje, sterkte, ook voor Jeroen en zeker voor je schoonmama, doe haar de groeten enzo. [hug]

stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 september 2003 @ 13:06:50 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_12891055
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 12:58 schreef Belana het volgende:

Wat de striae betreft Lewis, tja, ik moet meer gaan smeren denk ik.
Alhoewel het ook zo is dat de 1 er gevoeliger voor is dan de ander denk ik?

Ik las trouwens ook in de Beatrijs Smulders bijbel dat vrouwen boven de 30 tijdens hun zwangerschap (bijna) geen striae krijgen.. En verder inderdaad een kwestie van aanleg, hoe was je figuur voor die tijd..enz.

Ik vergat net Lois & Clark helemaal
Lois, meissie toch.. Hou je jezelf een beetje in de gaten?..
Heel veel sterkte!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 2 september 2003 @ 13:14:41 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_12891219
Ik moet zeggen dat tot op heden alleen striae op mijn borst is gekomen, die groeien dan ook wel erg hard...
Mijn buik ook trouwens, maar daar valt het nog mee.
We zullen wel zien, weet je, je doet er uiteindelijk toch weinig aan denk ik en het hoort er dan maar gewoon bij.

We zijn al getrouwd toch ET? dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken, LOL

stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel dinsdag 2 september 2003 @ 13:43:39 #34
2628 Karin
pi_12891798
Ik heb me eigen helemaal sufgesmeerd met olie, bodylotion en speciale anti-striae creme. Minstens 2 x per dag. Mijn buik en borsten zijn een grote streepjescode.
Helaas hielp het smeren dus bij mij niet
pi_12892919
ne, tis ook wel aanleg *hoopt er maar het beste van* hoor Karin..helaas net als spataderen *boos naar beneden kijkt*

Loisje toch, lees er ook finaal overheen, opgeslokt door ET's plopjes Van harte beterschap en zeg maar tegen moeders dat het niks ernstigs mag zijn hoor!! Jullie zijn niet aan de beurt (veel sterkte)

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_12892959
He bah Lois en Clark, hopelijk valt het allemaal mee. Wanneer wordt het nou eens rustig vaarwater bij jullie? Jullie maken het nog gekker dan wij hier de afgelopen jaren, en we dachten al dat dàt overdreven was.

Striae schijnt alles te maken hebben met aanleg en erfelijkheid. Je krijgt het of je krijgt het niet en smeren schijnt daar helaas bitter weinig tegen te helpen (al voelt het wel lekkerder aan). Daarnaast speelt leeftijd inderdaad ook een rol, hoe ouder je bent hoe slapper de huid, dus hoe minder kans op scheurtjes. Ik heb er gelukkig helemaal geen last van gehad (niemand in mijn familie), maar als compensatie kreeg ik allemaal witte vlekken, ik werd een soort omgekeerde dalmatiër. Is gelukkig wel aan het wegtrekken.

mooi he, alles
  dinsdag 2 september 2003 @ 14:39:27 #37
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_12892969
quote:
Ik las trouwens ook in de Beatrijs Smulders bijbel dat vrouwen boven de 30 tijdens hun zwangerschap (bijna) geen striae krijgen..
Ik ben het bewijs dat het tegendeel waar is
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 2 september 2003 @ 15:16:51 #38
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12893913
Kennen jullie die reclame van dubbelfris?
Met dat negertje op de schouder....

Ze mag weer mee naar huihuis...

De gyn, in al zijn wijsheid, heeft besloten dat er nog niet in te leiden valt en dus mag ze naar huis . Nou ja, ze mocht op zich ook nog wel een of twee daagjes blijven rusten...

Shaven..... not furred
  FOK!fossiel dinsdag 2 september 2003 @ 15:20:55 #39
2628 Karin
pi_12894025
Hartstikke fijn toch dat ze naar huis toe kan? Kan ze nog lekker even aansterken voordat alles losbarst.
Ik snap namelijk niet zo goed waarom jullie perse een inleiding willen, ik zal er wel overheen gelezen hebben. Ze is nu toch weer aan de beterende hand? Ik zou persoonlijk niet op een inleiding zitten te wachten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 september 2003 @ 15:22:50 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12894079
Lois, sterkte hoor, doe je een beetje rustig aan met al dat gevlieg ook al heb je er een goede reden voor natuurlijk Sterkte voor je schoonmoeder

Bastardhost, dat is toch om gek van te worden! Is Guinevere wel weer opgeknapt? Niet meer spugen en zo?

E.T., dat is "gewoon" Buikie die je daar voelt

Enne, boven de 30 geen striae? Nou, onder de 40 wel hoor

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:12:59 #41
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12895408
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 15:20 schreef Karin het volgende:
...
We zitten niet op een inleiding te wachten!!!

Omdat Astrid zich niet sterk genoeg voelt voor een natuurlijke bevalling hebben we een poging gedaan om met een gyn de mogelijkheden door te spreken. Helaas werd ons in een keer duidelijk gemaakt dat er geen sprake kon zijn van een operatie, tenzij ze de bevalling niet zelf af kan maken, dus een spoed-keizersnede.

Omdat het onduidelijk is hoever we in de zwangerschap zitten (Er zijn twee momenten die veel van een ongesteldheid weg hadden), is het dus ook niet zeker hoever we over tijd zijn. We maken ons dus heel ongerust over Kruimel.
Volgens de eerste ongesteldheid (4 dagen) is het 19 augustus, volgens de 2e (2 dagen) is het 2 september. De termijnecho zei 28 augustus en die houden ze in het ziekenhuis vast.
Iedere volgende echo die we hebben gehad met bepaling van grootte liet zien dat Kruimel haar ontwikkeling voor liep op 28 aug, en wel ongeveer 10 dagen. Persoonlijk ben ik dan de man die zegt: 1 meting is geen meting en wanneer iedere volgende meting de eerste datum confirmeert, dan hou ik die aan.... toch?
Hoe dan ook... 19 augustus betekent 14 dagen overtijd en 28 augustus 5. Voor Astrid maakt het ook niet welke datum, behalve dat ze al een paar dagen met een heel sterk gevoel rond loopt dat het eruit moet.

Helaas is er geen gyn die echt de tijd heeft genomen om te luisteren naar onze angsten en onze gevoelens. Onze eigen gyn, waar we redelijk me overweg konden is dus geschorst voor minimaal 2 maanden werd erkent...
Ze gaan af op een bloedonderzoek die perfect in orde is (ik heb hem vanochtend gezien, dosier lag er nog en de waarde voor witte bloedlichaampjes was way of the scale wat duidt op infectie) en de CTG, echo maken ze alleen wanneer de CTG afwijkt.

Om je een idee te geven van haar conditie: Een wandelingetje van een kilometer geeft haar spierpijn in de benen en zorgt dat ze de rest van de dag nodig heeft om weer op krachten te komen (en dan hebben we halfweg al zitten rusten op een bankje).

Shaven..... not furred
pi_12895666
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 14:37 schreef Catootje het volgende:
ne, tis ook wel aanleg *hoopt er maar het beste van* hoor Karin..helaas net als spataderen *boos naar beneden kijkt*

Loisje toch, lees er ook finaal overheen, opgeslokt door ET's plopjes Van harte beterschap en zeg maar tegen moeders dat het niks ernstigs mag zijn hoor!! Jullie zijn niet aan de beurt (veel sterkte)

Bij mij in de familie hebben alle vrouwen spataderen, waar ik dus ook enorm bang voor ben. Ik heb ook veel last van mijn benen en zit ook zoveel mogelijk omhoog daarmee. Maar straie heb ik dan blijkbaar niet veel aanleg voor. Dus maar hopen dat het wegblijft bij mij.

En Belana, ja mijn vent vindt het nog onwennig allemaal, hij is wel gewend aan het idee baby, maar zodra ik dan zeg hou je hand op mijn buik dan kun je het ook voelen is ie heel ongeduldig en misschien verlegen ofzo. Hij is in ieder geval niet zo voelerig. Dus ik laat het maar gaan, de baby gaat vanzelf wel harder tekeer en dan ziet hij het vanzelf wel. Hij zit momenteel ook een beetje in de fase dat ie alle feestjes aanneemt omdat ie bang is straks vast te zitten ofzo. Het vaderschap syndroom. Ach hij maakt het nog niet te gek hoor. Dus ik laat het maar. Moet er eigenlijk wel om lachen.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 september 2003 @ 16:29:58 #43
13151 crew  Rewimo
pi_12895854
Bastardhost, als Astrid thuis is, is dat jullie kans om een second opinion te zoeken in een ander ziekenhuis. Zorg dat je ergens in de buurt "op visite" bent en kom dan tot de ontdekking dat de kleine wel erg stil is of iets anders wat een echo noodzakelijk maakt.

Overigens haal ik uit je verhaal dat die tweede ongesteldheid misschien wel de innestelingsbloeding is geweest en dat je dus inderdaad de eerste menstruatie als uitgangspunt moet nemen.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:40:42 #44
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_12896124
weet je, het ergste is gewoon dat deze 15 zeer ongewone weken hun weerslag hebben op ons gezin. Al dat georganiseer en geregel, nu weer ziekenhuis, dan mag ze nou naar huis om hier af te gaan wachten op de bevalling, en dan weer terug.... Ik denk dat we hier met ons viertjes behoorlijk moe zijn. De kids doen de hele dag niets anders dan huilen, mama idem en papa nog net niet *mannen huilen niet*

tis gewoon genoeg... Dit is tien keer zwaarder geweest dan de vroeggeboorte van Sverre

Shaven..... not furred
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 september 2003 @ 16:43:58 #45
13151 crew  Rewimo
pi_12896202
Kan ik me levendig indenken ja. Alles is ontregeld, jullie weten allevier niet waar je aan toe bent... Hartstikke zwaar inderdaad. Kids van slag doordat hun regelmaat weg is. Jullie van slag door alle tegenstrijdige informatie. Misschien is het nu wel fijn om even een paar dagen rust te nemen samen. Ook al betekent dat nog langer wachten op de kleine.
pi_12896291
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:40 schreef bastardhost het volgende:
weet je, het ergste is gewoon dat deze 15 zeer ongewone weken hun weerslag hebben op ons gezin. Al dat georganiseer en geregel, nu weer ziekenhuis, dan mag ze nou naar huis om hier af te gaan wachten op de bevalling, en dan weer terug.... Ik denk dat we hier met ons viertjes behoorlijk moe zijn. De kids doen de hele dag niets anders dan huilen, mama idem en papa nog net niet *mannen huilen niet*

tis gewoon genoeg... Dit is tien keer zwaarder geweest dan de vroeggeboorte van Sverre

Ja ik kan het me wel zo voorstellen hoor bastardhost. En helemaal als je toch niet helemaal zeker weet wat nou de echte datum is. Misschien dat je inderdaad gewoon voor een tweede opinie zou moeten gaan. Jullie voelen zelf het beste wat goed is voor Astrid en het kind. Als ik ook alles lees wat je schrijft krijg ik ook een beetje een naar gevoel. Dan heb je volgens mij inderdaad liever dat het kind eruit is en dat je met eigen ogen kunt zien hoe het ermee staat. Beter achter je eigen gevoel aangaan dan dat er straks misschien toch iets achteraf was waardoor er fouten gemaakt zijn.

Mijn gevoel sprak even hoor Sterkte en ik hoop voor jullie dat het allemaal maar snel achter de rug mag zijn. Dan kun je eindelijk genieten he.

pi_12896602
Fam. Nagel, ik vind het zo rottig om te lezen hoe jullie nu in die vervelende situatie zitten. Vermoeidheid en vele emoties, het is niet niks allemaal! Ik hoop dat jullie snel weer de oude zullen zijn met z'n 5-en!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_12896700
Nu lees ik helemaal over het stukje van Lois heen, veel sterkte met oma! Gaat het al wat beter met Eva? Je moet wel lekker rustig en zonder problemen om je heen kunnen bevallen, dus ik hoop voor je dat alle toestanden met je mee werken...
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 2 september 2003 @ 17:32:27 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_12897272
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:23 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

En Belana, ja mijn vent vindt het nog onwennig allemaal, hij is wel gewend aan het idee baby, maar zodra ik dan zeg hou je hand op mijn buik dan kun je het ook voelen is ie heel ongeduldig en misschien verlegen ofzo. Hij is in ieder geval niet zo voelerig. Dus ik laat het maar gaan, de baby gaat vanzelf wel harder tekeer en dan ziet hij het vanzelf wel. Hij zit momenteel ook een beetje in de fase dat ie alle feestjes aanneemt omdat ie bang is straks vast te zitten ofzo. Het vaderschap syndroom. Ach hij maakt het nog niet te gek hoor. Dus ik laat het maar. Moet er eigenlijk wel om lachen.

Tja, het verschil is misschien dat Nick al een zoontje heeft, hij weet al wat het is om papa te zijn en vind het alleen maar geweldig! Als je voor het eerst papa wordt is het ook anders...en bovendien is iedereen verschillend. Laat m maar ff lekker afreageren dan,
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 september 2003 @ 17:37:23 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_12897379
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:40 schreef bastardhost het volgende:

Ik vind het zo erg voor jullie en het enige wat ik iedere keer kan bedenk is "sterkte", want wat moet je anders zeggen.
Ik hoop dat het nu allemaal snel voorbij is, dat in ieder geval en dat jullie allemaal weer tot rust kunnen komen. En dan vervolgens evengoed van jullie kleintje kunnen genieten! Dus ja, sterkte maar weer...
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')