Volgens mij is er nog steeds wel een markt voor een auto als dit. Was hij eigenlijk relatief duur, destijds?
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:43 schreef _VoiD_ het volgende:
WHAHHAAHAHAAHAHAHAHA!vette pimpmobiel
Pooierbak
quote:wat duur joh! En ik zag aan de gegevens op de site waar ik deze foto's vandaan heb, al dat hij wel erg zwak gemotoriseerd is. Hij is gebaseerd op de Talbot/Simca 1100, die hebben wij thuis nog als 2e auto gehad
Op donderdag 28 augustus 2003 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Hij was inderdaad relatief duur voor wat hij bood. Itt wat je zou verwachten was het geen 4x4 maar een gewoon voorwielaangedreven auto met een 80 pk motortje. Hij kostte in 79 al zo'n 24000 gulden en voor dat bedrag kon je toen ook al een 6 cilinder BMW 320 voor kopen
voor de rest een suffige doos op wiele
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:48 schreef Jerommeke het volgende:
Check!! das dat dat ding waarin Bassie en Adriaan in rond tuften.
Pooierbak
jajajaja hier kun je ff mee patsen op het plaatselijke dorpsplein
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:50 schreef Waxxer het volgende:[..]
jajajaja hier kun je ff mee patsen op het plaatselijke dorpsplein cruisen op de plaatselijke boulevard
quote:Dan zal het dashboard je ook wel bekend voorkomen
Op donderdag 28 augustus 2003 14:48 schreef Waxxer het volgende:Hij is gebaseerd op de Talbot/Simca 1100, die hebben wij thuis nog als 2e auto gehad
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:55 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Dan zal het dashboard je ook wel bekend voorkomen
Dat is zo overgenomen volgens mij
Hahaha dat wist ik niet eens. Nou die Talbot 1100 had mijn moeder tot 1990 ofzo, daarna heeft ze Peugeot 205 gereden en nu een Renault Clio. Ik vroeg me altijd al af hoe dat dashboard eruit zag. Ze vond het een "oude wijven bak", maar mijn vader zei "hij rijdt prima en hij is toch alleen maar voor de boodschappen". Ik kan me het motorgeluid nog wel herinneren op de een of andere manier echt zo'n pruttelmotortje.
quote:Hahahha
Op donderdag 28 augustus 2003 15:02 schreef masuyo het volgende:
[afbeelding]
Stoere bak man!
Nee maar an sich vind ik 'm best wel wat hebben eigenlijk hoor, hij heeft juist wat, omdat hij in principe zo lelijk is...
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:59 schreef Waxxer het volgende:Ik kan me het motorgeluid nog wel herinneren op de een of andere manier
echt zo'n pruttelmotortje.
Maar die stippen doen het hem
quote:Ik vind hem, zeker voor een auto uit die tijd, nog steeds niet lelijk. De vormgeving was destijds behoorlijk modern en ook wel een beetje afgekeken van de Range Rover. Dat oermodel heeft het ook enorm lang uitgehouden. Die ruitjesbekleding, dat is wel echt iets van die tijd, dat zag je bijvoorbeeld ook in volkswagens maar ook in bijv. de Mercedes SL. Dat vonden we mooi toen, kennelijk.
Op donderdag 28 augustus 2003 15:03 schreef Waxxer het volgende:Nee maar an sich vind ik 'm best wel wat hebben eigenlijk hoor, hij heeft juist wat, omdat hij in principe zo lelijk is...
quote:Alleen vind ik de voorportieren erg iel ogen, daar kun je weer aan zien dat hij uit '79 stamt. Die ruitjes hoorden zelfs bij de luxere versie, las ik!
Op donderdag 28 augustus 2003 15:11 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Ik vind hem, zeker voor een auto uit die tijd, nog steeds niet lelijk. De vormgeving was destijds behoorlijk modern en ook wel een beetje afgekeken van de Range Rover. Dat oermodel heeft het ook enorm lang uitgehouden. Die ruitjesbekleding, dat is wel echt iets van die tijd, dat zag je bijvoorbeeld ook in volkswagens maar ook in bijv. de Mercedes SL. Dat vonden we mooi toen, kennelijk.
(opnieuw proberen maar, want ik zag een kruisje...)
Die worden nu nog steeds gebruikt bij moderne auto's!
quote:Héél af en toe zie ik er nog wel eens één. Ook in de AutoMotorKlassiek staat er wel eens eentje aangeboden. Misschien geïmporteerd. Het waren ook wel erg slechte auto's, in die tijd gingen overheden zich bemoeien met het produceren van auto's. Denk aan British Leyland, Alfa Sud etc. Ook in Frankrijk, waar Simca een Talbot werd en later verdween. Die Rancho's waren verschrikkelijk gevoelig voor vocht, zowel het elektrisch systeem als de carroserie. Verder slechte materialen, zoals de achterlichten die bij alle wagens na een jaartje of drie wit verkleurd waren en eigenlijk permanent gevuld waren met water. Daarnaast was ie gewoon te duur. Ze reden wél lekker, áls ze reden, heel comfortabel. Een kennis van mijn ouders hadden zo'n wagen
Op donderdag 28 augustus 2003 15:23 schreef Waxxer het volgende:Alleen vind ik de voorportieren erg iel ogen, daar kun je weer aan zien dat hij uit '79 stamt. Die ruitjes hoorden zelfs bij de luxere versie, las ik!
Maar ik heb ze dus noooooit meer gezien, volgens mij moet je er een uit Frankrijk importeren, als je er eentje wil hebben... Ik zou er best blij mee zijn, zelfs
![]()
quote:De gegevens van het door u opgegeven kenteken:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:02 schreef masuyo het volgende:
[afbeelding]
Kenteken: HT-16-RS
Merk Matra
Type: Talbot Rancho
Aantal wielen: 4
Aantal Deuren: 2
Aantal Cylinders: 4
Brandstof: Benzine
Naar mijn idee moet die bak nog steeds ergens rondrijden Hij staat immers nogsteeds geregistreerd
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:01 schreef quility het volgende:[..]
De gegevens van het door u opgegeven kenteken:
Kenteken: HT-16-RS
Merk Matra
Type: Talbot Rancho
Aantal wielen: 4
Aantal Deuren: 2
Aantal Cylinders: 4
Brandstof: Benzine
Naar mijn idee moet die bak nog steeds ergens rondrijdenHij staat immers nogsteeds geregistreerd
echt waar?? Zouden die mensen ook weten, dat het DE auto is van B&A? Ik zou er zoooo graag eens eentje zien ofzo
quote:Zoek autotrack.nl eens af of autotrader.nl
Op donderdag 28 augustus 2003 20:06 schreef Waxxer het volgende:[..]
![]()
echt waar?? Zouden die mensen ook weten, dat het DE auto is van B&A? Ik zou er zoooo graag eens eentje zien ofzo
Zoeken bij je in de buurt en dan eens langs gaan om te kijken
Een kennis van me is bezitter van de oude mercedes (klasse weet ik nie, maar wel dikke) van Vader Abraham, dus veel mensen weten het wel
quote:HE! Die bovenste zie ik wel eens over de A2 crossen tussen A'dam en Utrecht
Op donderdag 28 augustus 2003 20:12 schreef quility het volgende:
Dit lijkt wel een soort opvolger
TATA TELCO 207 TELCOSPORT 1.9 TURBODIESEL
[afbeelding]
[afbeelding]
In Tsjechie heb ik er wel 3 zien rijden (jaja)
quote:Een Matra-Simca Rancho is alleen al om de zeldzaamheid een bijzondere auto. Ze zijn bijna allemaal weggeroest, evenals de sportwagen Matra-Simca Bagheera.
Op donderdag 28 augustus 2003 19:49 schreef Waxxer het volgende:
kun je deze auto eigenlijk rekenen onder klassiekers? Ik heb zelfs nog op internet gezocht ff, maar kan er geen vindenwat kosten ze eigenlijk als je ze nu wil hebben, ongeveer?
Een jaar geleden zag ik er eentje aangeboden bij De L'est (http://www.delest.nl/) voor 6000 euro als ik me niet vergis, dat was een roestvrij exemplaar uit 1977, geimporteerd uit Frankrijk. Ik heb deze (met YA kenteken) een keer zien rijden bij Utrecht, op deze foto staat 'ie nog op Frans kenteken:
Dat was ook de enige keer dat ik ooit een Rancho heb zien rijden. Vergis je niet, het was gewoon een slechte auto. Roest, roest en nog eens roest en met de spreekwoordelijke Franse slag in elkaar gezet. Daarnaast was 'ie zijn tijd weliswaar ver vooruit, een SUV avant la lettre, alleen tegenwoordig zetten ze er wel een flinke motor in, want behalve het onderstel van de Simca 1100 zat er ook een 1442cc 82pk Simca stoterstangenblok in (techniek uit 1961), dat alleen de voorwielen aandrijft. Overigens weten slechts weinigen dat door Matra Automobile (http://www.matra.com/) de Rancho uiteindelijk is doorontwikkeld tot de Renault Espace. Lees hier meer over de Rancho: http://www.simcamatrasportsclub.nl/rancho01.htm
Ik ben lid van de Simca en Matra Sports Club (http://www.simcamatrasportsclub.nl/) en op clubmeetings zie je ze ook maar zelden. In mei organiseerde ik een toertocht en daar kwam geen enkele Rancho op af. Vorig jaar september op een clubmeeting zegge en schrijve eentje op Nederlands kenteken:
en een Belg, met aanhanger:
In 2001 waren er maar liefst twee!
D'r is zelfs eens Tsjechische site van: http://www.tuning.cz/simca-matra/
quote:In 1982 kostte de eenvoudigste uitvoering (Rancho N) 25750 gulden. Voor hetzelfde geld kocht je een Golf GTI om de prijs in perspectief te brengen, en een Range Rover had je toen voor 49950 gulden. Tegenwoordig zou je 'm met een Renault Kangoo of een Peugeot Partner kunnen vergelijken.
Op donderdag 28 augustus 2003 14:33 schreef Waxxer het volgende:
Jajaja hij past ook nog eens bij mijn usericon, maar ik vind dus die auto van Bassie & Adriaan wel cool, dus ik heb er ff wat over opgezocht. Ik vind het best een coole cultbak, maar ik heb er sinds bijna 15 jaar nooit meer een in het echt gezien, volgens mij. Allemaal weggeroestVolgens mij is er nog steeds wel een markt voor een auto als dit. Was hij eigenlijk relatief duur, destijds?
quote:De Interclassics in Maastricht vorig jaar. Deze KK-44-GJ is dezelfde als op de foto in mijn eerdere post.
Op maandag 1 september 2003 09:08 schreef Chilly_Willy het volgende:
Nog een op nederlands kenteken. Weet niet op wat voor autoshow hij hier staat.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Klopt, die Simca's waren soms na 5 jaar al volkomen verrot en dus wou op een gegeven moment niemand meer een Simca. Vandaar dat Simca in 1978 failliet is gegaan, ze zijn opgekocht door Peugeot en toen heetten ze nog een tijdje Talbot, maar de allerlaatste Talbot is gewoon Peugeot 309 gaan heten. Er zat trouwens een Simca motor in de eerste 309's
Op dinsdag 2 september 2003 14:18 schreef 001 het volgende:
Simca? Waren dat niet die auto's die net als Alfa's rotten op de folder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |