Op de gebruikelijke voorweeën en moeilijk lopen weinig verandering hier.
Wel hebben we eventjes toestand, Jeroens moeder is vannacht naar het ziekenhuis gebracht met wat mogelijk een hartaanval was maar waarvan we hopen dat het toch iets anders blijkt te zijn.
De uitslagen en onderzoeken vandaag brengen hopelijk goed nieuws.
Ik ben er dus ook weer snel vandoor, kan verder weinig bijlezen en reageren want we gaan zo weer weg maar mocht de bevalling gaan beginnen dan horen jullie het wel van Karin.
quote:Ja en die plopjes worden schopjes, en ik moet inderdaad ook vaak lachen want dan praat ik weer eens tegen hem, en dan zit mijn hubby me aan te kijken van wat zeg jij nou joh. Ik zit tegen mijn kind te praten joh, hij is wakker
Op dinsdag 2 september 2003 11:15 schreef Belana het volgende:
Ow E.T., ik voelde ook zoiets vananf 16 weken, ik noemde het plopjes, blubjes. Je twijfelt, maar toch "weet" je dat het je kindje is. In de loop van de weken werd het sterker en nu met 19 weken is het zoooooo duidelijk dat ik er niet meer omheen kan. Ik moet vaak zo lachen!!! Dan zeg ik ook, wat ben je nou aan het doen kind???
Lois noemde het eens in een mailtje aan me "zo gezellig", en dat is het idd!
Belana, ik begin ook veel last van mijn rug te krijgen op het moment. Errug vervelend is dat en als ik buk dan voel ik dat kind ook zo'n beetje tussen mijn ribben zitten. Niet echt fijn.
En over die straie, als je daar last van hebt dat je huid trekt. Ik smeer dagelijks olie op mijn buik en ik heb dan ook geen last meer van trekkende huid. Baby olie word vaak geadviseerd. Dus misschien een tip als je het nog niet doet.
En lachen wel, als ik de ijskast open doe, dan stoot die deur vaak tegen mijn buik aan. Voor het kind niet fijn, is niet hard hoor. Maar ik vergeet vaak dat ik een dikke buik heb.
ET, het is dus niet zo vreemd hoor dat je vlinders in de buik voelt. Ik voelde het ook al ongeveer bij 17 weken. En het lijkt inderdaad op bubbels in de buik. Of dat je inderdaad een zenuw hebt die trilt.
Ik zal wel te graag willen
quote:Ja maar als jij dus al een buikje begint te krijgen ben je dus zowieso al vroeg. Bij mij kon je al wel wat zien, maar als ik die foto's van jouw zag dan zag je echt al aardig wat. Dus geniet ervan joh.
Op dinsdag 2 september 2003 12:37 schreef E.T. het volgende:
ben nog maar 14 weken en *telt* twee dagen.. 't lijkt me zo vroeg om wat te voelen..
Heb daarna ook niks meer gevoeld trouwens..![]()
quote:Vanaf waar tel je die 14 weken? Want bij een normale conceptie tel je vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie.Herinner ik me wel is de conceptie toch in het ziekenhuis gedaan en daarna teruggeplaatst..?
Op dinsdag 2 september 2003 12:37 schreef E.T. het volgende:
ben nog maar 14 weken en *telt* twee dagen.. 't lijkt me zo vroeg om wat te voelen..
Heb daarna ook niks meer gevoeld trouwens..![]()
Hoe reken je dán die tijd? Want qua ontwikkeling lopen ze echt heel redelijk gelijk.. gewicht kan verschillen maar bouw en structuur niet echt.
quote:Het is heerlijk he zo'n kindje in je buik! Kbot moet ook vaak om me lachen. Dan zegt ie: Is de beebie wakker? Soms komt ie gezellig even mee kletsen en voelen.
Op dinsdag 2 september 2003 12:33 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Ja en die plopjes worden schopjes, en ik moet inderdaad ook vaak lachen want dan praat ik weer eens tegen hem, en dan zit mijn hubby me aan te kijken van wat zeg jij nou joh. Ik zit tegen mijn kind te praten joh, hij is wakker
Belana, ik begin ook veel last van mijn rug te krijgen op het moment. Errug vervelend is dat en als ik buk dan voel ik dat kind ook zo'n beetje tussen mijn ribben zitten. Niet echt fijn.
En over die straie, als je daar last van hebt dat je huid trekt. Ik smeer dagelijks olie op mijn buik en ik heb dan ook geen last meer van trekkende huid. Baby olie word vaak geadviseerd. Dus misschien een tip als je het nog niet doet.
En lachen wel, als ik de ijskast open doe, dan stoot die deur vaak tegen mijn buik aan. Voor het kind niet fijn, is niet hard hoor. Maar ik vergeet vaak dat ik een dikke buik heb.
ET, het is dus niet zo vreemd hoor dat je vlinders in de buik voelt. Ik voelde het ook al ongeveer bij 17 weken. En het lijkt inderdaad op bubbels in de buik. Of dat je inderdaad een zenuw hebt die trilt.
Lois, meisje, sterkte, ook voor Jeroen en zeker voor je schoonmama, doe haar de groeten enzo. [hug]
quote:Ik las trouwens ook in de Beatrijs Smulders bijbel dat vrouwen boven de 30 tijdens hun zwangerschap (bijna) geen striae krijgen.. En verder inderdaad een kwestie van aanleg, hoe was je figuur voor die tijd..enz.
Op dinsdag 2 september 2003 12:58 schreef Belana het volgende:Wat de striae betreft Lewis, tja, ik moet meer gaan smeren denk ik.
Alhoewel het ook zo is dat de 1 er gevoeliger voor is dan de ander denk ik?
Ik vergat net Lois & Clark helemaal
Lois, meissie toch.. Hou je jezelf een beetje in de gaten?..
Heel veel sterkte!
We zijn al getrouwd toch ET? dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken, LOL
Loisje toch, lees er ook finaal overheen, opgeslokt door ET's plopjes
Van harte beterschap en zeg maar tegen moeders dat het niks ernstigs mag zijn hoor!! Jullie zijn niet aan de beurt (veel sterkte)
Striae schijnt alles te maken hebben met aanleg en erfelijkheid. Je krijgt het of je krijgt het niet en smeren schijnt daar helaas bitter weinig tegen te helpen (al voelt het wel lekkerder aan). Daarnaast speelt leeftijd inderdaad ook een rol, hoe ouder je bent hoe slapper de huid, dus hoe minder kans op scheurtjes. Ik heb er gelukkig helemaal geen last van gehad (niemand in mijn familie), maar als compensatie kreeg ik allemaal witte vlekken, ik werd een soort omgekeerde dalmatiër. Is gelukkig wel aan het wegtrekken.
quote:Ik ben het bewijs dat het tegendeel waar is
Ik las trouwens ook in de Beatrijs Smulders bijbel dat vrouwen boven de 30 tijdens hun zwangerschap (bijna) geen striae krijgen..
Ze mag weer mee naar huihuis...
De gyn, in al zijn wijsheid, heeft besloten dat er nog niet in te leiden valt en dus mag ze naar huis
. Nou ja, ze mocht op zich ook nog wel een of twee daagjes blijven rusten...
Bastardhost, dat is toch om gek van te worden!
Is Guinevere wel weer opgeknapt? Niet meer spugen en zo?
E.T., dat is "gewoon" Buikie die je daar voelt ![]()
Enne, boven de 30 geen striae? Nou, onder de 40 wel hoor
quote:We zitten niet op een inleiding te wachten!!!
Op dinsdag 2 september 2003 15:20 schreef Karin het volgende:
...
Omdat Astrid zich niet sterk genoeg voelt voor een natuurlijke bevalling hebben we een poging gedaan om met een gyn de mogelijkheden door te spreken. Helaas werd ons in een keer duidelijk gemaakt dat er geen sprake kon zijn van een operatie, tenzij ze de bevalling niet zelf af kan maken, dus een spoed-keizersnede.
Omdat het onduidelijk is hoever we in de zwangerschap zitten (Er zijn twee momenten die veel van een ongesteldheid weg hadden), is het dus ook niet zeker hoever we over tijd zijn. We maken ons dus heel ongerust over Kruimel.
Volgens de eerste ongesteldheid (4 dagen) is het 19 augustus, volgens de 2e (2 dagen) is het 2 september. De termijnecho zei 28 augustus en die houden ze in het ziekenhuis vast.
Iedere volgende echo die we hebben gehad met bepaling van grootte liet zien dat Kruimel haar ontwikkeling voor liep op 28 aug, en wel ongeveer 10 dagen. Persoonlijk ben ik dan de man die zegt: 1 meting is geen meting en wanneer iedere volgende meting de eerste datum confirmeert, dan hou ik die aan.... toch?
Hoe dan ook... 19 augustus betekent 14 dagen overtijd en 28 augustus 5. Voor Astrid maakt het ook niet welke datum, behalve dat ze al een paar dagen met een heel sterk gevoel rond loopt dat het eruit moet.
Helaas is er geen gyn die echt de tijd heeft genomen om te luisteren naar onze angsten en onze gevoelens. Onze eigen gyn, waar we redelijk me overweg konden is dus geschorst voor minimaal 2 maanden werd erkent...
Ze gaan af op een bloedonderzoek die perfect in orde is (ik heb hem vanochtend gezien, dosier lag er nog en de waarde voor witte bloedlichaampjes was way of the scale wat duidt op infectie) en de CTG, echo maken ze alleen wanneer de CTG afwijkt.
Om je een idee te geven van haar conditie: Een wandelingetje van een kilometer geeft haar spierpijn in de benen en zorgt dat ze de rest van de dag nodig heeft om weer op krachten te komen (en dan hebben we halfweg al zitten rusten op een bankje).
quote:Bij mij in de familie hebben alle vrouwen spataderen, waar ik dus ook enorm bang voor ben. Ik heb ook veel last van mijn benen en zit ook zoveel mogelijk omhoog daarmee. Maar straie heb ik dan blijkbaar niet veel aanleg voor. Dus maar hopen dat het wegblijft bij mij.
Op dinsdag 2 september 2003 14:37 schreef Catootje het volgende:
ne, tis ook wel aanleg *hoopt er maar het beste van* hoor Karin..helaas net als spataderen *boos naar beneden kijkt*Loisje toch, lees er ook finaal overheen, opgeslokt door ET's plopjes
Van harte beterschap en zeg maar tegen moeders dat het niks ernstigs mag zijn hoor!! Jullie zijn niet aan de beurt (veel sterkte)
En Belana, ja mijn vent vindt het nog onwennig allemaal, hij is wel gewend aan het idee baby, maar zodra ik dan zeg hou je hand op mijn buik dan kun je het ook voelen is ie heel ongeduldig en misschien verlegen ofzo. Hij is in ieder geval niet zo voelerig. Dus ik laat het maar gaan, de baby gaat vanzelf wel harder tekeer en dan ziet hij het vanzelf wel. Hij zit momenteel ook een beetje in de fase dat ie alle feestjes aanneemt omdat ie bang is straks vast te zitten ofzo. Het vaderschap syndroom. Ach hij maakt het nog niet te gek hoor. Dus ik laat het maar. Moet er eigenlijk wel om lachen.
Overigens haal ik uit je verhaal dat die tweede ongesteldheid misschien wel de innestelingsbloeding is geweest en dat je dus inderdaad de eerste menstruatie als uitgangspunt moet nemen.
tis gewoon genoeg... Dit is tien keer zwaarder geweest dan de vroeggeboorte van Sverre
quote:Ja ik kan het me wel zo voorstellen hoor bastardhost. En helemaal als je toch niet helemaal zeker weet wat nou de echte datum is. Misschien dat je inderdaad gewoon voor een tweede opinie zou moeten gaan. Jullie voelen zelf het beste wat goed is voor Astrid en het kind. Als ik ook alles lees wat je schrijft krijg ik ook een beetje een naar gevoel. Dan heb je volgens mij inderdaad liever dat het kind eruit is en dat je met eigen ogen kunt zien hoe het ermee staat. Beter achter je eigen gevoel aangaan dan dat er straks misschien toch iets achteraf was waardoor er fouten gemaakt zijn.
Op dinsdag 2 september 2003 16:40 schreef bastardhost het volgende:
weet je, het ergste is gewoon dat deze 15 zeer ongewone weken hun weerslag hebben op ons gezin. Al dat georganiseer en geregel, nu weer ziekenhuis, dan mag ze nou naar huis om hier af te gaan wachten op de bevalling, en dan weer terug.... Ik denk dat we hier met ons viertjes behoorlijk moe zijn. De kids doen de hele dag niets anders dan huilen, mama idem en papa nog net niet *mannen huilen niet*tis gewoon genoeg... Dit is tien keer zwaarder geweest dan de vroeggeboorte van Sverre
Mijn gevoel sprak even hoor
Sterkte en ik hoop voor jullie dat het allemaal maar snel achter de rug mag zijn. Dan kun je eindelijk genieten he.
quote:Tja, het verschil is misschien dat Nick al een zoontje heeft, hij weet al wat het is om papa te zijn en vind het alleen maar geweldig! Als je voor het eerst papa wordt is het ook anders...en bovendien is iedereen verschillend. Laat m maar ff lekker afreageren dan,
Op dinsdag 2 september 2003 16:23 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
En Belana, ja mijn vent vindt het nog onwennig allemaal, hij is wel gewend aan het idee baby, maar zodra ik dan zeg hou je hand op mijn buik dan kun je het ook voelen is ie heel ongeduldig en misschien verlegen ofzo. Hij is in ieder geval niet zo voelerig. Dus ik laat het maar gaan, de baby gaat vanzelf wel harder tekeer en dan ziet hij het vanzelf wel. Hij zit momenteel ook een beetje in de fase dat ie alle feestjes aanneemt omdat ie bang is straks vast te zitten ofzo. Het vaderschap syndroom. Ach hij maakt het nog niet te gek hoor. Dus ik laat het maar. Moet er eigenlijk wel om lachen.
quote:Ik vind het zo erg voor jullie en het enige wat ik iedere keer kan bedenk is "sterkte", want wat moet je anders zeggen.
Op dinsdag 2 september 2003 16:40 schreef bastardhost het volgende:
weet je, het ergste is gewoon dat deze 15 zeer ongewone weken hun weerslag hebben op ons gezin. Al dat georganiseer en geregel, nu weer ziekenhuis, dan mag ze nou naar huis om hier af te gaan wachten op de bevalling, en dan weer terug.... Ik denk dat we hier met ons viertjes behoorlijk moe zijn. De kids doen de hele dag niets anders dan huilen, mama idem en papa nog net niet *mannen huilen niet*tis gewoon genoeg... Dit is tien keer zwaarder geweest dan de vroeggeboorte van Sverre
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |