abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12823768
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 01:59 schreef Sambal het volgende:
ik kan d'r ook niet goed tegen als daar alles b.v. op demotivatie opgeschoven word, als je hb bent weet je toch gelijk wat je zwakke punten zijn? doe daar dan ook wat aan, als er na 'de diagnose' nog vanalles 'fout' gaat ben je gewoon dom bezig, geen enkel excuus m.i.
Was het maar zo eenvoudig Maar intelligentie en emotie hebben niets met elkaar te maken. Als iedereen met een beetje verstand in staat was om zijn emotionele zwaktes (bij hoogbegaafden vooral weinig doorzettingsvermogen, onvermogen om zich te concentreren of te motiveren, etc) 'op te lossen' door verstandelijk te besluiten dat "hij gewoon dom bezig is", zou alles een stuk makkelijker zijn, en niemand (hoogbegaafd of niet) problemen hebben
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 02:19:59 #202
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_12823773
Je koopt er nog geen drol voor.

Een gedegen opvoeding, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en 'n buidel vol sociale vaardigheden is, in 't hier-en-nu, de weg naar "rijkdom".

Het vermogen tot denken fungeert zonder 'n aantal van die ( al dan niet met elkaar overeenkomstige ) eigenschappen slechts als 'n handicap.

...dass wir fliegen.
pi_12823792
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je koopt er nog geen drol voor.

Een gedegen opvoeding, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en 'n buidel vol sociale vaardigheden is, in 't hier-en-nu, de weg naar "rijkdom".

Het vermogen tot denken fungeert zonder 'n aantal van die ( al dan niet met elkaar overeenkomstige ) eigenschappen slechts als 'n handicap.

Inderdaad.
pi_12823816
hmm.. ik snap het niet.
leg eens uit dan?
Now my death is more than just a sad song.
pi_12823866
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:23 schreef Heathen het volgende:
hmm.. ik snap het niet.
leg eens uit dan?
Zonder aanvullende eigenschappen en talenten heb je aan hoogbegaafdheid geen reet.
pi_12823889
Geen kont?
Maar dat is toch onzin? Ik kan ook zonder er leven ...
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 02:31:28 #207
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_12823923
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:23 schreef Heathen het volgende:
hmm.. ik snap het niet.
leg eens uit dan?
Tja, dat bedoel ik dus..mensen hebben voortdurend behoefte aan uitleg ..moeten overtuigd worden.
Kortom : stap 1, 2 , 3 , 4 , 5 en 6..alvorens stap 7 te kunnen nemen. .
...dass wir fliegen.
pi_12823956
Wow... ik kniel voor je
ik snap je nu al niet meer
Mag ik je iedere morgen masseren om je goddelijke intelligentie te mogen aanschouwen?
pi_12823973
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:34 schreef Heathen het volgende:
Wow... ik kniel voor je
Mag ik je iedere morgen masseren om je goddelijke intelligentie te mogen aanschouwen?
Zo, tikje jaloers ? Het was een vrij normale discussie tot nu. Hou het ook zo.
pi_12823979
Hoogbegaafdheid is een kostbare, waardevolle gave, zoals het woord al zegt.

Ja, je kunt er naar kijken vanuit het perspectief alsof het een handicap is, en die vlieger gaat ook vaak op, dat weet ik zelf maar al te goed. Het is niet makkelijk om heel intelligent te zijn in een wereld van mensen die niet zo rijk bedeeld zijn als jij!

Maar er is ook een hele positieve, waardevolle kant, en mijns inziens is dat de belangrijkste kant. Hoogbegaafde mensen kunnen veel betekenen voor hun omgeving en de wereld, mits ze in de goede banen worden geleid om hun gaven op een goede manier te kunnen gebruiken.

Ik vind het echt weer iets voor hoogbegaafde mensen om heel sip en pessimistisch te praten over hoogbegaafdheid alsof het een ziekte is.. Kom op man, get your act together!

zaterdag 30 augustus 2003 @ 02:38:08 #211
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_12823998
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:34 schreef Heathen het volgende:
Wow... ik kniel voor je
Zie je wel, het gaat nu al compleet mis.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 02:38:37 #212
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12824005
Ik ben een paar keer getest erop en ik zou in die categorie kunnen vallen.Ik wil het nooit zeggen omdat het nogal uit de hoogte kan klinken.

Maar ik ben in omgang en wanneer mensen dingen zeggen juist erg lomp.Ik kom juist dom over, of ik een iq van een schaap bezit maar ja dat vind ik prima.Sociaal is het niet veel iig.Van mij hoeft het allemaal niet, als ik echt zo slim was dan had ik het vwo wel met vlag en wimpel gehaald, ik ben op de havo gedumpt dus ja.Het zal allemaal wel meevallen.

Als het zo is dat een hoog IQ vaak sociale problemen oplevert, wat ik dus wel vaak lees dan zou ik liever een lager IQ hebben want ik heb er totaal niks aan mijns inziens.

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_12824010
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:36 schreef sushi-nori het volgende:
Ik vind het echt weer iets voor hoogbegaafde mensen om heel sip en pessimistisch te praten over hoogbegaafdheid alsof het een ziekte is.. Kom op man, get your act together!
Ik heb er eigenlijk alleen maar nadelen van gehad, niet dat ik depressief ben of zo.
pi_12824017
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Zo, tikje jaloers ? Het was een vrij normale discussie tot nu. Hou het ook zo.

Ik ben altijd jaloers op wat ik niet kan bevatten, omdat het mijn puisterig verstand te boven gaat. Als ik zou willen zou ik een eind gaan maken aan mijn leven alleen al om een betere maatschappij voort te brengen maar zelfs daar ben ik te bang voor. En mijn dom en simpel verstandje kan de gevolgen hiervan (hoewel de meest positief zullen zijn naar alle waarschijnlijkheid) niet van overzien.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 03:09:52 #215
56951 Najra
---------------
pi_12824367
Hoogbegaafd in zaniken zeker.
Doe wat met je talent of hou je klep.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 03:15:38 #216
56951 Najra
---------------
pi_12824419
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 03:09 schreef Najra het volgende:
Hoogbegaafd in zaniken zeker.
Doe wat met je talent of hou je klep.
Was het maar zo eenvoudig. Jij begrijpt ons niet.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_12824434
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 03:15 schreef Najra het volgende:

[..]

Was het maar zo eenvoudig. Jij begrijpt ons niet.

De afdeling MPS is een deur verder
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 03:19:19 #218
56951 Najra
---------------
pi_12824451
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 03:17 schreef gelly het volgende:

[..]

De afdeling MPS is een deur verder

Ik dacht al, het is wel de afdeling janken maar niet precies hetgene wat ik in gedachten had vandaag.
pi_12825708
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:12 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Wat een onzin. Iemand die hoogbegaafd is is ver bovengemiddeld slim/intelligent. Of iemand wel of niet problemen heeft met het leren van talen heeft niks met de definitie van hoogbegaafdheid te maken.

Inderdaad! Ik ben op een test in Nijmegen als hoogbegaafd bestempeld op mijn 10e (maar geloof er niet meer in en ik zie mezelf niet zo) en ik was juist met talen ver boven het gemiddelde alleen met wiskunde zelfs onder het gemiddelde.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 09:56:40 #220
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_12825996
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:31 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Tja, dat bedoel ik dus..mensen hebben voortdurend behoefte aan uitleg ..moeten overtuigd worden.
Kortom : stap 1, 2 , 3 , 4 , 5 en 6..alvorens stap 7 te kunnen nemen. .

Kan het een beetje aardiger aub?
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_12826981
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:19 schreef Henk_Glimlach het volgende:

[..]

