abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12838629
Ik heb deze computer die ik gebruik gekregen van mn pa op Sinterklaas 2001 en natuurlijk was ik daar heel blij mee alleen was er wel een voorwaarde aan verbonden, namelijk dat ik hem niet mag formatteren maargoed ikzelf vind dat dus een vage regel omdat formatteren best wel goed kan zijn als de boel een beetje verstopt raakt op je pc maar ik weet wel waarom hij die regel heeft bedacht omdat ik destijds bij een alg. plek regelmatig als vrijwillige computerbeheerder de boel leegzoog en mn vader heeft als stelregel "formatteren is gewoon geen optie", ik kan hem daar niet vanaf krijgen dus misschien kunnen jullie een mening geven hierover?

Alvast dank

Hepyro

pi_12838646
Sinterklaas is okay
[14.gif]
pi_12838670
*verkeerde rubriek gepost* zie ik nu!

Kan het ff verplaatst worden naar R&P o.i.d.?

dank

pi_12838679
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:57 schreef Hepyro het volgende:
*verkeerde rubriek gepost* zie ik nu!

Kan het ff verplaatst worden naar R&P o.i.d.?

dank

eerder GC toch?
[14.gif]
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 22:58:35 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12838682
Of naar DIG. Waarom wil je pa niet dat er geformatteerd wordt?
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_12838706
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:58 schreef MSXUser het volgende:
Of naar DIG. Waarom wil je pa niet dat er geformatteerd wordt?
Omdat hij het niet nodig vind en ik kan hem dus niet overtuigen dat formatteren weldegelijk belangrijk is in bepaalde gevallen
pi_12838720
Even in DIG proberen?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_12838731
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:01 schreef MUUS het volgende:
Even in DIG proberen?
Bedankt
pi_12838817
Het is erg stil met reply's... wie kan mijn pa nou overtuigen dat formatteren weldegelijk niet voor niets is?

zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:08:12 #10
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_12838849
formatteren op zich verbeterd de pc niet of lost de oorzaak niet op. Het lost je probleem wel op (lees: tijdelijk)... Maar formatteren brengt ook weer andere problemen met zich mee.. je moet de boel weer herinstalleren... zorgen dat je al je software weer geinstalleerd word (lees: de cracks bij de juiste software zoekt )....

Maak daarna als je de pc wel mag herinstalleren gewoon een image. Kan je makkelijk de boel weer herstellen....

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:08:37 #11
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_12838858
deltree \
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:09:06 #12
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_12838868
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:06 schreef Hepyro het volgende:
Het is erg stil met reply's... wie kan mijn pa nou overtuigen dat formatteren weldegelijk niet voor niets is?

Je moet echt zeker weten dat je niets belangrijks kwijtraakt.....
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_12838895
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:55 schreef Hepyro het volgende:
Ik heb deze computer die ik gebruik gekregen van mn pa op Sinterklaas 2001 en natuurlijk was ik daar heel blij mee alleen was er wel een voorwaarde aan verbonden, namelijk dat ik hem niet mag formatteren maargoed ikzelf vind dat dus een vage regel omdat formatteren best wel goed kan zijn als de boel een beetje verstopt raakt op je pc maar ik weet wel waarom hij die regel heeft bedacht omdat ik destijds bij een alg. plek regelmatig als vrijwillige computerbeheerder de boel leegzoog en mn vader heeft als stelregel "formatteren is gewoon geen optie", ik kan hem daar niet vanaf krijgen dus misschien kunnen jullie een mening geven hierover?

Alvast dank

Hepyro

Van wie is die computer nou eigenlijk?
En vraag 2: Zou hij het merken als je het wel zou doen?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_12838901
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:08 schreef WaSTeiL het volgende:
formatteren op zich verbeterd de pc niet of lost de oorzaak niet op. Het lost je probleem wel op (lees: tijdelijk)... Maar formatteren brengt ook weer andere problemen met zich mee.. je moet de boel weer herinstalleren... zorgen dat je al je software weer geinstalleerd word (lees: de cracks bij de juiste software zoekt )....

Maak daarna als je de pc wel mag herinstalleren gewoon een image. Kan je makkelijk de boel weer herstellen....

kan je gedachten lezen? maar ff serieus ja dat is ook zo maargoed ik hou van een opgeruimde en schone computer en een backup mogelijkheid heb ik niet (nouja Systeemherstel dan) maar dat is ook niet altijd alles
pi_12838953
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:08 schreef Chirma het volgende:
deltree \

dan doen we maar even niet
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:10 schreef 700MB het volgende:
Van wie is die computer nou eigenlijk?
En vraag 2: Zou hij het merken als je het wel zou doen?
1) eigenlijk is hij van mij maar mn vader kan hem toch opeisen dat stond zogenaamd in de "dichtelijke" voorwaarden
2) Hij had toen ik hem kreeg een regeltje ergens in het register gedaan (wat ik uiteraard niet mocht zien) waardoor hij op die manier kon controleren of ie geformat was want dan zou dat ene regeltje er niet meer staan
pi_12838996
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:13 schreef Hepyro het volgende:

1) eigenlijk is hij van mij maar mn vader kan hem toch opeisen dat stond zogenaamd in de "dichtelijke" voorwaarden
2) Hij had toen ik hem kreeg een regeltje ergens in het register gedaan (wat ik uiteraard niet mocht zien) waardoor hij op die manier kon controleren of ie geformat was want dan zou dat ene regeltje er niet meer staan

1. Het is nu twee jaar later, dus die kans lijkt me redelijk klein en bovendien:
2. En die kan je niet zelf terugzetten, want?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_12838999
Er is meestal wel een aanwijsbare reden waarom een computer traag wordt. Adware, virussen, conflicten tussen drivers, software die lukraak wordt geinstalleerd en niet netjes wordt uninstalled. Het is dus eerst zaak om te kijken of je niet gewoon op een normale manier de boel weer goed kan krijgen. Een format is echt de laatste optie in mijn ogen. Maar al te vaak wordt er geschreeuwd dat je moet formateren om een probleem op te lossen. In veel gevallen een kwestie van onkunde en gebrek aan kennis.

Als een lampje van je richtingaanwijzer het niet doet ga je toch ook niet de motor reviseren, een nieuwe uitlaat er onder zetten, banden vernieuwen en verse ruiterwissers en sproeivloeistof kopen?

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_12839002
Dan maak je eerst een ghost (image) van je schijf en brand die op een aantal CDs. Mocht het dan fout gaan, kan je altijd die image weer terug zetten en voor je vader zal het er uit zien als of er nooit iets is gebeurd.
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
pi_12839022
Je pa is vast niet ieder uur thuis.
Lekker alles branden en dan hup, formatteren en alles er weer op.

Merkt hij dat?
' Hey godverdomme waar is die vaste spam-banner heen??'

[Dit bericht is gewijzigd door ParanoidEv op 30-08-2003 23:18]

pi_12839024
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef 700MB het volgende:
1. Het is nu twee jaar later, dus die kans lijkt me redelijk klein en bovendien:
2. En die kan je niet zelf terugzetten, want?
1: Het is nu ook wel minder dat klopt maar ik doelde meer op de beginfase van de comp toen was mn pa nogal star daarin
2: Ik had wel systemrestore of weetikveelwat kunnen doen maar hij controleerde toen nog weleens dat register en als dat regeltje weg was *bang* computer weg
pi_12839057
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:13 schreef Hepyro het volgende:

[..]

dan doen we maar even niet
[..]

Backup je register Of zeg dat je CleanSweep of zoiets heb gebruikt zodat dat onzinnige regeltje uit het register geknikkerd is...

Maaruh jij werkte als vrijwilliger bij iets voor de PC's. Heb je daar ooit een grove fout gemaakt door veel data kwijt te raken door een format? Anders zou een format op zich geen kwaad kunnen lijkt mij maar formateren is ook niet per se noodzakelijk. Enne mocht je PC echt in puin liggen moet je vader het ook maar fixen ook dan...ZONDER format

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_12839088
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef Lucille het volgende:
[verhaal]
Ja daar heb je ook gelijk in maar ik was toen iets minder kundig en dan gebruik ik liever de "schietstoel" dan gaan zoeken naar een speld in een hooiberg
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef RdP het volgende:
Dan maak je eerst een ghost (image) van je schijf en brand die op een aantal CDs. Mocht het dan fout gaan, kan je altijd die image weer terug zetten en voor je vader zal het er uit zien als of er nooit iets is gebeurd.
dat zou kunnen maar dat is mij teveel werk daar ben ik iets te lui voor
pi_12839092
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:17 schreef Hepyro het volgende:

[..]

1: Het is nu ook wel minder dat klopt maar ik doelde meer op de beginfase van de comp toen was mn pa nogal star daarin
2: Ik had wel systemrestore of weetikveelwat kunnen doen maar hij controleerde toen nog weleens dat register en als dat regeltje weg was *bang* computer weg

Of je zet er een wachtwoord op. (Ja, want dan kan ik het ook niet per ongeluk formatteren )
pi_12839104
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef Lucille het volgende:
Er is meestal wel een aanwijsbare reden waarom een computer traag wordt. Adware, virussen, conflicten tussen drivers, software die lukraak wordt geinstalleerd en niet netjes wordt uninstalled. Het is dus eerst zaak om te kijken of je niet gewoon op een normale manier de boel weer goed kan krijgen. Een format is echt de laatste optie in mijn ogen. Maar al te vaak wordt er geschreeuwd dat je moet formateren om een probleem op te lossen. In veel gevallen een kwestie van onkunde en gebrek aan kennis.

Als een lampje van je richtingaanwijzer het niet doet ga je toch ook niet de motor reviseren, een nieuwe uitlaat er onder zetten, banden vernieuwen en verse ruiterwissers en sproeivloeistof kopen?

Mwa, eens je Windows register rot, altijd je Windows register rot... Ik gooi er dan meestal gewoon een Ghost overheen omdat dat gewoon een heel stuk sneller is maar anders gooi ik er wel degelijk gewoon ff een format overheen. Kan gelijk de schijf weer eens gechecked worden aangezien ikzelf toch nooit defrag of scandisk draai...

En natuurlijk eerst alle data netjes op een andere partitie zetten

pi_12839127
Heeft ie een VNC progje erop staan ofzo?

Misschien kijkt ie zelfs nu wel mee

pi_12839139
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:21 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Ja daar heb je ook gelijk in maar ik was toen iets minder kundig en dan gebruik ik liever de "schietstoel" dan gaan zoeken naar een speld in een hooiberg
[..]

dat zou kunnen maar dat is mij teveel werk daar ben ik iets te lui voor

Teveel werk? Nee, Windows tig keer opnieuw installeren, da's lekker snel!
pi_12839148
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:19 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Backup je register Of zeg dat je CleanSweep of zoiets heb gebruikt zodat dat onzinnige regeltje uit het register geknikkerd is...
Cleansweep haalde die regel er niet uit en als dat wel zo was dacht mijn vader toch dat ik hem had geformatteerd
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:21 schreef 700MB het volgende:
Of je zet er een wachtwoord op. (Ja, want dan kan ik het ook niet per ongeluk formatteren )
Dan zou mn vader sowieso mn comp inbeslag nemen omdat ik hem de toegang weiger en hij is toch zogenaamd de baas omdat hij het mij had gegeven...
pi_12839169
Vervang de HB. Je hebt dan niet geformateerd en toch een nieuwe windows erop. Zet de oude als tweeede erbij en als hij inziet dat dat beter is kun je die formateren en heb je extra ruimte.
x
pi_12839194
Wat een belachelijke regel. Hoe oud ben je? Zes jaar of zo? Ik denk altijd "eens gegeven blijft gegeven". Zou hetzelfde zijn als ik iemand een auto geef, maar hij mag er geen nieuwe banden onderzetten (bijv. omdat de huidige banden zorgen voor een lager brandstofverbruik). Vervolgens rijdt die persoon een lange tijd in de auto en verslijten de banden.... en ik maar zeggen "op deze banden blijven rijden, al zit er geen profiel meer op". Wat een gek!
pi_12839196
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:23 schreef jpzegthallo het volgende:
Heeft ie een VNC progje erop staan ofzo?

Misschien kijkt ie zelfs nu wel mee

haha nee dat niet
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:23 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Teveel werk? Nee, Windows tig keer opnieuw installeren, da's lekker snel!
Niet snel maar wel leuk om te doen
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:25 schreef dfr0st het volgende:
Vervang de HB. Je hebt dan niet geformateerd en toch een nieuwe windows erop. Zet de oude als tweeede erbij en als hij inziet dat dat beter is kun je die formateren en heb je extra ruimte.
HB ehh...ben een newbie hoor maargoed het klinkt opzich wel intelligent
pi_12839211
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:24 schreef Hepyro het volgende:
Dan zou mn vader sowieso mn comp inbeslag nemen omdat ik hem de toegang weiger en hij is toch zogenaamd de baas omdat hij het mij had gegeven...
Rare redenering, hoeveel gebruikt hij de computer dan?

Toch is me niet echt duidelijk wat het probleem met formatteren is, dan ben jij al je gegeven kwijt. Nou en? Dat is toch niet zijn probleem?

pi_12839228
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:27 schreef bop het volgende:
Wat een belachelijke regel. Hoe oud ben je? Zes jaar of zo? Ik denk altijd "eens gegeven blijft gegeven". Zou hetzelfde zijn als ik iemand een auto geef, maar hij mag er geen nieuwe banden onderzetten (bijv. omdat de huidige banden zorgen voor een lager brandstofverbruik). Vervolgens rijdt die persoon een lange tijd in de auto en verslijten de banden.... en ik maar zeggen "op deze banden blijven rijden, al zit er geen profiel meer op". Wat een gek!
Tja maar dat is mijn vader...koppig en star met dat soort dingen en ik kan lullen als brugman bij hem is regel een regel en klaar, zeur ik toch? dan neemt hij mn computer in beslag
pi_12839234
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:24 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Cleansweep haalde die regel er niet uit en als dat wel zo was dacht mijn vader toch dat ik hem had geformatteerd
[..]

Spaar voor je eigen computer! 2001 is ook al weer vrij oud!

Als ik zo een computer zou krijgen zou het voor mij niet meer hoeven iig... Werk jij er al enige op of is de PC van het hele gezin?

pi_12839264
kun je niet stiekem iets "stuk maken" zodat een format echt nodig is? Gooi een paar filetjes uit de Windows directory weg... als 'ie niet meer opstart, moet 'ie toch opnieuw geinstalleerd worden. Zou een virus kunnen zijn geweest... Wel eerst even een backup maken van je data
pi_12839280
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:27 schreef 700MB het volgende:
Rare redenering, hoeveel gebruikt hij de computer dan?

Toch is me niet echt duidelijk wat het probleem met formatteren is, dan ben jij al je gegeven kwijt. Nou en? Dat is toch niet zijn probleem?

Hij gebruikt de computer niet want hij staat bij mij thuis (ik woon op mezelf)
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:29 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Spaar voor je eigen computer! 2001 is ook al weer vrij oud!

Als ik zo een computer zou krijgen zou het voor mij niet meer hoeven iig... Werk jij er al enige op of is de PC van het hele gezin?

Nee deze pc gebruik ik alleen op mn eigen woonadres daarom vind ik het ook zo kinderachtig eigenlijk maarja....
pi_12839324
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:31 schreef bop het volgende:
kun je niet stiekem iets "stuk maken" zodat een format echt nodig is? Gooi een paar filetjes uit de Windows directory weg... als 'ie niet meer opstart, moet 'ie toch opnieuw geinstalleerd worden. Zou een virus kunnen zijn geweest... Wel eerst even een backup maken van je data
Dat heb ik eens met opzet gedaan omdat ik hem wilde formatteren en toen kwam hij dus langs ik hele verhaal uitgelegd en hij zag met eigen ogen dat de comp toen niet meer wilde opstarten maar hij dacht dat ik de boel gesaboteerd had natuurlijk en dreigde hem (De comp) mee te nemen maar gelukkig probeerde zijn vrouw een beetje te bemiddelen waardoor alles toch nog goed kwam
pi_12839327
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:32 schreef Hepyro het volgende:
Hij gebruikt de computer niet want hij staat bij mij thuis (ik woon op mezelf)

Nee deze pc gebruik ik alleen op mn eigen woonadres daarom vind ik het ook zo kinderachtig eigenlijk maarja....

Dan snap ik niet dat dit een probleem is.
pi_12839356
Dan is het helemaal triest... ik dacht dat je lagerescholier was of zo, omdat je vader zoveel invloed had (ik vond het al een beetje laat voor je ). Ach, als je op jezelf woont, gewoon doen. Wat zeurt die man dan? Toen ik student was heb ik ook een PC van m'n ouwelui gekregen. Ik heb dat ding weet ik niet hoe vaak opnieuw geinstalleerd (laat ik zo zeggen, hij draaide eerst op Win3.11)
pi_12839383
Heeft hij ooit wat verkloot ofzo met formateren? Zo'n regel komt meestal niet zomaar uit te lucht vallen eigenlijk.

Checkt hij het ook trouwens vaak of dat regeltje er nog staat of niet? Anders eens meekijken waar hij precies naar zoekt. En anders iets met een keystrokerecorder proberen ofzo.

* DikkeSmikkel zit in een luxepositie dat hij de expert is thuis. Ze morgen van mij formateren wat ze willen, ik Ghost(R) (C) (TM) wel...

pi_12839389
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:33 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Dat heb ik eens met opzet gedaan omdat ik hem wilde formatteren en toen kwam hij dus langs ik hele verhaal uitgelegd en hij zag met eigen ogen dat de comp toen niet meer wilde opstarten maar hij dacht dat ik de boel gesaboteerd had natuurlijk en dreigde hem (De comp) mee te nemen maar gelukkig probeerde zijn vrouw een beetje te bemiddelen waardoor alles toch nog goed kwam

Ik neem aan dat je hem toen toch opnieuw heb moeten installeren? Heeft hij toen weer dat regeltje in de registry gezet?
pi_12839423
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:34 schreef 700MB het volgende:
Dan snap ik niet dat dit een probleem is.
Ik dus ook niet maarja mn vader is nogal moeilijk met dat soort dingen en dat is echt heel vervelend, natuurlijk ben ik blij dat hij me zon kado geeft maar dit vind ik dus wel een beetje soort chantage zo van als ik bijv. eens ruzie zou hebben met mn pa neemt hij mn computer mee bijv..
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:35 schreef bop het volgende:
Dan is het helemaal triest... ik dacht dat je lagerescholier was of zo, omdat je vader zoveel invloed had (ik vond het al een beetje laat voor je ). Ach, als je op jezelf woont, gewoon doen. Wat zeurt die man dan? Toen ik student was heb ik ook een PC van m'n ouwelui gekregen. Ik heb dat ding weet ik niet hoe vaak opnieuw geinstalleerd (laat ik zo zeggen, hij draaide eerst op Win3.11)
Ja dat vind ik dus ook maarja toch zie ik hem instaat gewoon die comp mee te nemen als ik hem weer geformatteerd heb of als we hevige ruzie krijgen (ik noem maar wat)
pi_12839424
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:33 schreef Hepyro het volgende:

[..]

- knip -

WTF, nou, als mijn vader dat zou flikken mocht hij die computer meenemen ja. Als hij er toch zo aan gehecht is...
pi_12839457
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:38 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

WTF, nou, als mijn vader dat zou flikken mocht hij die computer meenemen ja. Als hij er toch zo aan gehecht is...

Same here!!!! nu moet je altijd "op eieren lopen" als je bij je vader bent, want je weet maar nooit wat hij met de PC doet...
pi_12839483
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:38 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Ik dus ook niet maarja mn vader is nogal moeilijk met dat soort dingen en dat is echt heel vervelend, natuurlijk ben ik blij dat hij me zon kado geeft maar dit vind ik dus wel een beetje soort chantage zo van als ik bijv. eens ruzie zou hebben met mn pa neemt hij mn computer mee bijv..

Ik bedoelde: Dan snap ik niet dat jij hier zo'n probleem van maakt.
En als je ruzie hebt doe je sowieso de deur niet open als hij aanbelt.
pi_12839499
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:36 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Heeft hij ooit wat verkloot ofzo met formateren? Zo'n regel komt meestal niet zomaar uit te lucht vallen eigenlijk.

Checkt hij het ook trouwens vaak of dat regeltje er nog staat of niet? Anders eens meekijken waar hij precies naar zoekt. En anders iets met een keystrokerecorder proberen ofzo.

Nee niet dat ik weet en dat regeltje staat er nu niet meer in maar het ging me er meer om wat mensen van dit "beleid" vinden dat je je zoon een computer geeft máár niet formatteren anders haalt papa je pjoeter gewoon op en ben je hem kwijt
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:38 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Tja maar dan denk ik: waarom had je me die computer dan gegeven als die toch zogenaamd eigendom blijft van de koper (mijn vader dus) ?
pi_12839520
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:36 schreef DikkeSmikkel het volgende:

* DikkeSmikkel zit in een luxepositie dat hij de expert is thuis. Ze morgen van mij formateren wat ze willen, ik Ghost(R) (C) (TM) wel...

idd; een proggie installen dat alles 'record'

* maestro1980 had zijn eigen compu al zelf gekocht toen hij nog bij zijn ouders thuis woonde (had ik een computer warover ik zelf de baas was e.d. - en het was gelijk de snelste in het huis )

pi_12839523
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:41 schreef Hepyro het volgende:
Nee niet dat ik weet en dat regeltje staat er nu niet meer in maar het ging me er meer om wat mensen van dit "beleid" vinden dat je je zoon een computer geeft máár niet formatteren anders haalt papa je pjoeter gewoon op en ben je hem kwijt
Als je 5 bent is dat een prima regel.
pi_12839556
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:41 schreef Hepyro het volgende:

[..]

[..]

Tja maar dan denk ik: waarom had je me die computer dan gegeven als die toch zogenaamd eigendom blijft van de koper (mijn vader dus) ?

Aha, dus 1 ding is duidelijk, je kan formatteren en installeren wat je wil nu!

Over het beleid: het is natuurlijk belachelijk. Ik zou op zulke voorwaarden niet eens een computer willen hebben. De afgelopen kerst heb ik van m'n moeder een braadpan gekregen, maar ik mag er geen pepersteak in bereiden omdat zij dat niet lekker vindt Zou natuurlijk belachelijk zijn.

Ik zou het wel snappen als hij niet wil dat je hem binnen 2 weken verkoopt

pi_12839610
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:41 schreef 700MB het volgende:
Ik bedoelde: Dan snap ik niet dat jij hier zo'n probleem van maakt.
En als je ruzie hebt doe je sowieso de deur niet open als hij aanbelt.
Dan word ik verbannen van mijn ouderlijk huis als ik dat zou doen
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:43 schreef 700MB het volgende:
Als je 5 bent is dat een prima regel.
Maar ik ben allang geen 5 meer volwassen en op mezelf
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:44 schreef bop het volgende:
Aha, dus 1 ding is duidelijk, je kan formatteren en installeren wat je wil nu!

Over het beleid: het is natuurlijk belachelijk. Ik zou op zulke voorwaarden niet eens een computer willen hebben. De afgelopen kerst heb ik van m'n moeder een braadpan gekregen, maar ik mag er geen pepersteak in bereiden omdat zij dat niet lekker vindt Zou natuurlijk belachelijk zijn.

Ik zou het wel snappen als hij niet wil dat je hem binnen 2 weken verkoopt

Tja maar ik had toen niet zoveel geld en ik was natuurlijk heel erg verrast met zon mooi cadeau dan neem je op dat moment alles voor lief wat voor voorwaarden het ook zijn...

Over dat verkopen heb je gelijk in dat was ook een van de voorwaarden:

Gij zult niet formatteren en
Gij zult hem niet verkopen

pi_12839653
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:48 schreef Hepyro het volgende:
Dan word ik verbannen van mijn ouderlijk huis als ik dat zou doen
Als ze overal zo moeilijk over doen is dat misschien maar beter ook.
quote:
Maar ik ben allang geen 5 meer volwassen en op mezelf
En dus is dit geen probleem, normaal gesproken.
pi_12839656
quote:
Gij zult niet formatteren en
Gij zult hem niet verkopen
Je hebt ons nog steeds niet verteld waarom je hem niet mag formatteren.... heeft hij er misschien een hele goede reden voor waar wij nu niet op kunnen komen?
pi_12839671
No offense. Maar dergelijke principiële figuren zijn gewoon niet te overtuigen met welke argumenten dan ook. Ik heb hier ook zo'n vader.
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_12839700
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:51 schreef Cronus het volgende:
No offense. Maar dergelijke principiële figuren zijn gewoon niet te overtuigen met welke argumenten dan ook. Ik heb hier ook zo'n vader.
En ertegenin gaan maakt het alleen maar erger.
pi_12839746
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:50 schreef 700MB het volgende:
Als ze overal zo moeilijk over doen is dat misschien maar beter ook.
En dus is dit geen probleem, normaal gesproken.
Voor mij wel want ik ben natuurlijk heel erg blij met mn computer maar mijn vader is gewoon moeilijk met bepaalde dingen
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:50 schreef bop het volgende:
Je hebt ons nog steeds niet verteld waarom je hem niet mag formatteren.... heeft hij er misschien een hele goede reden voor waar wij nu niet op kunnen komen?
O dat heeft ie gewoon zelf bedacht hij vind dat niet nodig op zijn computer dus is dat automatisch gewoon een overbodige optie (volgens hem dan)
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:51 schreef Cronus het volgende:
Ik weet precies wat je bedoeld, mijn vader is toevallig Huisarts dus maar dit word nu wat offtopic haha
pi_12839765
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:27 schreef Hepyro het volgende:
[Vervang de HB. Je hebt dan niet geformateerd en toch een nieuwe windows erop. Zet de oude als tweeede erbij en als hij inziet dat dat beter is kun je die formateren en heb je extra ruimte.]

HB ehh...ben een newbie hoor maargoed het klinkt opzich wel intelligent

Ik bedoelde HD dat staat voor hardeschijf. Je zet een nieuwe erin. Op de oude staat gewoon nog wat er nu opstaat.
Als je vader dan ziet dat alles prima werkt dan zet je de oude erbij en kunt je die formateren en heb je meer schrijfruimte.
x
pi_12839780
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:55 schreef Hepyro het volgende:
Voor mij wel want ik ben natuurlijk heel erg blij met mn computer maar mijn vader is gewoon moeilijk met bepaalde dingen
En dus moet je gewoon formatteren als je dat wilt en hem gewoon moeilijk laten zijn.
pi_12839851
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:56 schreef dfr0st het volgende:
Ik bedoelde HD dat staat voor hardeschijf. Je zet een nieuwe erin. Op de oude staat gewoon nog wat er nu opstaat.
Als je vader dan ziet dat alles prima werkt dan zet je de oude erbij en kunt je die formateren en heb je meer schrijfruimte.
Kan ik doen maar vind ik een te dure oplossing wel bedankt voor je tip overigens
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:57 schreef 700MB het volgende:
En dus moet je gewoon formatteren als je dat wilt en hem gewoon moeilijk laten zijn.
Misschien is dat ook wel het beste ID deze kan nu zo opslot bedankt voor alle reacties enzo
pi_12839898
Is hij trouwens misschien de licentiecode van je PC kwijtgeraakt? Zou dat de reden kunnen zijn dat je 'm niet mag formateren?
pi_12839915
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:04 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Is hij trouwens misschien de licentiecode van je PC kwijtgeraakt? Zou dat de reden kunnen zijn dat je 'm niet mag formateren?
Nope en deze gaat zo dicht
pi_12839957
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:05 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Nope en deze gaat zo dicht

Kunnen we niet beter het topic formatteren ipv dicht gooien?
pi_12840016
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:07 schreef 700MB het volgende:
Kunnen we niet beter het topic formatteren ipv dicht gooien?
Dat is in principe niet de policy maar als je dat wil mail Breuls of een andere FA en wie weet maar wat heb ik dan nog aan mijn topic? wel handig om het later nog even in te zien

ONTOPIC:

Problem solved, this topic can geblokt worden

pi_12840050
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:10 schreef Hepyro het volgende:
Dat is in principe niet de policy maar als je dat wil mail Breuls of een andere FA en wie weet maar wat heb ik dan nog aan mijn topic? wel handig om het later nog even in te zien
Lijkt je vader wel.
pi_12840106
Opgelost = geen slotje.
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_12840121
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:11 schreef 700MB het volgende:
Lijkt je vader wel.
Houden we het hier wel even gezellig ? en flamewars (of uitlokking daarvan) zijn niet toegestaan *no hard feelings verder*

pi_12840143
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:15 schreef Hepyro het volgende:
Houden we het hier wel even gezellig ? en flamewars (of uitlokking daarvan) zijn niet toegestaan *no hard feelings verder*

Ik bedoelde het niet vervelend hoor.
  zondag 31 augustus 2003 @ 00:20:13 #66
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_12840233
Dit gaat echt he-le-maal nergens over.
Ik vat het even samen voor je:

- Je woont op jezelf
- je bent volwassen
- het is jouw computer

Ik snap echt niet waar je je druk om maakt.
Je kan doen met dat ding wat jij wilt, behalve verkopen is niet zo tof misschien.
En als je pa het niet bevalt pech!
Kommop zeg! Dan neemt hij hem lekker mee.

Dus, gewoon windows eraf.
bestanden backuppen.
Even partities maken, een voor je windows en een voor je files.
En gaan!!!

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_12840240
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:14 schreef Cronus het volgende:
Opgelost = geen slotje.
De FA's zijn op dit moment niet bereikbaar dus vandaar
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:16 schreef 700MB het volgende:
Ik bedoelde het niet vervelend hoor.
ok dan is het goed
pi_12840294
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:20 schreef BDisOKE het volgende:
Dit gaat echt he-le-maal nergens over.
Ik vat het even samen voor je:

- Je woont op jezelf
- je bent volwassen
- het is jouw computer

Ik snap echt niet waar je je druk om maakt.
Je kan doen met dat ding wat jij wilt, behalve verkopen is niet zo tof misschien.
En als je pa het niet bevalt pech!
Kommop zeg! Dan neemt hij hem lekker mee.

Dus, gewoon windows eraf.
bestanden backuppen.
Even partities maken, een voor je windows en een voor je files.
En gaan!!!

Yep maar mijn doel is om de meningen van anderen te horen hierover, tuurlijk denk ik ook "wat kan mij het schelen" maar misschien zijn er wel mensen hier die ook zo'n vader hebben met dat soort strikte regeltjes m.b.t. computeren enzo
  zondag 31 augustus 2003 @ 00:58:52 #69
18875 BDisOKE
pi_12840999
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:22 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Yep maar mijn doel is om de meningen van anderen te horen hierover, tuurlijk denk ik ook "wat kan mij het schelen" maar misschien zijn er wel mensen hier die ook zo'n vader hebben met dat soort strikte regeltjes m.b.t. computeren enzo

Nou volgens mij zijn er al zat reacties voorbij gekomen.
En de meeste vinden het gewoon bullshit.
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:22 schreef Hepyro het volgende:

[..]
maar misschien zijn er wel mensen hier die ook zo'n vader hebben met dat soort strikte regeltjes m.b.t. computeren enzo

Ja, die zijn er ook vast heel veel.
Punt is alleen dat die dan thuis wonen, 12 jaar zijn, en op de pc werken waar hun vader ook van alles op moet doen...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_12841037
En dat is bij mij niet het geval deze kan nu stevig opslot
  zondag 31 augustus 2003 @ 01:05:29 #71
18875 BDisOKE
pi_12841101
hehe... het dringt dooor...
duurt even, maar dan heb je ook wat!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_12841326
win9x machientje?

pleur dan es ff dit in je autoexec.bat

echo off
echo j | format C: /q

(hint savonds doen) en smorgens je pc oid dood normaal aanzetten.
dan blijft die ast goed is op het windows logow hangen, denk je hm.. reset maar ff
en dan krijg je een mooi foutmelding dat je hdd niet bootable is (geformatted)

pi_12841345
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 01:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
win9x machientje?

pleur dan es ff dit in je autoexec.bat

echo off
echo j | format C: /q

(hint savonds doen) en smorgens je pc oid dood normaal aanzetten.
dan blijft die ast goed is op het windows logow hangen, denk je hm.. reset maar ff
en dan krijg je een mooi foutmelding dat je hdd niet bootable is (geformatted)

Dat werkt niet bij mij want ik heb WinXP en NTFS bestandssysteem dus
pi_12841467
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 01:27 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Dat werkt niet bij mij want ik heb WinXP en NTFS bestandssysteem dus

je bootloader mollesteren dan?

NTDLR missing oid

pi_12841522
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 01:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
je bootloader mollesteren dan?

NTDLR missing oid

Dat doen we maar even niet
pi_12841529
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 01:47 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Dat doen we maar even niet

goede reden om te formateren hoor
pi_12848281
nou dan doe je toch deltree c:/q
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_12864212
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 14:56 schreef Wisp het volgende:
nou dan doe je toch deltree c:/q
Dat werkt niet bij winXP slimpie

pi_12864423
Gewoon je NTLDR verkloten zodattie niet meer kán booten... Wel nadat je jouw belangrijkste dingen hebt gebackupt..

Verder isset nogal zielug dat je vader je nog steeds onder controlle heeft maar nog vreemder is dat jij je er ook echt aan gaat houden? Ik zou een topic in R&P openen..

... te zijn bij die warme, natte, christelijke, lauwe, binnebroekse, rukkerrrr; Rick Felderhof. En dat je 'm dan een paar dagen mag martellen door 'm uit te schelden voor vunzig glijmiddel, gereformeerde kutvoyeur en luizige artiestenvlo...
pi_12864439
quote:
Op maandag 1 september 2003 03:58 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Gewoon je NTLDR verkloten zodattie niet meer kán booten... Wel nadat je jouw belangrijkste dingen hebt gebackupt..

Verder isset nogal zielug dat je vader je nog steeds onder controlle heeft maar nog vreemder is dat jij je er ook echt aan gaat houden? Ik zou een topic in R&P openen..

Ban waarschuwing is gemeld bij deze wegens een kwetsende opmerking tov van mij
pi_12864440
Deze kan overigens dicht. het gaat namelijk nu vervelend worden
pi_12864526
quote:
Op maandag 1 september 2003 04:26 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk.
pi_12864575
quote:
Op maandag 1 september 2003 04:26 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Grapjas...
We'll keep on whispering our mantras.
pi_12864730
Wat is dat voor vaags? Als jij je PC wilt formatteren dan doe je dat toch lekker? Gewoon doen als hij er niet is. Wat wou hij doen? Je zakgeld stopzetten?

En trouwens, voor wat jij wil hoef je de PC helemaal niet te formatteren. Gewoon booten van diskette en met deltree en del alles wegmieteren. Dan hoef je de HDD niet te formatteren en je kunt wél een nieuw OS installeren. Klaar!

IMO Beetje zielig van je pa om van die vage voorwaarden te stellen en beetje raar dat je je daar zo netjes aan houdt. Als ik mijn kids ooit een PC geef dan is de enige voorwaarde 'hier hem je hem, sloop hem niet en hou hem zelf aan de praat'

maandag 1 september 2003 @ 08:52:01 #85
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_12864989
Wordt niet voor niets geadviseerd eens in het halve jaar te formateren eigenlijk.... eens per jaar is ook prima.

Op mijn werk hebben we een compaque uit 1998, ding loopt gewoon niet lekker meer omdat ie in de loop van tijd natuurlijk behoorlijk vervuild is, en de enige optie zou zijn om hem te formateren... Maar dat mag ik niet van mijn baas

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 1 september 2003 @ 17:46:07 #86
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_12875940
Format is helemaal niet nodig, sterker nog, het betekend het einde van de garantie van je harde schijf.

Als je in wintendo format doet, dan formattere je je harde schijf niet (diskette's wel trouwens) , het enige wat je doet is een nieuw filesystem maken.

En daar had je pa toch niks over gezegd

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')