Eigenlijk lijkt Kasteel Amerongen niet op een kasteel.Het heeft immers geen torens en ook zijn er geen vestingsmuren. De reden waarom men het toch een kasteel noemt, is omdat het gebouwd is op de fundamenten van een burcht uit de 13de eeuw.
Om het kasteel ligt een gracht. En over deze gracht liggen twee bruggen. De bovenste werd gebruikt de edelen en de onderste door het personeel en de bezorgers.
Het kasteel heeft een geweldige galerij met schilderijen! Zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken. Daarnaast wordt het kasteel nog steeds bewoond. De bovenste verdiepingen zijn dus ook niet te bezichtigen.
Welke kastelen heb jij bezocht? Of welke zou je nog wel eens willen bezoeken?
Ik heb nu geen tijd voor mooie beschrijvingen, maar zal de komende tijd per kasteel wat schrijven.
Hoensbroek
.
quote:Klopt. Tussen het Ottomaanse en Habsburgse rijk boterde het niet zo, en vooral Hongarije is regelmatig van eigenaar veranderd. Vooral in het huidige Burgenland en Kärnten (oostenrijkse Bundesländer) stikt het van de burgen. Vandaar ook de naam...
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:45 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Idd ook in Oostenrijk en Hongarije staan volgens mij hele mooie exemplaren. Dan denk ik vooral aan het Habsburgse rijk?
Ondermeer de Loire kastelen, waarbij ik die van Chenonceau wel de mooiste vond.
In Groot Brittanië ook veel kastelen gezien, daar is de mooiste Warwick Castle, vooral het interieur en de kunst daar is zeer de moeite waard.
In Nederland Loevenstein en Kasteel Ammersoyen. Ammersoyen heeft zo'n leuke lift van kelder naar zolder. Kindertjes mogen daarin als ze willen.
In Oostenrijk de abdij van Melk ('t Is wel geen kasteel maar benadert het aardig)
In Budapest onlangs nog het kasteel bekeken. Helaas alleen aan de buitenkant. Er is trouwens niet veel meer over van het oorspronkelijke interieur aangezien er diverse musea in gevestigd zijn.
Kasteel Beersel in Belgie
Hmm, zo kan ik nog wel even doorgaan geloof ik. In Duitsland staan mooie, in Spanje, in Denemarken etc. etc. Bovenstaande kastelen schoten me als eerste door het hoofd.
quote:Daar ben ik ook geweest! Erg mooi van binnen. Enorm veel goud in een Barok interieur. Alleen al bij de restauratie (in de jaren 80 geloof ik) werd er, volgens de reisleider, maar liefst 3 kilo bladgoud gebruikt. Verder zijn er 2 torens met wijzerplaten, maar zit er slechts in 1 een uurwerk. Dit om kosten te besparen.
In Oostenrijk de abdij van Melk ('t Is wel geen kasteel maar benadert het aardig)
Wie kan er een plaatje van vinden?
quote:Jij! Je gaat naar http://www.google.nl, selecteert afbeeldingen, typt haarzuilen in en je krijgt: http://images.google.nl/images?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=haarzuilen&btnG=Google+zoeken
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:24 schreef mykel het volgende:
In haarzuilens staat een mooi kasteel. Het Haar het die geloof ik.Wie kan er een plaatje van vinden?
Oftewel
http://www.neuschwanstein.com/images/neuschwanstein_01_771.jpg
Wederom geen torentjes, maar wel een erg mooi paleis (inmiddels museum)!
Jarenlang was dit de favoriete zomerresidentie van de Oranjes. Het ligt in de bossen bij Apeldoorn, en buiten het prachtige interieur zijn de tuinen ook zeker heel bijzonder.
quote:ik vind het loo erg veel op landhuis lijken op dit plaatje. Vind in NL dan gebouw als bijv Rijksmuseum mooier+indrukwekkender
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:26 schreef Natalie het volgende:
Paleis het LooWederom geen torentjes, maar wel een erg mooi paleis (inmiddels museum)!
Jarenlang was dit de favoriete zomerresidentie van de Oranjes. Het ligt in de bossen bij Apeldoorn, en buiten het prachtige interieur zijn de tuinen ook zeker heel bijzonder.
ah plaatje weergeven moet zo dus:)
Neuschwanstein dan nogmaals : naar mijn mening mooitste kasteel...
Pas in 1860 gebouwd dacht ik
quote:In de faq staan alle codes beschreven. Voor plaatjes moet je niet de [ url ] tag gebruiken, maar [ img ] url adres [ /img ]
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:38 schreef BlaZ het volgende:
wat doe ik verkeerd ?
Edit: precies!
En met de edit knop- naast het hoofdje bij de balk met de tijd - kun je je oudere posts aanpassen: je hoeft dus geen nieuwe post te openen als je iets verkeerds getypt hebt.
Maar goed: Neuschwanstein: daar is best een hoop over te zeggen. Het is het model geweest voor de Disney versie van het kasteel van Doornroosje, de bouw heeft Beieren enorm veel gekost (ik dacht dat het zo erg was dat de onafhankelijkheid van Beieren opgegeven werd in ruil voor verdere financiering, maar volgens onderstaande site schijn ik me vergist te hebben, dat is een hardnekkig misverstand), Het is nooit afgebouwd, Het zou van alle gemakken voorzien zijn, inclusief wintertuin en telefoon, de opdrachtgever, Ludwig II is slechts 11 nachten in het (toen nog niet afgebouwde) kasteel geweest....
http://www.german-way.com/german/neuschw.html
[Dit bericht is gewijzigd door Alecks op 29-08-2003 21:04]
quote:ja dat zei ik dus. (is trouwens een modern kasteel als ik het goed heb)
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:46 schreef BlaZ het volgende:
nu dan mischien>
quote:= neuschwanstein (bron: www.neuschwanstein.com)
The foundation stone of the "New Castle" was laid on 5 September 1869.
flauw hoor.... maar iig wel mooi
Het kasteel, volledig in witte zandsteen, werd pas in 1885 gebouwd en is een verkleinde kopie van een gotisch kasteel aan de Loire in Frankrijk. Het is met een ringgracht omgeven en in het park liggen nog verschillende brede grachten. In het gebouw is een bezinningscentrum gevestigd.
Ik kan echt genieten van kastelen. Zo lang het maar orgineel is van binnen. En nergens lijnen of af zettingen staan. Dat vind ik echt zonde. Helaas worden kastelen helemaal opgeknapt en ziet het er te gelikt uit. Zo dood en dood zonde is dat.
Ik ben echt gek op ouwe dingen. Zoals BV de meubels. De mooiste werken zitten daar in verwerkt. Allemaal handwerk. Niks is simpel. Er zit altijd wel mooi werk in.
Ik vind de verhalen die er nij horen ook altijd reuze onteresant. Maar helaas zijn die vaak aan gedikt om het interesant te maken voor de toeristen
Wat ik vaak deed was vragen of ik alles van dicht bij mocht bekijken. Of ik in de ouwe kerkers mocht kijken die niet opgeknapt waren. Eigelijk de ruimte,s die niet interesant waren voor de toeristen. Zoals geheime gangen of kleine kamers. Want daar snuif en zie je de jaren. En krijg je een idee hoe het vroeger was. De ruimte verteld z,n eigen verhaal vaak. Dat is prachtig om te zien.
Natalie begrijpt wat ik bedoel. Die heeft wat foto,s gezien
Drottningholm
Koninklijk paleis in Zweden.
Wordt al duizend jaar bewoond door afstammelingen van dezelfde familie. Erg mooi kasteel, alleen jammer dat in de jaren '60 de grootste toren is ingestort. De restanten liggen er nu nog.
Die wilde ik net posten. Ben ik geweest! Mooi kasteel.quote:Op donderdag 4 september 2003 21:22 schreef Piro het volgende:
Europese kastelen, met een enkele uitzondering, vind ik nog al flauw en gewoontjes, al wil ik wel een keer het Krak des Chevaliers zien
Voorlopig zou ik Himeji Jou wel willen bezoeken.
[afbeelding]
Moi aussi..........jeugdsentiment.......mijn vakantievriendje woont daar. Nee, niet Jezusquote:Op dinsdag 13 april 2004 00:56 schreef _The_General_ het volgende:
fantastisch merlin, ik wil ook de foto's van rennes zien graag, heb je het graf van jezuserop?
dat vind ik nou leuk !quote:http://www.angularmomentum.net/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=general;action=display;num=1081706341;start=16
Pssstt [img] ervoor en [/img] achter de linkquote:Op vrijdag 16 april 2004 14:53 schreef 8op het volgende:
(hoe krijg ik die plaatjes zichtbaar?)
Nee dat is duidelijkquote:Op vrijdag 16 april 2004 21:54 schreef Karrakas het volgende:
Ik vind dit kasteel (Bouvigne) altijd zo mooi in Breda.
[afbeelding]
[afbeelding]
de poort:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kapel in de kasteeltuin:
[afbeelding]
de grafkapel:
[afbeelding]
Muiderslot, Dé bestemming van schoolreisjes.quote:Op zaterdag 17 april 2004 16:35 schreef iemoe het volgende:
heb ik het gemist of is echt nog niemand naar deze geweest:
[afbeelding]
check!quote:Op zaterdag 17 april 2004 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Muiderslot, Dé bestemming van schoolreisjes.
Vroeger toen ik nog een klein meisje was droomde ik altijd dat ik later met een prins zou trouwen en dan in zo`n kasteel zou wonenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:10 schreef Natalie het volgende:
Oi... kijk, dat is dus prachtig. En zo'n kasteel uit sprookjes met al die torentjes enzo.
Dit is een echt kasteel. En is niet speciaal gebouwd voor het land van Ooit. Dit in tegenstelling tot de kastelen in de Efteling.quote:Op maandag 19 april 2004 23:33 schreef Napoleon-Bonaparte het volgende:
*Kasteel d'Oultremont (tegenwoordig Roze Kasteel), Land van Ooit, Drunen
Dat weet ik (en, ik ben Napoleon-Bonaparte). Daarom heb ik dat kasteel ook onder de originele naam in het lijstje gezet en tussen haakjes de huidige naam.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dit is een echt kasteel. En is niet speciaal gebouwd voor het land van Ooit. Dit in tegenstelling tot de kastelen in de Efteling.
Heb ik eens mijn verjaardagsfeestje gehouden!quote:Op vrijdag 29 augustus 2003 16:47 schreef Grayburn het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Hoensbroek
.
Op verzoek: Kasteel Csejthe in Hongarije. Waar de gravin Bathory woonde.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:13 schreef Mr-Coffee het volgende:
Zou er nog wat van het kasteel van Elisabeth Bathory over zijn??
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Op verzoek: Kasteel Csejthe in Hongarije. Waar de gravin Bathory woonde.
[afbeelding]
Hier meer
Volgens mij had nog niemand hier opgeantwoord.quote:Op dinsdag 13 april 2004 00:41 schreef Morwen het volgende:
Trouwens, sinds kort weet ik dat Cheverny het "Kuifje"- kasteel is............waarom![]()
Hahaha ik herken het idd uit Kuifjequote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:14 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Volgens mij had nog niemand hier opgeantwoord.
Als je de twee buitenste gedeeltes van dit kasteel weghaald is het bijna exact het kasteel van kapitein Haddock uit de strip. Hergé had dit kasteel namelijk als referentie gebruikt.
[afbeelding]
Persoonlijke notitie: ik heb hier een in een ballon bovengezeten. Dat kickte best wel ass!
moet je wel jpg's erin zetten, en niet htm (websites).quote:Op zondag 17 juli 2005 16:03 schreef DRAX het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Slot Bürresheim aan de moezel, ook een mooi kasteel.
Weet iemand toevallig of het dit kasteel is dat heel even te zien is als het kasteel waar de vader van indiana jones gevangen wordt gehouden in the last crusade?
Is idd misschien een leuk idee, en anders open je zelf een topic , kunnen we zien of er genoeg animo voor is.quote:Op zondag 17 juli 2005 16:19 schreef -Jay-20- het volgende:
Een jaartje terug ofzo werd er vanuit C&H een kasteel-meet georganiseerd als ik het me goed kan herinneren. Helaas heb ik die toen moeten missen omdat ik geen passend vervoer kon regelen, maar mocht deze meet er dit jaar weer komen, dan ga ik zeker mee!
![]()
Daar wil ik zeker nog een keer naar toequote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:02 schreef MaLo het volgende:
Tijdens een vakantie in de Ardennen hebben we dit kasteel bezocht. Als je in de Ardennen bent, is het zeker een bezoekje waard.
[afbeelding]
Het kasteel van Godfried van Bouillon.
De oudste delen van de burcht zijn de 12de eeuwse `Primitieve zaal` met zijn kolossale muren en de 13de eeuwse Godfried van Bouillonzaal, die in de rotsen werd uitgehouwen. Uit 1684 stammen de uurwerktoren, het tuighuis en de toegangspoort, die een opschrift draagt ter ere van de Franse Zonnekoning Louis XIV.
Verder wandelen we vaak bij het al eerder genoemde slot in Bad Bentheim.
ah ok was ik toch in de warquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:36 schreef MaLo het volgende:
Het kasteel van Bouillon ligt in de plaats Bouillon; bijna tegen de Franse grens aan.
Niet in dat plaatsje van dat smakeloze water dus![]()
Ja!!!!!quote:Op woensdag 30 november 2005 11:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Neuschwanstein misschien? In Beieren, Duitsland
[afbeelding]
Dan post ik nogmaals Burg Eltzquote:Op woensdag 30 november 2005 14:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja!!!!!![]()
Dank u zeer!![]()
![]()
Dit kasteel vind ik mooi omdat het in een bosrijke omgeving ligt en in een gebergte. Dat geeft het wat extra's.
Als dit kasteel nou in een dorp zou liggen met allemaal huizen en wegen er omheen zou ik het al een stuk minder mooi vinden.
Dit geeft het wat mythisch..
Weet iemand nog soortgelijke kastelen?![]()
Bosrijke omgeving? Niet bij huizen en wegen? Moet je eens foto's bekijken vanuit een andere hoek:quote:Op woensdag 30 november 2005 14:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja!!!!!![]()
Dank u zeer!![]()
![]()
Dit kasteel vind ik mooi omdat het in een bosrijke omgeving ligt en in een gebergte. Dat geeft het wat extra's.
Als dit kasteel nou in een dorp zou liggen met allemaal huizen en wegen er omheen zou ik het al een stuk minder mooi vinden.
Dit geeft het wat mythisch..
Weet iemand nog soortgelijke kastelen?![]()
Inverness is sowieso erg mooiquote:It is thought that 11th-century castle which featured in Shakepeare's play Macbeth (even though there is no historical evidence to suggest that it was where Duncan I was murdered) was in fact located to the east of the present castle (in what is now Auldcastle Road). Originally built of wood, it was replaced by a fortress of stone on Castle Hill. Apparently there have been sightings of the ghost of King Duncan walking along the banks of the River Ness in full regalia.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |