Alvast dank
Hepyro
quote:eerder GC toch?
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:57 schreef Hepyro het volgende:
*verkeerde rubriek gepost* zie ik nu!Kan het ff verplaatst worden naar R&P o.i.d.?
dank
quote:Omdat hij het niet nodig vind en ik kan hem dus niet overtuigen dat formatteren weldegelijk belangrijk is in bepaalde gevallen
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:58 schreef MSXUser het volgende:
Of naar DIG. Waarom wil je pa niet dat er geformatteerd wordt?
Maak daarna als je de pc wel mag herinstalleren gewoon een image. Kan je makkelijk de boel weer herstellen....
quote:Je moet echt zeker weten dat je niets belangrijks kwijtraakt.....
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:06 schreef Hepyro het volgende:
Het is erg stil met reply's...wie kan mijn pa nou overtuigen dat formatteren weldegelijk niet voor niets is?
quote:Van wie is die computer nou eigenlijk?
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:55 schreef Hepyro het volgende:
Ik heb deze computer die ik gebruik gekregen van mn pa op Sinterklaas 2001 en natuurlijk was ik daar heel blij mee alleen was er wel een voorwaarde aan verbonden, namelijk dat ik hem niet mag formatterenmaargoed ikzelf vind dat dus een vage regel omdat formatteren best wel goed kan zijn als de boel een beetje verstopt raakt op je pc maar ik weet wel waarom hij die regel heeft bedacht omdat ik destijds bij een alg. plek regelmatig als vrijwillige computerbeheerder de boel leegzoog en mn vader heeft als stelregel "formatteren is gewoon geen optie", ik kan hem daar niet vanaf krijgen dus misschien kunnen jullie een mening geven hierover?
Alvast dank
Hepyro
quote:kan je gedachten lezen?
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:08 schreef WaSTeiL het volgende:
formatteren op zich verbeterd de pc niet of lost de oorzaak niet op. Het lost je probleem wel op (lees: tijdelijk)... Maar formatteren brengt ook weer andere problemen met zich mee.. je moet de boel weer herinstalleren... zorgen dat je al je software weer geinstalleerd word (lees: de cracks bij de juiste software zoekt)....
Maak daarna als je de pc wel mag herinstalleren gewoon een image. Kan je makkelijk de boel weer herstellen....
quote:dan doen we maar even niet
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:08 schreef Chirma het volgende:
deltree \
quote:1) eigenlijk is hij van mij maar mn vader kan hem toch opeisen dat stond zogenaamd in de "dichtelijke" voorwaarden
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:10 schreef 700MB het volgende:
Van wie is die computer nou eigenlijk?
En vraag 2: Zou hij het merken als je het wel zou doen?
quote:1. Het is nu twee jaar later, dus die kans lijkt me redelijk klein en bovendien:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:13 schreef Hepyro het volgende:1) eigenlijk is hij van mij maar mn vader kan hem toch opeisen dat stond zogenaamd in de "dichtelijke" voorwaarden
2) Hij had toen ik hem kreeg een regeltje ergens in het register gedaan (wat ik uiteraard niet mocht zien) waardoor hij op die manier kon controleren of ie geformat was want dan zou dat ene regeltje er niet meer staan
Als een lampje van je richtingaanwijzer het niet doet ga je toch ook niet de motor reviseren, een nieuwe uitlaat er onder zetten, banden vernieuwen en verse ruiterwissers en sproeivloeistof kopen?
[Dit bericht is gewijzigd door ParanoidEv op 30-08-2003 23:18]
quote:1: Het is nu ook wel minder dat klopt maar ik doelde meer op de beginfase van de comp toen was mn pa nogal star daarin
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef 700MB het volgende:
1. Het is nu twee jaar later, dus die kans lijkt me redelijk klein en bovendien:
2. En die kan je niet zelf terugzetten, want?
quote:Backup je register
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:13 schreef Hepyro het volgende:[..]
dan doen we maar even niet
[..]1) eigenlijk is hij van mij maar mn vader kan hem toch opeisen dat stond zogenaamd in de "dichtelijke" voorwaarden
2) Hij had toen ik hem kreeg een regeltje ergens in het register gedaan (wat ik uiteraard niet mocht zien) waardoor hij op die manier kon controleren of ie geformat was want dan zou dat ene regeltje er niet meer staan
Maaruh jij werkte als vrijwilliger bij iets voor de PC's. Heb je daar ooit een grove fout gemaakt door veel data kwijt te raken door een format? Anders zou een format op zich geen kwaad kunnen lijkt mij maar formateren is ook niet per se noodzakelijk. Enne mocht je PC echt in puin liggen moet je vader het ook maar fixen ook dan...ZONDER format
quote:Ja daar heb je ook gelijk in maar ik was toen iets minder kundig en dan gebruik ik liever de "schietstoel" dan gaan zoeken naar een speld in een hooiberg
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef Lucille het volgende:
[verhaal]
quote:dat zou kunnen maar dat is mij teveel werk
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef RdP het volgende:
Dan maak je eerst een ghost (image) van je schijf en brand die op een aantal CDs. Mocht het dan fout gaan, kan je altijd die image weer terug zetten en voor je vader zal het er uit zien als of er nooit iets is gebeurd.
quote:Of je zet er een wachtwoord op. (Ja, want dan kan ik het ook niet per ongeluk formatteren
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:17 schreef Hepyro het volgende:[..]
1: Het is nu ook wel minder dat klopt maar ik doelde meer op de beginfase van de comp toen was mn pa nogal star daarin
2: Ik had wel systemrestore of weetikveelwat kunnen doen maar hij controleerde toen nog weleens dat register en als dat regeltje weg was *bang* computer weg
quote:Mwa, eens je Windows register rot, altijd je Windows register rot... Ik gooi er dan meestal gewoon een Ghost overheen omdat dat gewoon een heel stuk sneller is maar anders gooi ik er wel degelijk gewoon ff een format overheen. Kan gelijk de schijf weer eens gechecked worden aangezien ikzelf toch nooit defrag of scandisk draai...
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef Lucille het volgende:
Er is meestal wel een aanwijsbare reden waarom een computer traag wordt. Adware, virussen, conflicten tussen drivers, software die lukraak wordt geinstalleerd en niet netjes wordt uninstalled. Het is dus eerst zaak om te kijken of je niet gewoon op een normale manier de boel weer goed kan krijgen. Een format is echt de laatste optie in mijn ogen. Maar al te vaak wordt er geschreeuwd dat je moet formateren om een probleem op te lossen. In veel gevallen een kwestie van onkunde en gebrek aan kennis.Als een lampje van je richtingaanwijzer het niet doet ga je toch ook niet de motor reviseren, een nieuwe uitlaat er onder zetten, banden vernieuwen en verse ruiterwissers en sproeivloeistof kopen?
En natuurlijk eerst alle data netjes op een andere partitie zetten
quote:Teveel werk? Nee, Windows tig keer opnieuw installeren, da's lekker snel!
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:21 schreef Hepyro het volgende:[..]
Ja daar heb je ook gelijk in maar ik was toen iets minder kundig en dan gebruik ik liever de "schietstoel" dan gaan zoeken naar een speld in een hooiberg
[..]dat zou kunnen maar dat is mij teveel werk
daar ben ik iets te lui voor
quote:Cleansweep haalde die regel er niet uit en als dat wel zo was dacht mijn vader toch dat ik hem had geformatteerd
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:19 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Backup je registerOf zeg dat je CleanSweep of zoiets heb gebruikt zodat dat onzinnige regeltje uit het register geknikkerd is...
quote:Dan zou mn vader sowieso mn comp inbeslag nemen omdat ik hem de toegang weiger en hij is toch zogenaamd de baas omdat hij het mij had gegeven...
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:21 schreef 700MB het volgende:
Of je zet er een wachtwoord op. (Ja, want dan kan ik het ook niet per ongeluk formatteren)
quote:haha nee dat niet
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:23 schreef jpzegthallo het volgende:
Heeft ie een VNC progje erop staan ofzo?Misschien kijkt ie zelfs nu wel mee
quote:Niet snel maar wel leuk om te doen
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:23 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Teveel werk? Nee, Windows tig keer opnieuw installeren, da's lekker snel!
quote:HB
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:25 schreef dfr0st het volgende:
Vervang de HB. Je hebt dan niet geformateerd en toch een nieuwe windows erop. Zet de oude als tweeede erbij en als hij inziet dat dat beter is kun je die formateren en heb je extra ruimte.
quote:Rare redenering, hoeveel gebruikt hij de computer dan?
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:24 schreef Hepyro het volgende:
Dan zou mn vader sowieso mn comp inbeslag nemen omdat ik hem de toegang weiger en hij is toch zogenaamd de baas omdat hij het mij had gegeven...
Toch is me niet echt duidelijk wat het probleem met formatteren is, dan ben jij al je gegeven kwijt. Nou en? Dat is toch niet zijn probleem?
quote:Tja maar dat is mijn vader...koppig en star met dat soort dingen en ik kan lullen als brugman bij hem is regel een regel en klaar, zeur ik toch? dan neemt hij mn computer in beslag
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:27 schreef bop het volgende:
Wat een belachelijke regel. Hoe oud ben je? Zes jaar of zo? Ik denk altijd "eens gegeven blijft gegeven". Zou hetzelfde zijn als ik iemand een auto geef, maar hij mag er geen nieuwe banden onderzetten (bijv. omdat de huidige banden zorgen voor een lager brandstofverbruik). Vervolgens rijdt die persoon een lange tijd in de auto en verslijten de banden.... en ik maar zeggen "op deze banden blijven rijden, al zit er geen profiel meer op". Wat een gek!
quote:Spaar voor je eigen computer!
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:24 schreef Hepyro het volgende:[..]
Cleansweep haalde die regel er niet uit en als dat wel zo was dacht mijn vader toch dat ik hem had geformatteerd
[..]Dan zou mn vader sowieso mn comp inbeslag nemen omdat ik hem de toegang weiger en hij is toch zogenaamd de baas omdat hij het mij had gegeven...
Als ik zo een computer zou krijgen zou het voor mij niet meer hoeven iig... Werk jij er al enige op of is de PC van het hele gezin?
quote:Hij gebruikt de computer niet want hij staat bij mij thuis (ik woon op mezelf)
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:27 schreef 700MB het volgende:
Rare redenering, hoeveel gebruikt hij de computer dan?Toch is me niet echt duidelijk wat het probleem met formatteren is, dan ben jij al je gegeven kwijt. Nou en? Dat is toch niet zijn probleem?
quote:Nee deze pc gebruik ik alleen op mn eigen woonadres daarom vind ik het ook zo kinderachtig eigenlijk
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:29 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Spaar voor je eigen computer!2001 is ook al weer vrij oud!
Als ik zo een computer zou krijgen zou het voor mij niet meer hoeven iig... Werk jij er al enige op of is de PC van het hele gezin?
quote:Dat heb ik eens met opzet
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:31 schreef bop het volgende:
kun je niet stiekem iets "stuk maken" zodat een format echt nodig is? Gooi een paar filetjes uit de Windows directory weg... als 'ie niet meer opstart, moet 'ie toch opnieuw geinstalleerd worden. Zou een virus kunnen zijn geweest... Wel eerst even een backup maken van je data
quote:Dan snap ik niet dat dit een probleem is.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:32 schreef Hepyro het volgende:
Hij gebruikt de computer niet want hij staat bij mij thuis (ik woon op mezelf)
Nee deze pc gebruik ik alleen op mn eigen woonadres daarom vind ik het ook zo kinderachtig eigenlijkmaarja....
Checkt hij het ook trouwens vaak of dat regeltje er nog staat of niet? Anders eens meekijken waar hij precies naar zoekt. En anders iets met een keystrokerecorder proberen ofzo.
* DikkeSmikkel zit in een luxepositie dat hij de expert is thuis. Ze morgen van mij formateren wat ze willen, ik Ghost(R) (C) (TM) wel...
quote:Ik neem aan dat je hem toen toch opnieuw heb moeten installeren? Heeft hij toen weer dat regeltje in de registry gezet?
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:33 schreef Hepyro het volgende:[..]
Dat heb ik eens met opzet
gedaan omdat ik hem wilde formatteren en toen kwam hij dus langs ik hele verhaal uitgelegd en hij zag met eigen ogen dat de comp toen niet meer wilde opstarten maar hij dacht dat ik de boel gesaboteerd had natuurlijk en dreigde hem (De comp) mee te nemen maar gelukkig probeerde zijn vrouw een beetje te bemiddelen waardoor alles toch nog goed kwam
quote:Ik dus ook niet maarja mn vader is nogal moeilijk met dat soort dingen en dat is echt heel vervelend, natuurlijk ben ik blij dat hij me zon kado geeft maar dit vind ik dus wel een beetje soort chantage zo van als ik bijv. eens ruzie zou hebben met mn pa neemt hij mn computer mee bijv..
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:34 schreef 700MB het volgende:
Dan snap ik niet dat dit een probleem is.
quote:Ja dat vind ik dus ook maarja toch zie ik hem instaat gewoon die comp mee te nemen als ik hem weer geformatteerd heb of als we hevige ruzie krijgen (ik noem maar wat)
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:35 schreef bop het volgende:
Dan is het helemaal triest... ik dacht dat je lagerescholier was of zo, omdat je vader zoveel invloed had (ik vond het al een beetje laat voor je). Ach, als je op jezelf woont, gewoon doen. Wat zeurt die man dan? Toen ik student was heb ik ook een PC van m'n ouwelui gekregen. Ik heb dat ding weet ik niet hoe vaak opnieuw geinstalleerd (laat ik zo zeggen, hij draaide eerst op Win3.11)
quote:WTF, nou, als mijn vader dat zou flikken mocht hij die computer meenemen ja. Als hij er toch zo aan gehecht is...
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:33 schreef Hepyro het volgende:[..]
- knip -
quote:Same here!!!! nu moet je altijd "op eieren lopen" als je bij je vader bent, want je weet maar nooit wat hij met de PC doet...
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:38 schreef DikkeSmikkel het volgende:[..]
WTF, nou, als mijn vader dat zou flikken mocht hij die computer meenemen ja. Als hij er toch zo aan gehecht is...
quote:Ik bedoelde: Dan snap ik niet dat jij hier zo'n probleem van maakt.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:38 schreef Hepyro het volgende:[..]
Ik dus ook niet maarja mn vader is nogal moeilijk met dat soort dingen en dat is echt heel vervelend, natuurlijk ben ik blij dat hij me zon kado geeft maar dit vind ik dus wel een beetje soort chantage zo van als ik bijv. eens ruzie zou hebben met mn pa neemt hij mn computer mee bijv..
quote:Nee niet dat ik weet en dat regeltje staat er nu niet meer in maar het ging me er meer om wat mensen van dit "beleid" vinden dat je je zoon een computer geeft máár niet formatteren anders haalt papa je pjoeter gewoon op en ben je hem kwijt
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:36 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Heeft hij ooit wat verkloot ofzo met formateren? Zo'n regel komt meestal niet zomaar uit te lucht vallen eigenlijk.Checkt hij het ook trouwens vaak of dat regeltje er nog staat of niet? Anders eens meekijken waar hij precies naar zoekt. En anders iets met een keystrokerecorder proberen ofzo.
quote:Tja maar dan denk ik: waarom had je me die computer dan gegeven als die toch zogenaamd eigendom blijft van de koper (mijn vader dus) ?
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:38 schreef DikkeSmikkel het volgende:
WTF, nou, als mijn vader dat zou flikken mocht hij die computer meenemen ja. Als hij er toch zo aan gehecht is...
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:36 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Heeft hij ooit wat verkloot ofzo met formateren? Zo'n regel komt meestal niet zomaar uit te lucht vallen eigenlijk.Checkt hij het ook trouwens vaak of dat regeltje er nog staat of niet? Anders eens meekijken waar hij precies naar zoekt. En anders iets met een keystrokerecorder proberen ofzo.
* DikkeSmikkel zit in een luxepositie dat hij de expert is thuis. Ze morgen van mij formateren wat ze willen, ik Ghost(R) (C) (TM) wel...
idd; een proggie installen dat alles 'record'
* maestro1980 had zijn eigen compu al zelf gekocht toen hij nog bij zijn ouders thuis woonde (had ik een computer warover ik zelf de baas was e.d. - en het was gelijk de snelste in het huis )
quote:Als je 5 bent is dat een prima regel.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:41 schreef Hepyro het volgende:
Nee niet dat ik weet en dat regeltje staat er nu niet meer in maar het ging me er meer om wat mensen van dit "beleid" vinden dat je je zoon een computer geeft máár niet formatteren anders haalt papa je pjoeter gewoon op en ben je hem kwijt
quote:Aha, dus 1 ding is duidelijk, je kan formatteren en installeren wat je wil nu!
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:41 schreef Hepyro het volgende:[..]
Nee niet dat ik weet en dat regeltje staat er nu niet meer in maar het ging me er meer om wat mensen van dit "beleid" vinden dat je je zoon een computer geeft máár niet formatteren anders haalt papa je pjoeter gewoon op en ben je hem kwijt
[..]Tja maar dan denk ik: waarom had je me die computer dan gegeven als die toch zogenaamd eigendom blijft van de koper (mijn vader dus) ?
Over het beleid: het is natuurlijk belachelijk. Ik zou op zulke voorwaarden niet eens een computer willen hebben. De afgelopen kerst heb ik van m'n moeder een braadpan gekregen, maar ik mag er geen pepersteak in bereiden omdat zij dat niet lekker vindt Zou natuurlijk belachelijk zijn.
Ik zou het wel snappen als hij niet wil dat je hem binnen 2 weken verkoopt
quote:Dan word ik verbannen van mijn ouderlijk huis als ik dat zou doen
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:41 schreef 700MB het volgende:
Ik bedoelde: Dan snap ik niet dat jij hier zo'n probleem van maakt.
En als je ruzie hebt doe je sowieso de deur niet open als hij aanbelt.
quote:Maar ik ben allang geen 5 meer
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:43 schreef 700MB het volgende:
Als je 5 bent is dat een prima regel.
quote:Tja maar ik had toen niet zoveel geld en ik was natuurlijk heel erg verrast met zon mooi cadeau dan neem je op dat moment alles voor lief wat voor voorwaarden het ook zijn...
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:44 schreef bop het volgende:
Aha, dus 1 ding is duidelijk, je kan formatteren en installeren wat je wil nu!Over het beleid: het is natuurlijk belachelijk. Ik zou op zulke voorwaarden niet eens een computer willen hebben. De afgelopen kerst heb ik van m'n moeder een braadpan gekregen, maar ik mag er geen pepersteak in bereiden omdat zij dat niet lekker vindt
Zou natuurlijk belachelijk zijn.
Ik zou het wel snappen als hij niet wil dat je hem binnen 2 weken verkoopt
Over dat verkopen heb je gelijk in dat was ook een van de voorwaarden:
Gij zult niet formatteren en
Gij zult hem niet verkopen
quote:Als ze overal zo moeilijk over doen is dat misschien maar beter ook.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:48 schreef Hepyro het volgende:
Dan word ik verbannen van mijn ouderlijk huis als ik dat zou doen
quote:En dus is dit geen probleem, normaal gesproken.
Maar ik ben allang geen 5 meervolwassen en op mezelf
quote:Je hebt ons nog steeds niet verteld waarom je hem niet mag formatteren.... heeft hij er misschien een hele goede reden voor waar wij nu niet op kunnen komen?
Gij zult niet formatteren en
Gij zult hem niet verkopen
quote:En ertegenin gaan maakt het alleen maar erger.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:51 schreef Cronus het volgende:
No offense. Maar dergelijke principiële figuren zijn gewoon niet te overtuigen met welke argumenten dan ook. Ik heb hier ook zo'n vader.
quote:Voor mij wel want ik ben natuurlijk heel erg blij met mn computer maar mijn vader is gewoon moeilijk met bepaalde dingen
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:50 schreef 700MB het volgende:
Als ze overal zo moeilijk over doen is dat misschien maar beter ook.
En dus is dit geen probleem, normaal gesproken.
quote:O dat heeft ie gewoon zelf bedacht hij vind dat niet nodig op zijn computer dus is dat automatisch gewoon een overbodige optie (volgens hem dan)
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:50 schreef bop het volgende:
Je hebt ons nog steeds niet verteld waarom je hem niet mag formatteren.... heeft hij er misschien een hele goede reden voor waar wij nu niet op kunnen komen?
quote:Ik weet precies wat je bedoeld, mijn vader is toevallig Huisarts dus
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:51 schreef Cronus het volgende:
No offense. Maar dergelijke principiële figuren zijn gewoon niet te overtuigen met welke argumenten dan ook. Ik heb hier ook zo'n vader.
quote:Ik bedoelde HD dat staat voor hardeschijf. Je zet een nieuwe erin. Op de oude staat gewoon nog wat er nu opstaat.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:27 schreef Hepyro het volgende:
[Vervang de HB. Je hebt dan niet geformateerd en toch een nieuwe windows erop. Zet de oude als tweeede erbij en als hij inziet dat dat beter is kun je die formateren en heb je extra ruimte.]HB
ehh...ben een newbie
hoor maargoed het klinkt opzich wel intelligent
quote:En dus moet je gewoon formatteren als je dat wilt en hem gewoon moeilijk laten zijn.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:55 schreef Hepyro het volgende:
Voor mij wel want ik ben natuurlijk heel erg blij met mn computer maar mijn vader is gewoon moeilijk met bepaalde dingen
quote:Kan ik doen maar vind ik een te dure oplossing
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:56 schreef dfr0st het volgende:
Ik bedoelde HD dat staat voor hardeschijf. Je zet een nieuwe erin. Op de oude staat gewoon nog wat er nu opstaat.
Als je vader dan ziet dat alles prima werkt dan zet je de oude erbij en kunt je die formateren en heb je meer schrijfruimte.
quote:Misschien is dat ook wel het beste ID
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:57 schreef 700MB het volgende:
En dus moet je gewoon formatteren als je dat wilt en hem gewoon moeilijk laten zijn.
quote:Nope en deze gaat zo dicht
Op zondag 31 augustus 2003 00:04 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Is hij trouwens misschien de licentiecode van je PC kwijtgeraakt? Zou dat de reden kunnen zijn dat je 'm niet mag formateren?
quote:Kunnen we niet beter het topic formatteren ipv dicht gooien?
Op zondag 31 augustus 2003 00:05 schreef Hepyro het volgende:[..]
Nope en deze gaat zo dicht
quote:Dat is in principe niet de policy
Op zondag 31 augustus 2003 00:07 schreef 700MB het volgende:
Kunnen we niet beter het topic formatteren ipv dicht gooien?
ONTOPIC:
Problem solved, this topic can geblokt worden
quote:Lijkt je vader wel.
Op zondag 31 augustus 2003 00:10 schreef Hepyro het volgende:
Dat is in principe niet de policymaar als je dat wil mail Breuls of een andere FA en wie weet maar wat heb ik dan nog aan mijn topic? wel handig om het later nog even in te zien
quote:Houden we het hier wel even gezellig
Op zondag 31 augustus 2003 00:11 schreef 700MB het volgende:
Lijkt je vader wel.
quote:Ik bedoelde het niet vervelend hoor.
Op zondag 31 augustus 2003 00:15 schreef Hepyro het volgende:
Houden we het hier wel even gezellig? en flamewars (of uitlokking daarvan) zijn niet toegestaan *no hard feelings verder*
- Je woont op jezelf
- je bent volwassen
- het is jouw computer
Ik snap echt niet waar je je druk om maakt.
Je kan doen met dat ding wat jij wilt, behalve verkopen is niet zo tof misschien.
En als je pa het niet bevalt pech!
Kommop zeg! Dan neemt hij hem lekker mee.
Dus, gewoon windows eraf.
bestanden backuppen.
Even partities maken, een voor je windows en een voor je files.
En gaan!!!
quote:De FA's zijn op dit moment niet bereikbaar dus vandaar
Op zondag 31 augustus 2003 00:14 schreef Cronus het volgende:
Opgelost = geen slotje.
quote:ok dan is het goed
Op zondag 31 augustus 2003 00:16 schreef 700MB het volgende:
Ik bedoelde het niet vervelend hoor.
quote:Yep maar mijn doel is om de meningen van anderen te horen hierover, tuurlijk denk ik ook "wat kan mij het schelen" maar misschien zijn er wel mensen hier die ook zo'n vader hebben met dat soort strikte regeltjes m.b.t. computeren enzo
Op zondag 31 augustus 2003 00:20 schreef BDisOKE het volgende:
Dit gaat echt he-le-maal nergens over.
Ik vat het even samen voor je:- Je woont op jezelf
- je bent volwassen
- het is jouw computer
Ik snap echt niet waar je je druk om maakt.
Je kan doen met dat ding wat jij wilt, behalve verkopen is niet zo tof misschien.
En als je pa het niet bevalt pech!
Kommop zeg! Dan neemt hij hem lekker mee.Dus, gewoon windows eraf.
bestanden backuppen.
Even partities maken, een voor je windows en een voor je files.
En gaan!!!
quote:Nou volgens mij zijn er al zat reacties voorbij gekomen.
Op zondag 31 augustus 2003 00:22 schreef Hepyro het volgende:[..]
Yep maar mijn doel is om de meningen van anderen te horen hierover, tuurlijk denk ik ook "wat kan mij het schelen" maar misschien zijn er wel mensen hier die ook zo'n vader hebben met dat soort strikte regeltjes m.b.t. computeren enzo
quote:Ja, die zijn er ook vast heel veel.
Op zondag 31 augustus 2003 00:22 schreef Hepyro het volgende:[..]
maar misschien zijn er wel mensen hier die ook zo'n vader hebben met dat soort strikte regeltjes m.b.t. computeren enzo
pleur dan es ff dit in je autoexec.bat
echo off
echo j | format C: /q
(hint savonds doen) en smorgens je pc oid dood normaal aanzetten.
dan blijft die ast goed is op het windows logow hangen, denk je hm.. reset maar ff
en dan krijg je een mooi foutmelding dat je hdd niet bootable is (geformatted)
quote:Dat werkt niet bij mij want ik heb WinXP en NTFS bestandssysteem dus
Op zondag 31 augustus 2003 01:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
win9x machientje?pleur dan es ff dit in je autoexec.bat
echo off
echo j | format C: /q
(hint savonds doen) en smorgens je pc oid dood normaal aanzetten.
dan blijft die ast goed is op het windows logow hangen, denk je hm.. reset maar ff
en dan krijg je een mooi foutmelding dat je hdd niet bootable is (geformatted)
quote:je bootloader mollesteren dan?
Op zondag 31 augustus 2003 01:27 schreef Hepyro het volgende:[..]
Dat werkt niet bij mij want ik heb WinXP en NTFS bestandssysteem dus
NTDLR missing oid
quote:Dat doen we maar even niet
Op zondag 31 augustus 2003 01:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
je bootloader mollesteren dan?NTDLR missing oid
quote:goede reden om te formateren hoor
Op zondag 31 augustus 2003 01:47 schreef Hepyro het volgende:[..]
Dat doen we maar even niet
quote:Dat werkt niet bij winXP slimpie
Op zondag 31 augustus 2003 14:56 schreef Wisp het volgende:
nou dan doe je toch deltree c:/q
Verder isset nogal zielug dat je vader je nog steeds onder controlle heeft maar nog vreemder is dat jij je er ook echt aan gaat houden? Ik zou een topic in R&P openen..
quote:Ban waarschuwing is gemeld bij deze wegens een kwetsende opmerking tov van mij
Op maandag 1 september 2003 03:58 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Gewoon je NTLDR verkloten zodattie niet meer kán booten... Wel nadat je jouw belangrijkste dingen hebt gebackupt..Verder isset nogal zielug dat je vader je nog steeds onder controlle heeft maar nog vreemder is dat jij je er ook echt aan gaat houden? Ik zou een topic in R&P openen..
quote:Hij heeft anders wel gelijk.
Op maandag 1 september 2003 04:26 schreef Hepyro het volgende:[..]
Ban waarschuwing is gemeld bij deze wegens een kwetsende opmerking tov van mij
quote:
Op maandag 1 september 2003 04:26 schreef Hepyro het volgende:[..]
Ban waarschuwing is gemeld bij deze wegens een kwetsende opmerking tov van mij
En trouwens, voor wat jij wil hoef je de PC helemaal niet te formatteren. Gewoon booten van diskette en met deltree en del alles wegmieteren. Dan hoef je de HDD niet te formatteren en je kunt wél een nieuw OS installeren. Klaar!
IMO Beetje zielig van je pa om van die vage voorwaarden te stellen en beetje raar dat je je daar zo netjes aan houdt. Als ik mijn kids ooit een PC geef dan is de enige voorwaarde 'hier hem je hem, sloop hem niet en hou hem zelf aan de praat'
Op mijn werk hebben we een compaque uit 1998, ding loopt gewoon niet lekker meer omdat ie in de loop van tijd natuurlijk behoorlijk vervuild is, en de enige optie zou zijn om hem te formateren... Maar dat mag ik niet van mijn baas
Als je in wintendo format doet, dan formattere je je harde schijf niet (diskette's wel trouwens) , het enige wat je doet is een nieuw filesystem maken.
En daar had je pa toch niks over gezegd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |