abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29063918
Leuk topic!
Ik wacht nog even tot zoonlief wat ouder is...
En het eerste kasteel wat we aan gaan doen is natuurlijk het kasteel van doornroosje.
En van daaruit hoop ik dat hij het ook leuk vind andere kastelen te bezoeken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 23 juli 2005 @ 15:48:15 #102
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_29064244
Ik heb in Schotland deze kastelen bezocht:

Edinburgh Castle

Stirling Castle

En ook gelogeerd in een kasteel:

Melville Castle vlakbij Edinburgh
  Voormalig Sport Koningin donderdag 4 augustus 2005 @ 15:00:45 #103
35237 Nuongirl
pi_29423709
Het Alhambra is een zeer oud paleis en fort van de moorse heersers van het Koninkrijk Granada in Andalusië (Zuid-Spanje). Het bevindt zich op een heuvelachtig plateau aan de zuidoostelijke grens van de stad Granada.

Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  woensdag 10 augustus 2005 @ 20:02:08 #104
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29544572
Tijdens een vakantie in de Ardennen hebben we dit kasteel bezocht. Als je in de Ardennen bent, is het zeker een bezoekje waard.

Het kasteel van Godfried van Bouillon.
De oudste delen van de burcht zijn de 12de eeuwse `Primitieve zaal` met zijn kolossale muren en de 13de eeuwse Godfried van Bouillonzaal, die in de rotsen werd uitgehouwen. Uit 1684 stammen de uurwerktoren, het tuighuis en de toegangspoort, die een opschrift draagt ter ere van de Franse Zonnekoning Louis XIV.

Verder wandelen we vaak bij het al eerder genoemde slot in Bad Bentheim.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29589898
Bouillon is inderdaad een bezoekje waard.

Ik heb in Bourgondië Berzé-le-Chatel bezocht, ook een bezoekje waard. Omdat een andere kasteelheer het kasteel aan het eind van de middeleeuwen erfde, en zijn hoofdzetel in zijn eigen kasteel hield, is er erg weinig veranderd en ziet het kasteel er nog behoorlijk authentiek middeleeuws uit (op de ramen na). Je kunt alleen naar binnen met een rondleiding, want het slot wordt nog steeds bewoond door de adellijke familie.
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:00:33 #106
35237 Nuongirl
pi_29602198
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 20:02 schreef MaLo het volgende:
Tijdens een vakantie in de Ardennen hebben we dit kasteel bezocht. Als je in de Ardennen bent, is het zeker een bezoekje waard.
[afbeelding]
Het kasteel van Godfried van Bouillon.
De oudste delen van de burcht zijn de 12de eeuwse `Primitieve zaal` met zijn kolossale muren en de 13de eeuwse Godfried van Bouillonzaal, die in de rotsen werd uitgehouwen. Uit 1684 stammen de uurwerktoren, het tuighuis en de toegangspoort, die een opschrift draagt ter ere van de Franse Zonnekoning Louis XIV.

Verder wandelen we vaak bij het al eerder genoemde slot in Bad Bentheim.
Daar wil ik zeker nog een keer naar toe
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:20:00 #107
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_29602565
dat kasteel van die smaakloze soep ligt toch in Spa of is dat weer een ander?
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:36:29 #108
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29602812
Het kasteel van Bouillon ligt in de plaats Bouillon; bijna tegen de Franse grens aan.
Niet in dat plaatsje van dat smakeloze water dus
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:33:03 #109
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_29603928
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:36 schreef MaLo het volgende:
Het kasteel van Bouillon ligt in de plaats Bouillon; bijna tegen de Franse grens aan.
Niet in dat plaatsje van dat smakeloze water dus
ah ok was ik toch in de war
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:44:11 #110
63779 tharkun
schuiftoeter
pi_29638370
In Engeland zijn er heel veel. Onder ander Arundel Castle

Rare jongens, die computer
Voor grote problemen hebben we een computer
pi_29638514
Amboise!

pi_32687633
Weet iemand toevallig hoe dat kasteel heet dat op een bergtop stond waar allemaal bos omheen was. Een heel mooi kasteel, staat in Europa, niet NL though.
Heeft dat ik ook eens in dit topic gestaan, maar gezien vele plaatjes het niet meer doen..

Volgens mij was het een wit kasteel..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 november 2005 @ 11:12:15 #113
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_32691737
Neuschwanstein misschien? In Beieren, Duitsland
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_32695942
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Neuschwanstein misschien? In Beieren, Duitsland
[afbeelding]
Ja!!!!!
Dank u zeer!

Dit kasteel vind ik mooi omdat het in een bosrijke omgeving ligt en in een gebergte. Dat geeft het wat extra's.
Als dit kasteel nou in een dorp zou liggen met allemaal huizen en wegen er omheen zou ik het al een stuk minder mooi vinden.
Dit geeft het wat mythisch..
Weet iemand nog soortgelijke kastelen?

[ Bericht 24% gewijzigd door OldJeller op 30-11-2005 14:29:35 ]
pi_32708845
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:14 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja!!!!!
Dank u zeer!

Dit kasteel vind ik mooi omdat het in een bosrijke omgeving ligt en in een gebergte. Dat geeft het wat extra's.
Als dit kasteel nou in een dorp zou liggen met allemaal huizen en wegen er omheen zou ik het al een stuk minder mooi vinden.
Dan post ik nogmaals Burg Eltz

Burg Eltz (zie ook http://www.burg-eltz.de/ )
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
pi_32708870
-

[ Bericht 99% gewijzigd door RCHY op 30-11-2005 21:16:52 ]
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2005 @ 10:53:07 #117
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_32721098
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:14 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja!!!!!
Dank u zeer!

Bosrijke omgeving? Niet bij huizen en wegen? Moet je eens foto's bekijken vanuit een andere hoek:
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 1 december 2005 @ 11:52:05 #118
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_32722325
In Inverness (Schotland) staat ook een heel mooi kasteel.

quote:
It is thought that 11th-century castle which featured in Shakepeare's play Macbeth (even though there is no historical evidence to suggest that it was where Duncan I was murdered) was in fact located to the east of the present castle (in what is now Auldcastle Road). Originally built of wood, it was replaced by a fortress of stone on Castle Hill. Apparently there have been sightings of the ghost of King Duncan walking along the banks of the River Ness in full regalia.
Inverness is sowieso erg mooi
  donderdag 1 december 2005 @ 13:36:36 #119
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32724875
Ik heb al redelijk wat kastelen gezien. Sloten trekken mij niet echt. Ik houd persoonlijk meer van een degelijke burcht. Neuschwanstein wil ik nochtans nog wel eens bezoeken. Enerzijds vanwege de prachtige ligging, anderzijds omwille van de inrichting aldaar, mythologisch thema. En sowieso is Richard Wagner een mijner favoriete componisten.

Burg Eltz vond ik lichtelijk tegenvallen. Althans, op een foto ziet het er stukken grotesker uit. Tevens vind ik het een wat merkwaardige ligging hebben. Het 'nabij' gelegen kasteel Cochem vind ik dat echt stukken mooier, hoewel dat dan weer totaal niet fotogeniek is .

In Luxemburg heb je trouwens ook nog wel een aantal aardige kastelen. Deze liggen allemaal redelijk dicht bij elkaar (Lëtzebuerg is niet zo groot . Dus je kan daar best een weekendje kastelen gaan bezoeken. Sommige kastelen liggen ook in het prachtige Müllerthal (klein Zwitserland), dus alleen dat al is de moeite waard wat mij betreft.

De Kasselburg (nabij Gerolstein) is trouwens ook wel leuk om eens te bezoeken. Het kasteel zelf is niks bijzonders, maar doordat er ook een roofvogelpark inzit, en een wolvenpark is het toch zeker de moeite waard . Als je tenminste van roofvogel-shows houdt. Maar achter het kasteel kan je ook mooi wandelen, ook langs de wolfskuil enzo.

Ik heb het een keer bezocht toen het ook nog sneeuwde, dat was helemaal mooi, de wolven ook dan.

donderdag 1 december 2005 @ 19:19:42 #120
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_32733923
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:36 schreef Guns_n_Roses het volgende:
I
[afbeelding]
Duidelijk waar de Efteling zijn inspiratie vandaan heeft gehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: