abonnement Unibet Coolblue
pi_14026310
De pleisterpil lijkt mij geweldig, behalve dan dat je goed moet nadenken over waar je hem plakt - in de zomer doe je hem natuurlijk niet op de arm als je met spaghetti-bandjes gaat lopen. Maar verder lijkt het me super.

Ik gebruik nu al bijna 9 maanden de nuvaring (is trouwens ook een fok!discussie over, maar ik heb geen idee hoe ik een link moet plakken dus zoek zelf maar!) en dat gaat heel goed. Ik had veel problemen met de pil en de ring is echt een superoplossing.De ring is natuurlijk onzichtbaar en je hoeft er maar 2x p/maand aan te denken, maar... hij blijft niet altijd goed zitten (bij mij dan) en dat vind ik een groot genoeg nadeel om te overwegen de pleister te proberen...

Maar ik kijk ook eerst wel even de 'poes uit de boesboes' . Wil toch wel weten hoe dat zit met het goed blijven plakken tijdens douchen enz. (heb de gewoonte meerdere malen per week uren in bad door te brengen...)

pi_14026589
quote:
Op maandag 1 september 2003 09:06 schreef Allantois het volgende:

[..]

neem dan een prikpil, dan hoef je toch maar 1 keer per 3 jaar eraan te denken?


Ik heb hier ook aan gedacht, maar mijn dokter heeft dit echt afgeraden. Je weet van tevoren niet hoe je lichaam erop reageert, en je zit er dus wel gelijk 3 maanden aan vast. Ze schijnen het vooral te gebruiken bij mensen met bijv. een geestelijke handicap die de pil zouden vergeten of mensen die voor langere tijd op reis gaan en dan vaak last krijgen van diarrhee enzo. Mijn dokter plaatste nog liever een spiraaltje bij mij dan dat ze me een prikpil zou geven.

Maarja, mijn vorige huisarts zei het juist andersom; liever de prik dan een spiraaltje.

Het voordeel met het spiraaltje is wel dat, als je er last van hebt, je hem er gewoon gelijk uit kunt laten halen, en dan ben je er vanaf. (een (hormoon)spiraaltje werkt trouwens 5 jaar lang!)

  woensdag 22 oktober 2003 @ 01:23:49 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_14044342
De prikpil schijnt een echt paardemiddel te zijn ja. Ik heb liever ook niet zo'n stoot hormonen in 1 keer in mijn bloed.
Mijn pil is nu op, ik ga binnenkort eens op m'n gemakje naar de huisarts om me eens uitgebreid te laten voorlichten. Zoals ik er nu over denk ga ik de pleister maar eens een kans geven. Hormoonspiraaltje lijkt me weer niets, inzetten schijnt nogal pijn te doen, als je nog geen kinderen hebt gehad vooral. Daar heb ik absoluut geen zin in. Het is bovendien ook nogal prijzig.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 11:28:53 #54
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_14047922
ja daar had ik ook over gehoord ja. Het lijkt mij ook echt super en zeer makkelijk, je hoeft nu niet bang te zijn dat je hem vergeet. Ik kon er alleen op het net nog niet veel informatie over vinden, alleen hoe de pleister is opgebouwd, niet wat het gaat kosten, wat erin zit, wat de bijwerkingen zijn e.d., in ieder geval een goede ontwikkeling, nou snel die mannenpil op de markt en ik ben helemaal tevreden
pi_14048378
Klopt, een spiraaltje zetten doet echt pijn! Geloof mij maar! Vooral de dagen erna, ik heb toen van de dokter ook zware pijnstillers gehad om die dagen door te komen. De kosten vallen wel mee, er werd toen in elk geval een gedeelte vergoed en het is maar eens in de vijf jaar natuurlijk. Maarja, die pijn bleef bij mij terugkomen dus na 6 maanden moest hij er weer uit... Veel pijn voor niks!
pi_14200924
Ik krijg overmorgen mijn eerste pakketje pleisters. Volgens de huisarts, die als proefpersoon de pleisters heeft getest (zonder hormonen natuurlijk), zegt dat hij echt een week blijft zitten, en dat het geen pijn doet om hem er af te trekken. Hoe dat kan? Supermoderne kleefsubstanties.
pi_14202390
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:23 schreef Toeps het volgende:
Ik krijg overmorgen mijn eerste pakketje pleisters. Volgens de huisarts, die als proefpersoon de pleisters heeft getest (zonder hormonen natuurlijk), zegt dat hij echt een week blijft zitten, en dat het geen pijn doet om hem er af te trekken. Hoe dat kan? Supermoderne kleefsubstanties.
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn.
Houd je ons op de hoogte? .
pi_14202758
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:17 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn.
Houd je ons op de hoogte? .


pi_14203105
Zeker doen!

Ik zit er zelf ook aan te denken om aan de pleisterpil te gaan en ben -net als Tristessa- erg benieuwd hoe jouw ervaringen zijn, Toeps.

"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_14335238
Schopje.
*Nieuwsgierig is.*
pi_14336774
De pleister zit er nog steeds op.
Hij zit nu vanaf donderdag op mijn onderbuik.
Ik dacht na het sporten eventjes: "Oh jee, nu gaat ie los", maar hij ging gewoon weer goed plakken. Door het zweten enzo zat ie tijdelijk wat losser, maar hij is er niet afgevallen. Toch plak ik hem de volgende keer op mijn rug denk ik. Da's handiger met buikspieroefeningen.

Verder heb ik nergens last van.

pi_14363793
Oke als man zal ik hier ook eens reageren, Mijn vriendin gebruikt hem nu een maand en is er zeeeer tevreden over. Bij de "normale" had ze zoveel problemen. dat ze dit nu uittest op haarzelf en ze voelt zich er een stuk beter bij. oke het is pas 1 maand, maar bij die andere pillen wist ze wel dat het na 1 maand al verkeerd was.

ps: een van de klachten was bv vocht ophouden en dan niet wat iedereen had ind e zomer, maar echt dikke enkels.

pi_14367523
Kijk, daar hebben we wat aan, die ervarings-verhalen. Keep 'em coming!
  donderdag 6 november 2003 @ 15:05:22 #65
39158 confined
breaking the waves
pi_14431546
Hey Judes, ik heb je verhalen over de Nuvaring ook gelezen in dat andere topic daarover. Ik gebruik zelf de pil, inmiddels mijn derde soort, maar ik blijf problemen houden met doorbraakbloedingen (ofwel: ik ben per maand zo'm twee weken minstens ongesteld -- zeer frustrerend).

Mijn huisarts heeft me bij het voorschrijven van mijn huidige pil gevraagd of ik wilde nadenken over het Mirena-spiraaltje. Nou ja, ik heb erover nagedacht inmiddels en heb besloten om dat niet te doen. Als ik jouw verhaal ook zo lees (vroeger nooit ergens last van, met de pil wel en met spiraaltje nog meer), plus ontzettend veel andere ervaringsverhalen, dan krijg ik het bange vermoeden dat een spiraaltje niks voor mij is. Buiten het feit om dat ik ontzettend schijterig ben om het ding te laten plaatsen...

Die Nuvaring lijkt mij voor mij de meest ideale oplossing, aangezien de hormonenverhouding volgens mij voor mij het beste is (15µg EE + 0,12 mg etonogestrel per 24 uur tegenover 20µg EE + 0,075 mg gestodeen nu met Meliane). Mijn huisarts zei dat er geen andere pillen meer te bedenken waren voor mij met een lagere verhouding oestrogeen (EE) en meer progestageen (ik heb nu Femodeen, Microgynon 30 en Meliane gehad). Maar olé olé, de Nuvaring heeft dat dus wel!!! Dus vandaar dat ik op zoek ben naar nog veel meer ervaringen van andere vrouwen.

Maar goed, ik zit dus nu twijfelen wat ik hierna ga proberen: Nuvaring of de Evra pleisterpil? En dus ben ik hard op zoek naar zo veel mogelijk ervaringsverhalen. Wie had eveneens veel last van de pil (m.n. doorbraakbloedingen) en heeft baat gehad bij de Nuvaring? Zijn er al mensen die na problemen met de gewone pil op de pleisterpil zijn overgestapt en zo ja, hoe is die ervaring?

Ik ben overigens dus NIET op zoek naar iets anders vanwege vergeten van de pil o.i.d. Ik ben er in 2 jaar tijd nog nooit een vergeten, dus de 'gemaksfactor' is voor mij niet zo belangrijk. Ik wil alleen de anticonceptie goed kunnen regelen zonder bang te zijn voor gescheurde condooms of maandelijkse (tweewekelijkse?) bloedbaden.

Ik ben zeer benieuwd naar juliie verhalen!

  vrijdag 7 november 2003 @ 06:36:54 #66
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_14450183
Mijn vrouw heeft een jaar of drie geleden de pleister een jaar of een half jaar getest, werkte prima, bleef goed zitten, was het hele verhaal al vergeten, hmmm moet haar eens voorstellen dat het nu op de markt is.
pi_14665735
Ik geloof niet dat de pleister ideaal is voor mij.
Ik krijg weer net zulke buien als met die andere pil. En de zin in sex... Ook minder.
Ik denk dat ik maar helemaal ga kappen met hormonen, dat ik de persona ga uittesten. Met de kans (6%) dat ik binnen een jaar zwanger ben .
Soms is het niet leuk om vrouw te zijn...
  zaterdag 15 november 2003 @ 22:22:29 #68
22208 mAyk3
sapperdeflap!
pi_14666131
Pffffff, ik heb een poosje terug twee weken nicotinepleisters gebruikt, waaardeloos!!! ik werd er helemaal gek van! Daarom lijkt zo'n anticonceptiepleister me ook helemaal nix, ook al zaldie beter plakken dan een nicotinepleister... die zou ook 24 uur moeten blijven zitten, maar haalde dat al niet eens

[Dit bericht is gewijzigd door mAyk3 op 15-11-2003 22:27]

Zag je dat???
pi_14666165
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 22:22 schreef mAyk3 het volgende:
Pffffff, ik heb een poosje terug twee weken nicotinepleisters gebruikt, waaardeloos!!! ik werd er helemaal gek van! Daarom lijkt zo'n anticonceptiepleister me ook helemaal nix, ook al zaldie beter plakken dan een nicotinepleister...
Plakken doet ie wel. Ook al moet ik zeggen dat je er wel een schrale huid van krijgt.
pi_15295298
Nou, ik weet niet of ik de pleisterpil verhalen wel zo positief vind... Maar ik moet zeggen, met de ring gaat het steeds beter, blijft beter zitten op de één of andere manier.
Maarja, ik ben dus ook nogal gevoelig voor *genant!!!* irritatie en schimmel (candida) in de regio waar die ring zich bevindt, en de ring schijnt dat te bevorderen... (de gewone pil ook, maar de ring natuurlijk des te meer vanwege de locatie) Dus vandaar mijn interesse voor de plakpil. Weet iemand al of de pleisterpil problemen in dat opzicht verminderd?
pi_16071372
Hoi,
Ik (freelance journalist) ben voor een artikel over anticonceptie op zoek naar vrouwen die ervaring hebben met de anticonceptiepleister. Zitten die hier, en zo ja en wil je er (anoniem!) over geinterviewd worden, wil je me dan even mailen? Dan vertel ik voor welk blad het is en wat de bedoeling precies is. Mijn mailadres is f-f@wxs.nl. Ook vrouwen die 'm echt nooit zouden gebruiken, kunnen me mailen, daar ben ik ook beneiuwd naar. Dank!!
pi_16073302
Ik wilde graag die pleisterpil gaan gebruiken, toen ik dit aangaf bij de huisarts zei hij geen idee te hebben waarover ik het had. Hij verwees me door naar de apotheek. Wie weet dat zij er meer van wisten.
Dit vond ik opzich erg vreemd. Je mag er toch vanuit gaan dat zeker de huisarts wel weet dat een pleisterpil is?

Hoe dan ook: de apotheek had info liggen en dat heb ik doorgeworsteld. Toen ik vorige maand voor kwaaltje naar de huisarts moest, heb ik meteen het foldertje meegenomen. Maar hij was niet zo over de pleisterpil te spreken. Hij zei dat het gebruikte soort hormoon niet veilig genoeg was omdat hij niet goed uit te test kwam. De '99 %' schijnt niet helemaal te kloppen, volgens hem. Hij zou veel minder betrouwbaar zijn.
Ook was het risico op trombose hoger dan bij de gewone pil.

Hij adviseerde me om na te denken over een andere vorm van anti-conseptie en de pleisterpil te vergeten.

"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_16427912
Same here, mijn dokter had nog nooit van de pleisterpil gehoord.
Ze wilde hem dan ook niet voorschrijven.
Het lijkt me een superveilig voorbehoedsmiddel. Het is al tijden op de markt in de VS, en daar gooien ze echt geen dubieus voorbehoedsmiddel op de markt hoor! Herinner me de Implanon-rechtszaken in NL nog, de claims van Amerikaanse vrouwen zouden 100 keer zo hoog liggen!

Ik heb dus nu al een recept voor een gewone pil. Ik vraag me af of ik mijn recept via een andere weg om kan zetten in een recept voor de pleister.

  dinsdag 20 januari 2004 @ 16:36:21 #74
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16432106
Ik begrijp niet dat sommige huisartsen niet op de hoogte zijn van bijvoorbeeld de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van anticonceptie. Dan zet ik ook mijn vraagtekens bij de kennis en deskundigheid van zo'n arts.
Sterker nog, ik zou zoiets zien als het bewijs dat hij of zij zich niet voldoende bijschoolt. Zou voor mij weleens een reden kunen zijn over te stappen!
pi_16437637
Ik ben er dus toendertijd mee gekapt. Het is toch niet echt tof, om een week met een pleister op je buik of schouder te lopen. Na een paar dagen is dat ding aan de randjes hartstikke ranzig. Verder ging mijn huid er ook van pijn doen.

Ik zit nu al een paar maanden zonder pil. Het enige nadeel daarvan is de jeugdpuitjes die weer terugkomen. Ik heb ooit de pil gekregen tegen die puistjes, maar ik hoopte dat het met mijn 19 jaar wel over zou zijn. Maar helaas.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')