Was het maar zo eenvoudig Maar intelligentie en emotie hebben niets met elkaar te maken. Als iedereen met een beetje verstand in staat was om zijn emotionele zwaktes (bij hoogbegaafden vooral weinig doorzettingsvermogen, onvermogen om zich te concentreren of te motiveren, etc) 'op te lossen' door verstandelijk te besluiten dat "hij gewoon dom bezig is", zou alles een stuk makkelijker zijn, en niemand (hoogbegaafd of niet) problemen hebben

Nou tot op zekere hoogte is het wel zo 'eenvoudig', ik ga heel erg kort door de bocht maar als je door hebt dat je motivatie van binnen komt en je moeilijk extern gemotiveerd kunt worden zul je dus moeten proberen die externe motivatie om te buigen naar interne. Het onvermogen om zich te contentreren en motiveren zou dus voortkomen uit het triviaal en zinloos vinden om een bepaalde handeling te doen/ stof te leren, waardoor je het niet leert. Als je het besef hebt dat je motivatie anders ligt kan je dus anders naar de situatie kijken.

Ik beweer niet dat het het een schakelaar is die je even makkelijk omzet ofzoiets, mijn punt is dat als je 'last' hebt van hbheid dat je van een aantal dingen last heb. Voordat ik wist dat ik hb was ik een enorme luie donder, nu geef ik mezelf vaker een schop onder de kont; geen gezeik, werken! ;-)

pi_12827054
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:36 schreef Sambal het volgende:
Ik beweer niet dat het het een schakelaar is die je even makkelijk omzet ofzoiets, mijn punt is dat als je 'last' hebt van hbheid dat je van een aantal dingen last heb. Voordat ik wist dat ik hb was ik een enorme luie donder, nu geef ik mezelf vaker een schop onder de kont; geen gezeik, werken! ;-)
Dat siert je Maar ik denk dat je dat te danken hebt aan je gezond verstand/volwassenheid/wijsheid, en dat iedereen (hb of niet) die dat gezond verstand bezit in staat is zichzelf die schop onder de kont te geven. Jij suggereerde dat een hoogbegaafde dat beter zou moeten kunnen dankzij zijn hoogbegaafdheid, ik geloof dat niet. Het vermogen om sneller verbanden te zien dan een ander heeft naar mijn idee geen enkele link met emotionele kracht. Ik zie ze als twee volkomen afzonderlijke eigenschappen. Wellicht ziet iemand die slim is sneller wat verstandig is om te doen, maar de wilskracht die nodig is om het ook daadwerkelijk te doen is bij een hoogbegaafde naar mijn idee echt niet groter dan bij een ander.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 11:55:28 #223
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_12827202
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:43 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Het vermogen om sneller verbanden te zien dan een ander heeft naar mijn idee geen enkele link met emotionele kracht. Ik zie ze als twee volkomen afzonderlijke eigenschappen. Wellicht ziet iemand die slim is sneller wat verstandig is om te doen, maar de wilskracht die nodig is om het ook daadwerkelijk te doen is bij een hoogbegaafde naar mijn idee echt niet groter dan bij een ander.
daar sluit ik me bij aan.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 11:59:49 #224
66098 Tsjuun_Tze
Meester onder de Tao.
pi_12827243
Ik heb een goede tip!!!

Mensen die er wel last van hebben en (tijdelijk) even gewoon dom willen zijn moeten het volgende doen:

1. Koop een fles Metaxa five star brandy.
2. Drink de eerste helft op.
3. Kijk naar South Park.
4. Drink de tweede helft op.

Geloof me.... Je zult geen zinnig woord meer kunnen spreken!

Ik ben de meester onder de Tao.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:03:15 #225
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12827283
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:59 schreef Tsjuun_Tze het volgende:

Geloof me.... Je zult geen zinnig woord meer kunnen spreken!

'

Tip: Je hoogbegaafdheid weg drinken werkt niet, want je drinkt nog meer weg.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')