Daar wil ik zeker nog een keer naar toequote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:02 schreef MaLo het volgende:
Tijdens een vakantie in de Ardennen hebben we dit kasteel bezocht. Als je in de Ardennen bent, is het zeker een bezoekje waard.
[afbeelding]
Het kasteel van Godfried van Bouillon.
De oudste delen van de burcht zijn de 12de eeuwse `Primitieve zaal` met zijn kolossale muren en de 13de eeuwse Godfried van Bouillonzaal, die in de rotsen werd uitgehouwen. Uit 1684 stammen de uurwerktoren, het tuighuis en de toegangspoort, die een opschrift draagt ter ere van de Franse Zonnekoning Louis XIV.
Verder wandelen we vaak bij het al eerder genoemde slot in Bad Bentheim.
ah ok was ik toch in de warquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:36 schreef MaLo het volgende:
Het kasteel van Bouillon ligt in de plaats Bouillon; bijna tegen de Franse grens aan.
Niet in dat plaatsje van dat smakeloze water dus![]()
Ja!!!!!quote:Op woensdag 30 november 2005 11:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Neuschwanstein misschien? In Beieren, Duitsland
[afbeelding]
Dan post ik nogmaals Burg Eltzquote:Op woensdag 30 november 2005 14:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja!!!!!![]()
Dank u zeer!![]()
![]()
Dit kasteel vind ik mooi omdat het in een bosrijke omgeving ligt en in een gebergte. Dat geeft het wat extra's.
Als dit kasteel nou in een dorp zou liggen met allemaal huizen en wegen er omheen zou ik het al een stuk minder mooi vinden.
Dit geeft het wat mythisch..
Weet iemand nog soortgelijke kastelen?![]()
Bosrijke omgeving? Niet bij huizen en wegen? Moet je eens foto's bekijken vanuit een andere hoek:quote:Op woensdag 30 november 2005 14:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja!!!!!![]()
Dank u zeer!![]()
![]()
Dit kasteel vind ik mooi omdat het in een bosrijke omgeving ligt en in een gebergte. Dat geeft het wat extra's.
Als dit kasteel nou in een dorp zou liggen met allemaal huizen en wegen er omheen zou ik het al een stuk minder mooi vinden.
Dit geeft het wat mythisch..
Weet iemand nog soortgelijke kastelen?![]()
Inverness is sowieso erg mooiquote:It is thought that 11th-century castle which featured in Shakepeare's play Macbeth (even though there is no historical evidence to suggest that it was where Duncan I was murdered) was in fact located to the east of the present castle (in what is now Auldcastle Road). Originally built of wood, it was replaced by a fortress of stone on Castle Hill. Apparently there have been sightings of the ghost of King Duncan walking along the banks of the River Ness in full regalia.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |